abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32099765
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:25 schreef Githa het volgende:
dat plassen doet hij waarschijnlijk van de kou Wennie.... tip: zorgen dat het niet koud is offuh er gelijk een billendoekje opgooien als je de luier losmaakt, vangt iig het plasje op
geen billendoekje dus want die zijn nat & koud! ik had altijd een spuugdoekje klaar liggen voor dat doeleinde wennie. scheelt een hoop. nou ja, een plas dus eigenlijk. huhhuh.

vicky, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met amber nu! inbakeren heeft hier ook veel rust gebracht.

en ook goede berichten over kady, super! lijkt me nog steeds heel gek voor jullie EW, om haar niet dicht bij je te hebben. zijn jullie er zelf al wat aan gewend? en hoe reageert Glenn erop? hij kan op deze manier ook niet op een gewone manier kennis maken met z'n zusje natuurlijk, lijkt me best ingewikkeld.

luuke ziekjes, wat naar. beterschap!

anna had vandaag gelukkig geen koorts meer. maar nog wel steeds die vreselijke hoeveelheden snot. echt zielig, want dat koekt dan zo vreselijk aan als ze slaapt bijvoorbeeld. haar lakentje zit er ook telkens helemaal onder, verschoon 't om de haverklap. maar goed, 't ergste is wel voorbij hoop ik dus.
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:04:47 #277
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32102830
Noah is ook beetje ziekies. Begon als verkoudheid maar nu ook al een paar dagen koorts/verhoging. Niet erg hoog gelukkig, maar hij is toch merkbaar niet helemaal lekker. Maar hier hebben we het ergste ook wel gehad denk ik (hoop ik)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 9 november 2005 @ 08:40:36 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32108387
zieke kindjes zijn niet leuk

Fijn dat het met Amber en Kady zo goed gaat!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 08:48:17 #279
81992 Githa
pi_32108506
Beterschap Noah en Luuke

Persoonlijk vind ik billendoekjes makkelijker, maar goed dan is de kans wel groter dat ze idd plassen zoals Bix zegt ipv dat het een risico is maar daarvoor ook dat doekje he
  woensdag 9 november 2005 @ 09:00:45 #280
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32108704
Julius is bij deze uitgeroepen tot de held van de dag!
Hij heeft gister de hele dag en vannacht de hele nacht ONINGEBAKERD geslapen!!!
En het ging fantastisch. Hij werd pas om 8 uur wakker en heeft de hele nacht geen kik gegeven.
Ik ben zo trots.

Oh, en herkent iemand dit? Ik ging gisteravond de deur uit, dus papa zou Julius om 7 uur een fles geven. Heel eenvoudig, ik heb zelfs de fles voor hem klaargezet en zeg van tevoren nog even hoe laat ie hem moet hebben. Kom ik 's avonds thuis, blijkt dat Julius een bakje groente op heeft voor 2 (!!!) dagen. En dat terwijl ie 's middags al groenten op had. Paps had blijkbaar geen idee meer hoe laat wat gegeven werd en dacht toen dat een flinke bak groente geen kwaad kon. Nou vraag ik.... hebben die mannen dan werkelijk geen enkel idee van tijden, hoeveelheden, regelmaat, aantal slaapjes en dat soort zaken meer of zijn wij gewoon betweterige regeltantes die zelf alle touwtjes in handen houden? Of.... ahum, moet ik niet alles algemeen maken en gewoon lekker voor mezelf spreken?

Verder hier ook een zeer verkouden Juultje. Het snot zat verspreid over zijn hele gezicht vanochtend, maar zo te zien gaf ie er niks om, gelukkig. Hopelijk zet het niet door.

Dikke kus voor alle zieke kindjes.
  woensdag 9 november 2005 @ 09:20:38 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32109041
Julius wat goed!

En zo erg heeft Micha zich volgens mij nog nooit vergist hoor Hoogstens dat ie vergeten was dat de tijden naar een nieuw schema waren veranderd of iets dergelijks. Maar als ik wacht tot hij Noah naar bed brengt bijv dan ligt Noah er zo 1 à 2 uur later in
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 9 november 2005 @ 09:22:15 #282
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32109065
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:00 schreef renzell het volgende:

Oh, en herkent iemand dit? Ik ging gisteravond de deur uit, dus papa zou Julius om 7 uur een fles geven. Heel eenvoudig, ik heb zelfs de fles voor hem klaargezet en zeg van tevoren nog even hoe laat ie hem moet hebben. Kom ik 's avonds thuis, blijkt dat Julius een bakje groente op heeft voor 2 (!!!) dagen. En dat terwijl ie 's middags al groenten op had. Paps had blijkbaar geen idee meer hoe laat wat gegeven werd en dacht toen dat een flinke bak groente geen kwaad kon. Nou vraag ik.... hebben die mannen dan werkelijk geen enkel idee van tijden, hoeveelheden, regelmaat, aantal slaapjes en dat soort zaken meer of zijn wij gewoon betweterige regeltantes die zelf alle touwtjes in handen houden?
Beide . Wij zijn regelnichten (tenminste, ik wel) en mijn man is een zeef. Ik heb ooit een hele ochtend met een huilende Freek gezeten, geen idee wat er aan de hand was, totdat ik erachter kwam dat Pa gewoon zijn ontbijt was vergeten....

Oh ja, en dan nog beledigd zijn ook, als ik drie keer herhaal wat er allemaal qua eten moet gebeuren als ik eens wegga.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 9 november 2005 @ 09:27:30 #283
105888 renzell
pi_32109171
Typisch ja, heel typisch, had hier ook kunnen gebeuren. We houden deze constructie natuurlijk zelf in stand door alles maar te blijven regelen, maar soms verbaas ik me echt over hoe weinig vriendlief 'weet' van dat soort basale dingen als wanneer het mannetje wat moet eten. renzell besluit bij deze dat ze niet alleen Julius, maar ook haar vriend vanaf vandaag gaat opvoeden...
ps- Tex; gij zijt de gezegende onder de vrouwen met zo'n vent.
pi_32109272
jajaaa herkenbaar! hier ligt tegenwoordig een voedings/slaap schema op papier, officieel voor de oppassenden opa & oma's, maar als G alleen is met de kinderen maakt hij er ook dankbaar gebruik van. en dan nog worden er wel eens hele flessen vergeten... maar over 't algemeen redt ie zich dan toch goed hoor. ik ben er zelf ook wel wat losser in geworden, ook omdat ze bijv op het kdv een beetje een ander ritme hebben dan thuis en dat gaat ook allemaal prima.
  woensdag 9 november 2005 @ 09:41:14 #285
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32109448
Ook hier heel herkenbaar!
Vooral het zich aan de uren houden. Mijn vriend geeft Aiken altijd later eten dan ik zou doen (ook al weet hij om hoe laat Aiken normaal eet) en Aiken ligt gegarandeerd minstens een uur later in bed dan als ik hem erin zou leggen.
Mannen hè
pi_32110038
Hier niet herkenbaar. Nou is Jeroen ook nog veel thuis dus krijgt natuurlijk alles al wel mee. Maar hij helpt ook altijd mee met Isis. Standaard als we beiden thuis zijn doet de een het eten/fles maken en de ander een schone luier. Dus als ik eens weg ga , gebeurd alles zoals het hoort.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat als hij weer full-time werkt en ik dus alles alleen moet doen , ik denk dat ik dan alles ook moet opschrijven omdat hij het anders vergeet
  woensdag 9 november 2005 @ 10:17:52 #287
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32110146
gos hier kan papa nog net een fles maken met de goede hoeveelheid (nadat ik hem dat wel tig keer heb ingepeperd) maar de rest heb er geen vertrouwen in. dat laat hij ook maar mooi aan mij over

hier werkt het afbouwen niet echt komend weekend gaan we de harde hand invoeren, niet helemaal mijn ding, maar ja wat moet dat moet. papa ziet er heel erg tegenop, die kan absoluut niet tegen huilen van Maxim (vind hij zielig), die zou ook t liefst in een hotel gaan slapen zodat hij het niet hoort en zo iemand nog tips qua harde hand?? om de 10 min gaan kijken en zeggen dat hij moet gaan slapen of zo?? of iets anders??
  woensdag 9 november 2005 @ 10:23:06 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32110254
Afbouwen van die late fles bedoel je Martineke?
Ik zou denk ik regelmatig even kijken, over zn bolletje aaien, speentje geven etc. Maar niet eruit halen. De eerste nacht(en) zal het wel even een drama zijn maar als je gewoon volhoudt zal het daarna wel beter moeten gaan lijkt me.
©Dumbo
  woensdag 9 november 2005 @ 12:42:48 #289
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32114292
Ik denk ook geregeld een knuffel gaan geven Martineke. En niet uit bed. Maar het blijft makkelijker gezegd dan gedaan. Succes.

En wat betreft die mannen; ik geloof dat ik het nog niet zo slecht getroffen heb. Behalve dan dat vriendlief Luukes schema op kan dreunen als ik hem daar midden in de nacht wakker voor zou maken. Hij is dus nogal strikt in voedingen en slaaptijden. Op de avonden dat ik werk of weg ben ligt Luuke keurig op tijd in bed, en is dus keurig op tijd ook weer wakker . Hij is vaak erg beledigt als mijn regelnichten kant bovenkomt als ik wegga. Kortom; ik zal niet klagen!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32114431
Amber heeft afgelopen nacht heerlijk geslapen. Heb haar vanmorgen gewogen en ze was ongeveer 80!! gram aangekomen.

De fysio is vanmorgen weer geweest en heeft even naar haar gekeken, niet onderzocht want dat doet ze vrijdag weer. Amber heeft toch een lichte voorkeur om op haar linkerkant te liggen. De verpleging moet nu goed in de gaten gaan houden of ze idd een voorkeurshouding is.
Amber moet zo min mogelijk prikkels van buiten krijgen. Er mag maar 1 knuffeltje in haar bed, ik moet het donker maken als ze gaat slapen. Als ze in de box ligt mag er 1 beestje bij haar of de mobiel mag aan. Als de mobiel aanstaat mag de tv niet aan... Amber is heel erg alert. De fysio zei dat ze om haarheen kijkt alsof ze een baby van 3 maanden is. Ze is dus gewoon verschrikkelijk snel met alles.

Ze lag vanmorgen nog heerlijk te slapen toen ik aankwam. Kreeg flesje om 8.45 uur maar wilde daarna niet meer slapen. Ze was best onrustig en huilde behoorlijk veel. Kreeg om 11.30 haar volgende flesje maar lag half te slapen tijdens het voeden.

Na de voeding is ze ingebakerd en ben ik weggegaan, ze lag toen al bijna te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 november 2005 @ 12:54:59 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32114683
Jeetje Vicky! Ik lees het nu pas. Wat naar dat ze het even niet zo goed doet zeg...
Hopelijk komt er iets uit in het ziekenhuis.

Heel veel sterkte!
  woensdag 9 november 2005 @ 21:08:35 #292
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32128622
Fijn dat het al wat beter gaat met Amber, Vicky. In elk geval qua voeding/gewocht en ingebakerd slapen. Hopelijk gaat de rest ook gauw beter en kan ze snel weer lekker mee naar huis!

Nou, nu heeft Noah geen koorts/verhoging meer, heeft ie ondertemperatuur! Kan dat misschien als reactie op de koorts zijn? Dat het lichaam zo graag de temp naar beneden wil dat het iets teveel naar beneden gaat?
Heb Noah in elk geval lekker in bad gedaan en zn bedje voorverwarmd met een kruikje voor ie naar bed ging. Als ie morgen nog niet helemaal okay is ga ik maar even langs de huisarts denk ik. Ook omdat ie een paar weken geleden ook al (hoge) koorts had, dusdat is wel vrij rap achter elkaar vind ik. Ook blijft ie maar hoesten en benauwd worden enzow.
Vandaag heeft ie wel voor het eerst weer goed (avond)gegeten trouwens, dus dat is wel weer een goed teken
©Dumbo
  woensdag 9 november 2005 @ 21:33:18 #293
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_32129337
Fachelle heeft altijd ondertemp. als ze koorts heeft gehad.
Wij zitten er dus altijd op te wachten want zodra ze dat heeft zijn we van de koorts af.
de eerte keer schrok ik mezelf wel rot hoortoen ging ze van 39.5 in een keer naar de 34.4 ,maar nu zijn we dr aan gewend.
  woensdag 9 november 2005 @ 22:03:36 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32130393
Ah okay, zoiets dacht ik dus idd ook al, aangezien het verder op zich juist wel iets beter ging. Thanx!
©Dumbo
  woensdag 9 november 2005 @ 22:08:02 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_32130551
Apart Vicky, dat Amber zo alert is. Noa was dat ook wel, maar opzich was het geen groot probleem. Wat misschien wel hielp was dat wij bij het wiegje een dicht hemeltje hadden en dat bij het slapen ook altijd dicht deden. Ook heb ik nooit een knuffeltje gegeven in haar bed...dat werd ons toen ook afgeraden.
Wat jammer dat ze nog steeds in het ziekenhuis ligt...hopelijk mag ze snel mee naar huis! sterkte ermee hoor. Fijn dat ze goed aankomt, dat is in ieder geval een geruststelling he!

Texelonia, heel veel beterschap voor Noah!! Lijkt me ook wel schrikken, die ondertemperatuur, maar hopelijk is het zoals Reni zegt een 'gewone' reactie. Zou ook gewoon even langs de huisarts gaan denk ik, al is het maar voor je eigen geruststelling!
pi_32131867
Vicky wat schrikken zeg dat Amber opgenomen moest worden. Maar wel weer fijn dat het inmiddels alweer iets beter gaat. Jeetje je stelt je een begin zo anders voor he! Ik hoop dat het snel veel beter gaat met je meisje en dat ze dan weer lekker mee naar huis mag. En jij maar goed proberen uit te rusten al zal dat ook niet altijd meevallen in dit geval. Sterkte
  donderdag 10 november 2005 @ 08:44:33 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32139498
Vicky, ik hoop dat Amber snel mee naar huis mag. Fijn dat het beter met haar gaat in het ziekenhuis

Robin is ook vrij alert, kijkt voortdurend om zich heen en is vaak wakker tussen de voedingen door. Tijdens de voeding valt ie vaak bijna in slaap. De nachten doet ie goed, slaapt ie lekker, maar komt wel tussendoor voor z'n voedingen.
Wel heeft ie vaak krampies. Sinds we zijn overgestapt op flesvoeding, ruim een week geleden, heeft ie alleen nog maar keuteltjes gepoept, ondanks de 10 cc extra water die we aan z'n voeding toevoegen.

Het plasverhaal gaat tot dusver goed! Van 3 keer onderpiesen in 1 nacht naar 0
Ik deed er altijd een billendoekje op, maar dat hielp niet. Een spuugdoekje wel dus Vannacht wel lopen klooien met een pyjama. Ziet er leuk uit, maar de sluiting is zo dat ik 'm elke keer helemaal uit moet trekken, wil ik Robin kunnen verschonen. En aangezien meneertje aankleden vaak niet erg leuk vindt..

Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32139960
Mooi mannetje Wennie! ipv alles onder plassen heeft Emma een andere hobby; net verschoonde luiers volpoepen, en dan niet een maar twee achter elkaar!!! Erg fijn 's nachts

Vicky, fijn dat het weer wat beter gaat met Amber

Verder doet ze het ontzettend goed, ze is al wat meer wakker en kijkt dan haar ogen uit. Ze is gisteren gewogen en weegt nu 4420 gram, 200 boven geboortegewicht. Vannacht heeft ze voor het eerst de hele nacht op haar eigen kamer geslapen, dat was vooral voor mij heel erg wennen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 10 november 2005 @ 09:25:02 #299
105888 renzell
pi_32139994
Jaaaa Wennie, meer foto's! wat is ie lief!!!
Ik deed Julius nooit een pyama aan, maar gewoon z'n kleertjes die hij aanhad. Scheelde een hoop gedoe aan dat kleine lijfje. Dat aan en uitkleden vinden ze zo vervelend in het begin, dat ik het het liefst zo min mogelijk deed. En anders misschien toch een pyama met broekje en truitje...?

Tweede nacht oningebakerd ging redelijk goed. Om 01.00uur was er even een panieksituatie, maar met een flinke troostsessie is die verholpen en daarna sliep ie toch weer tot 08.00uur. Wat mij betreft is het inbakertijdperk hier voorgoed voorbij!!! Hoezee.
pi_32140698
Amber was nu 20 gram aangekomen .Ze had lekker geslapen vannacht en was wakker toen ik kwam. Heb flesje gegeven, lekker geknuffeld en haar toen ingebakerd en in haar bedje gelegd.
Ze was lekker rustig toen ik wegging.

Wennie, lekker ventje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')