quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:07 schreef Githa het volgende:
VicKy, wat fijn dat het beter gaat!
Juliusje bent een nieuwsgierig mannetje hoor ik wel
![]()
Jordy is gister mee uit eten geweest en het ging harstikke goedWe gingen met de hele familie naar een wokrestaurant, dus aandacht genoeg voor hem, maar als optie was er nog een grote speelkamer met zithoek, grote TV, playstation en een duplo bak
ohw en de vijver met waterval trekt ook wel zijn aandacht
![]()
Ging dus gewoon geweldig, Jordy kon lekker meehappen van boontjes, broccoli en al dat soort spulWe hebben hem niet gehoord.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:26 schreef texelonia het volgende:
Githa wat leuk!
Zoiets is voor ons misschien ook wel een idee. Ik zit er al een tijdje over te denken om rond Noah's eerste verjaardag mn oudersmee uit eten te nemen als soort bedankje voor alle hulp enzow. Maar zit steeds te piekeren of ik nou wel of niet Noah mee zou nemen... Hij is op zich wel makkelijk, maar de hele tijd braaf op een stoel zitten zie ik nou ook weer niet gebeuren..
Was dit een speciaal op kinderen gericht restaurant, vanwege de duplo en playstation enzow?
Idd! Ik vroeg of ze ook bami en zo mocht.. ja dat mag, ook als het pittig is.....quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:10 schreef renzell het volgende:
Da's inderdaad een beetje vreemd Stiekemurd! Ik kan me voorstellen dat je toch gewoon stap voor stap en heel rustig verder gaat met het introduceren van nieuw voedsel etc. Tja, een grens betekent ergens een heel abrupte overgang. Logisch, maar ook gek ja, alsof er plotseling met de eerste verjaardag van je kind van alles in dat lijfje veranderd...![]()
![]()
Noah kreeg ook meestal potjes, ook voornamelijk gemakzucht... Ik vind/vond het zo onhandig omdat Noah eigenlijk een uur eerder eet dan wij normaal. Maar goed, nu de prijzen omhoog zijn gegaan en ik ook het idee heb dat Noah niet meer genoeg heeft aan 1 potje, proberen hem zo langzamerhand toch maar eens met de pot mee te laten eten. Maar wel een gedoe hoor! Was gisteren meteen 2 keer zolang bezig. Hopelijk went datquote:Op maandag 24 oktober 2005 11:09 schreef Stiekemurd het volgende:
Neej eerst ff uitproberen/oefenen. Net als het eerste hapje introduceren.
Ik ga sowieso doen op dagen dat we thuis zijn. Ik vind een potje warmen errug makkelijk op een werkdag. Benthe is een hongerlap en kan dan echt niet wachten totdat moeders een prakkie in elkaar geflanst heeft en ik ook geen zin heb in een jengelend kind. Overigens heeft ze al een paar keer meegegeten omdat de potjes erg schaars werden in de schappen bij de supermarkt.
Ik ga denk ook boerenkool proberen vandaag.![]()
Dat idee heb ik soms ook, dat Sara er nog maar net isquote:Op maandag 24 oktober 2005 15:02 schreef Stiekemurd het volgende:
Ongelooflijk Fuente al weer bijna aant werk! Ik heb echt idee dat Sara nog maar een paar weken oud is.... Fijn dat het zo goed is gegaan bij het KDV, geeft wel een fijn gevoel hè?
Lief dat je ernaar vraagt. Het gaat opzich wel, behalve dan dat ik constant een soort menstruatiebuikpijn heb. En dan best hevig. Huisarts heeft gekeken of het niet stiekem mijn darmen waren maar dat was niet zo. Ik ga nu gewoon een keer de pil slikken om een menstruatie op te wekken. Hopelijk is het dan over. (ik heb pco, wat na de bevalling eigenlijk weg leek. Maar nu word ik al 4 maanden niet ongesteld. Vandaar die pijn enzo dus. (Ter verduidelijking; ik maak geen eitjes aan. Heb ook helemaal geen cyclus. er rijpen wel een soort van blaasjes, die niet springen. Moet denk ik gewoon weer 'opgeschoond worden in mijn baarmoeder.)quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:44 schreef Githa het volgende:
Lishe hoe gaat het met jou ? .... al iets meer duidelijk over dat gestrekt gaan
Gisteren heeft ze die van 23:00 om 22:30 gehad, maar zelfde probleem. Die van 19:00 kan eigenlijk niet eerder, omdat ze om 18:30 in badje gaat (om de dag). En wij eten rond 18:00 uur, dus het is al heel hectisch in dat uurtje. En vanmorgen was ze pas om 8 uur wakker, dus dan moet ik al schuiven om op 19:00 uur uit te komen...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:23 schreef renzell het volgende:
Ja, dat is zeker te jong voor 4 voedingen. Volgens het CB hier mag dat echt pas met 5 maanden op z'n vroegst. Maar kun je nioet een beetje schuiven met de andere voedingen, zodat die van 23.00uur iets eerder gegeven wordt? Misschien is ze dan nog niet zo diep in slaap.
En goed man, dat ze zo stoer was daar!![]()
Ja op zich is dat zo, maar dan slaapt ze wel vanaf 19:00 's avonds.. tot de volgende ochtend... Ik ben een twijfelkontquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:40 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind het niet te vroeg Fuente. Jolie sliep na twee weken ofzo al van 12 uur s avonds tot half 7 s morgens. Het zou slecht zijn voor het suikerpeil van de baby maar Jolie is nooit suf of iets geweest. Waarschijnlijk wordt Sara wel wat eerder wakker. Ik zou d'r lekker laten slapen, als ze honger heeft meldt ze zich altijd toch? Dan zou ze dat s nachts ook wel doen als ze trek heeft.
Hahahaha dat was ook mijn idee, als ze wel 's nachts komt dan vooral die avondfles maar doenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:50 schreef Luchtbel het volgende:
Nou dat snap ik ook wel, is ook ingewikkeld dat gedoe allemaal in het begin. Anders inderdaad gewoon een keertje proberen. Als ik je een tip mag geven :p als ze om 5 uur s morgens wakker wordt, weer lekker die avondfles gevenscheelt voor jezelf! Jolie heeft wel echt heel lang een fles gehad om 22 uur maar ik heb haar niet vaak wakker gemaakt. Als ze honger had dan hoorde ik het van zelf wel
Ook oftopic..quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:56 schreef Lishe het volgende:
Sorry en Off topic![]()
[..]
Lief dat je ernaar vraagt. Het gaat opzich wel, behalve dan dat ik constant een soort menstruatiebuikpijn heb. En dan best hevig. Huisarts heeft gekeken of het niet stiekem mijn darmen waren maar dat was niet zo. Ik ga nu gewoon een keer de pil slikken om een menstruatie op te wekken. Hopelijk is het dan over. (ik heb pco, wat na de bevalling eigenlijk weg leek. Maar nu word ik al 4 maanden niet ongesteld. Vandaar die pijn enzo dus. (Ter verduidelijking; ik maak geen eitjes aan. Heb ook helemaal geen cyclus. er rijpen wel een soort van blaasjes, die niet springen. Moet denk ik gewoon weer 'opgeschoond worden in mijn baarmoeder.)
Dan bedoelen we hetzelfdequote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:52 schreef Suzanna het volgende:
Githa en Texelonia: ik bedoelde niet dat ze het niet snappen (Noa snapt het zoals ik al zei ook heel goed, ze begint te huilen als ik 'nee' zeg of m'n hoofd schud o.i.d. als ze iets niet mag), maar ze zijn nog niet goed in staat om het de volgende keer NIET te doen. Het zijn ook nog maar zulke kleintjes!
Geweldig Jelief en welkom in Het Grote Kleine Babietjes Topicquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:35 schreef Jelief het volgende:
Ik heb niet de puf om te lezen hoe het met de andere beebjes gaat maar wil wel graag even laten weten dat Emma het prima doet. Afgelopen nacht hebben we flink geoefend op de borstvoeding, en het gaat al best aardig, zowel Emma als ik hebben door hoe het moet
![]()
Ze is een heerlijk zoet meisje en doet het aan alle fronten goed. We hebben al de eerste lachstuipjes gezien en ze kan heel goed boos kijken. Luier verschonen en aankleden vind ze niet leuk bij papa op zijn borst slapen wel![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:54 schreef Libel het volgende:
Hoi,
[knippie]
Ons zoontje heet Aiken en is geboren op 22 juni.
Ik geloof dat hier nog een mama van 22 juni is?
Hij is natuurlijk onze grootste schat met de nadruk op grootste want hij is al rond de 70 cm groot en hij weegt ook al ruim 8 kg.![]()
[knippie]
Groetjes!
quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:40 schreef moussy het volgende:
Vicky dat dreinen, jammeren en janken tijdens het eten is iets wat baby's onderling in de baarmoeder al mét elkaar hebben afgesproken hooral eet je om 22 uur.
Of, leg ze op de grond op een dik boxkleed en zet de TV aan, maakt niet uit wat er op is. Werkt hier ook.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:46 schreef Leah het volgende:
Tipje, zet ze in de wipstoel, wippen met je voet, wel dooreten
!
Hihi, dat doet me denken aan een spiegel die ik ooit heb gezien, die was helemaal volgegeschreven met complimentjesquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:34 schreef Lishe het volgende:
Fijn is dat; je computer aanzetten en her en der opbeurende woorden zien. Dank, dank!
Nou dan zijn ze dus de eerste week s nachts klaarwakker en jij doodop, en als je weer teruggaat gebeurd hetzelfde nog een keerquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Noah begint zo langzamerhand eindelijk aan de wintertijd te wennen. Dat die kids zo van slag kunnen zijn van dat ene uurtje zeg! Terwijl we toch meteen de "normale" tijden hebben gehanteerd. Wat moet er dan wel niet met ze gebeuren als ze op reis gaan naar Amerika ofzow
Toen Saartje nog hele erge krampen had heb ik haar wel es 30 ml in de fles gegeven, tussendoor. Ook wel eens een fles aangemaakt met venkelthee. En het hielp wel eens tegen de krampjes. Maar, ik ben er dus meteen mee gestopt toen ik hoorde dat de darmen er 'lui' van zouden worden! Venkelthee schijnt de darmen stil te leggen en daardoor dus de krampen te verminderen, maar dat is op de lange duur niet goed en dus ook niet de oplossing. Welk stofje het echter is weet ik niet...quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:42 schreef Randa_v het volgende:
Hebben jullie dit al gehoord? Bij mij op de zwangerschapsyoga waren we bezig over de babymassage en het gebruik van venkelthee bij krampjes. Een kraamverzorgster die zelf in verwachting is heeft melding gemaakt en ook onderbouwd door materiaal (heb het jammergenoeg niet gelezen) dat venkelthee tegenwoordig niet meer zou mogen. Er zou een stofje inzitten wat niet goed is voor de baby. Ook via de borstvoeding zou dit niet goed zijn. Kan er alleen geen bron van vinden op het internet. Het liefst kun je schijnbaar eigenlijk niets gebruiken voor krampjes.
Oké dan zal dat dat wel zijn, bedankt!!quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:48 schreef Fuente het volgende:
[..]
Toen Saartje nog hele erge krampen had heb ik haar wel es 30 ml in de fles gegeven, tussendoor. Ook wel eens een fles aangemaakt met venkelthee. En het hielp wel eens tegen de krampjes. Maar, ik ben er dus meteen mee gestopt toen ik hoorde dat de darmen er 'lui' van zouden worden! Venkelthee schijnt de darmen stil te leggen en daardoor dus de krampen te verminderen, maar dat is op de lange duur niet goed en dus ook niet de oplossing. Welk stofje het echter is weet ik niet...
Aangezien Michel allergisch is voor van alles hebben we Nestle NAN Hypoallergeen. We hebben het met de vlos wel over andere voeding gehad maar vanwege de allergieen vond ze het niet zo slim om op een andere voeding over te stappen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:50 schreef Igraine het volgende:
Vicky, misschien kan je anders de comfort voeding van Friso proberen.
Van de verstopping krijgen die kleintjes ook enorm last van krampjes en toen ik hier overstapte op de comfort kwam dat allemaal los zeg maar. Wat ik ook nog weleens heb gedaan is een paar druppeltjes olie door de fles om 't allemaal een beetje te 'smeren'. Maar ja, 't blijft gewoon een kwestie van uitvogelen wat het nou precies is en wat het beste werkt.
ABC Dophilus werkt hier heel goed, ik geef nu ook geen comfort meer maar extra, voor hongerige baby's en totaal geen last meer van krampjes...
Het huilen van Amber gaat echt door merg en been. Ik huil ook af en toe met haar mee...quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:04 schreef Igraine het volgende:
Ik gebruikte gewoon olijfolie, werkte prima...
ik geef 't mijn katten ook weleens als ze last hebben van verstopping en daar werkt het ook heel goed bij![]()
Ik weet niet hoe dat zit met allergiën e.d, maar olijfolie lijkt me wat dat betreft niet echt een risico...
Het is zo zielig hè voor die hummeltjes als je ziet dat ze zo'n last hebben, ik vond het ook verschrikkelijk en ben dan ook zoooo blij dat 't allemaal voorbij is...
Ja, ach goss...quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
Het huilen van Amber gaat echt door merg en been. Ik huil ook af en toe met haar mee...
Daarstraks was ze gewoon helemaal paars van het huilen, daar schrok ik echt onwijs van..
Ze ligt nu heerlijk te slapen!
het werd ons aangeraden bij de intake van de kraamzorg. Maandag komt de wijkverpleegkundige, daar kaart ik het ook nog een keertje aanquote:Op zaterdag 5 november 2005 17:10 schreef _evenstar_ het volgende:
spuit elf reactie wellicht.. maar zowel mijn kerel alswel ik zijn beiden allergisch aangelegd ..
toch werd mij afgeraden om te beginnen met hypoallergene flesvoeding.. dit omdat het kindje geen allergie hoeft te hebben .. en het kindje zichzelf niet kan bewijzen zo..
en juist van de hypoallergene voeding dan meer last krijgen..
hopenlijk vinden jullie snel een oplossing voor jullie kleine meisje
ze is idd soms echt ontroostbaar, wat je ook doet, niets helpt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:11 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja, ach goss...
Myhron huilde soms zo hard dat er nieteens geluid meer uit kwam, helemaal rood, warm en nat.... En ik maar troosten, maar niets hielp. Je hart breekt...
En ik kan/wil haar toch al niet laten huilen, ook nu laat haar nooit huilen, pas nog bijna ruzie om gehad op het CB...![]()
mijn vlos in enschede raadde hypoallergeen aan.. hier raadt mijn vlos me dus gewone fv aan..quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
het werd ons aangeraden bij de intake van de kraamzorg. Maandag komt de wijkverpleegkundige, daar kaart ik het ook nog een keertje aan
Thanx!! Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt. Ik vind het zo zielig voor haar!
De kraamzorg/thuiszorg hier mag het niet aanraden of gebruiken bij baby's. Dus er zal echt wel iets mee zijn, alleen dat is weer heelerg nieuw en weinig over tevinden. Ik neem aan als de kraamzorg hier en ons beebje zou krampjes hebben, ze het me wel vertellen wat wel en niet mag.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:33 schreef Suzanna het volgende:
Dat er nu een onderzoek is geweest wat 'ineens' heeft geconcludeerd dat iets 'schijnbaar' niet goed is en de darmen stil 'schijnt' te liggen wil ook niet zeggen dat venkelthee gelijk uitgebannen moet worden...
Ok, dat niesen en verstopte holtes herken ik wel. Mijn man slikt bijna dagelijks antihistamine ivm overgevoelige slijmvliezen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:23 schreef Vicky het volgende:
Michel heeft af en toe uitslag op armen en handen. Zijn bijholtes/voorholtes zitten bijna altijd verstopt en hij niest zich vierkant in de rondte. Daarbij issie ook nog asmatisch.
Het is allemaal uitproberen. Maar maandag komt de wijkverpl. dus dan gaan we het eens allemal goed bespreken. Ga mrogen even een lijstje maken met vragen en dingetjes die ik voor wil leggen...quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:31 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ok, dat niesen en verstopte holtes herken ik wel. Mijn man slikt bijna dagelijks antihistamine ivm overgevoelige slijmvliezen.
Misschien kan je (als verder niks helpt tegen de krampjes) toch eens overleggen om te proberen om (langzaam aan) over te schakelen naar voeding tegen krampjes. Zodra je dan ziet dat Amber allergische reacties gaat vertonen kan je er mee stoppen, maar misschien heeft ze nergens last van.
Het is dan een beetje kiezen uit twee kwaaien eigenlijk...
Hoe meer tips hoe beter, ik vind het juist fijn dat jullie allemaal goede ideetjes hebben!!quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:03 schreef Suzanna het volgende:
Vicky, wat een situatie zeg! Misschien klink ik erg bemoeierig (is echt niet zo bedoeld...) maar ik had bij mijzelf het idee dat Noa nog harder ging huilen als ík niet rustig bleef, soms moest mijn man echt Noa troosten want hij had veel meer rust dan ik. Ik ging dan ook heel hard meehuilen (tja, hormonen he...én het is gewoon onwijs verdrietig als je kindje zo'n pijn heeft) en dan ging het van kwaad tot erger.
Wat onwijs zielig dat ze zo'n opgezet buikje heeft. Hopelijk gaat het snel (en dan heel snel...) over en vinden jullie een goede oplossing. Hou je taai!! Jullie slaan je er wel doorheen.![]()
Randa_v: ik had er gewoon nog nooit van gehoord dat het slecht zou zijn of niet aan te raden, dus dan komt het voor mij een beetje uit de lucht vallen zegmaar. In ieder geval is er een goed alternatief (ABC Dophilus) en als dat helpt ben ik al lang blij. Daar zal ik dan ook maar aan beginnen als onze volgende baby krampjes zou krijgen.
Deze houding bedoel ikquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:29 schreef Genuivere het volgende:
Mijn ervaring is trouwens dat ze savonds toch het meest huilen. Wat hier goed hielp toen ze nog zo klein waren is hun buikje op je onderarm leggen, de beentjes steken dan om je hand. Armpjes aan weerszijden van je arm en hoofdje tegen je arm. Vaak was het een beetje rondwandelen zo en rustig het ruggetje strelen en werden ze daar wel rustig van. De druk tegen het buikje schijnt heel prettig te zijn bij die krampjes. Warme hand op het buikje en zachtjes met de klok meemasseren wil ook nog wel eens werken.
Michel heeft 3 weken vrij gehad. Hij moet dinsdag helaas weer aan het werk.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:10 schreef Suzanna het volgende:
Mooi zo...is hij nog vrij toevallig? (mijn man neemt drie weken vrij na de bevalling...maar dat is wel heel lux denk ik...)
Heb je de houding trouwens al geprobeerd die beschreven werd (buikje op je arm, beentjes bungelen etc.)? die hielp bij Noa geweldig goed, ze kon zo zelfs in slaap vallen.
vaseline in zijn anus, dat hielp heel erg bij het poepen ze ze...quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:16 schreef Suzanna het volgende:
Wat deden ze dan met die vaseline?? Een kersenpittenzak is idd wel iets wat kan helpen, maar bij de Prénatal hebben ze een buik-kruik die je op het buikje kunt vastzetten geloof ik, dus daarmee kunnen ze ook in bed slapen. Zou het even moeten opzoeken.
quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:53 schreef Belana het volgende:
vervolg van Het grote kleine babytjes topic # 34
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
hmzz..overstrekken en huilen bij het aankleden..het komt me bekend voor. Ik neem aan dat ze even gaan kijken naar de nekwervels (KISS?). Heel veel sterkte want het is echt niet leuk als je kleine meisje in het ziekenhuis ligt...quote:Op maandag 7 november 2005 08:47 schreef Vicky het volgende:
De verleegkundige merkte op dat ze idd vond dat Amber zich af en toe behoorlijk overstrekt. Niet alleen haar lijfje maar ook haar nek. Heb ook aangegeven dat Amber begint te huilen als ik iets over haar hoofdje aantrek. Ze gaan er aandacht aan besteden.
Die kruik heb ik zelf gebruikt. Op zich een goed concept , maar 4 uur warm??? Hier dus absoluut niet! Na 2 uur was ie al koud. De gewone kruik was na 6 uur nog handwarm. Ik heb hem dus uiteindelijk terug gebracht omdat ik vond dat hij niet waar maakte wat ie zou moeten doen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:16 schreef Suzanna het volgende:
Wat deden ze dan met die vaseline?? Een kersenpittenzak is idd wel iets wat kan helpen, maar bij de Prénatal hebben ze een buik-kruik die je op het buikje kunt vastzetten geloof ik, dus daarmee kunnen ze ook in bed slapen. Zou het even moeten opzoeken.
Edit:
http://www.prenatal.nl/pr(...)spx?productid=852279 is de kruik die ik bedoel.Misschien heeft iemand anders wel ervaring hiermee.
dat hoor je mij niet zeggenquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:25 schreef texelonia het volgende:
Dat Maxim er nooit last van heeft gehad wil toch niet zeggen dat het dus nooit kwaad kan?
Ik heb hem iets van 3 maanden gebruikt en ben toen pas terug gegaan. Misschien kun je met de fabrikant/importeur contact opnemen. Tenzij hij nog geen jaar oud is dan zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel.quote:Op maandag 7 november 2005 13:14 schreef Ladybos het volgende:
Hier ook een veel te snel koude kruik, ik was alleen niet zo snugger om hem terug te brengen
geen billendoekje dus want die zijn nat & koud! ik had altijd een spuugdoekje klaar liggen voor dat doeleinde wennie. scheelt een hoop. nou ja, een plas dus eigenlijk. huhhuh.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:25 schreef Githa het volgende:dat plassen doet hij waarschijnlijk van de kou Wennie.... tip: zorgen dat het niet koud is
offuh er gelijk een billendoekje opgooien als je de luier losmaakt, vangt iig het plasje op
![]()
Beidequote:Op woensdag 9 november 2005 09:00 schreef renzell het volgende:
Oh, en herkent iemand dit? Ik ging gisteravond de deur uit, dus papa zou Julius om 7 uur een fles geven. Heel eenvoudig, ik heb zelfs de fles voor hem klaargezet en zeg van tevoren nog even hoe laat ie hem moet hebben. Kom ik 's avonds thuis, blijkt dat Julius een bakje groente op heeft voor 2 (!!!) dagen.En dat terwijl ie 's middags al groenten op had. Paps had blijkbaar geen idee meer hoe laat wat gegeven werd en dacht toen dat een flinke bak groente geen kwaad kon. Nou vraag ik.... hebben die mannen dan werkelijk geen enkel idee van tijden, hoeveelheden, regelmaat, aantal slaapjes en dat soort zaken meer of zijn wij gewoon betweterige regeltantes die zelf alle touwtjes in handen houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |