abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31467128
VMBOers lijken veel op elkaar, zelden zie je een VMBOer een eigen stijl ontwikkelen kwa uiterlijk en bijvoorbeeld hobbies, dit in tegenstelling tot de hoger opgeleiden van ons land. Je zou derhalve kunnen stellen dat VMBOers meelopers zijn, maar waar ligt dit aan? Ik zeg in zekere mate hun beperkte intelligentie, maar hier komen we later op terug.

Zo zie je een VMBOer nooit een eigen mening vormen over bijvoorbeeld een nieuwsitem; ze brullen na wat ze van hun vrienden horen zonder dat ze er zelf enig inzicht in hebben. Kwa kleding lijken ze allemaal op elkaar, ze kopen alles bij dezelfde winkel, bekende voorbeelden zijn de winterjas met bontkraag, en voor de sletjes, de bontlaarzen.

De verklaring hiervoor is simpel, een VMBOer denkt als volgt: 'MeN KLasGeNotUh DoeN HeT DuSS Om erBIJ te HorUHh MoeT iK HeT Ook DoeN'

Dit is tevens het levensmotto van menig VMBOer, daarom gaan ze allemaal - mits ze hun diploma halen - naar het SPW. Halen ze het diploma niet, dan kiezen ze ervoor om bakker te worden, of een andere ROC niveau 1 opleiding.

Kwa muzieksmaak zal je ook geen variatie tegenkomen bij de VMBOers, verder dan het talentloze gepruts van Usher en 50 cent komt het niet, dit ook te danken aan het eeuwige meeloperij.

Laat ik jullie een vraag stellen: heeft iemand van jullie weleens geprobeerd een gesprek aan te knopen met een VMBOer? Voor de mensen die dat weleens geprobeerd hebben, probeer nu eens voor jezelf te bedenken hoevaak dit resulteerde in een intelligent gesprek. Schrik niet, het antwoord zal 'nooit' zijn. VMBOers beschikken gewoonweg niet over genoeg capaciteit om over andere onderwerpen te praten dan scooters, scooters opvoeren en breezer drinken. De vrouwelijke variant van de VMBOer is vaak niet in staat om een heus gesprek te voeren en brult alleen wat willekeurige dingen uit (IkkUh ZaG NeT EeN kEi-LieF EGoLTjuh!). Dit alles zorgt ervoor dat VMBOers irritant in de omgang zijn en derhalve veel ergenis opwekken bij de hoger opgeleiden onder ons.

Een toekomst zit er veelal niet in voor onze sneue VMBOer, het blijft meestal bij ondankbaar werk wat niet veel verdiend, maarja: iemand moet het doen he!

Toch jammer dat er zoveel van zijn, zelfs op dit forum treffen we er een hoop aan, ik noem een GolleM, en in zekere mate ook Gizmore.

Mijn advies voor jullie pubers is dit: vermijd contact met VMBOers en drink nooit lauw bier!

Tot het volgende topic!
Myers
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:39:56 #2
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31467176
Nee hoor, dit is geen generaliserend topic.
Ik meen dat meer dan 70% van alle Nederlanders VMBO of lager heeft gedaan dus ik zou maar uitkijken als ik jou was. Straks heb je ruzie met meer dan 10 miljoen mensen!
pi_31467238
MAVO was nog normaal, sinds dat VMBO erbij is gekomen (lees: VBO bij de MAVO) is het zwaar achteruit gegaan. Dit is misschien zwaar generaliserend maar er zit een beetje waarheid in.

Is sinds 2 jaar ofzo dat VMBO zo kut is.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:44:45 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467295
Mag ik een aantal goede argumenten waarom dit topic een goed topic is?

Gelukkig staat jouw opleiding niet in je profiel.

Misschien heb je wat aan dit topic:
Stoer VMBO-Tuig! ?
http://www.google.com/search?q=VMBO&btnG=Google+Search&domains=forum.fok.nl&sitesearch=forum.fok.nl
Dit is een veel besproken onderwerp.

Mensen met horrorverhalen over VMBOérs .
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31467309
ik doe ook vmbo enzo, vet kool!!!!11!!
pi_31467317
lauw bier
pi_31467367
Myers = kansloos, en neen, ik ben geen vmbo'er.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:47:29 #8
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_31467376
Ik vind dat je dit erg netjes hebt geformuleerd Myers, je argumenten zijn dan ook op feiten gebaseerd, en niet op meningen. Zelf probeer ik wel eens een gesprek te voeren met VMBO'ers tijdens het uitgaan, vaak loopt dit uit op ruzie of een gesprek waar je niks aan hebt.

Het liefst zou ik al deze VMBO'ers geëxporteerd zien worden naar een land als België waar er veel vraag is naar domme kinderen om de alsmaar groter wordende pedofiele populatie te bevredigen.

Je merkt ook dat deze bevolkingsgroep zich associeert met negers, de gehele "Bling Bling" rage is afgestemd op hun. Niet alleen verloederen ze de Nederlandse top 40 met slechte neger muziek, ook geven ze ons land een slecht imago.

Myers, je gedachten kom zeer zeker overeen met die van mij. Het is belangrijk dat je dit onderwerp tot onze attentie brengt zodat we hier over kunnen discussiëren. Ik stel dan ook voor dat alle pubers hier hun mening over deze kwestie duidelijk formuleren zodat we een beter algemeen beeld over VMBO'ers kunnen vormen.
pi_31467377
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.

Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.

Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.

Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
pi_31467393

Yo ik br33zah., b|ertj3????????????
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:49:05 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467413
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.

Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.

Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.

Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
Hoi Ken ik jou? Is dit een spiegel?

Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
pi_31467427
ps. ik heb trouwens nooit vmbo gedaan voor de duidelijkheid.
pi_31467432
Wat ben jij sneu en zielig. Ik doe dan zelf wel VWO, maar heb toch ongeveer 60 procent VMBO-vrienden, helemaal niks mis mee. Kijk uit wie je gaat beledigen, heb jij enige wereldkennis? Enig idee hoe het echte leven er aan toe gaat?

Overigens, vind ik dit topic ook een toppunt van domheid, kun jij al een land zonder VMBO-ers voorstellen, succes kneus.

Met VMBO mensen beleef je tenminste echte dingen, boeiend dat de VWO-pikkies, dit als bijna crimineel dom gedrag zien, ga eens fucking leren.
pi_31467470
Ik vind dit heel dubbel, van de ene kant erg generaliserend zoals GoLLeM al zegt, van de andere kant zit er best een kern van waarheid in, ik kan me ongelofelijk irriteren aan meelopers / wannabe's e.d. (vraag me niet waarom, misschien het ruig doen/criminaliteit).
Nu komt het leuke, waarschijnlijk ben ik de eerste van mijn kaliber die in dit topic reageert, want (je raad het misschien al) : IK BEN EEN VMBO'er!.
Nu is het wel zo dat ik mij nogal afzonderde (toendertijd, ik doe nu MBO niveau 3, 2e jaar) van de rest, want zoals ik net al zei, ik kan die nalopers echt niet uitstaan, en jammer genoeg merk ik zelfs nu nog op het MBO (waar ook menige ex-VMBO'ers hun plek hebben gevonden) dat er flink meegelopen wordt en de muziek-smaak niet erg gevarieerd is, inderdaad veel 50cent, en natuurlijk sinds zijn dood veel André Hazes
Ik heb ook al menige duscussies achter de rug met klasgenoten, want ik vind het gewoon leuk om te discussieren, en zeg ze recht in hun gezicht dat ze nalopers zijn, alleen naar bepaalde muziek luisteren omdat anderen dat ook doen enz. moet je ze eens zien gaan
pi_31467493
Wat een lul verhaal zeg. Ik ken zat VMBO'ers die op dit moment HBO aan het studeren zijn.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_31467496
www.sugababes.nl | Veel van die uchies daar doen VWO
www.superdudes.nl | Veel kills die Havo/VWO doen.

Woord omhoog.
pi_31467523
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
pi_31467531
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoi Ken ik jou? Is dit een spiegel?

Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.

Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
pi_31467535
Ja preciezzz iedereen die vmbo doet is dom

pi_31467549
Myers waar zie jij jezelf overigens over 10 jaar?
pi_31467616
Ik begin me nu eigenlijk ineens af te vragen of dit topic wel serieus is of dat de TS gewoon irritatie probeert uit te lokken.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:22 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467627
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef Mittnick het volgende:

[..]

Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.

Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
Ik was dus net als hier boven omschreven.
ff kijken een oude post van me over mijn school:
quote:
Je hebt meerdere VMBO'ers.
Wij hadden op school de slimme kant: Net niet havo.
Je had de mensen die heel school niet interesseert en maar VMBO doen omdat een vriend van ze het ook doet, je hebt de VMBO'er die het gewoon niet beter kan en gewoon het beste er van maakt.

de 1e kant waardeert gewoon iedereen zijn ding. (TL )
de 2e doet wat mee met de groep (overheerst de laatste tijd wat meer)
de 3e doet ook gewoon wat hij wil en reageert hoe hij het hoort te doen. (overgrote deel)

De 2e groep overheerst de laatste tijd nogal vorig jaar was ik VMBO TLer jaar 4
Al met al moet je gewoon voor jezelf uit komen en de eerste tijd lak hebben aan bepaalde mensen, gewoon les geven en hier en daar wat laten praten, op den duur houden ze wel op.
O ja, zoals zo vaak op tv is hoe vreselijk die leraartjes het hebben, dat valt enorm mee. Dat is zooo overtrokken.
in ieder geval kwamen die taferelen niet bij mij op school voor
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:42 #23
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_31467637
ik zit nu in de vierde klas van het vmbo,en ongeveer 50% van mijn klas bestaat uit de vmbo'ers die jij beschrijft, maar de andere helft is redelijk normaal, waar ik mijzelf ook onder reken.
En ja, ik heb een eigen mening, en nee ik luister niet naar rap, en ja ik heb wel eens een gesprek met een vmbo'er aangeknoopt, en verhip, sommige bleken ook daadwerkelijk intelligent te zijn.
Ikzelf kom van het havo/vwo, en ik baalde verschrikkelijk omdat ik net als de TS dacht dat er alleen maar van dat soort "rap" mensen opzaten, maar het bleek erg mee te vallen.
erg jammer alleen dat de TS niet even een eigen mening vormt, en alleenmaar de mening van de media en het gros van de internetters napraat.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:58:33 #24
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31467694
Nee van die zeurende havo-lamzakken zijn leuk.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:59:19 #25
132191 -jos-
Money=Power
pi_31467713
Hey Meyers lekker generaliserend topic hoor maar ik gok dat jou niveau nog lager ligt dan VMBO, wat een sukkel ben jij zeg
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_31467714
Inderdaad, de TS is ook een hele grote meeloper. Waar heb jij deze mening van?
pi_31467730
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:58 schreef cerror het volgende:
Nee van die zeurende havo-lamzakken zijn leuk.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef -jos- het volgende:
Hey Meyers lekker generaliserend topic hoor maar ik gok dat jou niveau nog lager ligt dan VMBO, wat een sukkel ben jij zeg
Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statement
pi_31467767
Het lijkt er sterk op dat de TS zelf een achterlijke aap is, en niet de "VMBO'ers"
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_31467823
Ben benieuwd of die Myers nog durft te reageren met zijn hoge opleiding
pi_31467833
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.

oftewel: Bash geen VMBO'ers jij kutnerd.
pi_31467843
Wacht maar tot je een mooi meisje ziet wat VMBO / MBO blijkt te doen, wat een potentiele vriendin voor je zou zijn.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:05:08 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467883
Moeten we nog een Poll openen wat onze mening is?
pi_31467904
Van alle irritante mensen die ik tegenkom, is het meerendeel wel VMBO'er...
Dat is dus een al dan niet nietszeggend feit...
Aargh Aargh Aargh
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:07:52 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467946
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Jup
Maar dat zijn grotendeels de verveelde jeugd die er niets voor doen, ik zeg ook niet dat het VMBO bestaat uit toffe mensen, maar toch een groot deel is gewoon serieus bezig met zichzelf en levert alles op tijd in en doet zijn eigen ding.
Natuurlijk bestaan er meelopers en gewoon domme mensen, dat is het gevolg van de Mavo, VBO en LBO samen gooien op een hoop.
Érg jammer dat dat gebeurd is.
pi_31467959
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Aargh het volgende:
Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:10:18 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_31468004
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Heavana het volgende:
VMBO'ers zijn het meeste productieve volk wat er bestaat. Hun dragen de economie op hun schouders en zijn van groot belang voor onze samenleving.

Goede reactie en met degelijk feitenmateriaal onderbouwd.

Chapeau!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_31468022
Achjaa je hebt er inderdaad veel bij die maar doen wat de rest ook doet... Maar als je de goede eruit pikt, kan je erl heel veel lol mee hebben
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_31468032
Ik ben het gedeeltelijk met TS eens. Maar zo makkelijk kan je het niet zeggen. Het zijn allemaal individuen, maar ik ben wel van mening dat 80% van het VMBO toekomstig tuig is.
pi_31468052
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:52 schreef dady het volgende:
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
Ah ja, de echt belangrijke dingen... volkomen belachelijk dat die studiebollen niks van scooters opvoeren afweten he!
Ja, ik generaliseer.
pi_31468058
Heb gisteren iets ervaren over VMBO. Ik heb nu net een nieuwe gymleraar. Deze betreffende man (overigens zeer aardig ) vroeg ik hoe het beviel op mijn school, hij er is pas sinds aanvang van dit jaar. Hij vertelde dat werken op een havo/vwo school een verademing was, omdat die vmbo'ers alles maar 'boeiuh' of 'cool' vinden. Hij zei nog dat met die vmbo'ers normale gesprekken (zoals bijvoorbeeld over school) gewoon niet mogelijk was.

Dit heeft mij eigenlijk best wel aangegrepen. Zegt toch wel veel over hoe het er op het vmbo aan toe gaat.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31468113
quote:
Define productief
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:15:03 #42
132191 -jos-
Money=Power
pi_31468132
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:59 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Dit zijn per definitie de reacties die je niet wil geven, dit onderstreept namelijk zijn statement
ik doe VWO hoor
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_31468167
TS je mag per direct dood vallen van mij, serieus dit gezeik over het VMBO begint steeds triester te worden.

Ik heb een jaar HAVO/VWO gedaan maar had geen zin in leren maar zin om met m'n handen aan de slag te gaan, de de toen de LTS op (is nu een groot gedeelte van de VMBO)

En wat viel me op, geen matennaaien, elkaar helpen, niemand die de beste wilde zijn, niemand die zich beter voelde en een prima sfeer. Op het VWO was heet een grote show van kijk mij de beste zijn en zodra je iemand kan verlullen dan deed je dat "Oeh meester hij kijkt af".

Heb hierna gewoon MBO ICT Niveau 4 gehaald waar ik een voorsprong had doordat ik een electro achtergrond had, vind het dan ook vreemd dat een techisch opgeleid iemand niet direct naar het HBO kan en een theoretisch opgeleid iemand die niks van techniek weet zo toegelaten wordt op het HBO... Maar goed.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_31468168
Overigens... in de generale strekking van ts's post kan ik me wel vinden. Hoewel er natuurlijk vast goede figuren tussenzitten is het overgrote merendeel gewoon dom tuig. Maar omdat ik later in mijn bedrijf ook werknemers nodig heb die aan de productieband moeten staan ben ik toch blij dat ze er zijn...
Ja, ik generaliseer.
pi_31468171
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef -jos- het volgende:

[..]

ik doe VWO hoor
Dan zou je toch beter moeten weten
pi_31468185
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef Black-Death het volgende:
Heb gisteren iets ervaren over VMBO. Ik heb nu net een nieuwe gymleraar. Deze betreffende man (overigens zeer aardig ) vroeg ik hoe het beviel op mijn school, hij er is pas sinds aanvang van dit jaar. Hij vertelde dat werken op een havo/vwo school een verademing was, omdat die vmbo'ers alles maar 'boeiuh' of 'cool' vinden. Hij zei nog dat met die vmbo'ers normale gesprekken (zoals bijvoorbeeld over school) gewoon niet mogelijk was.

Dit heeft mij eigenlijk best wel aangegrepen. Zegt toch wel veel over hoe het er op het vmbo aan toe gaat.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:

Dat klopt ja, over het algemeen genomen: de mensen DIE irritant zijn, zijn vaak VMBO'er.
Maar dat is net zoiets als zeggen dat in Amerika meer doden vallen dan hier in Nederland, gek he met zoveel meer mensen
pi_31468245
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:08 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Verklaar je nader aub
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31468274
fipo

tvp
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_31468277
quote:

*Proest*
pi_31468280
Wat een onzin zeg. Als je dus begint op het vmbo en eindigt op de uni, wat dan? Dan verwissel je ineens van intelligentie, gelijk met je opleiding?
pi_31468299
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef Northside het volgende:
Overigens... in de generale strekking van ts's post kan ik me wel vinden. Hoewel er natuurlijk vast goede figuren tussenzitten is het overgrote merendeel gewoon dom tuig. Maar omdat ik later in mijn bedrijf ook werknemers nodig heb die aan de productieband moeten staan ben ik toch blij dat ze er zijn...
Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)
pi_31468305
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hen zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Aargh Aargh Aargh
pi_31468317
Als er geen vmbo'ers waren was Bacardi ook allang dood geweest
Een intelligentie zo laag dat je er een gat voor moet graven en een eigendunk/arrogantie zo hoog dat je er met een spaceshuttle nog niet bij kan
pi_31468326
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Ik ben MBO-er en sta nu ook in een fabriek aan een soort productie band, daar hebben ze zelfs ingenieurs gehad die geen werk konden vinden (wat ik dus ook nu heb, al zoek ik eerlijk is eerlijk niet zo hard naar omdat ik het er best naar m’n zin heb en ook van plan ben een eigen bedrijf te starten)
Blijf dat jezelf wijs maken
pi_31468336
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Balpoint het volgende:
Als er geen vmbo'ers waren was Bacardi ook allang dood geweest
Door een gebrek aan slimme mensen was het ook bijna dood want ze hebben er echt een teringzootje van gemaakt toen Breezer zo explosief groeide
pi_31468352
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Verklaar je nader aub
Ik bedoel daarmee, dat zoals eerder gezegd werd, 70% van Nederland VMBO 'studeerd', en dus maar 30% van de jeugd over blijft voor alle andere opleidingen, wat dan weer de kans op tuig op het VMBO groter maakt dan bij al die andere opleidingen omdat er gewoon meer mensen op zitten.
Dan heb je natuurlijk ook nog het stukje intelligentie (dat verder weinig met mijn vorige reactie te maken heeft), waaruit dan weer blijkt dat over het algemeen intelligente mensen geen tuig zijn en vice versa, waardoor ze vanzelf op het VMBO terecht komen.

Zo dan?
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:23:06 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468362
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hen zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
De vooruitgang werd gehinderd, klopt.
pi_31468369
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:21 schreef Aargh het volgende:
Ik snap best dat VMBO'ers belangrijk zijn voor een land. Zonder hun zou hier niemand werken. Maar zonder die hoogopgeleide mensen, zou het hier meer een derdewereld land zijn...
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.

Natuurlijk is het ooit bedacht door een hoger opgeleid iemand of door iemand met tijd teveel.
pi_31468376
de TS heeft gewoon gelijk, de vmbo-ers haal je er zo uit tijdens het uitgaan gewoon de kenmerken omschrijven die de TS noemt...

let er wel op dit wil niet zeggen dat alle vmbo-ers onaardig vol zijn, maar er loopt tuig rond...
I'm not the man you think I am!
pi_31468410
Denk dat je wel enige nuance aan kan brengen dan. Niveau 1 en niveau 4 schelen gigantisch qua moeilijkheid. Denk dat die echte randdebielen niet hoger dan 2 zijn gekomen hoor .
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:24:39 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468413
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef l3laster het volgende:
de TS heeft gewoon gelijk, de vmbo-ers haal je er zo uit tijdens het uitgaan gewoon de kenmerken omschrijven die de TS noemt...

let er wel op dit wil niet zeggen dat alle vmbo-ers onaardig vol zijn, maar er loopt tuig rond...
Dat ontken ik dus niet, dat is onmogelijk.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:25:01 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468431
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:24 schreef Nouk het volgende:
Denk dat je wel enige nuance aan kan brengen dan. Niveau 1 en niveau 4 schelen gigantisch qua moeilijkheid. Denk dat die echte randdebielen niet hoger dan 2 zijn gekomen hoor .
ook dat is een feit.
pi_31468434
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Valt denk best mee, aangezien dit land opgebouwd is door de boeren en vakmensen. Zonder die vakmensen zat jij nu niet in een huis, had je geen licht, moest je altijd lopend wat auto's en fietsen hadden we niet.
Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.
pi_31468454
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:51 schreef XiChico het volgende:
www.sugababes.nl | Veel van die uchies daar doen VWO
www.superdudes.nl | Veel kills die Havo/VWO doen.

Woord omhoog.
de meeste VMBO-ers zijn daar te dom voor
pi_31468456
Wat zit iedereen nou te zeiken op die VMBO'ers?? Iemand moet verdomme mijn vuilnis ophalen!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:26:41 #66
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31468465
Ik ken iemand die begonnen is op het toemalige VBO, met in zijn laatste twee jaar het profiel 'Bouwkunde', daarmee is hij verder gegaan op het MBO, vervolgens op het HBO en vorig jaar heeft hij zijn 'master' gehaald op de Uni. Inmiddels werkt hij als bouwkundig ingenieur.
pi_31468486
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:25 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Enig idee wat er bij komt kijken om al je dagelijkse dingen in de supermarkt te krijgen ? Zonder mensen die daar goed over nadenken was de kostprijs zoveel hoger geweest dat het leven nog veel duurder zou zijn.
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.
pi_31468492
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ken iemand die begonnen is op het toemalige VBO, met in zijn laatste twee jaar het profiel 'Bouwkunde', daarmee is hij verder gegaan op het MBO, vervolgens op het HBO en vorig jaar heeft hij zijn 'master' gehaald op de Uni. Inmiddels werkt hij als bouwkundig ingenieur.
En hij is nu? 40?
pi_31468525
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:26 schreef JeroenMeloen het volgende:
Wat zit iedereen nou te zeiken op die VMBO'ers?? Iemand moet verdomme mijn vuilnis ophalen!
Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebee
pi_31468543
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Nouk het volgende:
Wat een onzin zeg. Als je dus begint op het vmbo en eindigt op de uni, wat dan? Dan verwissel je ineens van intelligentie, gelijk met je opleiding?
Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.

Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Ja, ik generaliseer.
pi_31468581
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
We kunnen dus niet zonder elkaar, al ben ik geen VMBO-er meer. En ik denk ook dat je op technische kant van het VMBO minder tuich vind (op het hoogste niveau dan) dan op de andere richtingen.
We kunnen niet zonder elkaar en we kunnen niet met elkaar. Zo zal het altijd zijn. Ik zal de laatste zijn die zegt dat VMBO's nutteloos zijn maar ik kan het over het algemeen minder met VMBOers vinden dan met WOers. Ik snap niet wat daar altijd zo'n groot probleem aan is ?
pi_31468595
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef XiChico het volgende:

[..]

Jij komt overigens ook niet erg slim over als Havo'er / VWO'er met zo'n user-icon en je sig. Wannebee
Waar je mee om gaat word je mee besmet he, ik geef nu al voor het 3e jaar les aan VMBO kinders

Overigens wel eens tijd dat aan te passen, tijden veranderen.
pi_31468604
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:23 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Handel, dit land is opgebouwd door handel...
Ja, ik generaliseer.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:31:07 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468609
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan ben je in het begin een luie lamzak geweest en heb je daarna toch het belang van een gedegen opleiding ingezien.

Of je was in het begin een luie lamzak en hebt zo lang mogelijk gestudeerd omdat werken je de absolute hel leek...
Of je begon jezelf te leren kennen toen je van het VMBO af ging.
Of je vond het jammer om na je VMBO nog 2 jaar lang basisvorming Havo te doen en dacht dat een 3 jarige MBO opleiding toch wat meer toffer was

Dat laatste counts for me.
pi_31468614
Ik doe VBO / mavo ofzo..
pi_31468632
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.

Er zijn erg veel domme mensen, maar aangezien niveau 4 heus zo simpel niet is, vind ik het een beetje jammer om de term vmbo zo'n negatieve bijsmaak te geven.
pi_31468665
TS: Ik ben het helemaal met je eens, maar een beetje 'hogeropgeleide' weet toch ook wel dat 'kwa' geen woord is en 'qua' wel.
Verder sluit ik me volkomen aan bij je mening en vind ik in negen van de tien gevallen vmbo'ers extreem irritant.
pi_31468670
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:33:28 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468677
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Nouk het volgende:

[..]

Tsja. Of je was in de algemene vakken niet heel goed maar in deze specifieke vakopleiding wel.

Er zijn erg veel domme mensen, maar aangezien niveau 4 heus zo simpel niet is, vind ik het een beetje jammer om de term vmbo zo'n negatieve bijsmaak te geven.
Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.
pi_31468680
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef Brechtje het volgende:
Ik doe VBO / mavo ofzo..
Bontrandje aan je winterjas?
Ja, ik generaliseer.
pi_31468686
Dat jullie hier nog op reageren. TS is blijkbaar niet in staat om te communceren met bepaalde delen van de bevolking, waardoor hij er dus graag een labeltje opgeplakt. "Zij zijn kansloos, het ligt helemaal niet aan mij. Ik ben meer dan zij" --> Fijn voor je dat je zo je onvermogen weet te verdoezelen!

Dat die groepen zo zijn omdat ze misschien niet beter kunnen, maakt voor hem helemaal niet uit. ----> Scheld je je pak melk ook uit omdat je het niet op kunt eten?
(Nou kun je het als je het lang genoeg laat staan best eten, maar dat is niet echt toepasselijk en ik word bovendien ontoepasselijk van het idee)

Dat was mijn onzin weer.

Groetjes,

veldmuis.
pi_31468703
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Niveau 4 was volgens mijn Mentor zo ´moeilijk´ dat de stap naar Havo niet zo groot meer was.
Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zit .
pi_31468728
Wat ben jij een oppervlakkige stakker zeg. Heb jij op het VMBO gezeten? Nee. Dus wat weet je er over?

Eén van mijn beste vrienden heeft ook VMBO gedaan en hij zit nu op ’t HBO. Ik heb liever een gesprek met een VMBO’er dan met iemand van het VWO. Ik studeer nu Rechten aan de Vrije Universiteit, maar wat heb ik een kut klas. Alleen maar serieuze gesprekken en nooit lachen.

Doe mij maar het VMBO, ja niet het laagste, maar VMBO niveau 3-4.

En weetje wat pas kansloos is? Als personen die denken dat ze omvangrijk zijn, andere mensen gaan corrigeren om niks. En ja, dat zijn dikwijls die gasten die VWO hebben gedaan. Die weten het, zogenaamd, altijd beter!

Over dat muziek-style? Ieder z’n eigen keuze, en ik luister ook 50 Cent.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:36:01 #84
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31468744
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

En hij is nu? 40?
Bij zijn afstuderen was hij 27 jaar. Een 'master' kan je na het HBO binnen 1 jaar halen. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat hij ook een aparte uitzondering is en dat hij zonder de kennis die hij had meegekregen tijdens het VBO en MBO, niet zover gekomen zou zijn.

Dus VMBO'ers moeten al vroeg een goede keuze maken, willen ze alsnog hogerop komen! Het lijkt mij het proberen waard, als ik VMBO-er zou zijn.
pi_31468749
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Jij leeft een beetje in het verleden vermoed ik.
weet ik veel wat ik doe. op mijn boeken staan vbo mavo
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:37:20 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468774
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:34 schreef Nouk het volgende:

[..]

Precies. Ik geloof dat er in het begin zelfs gezegd is dat niveau 4 tussen t oude mavo en havo in zit .
Had het dan Havo niveau 1 als labeltje gegeven Dan was ik nu niet een kut VMBO'er

pi_31468779
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Thomas B. het volgende:
TS: Ik ben het helemaal met je eens, maar een beetje 'hogeropgeleide' weet toch ook wel dat 'kwa' geen woord is en 'qua' wel.
Verder sluit ik me volkomen aan bij je mening en vind ik in negen van de tien gevallen vmbo'ers extreem irritant.
Wannabe intelligent
Lees dit topic eens door voordat je reageert, kom je er misschien nog achter dat er ook intelligente VMBO'ers rondlopen!
pi_31468791
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Bontrandje aan je winterjas?

Dat is mooi hoor.
Maar grapje ik doe havo. Alleen voor wiskunde en van die vakken doe ik vbo mavo ofzo, ben daar erg slecht in
pi_31468821
Delete dit bericht alstublief...
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:41:25 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31468903
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:39 schreef Faratjuh het volgende:
[del bericht ajb
pi_31468930
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef Brechtje het volgende:

[..]

Dat is mooi hoor.
Maar grapje ik doe havo. Alleen voor wiskunde en van die vakken doe ik vbo mavo ofzo, ben daar erg slecht in
Moet je dan van jas wisselen tussen de lessen door? En van muziekstijl? En omschakelen van gepraat over het laatste nieuws naar scootah-opvoer-praat?
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:42:51 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_31468945
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:16 schreef MrDoegewoon het volgende:

Heb hierna gewoon MBO ICT Niveau 4 gehaald waar ik een voorsprong had doordat ik een electro achtergrond had, vind het dan ook vreemd dat een techisch opgeleid iemand niet direct naar het HBO kan en een theoretisch opgeleid iemand die niks van techniek weet zo toegelaten wordt op het HBO... Maar goed.
Ik vind het niet vreemd. Een HTS opleiding is nou eenmaal theoretischer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 15-10-2005 23:11:47 (spelfoutje verwijderd) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_31469100
Men je hebt lagere opleidingen dan VMBO..
pi_31469143
omg je doet dan wel een hoger niveau maar helder kan je niet denken schat
hoebedoel je generaliserend
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:08 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469167
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:42 schreef renz0r het volgende:
MAVO was nog normaal, sinds dat VMBO erbij is gekomen (lees: VBO bij de MAVO) is het zwaar achteruit gegaan. Dit is misschien zwaar generaliserend maar er zit een beetje waarheid in.

Is sinds 2 jaar ofzo dat VMBO zo kut is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:20 #96
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_31469176
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
mensen die denken beter te zijn om dat ze een hoger niveau hebben zijn juist dom.
Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.
pi_31469188
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:50 schreef Life het volgende:

[..]

Nou nou, laten we niet de TS gaan bashen aub.
als ik bashen lees moet ik altijd denken aan iemand die iemand anders met een prullebak op zn hoofd slaat
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:55 #98
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469194
de bedoeling van de invoering van VMBO was toch om een beetje de slechte status van VBO en de aardige status van MAVO samen te voegen, hopende dat VBO kon teren op de goede status van de MAVO?

Of niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31469211
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:49 schreef Jett het volgende:
En ook dat is generaliserend...
Ja, ik generaliseer.
pi_31469264
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Northside het volgende:

[..]

En ook dat is generaliserend...
waarom is dat generaliserend, ik heb het over de mensen die een hogere opleiding doen en die neerkijken op vmbo-ers omdat zij zich zelf beter vinden. ik vind dat dom. waarom? als jij denkt dat je niks kan bereiken met een VMBO diploma, ben je best naief.
dus dat is niet generaliserend.
vriendinnen van me moeder hebben gymnasium gedaan en zijn nu huisvrouw, en kijken neer op mensen die VMBO doen maar later wel een goede baan krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')