abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31645862
Ik ben wel benieuwd naar Het geheim van de Aldi !

Maar of ik 05.40 ga halen..
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:51:31 #52
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31645866
Heej deze uitzending die nu is, is dat die over die jonge jongens die toen ook hier de fp hebben bereikt of waren dat anderen? Ik meen dat die jongens die de fp hebben gehaald levend terug waren gekomen of heb ik het nu over anderen?
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:52:21 #53
44649 beelz
pi_31645881
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:51 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar Het geheim van de Aldi !

Maar of ik 05.40 ga halen..
Hehehe ik doe ook mijn best. Wel leuk dat ze de aflevering die ik het liefst wil zien tot het laatst bewaren... zo kijk ik de rest ook als ik het red
Besef Regulier!
pi_31645883
Zo, die komt even een postpakketje afleveren.

Dit gaat over de jongens die zijn doodgeschoten daar. Heeft de FP gehaald ook.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31645901
Staan die afleveringen ook nog niet gewoon online ergens?
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:53:26 #56
44649 beelz
pi_31645904
Gaaf Bart Simpson sokken
Besef Regulier!
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:54:06 #57
44649 beelz
pi_31645908
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo, die komt even een postpakketje afleveren.

Dit gaat over de jongens die zijn doodgeschoten daar. Heeft de FP gehaald ook.
Maar ik had het over andere jongens dan toch? Die waren echt op weg voor de Jihad geloof ik.
Besef Regulier!
pi_31645917
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:39 schreef Murray het volgende:

[..]

Erg hard zal 'ie wel niet gelachen hebben als hij zonder werk zit...

Het is toch 'een hard gelag'?
Tis laat, tis laat...
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:54:45 #59
44649 beelz
pi_31645920
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:54 schreef beelz het volgende:

[..]

Maar ik had het over andere jongens dan toch? Die waren echt op weg voor de Jihad geloof ik.
Laat het antwoord maar zitten, deze jongens waren te oud voor de jongens die ik bedoelde, die waren 16 of 17 geloof ik.
Besef Regulier!
pi_31645931
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:54 schreef beelz het volgende:

[..]

Deze jongens wilden daar ook hun Jihad uitvechten. Tenminste, zo wordt beweerd. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze daar heen gingen om lekker aan het strand te liggen...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31645961
quote:
Het Eindhovense duo Ahmed el Bakiouli en Khaled el Hassnoui, die begin dit jaar in Kashmir werden doodgeschoten, zijn vrijwel zeker als jihadstrijders gerekruteerd door de zeven Al-Qaeda- verdachten die afgelopen vrijdag werden gearresteerd.

De twee fundamentalistische moslimjongeren, hbo- student Khalid (20) en voormalig hbo-student Ahmed (21), werden in januari in de Indiase deelstaat Kasjmir doodgeschoten toen zij een grenspatrouille van de Border Security Forces (BSF) aanvielen. Volgens een BSF-zegsman vormden de jonge Eindhovenaren een zelfmoordcommando dat werd aangestuurd door Al-Qaeda.

El Hassnoui en Bakiouli waren volgens insiders op weg naar terreurkampen in Afghanistan, maar werden bij de grens tegengehouden. Volgens andere bronnen zouden ze slechts op vakantie zijn geweest naar Kashmir. Het Vara programma Zembla besteedde ook aandacht aan de zaak, en kwam tot de conclusie dat ze waarschijnlijk vermoord waren. De BVD meldde echter in hun jaarverslag al dat ze geronseld zouden zijn.

Internet

Een van de slachtoffers, Ahmed el Bakiouli, was actief op het forum van de internetsite Maroc.nl (nickname Lucky_luke). Uit een bijdrage van een vriendin op dat forum bleek indertijd dat Achmed zeer fanatiek en serieus met de Islam bezig was. De jongeman was nog maar pas getrouwd.
Ook het andere slachtoffer was actief op internet en postte vaak over de islam. Zie ook: Gedode Nederlander was fanatiek internetter.

De woordvoerder van het landelijk openbaar ministerie, W. de Bruin, bevestigt dat de zeven aangehouden verdachten over deze zaak aan de tand worden gevoeld. De bende wordt verder verdacht van ondersteuning aan het wereldwijde terreurnetwerk en het ronselen van Nederlandse moslimjongeren voor 'de heilige strijd tegen ongelovigen'.
http://www.q2u.nl/news.php?id=12
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:57:02 #62
44649 beelz
pi_31645963
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Deze jongens wilden daar ook hun Jihad uitvechten. Tenminste, zo wordt beweerd. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze daar heen gingen om lekker aan het strand te liggen...
Die vaders van die jongens lijken me geschikte mensen. Lijkt me echt moeilijk om te horen dat je zoon een fundamentalist is terwijl je zelf een geschikte peer bent die zijn best doet om in de Nederlandse (of een andere) samenleving te inregreren.
Besef Regulier!
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:58:44 #63
44649 beelz
pi_31645997
Wow hbo studenten... Dat is opzich al wel vreemd dan als zij fundamentalisten waren. Als ik bij mij op school kijk dan zijn daar erg weinig moslims en de moslims die daar zitten zijn allemaal erg tegen het fundamentalistische gedoe wat er tegenwoordig in het nieuws is.
Besef Regulier!
pi_31646004
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:57 schreef beelz het volgende:

[..]

Die vaders van die jongens lijken me geschikte mensen. Lijkt me echt moeilijk om te horen dat je zoon een fundamentalist is terwijl je zelf een geschikte peer bent die zijn best doet om in de Nederlandse (of een andere) samenleving te inregreren.
Ja, die vader komt niet onverstandig over en die broer ook niet. Die gasten zijn echt geradicaliseerd op hun zolderkamertje, terwijl die broer Yassin prima snapt hoe het wel werkt hier.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:00:08 #65
44649 beelz
pi_31646017
Jezus die knekker met dat leren jasje en enge grijns maakt me bang...
Besef Regulier!
pi_31646039
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:57 schreef beelz het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook....zo te horen intelligente, redelijke vader. Triest als je dit overkomt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31646041
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:58 schreef beelz het volgende:
Wow hbo studenten... Dat is opzich al wel vreemd dan als zij fundamentalisten waren. Als ik bij mij op school kijk dan zijn daar erg weinig moslims en de moslims die daar zitten zijn allemaal erg tegen het fundamentalistische gedoe wat er tegenwoordig in het nieuws is.
Er is weleens onderzoek geweest en daaruit blijkt dat ook Moslims met een hoge opleiding kunnen radicaliseren. Bij VMBO-ers is het veel geschreeuw en weinig wol. Bij HBO-ers is het echt goed mis als ze radicaliseren denk ik... die maken er ook echt werk van en kunnen anderen mobiliseren omdat ze over wat meer textuele gaven beschikken dan een Moslim zonder opleiding.
pi_31646075
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook....zo te horen intelligente, redelijke vader. Triest als je dit overkomt.
Inderdaad, die broer van Achmed is ook niet dom.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:03:37 #69
44649 beelz
pi_31646087
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben zelf een echte Nederlander maar ik vind het echt zo lullig voor de goede Marokkanen en goede Turken en goede [vul zelf in]. Er zijn in alle bevolkingsgroepen in Nederland en over de rest van de wereld goede en slechte mensen het is zo zonde dat de goeden onder de slechten moeten lijden. Die vaders van die jongens worden door de akties van hun zoons verkeerd aangekeken terwijl zij (waarschijnlijk) niets slechts hebben gedaan. Triest.
Besef Regulier!
pi_31646118
Postcards
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:05:35 #71
44649 beelz
pi_31646123
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er is weleens onderzoek geweest en daaruit blijkt dat ook Moslims met een hoge opleiding kunnen radicaliseren. Bij VMBO-ers is het veel geschreeuw en weinig wol. Bij HBO-ers is het echt goed mis als ze radicaliseren denk ik... die maken er ook echt werk van en kunnen anderen mobiliseren omdat ze over wat meer textuele gaven beschikken dan een Moslim zonder opleiding.
Zonder dat onderzoek ooit gezien te hebben geloof ik meteen dat je hier helemaal gelijk hebt.
Ik vraag me alleen heel erg hard af waarom mensen radicaliseren en vooral waarom moslimfundamentalisme wel bekend is en we nooit wat horen van bijvoorbeeld hindoeterrorisme.
Besef Regulier!
pi_31646149
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:05 schreef beelz het volgende:

Zonder dat onderzoek ooit gezien te hebben geloof ik meteen dat je hier helemaal gelijk hebt.
Ik vraag me alleen heel erg hard af waarom mensen radicaliseren en vooral waarom moslimfundamentalisme wel bekend is en we nooit wat horen van bijvoorbeeld hindoeterrorisme.
Kijk, dat heb ik nu ook...als dan met name de hoger opgeleiden radicaliseren, waar ligt dat dan aan Die hebben toch leren nadenken. Toch? Ik probeer mensen altijd te begrijpen, maar dit vind ik wel heel erg moeilijk te begrijpen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31646190
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:05 schreef beelz het volgende:

[..]

Die mensen daar geven ook al aan dat ze daar zeker niet als toerist waren. Het is een beetje wat die broer van hem zei. Hij heeft wel een sterke interesse gehad in nieuwsberichten en dan met name sterkgekleurde nieuwsberichten van niet al te objectieve nieuwssites, maar hij heeft niet aan zichzelf gewerkt... Dat heeft zo'n jongen toch in de war gebracht. In combinatie met vrienden die radicaal zijn en ronselaars...

Hindoeterrorisme horen we nooit wat van inderdaad. Toch opvallend inderdaad.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:10:50 #74
44649 beelz
pi_31646211
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kijk, dat heb ik nu ook...als dan met name de hoger opgeleiden radicaliseren, waar ligt dat dan aan Die hebben toch leren nadenken. Toch? Ik probeer mensen altijd te begrijpen, maar dit vind ik wel heel erg moeilijk te begrijpen.
Ik vind het niet alleen heel erg moeilijk om te begrijpen, ik vind het ook een hele enge gedachte om het werkelijk te begrijpen. Ik denk ook dat zij dat weten.
Met enge gedachte om het te begrijpen bedoel ik dan dat je het met ze eens zou kunnen zijn, juist omdat ze zo overtuigend overkomen in dat geval. En daarmee recruteren ze denk ik ook voor de Jihad. De slimmere fundamentalisten praten met minder slimme (op dat moment nog) normale moslims. De normale moslims gaan de verhaaltjes geloven en 'begrijpen' en voila we hebben weer een nieuwe strijder voor de johad.
Besef Regulier!
pi_31646225
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden hebben wellicht het vermogen om de Koran goed te bestuderen en nemen de tekst wellicht letterlijker en hebben ook meer de mentaliteit die tekst na te leven dan de mindere goden op studiegebied...
pi_31646230
Cool kan toch niet pitten..
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:12:58 #77
44649 beelz
pi_31646243
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden hebben wellicht het vermogen om de Koran goed te bestuderen en nemen de tekst wellicht letterlijker en hebben ook meer de mentaliteit die tekst na te leven dan de mindere goden op studiegebied...
Hoogopgeleiden zouden juist de tekst niet letterlijker nemen omdat zij beter zouden kunnen interpreteren lijkt mij.
Besef Regulier!
pi_31646252
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:10 schreef beelz het volgende:

Ik vind het niet alleen heel erg moeilijk om te begrijpen, ik vind het ook een hele enge gedachte om het werkelijk te begrijpen. Ik denk ook dat zij dat weten.
Met enge gedachte om het te begrijpen bedoel ik dan dat je het met ze eens zou kunnen zijn, juist omdat ze zo overtuigend overkomen in dat geval. En daarmee recruteren ze denk ik ook voor de Jihad. De slimmere fundamentalisten praten met minder slimme (op dat moment nog) normale moslims. De normale moslims gaan de verhaaltjes geloven en 'begrijpen' en voila we hebben weer een nieuwe strijder voor de johad.
Net zoals ik skinheadjongeren nooit echt eng heb gevonden. Hoogopgeleide mensen in maatkostuum met extreemrechtse ideeën: die vind ik wèl eng.
Ik denk dat dit gevoelsmatig hetzelfde is.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:15:24 #79
44649 beelz
pi_31646280
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Net zoals ik skinheadjongeren nooit echt eng heb gevonden. Hoogopgeleide mensen in maatkostuum met extreemrechtse ideeën: die vind ik wèl eng.
Skinhead en extreem rechts met elkaar vergelijken moet je niet doen vind ik. Ik heb mijn hoofd ook kaalgeschoren maar dat is omdat mijn haar heel dun is en omdat ik worstelaar ben. Ik ben zelf vrij linksdenkend en heb absoluut niets met extreem rechts te maken.
Besef Regulier!
pi_31646306
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:12 schreef beelz het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden zouden juist de tekst niet letterlijker nemen omdat zij beter zouden kunnen interpreteren lijkt mij.
De meeste hoogopgeleiden wel, een deel neemt die tekst echter letterlijk of legt 'm uit op een extreme manier. Dat zie je ook terug bij Adbul Jabbar v/d Ven bijvoorbeeld. Hoogopgeleiden zullen ook eerder in discussie gaan met mensen die er hetzelfde over denken en nieuwsbronnen bestuderen. Dat kan gunstig uitwerken en matigen, maar het kan ook compleet doorslaan en radicaliseren.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:17:10 #81
44649 beelz
pi_31646309
Ik weet niet waarom maar ik geloof die 'ooggetuigen' helemaal niet...
Besef Regulier!
pi_31646324
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is de combinatie denk ik. Een hoogopgeleide in maatkostuum kan in zijn eentje weinig doen, een ongeorganiseerde groep jongeren ook niet. Maar als ze elkaar weten te vinden....
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:19:16 #83
44649 beelz
pi_31646346
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De meeste hoogopgeleiden wel, een deel neemt die tekst echter letterlijk of legt 'm uit op een extreme manier. Dat zie je ook terug bij Adbul Jabbar v/d Ven bijvoorbeeld. Hoogopgeleiden zullen ook eerder in discussie gaan met mensen die er hetzelfde over denken en nieuwsbronnen bestuderen. Dat kan gunstig uitwerken en matigen, maar het kan ook compleet doorslaan en radicaliseren.
Ow die v/d Ven dude vind ik dus echt een hele enge man en een bedreiging voor de samenleving... Die vent heeft zo'n enge uitstraling.
Besef Regulier!
pi_31646349
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:17 schreef beelz het volgende:
Ik weet niet waarom maar ik geloof die 'ooggetuigen' helemaal niet...
Ik vond het verhaal van die kerel met die baard en dat ding op zijn hoofd plausibel. Wat moeten die jongens daar? Waarom gingen ze tegen beter weten in de oude stad in? Waarom vielen ze de BSF aan? Dan moet je daar wel zijn met een ander doel dan siteseeing.
pi_31646392
Ik associeer kale mensen niet met skinheads hoor. Een skinhead is voor mij een benaming voor een extreem rechts iemand. Niet voor iemand die gewoon zijn hoofd heeft kaalgeschoren.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:22:03 #86
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31646405
interessante theorie dat die patrouille zélf die messen erbij gelegd heeft. Oh, en al hun persoonlijke bezittingen inclusief broek/schoenen zijn gestolen. Hoe meer ik hiervan zie hoe meer dit op een ordinaire roofmoord lijkt :p
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:22:09 #87
44649 beelz
pi_31646410
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vond het verhaal van die kerel met die baard en dat ding op zijn hoofd plausibel. Wat moeten die jongens daar? Waarom gingen ze tegen beter weten in de oude stad in? Waarom vielen ze de BSF aan? Dan moet je daar wel zijn met een ander doel dan siteseeing.
Klopt maar die ooggetuigen beweerden dat die messen later op de jongens werden gelegd en dat de BSF gewoon begon te schieten... Daar geloof ik dus geen zak van eigenlijk.
Besef Regulier!
pi_31646419
Het is trouwens wel een erg vreemd verhaal. Ik geloof direct dat ze daar niet als toerist waren, maar de omstandigheden waaronder ze zijn dood gemaakt zijn wel heel erg verdacht.
pi_31646430
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:22 schreef Moitessier het volgende:
interessante theorie dat die patrouille zélf die messen erbij gelegd heeft. Oh, en al hun persoonlijke bezittingen inclusief broek/schoenen zijn gestolen. Hoe meer ik hiervan zie hoe meer dit op een ordinaire roofmoord lijkt :p
Ja, wat ze al zeiden en wat je ook zag op de beelden: waarom stop je je mes onder je broekband als je aangevallen wordt
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:23:26 #90
44649 beelz
pi_31646431
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:22 schreef Moitessier het volgende:
Dat messen bij die jongens leggen geloof ik dus niet zo in. Dat de kleren enzo werden gestolen... Tsja wat moet ik daar van zeggen? Het is een enorm arme regio dus eigenlijk snap ik dat best wel.
Besef Regulier!
pi_31646436
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:22 schreef beelz het volgende:

[..]

Klopt maar die ooggetuigen beweerden dat die messen later op de jongens werden gelegd en dat de BSF gewoon begon te schieten... Daar geloof ik dus geen zak van eigenlijk.
Dat die messen er bij zijn gelegd zou kunnen, alleen dat men zo maar is gaan schieten geloof ik niet.

Een roofmoord geloof ik niet zo in.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:25:12 #92
44649 beelz
pi_31646466
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, wat ze al zeiden en wat je ook zag op de beelden: waarom stop je je mes onder je broekband als je aangevallen wordt
Ze werden beschoten en waren slim genoeg om te weten dat je met een mes geen zak hebt als je tegenover geweren staat. Steek je mes bij je en ren weg en wacht je aanvallers op in een steegje?

Dat is 1 van de dingen die bij me op komt dan. Een andere zou zijn dat ze geen counterstrike verslaafden waren en niet wisten dat je sneller rent als je een mes in je handen hebt
Besef Regulier!
pi_31646481
Kom op zeg. Waarom zou je met z'n tweeën 6 gewapende militairen midden in de stad aanvallen met 2 messen. Ik geef ze toch iets meer verstand dan dat hoor.
pi_31646487
Achmed & Chalid waren terroristen.. zie je wel.. nu kwam de aap uit de mouw..
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:26:56 #95
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31646493
Zomaar schieten weet ik niet, maar kan me echt niet voorstellen dat twee toch behoorlijk intelligente jongens een met zwaarbewapende patrouille met messen aanvallen. Je zou toch een andere 'oplossing' verwachten. Vaag ook hoe die politiediensten/leger daar weigeren enig onderzoek te doen. "we weten al wat er gebeurd is"

zielig voor die familie
pi_31646499
Daar geloof ik niet zo in, maar ik denk ook niet dat ze zomaar willekeurig zijn doodgeschoten door die militairen... Er moet toch iets aan de hand zijn geweest.
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:28:50 #97
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31646526
true, en volgens dat bericht zouden er dus bewijzen zijn dat ze als martelaar wilden sterven. Maar goed, we weten het niet he...

volgende documentaire!
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:29:55 #98
44649 beelz
pi_31646545
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:26 schreef Isabeau het volgende:
Kom op zeg. Waarom zou je met z'n tweeën 6 gewapende militairen midden in de stad aanvallen met 2 messen. Ik geef ze toch iets meer verstand dan dat hoor.
Inderdaad, daarom geloof ik de 'ooggetuigen' dus niet.
Besef Regulier!
pi_31646548
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar geloof ik niet zo in, maar ik denk ook niet dat ze zomaar willekeurig zijn doodgeschoten door die militairen... Er moet toch iets aan de hand zijn geweest.
Ik denk dat ze daar door hadden dat deze twee jongens (buiten het toeristenseizoen) meer van plan waren dan gezellig op vakantie komen (en dat geloof ik ook). Ze wilden misschien gewoon van ze af en dit was de onorthodoxe manier om dat te bewerkstelligen.
pi_31646549
Dat ze daar waren voor de Jihad is klip en klaar wat mij betreft. Ze waren daar niet om te snowboarden, maar met messen soldaten aanvallen... Nee, dat denk ik niet. Wat moesten ze in die oude stad? Ze waren nota bene gewaarschuwd voor die plek daar de man waarmee ze omgingen daar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')