dat is waar. Mensen onderzoeken iets waar ze geen weet van hebben. Nieuwe uitvindingen op medisch gebied, dat is echt gaaf dat mensen zoiets kunnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:32 schreef Dromenvanger het volgende:
. Onderzoekers naar medicijnen en nog meer. Eigenlijk alles dat vooruitstrevend is. Mensen die zich inzetten voor een gezonde toekomst.
<knip>
Goh, wist niet dat homoseksualiteit een beroep is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:36 schreef Zwansen het volgende:
Homo's. Dat ze em toch elke keer weer bij een kerel omhoog kunnen krijgen, hulde.
Homo's krijgen gewoon betaald hoor.. ze zijn het niet voor de lol ofzoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Goh, wist niet dat homoseksualiteit een beroep is.
Of bedoel je dat je respect hebt voor een mannelijke prostitué (of hoe je het ook spelt)?
Ha, ha inderdaad!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:41 schreef GoLLeM het volgende:
Forum Admins
toiletdames zijn fucking rijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:53 schreef GoLLeM het volgende:
En van die toiletdames die al 20 jaar op dezelfde plek werken. Bij de disco waar ik nu werk zit er zoeen, en bij de Mac waar ik eerst werkte zelfs twee, die echt al jaren dag in dag uit daar zitten.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ha, ha inderdaad!![]()
Maar ook geen beroep, toch?
Damn ik weet wat ik later wil wordenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:56 schreef tonks het volgende:
[..]
toiletdames zijn fucking rijk
(las eens ergens dat ze op NS amsterdam op een goede dag wel eens 1200 euro kunnen verdienen)
Een toiletdame?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:00 schreef Roi het volgende:
[..]
Damn ik weet wat ik later wil worden!
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:30 schreef Onderbroek het volgende:
Dus voor welk beroep heb jij respect?..
Ik heb eigenlijk best veel respect voor chirurgen/artsen, die mensen leren 10 jaar en weten dan vrijwel alles over hun 'deel' (bijvoorbeeld; alles over longen, hart, zenuwen, hersenen).
En ze kennen natuurlijk niet alleen hun medische boeken van binnen en van buiten maar ook het lichaam zelf.
Ze snijden mensen open en weten precies alles doet, de functie etc. In het boekje zijn de bloedbanen lekker overzichtelijk aangegeven terwijl dat in het echt natuurlijk niet is.
[/sub]
THNX!!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:32 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat jij zegt. Mensen die ziektes kunnen genezen. Onderzoekers naar medicijnen en nog meer. Eigenlijk alles dat vooruitstrevend is. Mensen die zich inzetten voor een gezonde toekomst.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:39 schreef tonks het volgende:
[..]
Homo's krijgen gewoon betaald hoor.. ze zijn het niet voor de lol ofzo
Dat was bizar hè! idd erg respect voor die gasten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Krabvissers, na het zien van de documentaire op Discovery Channel.
Politici, CEO's en zakenmensen draaien ook dergelijke dagen, net zoveel respect voor hen als je voor artsen hebt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:36 schreef DonStefano het volgende:
Eigenlijk wel voor elke arts en chirurg. Als je 1,5 jaar Co-schappen kan overleven dus werkweken van 60 a 70 uurverdien je gewoon respect.
Ja, en die lastige irritante klanten!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:26 schreef davetje het volgende:
[..]
die vullen hun zakken de schappen zodat jij ze weer leeg kan maken in de supermakrt
Dan ben je een slechte arts als je daardoor al stress ondervind.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:04 schreef FanNa het volgende:
Waarbij ze ook nog eens vaak voor niets vliegen, en dus voor niets in de stress zitten, of dat de persoon alsnog dood gaat...
Sommige huisvrouwen werken harder dan iemand die wel een 'echt' beroep uitoefent hoorquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:30 schreef Onderbroek het volgende:
Voor welk beroep hebben jullie eigenlijk veel respect? kom niet aanzetten dat je respect hebt voor je moeder omdat ze je kamer poetst ofzo, huisvrouw e.d. is geen beroep
en de reclame bezorgers?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:31 schreef mordradead het volgende:
krantenbezorgers
WTFquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Hier dan maar een lijstje met de (volgens Discovery) gevaarlijkste beroepen ter wereld (pin me niet vast op de volgorde of dat er nog eentje ontbreekt):
-Diepzee-pijpleidingen-legger (500 meter diepte, daar zuurstof/helium ademen, pijpen lassen o.i.d., en na afloop 5 weken (!!) in de decompressiekamer)
De buschauffeur rijdt mij meestal ook veilig naar de plaats van bestemmingquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:47 schreef Jaguarized het volgende:
Oh en piloten. Ze brengen je (bijna) elke keer toch heelhuids aan de grond.
Hier meestal ook maar soms willen ze met een touringcar nog wel eens 110 gaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
De buschauffeur rijdt mij meestal ook veilig naar de plaats van bestemming
No way. Er zit een fundementeel verschil tussen de belangen die de verschillende beroepsgroepen behartigen. De politici bahartigen een politiek belang, de CEO's en zakenmensen een financieel belang en de medici (dus ook de verple(e)g(st)ers, alhoewel die uiteindelijk een minder grote verantwoordelijkheid hebben dan artsen/chirurgen) het belang van algemeen welzijn. En aan de gezondheid van iemand hecht ik toch een stuk meer dan aan welke financiele/politieke consequentie dan ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:26 schreef Steijn het volgende: Politici, CEO's en zakenmensen draaien ook dergelijke dagen, net zoveel respect voor hen als je voor artsen hebt?
hehequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:08 schreef RemcoDelft het volgende:
DonStefano ==> En tandartsen behartigen hun eigen financiele belangen :-P
Gut, ja nou, de hele dag op je stoel zitten, dat is zwaar..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:59 schreef Asics het volgende:
systeembeheerders . . . zijn altijd druk bezig, niemand weet waarmee en iedereen vindt het maar doodgewoon dat alles op zijn pc-tje en op het netwerk beschikbaar is.
Juist.. onder andere politici zorgen er voor dat er geen zware chemische industie aan de rand van een stad wordt gebouwd.. Wat dacht je van natuurbehoud, het ruimetelijk scheiden van funties (oftewel de dagelijkse bezigheden van ministerie VROM) ? Als je het 100% aan de markt over zou laten zou het verre van gezondheids bevorderend worden geregeld. Opzich niet onbelangrijk lijkt me alleen zie je het niet van dag tot dag in je dagelijkse omgeving om dat dit iets meer tijd is beslag neemt. Dit gaat onder andere om je algemeen welzijn, alleen is dit eentje waar je vanuit gaat dat het zomaar aanwezig is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:00 schreef DonStefano het volgende:
[..]
No way. Er zit een fundementeel verschil tussen de belangen die de verschillende beroepsgroepen behartigen. De politici bahartigen een politiek belang, de CEO's en zakenmensen een financieel belang en de medici (dus ook de verple(e)g(st)ers, alhoewel die uiteindelijk een minder grote verantwoordelijkheid hebben dan artsen/chirurgen) het belang van algemeen welzijn. En aan de gezondheid van iemand hecht ik toch een stuk meer dan aan welke financiele/politieke consequentie dan ook.
Nee, de hele dag de zeik en rotzooi van anderen (en vooral van irritante wanabie 'managers') over je heen krijgen en het ook nog normaal moeten vinden is leuk wil je zeggen?!?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gut, ja nou, de hele dag op je stoel zitten, dat is zwaar..
quote:
ja, als je zo gaat redenerenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:23 schreef Jimbaka het volgende:
[..]
Juist.. onder andere politici zorgen er voor dat er geen zware chemische industie aan de rand van een stad wordt gebouwd.. Wat dacht je van natuurbehoud, het ruimetelijk scheiden van funties (oftewel de dagelijkse bezigheden van ministerie VROM) ? Als je het 100% aan de markt over zou laten zou het verre van gezondheids bevorderend worden geregeld. Opzich niet onbelangrijk lijkt me alleen zie je het niet van dag tot dag in je dagelijkse omgeving om dat dit iets meer tijd is beslag neemt. Dit gaat onder andere om je algemeen welzijn, alleen is dit eentje waar je vanuit gaat dat het zomaar aanwezig is.
Ik maak me er sterk voor dat bij beiden, zowel artsen als zakenlieden, geld een behoorlijk grote rol speelt bij hun beroep. Natuurlijk een arts wil goede zorg bieden, maar als ik zie hoe protectionistisch de artsen zijn met betrekking tot hun beroep, dan kun je onmogelijk zeggen dat ze het niet voor het geld doen. In zekere zin waardeer ik een zakenman dus nog meer dan een arts, de zakenman is tenminste eerlijk over zijn motief, een arts daarentegen komt altijd met geneuzel van "Het is een roeping" Geld speelt geen rol, patienten staan voorop" en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:36 schreef DonStefano het volgende:
Het werk van een willekeurige zakenman of politcus vind ik gewoon niet opwegen tegen dan van een willekeurige arts...
Dat zijn toch die mensen die 1/3 van het jaar vakantie hebben?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:58 schreef thettes het volgende:
Leraren, de bron van alle kennis voor bijna alle beroepen.
leraren in de breedste zin van het woord... dus ook bijvoorbeeld mensen die een kassacursus geven aan kassameisjes, en dan natuurlijk ook op hoger niveau.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:59 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Dat zijn toch die mensen die 1/3 van het jaar vakantie hebben?![]()
Vind ik best een goeie voor dit topic. Je zal toch maar elke schooldag k*tkinderen moeten vervoeren, ik zou gillend gek worden. Ik vind een half uurtje in zo'n bus al veel te langquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
De buschauffeur rijdt mij meestal ook veilig naar de plaats van bestemming
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:35 schreef r_one het volgende:
Respect voor alle mensen die met mensen werken: hulpverleners, medici, leraren, verzorging, etc.
Als je dan fouten maakt, lijden mensen schade. Da's erger dan schade aan een product of dienst, een mensenleven is onbetaalbaar.
Hoe kun je daar nou respect voor hebben? Er zijn in dit land heel veel mogelijkheden om iets te leren of te werken, als je die mogelijkheden niet gebruikt is dat echt zonde. Ik minacht mensen met een bijstandsuitkering niet maar om ze nou te respecteren in de zin van dit topic vind ik raar.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:35 schreef r_one het volgende:
Daarnaast heb ik bijzonder veel respect voor bijstandmoeders, hoewel het strikt genomen geen beroep is.
+]productiemedewerkers, schoonmakers ectquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:45 schreef Salvad0R het volgende:
al het werk wat door de meeste mensen als "minderwaardig" wordt beschouwd, heb ik respect voor.
Vuilnismannen, putjesscheppers, plantsoenbeheerders. Die mensen zorgen dat leven in deze maatschappij een goed gevoel geeft .
Ik bedoel dus de moeders die dit wel willen, maar niet kunnen, omdat ze al wat ouder zijn (dus duurder), een opleiding hebben waar een overschot van is en als alleenstaande ouder ook nog een stel koters moet opvoeden. Die mensen hebben het niet breed, willen graag wat bijverdienen en pakken vaak alles aan wat ze kunnen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoe kun je daar nou respect voor hebben? Er zijn in dit land heel veel mogelijkheden om iets te leren of te werken, als je die mogelijkheden niet gebruikt is dat echt zonde. Ik minacht mensen met een bijstandsuitkering niet maar om ze nou te respecteren in de zin van dit topic vind ik raar.
Dit vind ik wel het zwakste excuus om niet te willen werken! Dan werk je voor minder geld... Vanaf 23 jaar gaat het wettelijk minimumloon niet meer omhoog.quote:omdat ze al wat ouder zijn (dus duurder),
wat hij bedoelt te zeggen is, dat de werkgever liever iemand heeft die 25 jaar jonger is die zijn werk even even goed doet maar dus toch mooi een paar honderdjes goedkoper in de maand is"quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit vind ik wel het zwakste excuus om niet te willen werken! Dan werk je voor minder geld... Vanaf 23 jaar gaat het wettelijk minimumloon niet meer omhoog.
Oudere werknemers hebben recht op een hoger salaris, als ze meer ervaring hebben, en daardoor automatisch meer waard zijn voor het bedrijf. Mensen die hun hele leven thuis oud hebben zitten worden, hebben die toegevoegde waarde niet!
En wat ik bedoel te zeggen is, dat het belachelijk is dat mensen na 25 jaar thuiszitten denken dat ze een paar hondertjes meer kunnen vragen!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:55 schreef Dulk het volgende:
[..]
wat hij bedoelt te zeggen is, dat de werkgever liever iemand heeft die 25 jaar jonger is die zijn werk even even goed doet maar dus toch mooi een paar honderdjes goedkoper in de maand is"
misschien hebben ze geen 25 jaar thuisgezeten, maar is het bedrijf failliet gegaan of een reorganisatie en dan sta je opeens op straat, het is dan gewoon moeilijk om dan op die leeftijd nog een fulltime baan de vinden voor onbepaalde tijd, of voor zelfs een half jaar contractje want iemand die net starter of mid-career is verdiend nou eenmaal minder met hetzelfde werk dan iemand die een stuk ouder is, dat verschil is er nou eenmaal ook al is er vanaf 23 jaar niets meer verplicht, maar iemand van 23 die met dat loontje tevreden is en toch nog thuis woont en alleen zijn auto moet onderhouden is een ander verhaald dan een vrouw van 55 die opeens op straat komt en opeens 30% gekort word in haar inkomen, terwijl de rekeningen wel gewoon voor de volle 100% binnen blijven komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En wat ik bedoel te zeggen is, dat het belachelijk is dat mensen na 25 jaar thuiszitten denken dat ze een paar hondertjes meer kunnen vragen!
Natuurlijk wen je aan dingen als je er constant geconfronteerd mee wordt. Kijk maar naar jezelf: schrik jij nog van een paar lijken op tv? Maar dat neemt niet weg dat ze ooit vrijwillig ervoor gekozen hebben om die dingen te zien.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Over brandweerlui ==> De meeste dingen "wennen" ze wel aan. Maar als er dan een brand of auto-ongeluk is waarbij een heel gezin met kleine kinderen omkomt, hebben ze het er toch wel een paar dagen moeilijk mee........
Ik bedoel werkegevers die b.v. 17-jarigen aannemen als cassiere en hen met 23 weer op straat zetten. Ga dan als 32 jarige bijstandsmoeder maar eens solliciteren (minimum loon 23 jarige), je maakt geen schijn van kans.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
En wat ik bedoel te zeggen is, dat het belachelijk is dat mensen na 25 jaar thuiszitten denken dat ze een paar hondertjes meer kunnen vragen!
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:12 schreef Dulk het volgende:
er wordt door werknemersgevers nou eenmaal gediscrimineerd op leeftijd ook al zeggen ze van niet
maargoed ik heb rook pauze
Jij applaudiseert als het vliegtuig geland is?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:47 schreef Jaguarized het volgende:
Oh en piloten. Ze brengen je (bijna) elke keer toch heelhuids aan de grond.
En dit is helaas niet de eerste keer..quote:
Want als je het betaald doet doe je het alleen maar om het geld en niet om mensen te helpenquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:29 schreef yok het volgende:
Ik heb respect voor de instellingen zoals de kindertelefoon, bureau jeugdzorg etc. Maar dan moeten deze wel vrijwillig werken!
Ik vind dat vrijwilligers meer gerespecteerd moeten worden, aangezien deze het puur uit eigen wil doen. Mensen met betaald werk doen het altijd (groten)deels voor het salaris wat ze krijgen. Niks mis mee, zo overleef je deze wereld. Maar toch vind ik vrijwilligers altijd (meer) echte inzetters, vooral bij zulke instellingen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Want als je het betaald doet doe je het alleen maar om het geld en niet om mensen te helpen
Alsof die mensen niet moeten eten
Onzin. Niemand die hulpverlener wordt om rijk te worden, aangezien het gewoon erg slecht betaald.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:21 schreef yok het volgende:
[..]
Ik vind dat vrijwilligers meer gerespecteerd moeten worden, aangezien deze het puur uit eigen wil doen. Mensen met betaald werk doen het altijd (groten)deels voor het salaris wat ze krijgen.
wtf echt waar?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:56 schreef tonks het volgende:
[..]
toiletdames zijn fucking rijk
(las eens ergens dat ze op NS amsterdam op een goede dag wel eens 1200 euro kunnen verdienen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |