Hoiquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.
Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.
Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.
Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
HoiKen ik jou? Is dit een spiegel?
Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
Ik was dus net als hier boven omschreven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef Mittnick het volgende:
[..]
Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.
Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
O ja, zoals zo vaak op tv is hoe vreselijk die leraartjes het hebben, dat valt enorm mee. Dat is zooo overtrokken.quote:Je hebt meerdere VMBO'ers.
Wij hadden op school de slimme kant: Net niet havo.
Je had de mensen die heel school niet interesseert en maar VMBO doen omdat een vriend van ze het ook doet, je hebt de VMBO'er die het gewoon niet beter kan en gewoon het beste er van maakt.
de 1e kant waardeert gewoon iedereen zijn ding. (TL )
de 2e doet wat mee met de groep (overheerst de laatste tijd wat meer)
de 3e doet ook gewoon wat hij wil en reageert hoe hij het hoort te doen. (overgrote deel)
De 2e groep overheerst de laatste tijd nogal vorig jaar was ik VMBO TLer jaar 4
Al met al moet je gewoon voor jezelf uit komen en de eerste tijd lak hebben aan bepaalde mensen, gewoon les geven en hier en daar wat laten praten, op den duur houden ze wel op.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:58 schreef cerror het volgende:
Nee van die zeurende havo-lamzakken zijn leuk.
Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statementquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef -jos- het volgende:
Hey Meyers lekker generaliserend topic hoor maar ik gok dat jou niveau nog lager ligt dan VMBO, wat een sukkel ben jij zeg![]()
Jupquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Van alle irritante mensen die ik tegenkom, is het meerendeel wel VMBO'er...
Dat is dus een al dan niet nietszeggend feit...
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Van alle irritante mensen die ik tegenkom, is het meerendeel wel VMBO'er...
Dat is dus een al dan niet nietszeggend feit...
Goede reactie en met degelijk feitenmateriaal onderbouwd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.
oftewel: Bash geen VMBO'ers jij kutnerd.
Ah ja, de echt belangrijke dingen... volkomen belachelijk dat die studiebollen niks van scooters opvoeren afweten he!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:52 schreef dady het volgende:
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
Define productiefquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statement![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef Black-Death het volgende:
Heb gisteren iets ervaren over VMBO. Ik heb nu net een nieuwe gymleraar. Deze betreffende man (overigens zeer aardig) vroeg ik hoe het beviel op mijn school, hij er is pas sinds aanvang van dit jaar. Hij vertelde dat werken op een havo/vwo school een verademing was, omdat die vmbo'ers alles maar 'boeiuh' of 'cool' vinden. Hij zei nog dat met die vmbo'ers normale gesprekken (zoals bijvoorbeeld over school) gewoon niet mogelijk was.
Dit heeft mij eigenlijk best wel aangegrepen. Zegt toch wel veel over hoe het er op het vmbo aan toe gaat.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen![]()
Verklaar je nader aubquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen![]()
*Proest*quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef Northside het volgende:
Overigens... in de generale strekking van ts's post kan ik me wel vinden. Hoewel er natuurlijk vast goede figuren tussenzitten is het overgrote merendeel gewoon dom tuig. Maar omdat ik later in mijn bedrijf ook werknemers nodig heb die aan de productieband moeten staan ben ik toch blij dat ze er zijn...
Blijf dat jezelf wijs makenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)
Door een gebrek aan slimme mensen was het ook bijna dood want ze hebben er echt een teringzootje van gemaakt toen Breezer zo explosief groeidequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Balpoint het volgende:
Als er geen vmbo'ers waren was Bacardi ook allang dood geweest![]()
Ik bedoel daarmee, dat zoals eerder gezegd werd, 70% van Nederland VMBO 'studeerd', en dus maar 30% van de jeugd over blijft voor alle andere opleidingen, wat dan weer de kans op tuig op het VMBO groter maakt dan bij al die andere opleidingen omdat er gewoon meer mensen op zitten.quote:
De vooruitgang werd gehinderd, klopt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hen zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hun zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Dat ontken ik dus niet, dat is onmogelijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef l3laster het volgende:
de TS heeft gewoon gelijk, de vmbo-ers haal je er zo uit tijdens het uitgaan gewoon de kenmerken omschrijven die de TS noemt...
let er wel op dit wil niet zeggen dat alle vmbo-ers onaardig vol zijn, maar er loopt tuig rond...
ook dat is een feit.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:24 schreef Nouk het volgende:
Denk dat je wel enige nuance aan kan brengen dan. Niveau 1 en niveau 4 schelen gigantisch qua moeilijkheid. Denk dat die echte randdebielen niet hoger dan 2 zijn gekomen hoor.
Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.
de meeste VMBO-ers zijn daar te dom voorquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:51 schreef XiChico het volgende:
www.sugababes.nl | Veel van die uchies daar doen VWO
www.superdudes.nl | Veel kills die Havo/VWO doen.
Woord omhoog.
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:25 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.
En hij is nu? 40?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ken iemand die begonnen is op het toemalige VBO, met in zijn laatste twee jaar het profiel 'Bouwkunde', daarmee is hij verder gegaan op het MBO, vervolgens op het HBO en vorig jaar heeft hij zijn 'master' gehaald op de Uni. Inmiddels werkt hij als bouwkundig ingenieur.![]()
Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebeequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef JeroenMeloen het volgende:
Wat zit iedereen nou te zeiken op die VMBO'ers?? Iemand moet verdomme mijn vuilnis ophalen!
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Nouk het volgende:
Wat een onzin zeg. Als je dus begint op het vmbo en eindigt op de uni, wat dan? Dan verwissel je ineens van intelligentie, gelijk met je opleiding?
We kunnen niet zonder elkaar en we kunnen niet met elkaar. Zo zal het altijd zijn. Ik zal de laatste zijn die zegt dat VMBO's nutteloos zijn maar ik kan het over het algemeen minder met VMBOers vinden dan met WOers. Ik snap niet wat daar altijd zo'n groot probleem aan is ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.
Waar je mee om gaat word je mee besmet he, ik geef nu al voor het 3e jaar les aan VMBO kindersquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef XiChico het volgende:
[..]
Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebee![]()
Handel, dit land is opgebouwd door handel...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.
Of je begon jezelf te leren kennen toen je van het VMBO af ging.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.
Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.
Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Nouk het volgende:
[..]
Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.
Er zijn erg veel domme mensen, maar aangezien niveau 4 heus zo simpel niet is, vind ik het een beetje jammer om de term vmbo zo'n negatieve bijsmaak te geven.
Bontrandje aan je winterjas?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zitquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.
Bij zijn afstuderen was hij 27 jaar. Een 'master' kan je na het HBO binnen 1 jaar halen. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat hij ook een aparte uitzondering is en dat hij zonder de kennis die hij had meegekregen tijdens het VBO en MBO, niet zover gekomen zou zijn.quote:
weet ik veel wat ik doe.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.
Had het dan Havo niveau 1 als labeltje gegevenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:34 schreef Nouk het volgende:
[..]
Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zit.
Wannabe intelligentquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Thomas B. het volgende:
TS: Ik ben het helemaal met je eens, maar een beetje 'hogeropgeleide' weet toch ook wel dat 'kwa' geen woord is en 'qua' wel.
Verder sluit ik me volkomen aan bij je mening en vind ik in negen van de tien gevallen vmbo'ers extreem irritant.
quote:
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:39 schreef Faratjuh het volgende:
[del bericht ajb
Moet je dan van jas wisselen tussen de lessen door? En van muziekstijl? En omschakelen van gepraat over het laatste nieuws naar scootah-opvoer-praat?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef Brechtje het volgende:
[..]
Dat is mooi hoor.
Maar grapje ik doe havo. Alleen voor wiskunde en van die vakken doe ik vbo mavo ofzo, ben daar erg slecht in
Ik vind het niet vreemd. Een HTS opleiding is nou eenmaal theoretischer.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
Heb hierna gewoon MBO ICT Niveau 4 gehaald waar ik een voorsprong had doordat ik een electro achtergrond had, vind het dan ook vreemd dat een techisch opgeleid iemand niet direct naar het HBO kan en een theoretisch opgeleid iemand die niks van techniek weet zo toegelaten wordt op het HBO... Maar goed.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef renz0r het volgende:
MAVO was nog normaal, sinds dat VMBO erbij is gekomen (lees: VBO bij de MAVO) is het zwaar achteruit gegaan. Dit is misschien zwaar generaliserend maar er zit een beetje waarheid in.
Is sinds 2 jaar ofzo dat VMBO zo kut is.
Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
omgje doet dan wel een hoger niveau maar helder kan je niet denken schat
hoebedoel je generaliserend
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
als ik bashen lees moet ik altijd denken aan iemand die iemand anders met een prullebak op zn hoofd slaatquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:50 schreef Life het volgende:
[..]
Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.
En ook dat is generaliserend...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
omgje doet dan wel een hoger niveau maar helder kan je niet denken schat
hoebedoel je generaliserend
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
waarom is dat generaliserend, ik heb het over de mensen die een hogere opleiding doen en die neerkijken op vmbo-ers omdat zij zich zelf beter vinden. ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Northside het volgende:
[..]
En ook dat is generaliserend...
Jij ben SJLUM en gevat zeg! Mag ik je aanraken?!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Northside het volgende:
[..]
En ook dat is generaliserend...
Nee, de bedoeling was om scholieren klaar te maken voor het MBO. De V van VMBO staat dan ook voor Voorbereidend. Men wilde de overstap verbeteren. Je kiest een beroepsrichting uit, daar krijg je de basis over en op het MBO ga je verder er op in.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:50 schreef Yildiz het volgende:
de bedoeling van de invoering van VMBO was toch om een beetje de slechte status van VBO en de aardige status van MAVO samen te voegen, hopende dat VBO kon teren op de goede status van de MAVO?
Of niet?
40%? Maak daar maar 90% van.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef Yildiz het volgende:
dus je moet idd op je 14e al ongeveer kiezen wat voor beroep je wilt
maar volgens mij weet 40% dat niet op die leeftijd
dus is dat maar democratisch besloten van ''ja maar de meerderheid zegt dat ze het al wel weten'?
das weer eens best een gevalletje van jammer...
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef dady het volgende:
Myers, kom me eens opzoeken, vriend. Ga me vrienden niet beledigen kneus, pik ik van niemand. En zeker niet van iemand die denkt alles te hebben bereikt met zijn VWO-diploma, ik kan het weten het zit er vol met mensen die niks bereiken. Hoe oud ben je? 21 en maagd zeker, top man je hebt geen mensen skills, oftwel je bereikt niks of je komt te werken bij de belastingdienst.
Ja, en meteen generalisatie ontkracht, ook VWO-ers zijn lastig volk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:01 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit een hele slechte poging is om TS tot bekering te brengen maar ik vrees dat je serieus zo bent.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef dady het volgende:
Myers, kom me eens opzoeken, vriend. Ga me vrienden niet beledigen kneus, pik ik van niemand. En zeker niet van iemand die denkt alles te hebben bereikt met zijn VWO-diploma, ik kan het weten het zit er vol met mensen die niks bereiken. Hoe oud ben je? 21 en maagd zeker, top man je hebt geen mensen skills, oftwel je bereikt niks of je komt te werken bij de belastingdienst.
Tja, wat Chr0nicle zegt..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:57 schreef dady het volgende:
Ik poep in ieder geval over jouw soort heen.
Kortom je maakt jezelf en je eigen vrienden belachelijker (in de ogen van TSquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Chr0nicle het volgende:
Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statement![]()
Bedankt voor je mening.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
[..]
Tja, wat Chr0nicle zegt..
[..]
Kortom je maakt je eigen vrienden belachelijker (in de ogen van TS).
Je zal best wat kunnen bereiken met een vmbo diploma. Dat hangt van de persoon af. Net zoals je met je master alsnog totaal kan mislukken. Maar het valt toch niet te ontkennen dat er een verschil is?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:53 schreef Jett het volgende:
[..]
ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
Dat weet ik ook wel... en ik ken ze ook.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Wannabe intelligent![]()
Lees dit topic eens door voordat je reageert, kom je er misschien nog achter dat er ook intelligente VMBO'ers rondlopen!![]()
Ja dat heeft ook meer te maken met je eigen motivatie dan met je opleiding. Een goede opleiding is een goed begin om verder te komen, maar als jij een luie donder bent die geen zin heeft om ene reet uit te voeren, maar toevallig wel je gymnasium hebt gehaald dan kom je ook niet ver. Stel dat je mavo hebt gedaan met een degelijke opleiding erna waar je wél wat aan hebt (dus geen stratenmaker ofzo) kan je gewoon een goede baan krijgen... gelukkig!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:53 schreef Jett het volgende:
[..]
waarom is dat generaliserend, ik heb het over de mensen die een hogere opleiding doen en die neerkijken op vmbo-ers omdat zij zich zelf beter vinden. ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
dus dat is niet generaliserend.
vriendinnen van me moeder hebben gymnasium gedaan en zijn nu huisvrouw, en kijken neer op mensen die VMBO doen maar later wel een goede baan krijgen
Hoiquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:38 schreef Myers het volgende:
- verhaal -
Tot het volgende topic!
Myers
Ik denk eerder dat jij de rest niet ziet ofzoquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel... en ik ken ze ook.
Maar de meeste zijn gewoon irritante dombo's.
Dat komt vooral door het meeloop-complex waar ze vaak mee zitten... peerpressure enzo. Is heel jammer, maar het is wel zo. Mijn school staat naast een MBO en het enige wat ik daar zie zijn hele domme breerzerwijven en brontkraag(wannabe)negers. Natuurlijk zitten er ook intelligente tussen, maar het wordt voor hen verpest door de rest. Het is jammer, maar het is niet anders.
Dat is het idd wel een beetje denk ik. De school waar ik op zit is een kleine school waar alleen gymnasium zit... het enige wat ik van vmbo's zie is wat er dus uitspringt. Ik zal dus ook wel een vertekend beeld hebben van hoe het echt is en dat ontken ik ook niet, maar wat ik zie en waar ik mee word geconfronteerd is gewoon over het algemeen wel... mja... laag volk waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben. Aan de andere kant ken ik ook gasten die het gedaan hebben en mn beste maten zijn. En na het vmbo ook gewoon een serieuze vervolgopleiding zijn gaan doen waar ze het ver mee kunnen schoppen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:51 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij de rest niet ziet ofzo.
Op het vmbo hadden we 5 klassen en inderdaad 3 ervan zaten vol met breezers.
De andere 2 totaal niet. Maar die vallen blijkbaar gewoon niet op.
'ver' moet je ook relatief zien natuurlijk hequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:00 schreef Modwire het volgende:
Er zijn geen vervolgopleidingen waarmee je het ver kunt schoppen als je van VMBO komt.. Je kunt hooguit proberen HAVO te gaan doen...![]()
We zaten bij elkaarquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:57 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is het idd wel een beetje denk ik. De school waar ik op zit is een kleine school waar alleen gymnasium zit... het enige wat ik van vmbo's zie is wat er dus uitspringt. Ik zal dus ook wel een vertekend beeld hebben van hoe het echt is en dat ontken ik ook niet, maar wat ik zie en waar ik mee word geconfronteerd is gewoon over het algemeen wel... mja... laag volk waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben. Aan de andere kant ken ik ook gasten die het gedaan hebben en mn beste maten zijn. En na het vmbo ook gewoon een serieuze vervolgopleiding zijn gaan doen waar ze het ver mee kunnen schoppen.
Als jij zegt dat 3 van de 5 klassen vol met breezers zitten ga je toch ook nadenken? Als ik al díé mensen nou bij elkaar zet... wat gebeurt er dan? Of zit het zo niet in elkaar? Vind het iig wel tekenend.
Hihihi.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:00 schreef Modwire het volgende:
Er zijn geen vervolgopleidingen waarmee je het ver kunt schoppen als je van VMBO komt.. Je kunt hooguit proberen HAVO te gaan doen...![]()
Euh watblief? zoals ik al zei heb ik vmbo gedaan, doe nu mbo niveau 3, ga hierna gewoon door met niveau 4 en HBO hoorquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:00 schreef Modwire het volgende:
Ja, ik doe ook HTS, en ik ben totaal NIET praktisch.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het niet vreemd. Een HTS opleiding is nou eenmaal theroretischer.
Dat is ambitie. En dat heb je sowieso nodig om iets te bereiken. Als je dat al hebt schopt je altijd wel verder dan die groep die het alleen kan hebben over scootahs opvoeren en breezer en fluffy laarsen...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:04 schreef Faratjuh het volgende:
@Modwire, als jij VMBO-TL heb gedaan (1 jaar) dan kun jij HAVO gaan doen, en dan nog eens VWO. Maar dan moeten ze zich daar wel (extra) voor inzetten en er wat voor over hebben.
Dat is ambitie... en dat zegt vaak meer dan een diploma.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:06 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Euh watblief? zoals ik al zei heb ik vmbo gedaan, doe nu mbo niveau 3, ga hierna gewoon door met niveau 4 en HBO hooren dat kan prima.
Das waar, de meeste snappen droge grappen niet eens. Ik kwam laatst iemand tegen (die was 16) die niet eens wist welk niveau hij gedaan had..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:16 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb ook vrienden die VMBO doen/deden, en ik moet er echt op een heel ander niveau mee praten dan met bijvoorbeeld HBO/Universiteit studenten. Vooral met humor merk je het verschil.
En jij snapt die grap niet?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:24 schreef Modwire het volgende:
[..]
Das waar, de meeste snappen droge grappen niet eens. Ik kwam laatst iemand tegen (die was 16) die niet eens wist welk niveau hij gedaan had..![]()
Duh, het is veel beter/sneller om MBO en daarna HBO te gaan doen. En dan nog verder studeren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
Owjah, ik was er vergeten bij te melden dat ik Havisten en HBO'ers niet beschouw als mensen die het ver geschopt hebbenDe eerste VMBO'er die HAVO gaat doen en daarna VWO haalt moet ik nog tegenkomen..
![]()
Of hij geeft ZIJN absolute waarheid op een vraagstelling? Wat klopt daar nou weer niet aanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:43 schreef Wolkje het volgende:
Je tt klopt niet met je OP, ts, de tt is een vraag en in je OP neem je je eigen waarheid aan als absolute waarheid, een stelling dus.
Als het toch over intelligentie gaat
Ja, want het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent. Lang leve het sociale netwerk!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:01 schreef Maikuuul het volgende:
Maar je kunt toch ook je hele leven gaan feesten ? Dan krijg je later toch ook een goede baan ?
Ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat havisten en vwo' ers qua intelligentie niet zoveel verschillen, maar vooral qua ambitie en inzet. Havisten zouden dus luie VWO' ers zijn, en zo ook met hbo'ers en uni-mensen. Of het waar is....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
Owjah, ik was er vergeten bij te melden dat ik Havisten en HBO'ers niet beschouw als mensen die het ver geschopt hebbenDe eerste VMBO'er die HAVO gaat doen en daarna VWO haalt moet ik nog tegenkomen..
![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
dat interreseerd me vrij weinig.
En mensen die de universiteit hebben afgerond hebben het wel ver geschopt?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
![]()
IK wel. Blijkbaar wel dusquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:14 schreef Modwire het volgende:
Ja, maar hebben die VMBO'ers dat ook door??![]()
Ach ga weg johquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:22 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee, dat zoals eerder gezegd werd, 70% van Nederland VMBO 'studeerd', en dus maar 30% van de jeugd over blijft voor alle andere opleidingen, wat dan weer de kans op tuig op het VMBO groter maakt dan bij al die andere opleidingen omdat er gewoon meer mensen op zitten.
Dan heb je natuurlijk ook nog het stukje intelligentie (dat verder weinig met mijn vorige reactie te maken heeft), waaruit dan weer blijkt dat over het algemeen intelligente mensen geen tuig zijn en vice versa, waardoor ze vanzelf op het VMBO terecht komen.
Zo dan?
Met alleen een diploma kun je nooit zeggen dat je het ver geschopt hebt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
![]()
Als je mijn laatste zin goed leest zeg ik dat dus ookquote:Op zondag 16 oktober 2005 10:08 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach ga weg johHet percentage tuig op vmbo is ook veel groter. Hoe lager de studie/opleiding, hoe meer tuig
Mja oke heb je gelijk in eigenlijkquote:Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Als je mijn laatste zin goed leest zeg ik dat dus ook
Dat snap ik nou niet he, waarom moeten mensen met scooters of bontkraagjassen per defenitie dom zijn?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat komt vooral door het meeloop-complex waar ze vaak mee zitten... peerpressure enzo. Is heel jammer, maar het is wel zo. Mijn school staat naast een MBO en het enige wat ik daar zie zijn hele domme breerzerwijven en brontkraag(wannabe)negers.
Leg deze naieve jongen eens uit, wat kun je bereiken met een VMBO diploma?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:53 schreef Jett het volgende:
als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
Ja, hetzelfde met een Havo opleidingquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:34 schreef Chr0nicle het volgende:
Het diploma opzich? zonder vervolgopleiding? bitterweinigkassamedewerker oid
Of luiheid.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Besides, iedereen die in 1e klas blijft zitten getuigd niet van voldoende hersencapaciteit.
Waarom ben je dom als je vbo/mbo/hbo/uni doet? mensen die dat traject doen mogen volgens mij ergens nog trotser zijn dan die arrogante mensen met een mentaliteit van:"ik heb vwo dus ik ben slim en de rest is dom"quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
En je bent helemaal dom als je eerst mavo/havo/vwo/uni of mavo/mbo/hbo/uni zou gaan doen. Doe dan direct wat. Besides, iedereen die in 1e klas blijft zitten getuigd niet van voldoende hersencapaciteit.
zelfs 'Met' luiheid moet je nog makkelijk door klas 1 banjeren.. Kom op zegquote:
Word wakker!, iemand die dat traject voltooid heeft zijn studie pas laat voltooid, en heeft puur 'ervaring' op schoolvlakquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:08 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Waarom ben je dom als je vbo/mbo/hbo/uni doet? mensen die dat traject doen mogen volgens mij ergens nog trotser zijn dan die arrogante mensen met een mentaliteit van:"ik heb vwo dus ik ben slim en de rest is dom"
mensen die zo praten, die zijn dom, mensen die ervoor werken om iets te halen, zijn niet dom, tonen inzettingsvermogen en sterker nog! worden vaak zelfs nog eerder aangenomen ook door de ervaring die ze met al die studies hebben opgelopen
Heey .. geschiedenis is over het algemeen over elke laag van de bevolking slecht gesteldquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:40 schreef User_Name het volgende:
Ik heb zelf ook vmbo gedaan (nu mbo) en gek genoeg kan ik mezelf totaal niet herkennen in al de vooroordelen van andere users hier. Dat zal dan wel allemaal aan mij liggen want ik ben natuurlijk niet intelligent genoeg om deel te nemen aan deze discussie![]()
(Ik vroeg trouwens laatst aan een HBO'er of die persoon wist wat de holocaust nu precies was, hij antwoordde met: iets met joden toch? verder zou ik het echt niet weten, nee op het HBO zit de toekomst)
Nee, het getuigt van intelligentie om op grond van één stomme HBOer meteen heel HBO af te schirjven.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:40 schreef User_Name het volgende:
(Ik vroeg trouwens laatst aan een HBO'er of die persoon wist wat de holocaust nu precies was, hij antwoordde met: iets met joden toch? verder zou ik het echt niet weten, nee op het HBO zit de toekomst)
wat hij zegt!quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:53 schreef TC03 het volgende:
Onvoorstelbaar, dit topic zit echt vól met domme argumenten (voor en tegen TS) en drogredenaties. Echt, het gemiddelde IQ zit hier op -90 ofzo.
[..]
Nee, het getuigt van intelligentie om op grond van één stomme HBOer meteen heel HBO af te schirjven.
Is dat nou niet juist precies hetgene wat ook gebeurd tegenover VMBO'ersquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:53 schreef TC03 het volgende:
Onvoorstelbaar, dit topic zit echt vól met domme argumenten (voor en tegen TS) en drogredenaties. Echt, het gemiddelde IQ zit hier op -90 ofzo.
[..]
Nee, het getuigt van intelligentie om op grond van één stomme HBOer meteen heel HBO af te schirjven.
True.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, want de genoemde vmbo voorbeelden zijn veel structureler dan het genoemde hbo voorbeeld.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:04 schreef User_Name het volgende:
[..]
Is dat nou niet juist precies hetgene wat ook gebeurd tegenover VMBO'ersDus als je alle VMBOérs over 1 kam scheert is het wel juist maar, als je dat zegt over alle HBO'ers dan heb je ineens de intelligentie van een glas water
![]()
Je voelt je zeker iets meer![]()
VMBO'ers zouden dit, VMBO'ers zijn dat, VMBO'ers moeten zus, VMBO'ers doen zo.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:09 schreef MouseOver het volgende:
[..]
True.
VMBO'ers zouden zich trouwens ook eens moeten realiseren dat al dat gebash eigenlijk gewoon gescheld op de meest in het oog springende groep is: irritante figuren met een grote bek. Die groep is op het vmbo wat groter en op het vwo wat kleiner. Dat zouden havo/vwo'ers eigenlijk zelf ook moeten zien. Zoals vmbo'ers ook wel kunnen bedenken dat ze zichzelf voor gek zetten door te roepen dat je met vmbo ook goed terecht kan komen: niemand zegt dat dat niet zo is, maar wel dat het minder waarschijnlijk is.
Door te roepen dat dat laaste "gewoon niet waar is" overtuig je niemand.
Oja, en gezeik over ontbreken van praktische vaardigheden bij mensen met een hogere opleiding is ongeveer even lame als het schelden op het ontbreken van theoretische vaardigheden bij vmbomensen. Het is veel belangrijker dat je capaciteiten opdoet die relevant zijn voor je latere beroepsprofiel.
Bullshit. Mensen die dat hele traject doorlopen zijn jaren ouder dan mensen die gelijk vwo/uni hebben gedaan en kosten de werkgever daardoor meer. Ik zie er geen voordeel in.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:08 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Waarom ben je dom als je vbo/mbo/hbo/uni doet? mensen die dat traject doen mogen volgens mij ergens nog trotser zijn dan die arrogante mensen met een mentaliteit van:"ik heb vwo dus ik ben slim en de rest is dom"
mensen die zo praten, die zijn dom, mensen die ervoor werken om iets te halen, zijn niet dom, tonen inzettingsvermogen en sterker nog! worden vaak zelfs nog eerder aangenomen ook door de ervaring die ze met al die studies hebben opgelopen
Hier ook zo 1, hoewel dat toen nog de Mavo heettequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
HoiKen ik jou? Is dit een spiegel?
Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
Beetje afhankelijk van de studie. Bij bouwkunde is het enorm handig als je op het MBO al veel meer praktische ervaring hebt opgedaan (oa stages)quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Bullshit. Mensen die dat hele traject doorlopen zijn jaren ouder dan mensen die gelijk vwo/uni hebben gedaan en kosten de werkgever daardoor meer. Ik zie er geen voordeel in.
En ik weet niet of die mensen zoveel trotser mogen zijn. Als ze hbo en zelfs uni kunnen halen wil dat zeggen dat ze altijd al dat denkniveau hebben gehad en de eerste jaren van hun leven gewoon lamzakken zijn geweest.
Noem de voorbeelden maar eens op. Al het negatieve tegenover VMBO in dit topic is alleen maar gebaseerd op meningen, daar heb je wat aan zegquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:12 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nee, want de genoemde vmbo voorbeelden zijn veel structureler dan het genoemde hbo voorbeeld.
Ik had het misschien iets anders kunnen formuleren. Maar je leest het zo te zien wel gewoon op de meest negatief mogelijke manier.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:19 schreef Talena het volgende:
[..]
VMBO'ers zouden dit, VMBO'ers zijn dat, VMBO'ers moeten zus, VMBO'ers doen zo.
1 woord, bekrompen.
Wil je alsjeblieft niet zo'n moeilijke woorden gebruiken?quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik had het misschien iets anders kunnen formuleren. Maar je leest het zo te zien wel gewoon op de meest negatief mogelijke manier.
Er zijn nu eenmaal duidelijke overeenkomsten tussen personen met bepaalde gemeenschappelijke kenmerken. "schooltype" is zo'n kenmerk. En bij elke denkbare groep kom je wel wat positieve en negatieve aspecten tegen. Dat is op zich geen punt. Dat wordt het pas als iemand mensen gaat veroordelen op basis van daarvan en daar ben ik fel tegen, beide kanten uit trouwens.
Hoger geschoolden beoordelen lager geschoolden veel te veel op intellect en dat is niet redelijk. Omgekeerd zijn er erg veel lagergeschoolden die hogergeschoolden niet voor vol aanzien omdat ze geen muur kunnen metselen en "alleen maar achter hun bureau zitten". Beide denkwijzen zijn niet echt doordacht en misschien zouden mensen met een hogere opleiding dat juist vooral moeten weten. En voor lager geschoolden is het wat onnadenkend om te doen alsof opleidingen per definitie nutteloos zijn.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Wil je alsjeblieft niet zo'n moeilijke woorden gebruiken?![]()
Ik heb het voor je samengevatquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:36 schreef MouseOver het volgende:
-mensen moeten wat minder op elkaar zeiken en wat minder lange tenen hebben-
Hier ben ik het volkomen mee eens!quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:43 schreef MouseOver het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het voor je samengevat![]()
Exactly my point.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:36 schreef MouseOver het volgende:
-knip-
Da's wel heel uitzonderlijk hoor, een complete vriendengroep van de mavo die nu allemaal Uni doenquote:Op zondag 16 oktober 2005 19:04 schreef LissaP het volgende:
Ik zou de TS graag eens uitnodigen om in mijn vriendengroep rond te neuzen, stuk voor stuk vmbo'ers/oude mavo die op dit moment vwo doen en een aantal bezig met een universitaire studie. Misschien zijn wij die 3% die wel iets met zijn/haar leven doet, maar ik denk toch echt wel dat er meer mensen zijn die vmbo doen, en waar je weldegelijk een fatsoenlijk gesprek mee aan kunt gaan...
Voor de TS, wanneer kom je langs?
ja oke, de kans dat je daar meer van vind is niet echt groot, maar denk dat dat bij ons zo is doordat de jongens allemaal op mavo zijn gestart, en de zussen van mijn vrienden op vwo.... dus tis soort van competie achtig iets gewordenquote:Op zondag 16 oktober 2005 19:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Da's wel heel uitzonderlijk hoor, een complete vriendengroep van de mavo die nu allemaal Uni doen.
Naja bij mij is iedereen nu zo'n beetje bezig met HBO, dus wie weet wat er van gaat komen, maar t lijkt me sterk dat iedereen op het WO eindigd.
In zo'n geval denk ik dat de ouderlijke rol ook erg bijdraagd (ongeacht de leeftijd). Toch een beetje van "je zus kan/doet het ook dus moet jij het ook wel kunnen en doen want anders wordt het niveau verschil zo groot".quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:13 schreef LissaP het volgende:
[..]
ja oke, de kans dat je daar meer van vind is niet echt groot, maar denk dat dat bij ons zo is doordat de jongens allemaal op mavo zijn gestart, en de zussen van mijn vrienden op vwo.... dus tis soort van prestatiedrang achtig iets geworden![]()
Jij bent zo'n mongool waar ik op doelde. Lees toch eens wat ik zeg, en denk eens na voordat je wat zegt, want je blaat alleen maar dikke onzin.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:04 schreef User_Name het volgende:
[..]
Is dat nou niet juist precies hetgene wat ook gebeurd tegenover VMBO'ersDus als je alle VMBOérs over 1 kam scheert is het wel juist maar, als je dat zegt over alle HBO'ers dan heb je ineens de intelligentie van een glas water
![]()
Je voelt je zeker iets meer![]()
Maar hij is toch wel best een slimme mongool? als hij dergelijke redenaties kan makenquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij bent zo'n mongool waar ik op doelde. Lees toch eens wat ik zeg, en denk eens na voordat je wat zegt, want je blaat alleen maar dikke onzin.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:48 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Maar hij is toch wel best een slimme mongool? als hij dergelijke redenaties kan maken
Dat iemand met het syndroom van down waarschijnlijk niet de capaciteit heeft om hier te reageren..quote:
quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:09 schreef User_Name het volgende:
Dit is duidelijk niet de manier waarop ik in discussie ga met mede-fokkers.
mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 [inf.] persoon met het downsyndroom
Mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 lid van het ruitervolk dat in het tweede millennium vanuit Midden-Azië vele rijken veroverde
2 Mongoliër
Mon·gools (bn.)
Ik ben namelijk geen mongool want kan mezelf niet herkennen in bovenstaande definities voor mongool (met alle respect voor mensen die bijvoorbeeld wel het syndroom van down hebben of uit mongolië komen).
Ik weet trouwens heel goed wat er in je post stond: Je gaf aan dat ik op basis van 1 HBO'er niet over alle HBO'ers moet oordelen dus gaf ik aan dat juist het tegenovergestelde (over MBO/VMBO) gebeurd.
Weet je zeker dat de generalisaties over het VMBO maar op één persoon zijn gebaseerd? Ik weet namelijk heel zeker dat het op grote groepen VMBOers is gebaseerd.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:09 schreef User_Name het volgende:
Ik weet trouwens heel goed wat er in je post stond: Je gaf aan dat ik op basis van 1 HBO'er niet over alle HBO'ers moet oordelen dus gaf ik aan dat juist het tegenovergestelde (over MBO/VMBO) gebeurd.
Ach, wie bepaalt wat gangbaar is? In bovenstaande discursieve post zou ik niet spreken van barbarismen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:42 schreef speknek het volgende:
Da's te merken, je gebruikt nogal wat barbarismen.
* ben ik het wel heel klein beetje mee eens *quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:42 schreef Ciurlizza het volgende:
Ja, heel erg kansloos. Ik heb die examens weleens gezien van het VMBO. Met alle respect en no flame intended maar je moet echt heel erg je best doen wil je fouten maken in dat examen. Als je dat examen niet succesvol weet af te sluiten dan ben je echt niet helemaal in orde.
Volgens mij hoopte je gewoon dat niemand jou reactie zou begrijpen en je daarmee kon aantonen dat jij in ieder geval niet dom bentquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:51 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ach, wie bepaalt wat gangbaar is? In bovenstaande discursieve post zou ik niet spreken van barbarismen.
En ik ben overigens niet de enige die hier een handje van heeft.. he speknek?
quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:08 schreef Ciurlizza het volgende:
Nog makkelijker? Hoe is het mogelijk?
Hehe, dat was zo'n beetje de opzet ja..quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:07 schreef Chr0nicle het volgende:
Volgens mij hoopte je gewoon dat niemand jou reactie zou begrijpen en je daarmee kon aantonen dat jij in ieder geval niet dom bent![]()
Die laatste zin geeft al een beeld wat voor een persoon je bent, het is je nog niet helemaal duidelijk wat het woord mongool precies inhoud is het wel?quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de generalisaties over het VMBO maar op één persoon zijn gebaseerd? Ik weet namelijk heel zeker dat het op grote groepen VMBOers is gebaseerd.
Overigens beheerst een mongool waarschijnlijk de Nederlandse taal wel wat beter dan jij doet.
Veel moeilijke woorden, jammer dat ongeveer de helft ervan geen echte woorden zijn..quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:36 schreef Kogando het volgende:
Het poneren van bovenstaande stelling doet mij slechts nieuwsgierig worden naar de persoonlijke experiëntie van de TS met zogenaamde vmbo'ers. Ik ben dan ook van mening dat de opgesomde argumenten louter empirisch zijn en derhalve subjectief en contestabel.
De these dat het volgen van een vmbo opleiding en het gemis aan intelligentie samen gaan, danwel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is mijns inziens een grove misvatting.
Ik kan dan ook niet anders dan de stigmatiserende en generaliserende OP afdoen als pseudo intellectueel geneuzel.
En ja, ik heb mavo gedaan.
Nou ok, voor deze keer dan:quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:08 schreef Chr0nicle het volgende:
Dat valt wel mee, de enigen die ik zo snel niet in de 'van dale' kon vinden zijn:
experiëntie en contestabel.
Geen echte woorden?quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:58 schreef Modwire het volgende:
Veel moeilijke woorden, jammer dat ongeveer de helft ervan geen echte woorden zijn..![]()
Ik mag aannemen dat als het niet in de van dale staat, het geen Algemeen Beschaafd Nederlands is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:22 schreef Kogando het volgende:
[..]
Geen echte woorden?
Het feit dat ze niet voorkomen in jouw vocabulaire of in het huis-, tuin- en keukenwoordenboek van je moeder zegt weinig over of ze werkelijk 'bestaan'.
*herkenbaarquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:27 schreef HomerJ het volgende:
Best herkenbaar, ik heb een tijd geleden een vriendin gehad die op het VMBO zat maar dat was niet lang aan.
Angloskasisch? Hahaha..quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:27 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zoek het even op in mijn Angloskasische (ofzo) woordenboek.
Bovenstaande woorden staan allemaal in de Van Dale hoor.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ik mag aannemen dat als het niet in de van dale staat, het geen Algemeen Beschaafd Nederlands is.
Ok, oud engels..quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:34 schreef speknek het volgende:
angelsaksisch bedoelt ie.
Inderdaad, zulke woorden kun je makkelijk afleiden. Het woord 'pathetisch' is daar ook een goed voorbeeld van.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:43 schreef Chr0nicle het volgende:
Btw Koganda, ik kende de woorden wel ik zei alleen dat ik ze niet kon vinden
en experientie bijvoorbeeld is vrij logisch gezien het engelse experience
Ja, vraag me af er geen woord voor woorden die je uit een andere taal kan afleiden is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:49 schreef Chr0nicle het volgende:
Kan ook een leuk topic zijn, het 'ik-ken-het-woord-niet-maar-kan-het-afleiden-uit-een-andere-taal' topic. opzich wel typisch Fok!![]()
quote:Best herkenbaar, ik heb een tijd geleden een vriendin gehad die op het VMBO zat maar dat was niet lang aan. Elk woordje dat ik in het frans of engels zei volgde ze al niet meer, als ik wat grappigs bedoelde moest ik 't uitleggen.
Inprincipe Barbarismen toch? Beetje anders maar as close as it getsquote:Op zondag 16 oktober 2005 23:54 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ja, vraag me af er geen woord voor woorden die je uit een andere taal kan afleiden is.
Ben alleen bang dat zo'n topic vrij snel vol is, want er zijn natuurlijk enorm veel woorden die op een Frans of een Engels woord lijken.
neuh ik heb zelf ook geen idee wat het betekend, maar ik moest laatst voor een opdracht van school weten wat een Anglosaksische CV (oid) is. Niemamand wist het trouwens. Zal wel iets met Engelstalig te maken hebben.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:32 schreef Kogando het volgende:
[..]
Angloskasisch? Hahaha..
Het enige woord wat daar op lijkt is anglokatholicisme, maar daar is vast geen woordenboek van. Bedoel je misschien het etymologische woordenboek?
Nope, Anglosaksische CV stond er.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:34 schreef speknek het volgende:
angelsaksisch bedoelt ie.
jaren ouder valt nou ook wel mee... zo'n oud wijf ben ik nou ook weer nie.. (en al die studenten die 6 jaar over de uni doen als ze hun vwo op zak hebben, die haal ik nu qua leeftijd nu dan weer inquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Bullshit. Mensen die dat hele traject doorlopen zijn jaren ouder dan mensen die gelijk vwo/uni hebben gedaan en kosten de werkgever daardoor meer. Ik zie er geen voordeel in.
En ik weet niet of die mensen zoveel trotser mogen zijn. Als ze hbo en zelfs uni kunnen halen wil dat zeggen dat ze altijd al dat denkniveau hebben gehad en de eerste jaren van hun leven gewoon lamzakken zijn geweest.
Heh ?quote:Op maandag 17 oktober 2005 08:59 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
jaren ouder valt nou ook wel mee... zo'n oud wijf ben ik nou ook weer nie.. (en al die studenten die 6 jaar over de uni doen als ze hun vwo op zak hebben, die haal ik nu qua leeftijd nu dan weer in)
quote:Op maandag 17 oktober 2005 01:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nope, Anglosaksische CV stond er.
Dat kreeg onze klas (CEV1D) toegemailed hierover.quote:N.a.v. vragen van enkelen van jullie op de valreep het volgende:
een Europees CV is chronologisch (van opleiding vroeger tot nu);
Anglosaksisch is van heden terug gaand naar vroeger. De laatste is steeds meer ïn".
Het verschil is op Internet niet te vinden dus ik reken het niemand aan maar jullie zijn nu wel op de hoogte.
Dat lijkt me een begrijpelijke spelfout. Het Angelsaksische taalgebied is Engels/Germaans. Nederlands valt daar onder, net zoals Duits en Engels. In het Engels heet het Anglo-Saxon, in het Nederlands schrijf je het echter Angelsaksisch.quote:Op maandag 17 oktober 2005 01:36 schreef Sport_Life het volgende:
Nope, Anglosaksische CV stond er.
Nee, maar het feit dat ze niet opgenomen zijn in de "Woordenlijst Nederlandse Taal" zijn opgenomen wel..quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:22 schreef Kogando het volgende:
[..]
Geen echte woorden?
Het feit dat ze niet voorkomen in jouw vocabulaire of in het huis-, tuin- en keukenwoordenboek van je moeder zegt weinig over of ze werkelijk 'bestaan'.
ik ben nie eg van plan om er langer dan 4 jaar over te gaan doen... zit nu nog in de eerste, maar volg wel al 2e jaars vakken ookquote:
quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:56 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:
Qua karakter steekt een gemiddelde VMBO'er wel wat anders in elkaar dan iemand die op de HAVO gezeten heeft. Maar ja dat weet ik alleen van mensen uit mijn eigen omgeving
Je kan gewoon niet met mensen overweg, dat is een hele andere discussie. Overigens, Franse en/of Engelse woorden gebruiken, in het dagelijks Nederlands taalgebruik, is vrij kanloos.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:27 schreef HomerJ het volgende:
Best herkenbaar, ik heb een tijd geleden een vriendin gehad die op het VMBO zat maar dat was niet lang aan. Elk woordje dat ik in het frans of engels zei volgde ze al niet meer, als ik wat grappigs bedoelde moest ik 't uitleggen. Bovendien heb ik inderdaad vaak ruzie met VMBO lui. Helaas zitten er ook van die kinderen op de HAVO & VWO, maar toch een stuk minder.
puik stukje tekst, amicequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:03 schreef ijsmeis het volgende:
dat ik ooit Zo Ga TyPeN, bijvoorbeeld. [bold](oke, nu doe ik het, maar met opzet)[/bold]
Omdat ze later voor hem zullen werken en hem zo mede aan de winst helpen waarvan hij zijn villa kan kopen/laten bouwen? Misschien simpel gedacht hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:10 schreef Modwire het volgende:
Verklaar je nader, waarom zouden zij zijn villa mede-financieren?
Ja, het is inderdaad veel belangrijker een goed antwoord te hebben of je in de eerst al ontmaagd bent, omdat "Idur1 da doet", dan dat je wat van je intellectuele kanten kan laten zien.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:52 schreef dady het volgende:
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
ik ben het er helemaal mee eensquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:
TS is een kneus!
Ik zit zelf op het VMBO het slaat nergens op wat jij nu allemaal zegt.
Tuurlijk zitten er een paar bij zoals jij ze noemt, maar die zitten er overal wel.
Het is echt niet zo dat heel het VMBO het zelfde is hoor.
En ik wordt er een beetje schijtziek van dat iedereen er zo over denkt!
En trouwens ik zit op de Theoretische Leerweg, en daar gaat het er bijna niet zo aan toe. Ik weet niet of het op het Kader ofzo wel zo is?
Lees je eens in, hier op fok, en je zult zien, dat juist de mensen met VWO achter bepaalde rellers aanlopen, die dan taalkundig goed bezig, maar sociaal zwakbegaafd zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat komt vooral door het meeloop-complex waar ze vaak mee zitten... peerpressure enzo. Is heel jammer, maar het is wel zo. Mijn school staat naast een MBO en het enige wat ik daar zie zijn hele domme breerzerwijven en brontkraag(wannabe)negers. Natuurlijk zitten er ook intelligente tussen, maar het wordt voor hen verpest door de rest. Het is jammer, maar het is niet anders.
zodat er totaal geen banen meer overblijven, we nog meer mensen uit polen moeten halen en de werkloosheid nog meer stijgtquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:03 schreef LedZep het volgende:
Er is een tekort aan hoogopgeleiden in Nederland, in het bijzonder aan bèta's en ingenieurs.
Mijn geniale theorie:
VMBO afschaffen, allemaal naar HAVO of liever nog VWO, bij slechte studieresultaten het slaan weer toestaan en breezah-gedrag of daaraan gerelateerd leidt tot 2 weken elke dag van 8:00 tot 17:30 op school. Ook deze straf voor kinders met Neanderthaler-gedrag in de klas.
*proest*quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:03 schreef LedZep het volgende:
Mijn geniale theorie:
<< ingenieurquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:03 schreef LedZep het volgende:
Er is een tekort aan hoogopgeleiden in Nederland, in het bijzonder aan bèta's en ingenieurs.
Mijn geniale theorie:
VMBO afschaffen, allemaal naar HAVO of liever nog VWO, bij slechte studieresultaten het slaan weer toestaan en breezah-gedrag of daaraan gerelateerd leidt tot 2 weken elke dag van 8:00 tot 17:30 op school. Ook deze straf voor kinders met Neanderthaler-gedrag in de klas.
Oh?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Lees je eens in, hier op fok, en je zult zien, dat juist de mensen met VWO achter bepaalde rellers aanlopen, die dan taalkundig goed bezig, maar sociaal zwakbegaafd zijn.
Welk onderzoek...?quote:Ik kijk totaal niet naar de opleiding van iemand, want dan kom je bedrogen uit.
Denigreren is zo eenvoudig.
Het is trouwens door onderzoek bewezen, dat hogergeschoolde studenten (van tegenwoordig) lui en sociaal arm zijn.
En dan, heb je die kale mafketels met een IQ van 2 die zich heel de week door lam zuipen.. nee das chillquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 02:25 schreef the_legend_killer het volgende:
R&B hiphop en rap verbieden en alles is oke
Een vraag: Waarom zou ik per definitie uit moeten gaan in het weekend ? Ik ben al maanden niet meer echt uitgeweest, sterker nog als ik eens in de paar maanden flink ga stappen dan is het veel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef Nashje het volgende:
Die kakkers van VWO en HAVO gaan nooit uit en blijven op een vrijdag/zaterdag avond braaf thuis op de bank bij mama en papa. Om thuis vervolgens 3 uur achter elkaar te gaan schaken.
Hahaha!quote:VMBO'ers zijn tenminste vrij. Die kakkers van VWO en HAVO gaan nooit uit en blijven op een vrijdag/zaterdag avond braaf thuis op de bank bij mama en papa. Om thuis vervolgens 3 uur achter elkaar te gaan schaken.
over vooroordelen gesprokenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef Nashje het volgende:
VMBO'ers zijn tenminste vrij. Die kakkers van VWO en HAVO gaan nooit uit en blijven op een vrijdag/zaterdag avond braaf thuis op de bank bij mama en papa. Om thuis vervolgens 3 uur achter elkaar te gaan schaken.
quote:
Waar gaat dit hele topic nou over denk je? Als er vooroordelen over VMBO-ers worden genoemd is vrijwel elke Havist/VWO-er het er mee eens, maar zodra een VMBO-er met een vooroordeel komt over VWO-ers dan wordt er ineens keihard uitgehaald..quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef Nashje het volgende:
VMBO'ers zijn tenminste vrij. Die kakkers van VWO en HAVO gaan nooit uit en blijven op een vrijdag/zaterdag avond braaf thuis op de bank bij mama en papa. Om thuis vervolgens 3 uur achter elkaar te gaan schaken.
Een vriend van me zit op het HAVO en daar kun je dus echt geen diepgaande gesprekken mee voeren. Elke keer als ik dieper in het gesprek wil gaan voelt hij zich vastgeluld en gaat hij maar wat onzin verkopen. Eerlijk zijn kan ie ook al niet.
Oke VWO is kak, HAVO niet, en als ik uitga(doe ik elk weekend, en ik zit op HAVO) zie ik ook veel kakkers van het vwo hoor! Wat mij dan wel opvalt is dat ze altijd letten op kleding enzo, is het wel een dure polo ofzo weetje dat vind ik wel jammer, maar ik denk dat jij denkt dat iedereen op havo en vwo nerds zijn, en nee dat is niet zo!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef Nashje het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik zit in vmbo-TL 4, en ik kan je verzekeren dat vooroordelen over zowel vmbo'ers als havo/vwo'ers allemaal onwaar zijn (ja, ik heb ook op het vwo en havo gezeten).quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
[..]
Waar gaat dit hele topic nou over denk je? Als er vooroordelen over VMBO-ers worden genoemd is vrijwel elke Havist/VWO-er het er mee eens, maar zodra een VMBO-er met een vooroordeel komt over VWO-ers dan wordt er ineens keihard uitgehaald..
Ik heb het ook over vooroordelen en niet over feitenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:47 schreef capibar het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik zit in vmbo-TL 4, en ik kan je verzekeren dat vooroordelen over zowel vmbo'ers als havo/vwo'ers allemaal onwaar zijn (ja, ik heb ook op het vwo en havo gezeten).
Goede onderbouwingquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:51 schreef Billy_Mack het volgende:
VMBO is heldendom
Moeilijk he, om toe te geven dat ik gelijk hebquote:Op zondag 30 oktober 2005 01:23 schreef Modwire het volgende:
Nee, hij lacht je gewoon uit, hoor...Omdat je zulke domme dingen zegt..
interessantquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef paddy het volgende:
Het is trouwens door onderzoek bewezen, dat hogergeschoolde studenten (van tegenwoordig) lui en sociaal arm zijn.
Hij heeft zijn universiteit weliswaar niet afgemaakt maar wil je op uni komen zul je toch wel meer dan VMBO gehad moeten hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:24 schreef Originele_Naam het volgende:
Luister naar de echte waarheid. Die van de verlosser. God heeft iedereen in het leven een taak gegeven. Mijn taak is om mijn gymnasium af te maken en dan de universiteit om vervolgens over Nederland en de bewoners te heersen.
Effe zonder gekkigheid, je moet gewoon tevreden zijn met wat je kan halen en bovendien je kan ook zonder school het heel ver schoppen. Kijk maar naar ome Billie van Micro$oft, die heeft zijn universiteit niet afgemaakt
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef Nashje het volgende:
Een vriend van me zit op het HAVO en daar kun je dus echt geen diepgaande gesprekken mee voeren. Elke keer als ik dieper in het gesprek wil gaan voelt hij zich vastgeluld en gaat hij maar wat onzin verkopen. Eerlijk zijn kan ie ook al niet.
Jij hebt echt groot gelijk zeg, eindelijk een genie. En dat nog wel van het VMBO. Natuurlijk zijn VMBO`ers belangrijk omdat ze uitgaan. Hoe zouden anders de cafe`s, coffeshops en drugspanden blijven bestaan? De Nederlandse samenleving kan echt niet zonder ze, putjes scheppen, wc`s schrobben of achter de balie zitten zijn topjobs. Natuurlijk zijn deze mensen uitermate geschikt als gesprekspartners. Hun sociale ontwikkeling is groots omdat zij in het uitgaansleven duiken. Vooral die schakende kakkers zijn kansloos, wat voegen ze toe aan de samenleving? Behalve geld, vooruitgang en orde. Wat moet je daar mee? Wormen en naarden zoals JP zegt, die zijn belangrijk. De VMBO`er weet niet anders hoe deze toe te passen. VMBO`ers verenigt U!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef Nashje het volgende:
Niet iedere VMBO'er gelukkig....quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:08 schreef Ronneman18 het volgende:
[..]
. Natuurlijk zijn VMBO`ers belangrijk omdat ze uitgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |