abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32487416
Als je de foto's nou even ietsiepietsie verder cropped naar 550 pixels breed, dan hoeven we ondertussen geen koffie te halen voor we jouw foto's kunnen bewonderen op de site.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:02:29 #102
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32488193
ja uhm.. heh.. dacht dat ie dat zelf deed
verholpen nu
Lois: Peter, what did you promise me last night?
Peter: That I wouldn't drink at the stag party.
Lois: And what did you do?
Peter: Drank at the stag pa -... Whoa! I almost walked right into that one.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:26:47 #103
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32490736
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef mmaartenn het volgende:
no soeping, alleen de 2e iets gecropt
[afbeelding]
[afbeelding]
en..?
behalve dan dat ik een betere camera moet hebben
mmaarten, zou je even een lege regel tussen de twee foto's kunnen editten? Ik dacht dat ik nu maar een (zij het wat vreemde) foto zat te bekijken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32491848
quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
en..?
Ik heb ff een lege regel tssgevoegd.

De eerste foto heeft een goed kader voor zonsondergangen, alleen had ik liever allen bomen gezien en niet nog een gebouw? ertussen. Mss was er wel niet veel keuze, en dan heb je het naar behoren opgelost.
De 2de vind'k niet zo speciaal, hoewel je gebruik hebt gemaakt van een natuurlijk kader. Als er nu nog in het midden iets was wat de aandacht trok zou wel goed zijn. Nu is er, voor mij, teveel afleiding aan de bovenkant.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 23 november 2005 @ 11:48:28 #105
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_32503403
tvp
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
pi_32516165
quote:

en..?
Dit lijkt me typisch een geval van juist wel soeping... Die eerste in ieder geval. Het contrast mag een stuk omhoog en de saturatie misschien ook een beetje optillen. Ik zou dat soepen niet willen zien als een soort van straf of nep maar als hulpmiddel. Nu vind ik de fotos een beetje flets...
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_32518809
Ik heb maar de slechtste uit de serie genomen en zou aan de hand daarvan graag willen weten hoe ik deze zo onopvallend mogelijk (dus dat je niet ziet dat het een bewerking is uiteraard) mooier krijg.
Ik zit zelf te denken aan: spikkeltjes (door de hogere ISO waarde) wegwerken, totaal wat lichter maken en ik zal'm uiteraard nog wat croppen..
Iemand verder nog ideetjes?
  woensdag 23 november 2005 @ 22:10:20 #108
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32521385
  donderdag 24 november 2005 @ 07:57:59 #109
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32528977
ziet er inderdaad al wat beter uit, al zeg ik t zelf

donderdag 24 november 2005 @ 09:34:17 #110
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32529862
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:57 schreef killko het volgende:
Ik heb maar de slechtste uit de serie genomen en zou aan de hand daarvan graag willen weten hoe ik deze zo onopvallend mogelijk (dus dat je niet ziet dat het een bewerking is uiteraard) mooier krijg.
Ik zit zelf te denken aan: spikkeltjes (door de hogere ISO waarde) wegwerken, totaal wat lichter maken en ik zal'm uiteraard nog wat croppen..
[afbeelding]
nog wat USM eroverheen, hij oogt onscherp nu. Als je 'm goed cropt (vierkant misschien? ) is het echt een superschattige foto
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32532034
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:57 schreef killko het volgende:
[afbeelding]
Ik zou in ieder geval links en een beetje boven weghalen, zodat echt alleen de groene stof nog is te zien. Dan komt het kindje ook automatisch links-boven (denk aan de 1/3 regel) en heb je niets dat nog afleidt van het kind. De bekijker van de foto moet wel naar het kind kijken in plaats van zich af te vragen of het nu echt zo'n mooi weer was.

Verder? Nou, misschien juist een grovere korrel faken. Dan valt het ISO-probleem gelijk weg en het oogt dan ook erg fraai (moet die wel liefst groter worden afgedrukt)
pi_32532072
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:10 schreef mmaartenn het volgende:
[afbeelding]
Mooie foto, heel misschien nog iets minder lucht (dan verschuift de horizon ook iets omhoog) maar de schuine lijnen van onder naar rechts zijn mooi strak in beeld gebracht.
  donderdag 24 november 2005 @ 12:31:03 #113
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_32533808

Tips? Commentaar?
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 24 november 2005 @ 12:36:19 #114
135382 mmaartenn
Pawtucket Patriots!
pi_32533916
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:31 schreef Gimmick het volgende:
Tips? Commentaar?
pi_32534240
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:31 schreef Gimmick het volgende:
[afbeelding]

Tips? Commentaar?
Even rechtzetten, en dan:
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:36 schreef mmaartenn het volgende:

[..]

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 24 november 2005 @ 13:08:37 #116
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32534652
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:52 schreef Elefes het volgende:

[..]

Even rechtzetten, en dan:
[..]

Wat Elefes zegt. Je zee loopt nu naar links "leeg" maar verder is dit inderdaad "verlaten".
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 24 november 2005 @ 13:27:58 #117
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_32535152
Dank voor de opmerkingen. Horizon iets gedraaid. Ik heb alleen niet zo´n heel goed programma, dus ik kan alleen hele graden opgeven. Één eenheid gedraaid, nu loopt het water íets af naar de andere kant. Goede nieuws is dat daar een dijk ligt.

Ook iets krapper gecropt, zodat het nog weidser lijkt. Nadeel is dat je hier vast ziet aan die 550px horizontaal, dus het wordt een klein plaatje.

I am a black hole shitting into the void
pi_32535229
Goede keuze die crop. Foto is nu veel meer in balans.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_32537998
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:24 schreef Bright het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval links en een beetje boven weghalen, zodat echt alleen de groene stof nog is te zien. Dan komt het kindje ook automatisch links-boven (denk aan de 1/3 regel) en heb je niets dat nog afleidt van het kind. De bekijker van de foto moet wel naar het kind kijken in plaats van zich af te vragen of het nu echt zo'n mooi weer was.

Verder? Nou, misschien juist een grovere korrel faken. Dan valt het ISO-probleem gelijk weg en het oogt dan ook erg fraai (moet die wel liefst groter worden afgedrukt)
Bedankt, ik zal er eens een keer mee aan de slag gaan.
Puckzzz ook bedankt.. Dat vierkant had ik zelf ook al wat in m'n hoofd, maar ik wou de rest nog even afwachten.

Merci
pi_32538828
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:27 schreef Gimmick het volgende:
Dank voor de opmerkingen. Horizon iets gedraaid. Ik heb alleen niet zo´n heel goed programma, dus ik kan alleen hele graden opgeven. Één eenheid gedraaid, nu loopt het water íets af naar de andere kant. Goede nieuws is dat daar een dijk ligt.

Ook iets krapper gecropt, zodat het nog weidser lijkt. Nadeel is dat je hier vast ziet aan die 550px horizontaal, dus het wordt een klein plaatje.

[afbeelding]
Crop is veel beter; toen ik de eerste foto zag, vroeg ik me af wat jou 'doel' was met deze foto: de lucht laten zien, of het verlaten water / de dijk. Blijkbaar is het de verlatenheid geworden
Misschien de lucht nog iets meer croppen (ff een a4-tje over het bovenste deel leggen, dan kun je gelijk het resultaat zien)
Overigens, fraaie foto zo
pi_32539136
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:41 schreef Bright het volgende:

[..]

Crop is veel beter; toen ik de eerste foto zag, vroeg ik me af wat jou 'doel' was met deze foto: de lucht laten zien, of het verlaten water / de dijk. Blijkbaar is het de verlatenheid geworden
Misschien de lucht nog iets meer croppen (ff een a4-tje over het bovenste deel leggen, dan kun je gelijk het resultaat zien)
Overigens, fraaie foto zo
Het zou idd ook de lucht kunnen zijn.. Die is ook mooi!
Mooie foto!
pi_32539454
Hier is de verbeterde versie dan:

Ik zie net dat ik het gezicht nog wel wat lichter had mogen maken denk ik..

Dan nog een eindbewerking:

En van die afdruk daarvan nog een foto (zonder bewerking)
pi_32558976
Al veel beter, Kilko. Hooguit jammer dat er een groene zweem in het gezicht zit. Daardoor valt het gezicht wat weg t.o.v. het groen eromheen. En dat terwijl het juist zo mooi kan afsteken, de huidkleur tegen dit groen.
ps: die laatste foto is een beetje te breed

De monochrrom-versie is mooi. Een hele goede bewerking, vind ik: de kijker wordt gewoon verplicht om naar die mooie oogjes te kijken (Misschien wel nog wat groen uit het truitje halen, maar het truitje wel zo donker houden) De grove korrel staat hier heel goed bij
Welk filter heb je voor die lichte monochroom gebruikt?
Oh ja - ik zou daarbij trouwens het nagenoeg witte eromheen helemaal wit maken, zodat echt alleen te zien is alsof de baby door een scheur in de muur kijkt.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:56:51 #124
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32560614
ik heb even wat met de kleurtjes gespeeld bij deze foto:

Door met behulp van Photoshop groen terug te drukken (10%), en rood een klein beetje te versterken (5%) voor de warmte in de foto kwam ik tot dit resultaat:

Als ze weg moeten dan roep je maar even
- Privacy Matters
pi_32560926
RonaldV, ik denk dat je dat beter alleen met het gezichtje had kunnen doen; de deken moet niet te vaal worden. (Ik vind het gezichtje nu te rood, trouwens, maar ik denk dat het contract voor het gezichtje iets te groot is; die iets terug en dan ook de saturatie iets minder in het gezicht)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')