mmaarten, zou je even een lege regel tussen de twee foto's kunnen editten? Ik dacht dat ik nu maar een (zij het wat vreemde) foto zat te bekijken.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef mmaartenn het volgende:
no soeping, alleen de 2e iets gecropt
[afbeelding]
[afbeelding]
en..?
behalve dan dat ik een betere camera moet hebben
Ik heb ff een lege regel tssgevoegd.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef mmaartenn het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
en..?
Dit lijkt me typisch een geval van juist wel soeping... Die eerste in ieder geval. Het contrast mag een stuk omhoog en de saturatie misschien ook een beetje optillen. Ik zou dat soepen niet willen zien als een soort van straf of nep maar als hulpmiddel. Nu vind ik de fotos een beetje flets...quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef mmaartenn het volgende:
en..?
nog wat USM eroverheen, hij oogt onscherp nu. Als je 'm goed cropt (vierkant misschien? ) is het echt een superschattige fotoquote:Op woensdag 23 november 2005 20:57 schreef killko het volgende:
Ik heb maar de slechtste uit de serie genomen en zou aan de hand daarvan graag willen weten hoe ik deze zo onopvallend mogelijk (dus dat je niet ziet dat het een bewerking is uiteraard) mooier krijg.
Ik zit zelf te denken aan: spikkeltjes (door de hogere ISO waarde) wegwerken, totaal wat lichter maken en ik zal'm uiteraard nog wat croppen..
Iemand verder nog ideetjes?
[afbeelding]
Ik zou in ieder geval links en een beetje boven weghalen, zodat echt alleen de groene stof nog is te zien. Dan komt het kindje ook automatisch links-boven (denk aan de 1/3 regel) en heb je niets dat nog afleidt van het kind. De bekijker van de foto moet wel naar het kind kijken in plaats van zich af te vragen of het nu echt zo'n mooi weer was.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:57 schreef killko het volgende:
Ik heb maar de slechtste uit de serie genomen en zou aan de hand daarvan graag willen weten hoe ik deze zo onopvallend mogelijk (dus dat je niet ziet dat het een bewerking is uiteraard) mooier krijg.
Ik zit zelf te denken aan: spikkeltjes (door de hogere ISO waarde) wegwerken, totaal wat lichter maken en ik zal'm uiteraard nog wat croppen..
Iemand verder nog ideetjes?
[afbeelding]
Mooie foto, heel misschien nog iets minder lucht (dan verschuift de horizon ook iets omhoog) maar de schuine lijnen van onder naar rechts zijn mooi strak in beeld gebracht.quote:
TOPquote:Op donderdag 24 november 2005 12:31 schreef Gimmick het volgende:
Tips? Commentaar?
Even rechtzetten, en dan:quote:
quote:
Wat Elefes zegt. Je zee loopt nu naar links "leeg"quote:
Bedankt, ik zal er eens een keer mee aan de slag gaan.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:24 schreef Bright het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval links en een beetje boven weghalen, zodat echt alleen de groene stof nog is te zien. Dan komt het kindje ook automatisch links-boven (denk aan de 1/3 regel) en heb je niets dat nog afleidt van het kind. De bekijker van de foto moet wel naar het kind kijken in plaats van zich af te vragen of het nu echt zo'n mooi weer was.
Verder? Nou, misschien juist een grovere korrel faken. Dan valt het ISO-probleem gelijk weg en het oogt dan ook erg fraai (moet die wel liefst groter worden afgedrukt)
Crop is veel beter; toen ik de eerste foto zag, vroeg ik me af wat jou 'doel' was met deze foto: de lucht laten zien, of het verlaten water / de dijk. Blijkbaar is het de verlatenheid gewordenquote:Op donderdag 24 november 2005 13:27 schreef Gimmick het volgende:
Dank voor de opmerkingen. Horizon iets gedraaid. Ik heb alleen niet zo´n heel goed programma, dus ik kan alleen hele graden opgeven. Één eenheid gedraaid, nu loopt het water íets af naar de andere kant. Goede nieuws is dat daar een dijk ligt.
Ook iets krapper gecropt, zodat het nog weidser lijkt. Nadeel is dat je hier vast ziet aan die 550px horizontaal, dus het wordt een klein plaatje.
[afbeelding]
Het zou idd ook de lucht kunnen zijn.. Die is ook mooi!quote:Op donderdag 24 november 2005 15:41 schreef Bright het volgende:
[..]
Crop is veel beter; toen ik de eerste foto zag, vroeg ik me af wat jou 'doel' was met deze foto: de lucht laten zien, of het verlaten water / de dijk. Blijkbaar is het de verlatenheid geworden
Misschien de lucht nog iets meer croppen (ff een a4-tje over het bovenste deel leggen, dan kun je gelijk het resultaat zien)
Overigens, fraaie foto zo
thxquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:31 schreef Ynske het volgende:
G-Sas, vet man, waar heb je die gemaakt?
en wat is het
Nauwelijks eigenlijk. Hij is al heel sterk. De foto is net uit het midden, waardoor je het effect versterkt. Ook de uitsnede, waarbij de onderste balken uit het niets in de foto lijken te vallen, past hier prima.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:38 schreef G-SaS het volgende:
maar ik wil graag weten of die sterker kan worden..(en hoe)
Ik ging net hetzelfde zeggenquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:49 schreef Puckzzz het volgende:
Hij is idd heel erg mooi, maar zoals je ziet is ie niet perfect symmetrisch wat ik wel verlang van zo'n foto. een beetje meer naar rechts hellen was volgens mij voldoende geweest.
wat is dat Kroller moller park eigenlijk voor iets? we rijden er vaak langs als we van friesland af komen, maar ik heb nooit geweten wat het nou voor een park is
edit- ik lees net V.V. zijn post...meningen verschillen dus nogal eens hier
ghehe dat blijkt..ik kan er alle kanten mee opquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:49 schreef Puckzzz het volgende:
Hij is idd heel erg mooi, maar zoals je ziet is ie niet perfect symmetrisch wat ik wel verlang van zo'n foto. een beetje meer naar rechts hellen was volgens mij voldoende geweest.
wat is dat Kroller moller park eigenlijk voor iets? we rijden er vaak langs als we van friesland af komen, maar ik heb nooit geweten wat het nou voor een park is
edit- ik lees net V.V. zijn post...meningen verschillen dus nogal eens hier
Dat ding is zo groot dat je er maar een kwart van gezien hebt? wow....quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:58 schreef G-SaS het volgende:
[..]
ghehe dat blijkt..ik kan er alle kanten mee opKroller muller park is ontzettend groot gebied op de veluwe, waarvan het Kroller moller museum het uitgangspunt is. Ze hebben daar verschillende exposities ( en de beroemde mondriaan), en om het museum heen een hele grote beeldentuin. Wat verderop in het bos staan complete projecten zoals megapiemels .. maar dus ook dit geval. Het is echt ontzettend groot en ik heb in 1 dag ook echt maar een kwart gezien..er is ook nog een ander museum, waarbij je onder de grond gaat ofzo.
[afbeelding]
...die stond er dus ook...ghehe maar die hoeft niet beoordeeld te worden want dat is zowiezo een baggerfoto
en er stond ook een baarmoeder...kan je nagaanquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat ding is zo groot dat je er maar een kwart van gezien hebt? wow....
![]()
Veeeeeel krachtiger zoquote:
quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Veeeeeel krachtiger zoals ie in het midden was geweest had je een
gekregen van me
![]()
wel afdrukken, geen fotolijstje ..wil m gebruiken bij toelating van kunstacademie , puur om even te laten zien dat ik naast ontwerpen , fotofrafie gewoon leuk vindquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:22 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat zeg ik!
20x30 afdrukken en een fotolijstje bij kopen.
thx! ! wel afdrukken, geen fotolijstje ..wil m gebruiken bij toelating van kunstacademie , puur om even te laten zien dat ik naast ontwerpen , fotografie gewoon leuk vindquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:22 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat zeg ik!
20x30 afdrukken en een fotolijstje bij kopen.
Ja! die witte streep viel mij ook opeens op...ik denk dat het ook zo'n lijn is, waar denk ik net zonlicht op is gevallen, en met het contrastgebeuren dus wit is geworden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:47 schreef Bright het volgende:
Hmm... G-Sas, toch nog even zelf gespeeld, maar ik denk dat die mooier was geweest als die precies in het midden was genomen. Ik merk al dat een rechthoekige crop (onderaan een deel weg, of alleen een klein stukje van het midden) mooier is, maar helaas lukt het niet met deze foto om dat echt te tonen.
Zwart-wit is wel een hele goede verbetering, alhoewel het nu net kan lijken alsof er slecht weer aan komt. (Wel mooi, de overgang van het wolkendek)
Wat is die lichte streep van boven-midden naar rechts-twee-derde?
in de originele versie issie ook redelijk goed zichtbaarquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:12 schreef G-SaS het volgende:
[..]
Ja! die witte streep viel mij ook opeens op...ik denk dat het ook zo'n lijn is, waar denk ik net zonlicht op is gevallen, en met het contrastgebeuren dus wit is geworden.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
eerst dacht ik nog dat het een vliegtuig geweest was, maar als je een tweede keer kijkt zie je duidelijk dat het idd zo'n lijn is
quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
...en bij de vijfde keer wordt ik er steeds zekerder van. Hij loopt namelijk door voorbij de randen van het kunstwerk, hij vervaagt én hij is veel te dik om 'zo'n lijn' te zijn.
Gave foto'squote:Op zaterdag 26 november 2005 18:32 schreef Elefes het volgende:
Een paar foto's van een tijdje geleden, genomen in een appartementencomplex (eigenlijk oud verpleegtehuis):
Er is iets te veel ruis imho, en de "vlek" links bij #3 kreeg ik niet goed weggewerkt.. Daar kijk ik nog een keer naar
Met die blauwe lucht vond ik'm mooier..quote:
Ben een beetje laat, maar toch ..quote:
Ik vind het op zich een leuke originele foto, maar ik vind het er raar uitzien dat je geen romp meer hebt, een beetje schaduw van je zijkant zou al beter zijn. Verder vind ik het jammer dat de vloer en jij hetzelfde grijs zijn, als je de vloer wat donkerder maakt spring jij en mooier uit denk ik.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:34 schreef Puckzzz het volgende:
@Elefes: Super foto's heerlijk abstract #3 is mijn favoriet.
@Luap, de eerste heb ik op je site gezien, #2 moest ik twee keer kijken wat het was, heel mooi
@mmaartenn: leuk gedaan met die rode afvalbakjes, 2 vind ik niet zo boeiend.
schaamteloze crosspost (bijna niemand kijkt ooit in het Lowkeytopic)
[afbeelding]
Niks ten nadele van de andere foto's, maar foto 1 vind ik dus helemaal af! Ik weet niet wat of hoe, en eigenlijk WIL ik dat ook helemaal niet weten, maar het lijkt wel of er iets in brand staat! Top-foto!quote:Op maandag 28 november 2005 19:35 schreef luap het volgende:
Hier een paar plaatjes van mij. Ze zijn een beetje abstract maar ik was lekker wat aan het prutsen met een oud aquarium, een paar halogeen spotjes en een flitser. Is het iets?
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Leuk onderwerp, maar alles valt een beetje om / helt over naar rechts.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:52 schreef thomas26 het volgende:
Mijn eerste foto in in FOT. Wees een beetje lief![]()
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik me niet stoor aan het niet helemaal waterpas staan van de palen. Ik vind het een goede foto. Hij is goed belicht (geen uitgebeten lucht oid) en heeft mooie lijnen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:52 schreef thomas26 het volgende:
Mijn eerste foto in in FOT. Wees een beetje lief![]()
Hetzelfde onderwerp, maar rechter.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Leuk onderwerp, maar alles valt een beetje om / helt over naar rechts.![]()
Mooi!quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:04 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Hetzelfde onderwerp, maar rechter.
[afbeelding]
Dankjewel!quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:16 schreef Elefes het volgende:
Mooi hoor Offy! Weinig op aan te merkenDe ogen heb je prachtig scherp gekregen, de houding van de vis is leuk en de onderste crop is ook mooi.
Ik heb bij de eerste foto al geprobeerd wat vlekjes en krasjes weg te werken, dan komt er zoiets als dit uit:quote:Ik ben er alleen nog niet over uit wat ik van de krasjes op de kom vind, storend of niet, het lijken zo net vuiltjes. Maar dat is het enige kleine kritiekpuntje.
Puckzzze-meid gooi Jip dan ook in de vijver... Voor een gelukkig samenzijn.quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:16 schreef Puckzzz het volgende:
Wauw Offy!!
die zielige tweede foto
Ik had zelf ook het idee omdat eens met onze Jip te gaan doen. Janneke zwemt in de vijver, we dachten dat die aan het doodgaan was maar ik wou haar nog 1 kansje geven en heb haar in de vijver gedaan, en nu zwemt ze daar vrolijk rond
Heb je wit papier achter de kom gedaan?
Hey, dat wil ik met mijn goudvisje ook gaan proberen nu hij zo zielig alleentjes in die kom zitquote:Op zaterdag 3 december 2005 09:16 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had zelf ook het idee omdat eens met onze Jip te gaan doen. Janneke zwemt in de vijver, we dachten dat die aan het doodgaan was maar ik wou haar nog 1 kansje geven en heb haar in de vijver gedaan, en nu zwemt ze daar vrolijk rond
Ja, ik heb gewoon een vel papier gekocht (50x70) en dat tegen de kom omhoog gehouden. (ik had ook wel blauw papier willen proberen, maar dat was op en ik was te lui om door de regen te fietsen, volgende keer weerquote:Heb je wit papier achter de kom gedaan?
Ik vind het wel een vooruitgang hoor. En nep? Tsja, een kanloranje vis tegen een helwitte achtergrond is opzich al niet zo echt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:35 schreef Offy het volgende:
[..]
Dankjewel!Ik heb wel wat hulp gehad van een beetje Unsharp Mask hoor
[..]
Ik heb bij de eerste foto al geprobeerd wat vlekjes en krasjes weg te werken, dan komt er zoiets als dit uit:
[afbeelding]
Maar eigenlijk vind ik het er zelf niet echt mooier op worden, het ziet er een beetje te nep uit misschien. Ik kan er natuurlijk wel voor kiezen de lelijkste vlekken weg te halen en de rest te laten zitten om wel nog steeds het achterglas-idee te houden. (ik ben sowieso niet zo'n held met Photoshop, meestal pas ik alleen het contrast en de brightness aan, misschien eens wat meer gaan oefenen dan)
Mooie plaat en de rechte horizon komt veel beter uit, Antwerpen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:04 schreef thomas26 het volgende:
Hetzelfde onderwerp, maar rechter.
[afbeelding]
quote:Op zondag 4 december 2005 12:43 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb nog meer respect gekregen voor de foto's van Offy![]()
Puckzzz, je klinkt een beetje gefrustreerdquote:om even aan te geven hoe meoilijk het eigenlijk is om zulke foto's te maken. ik heb er zwart papier achter gebruikt, en mijn vis zwemt in een kom waardoor je al snel vreemde vervormingen krijgt, maar ook de bubbels in het water en de krasjes op het glas zijn een enorme belemmering + een vis die veel te snel beweegtIk heb moeten flitsen wat ook niet bevorderlijk werkt voor de foto (reflecties).
Goed, ik heb meneer Aart dus eerst teruggezet in zijn rechthoekige komquote:Al met al....Offy vertel me eens hoe jij het voor elkaar hebt gekregen?
een ronde kom ja.quote:Op zondag 4 december 2005 15:39 schreef Offy het volgende:
Tsjah, of je hier echt iets aan hebt betwijfel ik, maar dat is in ieder geval hoe ik het gedaan heb
Heel apart. Hoe? langere sluitertijd en aan het eind flits?quote:Op zondag 4 december 2005 16:55 schreef luap het volgende:
Drie Veertjes... (nou ja twee veren, dit zijn drie foto's samengevoegd tot 1). De sporen zijn echt. Het heeft me ongeveer 50 foto's gekost om deze te krijgen... telkens een halve of helemaal geen veer in beeld
[afbeelding]
Precies, een sluitertijd van ongeveer 1/2 seconde en op het laatst flitsen. Alleen wel lastig om op het juiste moment de flits af te laten gaan.quote:Op zondag 4 december 2005 20:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Heel apart. Hoe? langere sluitertijd en aan het eind flits?
Dat laatste ontgaat mij totaalquote:Op zondag 4 december 2005 22:37 schreef luap het volgende:
[..]
Precies, een sluitertijd van ongeveer 1/2 seconde en op het laatst flitsen. Alleen wel lastig om op het juiste moment de flits af te laten gaan.
rear curtainquote:Op maandag 5 december 2005 09:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat laatste ontgaat mij totaalHoe kan je je flits pas op het laatste moment af laten gaan?
is dat een feature die je camera moet hebben ofzo? de flitsinstellingen van mijn Sony is het enige wat ik er niet zo denderend aan vindquote:Op maandag 5 december 2005 09:41 schreef blackbully het volgende:
[..]
rear curtain
ik weet dat het kan maar nog niet gevonden/gezocht of geprobeerd
ik zou het niet wetenquote:Op maandag 5 december 2005 09:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
is dat een feature die je camera moet hebben ofzo? de flitsinstellingen van mijn Sony is het enige wat ik er niet zo denderend aan vind(als in: beperkt)
Gegeven die insteek zou ik kiezen voor een veel lagere crop (net boven de plu). Dan is die grote lichtvlek die nu het oog wegtrekt verdwenen en komt de aandacht veel exclusiever op het silhouet te liggen. Daarnaast zou je dan wat selectiever moeten doordrukken en tegenhouden (dodge and burn als je een Engelstalige PS-versie hebt), om te zorgen dat er een lichtverschilletje blijft zitten tussen persoon en achtergrond. Als je de achtergrond een tikje lichter houdt en het silhouet zwart laat, komt ie wat meer los.quote:Op maandag 5 december 2005 16:36 schreef Astridj0h het volgende:
Dat uitgebeten was deel van het experiment(flink contrast er in gegooid e.d.) wel mijn ding
maar evengoed dank voor commentaar. Wilde juist alleen een silhouet zichtbaar houden, maar blijkt nog best lastig dat voor elkaar te krijgen.
Dat is een feature die idd op mijn camera zit. In de custom functions. Maar ik kan dat ook op de flits unit zelf instellen. Het is een redelijk standaard mogelijkheid volgens mij. Het verbaast me dat jou sony dat niet kan.quote:Op maandag 5 december 2005 09:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
is dat een feature die je camera moet hebben ofzo? de flitsinstellingen van mijn Sony is het enige wat ik er niet zo denderend aan vind(als in: beperkt)
Ik vind het een mooie foto! Alleen dat witte stoort me toch wel een beetje. Dat het zwart wel erg zwart is geeft wat mij betreft hier niet. De gele/groene paraplu springt er leuk uitquote:Op maandag 5 december 2005 16:27 schreef Astridj0h het volgende:
Beetje spelen met kleur en z/w:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:50 schreef Offy het volgende:
-blablabla-
Die vlekjes en krasjes zitten op het glas van de kom, ik heb ze geprobeerd weg te poetsen, maar dat lukte me niet echt goed. Bovendien ziet het er dan ineens heel klinisch uit, zo heeft het ook wel iets
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is hij helemaal niet gelukkig in zijn kom![]()
[afbeelding]
Cropje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |