abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31560729
Polopolopopopooo
pi_31561144
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:11 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ik vraag me echt serieus af hoe sommige mensen dan zitten te kijken naar zo'n wedstrijd hoor...
Kijk, ik vind Pienaar ook veel beter dan Rosales. Da's duidelijk.

Maar waarom durft Pienaar die voorzet niet te geven? Altijd maar draaien en breien en dan wachten totdat Trabelsi er is om de bal voor te geven. Bijvoorbeeld bij die kans van Anastasiou.
Echt, zeker 6 van de 10 keer legt hij de bal terug op Trabelsi. Probeer het eens zelf, hij kan het best want tegen Sparta gaf hij wel de voorzet vanaf de zijkant waaruit Nigel binnenkopte. Maar hij durft het vaak niet. Verder mag hij die kans weer niet missen, hij moet echt eens beter leren afronden. Tegen Arsenal had hij ook al zo'n gigantische misser.

Rosales vond ik ook niet goed. Eerste helft was dramatisch. Tweede helft ging al wat beter maar nog steeds niet over naar huis te schrijven. Al had Anastasiou Mauro's enige goede voorzet moeten promoveren tot assist.

Ik heb bij Pienaar altijd het gevoel dat het nog beter kan (en moet), maar toegegeven het rendement is oké bij hem. Het is niet toevallig dat juist hij weer de assist maakt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 oktober 2005 @ 16:21:59 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_31561183
klaas jan mag naar Amsterdam komen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_31561270
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:21 schreef borisz het volgende:
Hoe sneller hoe beter, liefst nog in de winterstop. Ajax moet Feyenoord zeker kunnen aftroeven dan, ook omdat de Amsterdammers veel meer geld hebben, vanwege de CL-deelname.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_31561291
quote:
Ronaldinho ook.

Ontopic:
Rosales speelde 1e helft slecht, 2e helft goed. Hij speelde als rechtsbuiten de 2e helft goed. Ging veel dreiging vanuit, en leverde voorzetten af. Pienaar was gisteren de hele wedstrijd weer ouderwets lekker bezig, zo wil ik hem vaker zien. Ga aub rosales niet met pienaar vergelijken, want dat zijn 2 verschillende spelers. Ik weet wel dat pienaar geen rechtsbuiten is maar een middenvelder en rosales geen linksbuiten is maar een rechtsbuiten. Beoordeel ze daar op. Beide zijn ze op hun eigen manier waardevol voor Ajax. Ik heb van beide genoten gister, en zeker de 2e helft.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_31561370
Hoe zit het met Charisteas? Kan die spelen tegen PSV?
pi_31561372
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hoe sneller hoe beter, liefst nog in de winterstop. Ajax moet Feyenoord zeker kunnen aftroeven dan, ook omdat de Amsterdammers veel meer geld hebben, vanwege de CL-deelname.
In de winterstop is ie veel te duur voor Ajax denk ik, zij zullen echt niet de hoofdprijs willen betalen die zeker rond de 10 miljoen ligt in de winterstop.

Die komt op zijn vroegst pas in de zomer en dan denk ik dat ie naar Feyenoord vertrekt.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:18:02 #133
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31562031
methodmich is altijd een beetje zwart wit. Het rendement van Pienaar is oke, ook omdat het rendement van de anderen grandioos tekort schiet natuurlijk. Pienaar speelt zo nu en dan een erg sterke wedstrijd, maar daar was gisteren er natuurlijk zeer zeker geen van, ondanks dat de enige voorzet die 'ie durfde te geven door Anastasiou nog tot een assist werd gepromoveerd.

Rosales was de 1e helft gewoon een drama, de 2e helft ook zeker niet meer dan redelijk. Heb 'm beter zien spelen, helaas die keren ook meestal zonder voorzet. Maar waarom zou je iemand niet aan kunnen leren hoe je een voorzet moet geven? De acties tot aan de achterlijn danwel de 16 zijn goed, wanneer het vervolg aan wordt geleerd (even kijken waar iedereen staat voor de bal te raken) dan kan dat echt nog wel een bruikbare vleugelspeler worden.

Hetzelfde geldt voor Mitea. Ze zijn geen vleugelspelers, maar met wat overzicht kunnen ze die positie beter invullen dan Pienaar, die je dan weer beter op 10 of op 6 kan zetten.

En dan liever op 6 natuurlijk, want om je plek op 10 af te dwingen moet je toch wel enige vorm van scorend vermogen hebben. En tegenwoordig heb ik zelfs bij 1-op-1 situaties met Pienaar vrij voor de goal al van tevoren de geruststelling dat 'ie 'm over zal schieten.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:19:32 #134
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31562093
quote:
nog negen nachtjes, dan is hij er
pi_31562339
Wat vinden jullie hiervan?

AMSTERDAM, 19 oktober 2005 15:16 - Danny Blind wil paal en perk stellen aan de commerciële activiteiten van zijn spelers. De Ajax-coach heeft na het gelijkspel van zaterdag tegen Heracles een voorlopige stop uitgevaardigd voor niet direct aan voetbal gerelateerde activiteiten, als het openen van winkels of het bijwonen van filmpremières. Blind wil dat zijn manschappen zich de komende tijd puur concentreren op het voetballen.

Nu zal het niet zo zijn dat het bijwonen van premieres zo vermoeiend zijn dat spitsen net een stapje tekort komen op het veld, het gaat dus om het statement: totale toewijding aan het team.

Gaat Blind hierin te ver of is er wat voor te zeggen?
Yeah baby Yeah!
pi_31562435
Weinig
Houd van een lijntje.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:05:56 #138
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31562848
Pima
pi_31563026
Prima statement. Eerst maar eens goed voetballen, volgens mij speel je daarom bij Ajax. Niet om naar allerlei premieres te gaan.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:20:35 #140
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31563119
quote:
Ajax in gesprek met Goossens en Sarpong
Woensdag 19 oktober, door DVD, Amsterdam, 13.32u GMT+01.00, VI

De afgelopen week heeft Ajax met de twee talenten Jeffrey Sarpong en John Goossens gesproken. De twee jongelingen hebben nog geen contract bij Ajax maar staan in de belangstelling van enkele andere clubs.

Van Geel: 'Het eerste gesprek met de jongens hebben we gehad, maar het is nog te vroeg om er iets over te zeggen.' Later deze maand heeft Sarpong een afspraak met Chelsea.

Maduro
De interesse van Juventus in de Ajacied Maduro is bij Van Geel nog geheel onbekend. 'Ik weet van niets dus hoef ik daar niet op te reageren, in principe willen we de hele selectie behouden dus is een transfer onbespreekbaar.'
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31563826
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
Klopt, we worden het niet eens. Jij zou je ongelijk toch nooit toegeven.
Dat is onzin.

Jij komt alleen maar met hypotheses. Als Rosales de kans krijgt, blablabla... Dat moet allemaal bewezen worden. Je kan me zijn beslissende en memorabele acties uit zijn speeltijd van vorig seizoen ook al niet noemen. Logisch, want die waren er niet.

De enige als die er is, is de volgende: Als Rosales echt zo goed is, waarom geven dan én Koeman én Blind liever nog de voorkeur aan Pienaar of Babel (beide geen vleugelspitsen) en zelfs Manucharyan op rechtsbuiten?

De feiten in deze vertellen dat Pienaar zelfs als rechtsbuiten meer waarde heeft gehad voor Ajax dan Rosales. Pas als jouw Mauro daadwerkelijk afdwingt dat hij een langere periode rechtsbuiten mag zijn, kan je zien of jouw veronderstellingen juist zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31563860
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:19 schreef pfaf het volgende:
Michel, je zeikt! Rosales was gisteren de 2e helft super.
Onzin. Noem me zijn mooie en geslaagde acties dan eens, want dat schijnt niemand te kunnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_31563903
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:18 schreef twi het volgende:
Rosales was de 1e helft gewoon een drama, de 2e helft ook zeker niet meer dan redelijk. Heb 'm beter zien spelen, helaas die keren ook meestal zonder voorzet. Maar waarom zou je iemand niet aan kunnen leren hoe je een voorzet moet geven? De acties tot aan de achterlijn danwel de 16 zijn goed, wanneer het vervolg aan wordt geleerd (even kijken waar iedereen staat voor de bal te raken) dan kan dat echt nog wel een bruikbare vleugelspeler worden.
Precies. Het Regi Blinker-effect. Leuk tot aan de 16 en dan is het klaar. Die jongen heeft in Argentinië zeker ook nooit vaak gescoord?
www.thuisuiteten.nl
pi_31563948
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:19 schreef pfaf het volgende:
Michel, je zeikt! Rosales was gisteren de 2e helft super.
Zijn dollingen waren leuk, maar de voorzetten/pases waren verschikkelijk
pi_31563968
Die voorzet die Pienaar hopeloos over schoot

Is het toch iemand gelukt!
Houd van een lijntje.
pi_31563999
Volgens mij kwam die bal vooral zo goed te liggen omdat er een Zwitser aan zat. Maar laat dat er één zijn, Montana ook weer blij.

De tijd zal het leren.
www.thuisuiteten.nl
pi_31564211
quote:
19/10/2005 - Escude vraagt om speeltijd in tweede elftal; verdediger moet aggressiever worden
(Gepost door RvN)

In een reactie in Voetbal International laat de zaakwaarnemer van Julien Escude weten dat de Fransman in het onderhoud met Blind niet gevraagd heeft om op de transferlijst geplaatst te worden. Mocht een terugkeer in het eerste elftal lang uitblijven, dan wil hij wel op zoek naar een oplossing. Escude zou wel gevraagd hebben om speeltijd bij het tweede elftal om zijn ritme niet te verliezen.

Volgens de zaakwaarnemer kreeg Escude te horen dat Blind verdedigers graag aggressief ziet spelen, iets dat niet in het spel van de Fransman zit.
Escudé keert nog wel terug in het basiselftal.

Wat vonden jullie trouwens van Maduro gisteren? Ik had er een dubbel gevoel bij, opbouwend vond ik hem wel goed en hij schoof ook wel goed in, maar ik vond hem ook slordig af en tot vooral bij die drie 'kansen' voor die spits van Thun.
pi_31564252
Maduro neemt risico, dat is wat link als je centrale verdediger bent. Maar ik heb hem liever daar dan ook nog eens op het middenveld, want dan heb je daar helemaal geen bijsluitende mensen meer. Of je moet Tomás droppen.
www.thuisuiteten.nl
pi_31565037
Ook Ajax volgt 'Duitse' Rafael

Niet alleen AZ zit achter het talent Nando Rafael aan, ook zijn oude ploeg Ajax volgt de verrichtingen van de geboren Angolees op de voet. Dit meldt Voetbal International vandaag. Rafael doorliep de hele jeugdopleiding van Ajax, maar vertrok in 2002 naar het Duitse Hertha BSC, waar zijn contract komende zomer afloopt.

De 21-jarige Rafael vluchtte al op jonge leeftijd naar Nederland, waar hij snel werd opgemerkt door Ajax. Hij kreeg echter geen tewerkstellingsvergunning omdat hij volgens het CWI niet aan de criteria voldeed. Op dat besluit volgend vertrok hij naar Duitsland, waar hij inmiddels regelmatig een basisplaats weet te veroveren bij Hertha BSC en Jong Duitsland.

Rosenberg en Charisteas dumpen voor een paar miljoen, en dan Huntelaar en Rafael halen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:12:47 #150
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31565185
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij kwam die bal vooral zo goed te liggen omdat er een Zwitser aan zat. Maar laat dat er één zijn, Montana ook weer blij.

De tijd zal het leren.
Je verwijt mij dat ik met hypotheses kom, maar wat doe je zelf? Je vooronderstelt hier dat áls de bal niet door een Zwitser werd beroerd, Steven Pienaar er wél een doelpunt van had gemaakt? Dan wordt het inderdaad lastig discussiëren met jou.

Steven Pienaar is geen rechtsbuiten, maar krijgt van Danny Blind wél de kansen op deze positie, Mauro Rosáles daarentegen is juist wél een pure rechtsbuiten maar krijgt de kans niet. Natuurlijk is Mauro Rosáles niet perfect, dient hij te werken aan zijn zwakke punten, zoals bijvoorbeeld zijn eindpass, maar is Steven Pienaar perfect? Verre van dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door M0NTANA op 19-10-2005 20:29:20 ]
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')