Dat klopt als een bus, want Ajax verliest zelf z'n wedstrijdjesquote:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:21 schreef -jos- het volgende:
Klaas Jan gaat al naar Feyenoord deze zomer ( Kuijt wordt verkocht )
Ben ik niet met je eens. Uit verschillende interviews kan ik opmaken dat hij eerder voor Ajax als voor feyenoord zal kiezen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:21 schreef -jos- het volgende:
Geheel met je eensquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:16 schreef S-Two het volgende:
Wie er in de spits moet zou ik eigenlijk niet weten: ik geef Rosenberg op dit moment nog wel een kans, maar ik heb liever gewoon Babel in de spits. Nu speelt hij al weken beneden zijn niveau, en zonder plezier, op de flanken. Klaas-Jan is misschien wel een goede optie maar hij kost denk ik erg veel geld. Mijn mening is zoals iemand in het vorige topic ook al opperde: Kluivert. Volgens mij heeft hij bij Valencia al weer geen basisplaats en misschien dringt het nu eens tot hem door dat hij gewoon terug moet komen naar Ajax om nog een aantal jaren te schitteren.
Als hij tussen Ajax en Feyenoord kan kiezen, dan kiest hij voor Ajax hoor. Dat weet ik 110% zeker en ik durf mijn lul er voor in het vuur te steken dat hij niet naar Rotterdam verkast.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:21 schreef -jos- het volgende:
Amenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als hij tussen Ajax en Feyenoord kan kiezen, dan kiest hij voor Ajax hoor. Dat weet ik 110% zeker en ik durf mijn lul er voor in het vuur te steken dat hij niet naar Rotterdam verkast.
Ik heb nog geen hard hoofd, al wacht ik al 6 seizoenenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:46 schreef JeroenV het volgende:
Maar de vraag is of Ajax ook ooit concreet gaat worden. Heb er een hard hoofd in.
of die gaat scoren vanavondquote:
Of de TTquote:
stik, je hebt gelijkquote:
Niks aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als hij tussen Ajax en Feyenoord kan kiezen, dan kiest hij voor Ajax hoor. Dat weet ik 110% zeker en ik durf mijn lul er voor in het vuur te steken dat hij niet naar Rotterdam verkast.
nu hoop ik (bijna) dat hij voor feyenoord kiest....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, geblesseerd. Markus staat in de basis.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:51 schreef JorgeCampos het volgende:
geen Harry toch vanavond?![]()
Toch 2-0 winst..
Waarschijnlijk Anastasiou.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:52 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nee, geblesseerd. Markus staat in de basis.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Schoen opetenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
Klaas is een pure spits, Wilhelmson een pure rechts buiten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:08 schreef MrDoegewoon het volgende:
Wilhelmsson schijnt bijna Ajacied te zijn....
Heb liever Klaas Jan denk ik....
Ik vergelijk ze niet, maar ik ga ervanuit dat er geen twee man gehaald gaan worden, en in dat geval heb ik liever Huntelaar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:52 schreef PyTh het volgende:
[..]
Klaas is een pure spits, Wilhelmson een pure rechts buiten.
Kun je niet met elkaar vergelijken.
Charisteas zal eerst verkocht moeten worden voordat Huntelaar gehaald zal worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:01 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze niet, maar ik ga ervanuit dat er geen twee man gehaald gaan worden, en in dat geval heb ik liever Huntelaar.
Harry hoeft niet weg hoor, Ajax heeft nog geld zat voor Huntelaar, de vraag is alleen of ze het durven uit te geven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:07 schreef PyTh het volgende:
[..]
Charisteas zal eerst verkocht moeten worden voordat Huntelaar gehaald zal worden.
Denk wel dat als ajax te lang wacht dat feyenoord hem misschien wel wegkaapt als Kuyt voor 15 miljoen verkocht wordt.
Tsja, jullie hebben deze week vrij...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:09 schreef Kaap het volgende:
2-0 voor Thun vanavond...
Maar dan zit je met Harry, Markus, Yannus en KJ. Beetje te veel voor 1 positie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Harry hoeft niet weg hoor, Ajax heeft nog geld zat voor Huntelaar, de vraag is alleen of ze het durven uit te geven.
Dat bedoelde ik ook, geld zullen ze wel hebben idd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:17 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Maar dan zit je met Harry, Markus, Yannus en KJ. Beetje te veel voor 1 positie.
Dat is waar, en dan vergeet je Babeltje nog. Maar ik vind dat Blind het voorin is moet veranderen met twee spitsen bijv (is ie toch ook van plan vanavond??)quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:17 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Maar dan zit je met Harry, Markus, Yannus en KJ. Beetje te veel voor 1 positie.
Gehypte speler die het niveau niet aan kan en al helemaal niet in het systeem past.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:24 schreef Sammy_Klebold het volgende:
Ajax heeft behoefte aan Erik Nevland !!
Klaas Jan zijn vriendin die woont 2 straten verderop hier, ik zal het hem eens vragen als ik hem zie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef cultheld het volgende:
Tja, ik woon op fietsafstand en ken z'n broertje en moet helaas constateren dat Ajax (nationaal, internationaal MU) de droomclub van z'n broer is.
Goed bezig die klaas janquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef cultheld het volgende:
Tja, ik woon op fietsafstand en ken z'n broertje en moet helaas constateren dat Ajax (nationaal, internationaal MU) de droomclub van z'n broer is.
Jij bent ook een rare. De ene keer kom je ons uitlachen om onze verdediging, de andere keer maak je duidelijk dat je Ajax toch wel een topclub vind. Of begrijp ik het verkeerd?quote:
Twee klassen beter.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Wilhelmson is een onnodige aankoop als je het mij vraagt. Niet veel beter dan Rosales.
Maar kan je die dan niet beter gelijk halen met Van der Borre als volgend seizoen ook Trabelsi vertrekt, en in de winter Huntelaar te halen.quote:
Hij is niet gehypt, hij is op het moment alleen ff niet in vorm.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:29 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Gehypte speler die het niveau niet aan kan en al helemaal niet in het systeem past.
Ik kijk alle voetbal, in tegenstelling tot de ajax supporter die jij bent, ben ik naast Feyenoordsupporter ook nog voetbalfan. Ik kijk alles, maar ja, jouw interesse ligt alleen in de stad met kengetal 020.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:12 schreef D1 het volgende:
Maar je mag naar ook naar onze wedstrijd kijken hoor...
Jij woont dus in Angerlo?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:31 schreef Houniet het volgende:
[..]
Klaas Jan zijn vriendin die woont 2 straten verderop hier, ik zal het hem eens vragen als ik hem zie.
En over Nevland gesproken, geen gek idee misschien.
Op zich is dit typische calimero gedrag wel aandoenlijk. Maar als je eigen cluppie op zo'n manier uit de UEFA cup gekickt wordt moet je denk ik muisstil zijn op forums van clubs die wel door de week hun wedstrijdjes mogen spelen...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:13 schreef Kaap het volgende:
[..]
Ik kijk alle voetbal, in tegenstelling tot de ajax supporter die jij bent, ben ik naast Feyenoordsupporter ook nog voetbalfan. Ik kijk alles, maar ja, jouw interesse ligt alleen in de stad met kengetal 020.
Helaas wel ja. Ik heb zo gedroomd van Heitinga - Vlaar achterin. Maar als je 8-9 miljoen voor 'm kan vangen van Sevilla heb ik de keuze snel gemaakt. Daar kun je Vlaar en Vanden Borre van halen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:45 schreef twi het volgende:
Als ik Heitinga zou zijn, zou ik na vanavond definitief m'n besluit maken om te vertrekken. Breng die jongen maar in blessuretijd in als er niks meer kan gebeuren, schiet lekker op zo
Enigste wat fout aan mijn voorspelling was is de assist van Rosalesquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:25 schreef Nashje het volgende:
2 doelpunten van Yannis. Assist Rosales, assist Pienaar.
die vond ik niet eens zo slecht spelenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Enigste wat fout aan mijn voorspelling was is de assist van Rosales
Dus toch Doesburg, ik meende dat ze in Angerlo woonde, want m'n neef kent haar en die komt uit dat dorp.quote:
Als Ajax ook in Zwitserland wint doen ze hele goede zaken en ze al bijna in de 2e rondequote:[quote]Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef fernando_redondo het volgende:
ik ga voor 2-0
Als er niet gewonnen wordt in Zwitserland wordt het tijd om te denken aan het ontslaan van spelers.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 02:29 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Als Ajax ook in Zwitserland wint doen ze hele goede zaken en ze al bijna in de 2e ronde
Om hij de kwaliteiten mist ...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:15 schreef DeTolk het volgende:
Yannis is het voorbeeld van iemand die er altijd en overal staat. waarom is hij geen 1e spits?
Zijn mentaliteit is prima, alleen is hij in principe de spits met de minste techniek.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:15 schreef DeTolk het volgende:
Yannis is het voorbeeld van iemand die er altijd en overal staat. waarom is hij geen 1e spits?
Hij scoort wel tenminste.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:27 schreef pfaf het volgende:
God, 2 doelpuntjes en Yannis moet ineens in de spits...
Dat had 'tie natuurlijk na een paar maanden al, toen hij Ajax de winst op PSV bezorgde.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
Maar ik denk door die goals van gisteren dat hij zijn transfer wel weer heeft terugverdiend.
Een paar weekjes terug scoorde Harry 2 keer.....quote:
Yannis in de laatste minuut bij een 2-2 standquote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:34 schreef _moder8or_ het volgende:
Kijken of Yannis tegen PSV ook voor een verassing kan zorgen
Dat heeft hij bij Rosenberg geprobeerd, helaas loonde z'n standvastigheid toen niet. Jannes laten staan lijkt me wel het beste.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een paar weekjes terug scoorde Harry 2 keer.....
Zo blijf je bezig. Blind moet een keuze maken en zich daaraan houden...
laten we het hopenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:34 schreef _moder8or_ het volgende:
Kijken of Yannis tegen PSV ook voor een verassing kan zorgen
En nu maar hopen dat we geen Tel Aviv-scenario krijgen dit jaar.....quote:Op woensdag 19 oktober 2005 02:29 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Als Ajax ook in Zwitserland wint doen ze hele goede zaken en ze al bijna in de 2e ronde
Dat zou geweldig zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:38 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Yannis in de laatste minuut bij een 2-2 stand
Pienaar was één van de besten, zo niet de beste man gisteren. Heerlijke acties, slimme passes, veel ballen veroverd, mooie assist. Alleen had ie direct na rust moeten scoren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:57 schreef keijz het volgende:
Waarom kwam Heitinga er nou in
en Rosales speelde best aardig, Pienaar en Maduro vond ik slordig.
Hoe dan? Hij heeft geen fatsoenlijke voorzet gegeven, alles was te hoog of te kort.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:58 schreef pfaf het volgende:
Rosales speelde op rechts ook erg lekker, laat die jongen eens 5 wedstrijdjes op rechts staan en hij gaat heel wat assists op zn naam krijgen.
Ik vraag me echt serieus af hoe sommige mensen dan zitten te kijken naar zo'n wedstrijd hoor...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:07 schreef Radegast het volgende:
Sorry hoor, maar ik vond Pienaar ook weer matig. Prima assist hoor maar er valt ook nog een hele hoop op aan te merken.
Kijk, ik vind Pienaar ook veel beter dan Rosales. Da's duidelijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik vraag me echt serieus af hoe sommige mensen dan zitten te kijken naar zo'n wedstrijd hoor...
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:21 schreef borisz het volgende:
klaas jan mag naar Amsterdam komen
Ronaldinho ook.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:21 schreef borisz het volgende:
In de winterstop is ie veel te duur voor Ajax denk ik, zij zullen echt niet de hoofdprijs willen betalen die zeker rond de 10 miljoen ligt in de winterstop.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hoe sneller hoe beter, liefst nog in de winterstop. Ajax moet Feyenoord zeker kunnen aftroeven dan, ook omdat de Amsterdammers veel meer geld hebben, vanwege de CL-deelname.
nog negen nachtjes, dan is hij erquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:21 schreef borisz het volgende:
quote:Ajax in gesprek met Goossens en Sarpong
Woensdag 19 oktober, door DVD, Amsterdam, 13.32u GMT+01.00, VI
De afgelopen week heeft Ajax met de twee talenten Jeffrey Sarpong en John Goossens gesproken. De twee jongelingen hebben nog geen contract bij Ajax maar staan in de belangstelling van enkele andere clubs.
Van Geel: 'Het eerste gesprek met de jongens hebben we gehad, maar het is nog te vroeg om er iets over te zeggen.' Later deze maand heeft Sarpong een afspraak met Chelsea.
Maduro
De interesse van Juventus in de Ajacied Maduro is bij Van Geel nog geheel onbekend. 'Ik weet van niets dus hoef ik daar niet op te reageren, in principe willen we de hele selectie behouden dus is een transfer onbespreekbaar.'
Dat is onzin.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
Klopt, we worden het niet eens. Jij zou je ongelijk toch nooit toegeven.
Onzin. Noem me zijn mooie en geslaagde acties dan eens, want dat schijnt niemand te kunnen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:19 schreef pfaf het volgende:
Michel, je zeikt! Rosales was gisteren de 2e helft super.
Precies. Het Regi Blinker-effect. Leuk tot aan de 16 en dan is het klaar. Die jongen heeft in Argentinië zeker ook nooit vaak gescoord?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:18 schreef twi het volgende:
Rosales was de 1e helft gewoon een drama, de 2e helft ook zeker niet meer dan redelijk. Heb 'm beter zien spelen, helaas die keren ook meestal zonder voorzet. Maar waarom zou je iemand niet aan kunnen leren hoe je een voorzet moet geven? De acties tot aan de achterlijn danwel de 16 zijn goed, wanneer het vervolg aan wordt geleerd (even kijken waar iedereen staat voor de bal te raken) dan kan dat echt nog wel een bruikbare vleugelspeler worden.
Zijn dollingen waren leuk, maar de voorzetten/pases waren verschikkelijkquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:19 schreef pfaf het volgende:
Michel, je zeikt! Rosales was gisteren de 2e helft super.
Escudé keert nog wel terug in het basiselftal.quote:19/10/2005 - Escude vraagt om speeltijd in tweede elftal; verdediger moet aggressiever worden
(Gepost door RvN)
In een reactie in Voetbal International laat de zaakwaarnemer van Julien Escude weten dat de Fransman in het onderhoud met Blind niet gevraagd heeft om op de transferlijst geplaatst te worden. Mocht een terugkeer in het eerste elftal lang uitblijven, dan wil hij wel op zoek naar een oplossing. Escude zou wel gevraagd hebben om speeltijd bij het tweede elftal om zijn ritme niet te verliezen.
Volgens de zaakwaarnemer kreeg Escude te horen dat Blind verdedigers graag aggressief ziet spelen, iets dat niet in het spel van de Fransman zit.
Je verwijt mij dat ik met hypotheses kom, maar wat doe je zelf? Je vooronderstelt hier dat áls de bal niet door een Zwitser werd beroerd, Steven Pienaar er wél een doelpunt van had gemaakt? Dan wordt het inderdaad lastig discussiëren met jou.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij kwam die bal vooral zo goed te liggen omdat er een Zwitser aan zat. Maar laat dat er één zijn, Montana ook weer blij.
De tijd zal het leren.
Waar kan ik tekenen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:04 schreef 2Drix het volgende:
Rosenberg en Charisteas dumpen voor een paar miljoen, en dan Huntelaar en Rafael halen![]()
Nee, dat staat wel zeker. Zogezegd heb ik liever nog Hans Vonk alleen voor het doel van de tegenstander dan Pienaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:23 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor, Pienaar had zeker niet gescoord. Dat zeg ik ook nergens.
Da's een echte killer, inderdaadquote:http://www.ldacr.org/detalle_jugador.php?JID=42 Die hadden we moeten hebben, goed scoringspercentage.
Ze leken me sowieso nauwelijks realistisch en bovendien zullen ze gewoon veel te veel geld kosten.quote:En Wilhelmsson heeft een mondelinge afspraak met Anderlecht over verlenging en Vanden Borre wil naar Duitsland in de zomer. Geen nieuwe Ajacieden dus.
Volgens mij heb ik dat ook ergens gelezen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:42 schreef JeroenV het volgende:
Wilhemsson had toch juist zijn contract verlengt zodat hij in de winter weg kon, stond laatst op VI.
Kun je dat ook even in onderstaand topic posten, daar houden ze wel van dit soort uitsprakenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat moet ik nu doen? Namen noemen? Minuten? Heb jij de wedstrijd op stream terug voor mij, zal ik je zo 4 a 5 geslaagde acties aanwijzen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Onzin. Noem me zijn mooie en geslaagde acties dan eens, want dat schijnt niemand te kunnen.
quote:Huntelaar niet bang erfenis Kuijt, Zlatan
In een interview met het Algemeen Dagblad zegt Klaas Jan Huntelaar niet bang te zijn om de erfenis van Kuyt en Zlatan op te moeten vullen. Hij verwacht deze zomer SC Heerenveen te verlaten en zich bij de Nederlandse top te scharen. Huntelaar weet nog niet welke club zijn voorkeur heeft; Ajax, AZ of Feyenoord.
Hij is op moment de meest gewilde spits in Nederland, maar de geboren Drempt blijft rustig onder alle commotie.”Wanneer die stap komt, zie ik vanzelf wel. Het is vrij simpel: ik heb een contract tot 2007, dus wordt het dit of volgend seizoen. Maar straks ga ik wel de club kiezen die bij me past, het moet kloppen.”
“Ik weet wat ik belangrijk vind. Ik wil in een aanvallende ploeg spelen, dicht bij de goal in een kleine ruimte vlakbij de zestien. Ik rendeer al vanaf de jeugd het best als centrumspits met twee vleugels. Veel beweging om me heen en een nummer 10 kort achter me.”
“Niet alleen bij Ajax spelen ze zo, ook bij AZ en Feyenoord dit seizoen in grote lijnen op deze manier. Stuk voor stuk mooie clubs. Voor de erfenis van Kuyt ben ik niet bang, het is zinloos daar bij stil te blijven staan. Bij Ajax wordt iedere spits vergeleken met Zlatan. Als je daarvan wakker ligt, kun je bij Ajax eigenlijk nooit meer spelen,” aldus een openhartige Huntelaar.
quote:Ajax speelde dinsdag op de 49ste grasmat
Donderdag 20 oktober, door SV, Amsterdam, 09.26u GMT+01.00, Het Parool
Het Champions League-duel van afgelopen dinsdag tegen FC Thun werd zowaar afgelegd op de 49ste grasmat van de Amsterdam ArenA. Dit meldde Het Parool gisteren.
Na Ajax-Heracles (0-0) was de mat op verzoek van de technische staf voor honderdduizend euro vervangen, omdat het bovenlaag volgens hun te veel losliet.
quote:Sevilla denkt opnieuw aan Heitinga
Sevilla neemt in de winterstop mogelijk opnieuw contact op met Ajax om een overgang van Johnny Heitinga te bespreken. Dat meldt de website van voetbalmaandblad Elf naar aanleiding van berichtgeving in Spaanse media. Heitinga zou echter niet de eerste keus zijn voor Sevilla. Na het openen van de internationale transfermarkt in januari zou de club eerst willen proberen Josemi bij Liverpool los te weken.
Johnny Heitinga staat een journalist te woord Mocht die transfer niet doorgaan, dan komt Heitinga weer in beeld. De verdediger kan bij Ajax al enige tijd niet meer rekenen op een basisplaats en liet al weten ontevreden te zijn in Amsterdam. Met het oog op het WK in Duitsland is het voor Heitinga belangrijk aan spelen toe te komen. Eerder bracht Sevilla op 31 augustus - de dag van de transferdeadline - een riant bod uit op de Ajacied.
Ja, maar dat ligt aan Ajax zelf. Er is gewoon iets fundamenteel mis bij ons. Spelers komen niet zo snel, zijn ontevreden en willen weg... blessures aan de lopende band, fout transfer beleid, fout scouting beleid etc etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:38 schreef aldostuta het volgende:
En dan weer iemand zien opbloeien zodra hij bij Ajax weg is........
Spelers te snel afchrijven kan ook nog wel toegevoegd worden helaas.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat ligt aan Ajax zelf. Er is gewoon iets fundamenteel mis bij ons. Spelers komen niet zo snel, zijn ontevreden en willen weg... blessures aan de lopende band, fout transfer beleid, fout scouting beleid etc etc.
Iets met de spijker op z'n kop slaan............quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat ligt aan Ajax zelf. Er is gewoon iets fundamenteel mis bij ons. Spelers komen niet zo snel, zijn ontevreden en willen weg... blessures aan de lopende band, fout transfer beleid, fout scouting beleid etc etc.
Idd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:42 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Spelers te snel afchrijven kan ook nog wel toegevoegd worden helaas.
Mbt kone heb je een punt; Arveladze begrijp ik wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd.
of spelers die willen en kunnen komen niet kopen (kone, Arverladze) en ze dan zien schitteren...
Ach, Arverladze had best mogen komen hoor. Waarom niet???quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:44 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Mbt kone heb je een punt; Arveladze begrijp ik wel.
Misschien moeten we eens een topic openen met de zaken die niet in orde zijn bij Ajax. Heb zo'n idee dat dat topic wel vol gaat komen.
Volgens mij zou hij het met de huidige aanvoer bij Ajax niet beter gedaan hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, Arverladze had best mogen komen hoor. Waarom niet???
Was een grote gok! Ik kan 110% begrijpen waarom ze Shota niet hebben gehaald. Achteraf lullen is wel erg makkelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, Arverladze had best mogen komen hoor. Waarom niet???
Ja, dat ben ik wel met je eens OPZICH. Maar het aantrekken van Charisteas en Rosenberg was een zekerheidje wil je zeggen?? EN Rosenberg kostte 8 Arverladzesquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
Was een grote gok! Ik kan 110% begrijpen waarom ze Shota niet hebben gehaald. Achteraf lullen is wel erg makkelijk.
Of hij het zal redden is ook bij lange niet zeker imo....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:48 schreef _moder8or_ het volgende:
Maargoed. Als ze maar KJH kunnen aantrekken dan ben ik weer blij
Maarja, je kan het altijd proberen. En Charisteas inpakken met een lintje erom heen richting Koeman.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:51 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Of hij het zal redden is ook bij lange niet zeker imo....
PSV speelt toch ongeveer met hetzelfde tactiek waar Ajax ook mee speelt?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:53 schreef HeatWave het volgende:
Het is natuurlijk nooit 100% zeker. Maar het is zo opvallend dat ook niet iets mindere goden (tov bv Romario, Ronaldo etc) het bij PSV toch wel altijd goed doen...
Bij PSV speelt de spits een hele andere rol. Het spel van hun is op de spits afgestemd, die moet het afronden. Bij Ajax is de spits zo'n beetje het begin van de aanval, en wordt vervolgens ook nog verwacht dat hij die aanval afrondt. Bijna onmogelijk dus.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:56 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
PSV speelt toch ongeveer met hetzelfde tactiek waar Ajax ook mee speelt?
Wanneer begrijpen die mensen dan is een keer dat het niet lukt?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:59 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Bij PSV speelt de spits een hele andere rol. Het spel van hun is op de spits afgestemd, die moet het afronden. Bij Ajax is de spits zo'n beetje het begin van de aanval, en wordt vervolgens ook nog verwacht dat hij die aanval afrondt. Bijna onmogelijk dus.
Ja, erg grote gok zo'n gratis spelerquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
Was een grote gok! Ik kan 110% begrijpen waarom ze Shota niet hebben gehaald. Achteraf lullen is wel erg makkelijk.
Mijn fout, ik dacht dat Shota geld verdiende.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ja, erg grote gok zo'n gratis speler![]()
Inderdaad. Je zal maar een waardeloos iemand aantrekken. Maargoed dat hij dan gratis wasquote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ja, erg grote gok zo'n gratis speler![]()
Van Robert en Sibon ben ik eigenlijk niet onder de indruk.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:53 schreef HeatWave het volgende:
Het is natuurlijk nooit 100% zeker. Maar het is zo opvallend dat ook niet iets mindere goden (tov bv Romario, Ronaldo etc) het bij PSV toch wel altijd goed doen...
www.vi.nlquote:'Klaas Jan Huntelaar is prototype Ajax-spits'
Klaas Jan Huntelaar is een gewilde spits. Nu hij meer dan één op één loopt bij SC Heerenveen, staan de clubs voor hem in de rij. De 22-jarige spits weet zelf precies bij wat voor club hij het beste past.
'Ik wil in een aanvallende ploeg spelen, dicht bij de goal in een kleine ruimte vlakbij de zestien', legt Huntelaar uit in het AD. 'Ik rendeer al vanaf de jeugd het beste als centrumspits tussen twee vleugels. Veel beweging om me heen en een nummer 10 kort achter me. Bij voorzetten duiken we afwisselend op bij de eerste en tweede paal.'
Het lijkt erop dat Huntelaar een exacte kopie geeft van de functieomschrijving van het prototype Ajax-spits. En laten de Amsterdammers zo'n spits nog steeds niet hebben gevonden en hem toevallig met argusogen volgen. Toch ontkent Huntelaar specifiek bij Ajax te solliciteren.
'Bij AZ spelen ze ook zo en bij Feyenoord dit seizoen in grote lijnen ook. Stuk voor stuk mooie clubs. Voor de erfenis van Kuijt ben ik niet bang, het is zinloos daar bij stil te staan. Bij Ajax wordt iedere spits vergeleken met Ibrahimovic. Als je daar wakker van ligt, kun je bij Ajax eigenlijk nooit meer spelen. Daar heeft Johan Cruijff rondgelopen.'
Huntelaar staat nog tot de zomer van 2007 onder contract in Friesland. Vorig seizoen maakte hij zeventien doelpunten in 31 wedstrijden in zijn eerste gehele eredivisieseizoen. Zijn gemiddelde rapportcijfer was een 5,90. Deze jaargang heeft hij er na zes duels zeven goals in liggen. Met een 6,33 op zijn voorlopige rapport scoort hij aanzienlijk beter.
Inderdaad, je zou moeten kiezen voor een van beide kwaliteiten. Mocht je dan eens in de zoveel tijd een spits treffen die beide kan, heb je mazzel gehad.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Tja, dan doen ze toch iets niet goed. Het systeem is leuk als het werkt, maar als het niet werkt moet je het aanpassen. Winnen is nummer 1 al het andere ondergeschikt...
Waar wacht Ajax dan nog op? Kopen die gast!quote:
quote:'Ook Ajax volgt Duitser Nando Rafael'
Niet alleen AZ zit achter het talent Nando Rafael aan, ook zijn oude ploeg Ajax volgt de verrichtingen van de geboren Angolees op de voet. Dit meldt voetbalblad VI. Rafael doorliep de hele jeugdopleiding van Ajax, maar vertrok in 2002 naar het Duitse Hertha BSC, waar zijn contract komende zomer afloopt.
De 21-jarige Rafael vluchtte al op jonge leeftijd naar Nederland, waar hij snel werd opgemerkt door Ajax. Hij kreeg echter geen tewerkstellingsvergunning, omdat hij volgens het CWI niet aan de criteria voldeed.
Op het besluit van het CWI volgend vertrok Rafael naar Duitsland, waar hij inmiddels regelmatig een basisplaats weet te veroveren bij Hertha BSC. Rafael kreeg bovendien de Duitse nationaliteit en speelt voor Jong Duitsland.
Arie is als goed is toch al weg. Rafael moet je gewoon niet meer terug halen, dat is verleden tijd. Charisteas verkopen, Yannis verhuren of verkopen en Huntelaar halen. Door middel van zijn interviews solliciteert hij gewoon bij Ajax. Kan niet andersquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:55 schreef 2Drix het volgende:
Ik voel weer een blunder aankomen van het bestuur![]()
Koeman wilde Charisteas toch van Ajax overnemen voor 5.000.000? Nou, probleem opgelostquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:05 schreef ThomasBerge het volgende:
Huntelaar moet je inderdaad halen. Het is een 4-4-3 spits, en naar dat systeem blijft Ajax streven. Maar er moet dan een spits vertrekken. Anastasiou zal ik voorlopig achter de hand houden, Rosenberg kun je nu nog niet wegsturen. Dus blijft Charisteas over. Al heb ik het idee dat Charisteas steeds meer groeide in zijn rol als spits, maar ja we staan nu op een tweesprong en de tijd dringt.
Maar wat eigenlijk ook een grote factor in het problemen scoren bij Ajax is, is het gebrek aan goede buitenspelers.
Aan de rechterkant hebben we Rosales, hij maakt altijd wel een argressieve indruk, maar op een goede voorzet heb ik hem nog nooit kunnen betrappen.
En door de afwezigheid van Mitea, hebben we bij gebrek aan beter gelegenheids-buitenspeler Babel rondlopen. Ook hij weet de bal niet goed voor te geven, wat ook logisch is als je een centrale spits bent.
Als je dit weet op te lossen, is een groot deel van het gebrek aan scorend vermogen al opgelost.
www.voetbalzone.nlquote:Huntelaar klaar voor Ajax of Feyenoord
In een interview met het Algemeen Dagblad zegt Klaas Jan Huntelaar niet bang te zijn om de erfenis van Zlatan Ibrahimovic of Dirk Kuyt op te moeten vullen. Hij verwacht deze zomer SC Heerenveen te verlaten en zich bij de Nederlandse top te scharen. Huntelaar weet nog niet welke club zijn voorkeur heeft; Ajax, AZ of Feyenoord.
Hij is op moment de meest gewilde spits in Nederland, maar de geboren Drempt blijft rustig onder alle commotie. ”Wanneer die stap komt, zie ik vanzelf wel. Het is vrij simpel: ik heb een contract tot 2007, dus wordt het dit of volgend seizoen. Maar straks ga ik wel de club kiezen die bij me past, het moet kloppen.”
“Ik weet wat ik belangrijk vind. Ik wil in een aanvallende ploeg spelen, dicht bij de goal in een kleine ruimte vlakbij de zestien. Ik rendeer al vanaf de jeugd het best als centrumspits met twee vleugels. Veel beweging om me heen en een nummer 10 kort achter me.”
Ajax lijkt geknipt voor Huntelaar. "Maar niet alleen bij Ajax spelen ze zo, ook bij AZ en Feyenoord spelen ze dit seizoen in grote lijnen op deze manier. Stuk voor stuk mooie clubs. Voor de erfenis van Kuyt ben ik niet bang, het is zinloos daar bij stil te blijven staan. Bij Ajax wordt iedere spits vergeleken met Ibrahimovic . Als je daarvan wakker ligt, kun je bij Ajax eigenlijk nooit meer spelen. Daar heeft Johan Cruijff rondgelopen”, aldus een openhartige Huntelaar.
Als dat zo is, graagquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:13 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Koeman wilde Charisteas toch van Ajax overnemen voor 5.000.000? Nou, probleem opgelost
Nando Rafael is een mof en heeft dus geen vergunning nodigquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:07 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Krijgt hij dan nu wel een vergunning, mocht Ajax het aantrekken.
Het ligt er een beetje aan wat je in je schoudertas stopt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:
Trouwens, hoe zit het zondag met de controles? Ik kan toch wel gewoon mijn schoudertas meenemen?
Ik kan daar wel mee levenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Het wordt met en Huntelaar en Rafael wel een beetje druk voorin...
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan wat je in je schoudertas stopt.
Maar komt goed zondag, ik voel het gewoon.![]()
![]()
Als een speler echt goed speelt, kan je zo wel een paar goede acties noemen. Die heeft Rosales bij Ajax nog amper gehad, op een goaltje of 4 na.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat moet ik nu doen? Namen noemen? Minuten? Heb jij de wedstrijd op stream terug voor mij, zal ik je zo 4 a 5 geslaagde acties aanwijzen.
Laat jullie wel een beetje horen zondag he!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:57 schreef M0NTANA het volgende:
Muziek en lectuur heb ik niet nodig, ik vermaak me sowieso wel. Uitslag maakt me niet uit, als het maar in het voordeel is van Ajax. Eerste trein gewoon om 9.30 uur toch?
Onzin om hem te vergelijken met Markus Rosenberg, Nando Rafael is opgegroeid met het Ajax-systeem en zal dit zo weer onder de knie hebben. Op 21-jarige leeftijd al veertien treffers achter je naam in de fysiek sterke Bundesliga vind ik best een prestatie, zijn er maar weinig die hem dit nadoen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:16 schreef methodmich het volgende:
Nando Rafael lijkt me niet slim. Speelt al jaren niet meer in het Ajax-systeem en heeft het bij Hertha nooit echt laten zien. Dat is net zo'n gok als Rosenberg.
Misschien heb je ze helemaal niet nodigquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:17 schreef M0NTANA het volgende:
Weet niet of Guus Hiddink onder de indruk zal zijn als het complete uitvak met witte zakdoekjes begint te zwaaien, dus ik neem ze in elk geval niet mee.
In over de 60 duels ja... Hij is gewoon keurig wissel daar hoor. Lijkt me geen goede keuze.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Onzin om hem te vergelijken met Markus Rosenberg, Nando Rafael is opgegroeid met het Ajax-systeem en zal dit zo weer onder de knie hebben. Op 21-jarige leeftijd al veertien treffers achter je naam in de fysiek sterke Bundesliga vind ik best een prestatie, zijn er maar weinig die hem dit nadoen.
Niet naar AZ. Dan wordt AZ nog beter, en dat kan ik niet hebbenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Nando heeft even een dipje gehad bij Hertha en zit alweer dicht tegen een basisplaats aan, wellicht gebruiken ze hem ook niet zo vaak meer omdat z'n contract afloopt. Nando terughalen zou leuk zijn, maar je moet niet verwachten dat je de 'verlosser' binnengehaald hebt dan. Ik zou het leuk vinden als hij naar AZ zou gaan.
Ik hoop het wel dat ze niet telkens blijven winnen. Want Ajax krijgt het nog heel moeilijk de volgende competitiewedstrijden..quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:52 schreef methodmich het volgende:
Alsof AZ structureel is, modje. Die zakken vanzelf weer weg hoor.
Samen met Alex Madlung idd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:58 schreef Bramos83 het volgende:
Werd Nando ook niet verdacht van betrokkenheid van dat gokschandaal in Duitsland???
Waar kan ik die bekijken?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Net even de filmjes van 410 en de samenvatting gekeken, genieten
Staat op het forum van ajax.netwerk.to een link naarquote:
Als we dan toch aan het dromen zijn:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Durf te dromen...
Stekelenburg
Trabelsi
Heitinga
Vlaar
Maxwell
De Jong
Maduro
Pienaar
Sneijder
Babel
Huntelaar
Leuke ploeg hoor...
Huntelaar
Blijf met hun handen van onze backs af!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als we dan toch aan het dromen zijn:
Stekelenburg
Trabelsi Vanden Borre
Heitinga Kompany
Vlaar
Maxwell Emanuelson
De Jong
Maduro
Sneijder
Pienaar Wilhelmsson
Huntelaar
Babel
Merci.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Staat op het forum van ajax.netwerk.to een link naar
idd maxwell is wel een iets beter linksback dan urbyquote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou, laat Maxwell en Trabelsi maar mooi blijven hoor. En meer buitenlanders hoeven van mij niet...
Voor de treinreis naar Adam natuurlijkquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:57 schreef M0NTANA het volgende:
Muziek en lectuur heb ik niet nodig, ik vermaak me sowieso wel. Uitslag maakt me niet uit, als het maar in het voordeel is van Ajax. Eerste trein gewoon om 9.30 uur toch?
1230quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:35 schreef _moder8or_ het volgende:
Wedstrijd begint toch om 13.00?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Durf te dromen...
...
Vlaar
...
Wat een nachtmerrie zegquote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als we dan toch aan het dromen zijn:
...
Vlaar
....
Is dat niks voor jullie ?quote:Neus blijkt zwakke punt van Schalke-spits Sand
20/10/2005 12:21
Tegen Fenerbahçe bleef de inzet van Ebbe Sand beperkt tot één helft. De spits van Schalke 04 bleef in de rust in de kleedkamer achter met een voor hem bekende blessure.
Aan het einde van de eerste helft van de Champions League-ontmoeting kwam Sand onzacht in aanraking met een verdediger van Fenerbahçe. Het leverde de Schalke-aanvaller een gebroken neus op.
Sand heeft ervaring met de gezichtsblessure. Sinds zijn komst naar Gelsenkirchen in 1999 had de Deense aanvaller al twee keer eerder geveld geweest door een gebroken neus.
Als Sand met Schalke terugkeert uit Turkije wacht hem een onderzoek in het ziekenhuis. De spits mist daardoor de voorbereiding op het competitieduel met VfL Wolfsburg. Mogelijk speelt de Deen wel tegen Wolfsburg. Het beschermende masker heeft hij nog wel liggen.
Dit record moeten we terughebben, ik stel voor om Vurnon Anita te laten debuteren tegen Thunquote:Aissati verbreekt hegemonie Ajacieden
20/10/2005 15:01
Ismail Aissati heeft met zijn debuut voor PSV in de Champions League een record gevestigd. Nooit eerder zette een zo jonge Nederlandse speler zijn eerste stappen op het hoogste Europese podium.
Aissati troefde met zijn zeventien jaar, twee maanden en drie dagen al zijn jeugdige voorgangers af. De kleine aanvaller rekende bovendien af met een sterke Ajax-hegemonie. Hij stootte Nigel de Jong van de eerste plaats.
Tot gisteren maakte Ajax zijn naam als talentenschool waar spelers jong voor de leeuwen worden geworpen meer dan waar. De eerste zes plaatsen in de top tien van jongste Nederlandse Champions League-debutanten ooit werden door Ajax-spelers bezet.
Quincy Owusu Abeyie is de enige Nederlander die heel jong voor een buitenlandse club debuteerde in de Champions League. De ex-Ajacied won op een leeftijd van achttien jaar, zeven maanden en 22 dagen met Arsenal van Rosenborg BK.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12Top tien jongste Nederlandse debutanten in de Champions League
1. Ismail Aissati PSV 17j, 2m, 3d AC-Milan-PSV 0-0
2. Nigel de Jong Ajax 17j, 10m, 23d Ajax-Rosenborg 1-1
3. Ryan Babel Ajax 17j, 11m, 4d Juventus-Ajax 1-0
4. Kiki Musampa Ajax 18j, 6m, 24d Ajax-Real Madrid 1-0
5. Patrick Kluivert Ajax 18j, 2m, 13d Ajax-AC Milan 2-0
6. Rody Turpijn Ajax 18j, 4m, 17d AJ Auxerre-Ajax 0-1
7. Clarence Seedorf Ajax 18j, 5m, 13d Ajax-AC Milan 2-0
8. Quincy Owusu Abeyie Arsenal 18j, 7m, 22d Arsenal-Rosenborg 5-1
9. Arjen Robben PSV 18j, 8m, 9d PSV-Bor. Dortmund 1-3
10. Wesley Sneijder Ajax 18j, 9m, 30d Ajax-AC Milan 0-0
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dit record moeten we terughebben, ik stel voor om Vurnon Anita te laten debuteren tegen Thun![]()
Treinen hequote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:48 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Zo. wordt krapjes dus. Als de bussen om half 10 vertrekken
Ach ja, aan het lijstje zie je ook dat het niet gelijk een garantie voor een topper hoeft te zijnquote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dit record moeten we terughebben, ik stel voor om Vurnon Anita te laten debuteren tegen Thun![]()
Jullie gaan gewoon met de trein. Ahaquote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Treinen he
Heb geen idee hoe lang de trein erover doet, maar zo lang zal dat niet zijn denk ik.
Zoiets zal het wel zijn ja. Dan zijn de laatsten er dus rond 12en. Niet echt vroeg nee....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:27 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Jullie gaan gewoon met de trein. Aha
1,5 uur toch van Eindhoven -> Amsterdam?
quote:Voor Jason Culina, André Ooijer, Michael Lamey en Michael Reiziger is de wedstrijd van PSV tegen Ajax komende zondag een speciale. Allen speelden in het verleden voor de Amsterdamse club. Reiziger won er alles wat er te winnen viel, maar keerde afgelopen zomer bij concurrent PSV terug in Nederland.
"Dat is een hele speciale wedstrijd", aldus Reiziger. "Er zit een extra tintje aan het duel. Ik ben opgegroeid bij de club en heb er veel aan te danken. Aan de andere kant heb ik als prof langer bij Barcelona gespeeld dan bij Ajax. Maar als ik met PSV kampioen wil worden, moeten we nu eenmaal ook van Ajax winnen."
Veel Amsterdamse kennissen van Reiziger herinneren hem eraan dat hij zijn grootste successen toch echt in de hoofdstad kende. "Mijn vrienden zijn er wel mee bezig ja. Hoe ik dat merk? Ik krijg veel sms'jes deze week." Toch heeft Reiziger momenteel geen band meer met de club. "Ik ken alleen trainer Danny Blind goed. Voor mij is de periode bij Ajax eigenlijk helemaal afgesloten."
Een klein beetje Ajacied is Reiziger toch wel gebleven. "Ik zal het altijd mooier blijven vinden om van Feyenoord te winnen dan van Ajax."
Idd, weer zo'n overloperquote:
Helemaal met je eensquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:44 schreef SoA-Holic het volgende:
Een klein beetje Ajacied is Reiziger toch wel gebleven. "Ik zal het altijd mooier blijven vinden om van Feyenoord te winnen dan van Ajax."
DIt vind ik dan nog wel mooi.
Was leuker geweest als hij bij Ajax zijn carrière eindigde. Maarja, ieder zijn eigen keus.quote:Waarom overloper? De man speelt al bijna 10 jaar niet meer in Amsterdam, stond recent niet in de belangstelling van Ajax en kreeg een goed contract van fc philips. Tja, de man gaat nog 3 jaar cashen om vervolgens in barcelona te gaan wonen.
Helaas misschien tot aan het einde van dit seizoen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:45 schreef Erwtensoep het volgende:
Wij hebben dan ook de beste rechtsback van Europa
en aan het begin van zijn carriere dacht Ajax hem ook niet nodig te hebben. ik zit er echt niet mee dat hij nu bij 'de vijand' zit.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:44 schreef SoA-Holic het volgende:
DIt vind ik dan nog wel mooi.
Waarom overloper? De man speelt al bijna 10 jaar niet meer in Amsterdam, stond recent niet in de belangstelling van Ajax en kreeg een goed contract van fc philips. Tja, de man gaat nog 3 jaar cashen om vervolgens in barcelona te gaan wonen.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:02 schreef SiemeN het volgende:
Ik zat even wat text te copy pasten uit het topic hier op irc.. wat de volgende gespreksstof tussen wat vrienden van me opleverde.. ze zijn complete nono's in de voetbal wereld..
Je gaat met je vrienden op IRC chatten? Wees er maar trots opquote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:02 schreef SiemeN het volgende:
Ik zat even wat text te copy pasten uit het topic hier op irc.. wat de volgende gespreksstof tussen wat vrienden van me opleverde.. ze zijn complete nono's in de voetbal wereld..
quote:Culina: " Bij Ajax waren er maar twee mensen die in me geloofden "
Jason Culina laat deze week in een interview in Voetbal International weten dat hij het erg moeilijk heeft gehad tijdens zijn periode bij Ajax. De Australiër stond tussen 1999 en 2004 in Amsterdam onder contract, maar kwam in vijf jaar tijd tot slechts twee officiële wedstrijden in het eerste elftal. Eind september maakte Culina de overstap van FC Twente naar PSV.
"Een jaar geleden had ik nog het gevoel dat ik eigenlijk helemaal geen professionele voetballer meer was", vertelt de aanvallende middenvelder. "Ik speelde alleen in het tweede team van Ajax. In vijf jaar Ajax waren er maar twee mensen die in me geloofden: Marco van Basten en John van 't Schip. Ze hebben binnen de club ook altijd gepusht om mij naar het eerste team van Ajax te krijgen, maar dat gebeurde niet. Van Basten en Van 't Schip hebben mij ook vaak op kantoor geroepen, gewoon om te vragen hoe ik me voelde. Dan vertelde ik eerlijk dat het niet goed ging. Ik kon presteren wat ik wilde, ik kwam toch niet bij het eerste team. Je gaat jezelf vragen stellen. Waarom doe ik dit? Waarom sta ik op maandagavond voor tien toeschouwers te spelen?"
Culina had het gevoel dat niet alleen sportieve redenen een rol speelden. "In het begin was de overgang gigantisch en speelde ik niet goed. Maar toen ik later naar mijn mening wel goed genoeg was, kwam ik er niet bij om niet-sportieve redenen. Soms kan de reden ook gewoon zijn dat iemand je niet mag. Wat kun je daaraan doen?"
Toch heeft hij er geen spijt van dat hij als tiener naar Amsterdam vertrok. "Er wordt me vaak gevraagd of Ajax de juiste keuze is geweest. Natuurlijk! Ik heb van die periode geleerd. Daarbij was ik ook niet de enige Ajax-speler met wie zo werd omgegaan. Kijk maar naar Michael Lamey. Die was later blijkbaar wel goed genoeg om een contract bij PSV te verdienen. De eisen zijn enorm hoog bij Ajax. Zelfs een topper als Zlatan Ibrahimovic had het daar moeilijk. Ze willen per se een bepaalde mooie manier van voetballen nastreven. Eerlijk gezegd win ik liever elke week."
(VI-AOL)
Jason Culina heeft het IQ van een strontvlieg, blijkt. Alsof Michael Lamey goed genoeg is voor PSV? Zelfs Eric Addo pikt zijn speelminuten mee, bij gebrek aan beter.quote:Kijk maar naar Michael Lamey. Die was later blijkbaar wel goed genoeg om een contract bij PSV te verdienen.
Dat is idd wel erg triestquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:20 schreef Houniet het volgende:
Die Culina spoort hem ook niet. Hebben jullie mee gekregen wat hij met zijn spullen van twente heeft gedaan? Zoals wedstrijd-shirt en trainings art? Gewoon in de container van het stadion gepleurt. De fans van twente hebben het gevonden.Die waren er niet zo blij mee,
"Hij had het net zo goed aan de mensen kunnen geven die elke week in het stadion zitten."
Zo zei iemand dat op het nieuws.
Zie ook bijvoorbeeld Dave v/d Bergh en Romano Denneboom.quote:Al zegt het natuurlijk wel iets als Marco en John het vertrouwen in je hebben.
Tjah, dat snap ik ook niet, maar die waren na 1 wedstrijd dan ook al weer gauw weg. Feit is wel dat, met geluk of niet, Marco en John het gewoon fantastisch doen bij Oranje. Blijf het super jammer vinden dat ze niet hoofdcoach bij Ajax zijn geworden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zie ook bijvoorbeeld Dave v/d Bergh en Romano Denneboom.![]()
Dat hoop ik nog wel mee te maken, dat ze coach bij A.F.C.A worden!!!11quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:37 schreef S-Two het volgende:
[..]
Tjah, dat snap ik ook niet, maar die waren na 1 wedstrijd dan ook al weer gauw weg. Feit is wel dat, met geluk of niet, Marco en John het gewoon fantastisch doen bij Oranje. Blijf het super jammer vinden dat ze niet hoofdcoach bij Ajax zijn geworden.
Dat zou wel het mooiste zijn. Dat ze dan met een zo'n beetje geheel Nederlands team, het aanvallende voetbal terug brengenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:41 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien nadat ze het WK gewonnen hebben, de uitdaging met Oranje is dan weg. Op clubniveau kunnen ze het daarna met Ajax proberen te bewijzen.
Appeltje eitje dus.quote:'Huntelaar is de ideale Ajax-spits'
Klaas Jan Huntelaar is een gewilde spits. Nu hij meer dan één op één loopt bij SC Heerenveen, staan de clubs voor hem in de rij. De 22-jarige spits weet zelf precies bij wat voor club hij het beste past. "Ik wil in een aanvallende ploeg spelen, dicht bij de goal in een kleine ruimte vlakbij de zestien", legt Huntelaar uit in het Algemeen Dagblad.
"Ik rendeer al vanaf de jeugd het best als centrumspits tussen twee vleugels. Veel beweging om me heen en een nummer 10 kort achter me. Bij voorzetten duiken we afwisselend op bij de eerste en de tweede paal", aldus de jongeling. Het lijkt erop dat Huntelaar een exacte kopie geeft van de functieomschrijving van het prototype Ajax-spits. En laten de Amsterdammers zo'n spits nog steeds niet hebben gevonden en Huntelaar toevallig met argusogen volgen.
't Zou mooi zijn. Alleen als we wereldkampioen worden, kunnen die gasten bij alle clubs aan de slag natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:47 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dat hoop ik nog wel mee te maken, dat ze coach bij A.F.C.A worden!!!11![]()
Ow zo'n manierquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:24 schreef Nashje het volgende:
Dus dan mag ik er niet meer op reageren?
Met mooie spandoekenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:39 schreef Badabingea het volgende:
Binnenkort naar Ajax - Heerenveen, hopen dat Klaas Jan daarna aan de andere kant van het veld staat.
Yup. Hij is live te volgenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:16 schreef Houniet het volgende:
[..]
Met mooie spandoeken
"Klaas Jan, je bent welkom"
Die wedstrijd word trouwens uitgezonden op rtl5
Sorry voor het lange leesvoer mede Ajacieden.quote:'Huntelaar niet bang voor druk bij Ajax'
Geen spits in Nederland zo gewild als Klaas Jan Huntelaar. Ajax volgt hem, Feyenoord ziet hem als opvolger van Dirk Kuyt. En Oranje lijkt binnen handbereik. Een gesprek over zijn drive, de opvallende gelijkenis met Fernando Morientes en de aanstaande stap naar de top van Nederland. "Ik denk wel dat ik het aankan. Ja. Waarom niet?''
Het voetbalgeluk vond Klaas Jan Huntelaar terug op een trapveldje in Hummelo, ruim twee jaar geleden. Na elke training bij De Graafschap belde de spits wat vrienden uit het dorp waar hij opgroeide, om zijn plezier in het voetbal vooral niet te verliezen.
"We gingen heel de middag lekker klooien met de bal'', vertelt Huntelaar, op dat moment door PSV uitgeleend aan De Graafschap. "Ik zat in Doetinchem alleen maar op de bank en op de training draaide het om vechtvoetbal, om overleven. Puur door 's middags te voetballen met vrienden, hield ik het vol. Zodra ik thuis kwam trok ik gelijk andere kleren aan en hup, lekker ballen. Om het plezier te vinden dat 's morgens ontbrak.''
De keuze voor De Graafschap was destijds een verkeerde. Hij refereert eraan, nu een nieuw kruispunt in zijn carrière opdoemt. Ajax, PSV, Feyenoord, AZ; de complete top van Nederland volgt hem op de voet. Het is inderdaad de volgende stap, zo heeft de 22-jarige spits ook zelf in zijn hoofd.
"Wanneer die stap komt, zie ik vanzelf wel. Het is vrij simpel: ik heb een contract tot 2007, dus het wordt dit seizoen of volgend seizoen. Maar straks ga ik wél de club kiezen die bij me past, het moet kloppen. Destijds koos ik met De Graafschap vooral voor het sentiment, als jongen uit de Achterhoek. Dat zal me nooit meer gebeuren'', zegt Huntelaar.
"Ik weet wat ik belangrijk vind. Ik wil in een aanvallende ploeg spelen, dicht bij de goal in een kleine ruimte vlakbij de zestien. Ik rendeer al vanaf de jeugd het best als centrumspits tussen twee vleugels. Veel beweging om me heen en een nummer 10 kort achter me. Bij voorzetten duiken we afwisselend op bij de eerste en de tweede paal.''
Dat Huntelaar indirect het profiel beschrijft van een Ajax-spits, weet hij best. "Maar bij AZ spelen ze ook zo en bij Feyenoord dit seizoen in grote lijnen ook. Stuk voor stuk mooie clubs. Voor de erfenis van bijvoorbeeld Kuyt ben ik niet bang, het is zinloos daar bij stil te staan. Bij Ajax wordt iedere spits vergeleken met Ibrahimovic. Als je daar wakker van ligt, kun je bij Ajax eigenlijk nooit meer spelen. Daar heeft Johan Cruijff rondgelopen.''
In Alkmaar hadden ze afgelopen voorjaar al twee miljoen euro over voor de spits, toen bezig aan zijn eerste volledige seizoen in de eredivisie. Heerenveen vroeg het drievoudige; vanaf zes miljoen euro was voorzitter Riemer van der Velde bereid te praten. En die prijs blijft de laatste weken maar stijgen. Huntelaar haalt zijn schouders op, hij wil zijn keuze vooral rationeel maken.
"Voor AGOVV en SC Heerenveen heb ik ook heel bewust, weloverwogen gekozen. Als ik eenzijdig had gedacht, was ik wel bij PSV gebleven. Daar kon ik destijds mijn contract verlengen, maar ik heb de situatie heel nuchter bekeken. De conclusie was vrij duidelijk: ze wisten gewoon niet wat ze met me wilden. Ik kon verhuurd worden, maar met welk perspectief? Ik had geen zin in het Robert Fuchs-verhaal. Die werd wel zes keer uitgeleend volgens mij.''
Zijn fraaie hattrick tegen NAC vorig weekeinde maakte een bescheiden Huntelaar-hype los. De spits is definitief klaar voor het grote werk, concluderen kenners en pseudo-kenners in koor. Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek pleit zelfs voor een kans in Oranje.
"Ik moet wel een beetje lachen om dat gedoe'', zegt Huntelaar. ,,Gertjan gaf na NAC hooguit een tip, dat wordt allemaal meteen opgeblazen. Maar of ik de stap naar Oranje al aankan? Dat denk ik wel. Ja. Waarom niet?''
De spits voelt dat in zijn spel steeds meer vanzelf gaat, dat hij in alles groeit naar een hoger niveau. Hij heeft wat ze in Engeland awareness noemen. Huntelaar kent die term.
"Het betekent dat je oog hebt voor alles wat er om je heen gebeurt in het veld. Het voelen waar de verdediger staat en waar hij heen wil, en daar dan op anticiperen in je beweging of je actie. Hoe meer dat vanzelf gaat, hoe verder je bent als voetballer. Ik ben benieuwd of ik op een hoger niveau nog steeds de juiste keuzes zal maken.''
De jeugdinternational is een voetbaljunk, die zoveel mogelijk kijkt en luistert om beter te worden. Ook in zijn vrije tijd. Dan praat hij liever een uur over spelsituaties en doelpunten, dan dat hij ze zittend achter de PlayStation maakt. "Met computeren heb ik sowieso niets'', stelt Huntelaar. "Bij Jong Oranje bijvoorbeeld ben ik vaak de eerste die wil kaarten.''
Vraag Huntelaar naar zijn favoriete spitsen en hij lepelt een fraaie reeks op, compleet met een gedetailleerde analyse. Bij AGOVV wezen ze Huntelaar op zijn gelijkenis met Fernando Morientes, spits van Liverpool.
"Op hem ben ik heel specifiek gaan letten en het bleek te kloppen. Qua spel en manier van bewegen zie ik best veel overeenkomsten. Morientes is een meevoetballende spits, die het moet hebben van zijn inzicht. Hij kan goed koppen, duikt veel op bij de eerste paal en voetbalt op souplesse, niet op kracht. Dat doe ik ook.
"Hernan Crespo, dat is een typische krachtspits. En Thierry Henry is fantastisch in de counter, dankzij zijn enorme snelheid. Zo kun je spitsen indelen in bepaalde categorieën. Ik sla dat soort dingen allemaal op in mijn hoofd. Dat gaat vanzelf.''
De link naar Ruud van Nistelrooy is snel gelegd. De Oranje-spits groeide óók in de eerste divisie, is net zo'n liefhebber en zette in Heerenveen de laatste stap richting de top.
"De drive van Van Nistelrooy, dat vind ik mooi'', vertelt Huntelaar "Hij straalt uit dat hij pas van het veld stapt als hij een paar goals heeft gemaakt. Die drang, die honger zit in zijn hele lijf. Ik heb Foppe de Haan wel eens gevraagd wat hij destijds deed om Van Nistelrooy beter te maken. Hij vertelde dat Ruud vroeger alles mooi wilde doen. Stiftjes en zo. Foppe eiste dat hij iedere bal koel en zakelijk afmaakte, zowel op de training als in de wedstrijd. Ik wil zoveel mogelijk weten over oefenstof, om zelf beter te worden. Foppe liet Jon Dahl Tomasson op trainingen altijd gericht schieten in de linker- of rechterhoek. Hij moest om en om vlakbij de doelpaal zien te scoren, om zo te leren voelen waar het doel staat.''
Huntelaar weet tot in de details wat hij zelf kan en waar hij aan wil werken. Zijn doelstellingen, op korte en lange termijn, prent hij in zijn hoofd of hij vertrouwt ze toe aan het papier. Begin vorig seizoen vroeg trainer Gertjan Verbeek de voetballer op te schrijven wat hij wilde verbeteren.
"Ik koos voor snelheid, voetenwerk en kracht. Buiten de training werkte ik daar aan met assistent-trainer Henk Herder. Ik kreeg loopvormen, oefeningen om soepel te bewegen en in het krachthonk werkte ik aan mijn fysiek. In wedstrijden op hoog niveau zet je vanzelf de volgende stap. Daar leer je situaties te herkennen en daarop te anticiperen. Dát is voetbal.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |