Hoe meer tips hoe beter, ik vind het juist fijn dat jullie allemaal goede ideetjes hebben!!quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:03 schreef Suzanna het volgende:
Vicky, wat een situatie zeg! Misschien klink ik erg bemoeierig (is echt niet zo bedoeld...) maar ik had bij mijzelf het idee dat Noa nog harder ging huilen als ík niet rustig bleef, soms moest mijn man echt Noa troosten want hij had veel meer rust dan ik. Ik ging dan ook heel hard meehuilen (tja, hormonen he...én het is gewoon onwijs verdrietig als je kindje zo'n pijn heeft) en dan ging het van kwaad tot erger.
Wat onwijs zielig dat ze zo'n opgezet buikje heeft. Hopelijk gaat het snel (en dan heel snel...) over en vinden jullie een goede oplossing. Hou je taai!! Jullie slaan je er wel doorheen.![]()
Randa_v: ik had er gewoon nog nooit van gehoord dat het slecht zou zijn of niet aan te raden, dus dan komt het voor mij een beetje uit de lucht vallen zegmaar. In ieder geval is er een goed alternatief (ABC Dophilus) en als dat helpt ben ik al lang blij. Daar zal ik dan ook maar aan beginnen als onze volgende baby krampjes zou krijgen.
Deze houding bedoel ikquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:29 schreef Genuivere het volgende:
Mijn ervaring is trouwens dat ze savonds toch het meest huilen. Wat hier goed hielp toen ze nog zo klein waren is hun buikje op je onderarm leggen, de beentjes steken dan om je hand. Armpjes aan weerszijden van je arm en hoofdje tegen je arm. Vaak was het een beetje rondwandelen zo en rustig het ruggetje strelen en werden ze daar wel rustig van. De druk tegen het buikje schijnt heel prettig te zijn bij die krampjes. Warme hand op het buikje en zachtjes met de klok meemasseren wil ook nog wel eens werken.
Michel heeft 3 weken vrij gehad. Hij moet dinsdag helaas weer aan het werk.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:10 schreef Suzanna het volgende:
Mooi zo...is hij nog vrij toevallig? (mijn man neemt drie weken vrij na de bevalling...maar dat is wel heel lux denk ik...)
Heb je de houding trouwens al geprobeerd die beschreven werd (buikje op je arm, beentjes bungelen etc.)? die hielp bij Noa geweldig goed, ze kon zo zelfs in slaap vallen.
vaseline in zijn anus, dat hielp heel erg bij het poepen ze ze...quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:16 schreef Suzanna het volgende:
Wat deden ze dan met die vaseline?? Een kersenpittenzak is idd wel iets wat kan helpen, maar bij de Prénatal hebben ze een buik-kruik die je op het buikje kunt vastzetten geloof ik, dus daarmee kunnen ze ook in bed slapen. Zou het even moeten opzoeken.
quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:53 schreef Belana het volgende:
vervolg van Het grote kleine babytjes topic # 34
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
hmzz..overstrekken en huilen bij het aankleden..het komt me bekend voor. Ik neem aan dat ze even gaan kijken naar de nekwervels (KISS?). Heel veel sterkte want het is echt niet leuk als je kleine meisje in het ziekenhuis ligt...quote:Op maandag 7 november 2005 08:47 schreef Vicky het volgende:
De verleegkundige merkte op dat ze idd vond dat Amber zich af en toe behoorlijk overstrekt. Niet alleen haar lijfje maar ook haar nek. Heb ook aangegeven dat Amber begint te huilen als ik iets over haar hoofdje aantrek. Ze gaan er aandacht aan besteden.
Die kruik heb ik zelf gebruikt. Op zich een goed concept , maar 4 uur warm??? Hier dus absoluut niet! Na 2 uur was ie al koud. De gewone kruik was na 6 uur nog handwarm. Ik heb hem dus uiteindelijk terug gebracht omdat ik vond dat hij niet waar maakte wat ie zou moeten doen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:16 schreef Suzanna het volgende:
Wat deden ze dan met die vaseline?? Een kersenpittenzak is idd wel iets wat kan helpen, maar bij de Prénatal hebben ze een buik-kruik die je op het buikje kunt vastzetten geloof ik, dus daarmee kunnen ze ook in bed slapen. Zou het even moeten opzoeken.
Edit:
http://www.prenatal.nl/pr(...)spx?productid=852279 is de kruik die ik bedoel.Misschien heeft iemand anders wel ervaring hiermee.
dat hoor je mij niet zeggenquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:25 schreef texelonia het volgende:
Dat Maxim er nooit last van heeft gehad wil toch niet zeggen dat het dus nooit kwaad kan?
Ik heb hem iets van 3 maanden gebruikt en ben toen pas terug gegaan. Misschien kun je met de fabrikant/importeur contact opnemen. Tenzij hij nog geen jaar oud is dan zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel.quote:Op maandag 7 november 2005 13:14 schreef Ladybos het volgende:
Hier ook een veel te snel koude kruik, ik was alleen niet zo snugger om hem terug te brengen
geen billendoekje dus want die zijn nat & koud! ik had altijd een spuugdoekje klaar liggen voor dat doeleinde wennie. scheelt een hoop. nou ja, een plas dus eigenlijk. huhhuh.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:25 schreef Githa het volgende:dat plassen doet hij waarschijnlijk van de kou Wennie.... tip: zorgen dat het niet koud is
offuh er gelijk een billendoekje opgooien als je de luier losmaakt, vangt iig het plasje op
![]()
Beidequote:Op woensdag 9 november 2005 09:00 schreef renzell het volgende:
Oh, en herkent iemand dit? Ik ging gisteravond de deur uit, dus papa zou Julius om 7 uur een fles geven. Heel eenvoudig, ik heb zelfs de fles voor hem klaargezet en zeg van tevoren nog even hoe laat ie hem moet hebben. Kom ik 's avonds thuis, blijkt dat Julius een bakje groente op heeft voor 2 (!!!) dagen.En dat terwijl ie 's middags al groenten op had. Paps had blijkbaar geen idee meer hoe laat wat gegeven werd en dacht toen dat een flinke bak groente geen kwaad kon. Nou vraag ik.... hebben die mannen dan werkelijk geen enkel idee van tijden, hoeveelheden, regelmaat, aantal slaapjes en dat soort zaken meer of zijn wij gewoon betweterige regeltantes die zelf alle touwtjes in handen houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |