abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32487416
Als je de foto's nou even ietsiepietsie verder cropped naar 550 pixels breed, dan hoeven we ondertussen geen koffie te halen voor we jouw foto's kunnen bewonderen op de site.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:02:29 #102
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32488193
ja uhm.. heh.. dacht dat ie dat zelf deed
verholpen nu
Lois: Peter, what did you promise me last night?
Peter: That I wouldn't drink at the stag party.
Lois: And what did you do?
Peter: Drank at the stag pa -... Whoa! I almost walked right into that one.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:26:47 #103
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32490736
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef mmaartenn het volgende:
no soeping, alleen de 2e iets gecropt
[afbeelding]
[afbeelding]
en..?
behalve dan dat ik een betere camera moet hebben
mmaarten, zou je even een lege regel tussen de twee foto's kunnen editten? Ik dacht dat ik nu maar een (zij het wat vreemde) foto zat te bekijken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32491848
quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
en..?
Ik heb ff een lege regel tssgevoegd.

De eerste foto heeft een goed kader voor zonsondergangen, alleen had ik liever allen bomen gezien en niet nog een gebouw? ertussen. Mss was er wel niet veel keuze, en dan heb je het naar behoren opgelost.
De 2de vind'k niet zo speciaal, hoewel je gebruik hebt gemaakt van een natuurlijk kader. Als er nu nog in het midden iets was wat de aandacht trok zou wel goed zijn. Nu is er, voor mij, teveel afleiding aan de bovenkant.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 23 november 2005 @ 11:48:28 #105
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_32503403
tvp
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
pi_32516165
quote:

en..?
Dit lijkt me typisch een geval van juist wel soeping... Die eerste in ieder geval. Het contrast mag een stuk omhoog en de saturatie misschien ook een beetje optillen. Ik zou dat soepen niet willen zien als een soort van straf of nep maar als hulpmiddel. Nu vind ik de fotos een beetje flets...
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_32518809
Ik heb maar de slechtste uit de serie genomen en zou aan de hand daarvan graag willen weten hoe ik deze zo onopvallend mogelijk (dus dat je niet ziet dat het een bewerking is uiteraard) mooier krijg.
Ik zit zelf te denken aan: spikkeltjes (door de hogere ISO waarde) wegwerken, totaal wat lichter maken en ik zal'm uiteraard nog wat croppen..
Iemand verder nog ideetjes?
  woensdag 23 november 2005 @ 22:10:20 #108
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32521385
  donderdag 24 november 2005 @ 07:57:59 #109
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32528977
ziet er inderdaad al wat beter uit, al zeg ik t zelf

donderdag 24 november 2005 @ 09:34:17 #110
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32529862
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:57 schreef killko het volgende:
Ik heb maar de slechtste uit de serie genomen en zou aan de hand daarvan graag willen weten hoe ik deze zo onopvallend mogelijk (dus dat je niet ziet dat het een bewerking is uiteraard) mooier krijg.
Ik zit zelf te denken aan: spikkeltjes (door de hogere ISO waarde) wegwerken, totaal wat lichter maken en ik zal'm uiteraard nog wat croppen..
[afbeelding]
nog wat USM eroverheen, hij oogt onscherp nu. Als je 'm goed cropt (vierkant misschien? ) is het echt een superschattige foto
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32532034
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:57 schreef killko het volgende:
[afbeelding]
Ik zou in ieder geval links en een beetje boven weghalen, zodat echt alleen de groene stof nog is te zien. Dan komt het kindje ook automatisch links-boven (denk aan de 1/3 regel) en heb je niets dat nog afleidt van het kind. De bekijker van de foto moet wel naar het kind kijken in plaats van zich af te vragen of het nu echt zo'n mooi weer was.

Verder? Nou, misschien juist een grovere korrel faken. Dan valt het ISO-probleem gelijk weg en het oogt dan ook erg fraai (moet die wel liefst groter worden afgedrukt)
pi_32532072
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:10 schreef mmaartenn het volgende:
[afbeelding]
Mooie foto, heel misschien nog iets minder lucht (dan verschuift de horizon ook iets omhoog) maar de schuine lijnen van onder naar rechts zijn mooi strak in beeld gebracht.
  donderdag 24 november 2005 @ 12:31:03 #113
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_32533808

Tips? Commentaar?
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 24 november 2005 @ 12:36:19 #114
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32533916
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:31 schreef Gimmick het volgende:
Tips? Commentaar?
pi_32534240
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:31 schreef Gimmick het volgende:
[afbeelding]

Tips? Commentaar?
Even rechtzetten, en dan:
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:36 schreef mmaartenn het volgende:

[..]

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 24 november 2005 @ 13:08:37 #116
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32534652
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:52 schreef Elefes het volgende:

[..]

Even rechtzetten, en dan:
[..]

Wat Elefes zegt. Je zee loopt nu naar links "leeg" maar verder is dit inderdaad "verlaten".
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 24 november 2005 @ 13:27:58 #117
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_32535152
Dank voor de opmerkingen. Horizon iets gedraaid. Ik heb alleen niet zo´n heel goed programma, dus ik kan alleen hele graden opgeven. Één eenheid gedraaid, nu loopt het water íets af naar de andere kant. Goede nieuws is dat daar een dijk ligt.

Ook iets krapper gecropt, zodat het nog weidser lijkt. Nadeel is dat je hier vast ziet aan die 550px horizontaal, dus het wordt een klein plaatje.

pi_32535229
Goede keuze die crop. Foto is nu veel meer in balans.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_32537998
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:24 schreef Bright het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval links en een beetje boven weghalen, zodat echt alleen de groene stof nog is te zien. Dan komt het kindje ook automatisch links-boven (denk aan de 1/3 regel) en heb je niets dat nog afleidt van het kind. De bekijker van de foto moet wel naar het kind kijken in plaats van zich af te vragen of het nu echt zo'n mooi weer was.

Verder? Nou, misschien juist een grovere korrel faken. Dan valt het ISO-probleem gelijk weg en het oogt dan ook erg fraai (moet die wel liefst groter worden afgedrukt)
Bedankt, ik zal er eens een keer mee aan de slag gaan.
Puckzzz ook bedankt.. Dat vierkant had ik zelf ook al wat in m'n hoofd, maar ik wou de rest nog even afwachten.

Merci
pi_32538828
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:27 schreef Gimmick het volgende:
Dank voor de opmerkingen. Horizon iets gedraaid. Ik heb alleen niet zo´n heel goed programma, dus ik kan alleen hele graden opgeven. Één eenheid gedraaid, nu loopt het water íets af naar de andere kant. Goede nieuws is dat daar een dijk ligt.

Ook iets krapper gecropt, zodat het nog weidser lijkt. Nadeel is dat je hier vast ziet aan die 550px horizontaal, dus het wordt een klein plaatje.

[afbeelding]
Crop is veel beter; toen ik de eerste foto zag, vroeg ik me af wat jou 'doel' was met deze foto: de lucht laten zien, of het verlaten water / de dijk. Blijkbaar is het de verlatenheid geworden
Misschien de lucht nog iets meer croppen (ff een a4-tje over het bovenste deel leggen, dan kun je gelijk het resultaat zien)
Overigens, fraaie foto zo
pi_32539136
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:41 schreef Bright het volgende:

[..]

Crop is veel beter; toen ik de eerste foto zag, vroeg ik me af wat jou 'doel' was met deze foto: de lucht laten zien, of het verlaten water / de dijk. Blijkbaar is het de verlatenheid geworden
Misschien de lucht nog iets meer croppen (ff een a4-tje over het bovenste deel leggen, dan kun je gelijk het resultaat zien)
Overigens, fraaie foto zo
Het zou idd ook de lucht kunnen zijn.. Die is ook mooi!
Mooie foto!
pi_32539454
Hier is de verbeterde versie dan:

Ik zie net dat ik het gezicht nog wel wat lichter had mogen maken denk ik..

Dan nog een eindbewerking:

En van die afdruk daarvan nog een foto (zonder bewerking)
pi_32558976
Al veel beter, Kilko. Hooguit jammer dat er een groene zweem in het gezicht zit. Daardoor valt het gezicht wat weg t.o.v. het groen eromheen. En dat terwijl het juist zo mooi kan afsteken, de huidkleur tegen dit groen.
ps: die laatste foto is een beetje te breed

De monochrrom-versie is mooi. Een hele goede bewerking, vind ik: de kijker wordt gewoon verplicht om naar die mooie oogjes te kijken (Misschien wel nog wat groen uit het truitje halen, maar het truitje wel zo donker houden) De grove korrel staat hier heel goed bij
Welk filter heb je voor die lichte monochroom gebruikt?
Oh ja - ik zou daarbij trouwens het nagenoeg witte eromheen helemaal wit maken, zodat echt alleen te zien is alsof de baby door een scheur in de muur kijkt.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:56:51 #124
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32560614
ik heb even wat met de kleurtjes gespeeld bij deze foto:

Door met behulp van Photoshop groen terug te drukken (10%), en rood een klein beetje te versterken (5%) voor de warmte in de foto kwam ik tot dit resultaat:

Als ze weg moeten dan roep je maar even
- Privacy Matters
pi_32560926
RonaldV, ik denk dat je dat beter alleen met het gezichtje had kunnen doen; de deken moet niet te vaal worden. (Ik vind het gezichtje nu te rood, trouwens, maar ik denk dat het contract voor het gezichtje iets te groot is; die iets terug en dan ook de saturatie iets minder in het gezicht)
pi_32561529
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 november 2005 @ 11:31:50 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32561565
G-Sas, vet man, waar heb je die gemaakt?
en wat is het
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_32561667
pi_32561747
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:31 schreef Ynske het volgende:
G-Sas, vet man, waar heb je die gemaakt?
en wat is het
thx hij staat al een tijdje op me computer te nixen..heb m in de Zomer gemaakt in het Kroller moller park op de veluwe... Van een afstand lijkt het net een hoge toren van palen en draad, maar als je er goed onder gaat staan zie je er volgens mij een (davids) ster in. Vond zelf het lijnenspel onwijs kicke, maar ik wil graag weten of die sterker kan worden..(en hoe)
pi_32562081
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:38 schreef G-SaS het volgende:
maar ik wil graag weten of die sterker kan worden..(en hoe)
Nauwelijks eigenlijk. Hij is al heel sterk. De foto is net uit het midden, waardoor je het effect versterkt. Ook de uitsnede, waarbij de onderste balken uit het niets in de foto lijken te vallen, past hier prima.

Wat je zou kunnen doen is de foto in de nabewerking iets meer contrast geven en omzetten naar zwart-wit.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:49:53 #131
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32562082
Hij is idd heel erg mooi, maar zoals je ziet is ie niet perfect symmetrisch wat ik wel verlang van zo'n foto. een beetje meer naar rechts hellen was volgens mij voldoende geweest.

wat is dat Kroller moller park eigenlijk voor iets? we rijden er vaak langs als we van friesland af komen, maar ik heb nooit geweten wat het nou voor een park is

edit- ik lees net V.V. zijn post...meningen verschillen dus nogal eens hier
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32562176
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:49 schreef Puckzzz het volgende:
Hij is idd heel erg mooi, maar zoals je ziet is ie niet perfect symmetrisch wat ik wel verlang van zo'n foto. een beetje meer naar rechts hellen was volgens mij voldoende geweest.

wat is dat Kroller moller park eigenlijk voor iets? we rijden er vaak langs als we van friesland af komen, maar ik heb nooit geweten wat het nou voor een park is

Ik ging net hetzelfde zeggen

Kröller Möller is een museum, met beeldentuin. Vooral die beeldentuin is een bezoekje (met camera) waard.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_32562331
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:49 schreef Puckzzz het volgende:

ghehe dat blijkt..ik kan er alle kanten mee op Kroller muller park is ontzettend groot gebied op de veluwe, waarvan het Kroller moller museum het uitgangspunt is. Ze hebben daar verschillende exposities ( en de beroemde mondriaan), en om het museum heen een hele grote beeldentuin. Wat verderop in het bos staan complete projecten zoals megapiemels .. maar dus ook dit geval. Het is echt ontzettend groot en ik heb in 1 dag ook echt maar een kwart gezien..er is ook nog een ander museum, waarbij je onder de grond gaat ofzo.

...die stond er dus ook...ghehe maar die hoeft niet beoordeeld te worden want dat is zowiezo een baggerfoto
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:01:20 #134
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32562398
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:58 schreef G-SaS het volgende:

[..]

ghehe dat blijkt..ik kan er alle kanten mee op Kroller muller park is ontzettend groot gebied op de veluwe, waarvan het Kroller moller museum het uitgangspunt is. Ze hebben daar verschillende exposities ( en de beroemde mondriaan), en om het museum heen een hele grote beeldentuin. Wat verderop in het bos staan complete projecten zoals megapiemels .. maar dus ook dit geval. Het is echt ontzettend groot en ik heb in 1 dag ook echt maar een kwart gezien..er is ook nog een ander museum, waarbij je onder de grond gaat ofzo.

[afbeelding]
...die stond er dus ook...ghehe maar die hoeft niet beoordeeld te worden want dat is zowiezo een baggerfoto
Dat ding is zo groot dat je er maar een kwart van gezien hebt? wow....

- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 november 2005 @ 12:01:27 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32562402
als je toevallig in Valkenburg bent, daar is bij Kasteel Sint Gerlach ook een beeldentuin waar regelmatig de beelden vervangen worden.

dit is een van die beelden die daar staan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_32562461
pi_32562523
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat ding is zo groot dat je er maar een kwart van gezien hebt? wow....

en er stond ook een baarmoeder...kan je nagaan Nee je snapt me wel natuurlijk,het park (oooh het park!), juist ja, het park is zo groot
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:08:02 #138
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32562610
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:03 schreef G-SaS het volgende:

[afbeelding]
Veeeeeel krachtiger zo als ie in het midden was geweest had je een gekregen van me
pi_32562793
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:08 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Veeeeeel krachtiger zo als ie in het midden was geweest had je een gekregen van me
heb ik net geprobeerd in fotosoep, maar dan word t zo braaf, vind het zelf speelser en sterker als het net niet klopt ..maar het zwart-wit is btr inderdaad ! van mezelf dan maar
pi_32562996
quote:

[afbeelding]
Dat zeg ik!

20x30 afdrukken en een fotolijstje bij kopen.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_32563343
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:22 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat zeg ik!

wel afdrukken, geen fotolijstje ..wil m gebruiken bij toelating van kunstacademie , puur om even te laten zien dat ik naast ontwerpen , fotofrafie gewoon leuk vind (en het daarom als bijvak wil ) Bij diversiteit bij de werkstukken op deze manier...
pi_32563351
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:22 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat zeg ik!

thx! ! wel afdrukken, geen fotolijstje ..wil m gebruiken bij toelating van kunstacademie , puur om even te laten zien dat ik naast ontwerpen , fotografie gewoon leuk vind (en het daarom als bijvak wil ) Beetje diversiteit bij de werkstukken op deze manier...
pi_32563643
Hmm... G-Sas, toch nog even zelf gespeeld, maar ik denk dat die mooier was geweest als die precies in het midden was genomen. Ik merk al dat een rechthoekige crop (onderaan een deel weg, of alleen een klein stukje van het midden) mooier is, maar helaas lukt het niet met deze foto om dat echt te tonen.
Zwart-wit is wel een hele goede verbetering, alhoewel het nu net kan lijken alsof er slecht weer aan komt. (Wel mooi, de overgang van het wolkendek)
Wat is die lichte streep van boven-midden naar rechts-twee-derde?
pi_32564322
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:47 schreef Bright het volgende:
Hmm... G-Sas, toch nog even zelf gespeeld, maar ik denk dat die mooier was geweest als die precies in het midden was genomen. Ik merk al dat een rechthoekige crop (onderaan een deel weg, of alleen een klein stukje van het midden) mooier is, maar helaas lukt het niet met deze foto om dat echt te tonen.
Zwart-wit is wel een hele goede verbetering, alhoewel het nu net kan lijken alsof er slecht weer aan komt. (Wel mooi, de overgang van het wolkendek)
Wat is die lichte streep van boven-midden naar rechts-twee-derde?
Ja! die witte streep viel mij ook opeens op...ik denk dat het ook zo'n lijn is, waar denk ik net zonlicht op is gevallen, en met het contrastgebeuren dus wit is geworden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 november 2005 @ 13:17:31 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32564427
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:12 schreef G-SaS het volgende:

[..]

Ja! die witte streep viel mij ook opeens op...ik denk dat het ook zo'n lijn is, waar denk ik net zonlicht op is gevallen, en met het contrastgebeuren dus wit is geworden.
in de originele versie issie ook redelijk goed zichtbaar
eerst dacht ik nog dat het een vliegtuig geweest was, maar als je een tweede keer kijkt zie je duidelijk dat het idd zo'n lijn is
Today is life -

Dale Carnegie
pi_32565411
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:17 schreef Ynske het volgende:

[..]

eerst dacht ik nog dat het een vliegtuig geweest was, maar als je een tweede keer kijkt zie je duidelijk dat het idd zo'n lijn is
Ik denk ook bij de tweede keer dat het een vliegtuigstreep is hoor. En bij de derde en bij de vierde...
Mijn DeviantART gallery
,
pi_32565481
...en bij de vijfde keer word ik er steeds zekerder van. Hij loopt namelijk door voorbij de randen van het kunstwerk, hij vervaagt én hij is veel te dik om 'zo'n lijn' te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vliegvrager op 25-11-2005 14:13:57 (OMG: ik wordt :@) ]
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 november 2005 @ 13:56:55 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32565579
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
...en bij de vijfde keer wordt ik er steeds zekerder van. Hij loopt namelijk door voorbij de randen van het kunstwerk, hij vervaagt én hij is veel te dik om 'zo'n lijn' te zijn.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_32565991
Het mysterie van De Streep is opgelost...gelukkig maar
maar goed...nou staat ie daar verdorie..zal fotosoep s lief aankijken ..
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:34:29 #150
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_32581526

Verbeter punten?
pi_32600051
Gimmick: Ik vind het een erg mooie foto! Leuk, die aparte boom op de voorgrond.
Hooguit misschien nog wat meer contrast, en evt de boom op een iets andere plaats in de foto zetten (rechts een stukje wegsnijden, maar niet veel).
Zwart wit doet het er goed bij vind ik
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_32600118
Een paar foto's van een tijdje geleden, genomen in een appartementencomplex (eigenlijk oud verpleegtehuis):

#1:

#2:

#3:

Er is iets te veel ruis imho, en de "vlek" links bij #3 kreeg ik niet goed weggewerkt.. Daar kijk ik nog een keer naar
pi_32600683
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:32 schreef Elefes het volgende:
Een paar foto's van een tijdje geleden, genomen in een appartementencomplex (eigenlijk oud verpleegtehuis):

Er is iets te veel ruis imho, en de "vlek" links bij #3 kreeg ik niet goed weggewerkt.. Daar kijk ik nog een keer naar
Gave foto's Ik zou bijna zeggen dat je in het verkeerde topic zit . Ik zou niet weten wat er nog verbeterd zou kunnen worden. De eerste en de laatste zijn mijn favorieten. En die ruis zie je niet op dit formaat.
pi_32613302
Mooi hoor Elefes. #3 is heerlijk abstract, en dat vlekje is toch wel weg te soepen?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_32615079
quote:

[afbeelding]
Met die blauwe lucht vond ik'm mooier..

Verder superfoto('s), en ook de hierbovenstaande abstracte foto'tjes
pi_32622581
Tnx voor het commentaar

Vliegvrager: dat is het inderdaad, maar het wilde maar niet lukken en toen had ik er even genoeg van Ik ga binnenkort nog eens een poging wagen het weg te shoppen
pi_32652498
Hier een paar plaatjes van mij. Ze zijn een beetje abstract maar ik was lekker wat aan het prutsen met een oud aquarium, een paar halogeen spotjes en een flitser. Is het iets?

1.

2.

3.

4.

5.
  dinsdag 29 november 2005 @ 07:57:29 #158
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32663560
die eerste is al eens voorbijgekomen in een ander topic, heb m nu wat aangepast
1 [groot]

2
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:34:32 #159
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32664491
@Elefes: Super foto's heerlijk abstract #3 is mijn favoriet.

@Luap, de eerste heb ik op je site gezien, #2 moest ik twee keer kijken wat het was, heel mooi

@mmaartenn: leuk gedaan met die rode afvalbakjes, 2 vind ik niet zo boeiend.

schaamteloze crosspost (bijna niemand kijkt ooit in het Lowkeytopic )

pi_32666004
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:34 schreef Gimmick het volgende:
[afbeelding]

Verbeter punten?
Ben een beetje laat, maar toch ..
Ik zou de hele compositie eigenlijk liever vanaf de andere kant zien, met meer platteland en minder dijk en de boom die als het ware het platte land (en dus de foto) inwaait. Dan kan de boom keurig aan de linkerkant van de foto staan met z'n kruin naar rechts.
De kleurstelling vind ik wel erg goed!
pi_32669290
mmaartenn: de eerste foto is wel leuk, de rode bakken zoals al eerder gezegd. Misschien had je daar nog wat meer de nadruk op kunnen leggen (of bijv deze, samen met de bankjes, gebruiken als onderwerp in de foto: omdat ze allebei ongeveer hetzelfde staan t.o.v. de bankjes had je er misschien iets leuks symmetrisch mee kunnen doen). De tweede heeft een beetje rare kleuren en een rare scherpte, hierdoor is die niet zo aantrekkelijk om naar te kijken. Ook uit de compositie valt denk ik meer te halen (bijv een stuk stam er bij, nog meer van onderen fotograferen, etc.).

Puckzzz: Heel mooi! Je voet had van mij nog net rechter gemogen in het verlengde van je been (als die houding mogelijk is ) zodat dat samen met je arm een mooie rechte lijn door de foto vormt.

En luap, ik blijf die foto's ontzettend mooi en apart vinden, stuk voor stuk. De eerste vind ik het mooiste, alleen net een beetje jammer dat de achtergrond niet helemaal zwart is, maar een beetje grijs. Toch erg mooi Hoe zijn de eerste en de laatste gemaakt; wat is het?
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:30:52 #162
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32669612
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:34 schreef Puckzzz het volgende:
@Elefes: Super foto's heerlijk abstract #3 is mijn favoriet.

@Luap, de eerste heb ik op je site gezien, #2 moest ik twee keer kijken wat het was, heel mooi

@mmaartenn: leuk gedaan met die rode afvalbakjes, 2 vind ik niet zo boeiend.

schaamteloze crosspost (bijna niemand kijkt ooit in het Lowkeytopic )

[afbeelding]
Ik vind het op zich een leuke originele foto, maar ik vind het er raar uitzien dat je geen romp meer hebt, een beetje schaduw van je zijkant zou al beter zijn. Verder vind ik het jammer dat de vloer en jij hetzelfde grijs zijn, als je de vloer wat donkerder maakt spring jij en mooier uit denk ik.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:46:01 #163
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32670013
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:35 schreef luap het volgende:
Hier een paar plaatjes van mij. Ze zijn een beetje abstract maar ik was lekker wat aan het prutsen met een oud aquarium, een paar halogeen spotjes en een flitser. Is het iets?

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

5.
[afbeelding]
Niks ten nadele van de andere foto's, maar foto 1 vind ik dus helemaal af! Ik weet niet wat of hoe, en eigenlijk WIL ik dat ook helemaal niet weten, maar het lijkt wel of er iets in brand staat! Top-foto!
- Privacy Matters
pi_32672255
Ja die eerste is zeker mooi!
pi_32678088
@ iedereen bedankt voor de positieve reacties

@Puckzzz: gave foto! Misschien alleen net iets te zwart bij je schouder.
De eerste foto staat trouwens niet op mijn site (dat iemand daar kijkt?!) wel een soortgelijke maar die had ik al veel eerder gemaakt. Deze vind ik overigens beter gelukt.

@Elefes: wat je ziet zijn luchtbellen die onder water opstijgen. Dat oranje is van de twee halogeenspotjes en de bellen die je ziet zijn bevroren met de flits. Even uit het hoofd: 1/20 seconde belichten waardoor je die vurige strepen krijgt. En een helemaal zwarte achtergrond doet mij iets te doods aan...

@RonaldV, dan zal ik ook maar niks zeggen hè
pi_32679215
Mijn eerste foto in in FOT. Wees een beetje lief

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_32679299
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:52 schreef thomas26 het volgende:

[afbeelding]
Leuk onderwerp, maar alles valt een beetje om / helt over naar rechts.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_32679468
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:52 schreef thomas26 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me niet stoor aan het niet helemaal waterpas staan van de palen. Ik vind het een goede foto. Hij is goed belicht (geen uitgebeten lucht oid) en heeft mooie lijnen.

Misschien toch een tip, als ik dit zo zie dan denk ik dat je er misschien beter twee foto's van had kunnen maken. De palen los en de schutting los. Dan had je denk ik twee plaatjes met mooie herhaling en patronen erin. Ik weet niet of het mogelijk was hoor maar misschien zou je het kunnen proberen.
pi_32679478
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Leuk onderwerp, maar alles valt een beetje om / helt over naar rechts.
Hetzelfde onderwerp, maar rechter.

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_32682906
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:04 schreef thomas26 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mooi! De herhaling is erg leuk.

Luap: hoe meer ik er naar kijk, hoe beter ik toch de niet helemaal zwarte achtergrond vind
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:50:04 #171
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_32771173
Luap: Leuk gedaan, nr 4 vind ik super jammer van die 'vegen' misschien, onder in het midden...Is dat reflectie op het glas?

Puckzzz: Mooi zeg! Ik heb stiekem tattoo2.jpg ook bekeken en die vind ik eigenlijk mooier dan deze. Misschien net iets te donker, volgende keer wat meer 'romp' laten zien, maar dat is al gezegd

Ik heb gisteren wat quality time doorgebracht met mijn goudvisje Meneer Aart (tenminste, dat denk ik...We hebben er ooit 2 gehad, en ze lijken zoveel op elkaar dat ik nog steeds niet weet welke er nou is doodgegaan ) Het is erg lastig scherp stellen door het glas heen, de autofocus zit er meestal naast en handmatig ben ik vaak te langzaam...Tips zijn erg welkom

Die vlekjes en krasjes zitten op het glas van de kom, ik heb ze geprobeerd weg te poetsen, maar dat lukte me niet echt goed. Bovendien ziet het er dan ineens heel klinisch uit, zo heeft het ook wel iets

Volgens mij is hij helemaal niet gelukkig in zijn kom

Cropje
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_32771759
Mooi hoor Offy! Weinig op aan te merken De ogen heb je prachtig scherp gekregen, de houding van de vis is leuk en de onderste crop is ook mooi.
Ik ben er alleen nog niet over uit wat ik van de krasjes op de kom vind, storend of niet, het lijken zo net vuiltjes. Maar dat is het enige kleine kritiekpuntje.
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:35:21 #173
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_32772087
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:16 schreef Elefes het volgende:
Mooi hoor Offy! Weinig op aan te merken De ogen heb je prachtig scherp gekregen, de houding van de vis is leuk en de onderste crop is ook mooi.
Dankjewel! Ik heb wel wat hulp gehad van een beetje Unsharp Mask hoor
quote:
Ik ben er alleen nog niet over uit wat ik van de krasjes op de kom vind, storend of niet, het lijken zo net vuiltjes. Maar dat is het enige kleine kritiekpuntje.
Ik heb bij de eerste foto al geprobeerd wat vlekjes en krasjes weg te werken, dan komt er zoiets als dit uit:

Maar eigenlijk vind ik het er zelf niet echt mooier op worden, het ziet er een beetje te nep uit misschien. Ik kan er natuurlijk wel voor kiezen de lelijkste vlekken weg te halen en de rest te laten zitten om wel nog steeds het achterglas-idee te houden. (ik ben sowieso niet zo'n held met Photoshop, meestal pas ik alleen het contrast en de brightness aan, misschien eens wat meer gaan oefenen dan)
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zaterdag 3 december 2005 @ 09:16:15 #174
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32774863
Wauw Offy!!

die zielige tweede foto

Ik had zelf ook het idee omdat eens met onze Jip te gaan doen. Janneke zwemt in de vijver, we dachten dat die aan het doodgaan was maar ik wou haar nog 1 kansje geven en heb haar in de vijver gedaan, en nu zwemt ze daar vrolijk rond

Heb je wit papier achter de kom gedaan?
pi_32775074
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 09:16 schreef Puckzzz het volgende:
Wauw Offy!!

die zielige tweede foto

Ik had zelf ook het idee omdat eens met onze Jip te gaan doen. Janneke zwemt in de vijver, we dachten dat die aan het doodgaan was maar ik wou haar nog 1 kansje geven en heb haar in de vijver gedaan, en nu zwemt ze daar vrolijk rond

Puckzzze-meid gooi Jip dan ook in de vijver... Voor een gelukkig samenzijn.
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:48:27 #176
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_32775687
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 09:16 schreef Puckzzz het volgende:
Hey, dat wil ik met mijn goudvisje ook gaan proberen nu hij zo zielig alleentjes in die kom zit , maar ik denk dat ik even moet wachten tot het zomer is...Dat water is altijd lekker 20 graden in de kom, als ik hem nu naar buiten doe is dat pure dierenmishandeling (een vis in een kom misschien ook wel, maar die van ons is tenminste niet rond )

Snel een keer met Jip aan de slag gaan dan, ik ben benieuwd!
quote:
Ja, ik heb gewoon een vel papier gekocht (50x70) en dat tegen de kom omhoog gehouden. (ik had ook wel blauw papier willen proberen, maar dat was op en ik was te lui om door de regen te fietsen, volgende keer weer )
pi_32779942
Hele mooie foto's Offy! Mooi scherp, goed verloop van scherp naar onscherp. Zo met een witte achtergrond zijn ze denk ik nog mooier dan met blauw... maar ga je geheel te buiten ik ben benieuwd.
pi_32780532
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:35 schreef Offy het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik heb wel wat hulp gehad van een beetje Unsharp Mask hoor
[..]

Ik heb bij de eerste foto al geprobeerd wat vlekjes en krasjes weg te werken, dan komt er zoiets als dit uit:
[afbeelding]

Maar eigenlijk vind ik het er zelf niet echt mooier op worden, het ziet er een beetje te nep uit misschien. Ik kan er natuurlijk wel voor kiezen de lelijkste vlekken weg te halen en de rest te laten zitten om wel nog steeds het achterglas-idee te houden. (ik ben sowieso niet zo'n held met Photoshop, meestal pas ik alleen het contrast en de brightness aan, misschien eens wat meer gaan oefenen dan)
Ik vind het wel een vooruitgang hoor. En nep? Tsja, een kanloranje vis tegen een helwitte achtergrond is opzich al niet zo echt.
Mijn DeviantART gallery
,
  zondag 4 december 2005 @ 12:43:05 #179
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32803980
Ik heb nog meer respect gekregen voor de foto's van Offy ik ben een uur bezig geweest, 1 kaart helemaal gewist om weer opnieuw te beginnen en dit zijn mijn beste twee resultaten

om even aan te geven hoe meoilijk het eigenlijk is om zulke foto's te maken. ik heb er zwart papier achter gebruikt, en mijn vis zwemt in een kom waardoor je al snel vreemde vervormingen krijgt, maar ook de bubbels in het water en de krasjes op het glas zijn een enorme belemmering + een vis die veel te snel beweegt Ik heb moeten flitsen wat ook niet bevorderlijk werkt voor de foto (reflecties). Al met al....Offy vertel me eens hoe jij het voor elkaar hebt gekregen?

zondag 4 december 2005 @ 13:24:43 #180
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_32805213
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:04 schreef thomas26 het volgende:

[afbeelding]
Mooie plaat en de rechte horizon komt veel beter uit, Antwerpen?

Sail tijdje geleden:

If your shaking it more than twice, your playing with it.
  zondag 4 december 2005 @ 15:39:02 #181
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_32808840
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:43 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb nog meer respect gekregen voor de foto's van Offy
quote:
om even aan te geven hoe meoilijk het eigenlijk is om zulke foto's te maken. ik heb er zwart papier achter gebruikt, en mijn vis zwemt in een kom waardoor je al snel vreemde vervormingen krijgt, maar ook de bubbels in het water en de krasjes op het glas zijn een enorme belemmering + een vis die veel te snel beweegt Ik heb moeten flitsen wat ook niet bevorderlijk werkt voor de foto (reflecties).
Puckzzz, je klinkt een beetje gefrustreerd Niets aan de hand: blijven oefenen, dan gaat het vanzelf de goede kant op!

Ik ben de hele middag bezig geweest en ik heb geloof ik meer dan honderd foto's gemaakt (lang leve het digitale tijdperk ). De 3 foto's die ik hier heb laten zien waren een van de weinige die nog redelijk scherp waren, er kwam een hele hoop geluk bij kijken. Maar je kan het geluk wel een handje helpen misschien

Er zit inderdaad wat vervorming in je foto's, heb je een ronde of een rechthoekige kom gebruikt?
Mijn vis bleef de hele tijd in de hoeken van zijn kom zwemmen, waardoor ik steeds van die lelijke strepen door mijn foto kreeg:

Na een half uur vond ik ineens een grote, ronde, glazen vaas Daar heb ik hem dus heel eventjes in laten zwemmen, maar door die enorme vervorming was het bijna onmogelijk om een duidelijke, scherpe foto te krijgen. Ik denk dat jij daar ook veel last van hebt, heb je niet een vierkante bak oid waar Jip even in kan zwemmen? Als je dan recht voor het glas gaat zitten heb je het minste last van de vervorming.
quote:
Al met al....Offy vertel me eens hoe jij het voor elkaar hebt gekregen?
Goed, ik heb meneer Aart dus eerst teruggezet in zijn rechthoekige kom (die eerst goed schoongemaakt en zijn kasteeltje en stenen eruit), groot, wit vel op een tafeltje, daar de kom op, vel papier langs de kom omhoog vastgemaakt. Links en rechts een spotje. En dan maar wachten... Ik heb gebruik gemaakt van de tijd die hij nodig had om van de rechterhoek naar de linkerhoek te zwemmen , handmatig scherpgesteld op een punt, wachten tot hij langs kwam zwemmen, klikken...en hopen dat 'ie scherp is Erg tijdrovend, en je hebt een hoop geduld nodig, maar beter ging het niet. Ik heb hem ook een tijdje gewoon gevolgd met de autofocus en dan geklikt zodra de achtergrond 'leeg' was, maar daar zwom hij eigenlijk te snel voor en zo had ik vaak alleen zijn staart scherp ipv zijn kop.

Tsjah, of je hier echt iets aan hebt betwijfel ik, maar dat is in ieder geval hoe ik het gedaan heb
  zondag 4 december 2005 @ 15:40:06 #182
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_32808882
Oei, ik moest dus 'wijzig' hebben ipv 'quote'
pi_32811174
Drie Veertjes... (nou ja twee veren, dit zijn drie foto's samengevoegd tot 1). De sporen zijn echt. Het heeft me ongeveer 50 foto's gekost om deze te krijgen... telkens een halve of helemaal geen veer in beeld

pi_32811648
Mooi luap
De veertjes maken mooie lijnen
  zondag 4 december 2005 @ 17:31:26 #185
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32812139
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:39 schreef Offy het volgende:

Tsjah, of je hier echt iets aan hebt betwijfel ik, maar dat is in ieder geval hoe ik het gedaan heb
een ronde kom ja.

ach gefrustreerd, ik dacht :"dat doe ik ook wel eventjes" maar het viel echt hartstikke tegen

Daarom alle respect voor jou foto's en als ik nog een keertje zin krijg zal ik Jip nog eens gaan proberen. Maar eerst ga ik het deze week proberen met de Jack russel Spike van vrienden in mijn studiootje. Die luistert tenminste als je zegt 'blijf'
  zondag 4 december 2005 @ 20:34:01 #186
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32817270
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:55 schreef luap het volgende:
Drie Veertjes... (nou ja twee veren, dit zijn drie foto's samengevoegd tot 1). De sporen zijn echt. Het heeft me ongeveer 50 foto's gekost om deze te krijgen... telkens een halve of helemaal geen veer in beeld

[afbeelding]
Heel apart. Hoe? langere sluitertijd en aan het eind flits?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_32821298
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:34 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Heel apart. Hoe? langere sluitertijd en aan het eind flits?
Precies, een sluitertijd van ongeveer 1/2 seconde en op het laatst flitsen. Alleen wel lastig om op het juiste moment de flits af te laten gaan.
  maandag 5 december 2005 @ 09:19:17 #188
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32827986
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:37 schreef luap het volgende:

[..]

Precies, een sluitertijd van ongeveer 1/2 seconde en op het laatst flitsen. Alleen wel lastig om op het juiste moment de flits af te laten gaan.
Dat laatste ontgaat mij totaal Hoe kan je je flits pas op het laatste moment af laten gaan?
  maandag 5 december 2005 @ 09:41:31 #189
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_32828291
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:19 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Dat laatste ontgaat mij totaal Hoe kan je je flits pas op het laatste moment af laten gaan?
rear curtain

ik weet dat het kan maar nog niet gevonden/gezocht of geprobeerd
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  maandag 5 december 2005 @ 09:49:30 #190
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32828430
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:41 schreef blackbully het volgende:

[..]

rear curtain

ik weet dat het kan maar nog niet gevonden/gezocht of geprobeerd
is dat een feature die je camera moet hebben ofzo? de flitsinstellingen van mijn Sony is het enige wat ik er niet zo denderend aan vind (als in: beperkt)
  maandag 5 december 2005 @ 09:50:51 #191
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_32828453
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:49 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

is dat een feature die je camera moet hebben ofzo? de flitsinstellingen van mijn Sony is het enige wat ik er niet zo denderend aan vind (als in: beperkt)
ik zou het niet weten
ik gok dat je het op je camera moet instellen
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  maandag 5 december 2005 @ 16:27:56 #192
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_32838259
Beetje spelen met kleur en z/w:

edit: rear curtain zit wel op mijn ingebouwde flitser van de D70 geloof ik, maar verwacht dat idd niet bij een compact(ere) camera (heb het op mijn hptje iig nooit ontdekt...)
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_32838382
Het spelen is op zich aardig gelukt (hoewel ik wat fellere kleur zou prefereren) maar ik vind de belichting niet goed. De lucht en het water achterin zijn helemaal uitgebeten en het zwart is helemaal volgelopen. Ik kan niet zien waar de persoon eindigt en de achtergrond begint.

Het is mijn ding niet zo
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 5 december 2005 @ 16:36:41 #194
78150 Astridj0h
pi_32838500
Dat uitgebeten was deel van het experiment (flink contrast er in gegooid e.d.) wel mijn ding maar evengoed dank voor commentaar. Wilde juist alleen een silhouet zichtbaar houden, maar blijkt nog best lastig dat voor elkaar te krijgen.
Foto's
pi_32838625
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:36 schreef Astridj0h het volgende:
Dat uitgebeten was deel van het experiment (flink contrast er in gegooid e.d.) wel mijn ding maar evengoed dank voor commentaar. Wilde juist alleen een silhouet zichtbaar houden, maar blijkt nog best lastig dat voor elkaar te krijgen.
Gegeven die insteek zou ik kiezen voor een veel lagere crop (net boven de plu). Dan is die grote lichtvlek die nu het oog wegtrekt verdwenen en komt de aandacht veel exclusiever op het silhouet te liggen. Daarnaast zou je dan wat selectiever moeten doordrukken en tegenhouden (dodge and burn als je een Engelstalige PS-versie hebt), om te zorgen dat er een lichtverschilletje blijft zitten tussen persoon en achtergrond. Als je de achtergrond een tikje lichter houdt en het silhouet zwart laat, komt ie wat meer los.
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 5 december 2005 @ 16:45:01 #196
78150 Astridj0h
pi_32838740
hmm zou ik nog wel es kunnen proberen ja... gebruik echt nooit dodge en burn ding...
Foto's
pi_32842442
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:49 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Dat is een feature die idd op mijn camera zit. In de custom functions. Maar ik kan dat ook op de flits unit zelf instellen. Het is een redelijk standaard mogelijkheid volgens mij. Het verbaast me dat jou sony dat niet kan.
pi_32842686
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:27 schreef Astridj0h het volgende:
Beetje spelen met kleur en z/w:

[afbeelding]
Ik vind het een mooie foto! Alleen dat witte stoort me toch wel een beetje. Dat het zwart wel erg zwart is geeft wat mij betreft hier niet. De gele/groene paraplu springt er leuk uit
pi_32844474
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:50 schreef Offy het volgende:

-blablabla-

Die vlekjes en krasjes zitten op het glas van de kom, ik heb ze geprobeerd weg te poetsen, maar dat lukte me niet echt goed. Bovendien ziet het er dan ineens heel klinisch uit, zo heeft het ook wel iets
[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij is hij helemaal niet gelukkig in zijn kom

[afbeelding]
Cropje
Wat een schattig visje! Heel leuke foto's!
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:31:45 #200
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32854355
Na het lezen van mijn handleiding (ikheb dus geen rear curtain ) nog een keer aan de slag gegaan met Jip. Ze werd er sjaggerijnig van

heb wel de achtergond wat gewijzigd, ik heb witte steentjes in het water en daar wordt het water altijd een beetje wittig van De DOF komt zo uit de camera.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')