Hoiquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.
Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.
Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.
Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
HoiKen ik jou? Is dit een spiegel?
Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
Ik was dus net als hier boven omschreven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef Mittnick het volgende:
[..]
Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.
Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
O ja, zoals zo vaak op tv is hoe vreselijk die leraartjes het hebben, dat valt enorm mee. Dat is zooo overtrokken.quote:Je hebt meerdere VMBO'ers.
Wij hadden op school de slimme kant: Net niet havo.
Je had de mensen die heel school niet interesseert en maar VMBO doen omdat een vriend van ze het ook doet, je hebt de VMBO'er die het gewoon niet beter kan en gewoon het beste er van maakt.
de 1e kant waardeert gewoon iedereen zijn ding. (TL )
de 2e doet wat mee met de groep (overheerst de laatste tijd wat meer)
de 3e doet ook gewoon wat hij wil en reageert hoe hij het hoort te doen. (overgrote deel)
De 2e groep overheerst de laatste tijd nogal vorig jaar was ik VMBO TLer jaar 4
Al met al moet je gewoon voor jezelf uit komen en de eerste tijd lak hebben aan bepaalde mensen, gewoon les geven en hier en daar wat laten praten, op den duur houden ze wel op.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:58 schreef cerror het volgende:
Nee van die zeurende havo-lamzakken zijn leuk.
Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statementquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef -jos- het volgende:
Hey Meyers lekker generaliserend topic hoor maar ik gok dat jou niveau nog lager ligt dan VMBO, wat een sukkel ben jij zeg![]()
Jupquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Van alle irritante mensen die ik tegenkom, is het meerendeel wel VMBO'er...
Dat is dus een al dan niet nietszeggend feit...
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Van alle irritante mensen die ik tegenkom, is het meerendeel wel VMBO'er...
Dat is dus een al dan niet nietszeggend feit...
Goede reactie en met degelijk feitenmateriaal onderbouwd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.
oftewel: Bash geen VMBO'ers jij kutnerd.
Ah ja, de echt belangrijke dingen... volkomen belachelijk dat die studiebollen niks van scooters opvoeren afweten he!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:52 schreef dady het volgende:
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
Define productiefquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statement![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef Black-Death het volgende:
Heb gisteren iets ervaren over VMBO. Ik heb nu net een nieuwe gymleraar. Deze betreffende man (overigens zeer aardig) vroeg ik hoe het beviel op mijn school, hij er is pas sinds aanvang van dit jaar. Hij vertelde dat werken op een havo/vwo school een verademing was, omdat die vmbo'ers alles maar 'boeiuh' of 'cool' vinden. Hij zei nog dat met die vmbo'ers normale gesprekken (zoals bijvoorbeeld over school) gewoon niet mogelijk was.
Dit heeft mij eigenlijk best wel aangegrepen. Zegt toch wel veel over hoe het er op het vmbo aan toe gaat.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen![]()
Verklaar je nader aubquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen![]()
*Proest*quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
oftewel: Bash geen VMBO'ers jij kutnerd.
Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef Northside het volgende:
Overigens... in de generale strekking van ts's post kan ik me wel vinden. Hoewel er natuurlijk vast goede figuren tussenzitten is het overgrote merendeel gewoon dom tuig. Maar omdat ik later in mijn bedrijf ook werknemers nodig heb die aan de productieband moeten staan ben ik toch blij dat ze er zijn...
Blijf dat jezelf wijs makenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)
Door een gebrek aan slimme mensen was het ook bijna dood want ze hebben er echt een teringzootje van gemaakt toen Breezer zo explosief groeidequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Balpoint het volgende:
Als er geen vmbo'ers waren was Bacardi ook allang dood geweest![]()
Ik bedoel daarmee, dat zoals eerder gezegd werd, 70% van Nederland VMBO 'studeerd', en dus maar 30% van de jeugd over blijft voor alle andere opleidingen, wat dan weer de kans op tuig op het VMBO groter maakt dan bij al die andere opleidingen omdat er gewoon meer mensen op zitten.quote:
De vooruitgang werd gehinderd, klopt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hen zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hun zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Dat ontken ik dus niet, dat is onmogelijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef l3laster het volgende:
de TS heeft gewoon gelijk, de vmbo-ers haal je er zo uit tijdens het uitgaan gewoon de kenmerken omschrijven die de TS noemt...
let er wel op dit wil niet zeggen dat alle vmbo-ers onaardig vol zijn, maar er loopt tuig rond...
ook dat is een feit.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:24 schreef Nouk het volgende:
Denk dat je wel enige nuance aan kan brengen dan. Niveau 1 en niveau 4 schelen gigantisch qua moeilijkheid. Denk dat die echte randdebielen niet hoger dan 2 zijn gekomen hoor.
Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.
de meeste VMBO-ers zijn daar te dom voorquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:51 schreef XiChico het volgende:
www.sugababes.nl | Veel van die uchies daar doen VWO
www.superdudes.nl | Veel kills die Havo/VWO doen.
Woord omhoog.
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:25 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.
En hij is nu? 40?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ken iemand die begonnen is op het toemalige VBO, met in zijn laatste twee jaar het profiel 'Bouwkunde', daarmee is hij verder gegaan op het MBO, vervolgens op het HBO en vorig jaar heeft hij zijn 'master' gehaald op de Uni. Inmiddels werkt hij als bouwkundig ingenieur.![]()
Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebeequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef JeroenMeloen het volgende:
Wat zit iedereen nou te zeiken op die VMBO'ers?? Iemand moet verdomme mijn vuilnis ophalen!
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Nouk het volgende:
Wat een onzin zeg. Als je dus begint op het vmbo en eindigt op de uni, wat dan? Dan verwissel je ineens van intelligentie, gelijk met je opleiding?
We kunnen niet zonder elkaar en we kunnen niet met elkaar. Zo zal het altijd zijn. Ik zal de laatste zijn die zegt dat VMBO's nutteloos zijn maar ik kan het over het algemeen minder met VMBOers vinden dan met WOers. Ik snap niet wat daar altijd zo'n groot probleem aan is ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.
Waar je mee om gaat word je mee besmet he, ik geef nu al voor het 3e jaar les aan VMBO kindersquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef XiChico het volgende:
[..]
Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebee![]()
Handel, dit land is opgebouwd door handel...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.
Of je begon jezelf te leren kennen toen je van het VMBO af ging.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.
Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.
Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Nouk het volgende:
[..]
Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.
Er zijn erg veel domme mensen, maar aangezien niveau 4 heus zo simpel niet is, vind ik het een beetje jammer om de term vmbo zo'n negatieve bijsmaak te geven.
Bontrandje aan je winterjas?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zitquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.
Bij zijn afstuderen was hij 27 jaar. Een 'master' kan je na het HBO binnen 1 jaar halen. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat hij ook een aparte uitzondering is en dat hij zonder de kennis die hij had meegekregen tijdens het VBO en MBO, niet zover gekomen zou zijn.quote:
weet ik veel wat ik doe.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.
Had het dan Havo niveau 1 als labeltje gegevenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:34 schreef Nouk het volgende:
[..]
Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zit.
Wannabe intelligentquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Thomas B. het volgende:
TS: Ik ben het helemaal met je eens, maar een beetje 'hogeropgeleide' weet toch ook wel dat 'kwa' geen woord is en 'qua' wel.
Verder sluit ik me volkomen aan bij je mening en vind ik in negen van de tien gevallen vmbo'ers extreem irritant.
quote:
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:39 schreef Faratjuh het volgende:
[del bericht ajb
Moet je dan van jas wisselen tussen de lessen door? En van muziekstijl? En omschakelen van gepraat over het laatste nieuws naar scootah-opvoer-praat?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef Brechtje het volgende:
[..]
Dat is mooi hoor.
Maar grapje ik doe havo. Alleen voor wiskunde en van die vakken doe ik vbo mavo ofzo, ben daar erg slecht in
Ik vind het niet vreemd. Een HTS opleiding is nou eenmaal theoretischer.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
Heb hierna gewoon MBO ICT Niveau 4 gehaald waar ik een voorsprong had doordat ik een electro achtergrond had, vind het dan ook vreemd dat een techisch opgeleid iemand niet direct naar het HBO kan en een theoretisch opgeleid iemand die niks van techniek weet zo toegelaten wordt op het HBO... Maar goed.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef renz0r het volgende:
MAVO was nog normaal, sinds dat VMBO erbij is gekomen (lees: VBO bij de MAVO) is het zwaar achteruit gegaan. Dit is misschien zwaar generaliserend maar er zit een beetje waarheid in.
Is sinds 2 jaar ofzo dat VMBO zo kut is.
Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
omgje doet dan wel een hoger niveau maar helder kan je niet denken schat
hoebedoel je generaliserend
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
als ik bashen lees moet ik altijd denken aan iemand die iemand anders met een prullebak op zn hoofd slaatquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:50 schreef Life het volgende:
[..]
Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.
En ook dat is generaliserend...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
omgje doet dan wel een hoger niveau maar helder kan je niet denken schat
hoebedoel je generaliserend
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
waarom is dat generaliserend, ik heb het over de mensen die een hogere opleiding doen en die neerkijken op vmbo-ers omdat zij zich zelf beter vinden. ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Northside het volgende:
[..]
En ook dat is generaliserend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |