Nu dus op NED3.quote:Zembla bestaat 10 jaar.Deze nacht
worden 10 bijzondere afleveringen nog
een keer uitgezonden.
23.40 Louis van Gaal
00.20 De macht van de Hells Angels
01.00 De ouderlijke onmacht
01.40 Sjoemelen met miljoenen
02.20 Baby's maken
03.00 Enkele reis Kasjmir
03.40 Vergeten gevangenen
04.20 Fatale fouten in het ziekenhuis
05.00 Raadsels rond de Bijlmerramp
05.40 Het geheim van de Aldi
Eigenlijk zouden ze hierna dus moeten laten zien hoe het verder is gegaan. Die jongste dochter is waarschijnlijk wel uit huis geplaatst later maar deze aflevering is van 1997 dus 8 jaar oud. Zou toch wel leuk zijn om te weten hoe het is afgelopen. Hebben ze nog meer kinderen? Mocht de jongste blijven? Is die vent eindelijk echt door het lint gegaan?quote:
Lowlifes zou ik niet zeggen. Die mensen waren allebei zwakbegaafd. Dat werd in de uitzending ook gezegd. Daarom vind ik dan ook dat zwakbegaafde mensen niet mogen voortplanten want hierdoor krijgen we te veel breezerjugend.quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jammer dat ik het stuk over de Hells Angels heb gemist. Nu het stuk over de Bouwfraude. Da's wel interessant om weer terug te zien. Het vorige stuk was triest. Die ouders spoorden echt niet. In 30 minuten was duidelijk dat die randfiguren echt niet in staat zijn een kind op te voeden. Wat een lowlifes zeg.
Louis van Gaal was ook mooi om te zien. Vooral het stuk in Zuid Amerika.
Ik vond het echt lowlifes. Die mensen liepen constant maar te eikelen tegen de mensen die wel het beste voor hebben met hun kinderen. Dit soort mensen moeten zich echt niet mogen voortplanten. Kromme zin, maar m'n punt is vast duidelijk.quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:55 schreef beelz het volgende:
[..]
Lowlofes zou ik niet zeggen. Die mensen waren allebei zwakbegaafd. Dat werd in de uitzending ook gezegd. Daarom vind ik dan ook dat zwakbegaafde mensen niet mogen voortplanten want hierdoor krijgen we te veel breezerjugend.
Tuurlijk zouden het lowlifes zijn als ze niet zwakbegaafd zouden zijn, dit ben ik helemaal met je eens. Deze mensen waren echter wel zwakbegaafd, dit is natuurlijk nog geen reden om hun gedrag goed te keuren, maar wel een verklaring.quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vond het echt lowlifes. Die mensen liepen constant maar te eikelen tegen de mensen die wel het beste voor hebben met hun kinderen. Dit soort mensen moeten zich echt niet mogen voortplanten. Kromme zin, maar m'n punt is vast duidelijk.
Wat een stel randdebielen zeg. Ik heb echt medelijden met dat kind.
Ik begrijp je punt, maar ook zwakbegaafdheid vind ik geen argument om dan maar zo achterlijk te doen tegen mensen die het beste met je kind voor hebben. Hadden ze die gast niet meteen na geboorte van het eerste kind kunnen steriliseren...quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:59 schreef beelz het volgende:
[..]
Tuurlijk zouden het lowlifes zijn als ze niet zwakbegaafd zouden zijn, dit ben ik helemaal met je eens. Deze mensen waren echter wel zwakbegaafd, dit is natuurlijk nog geen reden om hun gedrag goed te keuren, maar wel een verklaring.
Ik begrijp jouw punt ook maar feit blijft wel dat die mensen gewoon echt niet beter weten. En helaas is iedereen vrij om zoveel kinderen te nemen als ze willen in Nederland. Je mag mensen niet steriliseren omdat ze zwakbegaafd zijn want dat is in ons politikiek correcte landje tegen de wet. Ik vind het ook jammer dat dit niet mag.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar ook zwakbegaafdheid vind ik geen argument om dan maar zo achterlijk te doen tegen mensen die het beste met je kind voor hebben. Hadden ze die gast niet meteen na geboorte van het eerste kind kunnen steriliseren...
Hoe ze ook spraken over de opvoeding van dat kind. "Even een half jaartje proberen..."
Precies. Ze hadden al vier kinderen, waarvan er drie uit huis zijn geplaatst en bij deze wilde ze het wel even proberen. Dat is hetzelfde als een brokkenpiloot wiens rijbewijs al meerdere malen is ingevorderd en die geroyeerd is bij elke verzekeringsmaatschappij die ff een proefritje maakt in een gloednieuwe BMW en die in de kreukels rijdt, waarna de verkoper de BMW total loss kan wegslepen...quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:06 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw punt ook maar feit blijft wel dat die mensen gewoon echt niet beter weten. En helaas is iedereen vrij om zoveel kinderen te nemen als ze willen in Nederland. Je mag mensen niet steriliseren omdat ze zwakbegaafd zijn want dat is in ons politikiek correcte landje tegen de wet. Ik vind het ook jammer dat dit niet mag.
Idd "Even een half jaartje proberen..." is net alsof je zegt "Ik maak even een proefrit in deze auto maar als hij niet bevalt dan neem ik wel een andere."
Triest dat dit soort klootviolen een kind gaan krijgen. Nou ja, misschien hadden ze dat kind van die zwakbegaafde van een uurtje eerder mee kunnen nemen?quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:35 schreef beelz het volgende:
OMG die stomme potten doen echt te moeilijk
Het enge is dat die klootviolen allemaal normaal kijken naar SBS6 en Veronica (wat in die tijd nog V8 heette) en hun kinderen ook zo gaan opvoeden. Het is hun schuld dat de jeugd verziekt isquote:Op zondag 23 oktober 2005 02:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Triest dat dit soort klootviolen een kind gaan krijgen. Nou ja, misschien hadden ze dat kind van die zwakbegaafde van een uurtje eerder mee kunnen nemen?![]()
Erg hard zal 'ie wel niet gelachen hebben als hij zonder werk zit...quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:05 schreef Toad het volgende:
Een hard gelach voor A. Bos trouwens, die zit nog steeds zonder werk...
Respect voor de Hells Angels!quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:37 schreef Toad het volgende:
Die sourcy blikjes bij de Angels, geweldig.
Zo'n militante tuinbroekenfundamentaliste en dan die zwakbegaafde... Het wordt niks met de jeugd.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:38 schreef beelz het volgende:
[..]
Het enge is dat die klootviolen allemaal normaal kijken naar SBS6 en Veronica (wat in die tijd nog V8 heette) en hun kinderen ook zo gaan opvoeden. Het is hun schuld dat de jeugd verziekt is
Kijk dan wat vaker naar de publieke omroepen. Zelfs de slechtste programma's op de publieken zijn niet zo slecht als de bagger die de rest van de zenders bevuilt. Op Gewoon Jan Smit na natuurlijk.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:38 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Leuk zeg! Eindelijk goede tv!![]()
Zit al de hele avond te kijken!
We zijn verdoemd hoor je? Verdoemd!!quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zo'n militante tuinbroekenfundamentaliste en dan die zwakbegaafde... Het wordt niks met de jeugd.
Dude ik dacht precies hetzelfde en daarbij heeft ze ook een lief gezichtje.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geil Vlaams accent van die verpleegster.
Ik kijk enkel publieke omroep!quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:41 schreef beelz het volgende:
[..]
Kijk dan wat vaker naar de publieke omroepen. Zelfs de slechtste programma's op de publieken zijn niet zo slecht als de bagger die de rest van de zenders bevuilt. Op Gewoon Jan Smit na natuurlijk.
Daar moet ik je helemaal gelijk in gevenquote:Op zondag 23 oktober 2005 02:43 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Ik kijk enkel publieke omroep!![]()
Maar na een avond EO op 1 en alle herhalingen van het journaal op 2 is dit een welkome afleiding!
Inderdaad. Ik zou het er best op kunnen zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:43 schreef beelz het volgende:
[..]
Dude ik dacht precies hetzelfde en daarbij heeft ze ook een lief gezichtje.
OW kom op zegquote:Op zondag 23 oktober 2005 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Is er eindelijk interessante tv, denken de mannen hier gewoon alleen aan seks met de verpleegster.![]()
Zet dan SBS6 aan of zo.
Eigenlijk zou ze positief moeten zijn omdat we niet bang zijn voor intelligente vrouwenquote:Op zondag 23 oktober 2005 02:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Precies. Niet zo flauw, Isabeau.
Whoa ik wil geen babies bij haar fabricerenquote:Op zondag 23 oktober 2005 02:48 schreef Isabeau het volgende:
Het is jullie vergeven...de uitzending gaat immers ook over baby's maken, dus het is wel een beetje gerelateerd
Precies. Het is nogal een verschilletje of je op deze intelligente Vlaamse verpleegster kruipt of op de getatoeerde snol van die papzak van 330 kg bij TON...quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:48 schreef beelz het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ze positief moeten zijn omdat we niet bang zijn voor intelligente vrouwen
Wij zijn dus goede mannen
Hehehe ik doe ook mijn best. Wel leuk dat ze de aflevering die ik het liefst wil zien tot het laatst bewaren... zo kijk ik de rest ook als ik het redquote:Op zondag 23 oktober 2005 02:51 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar Het geheim van de Aldi !
Maar of ik 05.40 ga halen..![]()
Maar ik had het over andere jongens dan toch? Die waren echt op weg voor de Jihad geloof ik.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo, die komt even een postpakketje afleveren.
Dit gaat over de jongens die zijn doodgeschoten daar. Heeft de FP gehaald ook.
Tis laat, tis laat...quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:39 schreef Murray het volgende:
[..]
Erg hard zal 'ie wel niet gelachen hebben als hij zonder werk zit...
Het is toch 'een hard gelag'?
Laat het antwoord maar zitten, deze jongens waren te oud voor de jongens die ik bedoelde, die waren 16 of 17 geloof ik.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:54 schreef beelz het volgende:
[..]
Maar ik had het over andere jongens dan toch? Die waren echt op weg voor de Jihad geloof ik.
Deze jongens wilden daar ook hun Jihad uitvechten. Tenminste, zo wordt beweerd. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze daar heen gingen om lekker aan het strand te liggen...quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:54 schreef beelz het volgende:
[..]
Maar ik had het over andere jongens dan toch? Die waren echt op weg voor de Jihad geloof ik.
http://www.q2u.nl/news.php?id=12quote:Het Eindhovense duo Ahmed el Bakiouli en Khaled el Hassnoui, die begin dit jaar in Kashmir werden doodgeschoten, zijn vrijwel zeker als jihadstrijders gerekruteerd door de zeven Al-Qaeda- verdachten die afgelopen vrijdag werden gearresteerd.
De twee fundamentalistische moslimjongeren, hbo- student Khalid (20) en voormalig hbo-student Ahmed (21), werden in januari in de Indiase deelstaat Kasjmir doodgeschoten toen zij een grenspatrouille van de Border Security Forces (BSF) aanvielen. Volgens een BSF-zegsman vormden de jonge Eindhovenaren een zelfmoordcommando dat werd aangestuurd door Al-Qaeda.
El Hassnoui en Bakiouli waren volgens insiders op weg naar terreurkampen in Afghanistan, maar werden bij de grens tegengehouden. Volgens andere bronnen zouden ze slechts op vakantie zijn geweest naar Kashmir. Het Vara programma Zembla besteedde ook aandacht aan de zaak, en kwam tot de conclusie dat ze waarschijnlijk vermoord waren. De BVD meldde echter in hun jaarverslag al dat ze geronseld zouden zijn.
Internet
Een van de slachtoffers, Ahmed el Bakiouli, was actief op het forum van de internetsite Maroc.nl (nickname Lucky_luke). Uit een bijdrage van een vriendin op dat forum bleek indertijd dat Achmed zeer fanatiek en serieus met de Islam bezig was. De jongeman was nog maar pas getrouwd.
Ook het andere slachtoffer was actief op internet en postte vaak over de islam. Zie ook: Gedode Nederlander was fanatiek internetter.
De woordvoerder van het landelijk openbaar ministerie, W. de Bruin, bevestigt dat de zeven aangehouden verdachten over deze zaak aan de tand worden gevoeld. De bende wordt verder verdacht van ondersteuning aan het wereldwijde terreurnetwerk en het ronselen van Nederlandse moslimjongeren voor 'de heilige strijd tegen ongelovigen'.
Die vaders van die jongens lijken me geschikte mensen. Lijkt me echt moeilijk om te horen dat je zoon een fundamentalist is terwijl je zelf een geschikte peer bent die zijn best doet om in de Nederlandse (of een andere) samenleving te inregreren.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Deze jongens wilden daar ook hun Jihad uitvechten. Tenminste, zo wordt beweerd. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze daar heen gingen om lekker aan het strand te liggen...
Ja, die vader komt niet onverstandig over en die broer ook niet. Die gasten zijn echt geradicaliseerd op hun zolderkamertje, terwijl die broer Yassin prima snapt hoe het wel werkt hier.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:57 schreef beelz het volgende:
[..]
Die vaders van die jongens lijken me geschikte mensen. Lijkt me echt moeilijk om te horen dat je zoon een fundamentalist is terwijl je zelf een geschikte peer bent die zijn best doet om in de Nederlandse (of een andere) samenleving te inregreren.
Dat dacht ik dus ook....zo te horen intelligente, redelijke vader. Triest als je dit overkomt.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:57 schreef beelz het volgende:
[..]
Die vaders van die jongens lijken me geschikte mensen. Lijkt me echt moeilijk om te horen dat je zoon een fundamentalist is terwijl je zelf een geschikte peer bent die zijn best doet om in de Nederlandse (of een andere) samenleving te inregreren.
Er is weleens onderzoek geweest en daaruit blijkt dat ook Moslims met een hoge opleiding kunnen radicaliseren. Bij VMBO-ers is het veel geschreeuw en weinig wol. Bij HBO-ers is het echt goed mis als ze radicaliseren denk ik... die maken er ook echt werk van en kunnen anderen mobiliseren omdat ze over wat meer textuele gaven beschikken dan een Moslim zonder opleiding.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:58 schreef beelz het volgende:
Wow hbo studenten... Dat is opzich al wel vreemd dan als zij fundamentalisten waren. Als ik bij mij op school kijk dan zijn daar erg weinig moslims en de moslims die daar zitten zijn allemaal erg tegen het fundamentalistische gedoe wat er tegenwoordig in het nieuws is.
Inderdaad, die broer van Achmed is ook niet dom.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook....zo te horen intelligente, redelijke vader. Triest als je dit overkomt.
Ik ben zelf een echte Nederlander maar ik vind het echt zo lullig voor de goede Marokkanen en goede Turken en goede [vul zelf in]. Er zijn in alle bevolkingsgroepen in Nederland en over de rest van de wereld goede en slechte mensen het is zo zonde dat de goeden onder de slechten moeten lijden. Die vaders van die jongens worden door de akties van hun zoons verkeerd aangekeken terwijl zij (waarschijnlijk) niets slechts hebben gedaan. Triest.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook....zo te horen intelligente, redelijke vader. Triest als je dit overkomt.
Zonder dat onderzoek ooit gezien te hebben geloof ik meteen dat je hier helemaal gelijk hebt.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is weleens onderzoek geweest en daaruit blijkt dat ook Moslims met een hoge opleiding kunnen radicaliseren. Bij VMBO-ers is het veel geschreeuw en weinig wol. Bij HBO-ers is het echt goed mis als ze radicaliseren denk ik... die maken er ook echt werk van en kunnen anderen mobiliseren omdat ze over wat meer textuele gaven beschikken dan een Moslim zonder opleiding.
Kijk, dat heb ik nu ook...als dan met name de hoger opgeleiden radicaliseren, waar ligt dat dan aanquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:05 schreef beelz het volgende:
Zonder dat onderzoek ooit gezien te hebben geloof ik meteen dat je hier helemaal gelijk hebt.
Ik vraag me alleen heel erg hard af waarom mensen radicaliseren en vooral waarom moslimfundamentalisme wel bekend is en we nooit wat horen van bijvoorbeeld hindoeterrorisme.
Die mensen daar geven ook al aan dat ze daar zeker niet als toerist waren. Het is een beetje wat die broer van hem zei. Hij heeft wel een sterke interesse gehad in nieuwsberichten en dan met name sterkgekleurde nieuwsberichten van niet al te objectieve nieuwssites, maar hij heeft niet aan zichzelf gewerkt... Dat heeft zo'n jongen toch in de war gebracht. In combinatie met vrienden die radicaal zijn en ronselaars...quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:05 schreef beelz het volgende:
[..]
Zonder dat onderzoek ooit gezien te hebben geloof ik meteen dat je hier helemaal gelijk hebt.
Ik vraag me alleen heel erg hard af waarom mensen radicaliseren en vooral waarom moslimfundamentalisme wel bekend is en we nooit wat horen van bijvoorbeeld hindoeterrorisme.
Ik vind het niet alleen heel erg moeilijk om te begrijpen, ik vind het ook een hele enge gedachte om het werkelijk te begrijpen. Ik denk ook dat zij dat weten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk, dat heb ik nu ook...als dan met name de hoger opgeleiden radicaliseren, waar ligt dat dan aanDie hebben toch leren nadenken. Toch? Ik probeer mensen altijd te begrijpen, maar dit vind ik wel heel erg moeilijk te begrijpen.
Hoogopgeleiden hebben wellicht het vermogen om de Koran goed te bestuderen en nemen de tekst wellicht letterlijker en hebben ook meer de mentaliteit die tekst na te leven dan de mindere goden op studiegebied...quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk, dat heb ik nu ook...als dan met name de hoger opgeleiden radicaliseren, waar ligt dat dan aanDie hebben toch leren nadenken. Toch? Ik probeer mensen altijd te begrijpen, maar dit vind ik wel heel erg moeilijk te begrijpen.
Hoogopgeleiden zouden juist de tekst niet letterlijker nemen omdat zij beter zouden kunnen interpreteren lijkt mij.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden hebben wellicht het vermogen om de Koran goed te bestuderen en nemen de tekst wellicht letterlijker en hebben ook meer de mentaliteit die tekst na te leven dan de mindere goden op studiegebied...
Net zoals ik skinheadjongeren nooit echt eng heb gevonden. Hoogopgeleide mensen in maatkostuum met extreemrechtse ideeën: die vind ik wčl eng.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:10 schreef beelz het volgende:
Ik vind het niet alleen heel erg moeilijk om te begrijpen, ik vind het ook een hele enge gedachte om het werkelijk te begrijpen. Ik denk ook dat zij dat weten.
Met enge gedachte om het te begrijpen bedoel ik dan dat je het met ze eens zou kunnen zijn, juist omdat ze zo overtuigend overkomen in dat geval. En daarmee recruteren ze denk ik ook voor de Jihad. De slimmere fundamentalisten praten met minder slimme (op dat moment nog) normale moslims. De normale moslims gaan de verhaaltjes geloven en 'begrijpen' en voila we hebben weer een nieuwe strijder voor de johad.
Skinhead en extreem rechts met elkaar vergelijken moet je niet doen vind ik. Ik heb mijn hoofd ook kaalgeschoren maar dat is omdat mijn haar heel dun is en omdat ik worstelaar ben. Ik ben zelf vrij linksdenkend en heb absoluut niets met extreem rechts te maken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net zoals ik skinheadjongeren nooit echt eng heb gevonden. Hoogopgeleide mensen in maatkostuum met extreemrechtse ideeën: die vind ik wčl eng.
Ik denk dat dit gevoelsmatig hetzelfde is.
De meeste hoogopgeleiden wel, een deel neemt die tekst echter letterlijk of legt 'm uit op een extreme manier. Dat zie je ook terug bij Adbul Jabbar v/d Ven bijvoorbeeld. Hoogopgeleiden zullen ook eerder in discussie gaan met mensen die er hetzelfde over denken en nieuwsbronnen bestuderen. Dat kan gunstig uitwerken en matigen, maar het kan ook compleet doorslaan en radicaliseren.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:12 schreef beelz het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden zouden juist de tekst niet letterlijker nemen omdat zij beter zouden kunnen interpreteren lijkt mij.
Het is de combinatie denk ik. Een hoogopgeleide in maatkostuum kan in zijn eentje weinig doen, een ongeorganiseerde groep jongeren ook niet. Maar als ze elkaar weten te vinden....quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net zoals ik skinheadjongeren nooit echt eng heb gevonden. Hoogopgeleide mensen in maatkostuum met extreemrechtse ideeën: die vind ik wčl eng.
Ik denk dat dit gevoelsmatig hetzelfde is.
Ow die v/d Ven dude vind ik dus echt een hele enge man en een bedreiging voor de samenleving... Die vent heeft zo'n enge uitstraling.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De meeste hoogopgeleiden wel, een deel neemt die tekst echter letterlijk of legt 'm uit op een extreme manier. Dat zie je ook terug bij Adbul Jabbar v/d Ven bijvoorbeeld. Hoogopgeleiden zullen ook eerder in discussie gaan met mensen die er hetzelfde over denken en nieuwsbronnen bestuderen. Dat kan gunstig uitwerken en matigen, maar het kan ook compleet doorslaan en radicaliseren.
Ik vond het verhaal van die kerel met die baard en dat ding op zijn hoofd plausibel. Wat moeten die jongens daar? Waarom gingen ze tegen beter weten in de oude stad in? Waarom vielen ze de BSF aan? Dan moet je daar wel zijn met een ander doel dan siteseeing.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:17 schreef beelz het volgende:
Ik weet niet waarom maar ik geloof die 'ooggetuigen' helemaal niet...
Klopt maar die ooggetuigen beweerden dat die messen later op de jongens werden gelegd en dat de BSF gewoon begon te schieten... Daar geloof ik dus geen zak van eigenlijk.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vond het verhaal van die kerel met die baard en dat ding op zijn hoofd plausibel. Wat moeten die jongens daar? Waarom gingen ze tegen beter weten in de oude stad in? Waarom vielen ze de BSF aan? Dan moet je daar wel zijn met een ander doel dan siteseeing.
Ja, wat ze al zeiden en wat je ook zag op de beelden: waarom stop je je mes onder je broekband als je aangevallen wordtquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:22 schreef Moitessier het volgende:
interessante theorie dat die patrouille zélf die messen erbij gelegd heeft. Oh, en al hun persoonlijke bezittingen inclusief broek/schoenen zijn gestolen. Hoe meer ik hiervan zie hoe meer dit op een ordinaire roofmoord lijkt :p
Dat messen bij die jongens leggen geloof ik dus niet zo in. Dat de kleren enzo werden gestolen... Tsja wat moet ik daar van zeggen? Het is een enorm arme regio dus eigenlijk snap ik dat best wel.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:22 schreef Moitessier het volgende:
interessante theorie dat die patrouille zélf die messen erbij gelegd heeft. Oh, en al hun persoonlijke bezittingen inclusief broek/schoenen zijn gestolen. Hoe meer ik hiervan zie hoe meer dit op een ordinaire roofmoord lijkt :p
Dat die messen er bij zijn gelegd zou kunnen, alleen dat men zo maar is gaan schieten geloof ik niet.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:22 schreef beelz het volgende:
[..]
Klopt maar die ooggetuigen beweerden dat die messen later op de jongens werden gelegd en dat de BSF gewoon begon te schieten... Daar geloof ik dus geen zak van eigenlijk.
Ze werden beschoten en waren slim genoeg om te weten dat je met een mes geen zak hebt als je tegenover geweren staat. Steek je mes bij je en ren weg en wacht je aanvallers op in een steegje?quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, wat ze al zeiden en wat je ook zag op de beelden: waarom stop je je mes onder je broekband als je aangevallen wordt![]()
Inderdaad, daarom geloof ik de 'ooggetuigen' dus niet.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:26 schreef Isabeau het volgende:
Kom op zeg. Waarom zou je met z'n tweeën 6 gewapende militairen midden in de stad aanvallen met 2 messen. Ik geef ze toch iets meer verstand dan dat hoor.
Ik denk dat ze daar door hadden dat deze twee jongens (buiten het toeristenseizoen) meer van plan waren dan gezellig op vakantie komen (en dat geloof ik ook). Ze wilden misschien gewoon van ze af en dit was de onorthodoxe manier om dat te bewerkstelligen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar geloof ik niet zo in, maar ik denk ook niet dat ze zomaar willekeurig zijn doodgeschoten door die militairen... Er moet toch iets aan de hand zijn geweest.
Het zou zeker kunnen inderdaad. Wellicht is er een ruzie ontstaan met de soldaten over het een en ander?quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar door hadden dat deze twee jongens (buiten het toeristenseizoen) meer van plan waren dan gezellig op vakantie komen (en dat geloof ik ook). Ze wilden misschien gewoon van ze af en dit was de onorthodoxe manier om dat te bewerkstelligen.
Idd volgende onderwerpquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:28 schreef Moitessier het volgende:
true, en volgens dat bericht zouden er dus bewijzen zijn dat ze als martelaar wilden sterven. Maar goed, we weten het niet he...
volgende documentaire!
Zou heel goed kunnen ja, gewoon executie met uiterst amateuristische cover upquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ik denk dat ze daar door hadden dat deze twee jongens (buiten het toeristenseizoen) meer van plan waren dan gezellig op vakantie komen (en dat geloof ik ook). Ze wilden misschien gewoon van ze af en dit was de onorthodoxe manier om dat te bewerkstelligen.
Mooi, zijn we het compleet eens.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:31 schreef beelz het volgende:
[..]
Idd volgende onderwerp
Mijn mening voor het begonnen is: Gevangenen moeten niet zeiken. Ja okee ze zijn Nederlanders maar ze flikken iets in een ander land en worden gestraft volgens de autoriteiten van dat land. Niet zo zeiken als je wat fout doet is mijn mening tot nu dus.
Ik open een pilsje, open er ook 1 dan drinken we op onze eensgezindheidquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Mooi, zijn we het compleet eens.Ik vind figuren als Pedro Ruijzing helemaal niet zo zielig.
quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:34 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik open een pilsje, open er ook 1 dan drinken we op onze eensgezindheid
Vind ik ook. Ik vind het altijd zo triest dat alles en iedereen de schuld krijgt dat zo'n figuur daar volkomen terecht zit. Men weet waar men mee bezig is, men kent de consequenties en men weet dat een gevangenis in Marokko, India of Thailand geen 5 sterren hotel is.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind je alleen zielig als je onterecht in de gevangenis komt.
Als je gewoon echt drugs hebt gesmokkelt in landen waarvan je echt wel weet wat de consequenties zijn: bad luck, byebye life.
Nee ik hoop juist dat er mensen doorgaan met drugs smokkelen naar landen waar je op deze manier wordt behandeld. En dan die lui niet gaan helpen uiteraard. Scheelt de samenleving zoveel geldquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben trouwens heel erg vóór het uitzenden van dit soort schrijnende beeldenHopenlijk weerhoudt dat mensen ervan om drugs te smokkelen in landen waar je op die manier wordt behandeld.
We zijn het weer eens, drink eens doorquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom moeten ze terug? Laat ze lekker wegrotten daar in het buitenland. Ze hebben het er volkomen zelf naar gemaakt en het is zijn eigen schuld dan hij voortaan moet pissen in een ranzige WC.
Alleen omdat hun famielid nog niet uit de gevangenis is geholpen door de Nl staat. Ja, dáág. Je hebt er zelf voor gezorgd dat je in de gevangenis komt hoor.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nu krijgt BZ de schuld. Op dubieuze gronden, zoals die kerel ook al aangeeft.
De vraag die je eigenlijk moet stellen is : Who cares?quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:43 schreef Omkron het volgende:
Wat is er met Hans van Dam gebeurt eigenlijk..? Zit ie daar nog.. is ie vrij.. of overleden?
Hij is vrijgelaten nadat hij daar 7 jaar had gezeten wegens de smokkel van een flinke hoeveelheid hasj. Daarna legde hij een claim neer van 1,3 mio euro bij de Nederlandse overheid omdat ze te weinig voor hem gedaan zouden hebben. Hij heeft ook nog een boek geschreven.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:43 schreef Omkron het volgende:
Wat is er met Hans van Dam gebeurt eigenlijk..? Zit ie daar nog.. is ie vrij.. of overleden?
Eigenlijk zouden ze ouders die zulke ongenuanceerde onzin uitkramen moeten herenigen met hun kind en ook jarenlang vastzetten in Rusland of India.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:46 schreef beelz het volgende:
Jezus rot op ik krijg geen medelijden met die Karin.. Met 3 kilo coke gepakt worden en dan lekker in de slachtofferrol kruipen. Dat maakt me vrij pissig eigenlijk...
Een jongen die ik ken heeft 3 kg cocaine gesmokkeld voor een bedrag van 12.000 euro.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:46 schreef Moitessier het volgende:
Ja klopt, deze gevallen gaan ook niet om kleine hoeveelheden trouwens, 4,5 kilo cocaine, haleluja. Wat bezielt die mensen om zulke risico's te nemen? Half zwakzinnige randfiguren? geldnood? wat verdienen die smokkelaars uberhaubt hiermee?
Wow, 3 kilo coke....er zijn landen waar je dan al lang was terechtgesteld...quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:46 schreef beelz het volgende:
Jezus rot op ik krijg geen medelijden met die Karin.. Met 3 kilo coke gepakt worden en dan lekker in de slachtofferrol kruipen. Dat maakt me vrij pissig eigenlijk...
Mij ook. Vooral ook omdat de familie maar loopt te blaten dat op kosten van de belastingbetaler dit gajes naar Nederland gehaald moet worden.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:46 schreef beelz het volgende:
Hadden ze de trekker maar meteen overgehaald denk ik dan...quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, 3 kilo coke....er zijn landen waar je dan al lang was terechtgesteld...
Meneertje Nekschot ligt op de loer als het aan mij lagquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hadden ze de trekker maar meteen overgehaald denk ik dan...
Precies, gewoon overhalen die trekker.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:50 schreef beelz het volgende:
[..]
Meneertje Nekschot ligt op de loer als het aan mij lag
Heej gaaf er is een folder voor.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
BZ is BuZa inderdaad. Het aantal Nederlanders dat wordt gepakt wegens drugssmokkel stijgt nog steeds. Een aantal landen heeft ook al de noodklok geluid als het gaat om Nederlanders.
Misschien maar eens tijd dat BZ en de ambassade helemaal niets meer gaan doen voor deze kneuzen.
Opgehangen toch? Best wel een enorm stukje njek njek njek.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:52 schreef Moitessier het volgende:
oh, van Dam is dus geexecuteerd in Singapore
12.000 euro. Met dit soort mensen moeten wij dus medelijden hebben. Dit soort mensen zijn dus zielig. Mensen die snel ff willen cashen en in die hoedanigheid elders de wetten overtreden, terwijl ze weten dat de straffen flink zijn in dat land.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:51 schreef Moitessier het volgende:
Serieus 12000 euro? Wat voor land was dat naartoe dan? pff, 12000 euro, ik kan me op zich voorstellen dat mensen hier gevoelig voor zijn. Hoewel bij mij (spreek voor mezelf) die straffen absoluut afschrikwekkend werken, in 6 jaar dat je vast zit moet je toch ook wel 12000 euro kunnen verdienen
Dat is Johannes van Damme, da's iemand anders. Deze van Dam is vrijgelaten en heeft 1,3 mio euro geeist van de overheid omdat ze te weinig voor hem zouden hebben gedaan.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:52 schreef Moitessier het volgende:
oh, van Dam is dus geexecuteerd in Singapore
Ik zocht al op google voor dat strikje... ik wil er ook 1quote:
En toen heeft hij alsnog een nekschot gekregen hoop ik?quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is Johannes van Damme, da's iemand anders. Deze van Dam is vrijgelaten en heeft 1,3 mio euro geeist van de overheid omdat ze te weinig voor hem zouden hebben gedaan.
Precies. Maar gedetineerden en familieleden verwachten dat Nederland wel even kortsluit dat zoonlief of dochterlief dezelfde dag nog op Schiphol te begroeten is.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:52 schreef beelz het volgende:
[..]
Heej gaaf er is een folder voor.
Mooie quote wat die vent oplas: "Er kan geen betere behandeling verleent worden dan de onderdanen van het land" (ongeveer dan) En zo is het maar net.
Dus het risico lopend dat zijn ouders en zusje als medeplichtigen ook vastgezet/terechtgesteld worden, Ongelofelijkquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Die jongen heeft er voor gekozen om 12.000 euro te pakken en vanuit de Dominicaanse Republiek drugs te smokkelen naar Nederland. Hij is niet gepakt. Hij was overigens op vakantie met zijn ouders en zusje.
Ja, wat een egoďstische lul zegquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:56 schreef Moitessier het volgende:
Dus het risico lopend dat zijn ouders en zusje als medeplichtigen ook vastgezet/terechtgesteld worden, Ongelofelijk
Nee, hij heeft wel AIDS inmiddels. Hij heeft geen nekschot gehad. Niet in India en niet in Singapore. Helaas.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:55 schreef beelz het volgende:
[..]
En toen heeft hij alsnog een nekschot gekregen hoop ik?
Ja. Hij heeft dat geld besteed aan zijn auto. Laten tunen, nu geen cent meer van over. Dat zijn dus de mensen die zielig lopen te doen in aftandse gevangenissen. Ik heb er echt geen enkel greintje medelijden mee.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:56 schreef Moitessier het volgende:
[..]
Dus het risico lopend dat zijn ouders en zusje als medeplichtigen ook vastgezet/terechtgesteld worden, Ongelofelijk
AIDS is ook een mooie straf voor dat soort mensenquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, hij heeft wel AIDS inmiddels. Hij heeft geen nekschot gehad. Niet in India en niet in Singapore. Helaas.
Van Damme hebben ze wel mooi opgehangen in Singapore trouwens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_van_Damme
Ik heb inderdaad meer medelijden met de familie dan met de dader. Maar datzelfde had ik net ook al met die moslimfundamentalisten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel erg voor de familie hoor. Stel je voor dat het je kind isof je vader...
Medische fouten is altijd een mooi onderwerp voor een documentaire vind ik. Ik blijf kijken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:03 schreef Isabeau het volgende:
Medische fouten? Ja, leuk!! Heb ik veel overgelezen, leuk onderwerp
Laten we hem schrijvenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
SPANJE
Alexander Schotte is 19 jaar en opgepakt in Spanje met 6 kilo herione. Hij heeft gereisd onder een vals paspoort Telis Schotte. Alexander zou graag willen corresponderen of mensen die voor hem in praktische zin (spullen verzenden) iets zou kunnen betekenen. Hij verblijft in:
Centro Penitenciario Madrid 2
CTra. De Alcala- Meco, km 4,5
28805 Alcala de Henares
Madrid
Gewoon dit topic uitprintenquote:
Vertel eens wat meer, geen details natuurlijk (lijkt me logisch bij zulke dingen), maar wel ietsje meer graagquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het trouwens zelf 1x van heel dichtbij gezien...die patiënt ging dus ook dood. Allemaal doofpot. Ik wist me weken lang geen raad met wat ik gezien had.
Idd... Ik had na mijn voorste kruisband reconstructie aan mijn rechterbeen 3 jaar geleden tijdens de operatie een infectie opgelopen. Er werd na de operatie geblunderd en geblunderd en na 4 weken in het ziekenhuis liggen (met in die 4 weken 6 operaties om mijn knie door te spoelen) eindelijk eens besloten om toch maar de zooi op kweek te zetten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:07 schreef Isabeau het volgende:
Fouten maken is trouwens wel menselijk, dus ik vind het niet gek dat er fouten worden gemaakt tijdens medische zaken. (arts zijn is echt heel erg moeilijk...)
Maar openheid van zaken, toegeven, excuses aanbieden, schadevergoeding uitkeren...ho maar
Oh, maar dat vind ik iets heel anders! Heb ik zelfs nog wel begrip voor...beter een doofpot maken van dit gebeuren dan die vrouw laten oppakken voor moord (wat het heel objectief gezien is).quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Ikzelf was een keer per ongeluk bij een gesprek tussen 2 verpleeghuisartsen die net aan het besluiten waren om iets in de doofpot te stoppen.
Vrouw had haar moeder (net een net niet fataal staminfarct gehad) met een kussen op het hoofd van het leven beroofd... artsen gingen het uiteindelijk niet aangeven, vrouw was toch wel overleden uiteindelijk en voor de familie was het ook maar "het beste" zo.
quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:11 schreef Moitessier het volgende:
Maar wist niet dat het zo'n issue was eigenlijk. Er bestaat toch medisch tuchtcollege/commissie die klachten van patienten bekijkt en de situatie beoordeeld? *even verderkijken*
Dat blijkt ook telkens weer uit onderzoek. Als artsen open zijn en duidelijk uitleggen wat er helaas verkeerd is gegaan dan komt er eigenlijk nooit een aanklacht.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Als ik iets niet weet of iets fout heb gedaan, dan zeg ik dat tegen een patiënt en tot nu toe altijd goede reacties gehad, mensen vinden het vaak heel fijn als je als zorgverlener gewoon toont dat je naast professional, ook een mens bent en ook fouten kunt maken
Openheid is de bom
Mijn behandeld arts was de enige die wel zei dat hij geen idee had wat er aan de hand was. Hij was ook de enige die op het lumineuze idee kwam om de zooi op kweek te zetten toen hij erachter kwam dat dit nog niet gedaan was (na de operatie werd ik behandeld door zijn co). Mijn behandeld arts was ook de enige die zei hoe erg hij het vond (en of hij nou goed kon acteren of dat hij het echt meende weet ik niet maar ik geloofde hem).quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een prachtig boek gelezen over dit onderwerp...balen dat ik de titel niet meer weet.
Artsen zijn bang vervolgd te worden en melden daarom niets. Het meeste weet je domweg niet als patiënt. "Ja meneer, zo'n infectie komt veel vaker voor" "Nee, mevrouw, zoveel bloedverlies is heel gewoon hoor" etc.
quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:37 schreef Toad het volgende:
Die sourcy blikjes bij de Angels, geweldig.
Dit is dus wel een heel erg slap excuus als hij dat heeft aangevoerdquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:21 schreef beelz het volgende:
na de operatie werd ik behandeld door zijn co).
Ik heb even geen zin in een heel verhaal, maar dit vat het prima samenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat blijkt ook telkens weer uit onderzoek. Als artsen open zijn en duidelijk uitleggen wat er helaas verkeerd is gegaan dan komt er eigenlijk nooit een aanklacht.
Mensen klagen aan uit frustratie, niet omdat er iets fout ging.
Dat weet ik ook welquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is dus wel een heel erg slap excuus als hij dat heeft aangevoerd![]()
Een co is nooit verantwoordelijk, de arts is ten alle tijde verantwoordelijk. De arts moet toezien dat alles goed gaat, doet hij dat niet, dan is hij nalatig.
En dat is nu dus ook artsquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:26 schreef beelz het volgende:
Dit in tegenstelling tot zijn co die me echt als een nummertje behandelde en zelfs tegen me heeft gezegd dat ik me niet moest aanstellen. Letterlijk.
Ik ook. Al moet ik zeggen dat ik deze iets minder vind. Zal wel komen door de ervaring die ik ermee heb en dat dit niets nieuws is voor me...quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:27 schreef Bonobo11 het volgende:
IK zit al bijn a5 uur te kijken,
stuk voor stuk mooie docu's
Ja ik vind dit een van de mindere, die strax over de Aldi is wel vetquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:28 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik ook. Al moet ik zeggen dat ik deze iets minder vind. Zal wel komen door de ervaring die ik ermee heb en dat dit niets nieuws is voor me...
Nee de strontzak is voordat hij zijn opleiding afgerond zou hebben eruit geknikkerdquote:
/roddelmodus aanquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:30 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee de strontzak is voordat hij zijn opleiding afgerond zou hebben eruit geknikkerd
Daar zit ik ook op te wachtenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:29 schreef Bonobo11 het volgende:
Ja ik vind dit een van de mindere, die strax over de Aldi is wel vet
Ja dat was Max van der Stoel: "Denkt u nou werkelijk dat wij Economische belangen boven het leven van een Nederlander stellen?"quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:55 schreef Omkron het volgende:
Die minister.. ik zag zijn neus groeien..
Onder andere omdat ik hierover geklaagd heb.quote:
quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:31 schreef Bonobo11 het volgende:
Ja dat was Max van der Stoel: "Denkt u nou werkelijk dat wij Economische belangen boven het leven van een Nederlander stellen?"
Wel dus
Die over de Bijlmerramp is trouwens ook mooi dacht ik.quote:
Post het in TRUquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:32 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Die over de Bijlmerramp is trouwens ook mooi dacht ik.
Voer voor Conspiracynuts
Dat bleek later ook zo te zijn. Na de executie van de "Joodse spion" werd de olieexport van Irak naar Nederland weer opgevoerd van 10 naar 100 procentquote:
Maar als het overdag gedaan zou worden zou dit topic volgebaggerd worden en zelfs ik post nu serieusquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:33 schreef Isabeau het volgende:
Waarom gebeurt dit nu niet vaker op de Nederlandse tv? Gewoon alleen maar dit soort parels van documentaires. En waarom 's nachts? Gewoon 's avonds doen.
Nu nog een Noorderlichtmarathon
Ah, mooiquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:32 schreef beelz het volgende:
[..]
Onder andere omdat ik hierover geklaagd heb.
www.uitzendinggemist heeft trouwens ook een mooi archief hoor, kun je heel wat stille uurtjes mee vullenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:33 schreef Isabeau het volgende:
Waarom gebeurt dit nu niet vaker op de Nederlandse tv? Gewoon alleen maar dit soort parels van documentaires. En waarom 's nachts? Gewoon 's avonds doen.
Nu nog een Noorderlichtmarathon
Dat is ook wat waardquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:35 schreef beelz het volgende:
Maar als het overdag gedaan zou worden zou dit topic volgebaggerd worden en zelfs ik post nu serieus
Een paar maanden geleden zat ik in de wachtkamer voor controle na de infectie in mijn linkerbeen (ook weer een reconstructie van voorste kruisband trouwens) en toen kwam de strontzak half bedelend voor zijn baan bij mijn arts weg. Het scheelde toen vrij weinig of ik had hem keihard uitgelachen en misschien nog wel meer. Alleen al aan hem denken maakt me enorm pissig.quote:
Da's toch logisch dat gewone mensen dat niet snappen, knap ingewikkeld allemaal, HBO, universiteit, bachelor, master, CO-assistent, arts-assistent, arts, zaalarts, etc etcquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:36 schreef Isabeau het volgende:
Sommige mensen snappen helaas nog niet dat een arts-assistent óók een afgestudeerd arts is. (die man zei dat er geen arts bij was)
En daar zitten ze dan met zijn allen, naakt in de bossen bij Lutjebroek. De 1 met een nog grotere telescoop dan de andere, fallussymbolen voor de TRU bezoekers, aparte nerd apparatuur voor de normale mensquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:36 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze zijn wel wakker op dit uur denk ik, een beetje ufo's spotten denk ik
Ziekenhuisarts, poortarts, arts in opleiding, arts niet in opleiding, "jonge dokter" (zo werd ik vaak voorgesteld) etc. Ik begrijp ook wel dat niemand het snapt.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Da's toch logisch dat gewone mensen dat niet snappen, knap ingewikkeld allemaal, HBO, universiteit, bachelor, master, CO-assistent, arts-assistent, arts, zaalarts, etc etc
Wanneer studeer jij overigens af en welke richting ga je dan op?quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ziekenhuisarts, poortarts, arts in opleiding, arts niet in opleiding, "jonge dokter" (zo werd ik vaak voorgesteld) etc. Ik begrijp ook wel dat niemand het snapt.
Op tv wordt "intern" vaak vertaalt als co-assistent, maar een intern is een arts-assistent. Ik zag interns in documentaires ingewikkelde operaties uitvoeren en dan stond er als vertaling co-assistent. Mijn familie: zo, heb jij dat ook gedaan? Ik in een deuk. Nee dus![]()
Ik zat er ook aan te denken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:42 schreef beelz het volgende:
14,95 voor een dvd met 10 goede documentaires vind ik helemaal niet duur. Misschien dat ik die maandag bestel ook nog.
Klaasje Wilting!!!!quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:43 schreef Moitessier het volgende:
ja, vond die medische missers niet geweldig, ben benieuwd naar de volgende
Dus dat vliegtuig vliegt over de Bijlmer zegt de piloot tegen zijn co-piloot "Hier Bijlermeer"quote:
Oh ja, patiënten zeiden steevast zuster tegen mequote:Op zondag 23 oktober 2005 04:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Wanneer studeer jij overigens af en welke richting ga je dan op?
Ik ben zelf (bijna afgestudeerd ergotherapeut) ook al aangezien voor "de nieuwe ergotherapeut", zuster, dokter, patiënt en zelfs schoonmaker![]()
Huisartsen zijn okeejquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, patiënten zeiden steevast zuster tegen meDan zei ik meestal maar dat dat een moeilijk vak was dat ik helaas niet beheers. Schoonmaakster is me nog nooit overkomen, maar ik droeg dan ook een doktersjas. Niet dat de patiënten het onderscheid zien tussen dokterspakjes en verpleegsterspakjes en schoonmakerspakjes. Dat dčnken mensen die in ziekenhuizen werken wel, maar niemand weet dat er verschil is.
Ik wil graag huisarts worden. Ben net klaar met mijn co-schappen en moet nog een keuze co-schap doen van 3 maanden.
Best mooi zo'n historische documentairequote:Op zondag 23 oktober 2005 04:48 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet aan de pc's al hoelang dit is geleden
Ik draag nooit witte jasjes, gewoon mijn eiggen kloffie, voel me er niet prettig in en ik vind dat het zo'n afstand schept die ik juist niet wil hebben.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, patiënten zeiden steevast zuster tegen meDan zei ik meestal maar dat dat een moeilijk vak was dat ik helaas niet beheers. Schoonmaakster is me nog nooit overkomen, maar ik droeg dan ook een doktersjas. Niet dat de patiënten het onderscheid zien tussen dokterspakjes en verpleegsterspakjes en schoonmakerspakjes. Dat dčnken mensen die in ziekenhuizen wel, maar niemand weet dat er verschil is.
Ik wil graag huisarts worden. Ben net klaar met mijn co-schappen en moet nog een keuze co-schap doen van 3 maanden.
In een ziekenhuis word ik ongelukkig en de huisarts waar ik mijn coschap deed was zo'n enorme eyeopener. Ik wilde altijd al wel huisarts worden, maar deze praktijk liet me ook heel goed zien hoe leuk het is om huisarts te zijn. Je kan zoveel meer voor mensen doen.quote:
Leukste voor het laatst hequote:Op zondag 23 oktober 2005 04:51 schreef Isabeau het volgende:
Dit interesseert me eigenlijk ook niet zo heel erg(ik wacht nog steeds op de Aldi-documentaire)
Ik heb vrij veel respect voor artsen en huisartsen. Zij zijn de mensen die zorgen dat ik na een blessure snel wee rop de been ben en met mijn werk heb je vrij veel blessuresquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In een ziekenhuis word ik ongelukkig en de huisarts waar ik mijn coschap deed was zo'n enorme eyeopener. Ik wilde altijd al wel huisarts worden, maar deze praktijk liet me ook heel goed zien hoe leuk het is om huisarts te zijn. Je kan zoveel meer voor mensen doen.
Dit is interessant omdat dit heel erg in het nieuws was toendertijd. En toen was ik nog jong en onbedorven en ik weet er nu niet meer zo gek veel van eigenlijk. Een leuke opfrisser en waarschijnlijk heb ik deze docu toen niet gezien.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:51 schreef Isabeau het volgende:
Dit interesseert me eigenlijk ook niet zo heel erg(ik wacht nog steeds op de Aldi-documentaire)
Nu ben ik ook nieuwsgierig wat voor werk je doetquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:52 schreef beelz het volgende:
Ik heb vrij veel respect voor artsen en huisartsen. Zij zijn de mensen die zorgen dat ik na een blessure snel wee rop de been ben en met mijn werk heb je vrij veel blessures
Loderunnerquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik herinner me trouwens nog wel heel goed dat het gebeurde, mijn eerste "echte ramp". Ik was op mijn pc Loadrunner (spel je dat zo?) aan het spelen toen mijn broer me riep dat er een boeing was neergestort.
Worstelaar. Als in Hulk Hogan worstelen en dan de hardcore variant vooral.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu ben ik ook nieuwsgierig wat voor werk je doet
BOFH, duidelijk tochquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu ben ik ook nieuwsgierig wat voor werk je doet
Wheheh owjah dat staat er nogsteedsquote:
Echt waarquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:55 schreef beelz het volgende:
Worstelaar. Als in Hulk Hogan worstelen en dan de hardcore variant vooral.
Valt wel mee... het is ongeveer hetzelfde als stuntman zijn.quote:
Ik heb afgelopen vakantie een bijbaan gehad in een ziekenhuisapotheek (ATC machine beheren als iemand dat wat zegt) en daar droeg ik ook een doktersuniform (ik had ook pennen in het borstzakje gedaanquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:46 schreef Isabeau het volgende:
Schoonmaakster is me nog nooit overkomen, maar ik droeg dan ook een doktersjas. Niet dat de patiënten het onderscheid zien tussen dokterspakjes en verpleegsterspakjes en schoonmakerspakjes. Dat dčnken mensen die in ziekenhuizen werken wel, maar niemand weet dat er verschil is.
Nee maar wel een sikquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Heb je ook zo'n snot, Beelz?
-Edit- snor dus![]()
Ik was mijn arme hersentjes al aan het pijnigen wat worstelen/Hulk Hogan met snot te maken hadquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Heb je ook zo'n snot, Beelz?
-Edit- snor dus![]()
En een patiënt die net ligt te bekomen van zijn beenamputatie/beroerte/operatie, weet dat natuurlijk ook meteenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:58 schreef Steijn het volgende:
Maar het verschil in pak is toch duidelijk lijkt me, de jassen van de verple(e)gers(sters) en schoonmaker waren van een kort model, de doktersjassen waren van een lang model.
Ik ook even en toen zag ik Hogan voor me en dacht ik dat het wel snor zou moeten zijnquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was mijn arme hersentjes al aan het pijnigen wat worstelen/Hulk Hogan met snot te maken had
Hehe, tsja, het is laat, rare foutjes ga je dan maken hequote:Op zondag 23 oktober 2005 05:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was mijn arme hersentjes al aan het pijnigen wat worstelen/Hulk Hogan met snot te maken had
quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:00 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
En een patiënt die net ligt te bekomen van zijn beenamputatie/beroerte/operatie, weet dat natuurlijk ook meteen![]()
De chirurgen droegen meestal witte broeken met korte jasjes.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:01 schreef Steijn het volgende:
Ja dat zou kunnen. Maar ik vond het verschil wel heel duidelijk.
Bij ij hadden de chirurgen altijd mondkapjes voorquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De chirurgen droegen meestal witte broeken met korte jasjes.Duidelijk hč
Ik heb altijd een rolstoel aan mijn broek hangenquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:03 schreef beelz het volgende:
[..]
Bij ij hadden de chirurgen altijd mondkapjes voor
Smetvrees?quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:03 schreef beelz het volgende:
Bij ij hadden de chirurgen altijd mondkapjes voor
Hehehe ja dat is wel handig idd. Ik herkende mijn fysiotherapeut in het ziekenhuis altijd omdat hij krukken bij zich hadquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:04 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik heb altijd een rolstoel aan mijn broek hangen![]()
Iedereen herkent je dan hoor![]()
Ik gooi met andere mensen voor mijn werk dus dat zou ik niet wetenquote:
Angst voor vogelgriep?quote:
quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:05 schreef beelz het volgende:
Hehehe ja dat is wel handig idd. Ik herkende mijn fysiotherapeut in het ziekenhuis altijd omdat hij krukken bij zich had
Dat zou ik me als man toch echt niet laten aanmeten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:03 schreef Isabeau het volgende:
De chirurgen droegen meestal witte broeken met korte jasjes.Duidelijk hč
Mensen zijn ziek geworden na de ramp en ze denken dus dat het komt van enge spulletjes uit de lading.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat maakt het trouwens uit of er militair materiaal in dat vliegtuig zat? Dat mag je dan toch nog steeds vervoeren en was die flat toch nog steeds ingestort bij neerstorten?
Mensen beweren ziek te zijn geworden door de ramp, dat zou kunnen als er uranium in het vliegtuig heeft gezeten...quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat maakt het trouwens uit of er militair materiaal in dat vliegtuig zat? Dat mag je dan toch nog steeds vervoeren en was die flat toch nog steeds ingestort bij neerstorten?
Zou ook kunnen als er een lading Zyklon B in had gezeten...quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:09 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Mensen beweren ziek te zijn geworden door de ramp, dat zou kunnen als er uranium in het vliegtuig heeft gezeten...
Ben ik niet met je eens, denk (en weet ook deels) dat er heel veel gebeurd wat wij niet weten als gewoon volk...quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:12 schreef beelz het volgende:
[..]
Zou ook kunnen als er een lading Zyklon B in had gezeten...
Als er echt uranium in had gezeten dan was dat echt wel bekend geworden.
Denk niet dat je dat zou kunnen zeggen over een hele groep bewoners en hulpverleners.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat het gewoon post-traumatische stress was. Geloof ook dat dat nu de gangbare mening is trouwens. Deze documentaire is ook alweer een tijdje geleden.
Sommige dingen hoeft het gewone volk ook niet te weten maar ik denk dat het gewone volk wel zou moeten weten als er uranium in dat vliegtuig zat.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:13 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, denk (en weet ook deels) dat er heel veel gebeurd wat wij niet weten als gewoon volk...
Flat staat er nog, met een groot afgewerkt "gat" erin.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:13 schreef beelz het volgende:
Even wat anders he.. is die Bijlmermeer zooi alweer opgebouwd is is er al wat nieuws op die plek gekomen? Ik kom daar eigenlijk nooit...
Misschien zou het volk het juist niet moeten weten, als er uranium in zat, zaait veel teveel onrust, schadeclaims etc etc.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:15 schreef beelz het volgende:
[..]
Sommige dingen hoeft het gewone volk ook niet te weten maar ik denk dat het gewone volk wel zou moeten weten als er uranium in dat vliegtuig zat.
Dat is toch al lang gedaan? Ik herinner me deze conclusie namelijk.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:15 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Denk niet dat je dat zou kunnen zeggen over een hele groep bewoners en hulpverleners.
Denk dat je elke zaak apart zal moeten beoordelen.
Oh ok, nou ik dacht dat jij die generaliserende conclusie trok, zonder een van de mensen gezien te hebben, maar lag dus even iets anders, slorryquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is toch al lang gedaan? Ik herinner me deze conclusie namelijk.
quote:
Ik weet er verder veel te weinig van johquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh ok, nou ik dacht dat jij die generaliserende conclusie trok, zonder een van de mensen gezien te hebben, maar lag dus even iets anders, slorry![]()
Arme jijquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ken de Aldi-aflevering al
Voor niks zo lang zitten kijken![]()
Duits heerst de pan uit. Mooie taalquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Aldi vind ik prima, maar dat Duitse taaltje he
Okeej ik weet dat Bill Gates 1 is maar wie is dan nummer 2? Ik heb geen zin in googlen nuquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:25 schreef Isabeau het volgende:
ZO!! De oprichters zijn de op 2 na rijkste mensen ter wereld!!
Nee die nietquote:
/scherpmodus aanquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:25 schreef beelz het volgende:
[..]
Okeej ik weet dat Bill Gates 1 is maar wie is dan nummer 2? Ik heb geen zin in googlen nu
Hehehe samen halen ze dat nog niet eens gok ik zoquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:26 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
/scherpmodus aan
Die bouwbedrijven van de bouwfraude natuurlijk
En het is waarschijnlijk zo makkelijk te googelenquote:Op zondag 23 oktober 2005 05:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Dan zou ik het niet weten, misschien een of andere vent in Dubai ofzo?
Oliesjeik of hoe je dat ook schrijft
Ach, het maakt niet uit joh.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:29 schreef beelz het volgende:
[..]
En het is waarschijnlijk zo makkelijk te googelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |