abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31467128
VMBOers lijken veel op elkaar, zelden zie je een VMBOer een eigen stijl ontwikkelen kwa uiterlijk en bijvoorbeeld hobbies, dit in tegenstelling tot de hoger opgeleiden van ons land. Je zou derhalve kunnen stellen dat VMBOers meelopers zijn, maar waar ligt dit aan? Ik zeg in zekere mate hun beperkte intelligentie, maar hier komen we later op terug.

Zo zie je een VMBOer nooit een eigen mening vormen over bijvoorbeeld een nieuwsitem; ze brullen na wat ze van hun vrienden horen zonder dat ze er zelf enig inzicht in hebben. Kwa kleding lijken ze allemaal op elkaar, ze kopen alles bij dezelfde winkel, bekende voorbeelden zijn de winterjas met bontkraag, en voor de sletjes, de bontlaarzen.

De verklaring hiervoor is simpel, een VMBOer denkt als volgt: 'MeN KLasGeNotUh DoeN HeT DuSS Om erBIJ te HorUHh MoeT iK HeT Ook DoeN'

Dit is tevens het levensmotto van menig VMBOer, daarom gaan ze allemaal - mits ze hun diploma halen - naar het SPW. Halen ze het diploma niet, dan kiezen ze ervoor om bakker te worden, of een andere ROC niveau 1 opleiding.

Kwa muzieksmaak zal je ook geen variatie tegenkomen bij de VMBOers, verder dan het talentloze gepruts van Usher en 50 cent komt het niet, dit ook te danken aan het eeuwige meeloperij.

Laat ik jullie een vraag stellen: heeft iemand van jullie weleens geprobeerd een gesprek aan te knopen met een VMBOer? Voor de mensen die dat weleens geprobeerd hebben, probeer nu eens voor jezelf te bedenken hoevaak dit resulteerde in een intelligent gesprek. Schrik niet, het antwoord zal 'nooit' zijn. VMBOers beschikken gewoonweg niet over genoeg capaciteit om over andere onderwerpen te praten dan scooters, scooters opvoeren en breezer drinken. De vrouwelijke variant van de VMBOer is vaak niet in staat om een heus gesprek te voeren en brult alleen wat willekeurige dingen uit (IkkUh ZaG NeT EeN kEi-LieF EGoLTjuh!). Dit alles zorgt ervoor dat VMBOers irritant in de omgang zijn en derhalve veel ergenis opwekken bij de hoger opgeleiden onder ons.

Een toekomst zit er veelal niet in voor onze sneue VMBOer, het blijft meestal bij ondankbaar werk wat niet veel verdiend, maarja: iemand moet het doen he!

Toch jammer dat er zoveel van zijn, zelfs op dit forum treffen we er een hoop aan, ik noem een GolleM, en in zekere mate ook Gizmore.

Mijn advies voor jullie pubers is dit: vermijd contact met VMBOers en drink nooit lauw bier!

Tot het volgende topic!
Myers
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:39:56 #2
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31467176
Nee hoor, dit is geen generaliserend topic.
Ik meen dat meer dan 70% van alle Nederlanders VMBO of lager heeft gedaan dus ik zou maar uitkijken als ik jou was. Straks heb je ruzie met meer dan 10 miljoen mensen!
pi_31467238
MAVO was nog normaal, sinds dat VMBO erbij is gekomen (lees: VBO bij de MAVO) is het zwaar achteruit gegaan. Dit is misschien zwaar generaliserend maar er zit een beetje waarheid in.

Is sinds 2 jaar ofzo dat VMBO zo kut is.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:44:45 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467295
Mag ik een aantal goede argumenten waarom dit topic een goed topic is?

Gelukkig staat jouw opleiding niet in je profiel.

Misschien heb je wat aan dit topic:
Stoer VMBO-Tuig! ?
http://www.google.com/search?q=VMBO&btnG=Google+Search&domains=forum.fok.nl&sitesearch=forum.fok.nl
Dit is een veel besproken onderwerp.

Mensen met horrorverhalen over VMBOérs .
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31467309
ik doe ook vmbo enzo, vet kool!!!!11!!
pi_31467317
lauw bier
pi_31467367
Myers = kansloos, en neen, ik ben geen vmbo'er.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:47:29 #8
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_31467376
Ik vind dat je dit erg netjes hebt geformuleerd Myers, je argumenten zijn dan ook op feiten gebaseerd, en niet op meningen. Zelf probeer ik wel eens een gesprek te voeren met VMBO'ers tijdens het uitgaan, vaak loopt dit uit op ruzie of een gesprek waar je niks aan hebt.

Het liefst zou ik al deze VMBO'ers geëxporteerd zien worden naar een land als België waar er veel vraag is naar domme kinderen om de alsmaar groter wordende pedofiele populatie te bevredigen.

Je merkt ook dat deze bevolkingsgroep zich associeert met negers, de gehele "Bling Bling" rage is afgestemd op hun. Niet alleen verloederen ze de Nederlandse top 40 met slechte neger muziek, ook geven ze ons land een slecht imago.

Myers, je gedachten kom zeer zeker overeen met die van mij. Het is belangrijk dat je dit onderwerp tot onze attentie brengt zodat we hier over kunnen discussiëren. Ik stel dan ook voor dat alle pubers hier hun mening over deze kwestie duidelijk formuleren zodat we een beter algemeen beeld over VMBO'ers kunnen vormen.
pi_31467377
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.

Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.

Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.

Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
pi_31467393

Yo ik br33zah., b|ertj3????????????
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:49:05 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467413
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.

Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.

Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.

Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
Hoi Ken ik jou? Is dit een spiegel?

Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
pi_31467427
ps. ik heb trouwens nooit vmbo gedaan voor de duidelijkheid.
pi_31467432
Wat ben jij sneu en zielig. Ik doe dan zelf wel VWO, maar heb toch ongeveer 60 procent VMBO-vrienden, helemaal niks mis mee. Kijk uit wie je gaat beledigen, heb jij enige wereldkennis? Enig idee hoe het echte leven er aan toe gaat?

Overigens, vind ik dit topic ook een toppunt van domheid, kun jij al een land zonder VMBO-ers voorstellen, succes kneus.

Met VMBO mensen beleef je tenminste echte dingen, boeiend dat de VWO-pikkies, dit als bijna crimineel dom gedrag zien, ga eens fucking leren.
pi_31467470
Ik vind dit heel dubbel, van de ene kant erg generaliserend zoals GoLLeM al zegt, van de andere kant zit er best een kern van waarheid in, ik kan me ongelofelijk irriteren aan meelopers / wannabe's e.d. (vraag me niet waarom, misschien het ruig doen/criminaliteit).
Nu komt het leuke, waarschijnlijk ben ik de eerste van mijn kaliber die in dit topic reageert, want (je raad het misschien al) : IK BEN EEN VMBO'er!.
Nu is het wel zo dat ik mij nogal afzonderde (toendertijd, ik doe nu MBO niveau 3, 2e jaar) van de rest, want zoals ik net al zei, ik kan die nalopers echt niet uitstaan, en jammer genoeg merk ik zelfs nu nog op het MBO (waar ook menige ex-VMBO'ers hun plek hebben gevonden) dat er flink meegelopen wordt en de muziek-smaak niet erg gevarieerd is, inderdaad veel 50cent, en natuurlijk sinds zijn dood veel André Hazes
Ik heb ook al menige duscussies achter de rug met klasgenoten, want ik vind het gewoon leuk om te discussieren, en zeg ze recht in hun gezicht dat ze nalopers zijn, alleen naar bepaalde muziek luisteren omdat anderen dat ook doen enz. moet je ze eens zien gaan
pi_31467493
Wat een lul verhaal zeg. Ik ken zat VMBO'ers die op dit moment HBO aan het studeren zijn.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_31467496
www.sugababes.nl | Veel van die uchies daar doen VWO
www.superdudes.nl | Veel kills die Havo/VWO doen.

Woord omhoog.
pi_31467523
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
pi_31467531
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Juist!
Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.

Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
pi_31467535
Ja preciezzz iedereen die vmbo doet is dom

pi_31467549
Myers waar zie jij jezelf overigens over 10 jaar?
pi_31467616
Ik begin me nu eigenlijk ineens af te vragen of dit topic wel serieus is of dat de TS gewoon irritatie probeert uit te lokken.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:22 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467627
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef Mittnick het volgende:

[..]

Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.

Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
Ik was dus net als hier boven omschreven.
ff kijken een oude post van me over mijn school:
quote:
Je hebt meerdere VMBO'ers.
Wij hadden op school de slimme kant: Net niet havo.
Je had de mensen die heel school niet interesseert en maar VMBO doen omdat een vriend van ze het ook doet, je hebt de VMBO'er die het gewoon niet beter kan en gewoon het beste er van maakt.

de 1e kant waardeert gewoon iedereen zijn ding. (TL )
de 2e doet wat mee met de groep (overheerst de laatste tijd wat meer)
de 3e doet ook gewoon wat hij wil en reageert hoe hij het hoort te doen. (overgrote deel)

De 2e groep overheerst de laatste tijd nogal vorig jaar was ik VMBO TLer jaar 4
Al met al moet je gewoon voor jezelf uit komen en de eerste tijd lak hebben aan bepaalde mensen, gewoon les geven en hier en daar wat laten praten, op den duur houden ze wel op.
O ja, zoals zo vaak op tv is hoe vreselijk die leraartjes het hebben, dat valt enorm mee. Dat is zooo overtrokken.
in ieder geval kwamen die taferelen niet bij mij op school voor
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:42 #23
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_31467637
ik zit nu in de vierde klas van het vmbo,en ongeveer 50% van mijn klas bestaat uit de vmbo'ers die jij beschrijft, maar de andere helft is redelijk normaal, waar ik mijzelf ook onder reken.
En ja, ik heb een eigen mening, en nee ik luister niet naar rap, en ja ik heb wel eens een gesprek met een vmbo'er aangeknoopt, en verhip, sommige bleken ook daadwerkelijk intelligent te zijn.
Ikzelf kom van het havo/vwo, en ik baalde verschrikkelijk omdat ik net als de TS dacht dat er alleen maar van dat soort "rap" mensen opzaten, maar het bleek erg mee te vallen.
erg jammer alleen dat de TS niet even een eigen mening vormt, en alleenmaar de mening van de media en het gros van de internetters napraat.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:58:33 #24
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31467694
Nee van die zeurende havo-lamzakken zijn leuk.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:59:19 #25
132191 -jos-
Money=Power
pi_31467713
Hey Meyers lekker generaliserend topic hoor maar ik gok dat jou niveau nog lager ligt dan VMBO, wat een sukkel ben jij zeg
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_31467714
Inderdaad, de TS is ook een hele grote meeloper. Waar heb jij deze mening van?
pi_31467730
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:58 schreef cerror het volgende:
Nee van die zeurende havo-lamzakken zijn leuk.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef -jos- het volgende:
Hey Meyers lekker generaliserend topic hoor maar ik gok dat jou niveau nog lager ligt dan VMBO, wat een sukkel ben jij zeg
Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statement
pi_31467767
Het lijkt er sterk op dat de TS zelf een achterlijke aap is, en niet de "VMBO'ers"
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_31467823
Ben benieuwd of die Myers nog durft te reageren met zijn hoge opleiding
pi_31467833
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.

oftewel: Bash geen VMBO'ers jij kutnerd.
pi_31467843
Wacht maar tot je een mooi meisje ziet wat VMBO / MBO blijkt te doen, wat een potentiele vriendin voor je zou zijn.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:05:08 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467883
Moeten we nog een Poll openen wat onze mening is?
pi_31467904
Van alle irritante mensen die ik tegenkom, is het meerendeel wel VMBO'er...
Dat is dus een al dan niet nietszeggend feit...
Aargh Aargh Aargh
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:07:52 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467946
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Jup
Maar dat zijn grotendeels de verveelde jeugd die er niets voor doen, ik zeg ook niet dat het VMBO bestaat uit toffe mensen, maar toch een groot deel is gewoon serieus bezig met zichzelf en levert alles op tijd in en doet zijn eigen ding.
Natuurlijk bestaan er meelopers en gewoon domme mensen, dat is het gevolg van de Mavo, VBO en LBO samen gooien op een hoop.
Érg jammer dat dat gebeurd is.
pi_31467959
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:10:18 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_31468004
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.

Goede reactie en met degelijk feitenmateriaal onderbouwd.

Chapeau!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_31468022
Achjaa je hebt er inderdaad veel bij die maar doen wat de rest ook doet... Maar als je de goede eruit pikt, kan je erl heel veel lol mee hebben
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_31468032
Ik ben het gedeeltelijk met TS eens. Maar zo makkelijk kan je het niet zeggen. Het zijn allemaal individuen, maar ik ben wel van mening dat 80% van het VMBO toekomstig tuig is.
pi_31468052
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:52 schreef dady het volgende:
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
Ah ja, de echt belangrijke dingen... volkomen belachelijk dat die studiebollen niks van scooters opvoeren afweten he!
Ja, ik generaliseer.
pi_31468058
Heb gisteren iets ervaren over VMBO. Ik heb nu net een nieuwe gymleraar. Deze betreffende man (overigens zeer aardig ) vroeg ik hoe het beviel op mijn school, hij er is pas sinds aanvang van dit jaar. Hij vertelde dat werken op een havo/vwo school een verademing was, omdat die vmbo'ers alles maar 'boeiuh' of 'cool' vinden. Hij zei nog dat met die vmbo'ers normale gesprekken (zoals bijvoorbeeld over school) gewoon niet mogelijk was.

Dit heeft mij eigenlijk best wel aangegrepen. Zegt toch wel veel over hoe het er op het vmbo aan toe gaat.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31468113
quote:
Define productief
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:15:03 #42
132191 -jos-
Money=Power
pi_31468132
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statement
ik doe VWO hoor
pi_31468167
TS je mag per direct dood vallen van mij, serieus dit gezeik over het VMBO begint steeds triester te worden.

Ik heb een jaar HAVO/VWO gedaan maar had geen zin in leren maar zin om met m'n handen aan de slag te gaan, de de toen de LTS op (is nu een groot gedeelte van de VMBO)

En wat viel me op, geen matennaaien, elkaar helpen, niemand die de beste wilde zijn, niemand die zich beter voelde en een prima sfeer. Op het VWO was heet een grote show van kijk mij de beste zijn en zodra je iemand kan verlullen dan deed je dat "Oeh meester hij kijkt af".

Heb hierna gewoon MBO ICT Niveau 4 gehaald waar ik een voorsprong had doordat ik een electro achtergrond had, vind het dan ook vreemd dat een techisch opgeleid iemand niet direct naar het HBO kan en een theoretisch opgeleid iemand die niks van techniek weet zo toegelaten wordt op het HBO... Maar goed.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_31468168
Overigens... in de generale strekking van ts's post kan ik me wel vinden. Hoewel er natuurlijk vast goede figuren tussenzitten is het overgrote merendeel gewoon dom tuig. Maar omdat ik later in mijn bedrijf ook werknemers nodig heb die aan de productieband moeten staan ben ik toch blij dat ze er zijn...
Ja, ik generaliseer.
pi_31468171
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef -jos- het volgende:

[..]

ik doe VWO hoor
Dan zou je toch beter moeten weten
pi_31468185
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef Black-Death het volgende:
Heb gisteren iets ervaren over VMBO. Ik heb nu net een nieuwe gymleraar. Deze betreffende man (overigens zeer aardig ) vroeg ik hoe het beviel op mijn school, hij er is pas sinds aanvang van dit jaar. Hij vertelde dat werken op een havo/vwo school een verademing was, omdat die vmbo'ers alles maar 'boeiuh' of 'cool' vinden. Hij zei nog dat met die vmbo'ers normale gesprekken (zoals bijvoorbeeld over school) gewoon niet mogelijk was.

Dit heeft mij eigenlijk best wel aangegrepen. Zegt toch wel veel over hoe het er op het vmbo aan toe gaat.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:

Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen
pi_31468245
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Verklaar je nader aub
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31468274
fipo

tvp
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_31468277
quote:

*Proest*
pi_31468280
Wat een onzin zeg. Als je dus begint op het vmbo en eindigt op de uni, wat dan? Dan verwissel je ineens van intelligentie, gelijk met je opleiding?
pi_31468299
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef Northside het volgende:
Overigens... in de generale strekking van ts's post kan ik me wel vinden. Hoewel er natuurlijk vast goede figuren tussenzitten is het overgrote merendeel gewoon dom tuig. Maar omdat ik later in mijn bedrijf ook werknemers nodig heb die aan de productieband moeten staan ben ik toch blij dat ze er zijn...
Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)
pi_31468305
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hen zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Aargh Aargh Aargh
pi_31468317
Als er geen vmbo'ers waren was Bacardi ook allang dood geweest
Een intelligentie zo laag dat je er een gat voor moet graven en een eigendunk/arrogantie zo hoog dat je er met een spaceshuttle nog niet bij kan
pi_31468326
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)
Blijf dat jezelf wijs maken
pi_31468336
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Balpoint het volgende:
Als er geen vmbo'ers waren was Bacardi ook allang dood geweest
Door een gebrek aan slimme mensen was het ook bijna dood want ze hebben er echt een teringzootje van gemaakt toen Breezer zo explosief groeide
pi_31468352
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Verklaar je nader aub
Ik bedoel daarmee, dat zoals eerder gezegd werd, 70% van Nederland VMBO 'studeerd', en dus maar 30% van de jeugd over blijft voor alle andere opleidingen, wat dan weer de kans op tuig op het VMBO groter maakt dan bij al die andere opleidingen omdat er gewoon meer mensen op zitten.
Dan heb je natuurlijk ook nog het stukje intelligentie (dat verder weinig met mijn vorige reactie te maken heeft), waaruit dan weer blijkt dat over het algemeen intelligente mensen geen tuig zijn en vice versa, waardoor ze vanzelf op het VMBO terecht komen.

Zo dan?
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:23:06 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468362
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hen zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
De vooruitgang werd gehinderd, klopt.
pi_31468369
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hun zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.

Natuurlijk is het ooit bedacht door een hoger opgeleid iemand of door iemand met tijd teveel.
pi_31468376
de TS heeft gewoon gelijk, de vmbo-ers haal je er zo uit tijdens het uitgaan gewoon de kenmerken omschrijven die de TS noemt...

let er wel op dit wil niet zeggen dat alle vmbo-ers onaardig vol zijn, maar er loopt tuig rond...
I'm not the man you think I am!
pi_31468410
Denk dat je wel enige nuance aan kan brengen dan. Niveau 1 en niveau 4 schelen gigantisch qua moeilijkheid. Denk dat die echte randdebielen niet hoger dan 2 zijn gekomen hoor .
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:24:39 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468413
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef l3laster het volgende:
de TS heeft gewoon gelijk, de vmbo-ers haal je er zo uit tijdens het uitgaan gewoon de kenmerken omschrijven die de TS noemt...

let er wel op dit wil niet zeggen dat alle vmbo-ers onaardig vol zijn, maar er loopt tuig rond...
Dat ontken ik dus niet, dat is onmogelijk.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:25:01 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468431
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:24 schreef Nouk het volgende:
Denk dat je wel enige nuance aan kan brengen dan. Niveau 1 en niveau 4 schelen gigantisch qua moeilijkheid. Denk dat die echte randdebielen niet hoger dan 2 zijn gekomen hoor .
ook dat is een feit.
pi_31468434
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.
Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.
pi_31468454
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:51 schreef XiChico het volgende:
www.sugababes.nl | Veel van die uchies daar doen VWO
www.superdudes.nl | Veel kills die Havo/VWO doen.

Woord omhoog.
de meeste VMBO-ers zijn daar te dom voor
pi_31468456
Wat zit iedereen nou te zeiken op die VMBO'ers?? Iemand moet verdomme mijn vuilnis ophalen!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:26:41 #66
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31468465
Ik ken iemand die begonnen is op het toemalige VBO, met in zijn laatste twee jaar het profiel 'Bouwkunde', daarmee is hij verder gegaan op het MBO, vervolgens op het HBO en vorig jaar heeft hij zijn 'master' gehaald op de Uni. Inmiddels werkt hij als bouwkundig ingenieur.
pi_31468486
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:25 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.
pi_31468492
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ken iemand die begonnen is op het toemalige VBO, met in zijn laatste twee jaar het profiel 'Bouwkunde', daarmee is hij verder gegaan op het MBO, vervolgens op het HBO en vorig jaar heeft hij zijn 'master' gehaald op de Uni. Inmiddels werkt hij als bouwkundig ingenieur.
En hij is nu? 40?
pi_31468525
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef JeroenMeloen het volgende:
Wat zit iedereen nou te zeiken op die VMBO'ers?? Iemand moet verdomme mijn vuilnis ophalen!
Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebee
pi_31468543
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Nouk het volgende:
Wat een onzin zeg. Als je dus begint op het vmbo en eindigt op de uni, wat dan? Dan verwissel je ineens van intelligentie, gelijk met je opleiding?
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.

Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Ja, ik generaliseer.
pi_31468581
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.
We kunnen niet zonder elkaar en we kunnen niet met elkaar. Zo zal het altijd zijn. Ik zal de laatste zijn die zegt dat VMBO's nutteloos zijn maar ik kan het over het algemeen minder met VMBOers vinden dan met WOers. Ik snap niet wat daar altijd zo'n groot probleem aan is ?
pi_31468595
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef XiChico het volgende:

[..]

Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebee
Waar je mee om gaat word je mee besmet he, ik geef nu al voor het 3e jaar les aan VMBO kinders

Overigens wel eens tijd dat aan te passen, tijden veranderen.
pi_31468604
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Handel, dit land is opgebouwd door handel...
Ja, ik generaliseer.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:31:07 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468609
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.

Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Of je begon jezelf te leren kennen toen je van het VMBO af ging.
Of je vond het jammer om na je VMBO nog 2 jaar lang basisvorming Havo te doen en dacht dat een 3 jarige MBO opleiding toch wat meer toffer was

Dat laatste counts for me.
pi_31468614
Ik doe VBO / mavo ofzo..
pi_31468632
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.

Er zijn erg veel domme mensen, maar aangezien niveau 4 heus zo simpel niet is, vind ik het een beetje jammer om de term vmbo zo'n negatieve bijsmaak te geven.
pi_31468665
TS: Ik ben het helemaal met je eens, maar een beetje 'hogeropgeleide' weet toch ook wel dat 'kwa' geen woord is en 'qua' wel.
Verder sluit ik me volkomen aan bij je mening en vind ik in negen van de tien gevallen vmbo'ers extreem irritant.
pi_31468670
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:33:28 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468677
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Nouk het volgende:

[..]

Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.

Er zijn erg veel domme mensen, maar aangezien niveau 4 heus zo simpel niet is, vind ik het een beetje jammer om de term vmbo zo'n negatieve bijsmaak te geven.
Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.
pi_31468680
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Bontrandje aan je winterjas?
Ja, ik generaliseer.
pi_31468686
Dat jullie hier nog op reageren. TS is blijkbaar niet in staat om te communceren met bepaalde delen van de bevolking, waardoor hij er dus graag een labeltje opgeplakt. "Zij zijn kansloos, het ligt helemaal niet aan mij. Ik ben meer dan zij" --> Fijn voor je dat je zo je onvermogen weet te verdoezelen!

Dat die groepen zo zijn omdat ze misschien niet beter kunnen, maakt voor hem helemaal niet uit. ----> Scheld je je pak melk ook uit omdat je het niet op kunt eten?
(Nou kun je het als je het lang genoeg laat staan best eten, maar dat is niet echt toepasselijk en ik word bovendien ontoepasselijk van het idee)

Dat was mijn onzin weer.

Groetjes,

veldmuis.
pi_31468703
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.
Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zit .
pi_31468728
Wat ben jij een oppervlakkige stakker zeg. Heb jij op het VMBO gezeten? Nee. Dus wat weet je er over?

Eén van mijn beste vrienden heeft ook VMBO gedaan en hij zit nu op ’t HBO. Ik heb liever een gesprek met een VMBO’er dan met iemand van het VWO. Ik studeer nu Rechten aan de Vrije Universiteit, maar wat heb ik een kut klas. Alleen maar serieuze gesprekken en nooit lachen.

Doe mij maar het VMBO, ja niet het laagste, maar VMBO niveau 3-4.

En weetje wat pas kansloos is? Als personen die denken dat ze omvangrijk zijn, andere mensen gaan corrigeren om niks. En ja, dat zijn dikwijls die gasten die VWO hebben gedaan. Die weten het, zogenaamd, altijd beter!

Over dat muziek-style? Ieder z’n eigen keuze, en ik luister ook 50 Cent.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:36:01 #84
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31468744
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

En hij is nu? 40?
Bij zijn afstuderen was hij 27 jaar. Een 'master' kan je na het HBO binnen 1 jaar halen. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat hij ook een aparte uitzondering is en dat hij zonder de kennis die hij had meegekregen tijdens het VBO en MBO, niet zover gekomen zou zijn.

Dus VMBO'ers moeten al vroeg een goede keuze maken, willen ze alsnog hogerop komen! Het lijkt mij het proberen waard, als ik VMBO-er zou zijn.
pi_31468749
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.
weet ik veel wat ik doe. op mijn boeken staan vbo mavo
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:37:20 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468774
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:34 schreef Nouk het volgende:

[..]

Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zit .
Had het dan Havo niveau 1 als labeltje gegeven Dan was ik nu niet een kut VMBO'er

pi_31468779
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Thomas B. het volgende:
TS: Ik ben het helemaal met je eens, maar een beetje 'hogeropgeleide' weet toch ook wel dat 'kwa' geen woord is en 'qua' wel.
Verder sluit ik me volkomen aan bij je mening en vind ik in negen van de tien gevallen vmbo'ers extreem irritant.
Wannabe intelligent
Lees dit topic eens door voordat je reageert, kom je er misschien nog achter dat er ook intelligente VMBO'ers rondlopen!
pi_31468791
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Bontrandje aan je winterjas?

Dat is mooi hoor.
Maar grapje ik doe havo. Alleen voor wiskunde en van die vakken doe ik vbo mavo ofzo, ben daar erg slecht in
pi_31468821
Delete dit bericht alstublief...
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:41:25 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468903
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:39 schreef Faratjuh het volgende:
[del bericht ajb
pi_31468930
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef Brechtje het volgende:

[..]

Dat is mooi hoor.
Maar grapje ik doe havo. Alleen voor wiskunde en van die vakken doe ik vbo mavo ofzo, ben daar erg slecht in
Moet je dan van jas wisselen tussen de lessen door? En van muziekstijl? En omschakelen van gepraat over het laatste nieuws naar scootah-opvoer-praat?
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:42:51 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_31468945
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef MrDoegewoon het volgende:

Heb hierna gewoon MBO ICT Niveau 4 gehaald waar ik een voorsprong had doordat ik een electro achtergrond had, vind het dan ook vreemd dat een techisch opgeleid iemand niet direct naar het HBO kan en een theoretisch opgeleid iemand die niks van techniek weet zo toegelaten wordt op het HBO... Maar goed.
Ik vind het niet vreemd. Een HTS opleiding is nou eenmaal theoretischer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 15-10-2005 23:11:47 (spelfoutje verwijderd) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_31469100
Men je hebt lagere opleidingen dan VMBO..
pi_31469143
omg je doet dan wel een hoger niveau maar helder kan je niet denken schat
hoebedoel je generaliserend
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:08 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469167
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef renz0r het volgende:
MAVO was nog normaal, sinds dat VMBO erbij is gekomen (lees: VBO bij de MAVO) is het zwaar achteruit gegaan. Dit is misschien zwaar generaliserend maar er zit een beetje waarheid in.

Is sinds 2 jaar ofzo dat VMBO zo kut is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:20 #96
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_31469176
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.
pi_31469188
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:50 schreef Life het volgende:

[..]

Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.
als ik bashen lees moet ik altijd denken aan iemand die iemand anders met een prullebak op zn hoofd slaat
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:55 #98
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469194
de bedoeling van de invoering van VMBO was toch om een beetje de slechte status van VBO en de aardige status van MAVO samen te voegen, hopende dat VBO kon teren op de goede status van de MAVO?

Of niet?
pi_31469211
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
En ook dat is generaliserend...
Ja, ik generaliseer.
pi_31469264
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Northside het volgende:

[..]

waarom is dat generaliserend, ik heb het over de mensen die een hogere opleiding doen en die neerkijken op vmbo-ers omdat zij zich zelf beter vinden. ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
dus dat is niet generaliserend.
vriendinnen van me moeder hebben gymnasium gedaan en zijn nu huisvrouw, en kijken neer op mensen die VMBO doen maar later wel een goede baan krijgen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:53:47 #101
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469273
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij ben SJLUM en gevat zeg! Mag ik je aanraken?!

(eigenlijk liever niet)
pi_31469278
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:50 schreef Yildiz het volgende:
de bedoeling van de invoering van VMBO was toch om een beetje de slechte status van VBO en de aardige status van MAVO samen te voegen, hopende dat VBO kon teren op de goede status van de MAVO?

Of niet?
Nee, de bedoeling was om scholieren klaar te maken voor het MBO. De V van VMBO staat dan ook voor Voorbereidend. Men wilde de overstap verbeteren. Je kiest een beroepsrichting uit, daar krijg je de basis over en op het MBO ga je verder er op in.

Hoewel je inderdaad zou kunnen zeggen dat ze graag een soortgelijke status van het VWO (met de V van daar heb je em weer, voorbereidend) zouden willen bij het huidige VMBO. Helaas is hier van geen sprake... integendeel.
pi_31469354
Myers, kom me eens opzoeken, vriend. Ga me vrienden niet beledigen kneus, pik ik van niemand. En zeker niet van iemand die denkt alles te hebben bereikt met zijn VWO-diploma, ik kan het weten het zit er vol met mensen die niks bereiken. Hoe oud ben je? 21 en maagd zeker, top man je hebt geen mensen skills, oftwel je bereikt niks of je komt te werken bij de belastingdienst.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:56:10 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469361
dus je moet idd op je 14e al ongeveer kiezen wat voor beroep je wilt

maar volgens mij weet 40% dat niet op die leeftijd

dus is dat maar democratisch besloten van ''ja maar de meerderheid zegt dat ze het al wel weten'?

das weer eens best een gevalletje van jammer...
pi_31469394
wat Yildiz zegt
pi_31469407
Ik poep in ieder geval over jouw soort heen.
pi_31469456
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef Yildiz het volgende:
dus je moet idd op je 14e al ongeveer kiezen wat voor beroep je wilt

maar volgens mij weet 40% dat niet op die leeftijd

dus is dat maar democratisch besloten van ''ja maar de meerderheid zegt dat ze het al wel weten'?

das weer eens best een gevalletje van jammer...
40%? Maak daar maar 90% van.
pi_31469507
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef dady het volgende:
Myers, kom me eens opzoeken, vriend. Ga me vrienden niet beledigen kneus, pik ik van niemand. En zeker niet van iemand die denkt alles te hebben bereikt met zijn VWO-diploma, ik kan het weten het zit er vol met mensen die niks bereiken. Hoe oud ben je? 21 en maagd zeker, top man je hebt geen mensen skills, oftwel je bereikt niks of je komt te werken bij de belastingdienst.

Ik mag hopen dat dit een hele slechte poging is om TS tot bekering te brengen maar ik vrees dat je serieus zo bent.
pi_31469573
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:01 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dit een hele slechte poging is om TS tot bekering te brengen maar ik vrees dat je serieus zo bent.
Ja, en meteen generalisatie ontkracht, ook VWO-ers zijn lastig volk.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:07:22 #110
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31469715
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef dady het volgende:
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:57 schreef dady het volgende:
Ik poep in ieder geval over jouw soort heen.
Tja, wat Chr0nicle zegt..
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Chr0nicle het volgende:

Kortom je maakt jezelf en je eigen vrienden belachelijker (in de ogen van TS ).
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:08:19 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469740
dit soort VMBO-is-kut-topics zijn altijd sterk geneigd om uit te lopen op popcorntopcics

pi_31469777
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:07 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

[..]

Tja, wat Chr0nicle zegt..
[..]

Kortom je maakt je eigen vrienden belachelijker (in de ogen van TS ).
Bedankt voor je mening.
pi_31470481
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:53 schreef Jett het volgende:

[..]

ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
Je zal best wat kunnen bereiken met een vmbo diploma. Dat hangt van de persoon af. Net zoals je met je master alsnog totaal kan mislukken. Maar het valt toch niet te ontkennen dat er een verschil is?
Ja, ik generaliseer.
pi_31470616
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Wannabe intelligent
Lees dit topic eens door voordat je reageert, kom je er misschien nog achter dat er ook intelligente VMBO'ers rondlopen!
Dat weet ik ook wel... en ik ken ze ook.
Maar de meeste zijn gewoon irritante dombo's.
Dat komt vooral door het meeloop-complex waar ze vaak mee zitten... peerpressure enzo. Is heel jammer, maar het is wel zo. Mijn school staat naast een MBO en het enige wat ik daar zie zijn hele domme breerzerwijven en brontkraag(wannabe)negers. Natuurlijk zitten er ook intelligente tussen, maar het wordt voor hen verpest door de rest. Het is jammer, maar het is niet anders.
pi_31470762
quote:

[..]

waarom is dat generaliserend, ik heb het over de mensen die een hogere opleiding doen en die neerkijken op vmbo-ers omdat zij zich zelf beter vinden. ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
dus dat is niet generaliserend.
vriendinnen van me moeder hebben gymnasium gedaan en zijn nu huisvrouw, en kijken neer op mensen die VMBO doen maar later wel een goede baan krijgen
Ja dat heeft ook meer te maken met je eigen motivatie dan met je opleiding. Een goede opleiding is een goed begin om verder te komen, maar als jij een luie donder bent die geen zin heeft om ene reet uit te voeren, maar toevallig wel je gymnasium hebt gehaald dan kom je ook niet ver. Stel dat je mavo hebt gedaan met een degelijke opleiding erna waar je wél wat aan hebt (dus geen stratenmaker ofzo) kan je gewoon een goede baan krijgen... gelukkig!
Die vriendinnen van je moeder zijn misschien ook wel gewoon lui. Man verdient zat, ik kan hoef lekker niks meer te doen. Dan heb je gewoon je tijd zitten verdoen op school.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2005 20:42:44 ]
pi_31470987
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:38 schreef Myers het volgende:
- verhaal -

Tot het volgende topic!
Myers
Hoi ! Ik kom ook van het vmbo en ik heb wel een eigen mening, eigen stijl kleding, ik doe geen spw, ik heb een hekel aan scooters en praat er dus ook niet over, ik drink geen breezer, ik kan redelijk normale Nederlandse zinnen schrijven en zeggen, ik heb al wat werk verricht wat totaal niet als ondankbaar werk werd gezien.

Dus hey, ik vraag me af waar jij al die zogenaamde feitjes vandaan haalt.
Doe je onderzoek eens opnieuw . En kijk eens verder dan je neus lang is.
pi_31471030
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:36 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat komt vooral door het meeloop-complex waar ze vaak mee zitten... peerpressure enzo. Is heel jammer, maar het is wel zo. Mijn school staat naast een MBO en het enige wat ik daar zie zijn hele domme breerzerwijven en brontkraag(wannabe)negers. Natuurlijk zitten er ook intelligente tussen, maar het wordt voor hen verpest door de rest. Het is jammer, maar het is niet anders.
Ik denk eerder dat jij de rest niet ziet ofzo .
Op het vmbo hadden we 5 klassen en inderdaad 3 ervan zaten vol met breezers.
De andere 2 totaal niet. Maar die vallen blijkbaar gewoon niet op .
pi_31471187
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:51 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij de rest niet ziet ofzo .
Op het vmbo hadden we 5 klassen en inderdaad 3 ervan zaten vol met breezers.
De andere 2 totaal niet. Maar die vallen blijkbaar gewoon niet op .
Dat is het idd wel een beetje denk ik. De school waar ik op zit is een kleine school waar alleen gymnasium zit... het enige wat ik van vmbo's zie is wat er dus uitspringt. Ik zal dus ook wel een vertekend beeld hebben van hoe het echt is en dat ontken ik ook niet, maar wat ik zie en waar ik mee word geconfronteerd is gewoon over het algemeen wel... mja... laag volk waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben. Aan de andere kant ken ik ook gasten die het gedaan hebben en mn beste maten zijn. En na het vmbo ook gewoon een serieuze vervolgopleiding zijn gaan doen waar ze het ver mee kunnen schoppen.
Als jij zegt dat 3 van de 5 klassen vol met breezers zitten ga je toch ook nadenken? Als ik al díé mensen nou bij elkaar zet... wat gebeurt er dan? Of zit het zo niet in elkaar? Vind het iig wel tekenend.
pi_31471263
Er zijn geen vervolgopleidingen waarmee je het ver kunt schoppen als je van VMBO komt.. Je kunt hooguit proberen HAVO te gaan doen...
Power perceived is power achieved.
pi_31471303
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:00 schreef Modwire het volgende:
Er zijn geen vervolgopleidingen waarmee je het ver kunt schoppen als je van VMBO komt.. Je kunt hooguit proberen HAVO te gaan doen...
'ver' moet je ook relatief zien natuurlijk he
pi_31471357
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:57 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is het idd wel een beetje denk ik. De school waar ik op zit is een kleine school waar alleen gymnasium zit... het enige wat ik van vmbo's zie is wat er dus uitspringt. Ik zal dus ook wel een vertekend beeld hebben van hoe het echt is en dat ontken ik ook niet, maar wat ik zie en waar ik mee word geconfronteerd is gewoon over het algemeen wel... mja... laag volk waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben. Aan de andere kant ken ik ook gasten die het gedaan hebben en mn beste maten zijn. En na het vmbo ook gewoon een serieuze vervolgopleiding zijn gaan doen waar ze het ver mee kunnen schoppen.
Als jij zegt dat 3 van de 5 klassen vol met breezers zitten ga je toch ook nadenken? Als ik al díé mensen nou bij elkaar zet... wat gebeurt er dan? Of zit het zo niet in elkaar? Vind het iig wel tekenend.
We zaten bij elkaar . Op de basisschool. Dus het lijkt me sterk dat als je me bij die breezers neerzet, ik er zelf ook een word.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit Zo Ga TyPeN, bijvoorbeeld. (oke, nu doe ik het, maar met opzet)
pi_31471381
quote:
Hihihi. .

Je kan gewoon naar het mbo en daarna naar het hbo waarna je het net zo ver kunt schoppen als je maar wilt.
Dus.
pi_31471396
@Modwire, als jij VMBO-TL heb gedaan (1 jaar) dan kun jij HAVO gaan doen, en dan nog eens VWO. Maar dan moeten ze zich daar wel (extra) voor inzetten en er wat voor over hebben.

En ja, sommige mensen kunnen niet goed leren, ach, die zijn dus weer goed in andere dingen die "wij" weer niet kunnen.
pi_31471453
quote:
Euh watblief? zoals ik al zei heb ik vmbo gedaan, doe nu mbo niveau 3, ga hierna gewoon door met niveau 4 en HBO hoor en dat kan prima.

/edit, misschien moet ik er wel even bij zeggen dat ik Havo/VWO getest ben, begonnen op havo en afgezakt omdat ik toen nog niet echt wilde leren, dat gaat nu wat beter
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:08:31 #125
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31471554
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het niet vreemd. Een HTS opleiding is nou eenmaal theroretischer.
Ja, ik doe ook HTS, en ik ben totaal NIET praktisch.
pi_31471572
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:04 schreef Faratjuh het volgende:
@Modwire, als jij VMBO-TL heb gedaan (1 jaar) dan kun jij HAVO gaan doen, en dan nog eens VWO. Maar dan moeten ze zich daar wel (extra) voor inzetten en er wat voor over hebben.
Dat is ambitie. En dat heb je sowieso nodig om iets te bereiken. Als je dat al hebt schopt je altijd wel verder dan die groep die het alleen kan hebben over scootahs opvoeren en breezer en fluffy laarsen...
Maargoed misschien ben ik wel bevooroordeeld. Hoewel tevaak het tegendeel bewezen wordt
pi_31471613
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:06 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Euh watblief? zoals ik al zei heb ik vmbo gedaan, doe nu mbo niveau 3, ga hierna gewoon door met niveau 4 en HBO hoor en dat kan prima.
Dat is ambitie... en dat zegt vaak meer dan een diploma.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:16:01 #128
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31471806
Ik heb ook vrienden die VMBO doen/deden, en ik moet er echt op een heel ander niveau mee praten dan met bijvoorbeeld HBO/Universiteit studenten. Vooral met humor merk je het verschil.
pi_31472094
Owjah, ik was er vergeten bij te melden dat ik Havisten en HBO'ers niet beschouw als mensen die het ver geschopt hebben De eerste VMBO'er die HAVO gaat doen en daarna VWO haalt moet ik nog tegenkomen..
pi_31472133
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:16 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb ook vrienden die VMBO doen/deden, en ik moet er echt op een heel ander niveau mee praten dan met bijvoorbeeld HBO/Universiteit studenten. Vooral met humor merk je het verschil.
Das waar, de meeste snappen droge grappen niet eens. Ik kwam laatst iemand tegen (die was 16) die niet eens wist welk niveau hij gedaan had..
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:39:40 #131
132191 -jos-
Money=Power
pi_31472647
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:24 schreef Modwire het volgende:

[..]

Das waar, de meeste snappen droge grappen niet eens. Ik kwam laatst iemand tegen (die was 16) die niet eens wist welk niveau hij gedaan had..
En jij snapt die grap niet?
pi_31472882
Een vriend van hem vertelde hem een mop, een week later vroeg hij of we em ff uit wilde leggen...
pi_31473376
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
Owjah, ik was er vergeten bij te melden dat ik Havisten en HBO'ers niet beschouw als mensen die het ver geschopt hebben De eerste VMBO'er die HAVO gaat doen en daarna VWO haalt moet ik nog tegenkomen..
Duh, het is veel beter/sneller om MBO en daarna HBO te gaan doen. En dan nog verder studeren.

Vind ik dan.
pi_31473833
Ja, maar hebben die VMBO'ers dat ook door??
pi_31474555
Dat wordt ze wel bij elk begeleidingsgesprek verteld. Zo incompetent zjin leraren toch ook weer niet?
pi_31474718
Je tt klopt niet met je OP, ts, de tt is een vraag en in je OP neem je je eigen waarheid aan als absolute waarheid, een stelling dus.

Als het toch over intelligentie gaat
pi_31474830
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:43 schreef Wolkje het volgende:
Je tt klopt niet met je OP, ts, de tt is een vraag en in je OP neem je je eigen waarheid aan als absolute waarheid, een stelling dus.

Als het toch over intelligentie gaat
Of hij geeft ZIJN absolute waarheid op een vraagstelling? Wat klopt daar nou weer niet aan
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:01:52 #138
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_31475285
Maar je kunt toch ook je hele leven gaan feesten ? Dan krijg je later toch ook een goede baan ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_31476212
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 23:01 schreef Maikuuul het volgende:
Maar je kunt toch ook je hele leven gaan feesten ? Dan krijg je later toch ook een goede baan ?
Ja, want het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent. Lang leve het sociale netwerk!
Ja, ik generaliseer.
pi_31476302
quote:
Ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat havisten en vwo' ers qua intelligentie niet zoveel verschillen, maar vooral qua ambitie en inzet. Havisten zouden dus luie VWO' ers zijn, en zo ook met hbo'ers en uni-mensen. Of het waar is....
Ja, ik generaliseer.
pi_31476510
quote:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald
quote:
dat interreseerd me vrij weinig.
pi_31477407
Mensen zoals bananenman die moeten zich hier afmelden. Op andermans spelfouten te letten is zoooo 1986 en zo nep. Geef mij dan maar een VMBO'er die niet zo kinderachtig doet/overkomt.
pi_31478209
Ik doe ook Vmbo, en als ik de "argumenten" ik noem het onzinnig gelul van de TS moet geloven behoor ik tot schorriemorrie van de maatschappij, voer ik scooters op, Pr4aT IiCk SoOw, heb ik geen mening, kijk ik geen nieuws, hang ik de crimineel uit, luister ik naar 50-cent, en bestel ik Jamba ringtones?

Donderstraal een eind op, wat een zwakzinnig gelul. Je kan inderdaad goed zien dat jij het wel beter weet, en gelukkig weet jij dat ...

Ik luister naar Guns 'n Roses, Kiss, Coldplay, Creedence Clearwater Revival, The Shins, System Of A Down, etc. Lees de krant, kijk het nieuws elke ochtend. Kom voor mij zelf op, en kan mee praten over nieuws items.

Maar ik ben blij dat jij voor mij bepaald hebt dat ik bij het verdorven deel behoor van het Vmbo.
pi_31480076
quote:
En mensen die de universiteit hebben afgerond hebben het wel ver geschopt?
Die zijn in het bedrijfsleven net zo nat achter de oren als de rest
pi_31480193
TS ergens heb je wel gelijk ,moet ik toegeven, maar ik denk niet dat je álle vmbo'ers over één kam moet scheren. Ik denk dat de mate waarin een vmbo'er zich ontwikkelt voor een deel beinvloed wordt door het gezin waar hij/zij uit komt. Ik ken bijv hele fatsoenlijke vmbo'ers, die uit een gezin van hoogopgeleide ouders komen én ik ken vmbo'ers, die uit een probleem gezin komen en geen enkel respect tonen voor mensen met gezag ,zoals leraren. Een voorbeeld:
Vrijdag liep ik door een gang van onze school en hoorde twee meisjes van 12/13 jr een leraar verrot schelden en blijkbaar vonden ze zich ook heel erg stoer . Ik werd daar zoo pissig over dat ik iets zei van: 'Toon toch eens wat meer respect voor mensen, die ouder zijn dan jullie.' En toen begonnen ze ook allerlei dingen tegen mij te roepen en toen zei ik dat het al duidelijk was hoe dom ze zijn en dat ze zich niet verder hoeven te bewijzen
Jah sorry hoor, maar ik kan me daar echt aan ergeren, want ik zag hoe die leraar zich schaamde
4
pi_31482888
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:14 schreef Modwire het volgende:
Ja, maar hebben die VMBO'ers dat ook door??
IK wel. Blijkbaar wel dus .
pi_31483205
Ach laat hem maar..
Hij is waarschijnlijk ook één van die mensen die ALLE buitenlanders eruit wil.
Of constant loopt te k*nkeren over wat het kabinet allemaal wel niet fout doet.. terwijl hij geen weet heeft van wat ze doen en hoe dat werkt in Nederland (Economie, (VMBO'ers )) maar gewoon lekker met pap en mam meelult als die zeggen dat Balkenende een ezel is (niet dat ik dat ontken ).
Inprincipe is dat natuurlijk het makkelijkst, lekker generaliseren, alles over een kam, weg die buitenlanders, weg met het kabinet, weg met VMBO'ers...
pi_31483353
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:22 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Ik bedoel daarmee, dat zoals eerder gezegd werd, 70% van Nederland VMBO 'studeerd', en dus maar 30% van de jeugd over blijft voor alle andere opleidingen, wat dan weer de kans op tuig op het VMBO groter maakt dan bij al die andere opleidingen omdat er gewoon meer mensen op zitten.
Dan heb je natuurlijk ook nog het stukje intelligentie (dat verder weinig met mijn vorige reactie te maken heeft), waaruit dan weer blijkt dat over het algemeen intelligente mensen geen tuig zijn en vice versa, waardoor ze vanzelf op het VMBO terecht komen.

Zo dan?
Ach ga weg joh Het percentage tuig op vmbo is ook veel groter. Hoe lager de studie/opleiding, hoe meer tuig
pi_31483502
je vergat de nike air-mex..

''sommigen zijn wel normaal..... dat dan weer wel... ''
pi_31483588
Serieus! Ik ben VMBO-er. Niet alle VMBO-ers zijn doorsnee... mensen die dat denken zijn bevooroordeeld. Usher en 50cent heersen hier absoluut niet. Als alle VMBO-ers dezelfde kleding dragen, wie apen ze dan na? ...
Ik ken er maar 1 die hetzelfde vest als mij aan heeft, alleen we durven dan allebei niet toe te geven dat dat gewoon toeval was, maar dat de een de anders kledingsstijl gebruikt.
Trouwens, laatst zijn jullie er dan allemaal in getrapt. Ik had een topic gemaakt en daar was me wel veel gecomment...
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:06:46 #151
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31484158
quote:
Met alleen een diploma kun je nooit zeggen dat je het ver geschopt hebt.
Iemand die alleen een MAVO diploma heeft en dan binnen een bedrijf opklimt, kan het alsnog ver schoppen.
Iemand met een afgeronde academische studie die in het bedrijfsleven niet functioneert zal het nooit ver kunnen schoppen.

De kans dat de universitaire man het verder schopt is natuurlijk wel groter.
pi_31484310
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:08 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ach ga weg joh Het percentage tuig op vmbo is ook veel groter. Hoe lager de studie/opleiding, hoe meer tuig
Als je mijn laatste zin goed leest zeg ik dat dus ook
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:14:05 #153
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31486466
Ze zouden de Mavo en VBO weer moeten scheiden van elkaar. Met name de jeugd die Mavo-capiciteiten heeft, is flink de dupe van de slechte reputatie van het VMBO en het praktijk gerichte onderwijs. Als ik het namelijk goed begrijp uit de reacties hier, is er tussen de leerlingen op het VMBO nogal een groot verschil in hun capiciteiten.

Kortom, de grote groep VBO-jeugd weer opleiden tot meer praktijk gerichte beroepen (handwerk) en Mavo-jeugd klaarstomen voor het MBO/ Havo.
pi_31486482
Uitzonderingen bevestigen de regel.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_31486550
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Als je mijn laatste zin goed leest zeg ik dat dus ook
Mja oke heb je gelijk in eigenlijk
pi_31486584
Wordt altijd zo moe van al dat geshit over VBO-VMBO leerlingen, alsof men die hoger opgeleid zoveel goddelijker en beter zijn! Hint, zijn jullie niet!! Mogen het denken, maar als je zo bevooroordeeld loopt te lullen, dan ben je dat dus niet.
En uitzonderingen bevestigen inderdaad de regel, kennelijk ben ik een uitzondering want heb eerst VBO gedaan, toen MBO, toen HBO en zit nu op de Universiteit. Tuig zit idd veel op de VMBO-scholen, maar echt niet alleen op die scholen, kijk eerst eens in een spiegel en ga dan oordelen
  zondag 16 oktober 2005 @ 14:58:51 #157
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_31488400
Ik heb zelf ook (eventjes) MBO gedaan op niveau 3/4.
Op het eerste gezicht lijken die vooroordelen van TS wel waar, maar als je de mensen wat beter kent, valt het allemaal wel mee. Van de 12 mensen die bij mij in de klas zaten waren er 2 met plannen op hierna naar het HBO te gaan.
Mijn punt is dat je niet over die mensen moet gaat oordelen voordat je ze kent.
Maar dat kan ook omdat ik het hoogste niveau van MBO heb gedaan en vrij weinig mensen van niveau 1 heb gezien.
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:59:07 #158
63302 rockstah
New World Disorder
pi_31489705
quote:

[..]

Dat komt vooral door het meeloop-complex waar ze vaak mee zitten... peerpressure enzo. Is heel jammer, maar het is wel zo. Mijn school staat naast een MBO en het enige wat ik daar zie zijn hele domme breerzerwijven en brontkraag(wannabe)negers.
Dat snap ik nou niet he, waarom moeten mensen met scooters of bontkraagjassen per defenitie dom zijn?
pi_31489832
scooters niet nee, en bontkraag.. tja sommige mensen zullen het vast wel mooi vinden maar ik vind het meeloperig, omdat iedereen het draagt, net alsof er geen andere mooie jassen zijn? al doe je het maar puur voor de exclusiviteit.
En daarbij denk ik dat dat bontkraag/scooter/breezer gedoe gewoon een beetje de standaard van de als irritant ervaren jeugd aangeeft, het is allemaal ook maar een beetje "bijwijze van spreken"
  zondag 16 oktober 2005 @ 16:33:13 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_31490441
quote:
als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
Leg deze naieve jongen eens uit, wat kun je bereiken met een VMBO diploma?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31490481
Het diploma opzich? zonder vervolgopleiding? bitterweinig kassamedewerker oid
  zondag 16 oktober 2005 @ 16:41:13 #162
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_31490625
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:34 schreef Chr0nicle het volgende:
Het diploma opzich? zonder vervolgopleiding? bitterweinig kassamedewerker oid
Ja, hetzelfde met een Havo opleiding
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_31490673
check die examens dan ook van VMBO respect voor die mensen. Dat is hartstikke moeilijk man
Nee, to the point, vmbo'ers in vergelijking met anderen qua intelligentie zijn ze gewoon dom. En je bent helemaal dom als je eerst mavo/havo/vwo/uni of mavo/mbo/hbo/uni zou gaan doen. Doe dan direct wat. Besides, iedereen die in 1e klas blijft zitten getuigd niet van voldoende hersencapaciteit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 16 oktober 2005 @ 16:50:55 #164
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_31490807
Ik snap gewoon niet hoe sommige mensen zo bekrompen kunnen zijn!
Ik begrijp best dat je je kunt irriteren aan scooter-jongetjes, allochtonen en 14-jarige sletjes.
Maar die zitten ook het de havo en ook op het vwo.
Kijk eens een keer om je heen. Op het VMBO lezen mensen ook boeken en zijn ook geintresseerd in politiek.
Dit is gewoon te triest voor woorden, ga gewoon eens normaal met een vmbo leerling praten, ik beloof je, ze bijten niet. Je zult zien dat zij oók hersens hebben en dat jullie heus niet zo suprieur zijn als jullie denken.

ohjah.. ik doe ook vmbo tegenwoordig
Bewust
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:07:49 #165
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_31491173
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Besides, iedereen die in 1e klas blijft zitten getuigd niet van voldoende hersencapaciteit.
Of luiheid.
pi_31491205
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
En je bent helemaal dom als je eerst mavo/havo/vwo/uni of mavo/mbo/hbo/uni zou gaan doen. Doe dan direct wat. Besides, iedereen die in 1e klas blijft zitten getuigd niet van voldoende hersencapaciteit.
Waarom ben je dom als je vbo/mbo/hbo/uni doet? mensen die dat traject doen mogen volgens mij ergens nog trotser zijn dan die arrogante mensen met een mentaliteit van:"ik heb vwo dus ik ben slim en de rest is dom"
mensen die zo praten, die zijn dom, mensen die ervoor werken om iets te halen, zijn niet dom, tonen inzettingsvermogen en sterker nog! worden vaak zelfs nog eerder aangenomen ook door de ervaring die ze met al die studies hebben opgelopen
pi_31491619
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:07 schreef Boschjesman het volgende:

[..]

Of luiheid.
zelfs 'Met' luiheid moet je nog makkelijk door klas 1 banjeren.. Kom op zeg
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_31491822
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:08 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

Waarom ben je dom als je vbo/mbo/hbo/uni doet? mensen die dat traject doen mogen volgens mij ergens nog trotser zijn dan die arrogante mensen met een mentaliteit van:"ik heb vwo dus ik ben slim en de rest is dom"
mensen die zo praten, die zijn dom, mensen die ervoor werken om iets te halen, zijn niet dom, tonen inzettingsvermogen en sterker nog! worden vaak zelfs nog eerder aangenomen ook door de ervaring die ze met al die studies hebben opgelopen
Word wakker!, iemand die dat traject voltooid heeft zijn studie pas laat voltooid, en heeft puur 'ervaring' op schoolvlak . Kun je beter eerder beginnen. Besides, je bent behoorlijk aan het steuntrekken met zon 'lange studie' . Gebruik je hersens dan direct in 1 keer goed hae!?
Maar ik ben het met je eens dat mensen die ergens voor werken iig inzet tonen. En zeker gemotiveerd zijn. Ze zijn niet dom, ze 'kunnen' (c.q mogelijkheid tot) dom zijn. Dat is anders dom, puur wat intelllligentie betreft. Het is ook van de zotte dat mensen nix gaan doen omdat de rest het ook niet doet en het daardoor schande wordt om 'iets' te doen. En iemand die iets doet wordt direct afgebaggerd.

Maarja OT.. bij ons op de middelbare school zat altijd de mavo/vmbo klanten buiten sigaretjes te puffen. En grotendeels van Havo/vwo zat binnen. Zelfde gold voor het nakoomuurtje, 80% is mavo die daar zat . Er kan best goed volk zitten daaro, maar een boel verzieken het voor de rest.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:40:56 #169
125790 User_Name
De enige echte!
pi_31491982
Ik heb zelf ook vmbo gedaan (nu mbo) en gek genoeg kan ik mezelf totaal niet herkennen in al de vooroordelen van andere users hier. Dat zal dan wel allemaal aan mij liggen want ik ben natuurlijk niet intelligent genoeg om deel te nemen aan deze discussie

(Ik vroeg trouwens laatst aan een HBO'er of die persoon wist wat de holocaust nu precies was, hij antwoordde met: iets met joden toch? verder zou ik het echt niet weten, nee op het HBO zit de toekomst )
Don't Worry, Be Happy
pi_31492068
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:40 schreef User_Name het volgende:
Ik heb zelf ook vmbo gedaan (nu mbo) en gek genoeg kan ik mezelf totaal niet herkennen in al de vooroordelen van andere users hier. Dat zal dan wel allemaal aan mij liggen want ik ben natuurlijk niet intelligent genoeg om deel te nemen aan deze discussie

(Ik vroeg trouwens laatst aan een HBO'er of die persoon wist wat de holocaust nu precies was, hij antwoordde met: iets met joden toch? verder zou ik het echt niet weten, nee op het HBO zit de toekomst )
Heey .. geschiedenis is over het algemeen over elke laag van de bevolking slecht gesteld Dat .. uhm teld nied!
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:53:42 #171
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31492224
Onvoorstelbaar, dit topic zit echt vól met domme argumenten (voor en tegen TS) en drogredenaties. Echt, het gemiddelde IQ zit hier op -90 ofzo.
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:40 schreef User_Name het volgende:
Nee, het getuigt van intelligentie om op grond van één stomme HBOer meteen heel HBO af te schirjven.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:55:03 #172
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31492255
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:53 schreef TC03 het volgende:
Onvoorstelbaar, dit topic zit echt vól met domme argumenten (voor en tegen TS) en drogredenaties. Echt, het gemiddelde IQ zit hier op -90 ofzo.
[..]

Nee, het getuigt van intelligentie om op grond van één stomme HBOer meteen heel HBO af te schirjven.
wat hij zegt!
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:04:52 #173
125790 User_Name
De enige echte!
pi_31492444
quote:
[..]

Is dat nou niet juist precies hetgene wat ook gebeurd tegenover VMBO'ers Dus als je alle VMBOérs over 1 kam scheert is het wel juist maar, als je dat zegt over alle HBO'ers dan heb je ineens de intelligentie van een glas water

Je voelt je zeker iets meer
Don't Worry, Be Happy
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:09:38 #174
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31492545
quote:
[..]

True.

VMBO'ers zouden zich trouwens ook eens moeten realiseren dat al dat gebash eigenlijk gewoon gescheld op de meest in het oog springende groep is: irritante figuren met een grote bek. Die groep is op het vmbo wat groter en op het vwo wat kleiner. Dat zouden havo/vwo'ers eigenlijk zelf ook moeten zien. Zoals vmbo'ers ook wel kunnen bedenken dat ze zichzelf voor gek zetten door te roepen dat je met vmbo ook goed terecht kan komen: niemand zegt dat dat niet zo is, maar wel dat het minder waarschijnlijk is.

Door te roepen dat dat laaste "gewoon niet waar is" overtuig je niemand.

Oja, en gezeik over ontbreken van praktische vaardigheden bij mensen met een hogere opleiding is ongeveer even lame als het schelden op het ontbreken van theoretische vaardigheden bij vmbomensen. Het is veel belangrijker dat je capaciteiten opdoet die relevant zijn voor je latere beroepsprofiel.
Vampire Romance O+
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:12:33 #175
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31492607
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:04 schreef User_Name het volgende:

[..]

Is dat nou niet juist precies hetgene wat ook gebeurd tegenover VMBO'ers Dus als je alle VMBOérs over 1 kam scheert is het wel juist maar, als je dat zegt over alle HBO'ers dan heb je ineens de intelligentie van een glas water

Nee, want de genoemde vmbo voorbeelden zijn veel structureler dan het genoemde hbo voorbeeld.
Vampire Romance O+
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:15:26 #176
63302 rockstah
New World Disorder
pi_31492663
Ik dacht ook dat ik bij irritante mensen zou komen toen ik van havo naar VMBO ging. Maar vind de sfeer hier alleen maar beter eigenlijk
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:19:30 #177
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_31492732
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:09 schreef MouseOver het volgende:

[..]

True.

VMBO'ers zouden zich trouwens ook eens moeten realiseren dat al dat gebash eigenlijk gewoon gescheld op de meest in het oog springende groep is: irritante figuren met een grote bek. Die groep is op het vmbo wat groter en op het vwo wat kleiner. Dat zouden havo/vwo'ers eigenlijk zelf ook moeten zien. Zoals vmbo'ers ook wel kunnen bedenken dat ze zichzelf voor gek zetten door te roepen dat je met vmbo ook goed terecht kan komen: niemand zegt dat dat niet zo is, maar wel dat het minder waarschijnlijk is.

Door te roepen dat dat laaste "gewoon niet waar is" overtuig je niemand.

Oja, en gezeik over ontbreken van praktische vaardigheden bij mensen met een hogere opleiding is ongeveer even lame als het schelden op het ontbreken van theoretische vaardigheden bij vmbomensen. Het is veel belangrijker dat je capaciteiten opdoet die relevant zijn voor je latere beroepsprofiel.
VMBO'ers zouden dit, VMBO'ers zijn dat, VMBO'ers moeten zus, VMBO'ers doen zo.
1 woord, bekrompen.
Bewust
pi_31492892
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:08 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

Bullshit. Mensen die dat hele traject doorlopen zijn jaren ouder dan mensen die gelijk vwo/uni hebben gedaan en kosten de werkgever daardoor meer. Ik zie er geen voordeel in.

En ik weet niet of die mensen zoveel trotser mogen zijn. Als ze hbo en zelfs uni kunnen halen wil dat zeggen dat ze altijd al dat denkniveau hebben gehad en de eerste jaren van hun leven gewoon lamzakken zijn geweest.
Ja, ik generaliseer.
pi_31492901
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Juist!
Hier ook zo 1, hoewel dat toen nog de Mavo heette . Hoewel er een aantal wel zo erg waren (5% schat ik, vrij weinig dus) en die werken inmiddels ook al. (aantal heeft opleiding gehaald, andere niet).
De andere 95% doet HBO of gaat het volgend jaar doen (afhankelijk van 3 of 4 jaar MBO opleiding).
pi_31492964
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Bullshit. Mensen die dat hele traject doorlopen zijn jaren ouder dan mensen die gelijk vwo/uni hebben gedaan en kosten de werkgever daardoor meer. Ik zie er geen voordeel in.

En ik weet niet of die mensen zoveel trotser mogen zijn. Als ze hbo en zelfs uni kunnen halen wil dat zeggen dat ze altijd al dat denkniveau hebben gehad en de eerste jaren van hun leven gewoon lamzakken zijn geweest.
Beetje afhankelijk van de studie. Bij bouwkunde is het enorm handig als je op het MBO al veel meer praktische ervaring hebt opgedaan (oa stages)
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:34:04 #181
125790 User_Name
De enige echte!
pi_31492990
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:12 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nee, want de genoemde vmbo voorbeelden zijn veel structureler dan het genoemde hbo voorbeeld.
Noem de voorbeelden maar eens op. Al het negatieve tegenover VMBO in dit topic is alleen maar gebaseerd op meningen, daar heb je wat aan zeg
Don't Worry, Be Happy
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:36:37 #182
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31493044
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:19 schreef Talena het volgende:

[..]

VMBO'ers zouden dit, VMBO'ers zijn dat, VMBO'ers moeten zus, VMBO'ers doen zo.
1 woord, bekrompen.
Ik had het misschien iets anders kunnen formuleren. Maar je leest het zo te zien wel gewoon op de meest negatief mogelijke manier.

Er zijn nu eenmaal duidelijke overeenkomsten tussen personen met bepaalde gemeenschappelijke kenmerken. "schooltype" is zo'n kenmerk. En bij elke denkbare groep kom je wel wat positieve en negatieve aspecten tegen. Dat is op zich geen punt. Dat wordt het pas als iemand mensen gaat veroordelen op basis van daarvan en daar ben ik fel tegen, beide kanten uit trouwens.

Hoger geschoolden beoordelen lager geschoolden veel te veel op intellect en dat is niet redelijk. Omgekeerd zijn er erg veel lagergeschoolden die hogergeschoolden niet voor vol aanzien omdat ze geen muur kunnen metselen en "alleen maar achter hun bureau zitten". Beide denkwijzen zijn niet echt doordacht en misschien zouden mensen met een hogere opleiding dat juist vooral moeten weten. En voor lager geschoolden is het wat onnadenkend om te doen alsof opleidingen per definitie nutteloos zijn.
Vampire Romance O+
pi_31493095
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:36 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik had het misschien iets anders kunnen formuleren. Maar je leest het zo te zien wel gewoon op de meest negatief mogelijke manier.

Er zijn nu eenmaal duidelijke overeenkomsten tussen personen met bepaalde gemeenschappelijke kenmerken. "schooltype" is zo'n kenmerk. En bij elke denkbare groep kom je wel wat positieve en negatieve aspecten tegen. Dat is op zich geen punt. Dat wordt het pas als iemand mensen gaat veroordelen op basis van daarvan en daar ben ik fel tegen, beide kanten uit trouwens.

Hoger geschoolden beoordelen lager geschoolden veel te veel op intellect en dat is niet redelijk. Omgekeerd zijn er erg veel lagergeschoolden die hogergeschoolden niet voor vol aanzien omdat ze geen muur kunnen metselen en "alleen maar achter hun bureau zitten". Beide denkwijzen zijn niet echt doordacht en misschien zouden mensen met een hogere opleiding dat juist vooral moeten weten. En voor lager geschoolden is het wat onnadenkend om te doen alsof opleidingen per definitie nutteloos zijn.
Wil je alsjeblieft niet zo'n moeilijke woorden gebruiken?
Ja, ik generaliseer.
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:43:37 #184
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31493166
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Wil je alsjeblieft niet zo'n moeilijke woorden gebruiken?
quote:

-mensen moeten wat minder op elkaar zeiken en wat minder lange tenen hebben-
Ik heb het voor je samengevat
Vampire Romance O+
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:47:50 #185
77575 NiTiN
Move On Up
pi_31493228
vmboers kansloos?

als je sommige types daar ziet wel ja. Maar dat ligt imo niet zozeer aan het VMBO, want er zijn daar ook gewoon geschikte figuren enzo...
I went clubbing. Softest coat ever.
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:49:47 #186
125790 User_Name
De enige echte!
pi_31493259
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:43 schreef MouseOver het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het voor je samengevat
Hier ben ik het volkomen mee eens! (over dat minder zeiken )
Don't Worry, Be Happy
pi_31493277
quote:
-knip-
Exactly my point.

Bij VMBO zal je gemiddeld meer asociaal tuig tegen komen, op het VWO gemiddeld meer maagdelijk tuig Kortom, we zijn anders, wat een constatering.
pi_31493507
Ik zou de TS graag eens uitnodigen om in mijn vriendengroep rond te neuzen, stuk voor stuk vmbo'ers/oude mavo die op dit moment vwo doen en een aantal bezig met een universitaire studie. Misschien zijn wij die 3% die wel iets met zijn/haar leven doet, maar ik denk toch echt wel dat er meer mensen zijn die vmbo doen, en waar je weldegelijk een fatsoenlijk gesprek mee aan kunt gaan...

Voor de TS, wanneer kom je langs?
pi_31493617
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:04 schreef LissaP het volgende:
Ik zou de TS graag eens uitnodigen om in mijn vriendengroep rond te neuzen, stuk voor stuk vmbo'ers/oude mavo die op dit moment vwo doen en een aantal bezig met een universitaire studie. Misschien zijn wij die 3% die wel iets met zijn/haar leven doet, maar ik denk toch echt wel dat er meer mensen zijn die vmbo doen, en waar je weldegelijk een fatsoenlijk gesprek mee aan kunt gaan...

Voor de TS, wanneer kom je langs?
Da's wel heel uitzonderlijk hoor, een complete vriendengroep van de mavo die nu allemaal Uni doen .

Naja bij mij is iedereen nu zo'n beetje bezig met HBO (diegene van de mavo dan), dus wie weet wat er van gaat komen, maar t lijkt me sterk dat iedereen op het WO eindigd.
pi_31493661
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Da's wel heel uitzonderlijk hoor, een complete vriendengroep van de mavo die nu allemaal Uni doen .

Naja bij mij is iedereen nu zo'n beetje bezig met HBO, dus wie weet wat er van gaat komen, maar t lijkt me sterk dat iedereen op het WO eindigd.
ja oke, de kans dat je daar meer van vind is niet echt groot, maar denk dat dat bij ons zo is doordat de jongens allemaal op mavo zijn gestart, en de zussen van mijn vrienden op vwo.... dus tis soort van competie achtig iets geworden
pi_31493750
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:13 schreef LissaP het volgende:

[..]

ja oke, de kans dat je daar meer van vind is niet echt groot, maar denk dat dat bij ons zo is doordat de jongens allemaal op mavo zijn gestart, en de zussen van mijn vrienden op vwo.... dus tis soort van prestatiedrang achtig iets geworden
In zo'n geval denk ik dat de ouderlijke rol ook erg bijdraagd (ongeacht de leeftijd). Toch een beetje van "je zus kan/doet het ook dus moet jij het ook wel kunnen en doen want anders wordt het niveau verschil zo groot".

Dat is bij mij thuis wel een beetje zo, zus doet WO en ze pushen mijn broertje ook minstens naar het MBO niveau 4 (da's al heel wat voor iemand met ernstige leerproblemen). Mij hebben ze ook wel naar een versneld MBO traject geschopt . ( ben daar dus inmiddels klaar mee).
pi_31494713
Een leuke discussie is het wel geworden
Maar ik doe me geen moeite meer, dat sommige statements hier duidelijk BS zijn, dat is voor de ECHTE intelligente mensen onder ons nu wel duidelijk.
Sommige mensen hebben gewoon een plaat voor hun kop, ik zou zeggen dream on, maar ik kan je nu al vertellen dat je het nog hard krijgt met dergelijke uitspraken en vraag me ook af of dit je uberhaupt had durven zeggen als het irl. was.
pi_31495064
Of je het durft te zeggen in irl heeft weinig te maken met het waarheidsgehalte in de desbetreffende uitspraken.
pi_31495463
Tja deze discussie kan wel zo door gaan.. maar ik denk dat we het erover eens zijn, dat SOMMIGE (misschien wel veel, maar niet dat generaliserende 'iedereen'!) VMBO'ers tuig zijn dom zijn enz. dat klopt ook, ookal ben ik zelf VMBO'er. Ik weet gewoon dat ik zelf echt niet dom ben dus ik reken mezelf gewoon niet onder VMBO'ers, ben ik zohoezo ook niet meer, ben nu MBO'er
Maar de conclusie is dus gewoon: sommige, misschien wel een groot gedeelte, van de VMBO'ers zijn tuig, en niet de slimste, maar er zijn ook nog slimme VMBO'ers die wat vroeger in hun leven misschien niet zo een goede keuzes heben gemaakt en daar nu spijt van hebben oid (zoals ik).
Maar het dus zeker nog wel ver kunnen schoppen.

Dit lijkt mij verder niet meer echt een discussie waard?
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:40:05 #195
53267 TC03
pi_31495473
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:04 schreef User_Name het volgende:

[..]

Jij bent zo'n mongool waar ik op doelde. Lees toch eens wat ik zeg, en denk eens na voordat je wat zegt, want je blaat alleen maar dikke onzin.
pi_31495661
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij bent zo'n mongool waar ik op doelde. Lees toch eens wat ik zeg, en denk eens na voordat je wat zegt, want je blaat alleen maar dikke onzin.
Maar hij is toch wel best een slimme mongool? als hij dergelijke redenaties kan maken
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:57:06 #197
53267 TC03
pi_31495876
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:48 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Maar hij is toch wel best een slimme mongool? als hij dergelijke redenaties kan maken
pi_31495941
hihi, het duizelt me na al die argumenten in de OP.
pi_31496055
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat iemand met het syndroom van down waarschijnlijk niet de capaciteit heeft om hier te reageren..
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:09:03 #200
125790 User_Name
De enige echte!
pi_31496156
Dit is duidelijk niet de manier waarop ik in discussie ga met mede-fokkers .

mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 [inf.] persoon met het downsyndroom

Mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 lid van het ruitervolk dat in het tweede millennium vanuit Midden-Azië vele rijken veroverde
2 Mongoliër

Mon·gools (bn.)
1 van, betreffende de Mongolen

Ik ben namelijk geen mongool want kan mezelf niet herkennen in bovenstaande definities voor mongool (met alle respect voor mensen met het down-syndroom).

Ik weet trouwens heel goed wat er in je post stond: Je gaf aan dat ik op basis van 1 HBO'er niet over alle HBO'ers moet oordelen dus gaf ik aan dat juist het tegenovergestelde (over MBO/VMBO) gebeurd.
Don't Worry, Be Happy
pi_31496203
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:09 schreef User_Name het volgende:
Dit is duidelijk niet de manier waarop ik in discussie ga met mede-fokkers .

mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 [inf.] persoon met het downsyndroom

Mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 lid van het ruitervolk dat in het tweede millennium vanuit Midden-Azië vele rijken veroverde
2 Mongoliër

Mon·gools (bn.)

Ik ben namelijk geen mongool want kan mezelf niet herkennen in bovenstaande definities voor mongool (met alle respect voor mensen die bijvoorbeeld wel het syndroom van down hebben of uit mongolië komen).

Ik weet trouwens heel goed wat er in je post stond: Je gaf aan dat ik op basis van 1 HBO'er niet over alle HBO'ers moet oordelen dus gaf ik aan dat juist het tegenovergestelde (over MBO/VMBO) gebeurd.
eensch
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:36:48 #202
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31496786
Het poneren van bovenstaande stelling doet mij slechts nieuwsgierig worden naar de persoonlijke experiëntie van de TS met zogenaamde vmbo'ers. Ik ben dan ook van mening dat de opgesomde argumenten louter empirisch zijn en derhalve subjectief en contestabel.

De these dat het volgen van een vmbo opleiding en het gemis aan intelligentie samen gaan, danwel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is mijns inziens een grove misvatting.

Ik kan dan ook niet anders dan de stigmatiserende en generaliserende OP afdoen als pseudo intellectueel geneuzel.

En ja, ik heb mavo gedaan.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:42:32 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_31496901
Da's te merken, je gebruikt nogal wat barbarismen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:42:35 #204
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31496903
Ja, heel erg kansloos. Ik heb die examens weleens gezien van het VMBO. Met alle respect en no flame intended maar je moet echt heel erg je best doen wil je fouten maken in dat examen. Als je dat examen niet succesvol weet af te sluiten dan ben je echt niet helemaal in orde.
Hup, aan het werk!
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:47:44 #205
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31497010
- Laat maar. -
2000 light years from home
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:49:05 #206
53267 TC03
pi_31497041
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:09 schreef User_Name het volgende:
Weet je zeker dat de generalisaties over het VMBO maar op één persoon zijn gebaseerd? Ik weet namelijk heel zeker dat het op grote groepen VMBOers is gebaseerd.

Overigens beheerst een mongool waarschijnlijk de Nederlandse taal wel wat beter dan jij doet.
pi_31497054
Ja.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:51:15 #208
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31497091
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:42 schreef speknek het volgende:
Da's te merken, je gebruikt nogal wat barbarismen.
Ach, wie bepaalt wat gangbaar is? In bovenstaande discursieve post zou ik niet spreken van barbarismen.

En ik ben overigens niet de enige die hier een handje van heeft.. he speknek?
pi_31497283
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:42 schreef Ciurlizza het volgende:
Ja, heel erg kansloos. Ik heb die examens weleens gezien van het VMBO. Met alle respect en no flame intended maar je moet echt heel erg je best doen wil je fouten maken in dat examen. Als je dat examen niet succesvol weet af te sluiten dan ben je echt niet helemaal in orde.
* ben ik het wel heel klein beetje mee eens *

Verklaart ook meteen waarom mijn neus nu zo leeg is .
pi_31497484
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:51 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ach, wie bepaalt wat gangbaar is? In bovenstaande discursieve post zou ik niet spreken van barbarismen.

En ik ben overigens niet de enige die hier een handje van heeft.. he speknek?
Volgens mij hoopte je gewoon dat niemand jou reactie zou begrijpen en je daarmee kon aantonen dat jij in ieder geval niet dom bent

Maargoed, over die examens, daar ben ik het wel mee eens, toen ik examen deed VMBO 2,5 jaar geleden, waren de examens makkelijker dan de proefwerken die we door het jaar kregen
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:08:54 #211
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31497532
Nog makkelijker? Hoe is het mogelijk?
Hup, aan het werk!
pi_31497581
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:08 schreef Ciurlizza het volgende:
Nog makkelijker? Hoe is het mogelijk?
OK ik geef het toe ik ben diep gezonken Maar tis nog best wel goed gekomen toch?
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:12:46 #213
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31497637
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:07 schreef Chr0nicle het volgende:
Volgens mij hoopte je gewoon dat niemand jou reactie zou begrijpen en je daarmee kon aantonen dat jij in ieder geval niet dom bent
Hehe, dat was zo'n beetje de opzet ja..
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:27:46 #214
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_31498075
Best herkenbaar, ik heb een tijd geleden een vriendin gehad die op het VMBO zat maar dat was niet lang aan. Elk woordje dat ik in het frans of engels zei volgde ze al niet meer, als ik wat grappigs bedoelde moest ik 't uitleggen. Bovendien heb ik inderdaad vaak ruzie met VMBO lui. Helaas zitten er ook van die kinderen op de HAVO & VWO, maar toch een stuk minder.
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:30:32 #215
125790 User_Name
De enige echte!
pi_31498158
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat de generalisaties over het VMBO maar op één persoon zijn gebaseerd? Ik weet namelijk heel zeker dat het op grote groepen VMBOers is gebaseerd.

Overigens beheerst een mongool waarschijnlijk de Nederlandse taal wel wat beter dan jij doet.
Die laatste zin geeft al een beeld wat voor een persoon je bent, het is je nog niet helemaal duidelijk wat het woord mongool precies inhoud is het wel?

Maar de generalisatie van het VMBO is niet slechts op 1 persoon gebaseerd, net als dat mijn voorbeeld over die HBO'er ook niet de enige in zijn soort is op het HAVO/HBO .

Daarnaast moet ik toegeven dat ik wel eens een spelfout maak maar wil dat nu ook zeggen dat ik dan meteen een mongool ben? Dan zullen er ongeveer 16 miljoen mongolen rondlopen in Nederland (iedereen maakt wel eens een foutje!)
Don't Worry, Be Happy
pi_31498938
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:36 schreef Kogando het volgende:
Het poneren van bovenstaande stelling doet mij slechts nieuwsgierig worden naar de persoonlijke experiëntie van de TS met zogenaamde vmbo'ers. Ik ben dan ook van mening dat de opgesomde argumenten louter empirisch zijn en derhalve subjectief en contestabel.

De these dat het volgen van een vmbo opleiding en het gemis aan intelligentie samen gaan, danwel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is mijns inziens een grove misvatting.

Ik kan dan ook niet anders dan de stigmatiserende en generaliserende OP afdoen als pseudo intellectueel geneuzel.

En ja, ik heb mavo gedaan.
Veel moeilijke woorden, jammer dat ongeveer de helft ervan geen echte woorden zijn..
pi_31499265
Dat valt wel mee, de enigen die ik zo snel niet in de 'van dale' kon vinden zijn:
experiëntie en contestabel.
pi_31499498
ik vind Geneuzel nou ook niet bepaald zakelijk, maargoed dat is mijn mening..
pi_31499579
Maarja woordenschat zegt natuurlijk ook niks over je diploma, mensen die houden van lezen of taal leuk vinden zijn daar nou eenmaal beter in.
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:19:32 #220
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31499649
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:08 schreef Chr0nicle het volgende:
Dat valt wel mee, de enigen die ik zo snel niet in de 'van dale' kon vinden zijn:
experiëntie en contestabel.
Nou ok, voor deze keer dan:

experiëntie

de (v.); -s
1462 ‹Fr. expérience (proef)
ervaring, ondervinding

contestabel

bijv. naamw.
‹Fr. contestable
betwistbaar
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:22:58 #221
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31499777
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:58 schreef Modwire het volgende:
Veel moeilijke woorden, jammer dat ongeveer de helft ervan geen echte woorden zijn..
Geen echte woorden?

Het feit dat ze niet voorkomen in jouw vocabulaire of in het huis-, tuin- en keukenwoordenboek van je moeder zegt weinig over of ze werkelijk 'bestaan'.
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:25:38 #222
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31499877
Ik moet overigens wel bekennen dat het enigszins archaïsch taalgebruik betreft.

archaïsch taalgebruik
taalgebruik waarbij men opzettelijk min of meer verouderde woorden of zinsconstructies gebruikt
pi_31499883
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:22 schreef Kogando het volgende:

[..]

Geen echte woorden?

Het feit dat ze niet voorkomen in jouw vocabulaire of in het huis-, tuin- en keukenwoordenboek van je moeder zegt weinig over of ze werkelijk 'bestaan'.
Ik mag aannemen dat als het niet in de van dale staat, het geen Algemeen Beschaafd Nederlands is.
pi_31499945
Ik zoek het even op in mijn Angloskasische (ofzo) woordenboek .
pi_31499964
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:27 schreef HomerJ het volgende:
Best herkenbaar, ik heb een tijd geleden een vriendin gehad die op het VMBO zat maar dat was niet lang aan.
*herkenbaar

Moet je eens de stelling op tafel gooien dat je alleen een relatie wil met een hoger opgeleid persoon. Dan ben je meteen arrogant
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:32:58 #226
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31500133
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:27 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zoek het even op in mijn Angloskasische (ofzo) woordenboek .
Angloskasisch? Hahaha..

Het enige woord wat daar op lijkt is anglokatholicisme, maar daar is vast geen woordenboek van. Bedoel je misschien het etymologische woordenboek?
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:34:21 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_31500178
angelsaksisch bedoelt ie.
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:36:51 #228
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31500252
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ik mag aannemen dat als het niet in de van dale staat, het geen Algemeen Beschaafd Nederlands is.
Bovenstaande woorden staan allemaal in de Van Dale hoor.

Het is trouwens standaardnederlands, ABN is een verouderde term.
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:39:34 #229
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31500327
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:34 schreef speknek het volgende:
Ok, oud engels..
pi_31500418
Btw Koganda, ik kende de woorden wel ik zei alleen dat ik ze niet kon vinden
en experientie bijvoorbeeld is vrij logisch gezien het engelse experience
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:45:06 #231
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31500470
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:43 schreef Chr0nicle het volgende:
Btw Koganda, ik kende de woorden wel ik zei alleen dat ik ze niet kon vinden
en experientie bijvoorbeeld is vrij logisch gezien het engelse experience
Inderdaad, zulke woorden kun je makkelijk afleiden. Het woord 'pathetisch' is daar ook een goed voorbeeld van.
pi_31500618
Kan ook een leuk topic zijn, het 'ik-ken-het-woord-niet-maar-kan-het-afleiden-uit-een-andere-taal' topic. opzich wel typisch Fok!
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:54:24 #233
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31500748
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:49 schreef Chr0nicle het volgende:
Kan ook een leuk topic zijn, het 'ik-ken-het-woord-niet-maar-kan-het-afleiden-uit-een-andere-taal' topic. opzich wel typisch Fok!
Ja, vraag me af er geen woord voor woorden die je uit een andere taal kan afleiden is.

Ben alleen bang dat zo'n topic vrij snel vol is, want er zijn natuurlijk enorm veel woorden die op een Frans of een Engels woord lijken.
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:56:18 #234
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_31500805
quote:
Best herkenbaar, ik heb een tijd geleden een vriendin gehad die op het VMBO zat maar dat was niet lang aan. Elk woordje dat ik in het frans of engels zei volgde ze al niet meer, als ik wat grappigs bedoelde moest ik 't uitleggen.

heel herkenbaar
pi_31502065
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:54 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ja, vraag me af er geen woord voor woorden die je uit een andere taal kan afleiden is.

Ben alleen bang dat zo'n topic vrij snel vol is, want er zijn natuurlijk enorm veel woorden die op een Frans of een Engels woord lijken.
Inprincipe Barbarismen toch? Beetje anders maar as close as it gets
pi_31503016
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:32 schreef Kogando het volgende:

[..]

Angloskasisch? Hahaha..

Het enige woord wat daar op lijkt is anglokatholicisme, maar daar is vast geen woordenboek van. Bedoel je misschien het etymologische woordenboek?
neuh ik heb zelf ook geen idee wat het betekend, maar ik moest laatst voor een opdracht van school weten wat een Anglosaksische CV (oid) is. Niemamand wist het trouwens. Zal wel iets met Engelstalig te maken hebben.
pi_31503037
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:34 schreef speknek het volgende:
Nope, Anglosaksische CV stond er.
pi_31505025
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:28 schreef Northside het volgende:

[..]

jaren ouder valt nou ook wel mee... zo'n oud wijf ben ik nou ook weer nie.. (en al die studenten die 6 jaar over de uni doen als ze hun vwo op zak hebben, die haal ik nu qua leeftijd nu dan weer in )
en dat lamzakken slaat dus nergens op, ligt er ook maar net aan in wat voor omgeving je opgroeit. Sommige mensen hebben genoeg andere shit aan hun hoofd waardoor ze het niveau dat ze zouden kunnen halen niet kunnen halen, kun je zo iemand een lamzak noemen, of gewoon slim dat ze toch nog iets doen...

maar goed, ik vind het dus dom als je hup iemand gaat veroordelen, heel vmbo dom gaat noemen, er zijn nmlk ook zat vwo mensen die ook dom zijn
pi_31510696
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:59 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

jaren ouder valt nou ook wel mee... zo'n oud wijf ben ik nou ook weer nie.. (en al die studenten die 6 jaar over de uni doen als ze hun vwo op zak hebben, die haal ik nu qua leeftijd nu dan weer in )
Heh ?
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:51:37 #240
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_31510756
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:36 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

quote:
N.a.v. vragen van enkelen van jullie op de valreep het volgende:

een Europees CV is chronologisch (van opleiding vroeger tot nu);

Anglosaksisch is van heden terug gaand naar vroeger. De laatste is steeds meer ïn".

Het verschil is op Internet niet te vinden dus ik reken het niemand aan maar jullie zijn nu wel op de hoogte.
Dat kreeg onze klas (CEV1D) toegemailed hierover.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:06:44 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_31511130
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:36 schreef Sport_Life het volgende:
Dat lijkt me een begrijpelijke spelfout. Het Angelsaksische taalgebied is Engels/Germaans. Nederlands valt daar onder, net zoals Duits en Engels. In het Engels heet het Anglo-Saxon, in het Nederlands schrijf je het echter Angelsaksisch.
http://www.vandale.nl/opz(...)kwoord=angelsaksisch
pi_31513692
Qua karakter steekt een gemiddelde VMBO'er wel wat anders in elkaar dan iemand die op de HAVO gezeten heeft. Maar ja dat weet ik alleen van mensen uit mijn eigen omgeving
pi_31514060
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:22 schreef Kogando het volgende:

[..]

Geen echte woorden?

Nee, maar het feit dat ze niet opgenomen zijn in de "Woordenlijst Nederlandse Taal" zijn opgenomen wel..
pi_31515101
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heh ?
ik ben nie eg van plan om er langer dan 4 jaar over te gaan doen... zit nu nog in de eerste, maar volg wel al 2e jaars vakken ook
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:22:57 #245
89833 Grasmaaier.
Grasmaaier Hendrik Jan
pi_31515210
Ja
.
- Snij cilinder met 5 messen 38 cm, kogelgelagerd
- Ondermes verstelbaar
- Brede rubber banden
- Praktisch duwbaar
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:30:07 #246
77575 NiTiN
Move On Up
pi_31515341
pfff verkapt "kijk mij eens goed zijn met taal" topic.

ben het echter wel eens met
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:56 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:
Qua karakter steekt een gemiddelde VMBO'er wel wat anders in elkaar dan iemand die op de HAVO gezeten heeft. Maar ja dat weet ik alleen van mensen uit mijn eigen omgeving
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_31519459
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:27 schreef HomerJ het volgende:
Best herkenbaar, ik heb een tijd geleden een vriendin gehad die op het VMBO zat maar dat was niet lang aan. Elk woordje dat ik in het frans of engels zei volgde ze al niet meer, als ik wat grappigs bedoelde moest ik 't uitleggen. Bovendien heb ik inderdaad vaak ruzie met VMBO lui. Helaas zitten er ook van die kinderen op de HAVO & VWO, maar toch een stuk minder.
Je kan gewoon niet met mensen overweg, dat is een hele andere discussie. Overigens, Franse en/of Engelse woorden gebruiken, in het dagelijks Nederlands taalgebruik, is vrij kanloos.
pi_31520017
*Studeert zelf aan de uni

De punten die de topicstarter aanvoert zijn eigenlijk zo dom dat hij zeker onder het niveau moet zitten van een gemiddelde vmbo-er...

Wat maakt het uit dat het niveau van de opleiding lager is? De TS doet net alsof hij zich beter voelt... Ik heb zelf met vbmo-ers samengewerkt en dat was erg lachen, vaak leuker dan met bepaalde suffe types op de uni...

Oke, op het vmbo zitten meer mensen die er met de pet naar gooien, maar om nou iedereen in één hokje te gaan plaatsen vind ik echt belachelijk...
pi_31668139
Übermensch Myers: wel eens aan gedacht dat al die zogenaamde "domme" VMBO'ers straks je villa mede-financiëren (en ook bouwen trouwens)? Je hebt ze later nog hard nodig. Niet te hard schoppen dus. Zou eerder lief voor ze zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_31669338
Verklaar je nader, waarom zouden zij zijn villa mede-financieren?
pi_31675858
OT: Ik doe zelf havo, maar ik heb helemaal niks tegen mavo lui, ga best wel veel om met mavo-gangers, en ik vind ook niet dat ze meelopen ofzo. Gewoon 3 keer onzin dit topic vooral de topicstarter jij bent gewoon kansloos!
:-)
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:27:25 #252
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31679693
ik heb eigenlijk wel heel erg moeten lachen om de openingspost, want zo gaat het er hier inderdaad echt aan toe. mijn partner heeft een dochter op het vmbo en de geschetste situaties zouden zich zo hier af kunnen spelen.
maar ik ben me er terdege van bewust dat niet elke vmbo-er zo is. ik heb als ouder niet zoveel verstand van het vmbo, maar ik heb begrepen dat er verschillende leerwegen zijn, met elk een ander niveau. maar ik ben er wel van overtuigd dat de mensen, beschreven in de openingspost voor het merendeel te vinden zijn in de onderste regionen van het opleidingsniveau.
pi_31682931
quote:

puik stukje tekst, amice
pi_31683095
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

ook dat is een feit.
bron?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:52:04 #255
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_31683127
Whehe, dat VMBO in de openingspost kan zonder problemen vervangen worden door HAVO/VWO en is gewoon op een boel tieners van toepassing......

Dat * erbij willen horen * is écht geen schande hoor.Het gaat meestal vanzelf weer over
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_31683556
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:03 schreef ijsmeis het volgende:
dat ik ooit Zo Ga TyPeN, bijvoorbeeld. [bold](oke, nu doe ik het, maar met opzet)[/bold]
pi_31683934
ik hoop dat mijn kinderen later toch minimaal VWO gaan doen
pi_31684210
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:10 schreef Modwire het volgende:
Verklaar je nader, waarom zouden zij zijn villa mede-financieren?
Omdat ze later voor hem zullen werken en hem zo mede aan de winst helpen waarvan hij zijn villa kan kopen/laten bouwen? Misschien simpel gedacht hoor.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_31685767
En dan ben je gelijk mede-financierder?

[ Bericht 4% gewijzigd door Modwire op 26-10-2005 01:33:35 ]
pi_31686520
TS is een kneus!
Ik zit zelf op het VMBO het slaat nergens op wat jij nu allemaal zegt.

Tuurlijk zitten er een paar bij zoals jij ze noemt, maar die zitten er overal wel.
Het is echt niet zo dat heel het VMBO het zelfde is hoor.
En ik wordt er een beetje schijtziek van dat iedereen er zo over denkt!

En trouwens ik zit op de Theoretische Leerweg, en daar gaat het er bijna niet zo aan toe. Ik weet niet of het op het Kader ofzo wel zo is?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:18:41 #261
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_31686637
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:52 schreef dady het volgende:
Ja, het is inderdaad veel belangrijker een goed antwoord te hebben of je in de eerst al ontmaagd bent, omdat "Idur1 da doet", dan dat je wat van je intellectuele kanten kan laten zien.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:20:29 #262
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_31686675
Overigens is het hier op school ook veelal HAVO-Tuig. Maar dat komt omdat wij geen VMBO hebben, waardoor die simpele zielen naar een andere school zouden moeten gaan blowen.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_31687407
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:
TS is een kneus!
Ik zit zelf op het VMBO het slaat nergens op wat jij nu allemaal zegt.

Tuurlijk zitten er een paar bij zoals jij ze noemt, maar die zitten er overal wel.
Het is echt niet zo dat heel het VMBO het zelfde is hoor.
En ik wordt er een beetje schijtziek van dat iedereen er zo over denkt!

En trouwens ik zit op de Theoretische Leerweg, en daar gaat het er bijna niet zo aan toe. Ik weet niet of het op het Kader ofzo wel zo is?
ik ben het er helemaal mee eens
ts is een kneus

en VMBO heb je idd op meerdere niveau's
valt echt wel mee hoe dom de tl vmbo-ers zijn
ik denk dat maar 95% ofzo egt dom is en niet weten hoe je egt moet schrijven
pi_31688699
Hmm.. erg veel vooroordelen.

Ik zit zelf in 6 vwo, wil hiermee niet zeggen dat ik een zeer intelligent kind ben, maar ik hoor dus wél bij hoger opgeleidenen. Ik heb veel VMBO-vrienden, het grootste gedeelte zelfs. Ik zal nooit een vriendschap kunnen opbouwen als het niet wat vérder gaat dan gebral over scooters & BreEzAhS. Als ik met deze VMBO-ers praat blijkt er vaak héél veel meer in hun hoofd om te gaan dan je misschien zou denken als je enkel op het schooltype zou afgaan.

Er bestaat ook nog iets als sociale intelligentie.
pi_31690758
Dit is de reden waarom ik zo'n schijt hekel heb aan de naam VMBO ik heb ook VMBO gedaan maar dan Theoretische Leerweg (dus gewoon de oude mavo voor de wat ouderen onder ons). Maar wat jij bedoelt is dus gewoon 2e hands vbo tuig! wat nu ook VMBO heet
pi_31705830
Ik kan Myers alleen maar groot gelijk geven...
1 voorbeeld:
Iemand die ik ken deed eerst HAVO in de 1e en 2e klas.
Daarna is hij VMBO gaan doen vanwege de weinige discipline die hij had.
Naarmate hij steeds langer daar zat, nu in de 4e klas, wordt hij steeds meer zo'n 'superdude'.
Beetje breezer enzo op MSN en in z'n SMSjes.
Afschuwelijk.
Overigens doe ik zelf HAVO (4)
En zoals iemand anders al eerder zei dat 70% van NL VMBO doet/heeft gedaan, betekent dat dat er wel is wat actie ondernomen mag worden. Maar het meeste van die 70% is niet (eens) Nederlands als ik 't goed heb.
pi_31727082
quote:

[..]

Lees je eens in, hier op fok, en je zult zien, dat juist de mensen met VWO achter bepaalde rellers aanlopen, die dan taalkundig goed bezig, maar sociaal zwakbegaafd zijn.
Ik kijk totaal niet naar de opleiding van iemand, want dan kom je bedrogen uit.
Denigreren is zo eenvoudig.
Het is trouwens door onderzoek bewezen, dat hogergeschoolde studenten (van tegenwoordig) lui en sociaal arm zijn.
Ze verwachten meteen een topbaan, en nemen genoegen met net genoeg punten.
Met andere woorden, er zit dus eigenlijk geen verschil in, de één heeft gewoon meer verstand dan de ander gekregen.....nu er nog iets mee doen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_31732260
Er is een tekort aan hoogopgeleiden in Nederland, in het bijzonder aan bèta's en ingenieurs.

Mijn geniale theorie:

VMBO afschaffen, allemaal naar HAVO of liever nog VWO, bij slechte studieresultaten het slaan weer toestaan en breezah-gedrag of daaraan gerelateerd leidt tot 2 weken elke dag van 8:00 tot 17:30 op school. Ook deze straf voor kinders met Neanderthaler-gedrag in de klas.
pi_31733227
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:03 schreef LedZep het volgende:
Er is een tekort aan hoogopgeleiden in Nederland, in het bijzonder aan bèta's en ingenieurs.

Mijn geniale theorie:

VMBO afschaffen, allemaal naar HAVO of liever nog VWO, bij slechte studieresultaten het slaan weer toestaan en breezah-gedrag of daaraan gerelateerd leidt tot 2 weken elke dag van 8:00 tot 17:30 op school. Ook deze straf voor kinders met Neanderthaler-gedrag in de klas.
zodat er totaal geen banen meer overblijven, we nog meer mensen uit polen moeten halen en de werkloosheid nog meer stijgt

tis nou eenmaal een noodzakelijke verdeling in ons maatschappij
pi_31733690
quote:
Mijn geniale theorie:
*proest*
pi_31735323
quote:

Mijn geniale theorie:

<< ingenieur
pi_31738749
Luister naar de echte waarheid. Die van de verlosser. God heeft iedereen in het leven een taak gegeven. Mijn taak is om mijn gymnasium af te maken en dan de universiteit om vervolgens over Nederland en de bewoners te heersen.
Effe zonder gekkigheid, je moet gewoon tevreden zijn met wat je kan halen en bovendien je kan ook zonder school het heel ver schoppen. Kijk maar naar ome Billie van Micro$oft, die heeft zijn universiteit niet afgemaakt
pi_31743597
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef paddy het volgende:

[..]

Lees je eens in, hier op fok, en je zult zien, dat juist de mensen met VWO achter bepaalde rellers aanlopen, die dan taalkundig goed bezig, maar sociaal zwakbegaafd zijn.
Oh?
quote:
Ik kijk totaal niet naar de opleiding van iemand, want dan kom je bedrogen uit.
Denigreren is zo eenvoudig.
Het is trouwens door onderzoek bewezen, dat hogergeschoolde studenten (van tegenwoordig) lui en sociaal arm zijn.
Welk onderzoek...?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:47:49 #274
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_31743615
Ja gek, die zijn me hendig niet kansloos.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_31745523
R&B hiphop en rap verbieden en alles is oke
pi_31747485
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 02:25 schreef the_legend_killer het volgende:
R&B hiphop en rap verbieden en alles is oke
En dan, heb je die kale mafketels met een IQ van 2 die zich heel de week door lam zuipen.. nee das chill
pi_31778481
Met een VMBO-diplom kunnen sommigen ook wel MBO niveau 4 doen hoor,en dan nog doorstromen naar HBO,dus wat zeur je En ook al doen sommigen niveau 1,die kunnen dan ook weer niveau 2,3 etc.
pi_31778902
VMBO'ers zijn tenminste vrij. Die kakkers van VWO en HAVO gaan nooit uit en blijven op een vrijdag/zaterdag avond braaf thuis op de bank bij mama en papa. Om thuis vervolgens 3 uur achter elkaar te gaan schaken.

Een vriend van me zit op het HAVO en daar kun je dus echt geen diepgaande gesprekken mee voeren. Elke keer als ik dieper in het gesprek wil gaan voelt hij zich vastgeluld en gaat hij maar wat onzin verkopen. Eerlijk zijn kan ie ook al niet.
pi_31779566
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef Nashje het volgende:
Die kakkers van VWO en HAVO gaan nooit uit en blijven op een vrijdag/zaterdag avond braaf thuis op de bank bij mama en papa. Om thuis vervolgens 3 uur achter elkaar te gaan schaken.
Een vraag: Waarom zou ik per definitie uit moeten gaan in het weekend ? Ik ben al maanden niet meer echt uitgeweest, sterker nog als ik eens in de paar maanden flink ga stappen dan is het veel.

Waarom ? Ik wil op zondag fit genoeg zijn om me uit te kunnen leven op het strand, dat gaat niet zo goed met een kater. Waarom is uitgaan de maatstaf van hoe goed je in de maatschappij ligt ?
pi_31780122
quote:
VMBO'ers zijn tenminste vrij. Die kakkers van VWO en HAVO gaan nooit uit en blijven op een vrijdag/zaterdag avond braaf thuis op de bank bij mama en papa. Om thuis vervolgens 3 uur achter elkaar te gaan schaken.
Hahaha!

Ja, ik lach je uit
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:40:20 #281
67128 capibar
pi_31780532
quote:
over vooroordelen gesproken !
pi_31780884
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:23 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Hahaha!

Ja, ik lach je uit
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:40 schreef capibar het volgende:

[..]

over vooroordelen gesproken !
Waar gaat dit hele topic nou over denk je? Als er vooroordelen over VMBO-ers worden genoemd is vrijwel elke Havist/VWO-er het er mee eens, maar zodra een VMBO-er met een vooroordeel komt over VWO-ers dan wordt er ineens keihard uitgehaald..

Toen ik op de middelbare school zat (Mavo) werd er over VWO-ers gepraat alsof ze elke dag in de boeken zitten en zaterdagavond bij papie en mamie op de bank.. Zo is dat ook met VWO-ers die weer neerkijken op VMBO-ers. (Vooroordelen!).
pi_31783734
quote:

Een vriend van me zit op het HAVO en daar kun je dus echt geen diepgaande gesprekken mee voeren. Elke keer als ik dieper in het gesprek wil gaan voelt hij zich vastgeluld en gaat hij maar wat onzin verkopen. Eerlijk zijn kan ie ook al niet.
pi_31784676
quote:
Oke VWO is kak, HAVO niet, en als ik uitga(doe ik elk weekend, en ik zit op HAVO) zie ik ook veel kakkers van het vwo hoor! Wat mij dan wel opvalt is dat ze altijd letten op kleding enzo, is het wel een dure polo ofzo weetje dat vind ik wel jammer, maar ik denk dat jij denkt dat iedereen op havo en vwo nerds zijn, en nee dat is niet zo!
:-)
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:47:08 #285
67128 capibar
pi_31785220
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:54 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

[..]

Waar gaat dit hele topic nou over denk je? Als er vooroordelen over VMBO-ers worden genoemd is vrijwel elke Havist/VWO-er het er mee eens, maar zodra een VMBO-er met een vooroordeel komt over VWO-ers dan wordt er ineens keihard uitgehaald..
Even voor de duidelijkheid, ik zit in vmbo-TL 4, en ik kan je verzekeren dat vooroordelen over zowel vmbo'ers als havo/vwo'ers allemaal onwaar zijn (ja, ik heb ook op het vwo en havo gezeten).
pi_31785500
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:47 schreef capibar het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ik zit in vmbo-TL 4, en ik kan je verzekeren dat vooroordelen over zowel vmbo'ers als havo/vwo'ers allemaal onwaar zijn (ja, ik heb ook op het vwo en havo gezeten).
Ik heb het ook over vooroordelen en niet over feiten .
pi_31789994
Tip voor TS:

Drink eerst 5 liter bier of een halve fles Goldstrike leeg voor je aan een gesprek begint met een VMBOer

Anders krijg je ruzie met die VMBOer omdat die je zinnen/woorden verkeerd interpreteerd.

Maar geen nood... met je VMBO kun je nog alle kanten op. Het is pas erg als je op je 45ste nog steeds in je (VMBO) adolescentie zit
pi_31792864
VMBO is heldendom
pi_31793165
Ik heb ook vmbo gedaan. maar ik begrijp wat TS bedoeld ik irriteer me ook kapot aan die huppelkutjes en van die stumperds met nieuwste mobiel merkkleren populair doen beetje pesten enzo.
Nu ik, Ik hield meestal wel afstand van dit soort figuren. Ik had ook contact met mensen van hoger niveau waar ik heel relaxed mee kon praten enzo.
Maar het komt ook omdat ik op de havo ben begonnen maar ik vond school geen zak aan (de les dan) en heb t allemaal beetje verknald waardoor ik op het VMBO-t kwam (T=theoretisch=nog redelijk normaal) en ik elk jaar op m'n sloffen doorstond.
0023
  Moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:53:50 #290
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31794734
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:51 schreef Billy_Mack het volgende:
VMBO is heldendom
Goede onderbouwing
pi_31795543
Het gaat in het leven om een combinatie van je gedrag, je karakter, je vaardigheden en je motivatie om iets te leren en te bereiken. Domheid heeft niet per se iets te maken met de school waar je op zit. Een asociale nerd op de universiteit is kan net zo goed kansloos zijn. Daar staat hij dan als doctorandus, maar zonder sociale vaardigheden. Denk je dat hij dan in staat is een (goede) baan te krijgen? Ik heb veel kanslozen gezien en die hebben op verschillende scholen gezeten. Jammer dat bepaalde mensen neerkijken op het VMBO.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31798504
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:23 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Hahaha!

Ja, ik lach je uit
Jij voelt je dus aangesproken. Anders reageer je wel inhoudelijker.
pi_31798751
Nee, hij lacht je gewoon uit, hoor... Omdat je zulke domme dingen zegt..
pi_31798816
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 01:23 schreef Modwire het volgende:
Nee, hij lacht je gewoon uit, hoor... Omdat je zulke domme dingen zegt..
Moeilijk he, om toe te geven dat ik gelijk heb .
pi_31799244
Ja, dat is het, inderdaad
pi_31802414
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef paddy het volgende:

interessant bron? welk onderzoek? door wie uitgevoerd? wanneer?
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:25:54 #297
114285 Ronneman18
Ik doe m`n best
pi_31810458
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:24 schreef Originele_Naam het volgende:
Luister naar de echte waarheid. Die van de verlosser. God heeft iedereen in het leven een taak gegeven. Mijn taak is om mijn gymnasium af te maken en dan de universiteit om vervolgens over Nederland en de bewoners te heersen.
Effe zonder gekkigheid, je moet gewoon tevreden zijn met wat je kan halen en bovendien je kan ook zonder school het heel ver schoppen. Kijk maar naar ome Billie van Micro$oft, die heeft zijn universiteit niet afgemaakt
Hij heeft zijn universiteit weliswaar niet afgemaakt maar wil je op uni komen zul je toch wel meer dan VMBO gehad moeten hebben. Enne het is Amerika, volgens mij hebben daar geeneens VMBO maar is iedereen op middelbaar gelijk en ga je daarna pas kiezen welke richting. Uni, hogeschool of iets lagers of werken.
pi_31811492
quote:

Wat ben jij kansloos zeg.
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:08:28 #299
114285 Ronneman18
Ik doe m`n best
pi_31811780
quote:

Jij hebt echt groot gelijk zeg, eindelijk een genie. En dat nog wel van het VMBO. Natuurlijk zijn VMBO`ers belangrijk omdat ze uitgaan. Hoe zouden anders de cafe`s, coffeshops en drugspanden blijven bestaan? De Nederlandse samenleving kan echt niet zonder ze, putjes scheppen, wc`s schrobben of achter de balie zitten zijn topjobs. Natuurlijk zijn deze mensen uitermate geschikt als gesprekspartners. Hun sociale ontwikkeling is groots omdat zij in het uitgaansleven duiken. Vooral die schakende kakkers zijn kansloos, wat voegen ze toe aan de samenleving? Behalve geld, vooruitgang en orde. Wat moet je daar mee? Wormen en naarden zoals JP zegt, die zijn belangrijk. De VMBO`er weet niet anders hoe deze toe te passen. VMBO`ers verenigt U!!
pi_31814522
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:08 schreef Ronneman18 het volgende:

[..]

. Natuurlijk zijn VMBO`ers belangrijk omdat ze uitgaan.
Niet iedere VMBO'er gelukkig....
pi_31815626
VMBO'ers bashen is oke .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')