Precies. Maar gedetineerden en familieleden verwachten dat Nederland wel even kortsluit dat zoonlief of dochterlief dezelfde dag nog op Schiphol te begroeten is.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:52 schreef beelz het volgende:
[..]
Heej gaaf er is een folder voor.
Mooie quote wat die vent oplas: "Er kan geen betere behandeling verleent worden dan de onderdanen van het land" (ongeveer dan) En zo is het maar net.
Dus het risico lopend dat zijn ouders en zusje als medeplichtigen ook vastgezet/terechtgesteld worden, Ongelofelijkquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Die jongen heeft er voor gekozen om 12.000 euro te pakken en vanuit de Dominicaanse Republiek drugs te smokkelen naar Nederland. Hij is niet gepakt. Hij was overigens op vakantie met zijn ouders en zusje.
Ja, wat een egoďstische lul zegquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:56 schreef Moitessier het volgende:
Dus het risico lopend dat zijn ouders en zusje als medeplichtigen ook vastgezet/terechtgesteld worden, Ongelofelijk
Nee, hij heeft wel AIDS inmiddels. Hij heeft geen nekschot gehad. Niet in India en niet in Singapore. Helaas.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:55 schreef beelz het volgende:
[..]
En toen heeft hij alsnog een nekschot gekregen hoop ik?
Ja. Hij heeft dat geld besteed aan zijn auto. Laten tunen, nu geen cent meer van over. Dat zijn dus de mensen die zielig lopen te doen in aftandse gevangenissen. Ik heb er echt geen enkel greintje medelijden mee.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:56 schreef Moitessier het volgende:
[..]
Dus het risico lopend dat zijn ouders en zusje als medeplichtigen ook vastgezet/terechtgesteld worden, Ongelofelijk
AIDS is ook een mooie straf voor dat soort mensenquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, hij heeft wel AIDS inmiddels. Hij heeft geen nekschot gehad. Niet in India en niet in Singapore. Helaas.
Van Damme hebben ze wel mooi opgehangen in Singapore trouwens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_van_Damme
Ik heb inderdaad meer medelijden met de familie dan met de dader. Maar datzelfde had ik net ook al met die moslimfundamentalisten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel erg voor de familie hoor. Stel je voor dat het je kind isof je vader...
Medische fouten is altijd een mooi onderwerp voor een documentaire vind ik. Ik blijf kijken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:03 schreef Isabeau het volgende:
Medische fouten? Ja, leuk!! Heb ik veel overgelezen, leuk onderwerp
Laten we hem schrijvenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
SPANJE
Alexander Schotte is 19 jaar en opgepakt in Spanje met 6 kilo herione. Hij heeft gereisd onder een vals paspoort Telis Schotte. Alexander zou graag willen corresponderen of mensen die voor hem in praktische zin (spullen verzenden) iets zou kunnen betekenen. Hij verblijft in:
Centro Penitenciario Madrid 2
CTra. De Alcala- Meco, km 4,5
28805 Alcala de Henares
Madrid
Gewoon dit topic uitprintenquote:
Vertel eens wat meer, geen details natuurlijk (lijkt me logisch bij zulke dingen), maar wel ietsje meer graagquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het trouwens zelf 1x van heel dichtbij gezien...die patiënt ging dus ook dood. Allemaal doofpot. Ik wist me weken lang geen raad met wat ik gezien had.
Idd... Ik had na mijn voorste kruisband reconstructie aan mijn rechterbeen 3 jaar geleden tijdens de operatie een infectie opgelopen. Er werd na de operatie geblunderd en geblunderd en na 4 weken in het ziekenhuis liggen (met in die 4 weken 6 operaties om mijn knie door te spoelen) eindelijk eens besloten om toch maar de zooi op kweek te zetten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:07 schreef Isabeau het volgende:
Fouten maken is trouwens wel menselijk, dus ik vind het niet gek dat er fouten worden gemaakt tijdens medische zaken. (arts zijn is echt heel erg moeilijk...)
Maar openheid van zaken, toegeven, excuses aanbieden, schadevergoeding uitkeren...ho maar
Oh, maar dat vind ik iets heel anders! Heb ik zelfs nog wel begrip voor...beter een doofpot maken van dit gebeuren dan die vrouw laten oppakken voor moord (wat het heel objectief gezien is).quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Ikzelf was een keer per ongeluk bij een gesprek tussen 2 verpleeghuisartsen die net aan het besluiten waren om iets in de doofpot te stoppen.
Vrouw had haar moeder (net een net niet fataal staminfarct gehad) met een kussen op het hoofd van het leven beroofd... artsen gingen het uiteindelijk niet aangeven, vrouw was toch wel overleden uiteindelijk en voor de familie was het ook maar "het beste" zo.
quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:11 schreef Moitessier het volgende:
Maar wist niet dat het zo'n issue was eigenlijk. Er bestaat toch medisch tuchtcollege/commissie die klachten van patienten bekijkt en de situatie beoordeeld? *even verderkijken*
Dat blijkt ook telkens weer uit onderzoek. Als artsen open zijn en duidelijk uitleggen wat er helaas verkeerd is gegaan dan komt er eigenlijk nooit een aanklacht.quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Als ik iets niet weet of iets fout heb gedaan, dan zeg ik dat tegen een patiënt en tot nu toe altijd goede reacties gehad, mensen vinden het vaak heel fijn als je als zorgverlener gewoon toont dat je naast professional, ook een mens bent en ook fouten kunt maken
Openheid is de bom
Mijn behandeld arts was de enige die wel zei dat hij geen idee had wat er aan de hand was. Hij was ook de enige die op het lumineuze idee kwam om de zooi op kweek te zetten toen hij erachter kwam dat dit nog niet gedaan was (na de operatie werd ik behandeld door zijn co). Mijn behandeld arts was ook de enige die zei hoe erg hij het vond (en of hij nou goed kon acteren of dat hij het echt meende weet ik niet maar ik geloofde hem).quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een prachtig boek gelezen over dit onderwerp...balen dat ik de titel niet meer weet.
Artsen zijn bang vervolgd te worden en melden daarom niets. Het meeste weet je domweg niet als patiënt. "Ja meneer, zo'n infectie komt veel vaker voor" "Nee, mevrouw, zoveel bloedverlies is heel gewoon hoor" etc.
quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:37 schreef Toad het volgende:
Die sourcy blikjes bij de Angels, geweldig.
Dit is dus wel een heel erg slap excuus als hij dat heeft aangevoerdquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:21 schreef beelz het volgende:
na de operatie werd ik behandeld door zijn co).
Ik heb even geen zin in een heel verhaal, maar dit vat het prima samenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat blijkt ook telkens weer uit onderzoek. Als artsen open zijn en duidelijk uitleggen wat er helaas verkeerd is gegaan dan komt er eigenlijk nooit een aanklacht.
Mensen klagen aan uit frustratie, niet omdat er iets fout ging.
Dat weet ik ook welquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is dus wel een heel erg slap excuus als hij dat heeft aangevoerd![]()
Een co is nooit verantwoordelijk, de arts is ten alle tijde verantwoordelijk. De arts moet toezien dat alles goed gaat, doet hij dat niet, dan is hij nalatig.
En dat is nu dus ook artsquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:26 schreef beelz het volgende:
Dit in tegenstelling tot zijn co die me echt als een nummertje behandelde en zelfs tegen me heeft gezegd dat ik me niet moest aanstellen. Letterlijk.
Ik ook. Al moet ik zeggen dat ik deze iets minder vind. Zal wel komen door de ervaring die ik ermee heb en dat dit niets nieuws is voor me...quote:Op zondag 23 oktober 2005 04:27 schreef Bonobo11 het volgende:
IK zit al bijn a5 uur te kijken,
stuk voor stuk mooie docu's
Ja ik vind dit een van de mindere, die strax over de Aldi is wel vetquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:28 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik ook. Al moet ik zeggen dat ik deze iets minder vind. Zal wel komen door de ervaring die ik ermee heb en dat dit niets nieuws is voor me...
Nee de strontzak is voordat hij zijn opleiding afgerond zou hebben eruit geknikkerdquote:
/roddelmodus aanquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:30 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee de strontzak is voordat hij zijn opleiding afgerond zou hebben eruit geknikkerd
Daar zit ik ook op te wachtenquote:Op zondag 23 oktober 2005 04:29 schreef Bonobo11 het volgende:
Ja ik vind dit een van de mindere, die strax over de Aldi is wel vet
Ja dat was Max van der Stoel: "Denkt u nou werkelijk dat wij Economische belangen boven het leven van een Nederlander stellen?"quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:55 schreef Omkron het volgende:
Die minister.. ik zag zijn neus groeien..
Onder andere omdat ik hierover geklaagd heb.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |