Dat is ambitie. En dat heb je sowieso nodig om iets te bereiken. Als je dat al hebt schopt je altijd wel verder dan die groep die het alleen kan hebben over scootahs opvoeren en breezer en fluffy laarsen...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:04 schreef Faratjuh het volgende:
@Modwire, als jij VMBO-TL heb gedaan (1 jaar) dan kun jij HAVO gaan doen, en dan nog eens VWO. Maar dan moeten ze zich daar wel (extra) voor inzetten en er wat voor over hebben.
Dat is ambitie... en dat zegt vaak meer dan een diploma.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:06 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Euh watblief? zoals ik al zei heb ik vmbo gedaan, doe nu mbo niveau 3, ga hierna gewoon door met niveau 4 en HBO hooren dat kan prima.
Das waar, de meeste snappen droge grappen niet eens. Ik kwam laatst iemand tegen (die was 16) die niet eens wist welk niveau hij gedaan had..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:16 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb ook vrienden die VMBO doen/deden, en ik moet er echt op een heel ander niveau mee praten dan met bijvoorbeeld HBO/Universiteit studenten. Vooral met humor merk je het verschil.
En jij snapt die grap niet?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:24 schreef Modwire het volgende:
[..]
Das waar, de meeste snappen droge grappen niet eens. Ik kwam laatst iemand tegen (die was 16) die niet eens wist welk niveau hij gedaan had..![]()
Duh, het is veel beter/sneller om MBO en daarna HBO te gaan doen. En dan nog verder studeren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
Owjah, ik was er vergeten bij te melden dat ik Havisten en HBO'ers niet beschouw als mensen die het ver geschopt hebbenDe eerste VMBO'er die HAVO gaat doen en daarna VWO haalt moet ik nog tegenkomen..
![]()
Of hij geeft ZIJN absolute waarheid op een vraagstelling? Wat klopt daar nou weer niet aanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:43 schreef Wolkje het volgende:
Je tt klopt niet met je OP, ts, de tt is een vraag en in je OP neem je je eigen waarheid aan als absolute waarheid, een stelling dus.
Als het toch over intelligentie gaat
Ja, want het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent. Lang leve het sociale netwerk!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:01 schreef Maikuuul het volgende:
Maar je kunt toch ook je hele leven gaan feesten ? Dan krijg je later toch ook een goede baan ?
Ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat havisten en vwo' ers qua intelligentie niet zoveel verschillen, maar vooral qua ambitie en inzet. Havisten zouden dus luie VWO' ers zijn, en zo ook met hbo'ers en uni-mensen. Of het waar is....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
Owjah, ik was er vergeten bij te melden dat ik Havisten en HBO'ers niet beschouw als mensen die het ver geschopt hebbenDe eerste VMBO'er die HAVO gaat doen en daarna VWO haalt moet ik nog tegenkomen..
![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
dat interreseerd me vrij weinig.
En mensen die de universiteit hebben afgerond hebben het wel ver geschopt?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef Modwire het volgende:
![]()
IK wel. Blijkbaar wel dusquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:14 schreef Modwire het volgende:
Ja, maar hebben die VMBO'ers dat ook door??![]()
Ach ga weg johquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:22 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee, dat zoals eerder gezegd werd, 70% van Nederland VMBO 'studeerd', en dus maar 30% van de jeugd over blijft voor alle andere opleidingen, wat dan weer de kans op tuig op het VMBO groter maakt dan bij al die andere opleidingen omdat er gewoon meer mensen op zitten.
Dan heb je natuurlijk ook nog het stukje intelligentie (dat verder weinig met mijn vorige reactie te maken heeft), waaruit dan weer blijkt dat over het algemeen intelligente mensen geen tuig zijn en vice versa, waardoor ze vanzelf op het VMBO terecht komen.
Zo dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |