quote:
Zembla gaat vanavond op zoek naar het geheim van de Aldi, de Duitse discounter die in Nederland sinds 1973 actief is met zijn succesvolle winkelformule en inmiddels 389 filialen telt.Aldi: geen drie soorten pindakaas, maar één en die moet de klant nog zelf uit de doos halen. Toch staan er lange rijen voor de kassa van de ietwat saaie, maar goedkope supermarkt.
Het marktaandeel is de afgelopen tien jaar verdubbeld naar ruim 9,5 procent. In Zembla verklaren oud-topmannen het succes, laten trouwe klanten hun favoriete producten zien en vertelt een voormalig filiaalleider over de enorme druk waaronder het personeel moet werken.
Na zestien jaar keerde de filiaalhouder 'zijn' Aldi de rug toe en nu vertelt hij voor het eerst over de schaduwzijde, de efficiency en de controles die Aldi kenmerken. De stress waaronder de medewerkers opereren is groot. Caissières moeten een minimum aantal artikelen per uur verwerken en maandelijks wordt een overzicht op een prikbord gehangen waarop met rode of groene pen is aangegeven of je wel of niet je best hebt gedaan.
quote:Ja, ik zat er vorige week ook helemaal klaar voor
Op donderdag 22 januari 2004 15:49 schreef El_Rolando het volgende:
Ga ik zeker zien want vorige week ging het niet door
quote:werk je bij de aldi ofzo? Dit is je tweede aldi topic al vandaag!!
Op donderdag 22 januari 2004 15:49 schreef schatje het volgende:[..]
Vanavond op Ned. 3 om 21:10 (Zembla).
quote:wtf waar slaat dat nou weer op.
Op donderdag 22 januari 2004 15:54 schreef twister_rodriguez het volgende:
Civ II rulet inderdaad!
ontopic: elsevier had laatst ook een artikel over de aldi
Aldi is hot
quote:Ook gelezen, Aldi Nord en Aldi Süd enzo
Op donderdag 22 januari 2004 15:54 schreef yvonne het volgende:
Pfft, HP/DeTijd had tijden geleden al een prima artikel over de ALDI.
quote:Ja de elsevier/ telegraaf/ etc... ook al maar daar gaat het nu niet om....
quote:Bron/link/samenvatting?
quote:heb je een linkje o.i.d.?? kan vanavond geen zembla zien
Ik doe ook mijn boodschappen bij de aldi maar dan eens in de drie weken en ik koop er alleen de dingen die ik lekker vind
quote:2 Broers, ruzie, ALDI sud, ALDI Nord,
Op donderdag 22 januari 2004 15:57 schreef Jarno het volgende:[..]
Bron/link/samenvatting?
quote:Dat zullen ze ongetwijfeld doen, maar de "normale"en zelfs rijke burger winkelt er evenveel en vaak
Op donderdag 22 januari 2004 16:00 schreef SeLang het volgende:
Dat wordt lachen. Ik hoop dat ze op een paar paupers gaan inzoomen
De handelswijze van de aldi is inderdaad hard. Ze praten met een aantal leveranciers die elkaar vervolgens kapot proberen te concurreren dmv de laagste prijs. Het beste bod krijgt dus logisch de deal voor een aantal maanden. Doe je het goed heb je kans op het leveren van meerdere producten. Doe je het kut dan gaan ze dreigen. En na een aantal maanden is de kans dat iemand anders weer goedkoper is dan jij. Niet echt relatie op lange termijn als je het mij vraagt. Maar goed dat is dus de macht van de afnemer zoals de Aldi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |