Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieėn.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
Heb je (beperkt) toegelaten, verwacht er nog niet teveel vanquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef PPL het volgende:
Ik heb me zojuist ook gemeld op het FoK-forum (het andere...)
Ik weet dat ik geen lid ben... maar toch...
Zelfde geld voor mij, ik zit niet in de fok alliantie maar ik vermaak me best en fokkers die zich normaal gedragen val ik sowieso niet aanquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef PPL het volgende:
Ik heb me zojuist ook gemeld op het FoK-forum (het andere...)
Ik weet dat ik geen lid ben... maar toch...
Ik zit nu al op die 1000 punten ging wel lekker snel zoquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 07:23 schreef Wendigo het volgende:
Hmm volgende week maandag moet ik de 1000 punten halen, ik zit nu op 600 dus dat is wel te doen gok ik zo
Eerste kolonie een feit met wel 63 hele velden :/
Wat is je ingame naam?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:18 schreef Wendigo het volgende:
[..]
Zelfde geld voor mij, ik zit niet in de fok alliantie maar ik vermaak me best en fokkers die zich normaal gedragen val ik sowieso niet aan
[..]
Dit houdt ik effe in de gaten.quote:
Je hebt m sowieso nodig dus tjaquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:59 schreef Falco het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met resources verzamelen om vervolgens de mijnen up te graden. Dr is ook nog een onderzoekslab gemaakt, maar zo heel nuttig is die nog even niet geloof ik.
Ik vind het wel lekker dat ik nu niet meer ieder uur effe hoef te kijken of het wel goed gaat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:29 schreef Paxlie het volgende:
wat een ontzettend saai klotespel is het eigenlijk ook
nou het voegt niks toe. Het is een kwestie van goed rekenen en dan weet je alles al, verder een beetje geluk. Beetje gedreig. Ik mis een echt RPG element. Het is het gewoon net nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:33 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker dat ik nu niet meer ieder uur effe hoef te kijken of het wel goed gaat.
Het is nu idd meer in de beheers-fase aan het raken.
Verandert wel weer als de slagschepen massaal gaan vliegen.
Trouwens iemand al die aan uni3 is begonnen hier ?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:20 schreef PPL het volgende:
Ik ga niet afhaken.
En als Paxlie afhaakt dan (neem ik aan) dat ie z'n leader bij FDF niet vergeet...
Vooralsniog hoop ik dat je gewoon lkkr blijft meespelen toch ?quote:
In Uni2 zijn we ook nog steeds op zoek naar leden!quote:Alliantie hangar
De alliantie hangar biedt de mogelijkheid aan bevriende vloten die meehelpen met verdedigen om bij te tanken. Elk niveau van verbetering biedt de schepen in een baan om de planeet zitten een extra 10000 eenheden deuterium per uur.
Ik heb een account in uni3 maar ben niet van plan die te gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:15 schreef DarkFly het volgende:
Ik ben ook maar begonnen in Uni 3. Heb daar ook maar alvast de FoK! alliantie opgericht! Alle FoK!-kers zijn daar ook welkom!
Ben nog opzoek naar mensen die de FoK!-3 alliantie willen gaan leiden. In Uni3 kunnen we nog een hoge positie halen! Wie-o-wie wil hiermee helpen?
By the way, in alliantie 3 zit een Alliantie hangar
[..]
In Uni2 zijn we ook nog steeds op zoek naar leden!
Reken er maar niet opquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:03 schreef DeHovenier het volgende:
omg
Nu Gabez nog en het clubje is compleet
Invite? Als je lid wil worden van de FoK! alliantie moet je in ogame zoeken op FoK (alliantielabel) en dan kan je daar op ergens op aanvraag o.i.d. drukken, op die manier kan je lid worden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:00 schreef hipkiller het volgende:
heuy, ik speel dit spel ook sinds kort en die aardige meneer dafan zei dat ik hier ff om een invite (of hoe dat ook heet daarzo) moest vragen
dus bij deze
ik doe meequote:Op zaterdag 29 oktober 2005 06:55 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Invite? Als je lid wil worden van de FoK! alliantie moet je in ogame zoeken op FoK (alliantielabel) en dan kan je daar op ergens op aanvraag o.i.d. drukken, op die manier kan je lid worden.
@zeromaniac: zin om de FoK!-alliantie in uni 3 (mede) te leiden?
Je bouwt je gebouwen sneller en sommige levels zijn nodig om bepaalde technologieen te 'unlocken'.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:09 schreef Falco het volgende:
Zo'n robot-fabriek, is die erg nuttig en welk voordeel heb je er nou mee?
Helaas zit al in een alliantie zelfde als Uni 2 D.I.A mocht 4 komen dan zal ik wel komen. Of dat ik in Uni3 wel overstap kan ook gebeurenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 06:55 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Invite? Als je lid wil worden van de FoK! alliantie moet je in ogame zoeken op FoK (alliantielabel) en dan kan je daar op ergens op aanvraag o.i.d. drukken, op die manier kan je lid worden.
@zeromaniac: zin om de FoK!-alliantie in uni 3 (mede) te leiden?
Kan ik iets doen ?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:05 schreef DaFan het volgende:
Yay heb ik eindelijk een vrachtschip, wordt ie in de 3e raid al vernietigd
Gelukkig kwam dat ventje ook nog eens bij mij langszetten, maar ik had al 4 kleine lasers (ben nu bezig met onderzoek voor grote) dus dat was al snel afgeslagen
Ik had een kleine en ben al bezig een nieuwe te maken. Ik red me voorlopig wel, ik ga eerst mn verdediging op orde krijgen en daarna weer een vloot in elkaar flanzen. Ben voorlopig wel bezig met onderzoeken enzo, de grondstoffen komen al lekker binnen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:07 schreef PPL het volgende:
[..]
Kan ik iets doen ?
Ging het om groot of klein vrachtschip ?
Ik heb momenteel even geen vloten beschikbaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:11 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik had een kleine en ben al bezig een nieuwe te maken. Ik red me voorlopig wel, ik ga eerst mn verdediging op orde krijgen en daarna weer een vloot in elkaar flanzen. Ben voorlopig wel bezig met onderzoeken enzo, de grondstoffen komen al lekker binnen.
Toch bedankt
Onderzoekslab niveau en spionage techniek zijn twee verschillende zaken.quote:Edit: Onderzoekslab niveau 3 dus. Welk spionage techniek niveau raad je aan?
Prober in je achterhoofd te houden wat je zelf kan/kon in een bepaalde fase van het spel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:34 schreef DaFan het volgende:
Hoe kom je het Spionage techniek lvl van je tegenstander dan te weten?
Ik ook. Ik hoop dat we geen gezeur krijgen omdat we beiden op hetzelfde IP adres zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:41 schreef p-etr-a het volgende:
[afbeelding]
Ik heb me ook aangesloten bij de Alliantie in universum 3. Leuk om zo grondstoffen te sparen en dingen te bouwen.
Over het IP-adres? Nou goed, ik heb in de regels gelezen dat het geen probleem is als je maar kunt aantonen dat je twee verschillende personen bent en als je niet samen een bepaalde planeet gaat aanvallen of elkaar zonder duidelijke tegenprestatie gaat helpen (pushing).quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:42 schreef DaFan het volgende:
Ik denk het wel.
En je mag dus ook niet in zelfde alliantie/clan zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:49 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Over het IP-adres? Nou goed, ik heb in de regels gelezen dat het geen probleem is als je maar kunt aantonen dat je twee verschillende personen bent en als je niet samen een bepaalde planeet gaat aanvallen of elkaar zonder duidelijke tegenprestatie gaat helpen (pushing).
Dat is jammer. Gekke regel ook, een alliantie is toch juist bedoeld om elkaar te helpen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:53 schreef PPL het volgende:
[..]
En je mag dus ook niet in zelfde alliantie/clan zitten.
Yep, maar niet om anderen te beadelen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is jammer. Gekke regel ook, een alliantie is toch juist bedoeld om elkaar te helpen?
Inderdaad. Als het met een ander IP adres is kan je alsnog overleggen op msn of op het forum etc. etc. Beetje krom.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is jammer. Gekke regel ook, een alliantie is toch juist bedoeld om elkaar te helpen?
Had ik ook gelezen inderdaad, jammer maar helaas.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:00 schreef PPL het volgende:
[..]
Yep, maar niet om anderen te beadelen.
Je zou anderen kunnen benadelen door te doen aan 'multi-accounting' en zo jezelf vanaf meerdere accounts grondstoffen doorsturen.
Disclaimer: Is niet mijn mening, maar wat ik las in de regels op OGame forum.
Nee, maar m'n vader is er geboren.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Haha nou het is maar wat je onder echt verstaat. Maar we wonen er wel! Jij ook?
Leuk! In de Stationsstraat bij Fong Shengquote:Op zondag 30 oktober 2005 15:18 schreef PPL het volgende:
[..]
Nee, maar m'n vader is er geboren.
Heeel vaak daar bij m'n opa en oma wezen logeren toen ik jonger was en ze nog leefden.
Nog steeds een en ander aan familie daar wonen.
Drie weken geleden nog wezen wokken in de Stationsstraat ivm familiefeest
Ik ken het stadje redelijk en heeft speciaal plekje bij me.
(Hallo 'Donderdag Meppeldag')
Fong Shengquote:Op zondag 30 oktober 2005 15:21 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Leuk! In de Stationsstraat bij Fong ShengDaar wonen we iig vlakbij.
Ik vind het ook wel een leuke stad, woon hier nu sinds juni maar het is goed wonen. Donderdag Meppeldag is leuk, was het maar elke donderdag hč.
Ja, in die straat tussen het Station en de schouwburg.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:21 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Leuk! In de Stationsstraat bij Fong ShengDaar wonen we iig vlakbij.
Ja joh, is gezellig.quote:Donderdag Meppeldag is leuk, was het maar elke donderdag hč.
Misschien zie ik je dan nog wel volgend jaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:29 schreef PPL het volgende:
[..]
Ja, in die straat tussen het Station en de schouwburg.
Was gezellig hoor.
Alleen wel lullig als er één wok-kok staat en je komt met 40 man wokken...
Geinig woord eigenelijk... "wok-kok"
[quote]
Haha, daar hadden ze vast niet op gerekend.
[quote]
Ja joh, is gezellig.
Helaas dit jaar gemist ivmj verhuizing, maar volgend jaar zeker weer.
Lekker bij De Tula een biertje op het terras drinken.
Daarna lkkr poolen bij dat pakhuis
(Hoe heet die toko eigenlijk? Goed je weet vast welke ik bedoel.
Als je vanaf de Hoofdstraat komt en je hebt de Meppler toren aan je rechterhand dan zit het achterin aan de linkerkant.
Regelmatig met m'n broertje naar toe gevlucht als we geen zin hadden in een familie-verjaardag.)
Geen idee waar het drukkerijmuseum zit, maar ik heb het ff getekend (...)quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:33 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Misschien zie ik je dan nog wel volgend jaar.![]()
Ik weet niet precies wat je bedoelt met poolen, ik weet de Tula wel. Zit dat poolpakhuis in hetzelfde pand als het Drukkerijmuseum?
Ja sorry, is idd beetje off-topic.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:35 schreef PICHT het volgende:
Hee PPL, sjansbal!
Geil! Ik heb sex met mijn zusje.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Geen idee waar het drukkerijmuseum zit, maar ik heb het ff getekend (...)
[afbeelding]
Bij het kruisje en het pijltje dus.
[..]
Ja sorry, is idd beetje off-topic.
Ik laat je zusje al met rust
Dan gaan we maar eens mailen met een game-operator.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:01 schreef DarkFly het volgende:
@P-etr-a & PICHT: met hetzelfde IP-adres mag je niet bij dezelfde alliantie. Misschien een idee voor een van jullie om in uni2 te beginnen? Dan kan je allebei bij de FoK!-alliantie blijven. Echter in UNI 3 moet er een van jullie 2 uit (of je moet een game-operator ervan overtuigen dat jullie in 1 alliantie mogen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |