Dat doe ik al jaren, maar het lijkt niet te werkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Kunnen we Child in Time, Hotel California, Bohemian Rhapsody en Paradise by the Dashboard Light niet een keer massaal boycotten?
Paradise by the Dashboard Light roept een bepaald gevoel op bij mijn vriendin en mijquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Kunnen we Child in Time, Hotel California, Bohemian Rhapsody en Paradise by the Dashboard Light niet een keer massaal boycotten?
Paradise by the Dashboard Light roept bij mij ook een bepaald gevoel op.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:28 schreef ruud2005 het volgende:
Paradise by the Dashboard Light roept een bepaald gevoel op bij mijn vriendin en mij
das volgens mij niet positief bedoeld....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:37 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Paradise by the Dashboard Light roept bij mij ook een bepaald gevoel op.
]http://top2005.radio2.nl/2005/stempagina/page/tip2000/[/quote][/url]quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:59 schreef Bramos83 het volgende:
Deze week was de tip2000, kon je nummers tippen, die worden nu ALLEMAAL verwerkt in de stem lijst. Die lijst kan je hier vinden, wellicht staat daar wat van die muziek van jou bij....
[url=http://top2005.radio2.nl/2005/stempagina/page/tip2000/
Eerst maar even afwachten wat in de stemlijst komt. Ik moet wel zeggen dat de stemlijst van de Top 2000 beter is dan die van Radio 10's Top 4000. Die plaatsen namelijk helemaal geen 'outsiders' als Metallica en AC/DC en ik kan daar nog minder favoriete artiesten terugvinden dan in de Top 2000.quote:Stuur maar een klacht naar Radio 2, ik vind em goed beargumenteerd (je heb gewoon gelijk). Als het id radio 2 stijl past tenminste, wat REM bijvoorbeeld zeker doet!
Ik vrees dat ze er dan nog inkomenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Hij is al 10 jaar hetzelfde ofzo, toch?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Weer een top 10 die je zo kunt uittekenen, vermoedelijk. Dat is jammer.
Heb je radiohead nog in de tiplijst kunnen krijgen, peaceman?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:44 schreef peaceman het volgende:
Dit jaar maar hopen dat Clocks niet weer zo hoog staat en hopelijk eindelijk radiohead in de lijst... Zou gerechtigheid zijn. Horen die radio 2 luisteraars ook eens nieuwere muziek die stukken beter is dan die softe nieuwe muziek die er wel in stond vorig jaar...
Zou Avond van Boudewijn de Groot trouwens dit jaar weer stijgen????
Ik zag dat de tiplijst er al was, maar de gewone kieslijst staan ze potver niet in, maar ik heb wel bij eigen keuze op Karma Police gestemd, ik doe mijn best...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Heb je radiohead nog in de tiplijst kunnen krijgen, peaceman?
Strak lijstje.. vooral The Beach Boysquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:31 schreef keijz het volgende:
1. Beach Boys - God only knows
2. Beatles - Something
3. Deep Purple - Child in time
4. Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
5. Queen - Innuendo
6. Ten years after - I'm going home
7. Bob Dylan - The times they are a-changing
8. Led Zeppelin - Stairway to heaven
9. Neil Young - Like a hurricane
10. R.E.M. - Everybody hurts
nu dat ik hem een dag later terug zie, merk ik dat er nogal wat ontbreekt..10 is ook gewoon veels te weinig!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:16 schreef furanku het volgende:
[..]
Strak lijstje.. vooral The Beach Boys![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:58 schreef methodmich het volgende:
Nou, ergens in de 80-jarige oorlog luisterden de Spanjaarden tijdens het twaalfjarig bestand al naar de Top 2000 met DJ Alva en toen was de top 10 al hetzelfde.
bronquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:58 schreef methodmich het volgende:
Nou, ergens in de 80-jarige oorlog luisterden de Spanjaarden tijdens het twaalfjarig bestand al naar de Top 2000 met DJ Alva en toen was de top 10 al hetzelfde.
Schitterende lijst! Jammer van Baker en de Nits maar verder toip!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:46 schreef Beathoven het volgende:
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
Dave Brubeck Quartet - Take five
Beatles - A day in the life
Boudewijn de Groot - Testament
Nits In the Dutch mountains
Alan Parsons Project - The turn of a friendly card
Drs. P - Dodenrit
George Baker Selection - Little green bag
George Gershwin - Rhapsody in blue
Jefferson Airplane - Somebody to love
Eigen keuze
Rush - Subdivisions
Pearl Jamquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:31 schreef wlsandman het volgende:
In willekeurige volgorde:
Pink Floyd - Comfortably numb
Led Zeppelin - Stairway to heaven
Doors - Riders on the storm
Eagles - Hotel California
Dire Straits - Brothers in arms
Beatles - Hey Jude
Bob Dylan - Like a rollin' stone
Lynyrd Skynyrd - Freebird (stond helemaal niet in de lijst van vorige jaar, schande)
Deep Purple - Child in time
Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
Eigen keuze: Pearl Jam - Black
Oh, dat dat niet gewoon in de keuzelijst staatquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:59 schreef keijz het volgende:
ik heb Joy Division - Love will tear us appart als eigen keuze...
Omdat je hem nooit op reguliere radiozenders hoort? Lijkt me ook de reden dat iets als radiohead er niet tussen staat. Er zijn echter een paar nummers waarvan het voor mij echt een raadsel is waarom ze er niet bij staan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:46 schreef Dimmie het volgende:
[..]
Oh, dat dat niet gewoon in de keuzelijst staat
dat had ik dus ook, maar anders was ik denk ik nog langer bezig geweestquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:13 schreef Neleos het volgende:
De volgorde is trouwens geheel willekeurig. Ik had hem al verstuurd, voordat ik doorhad dat dit de definitieve volgorde was.
M'n inspiratie was op, ik had graag nog wat extra eigen keuzes toegevoegdquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Schitterende lijst! Jammer van Baker en de Nits maar verder toip!
waar is je lijst dan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Ik wilde eerst 10 x The Beatles doen, maar vond nog wat leuke gouden oudjes.
eensch isquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Gatverdamme, ik kan hier niet tegen
Ieder jaar weer ongeveer dezelfde uitgekauwde kutlijst. Plaats voor vernieuwing is er niet. Sensaties van de laatste 15 jaren zijn ver te zoeken. Niks Radiohead, Niks Alanis Morisette, Niks Nirvana, Niks Eminem. Dingen die iets minder standaard zijn zoals dance, metal of Hiphop maken helemaal geen kans. Het is een groot ouwelullen festijn.
En dat was nog niet zo erg geweest wanneer ze niet zo'n walgelijk arrogante houding hadden en doen alsof dit toch wel weer de beste nummers ooit zijn.
Ach, het is maar net wat voor een geluid en imago je als station wil hebben.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:55 schreef borisz het volgende:
[..]
eensch isDe veronica top 1000 kan je ook voor stemmen daar staan teminste meer modernere platen in
![]()
Beatles - Strawberry Fields Foreverquote:
quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:03 schreef Intxaurraga het volgende:
Ghehe. Nog niemand hier heeft Bohemian Rhapsody erin
zie stickiesquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:54 schreef mark_03 het volgende:
Komt er dit jaar ook weer een Fok! Top 100 trouwens ?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Was een mooie radio weekquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:59 schreef Bramos83 het volgende:
Deze week was de tip2000, kon je nummers tippen, die worden nu ALLEMAAL verwerkt in de stem lijst. Die lijst kan je hier vinden, wellicht staat daar wat van die muziek van jou bij....
http://top2005.radio2.nl/2005/stempagina/page/tip2000
minder standaardquote:Dingen die iets minder standaard zijn zoals dance, metal of Hiphop...
Ik wou ook graag The Prophet Song van Queen nomineren (ook echt een geniaal nummer, ze zouden zo de Top 5 in hun eentje in beslag kunnen nemenquote:The march of the black Queen
Een onbekend meesterwerk van Queen, groter dan Bohemian Rhapsody en Innuendo (die ook vaak ontbreekt in de top 2000). Hopelijk zorgt deze stem ervoor dat zowel Innuendo als The march of the black Queen in de top 2000 komen, het zijn allebij namelijk waardige opvolgers voor de 'eeuwige nummer 1' BoRhap.
Ja, helaas welquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
maar je mag maar één vrije keuze maken![]()
Mee eens wat betreft de hiphop, maar bands als Pearl Jam, Radiohead en vele anderen behoren zeker wel tot de klassiekers in de muziek inmiddels en zijn bovendien niet ruiger dan AC/DC of Deep Purple. Dat maakt het toch opmerkelijk (en dubieus) dat zij ontbreken in de keuzelijst.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
minder standaard![]()
het heeft natuurlijk ook met het radio station te maken, zo zit er wel een aardig verschil tussen de Top 1000 van Veronica en de top 2000 van Radio 2.
tja de keuzelijsten zijn gebaseerd op de lijsten van de voorgaande jaren en op de playlist van Radio 2. Om Pearl Jam en Radiohead erin te krijgen zullen ze waarschijnlijk eerst door eigen keuzes erin gestemd moeten worden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mee eens wat betreft de hiphop, maar bands als Pearl Jam, Radiohead en vele anderen behoren zeker wel tot de klassiekers in de muziek inmiddels en zijn bovendien niet ruiger dan AC/DC of Deep Purple. Dat maakt het toch opmerkelijk (en dubieus) dat zij ontbreken in de keuzelijst.
Tja ik vind zelf dat Radio 2 die lijsten gewoon moet uitbreiden. Veel radio 2 luisteraars zullen namelijk maar matig bekend zijn met deze artiesten en voor 'nieuwe' of gerichte top 2000 luisteraars is het daardoor des te moeilijker om hen in de lijst te krijgen. Ze zijn natuurlijk wat minder mainstream (lees: saai) als Clocks van Coldplay.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
tja de keuzelijsten zijn gebaseerd op de lijsten van de voorgaande jaren en op de playlist van Radio 2. Om Pearl Jam en Radiohead erin te krijgen zullen ze waarschijnlijk eerst door eigen keuzes erin gestemd moeten worden.
Kortom, we gooien het op een dealtje en alle Radiohead fan's hier op Fok!, stemmen massaal op tenminste één Radiohead plaat?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:54 schreef peaceman het volgende:
Kijk en nu zien we dus precies waarom radiohead er niet makkelijk in komt via eigen keuze:
Ik kies voor Karma Police
One_conundrum voor Paranoid Android
En Martijn_fijn voor Creep
quote:Het is eigenlijk een schande dat een radiostation dat zichzelf serieus neemt Radiohead niet opneemt in de lijst. Ik ga ervan uit dat er wel veel luisteraars verstandig zijn om deze fantastische band op te nemen als persoonlijke keuze.
Paranoid Android een prachtig nummer wat je meeslingert in de emoties van het nummer en van jezelf. Een topper waarbij vele overgewaardeerde platen nog niet eens bij in de schaduw mogen staan.
When i'm king you will be first against the wall.
Tja ik hou niet zo van dat soort afspraakjes, bovendien heb ik al gestemd, maar er is wel wat voor te zeggen misschien....quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Kortom, we gooien het op een dealtje en alle Radiohead fan's hier op Fok!, stemmen massaal op tenminste één Radiohead plaat?
Het gaat ook tegen mijn principes in, maar er is inderdaad wel wat voor te zeggen... Zo mis ik ook Oasis - Wonderwall bijvoorbeeld, wat volgens mij best bij de stijl van Radio 2 past.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik hou niet zo van dat soort afspraakjes, bovendien heb ik al gestemd, maar er is wel wat voor te zeggen misschien....
Het is radio 2. Radio 2 draait alleen maar ouwelullen muziek, daarom zullen zij tot het einde der..uhm..radio 2 tijden vast zitten aan dat lijstje. Wat mij meer dwars zit is dat exact hetzelfde lijst ook in veel andere top zoveel allertijden staan. Hoe heet dat ding van radio 3 ookalweer? Daar zul je dezelfde liedjes in vinden.quote:
Je moest is weten hoeveel fanclubs fanatiek een aantal platen zo hoog mogelijk probeert te krijgen elk jaar. Daarvoor roepen ze op Internet meestal de hulp in van buitenlandse fansquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik hou niet zo van dat soort afspraakjes, bovendien heb ik al gestemd, maar er is wel wat voor te zeggen misschien....
Past zeker in een lijst vol overschatte platen inderdaad!quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Het gaat ook tegen mijn principes in, maar er is inderdaad wel wat voor te zeggen... Zo mis ik ook Oasis - Wonderwall bijvoorbeeld, wat volgens mij best bij de stijl van Radio 2 past.
Hoe kan een plaat nu uberhaupt overschat zijn? Dat verschilt per persoon, je vind een plaat mooi of niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Past zeker in een lijst vol overschatte platen inderdaad!
Je haalt me de woorden uit de mond!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Ieder jaar weer ongeveer dezelfde uitgekauwde kutlijst. Plaats voor vernieuwing is er niet. Sensaties van de laatste 15 jaren zijn ver te zoeken. Niks Radiohead, Niks Alanis Morisette, Niks Nirvana, Niks Eminem. Dingen die iets minder standaard zijn zoals dance, metal of Hiphop maken helemaal geen kans. Het is een groot ouwelullen festijn.
En dat was nog niet zo erg geweest wanneer ze niet zo'n walgelijk arrogante houding hadden en doen alsof dit toch wel weer de beste nummers ooit zijn.
Kan wel hoor. Zie BR.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Hoe kan een plaat nu uberhaupt overschat zijn? Dat verschilt per persoon, je vind een plaat mooi of niet.
ik met mijn 20 jaren kijk er nu al weer naar uit, en heb ook vele fantastische nummers in de lijst kunnen vinden, de nummers die ik heb gekozen komen uit de jaren 60, 70 en 90. Volgensmij kon je een tijdje terug ook nummers tippen voor de voorkeurslijst, Radiohead zal hier vast weinig nominatie hebben gekregen. En alle decenia hebben goede muziek voort gebracht, kijk ook eens voor de jaren 00, 90 en 80quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:00 schreef postinggirl het volgende:
Tja, het is bedoeld voor de Radio 2-doelgroep. Vaak zijn die mensen iets ouder (en gezapiger) dan wij, hè.
Voor de doelgroep is het een leuk lijstje.
Nou ik wist niet dat Rage Against the Machine, Radiohead, Pearl Jam en Smashing Pumpkins (om maar een paar te noemen) bij radio 2 er elk jaar instonden...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:56 schreef Venugopalan het volgende:
[..]
Het is radio 2. Radio 2 draait alleen maar ouwelullen muziek, daarom zullen zij tot het einde der..uhm..radio 2 tijden vast zitten aan dat lijstje. Wat mij meer dwars zit is dat exact hetzelfde lijst ook in veel andere top zoveel allertijden staan. Hoe heet dat ding van radio 3 ookalweer? Daar zul je dezelfde liedjes in vinden.
Beetje domme opmerking. Ik heb de top2000 (van 1999, maar alla, zoveel wijzigt dat ook niet) op twee dvd-tjes door de brievenbus geschoven gekregen. Daar staan echt juweeltjes opquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:00 schreef postinggirl het volgende:
Tja, het is bedoeld voor de Radio 2-doelgroep. Vaak zijn die mensen iets ouder (en gezapiger) dan wij, hè.
Voor de doelgroep is het een leuk lijstje.
Maar ook dat is een redelijk voorspelbare, nogal eenzijdige lijst.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:15 schreef Longmen het volgende:
Kijk dit noem ik nog eens een echte top lijst, 666 nummers. Ook prima!
Ja één keer vind ik ook wel genoeg. Maar je moet eens weten wat het losmaakt tussen kerst en oud en nieuw bij de doorgewinterde radio 2 luisteraar, elk jaar weer!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 07:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar ook dat is een redelijk voorspelbare, nogal eenzijdige lijst.
Ik vind het allebei leuke lijsten, maar om nou elk jaar weer zo'n bijna hetzelfde lijstje te genereren...
Dat risico loop je ook met de Fok top 100 allertijden, dus dan zou je dat ook niet moeten doen....quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 07:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar ook dat is een redelijk voorspelbare, nogal eenzijdige lijst.
Ik vind het allebei leuke lijsten, maar om nou elk jaar weer zo'n bijna hetzelfde lijstje te genereren...
Ik luister de hele jaar naar radio2quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:51 schreef Longmen het volgende:
[..]
Overal staat ineens radio 2 aan....![]()
Ik luister er ook graag naar, vind het vele gelul jammer, als ik radio luister wil ik muziek horen. Ik luister momenteel het liefst naar radio 227 (tip voor oldies liefhebbers), die is echter alleen op kabel te ontvangen (en niet eens overal in het land).quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik luister de hele jaar naar radio2Gewoon omdat ik het een goeie zender vind !!
Die is ook heel mooi Arrow rock 500quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:26 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Voor de kerst staat bij mij trouwens de arrow rock 500 aan![]()
![]()
Het voordeel is dat het aantal deelnemers kleiner is, en dus de lijst sneller wijzigt, dat maakt hem verrassenderquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat risico loop je ook met de Fok top 100 allertijden, dus dan zou je dat ook niet moeten doen....
Dat ben ik met je eensquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:13 schreef Agiath het volgende:
waarom moet je in godsnaam uit een voorgemaakt lijstje kiezen? kutlijst....ik wil meer kunnen stemmen dan dit...
Zoals al eerder in dit topic gemeldt is, kon je dit jaar nummers tippen die je in de lijst wou hebben. Die tips worden er nog allemaal in verwerkt. Ik weet niet of dat inmiddels al gedaan is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:22 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eensWant dat vind ik ook jammer !
Ik heb nu twee keer een Top 10 gestuurdMaar wel van hun lijst met 2000 platen
![]()
Dat klopt ja, maar je mag maar een keuze plaat in de Top 10 plaatsen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:25 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Zoals al eerder in dit topic gemeldt is, kon je dit jaar nummers tippen die je in de lijst wou hebben. Die tips worden er nog allemaal in verwerkt. Ik weet niet of dat inmiddels al gedaan is.
Bij mij stond er één nummer maar niet in en dat is True love ways van Buddy Holly
Als iedereen dat nu doet, komen ze wellicht in de lijst...eindelijk...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:36 schreef Falco het volgende:
Ik ben mijn lijstje vergeten, maar mijn eigen keuze was:
Radiohead - Karma Police, omdat Radiohead er gewoon niet tussenstaat en zij zeker één van de grootste artiesten zijn van de afgelopen 10-15 jaar.
Verder had ik zover ik het me kan herrinneren gekozen voor:
Duran Duran - Ordinary World
U2 - Unforgettable fire
A-ha - The sun always shines on TV
Het Goede Doel - België
Guns 'n Roses - November rain
Abba - The day before you came
Ohja op Depeche Mode had ik ook gestemd, ik weet alleen niet meer welk nummer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:08 schreef Arcee het volgende:
Weer geen Enjoy the Silence van Depeche Mode.En wel People Are People en Just Can' t Get Enough. Vreemd.
Voorgedefinieerde lijstjes zuigen sowieso.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:15 schreef Falco het volgende:
Ohja op Depeche Mode had ik ook gestemd, ik weet alleen niet meer welk nummer.
Ik vind het maar een rare database.quote:Ik ben trouwens met Access nu lekker in de weer. Gaat wel aardig met wat gepiel enzo
.
iemand moet de eerste zijn hierquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:47 schreef Ozz-Works het volgende:
Black Sabbath - Paranoid (1970)
Bløf & Counting Crows - Holiday in Spain (2004)
AC/DC - Whole lotta Rosie (1978)
Led Zeppelin - Stairway to heaven (1971)
Boudewijn de Groot - Avond (1997)
Eagles - Desperado (1973)
Queen - Bohemian rhapsody (1975)
Metallica - One (1994)
Guns n' Roses - November rain (1992)
Bon Jovi - Bed of roses (1993)
Uw eigen keuze
Queensryche - Silent Lucidity
Jammer een heel standaard lijstje waarvan bijna elke nummer toch al in de top 10 terechtkomt...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:47 schreef Ozz-Works het volgende:
Bløf & Counting Crows - Holiday in Spain (2004)
AC/DC - Whole lotta Rosie (1978)
Led Zeppelin - Stairway to heaven (1971)
Boudewijn de Groot - Avond (1997)
Eagles - Desperado (1973)
Queen - Bohemian rhapsody (1975)
Metallica - One (1994)
Guns n' Roses - November rain (1992)
Bon Jovi - Bed of roses (1993)
Uw eigen keuze
Queensryche - Silent Lucidity
Geen thomas Berge als eigen keus????quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:11 schreef ThomasBerge het volgende:
Dire Straits - Sultans Of Swing (1978)
André Hazes - Kleine Jongen (1990)
Boudewijn de Groot - De Vondeling Van Ameland (2004)
ABBA - Fernando (1976)
AHA - The Sun Always Shines On TV (1986)
Cornelis Vreeswijk - Veronica (1972)
Blues Brothers - Everybody Needs Somebody (1989)
Janis Joplin - Me And Bob McGee (1971)
Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West (1976)
Chris Rea - Driving Home For Christmas (1986)
Op dit forum heeft het alvast een ruime voorsprong ten opzichte van de rhapsody.quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:05 schreef Joesse het volgende:
Innuendo van Queen moet er dit jaar echt in! Veel beter dan Bo Rhap!
Misschien is er in de jaren 60 en 70 gewoon betere muziek gemaakt dan vanaf de 80's. Ik als 20 jarige vind dat wel (maar er zijn ook geweldige dingen sinds de jaren 80 gemaakt, er staan zelfs drie jaren 90 nummers in mijn lijstquote:Op woensdag 2 november 2005 18:07 schreef Daniel.San het volgende:
er stond een hoop oude muziek tussen maar ik kon niet eens iets van de velvet underground vinden![]()
typeert wel weer dat de top 2000 echt een 40 + show is.![]()
ehh velvet underground is tog echt jaren 60, maar was idd toen nog lang niet zo populair/erkend als nu,quote:Op woensdag 2 november 2005 19:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien is er in de jaren 60 en 70 gewoon betere muziek gemaakt dan vanaf de 80's. Ik als 20 jarige vind dat wel (maar er zijn ook geweldige dingen sinds de jaren 80 gemaakt, er staan zelfs drie jaren 90 nummers in mijn lijst)
Ik ben de eigen keus vergetenquote:Op woensdag 2 november 2005 09:32 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Geen thomas Berge als eigen keus????![]()
Ennio Morricone![]()
De keuzelijst was enige weken geleden nog heel anders... vreemd.... Beter, dat wel...quote:Op donderdag 3 november 2005 16:59 schreef spacemangraig het volgende:
Ligt het aan mij of staat er dit jaar veel meer a-typische Radio 2 muziek uit de 80's (Pixies!) en 90's (Radiohead) in?
verrek, nou je het zegt! laat ik dan ook eens wat gaan samenstellenquote:Op donderdag 3 november 2005 16:59 schreef spacemangraig het volgende:
----------------------------------------------------------------------------------------
Ligt het aan mij of staat er dit jaar veel meer a-typische Radio 2 muziek uit de 80's (Pixies!) en 90's (Radiohead) in?
Ik vind niet dat de hele lijst terecht is, maar als je kijkt naar Hotel California van The Eagles is er geen enkele artiest die jij noemt die dat kan evenaren. Behalve dat de tekst goed is, zit het muzikaal heel gedegen in elkaar. Dat valt van Eminem en Nirvana maar te betwijfelen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n ontzettend slaapverwekkend nummer is sindsdien nooit meer gemaakt.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:12 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vind niet dat de hele lijst terecht is, maar als je kijkt naar Hotel California van The Eagles is er geen enkele artiest die jij noemt die dat kan evenaren. Behalve dat de tekst goed is, zit het muzikaal heel gedegen in elkaar. Dat valt van Eminem en Nirvana maar te betwijfelen.
Zelf The Ketchup Song staat erinquote:Op donderdag 3 november 2005 16:59 schreef spacemangraig het volgende:
Vaak ben ik het me je eens, maarin dit geval niet hoor: Hotel California is niet slaapverwekkendquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Zo'n ontzettend slaapverwekkend nummer is sindsdien nooit meer gemaakt.![]()
zoalsquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:10 schreef Haaibaaike het volgende:
Er staat van alles in de Top2000 van Radio2
Klik
Bij mij wel. Ik hoorde 'm gister nog op de radio, 2 seconden later lag ik te pitten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vaak ben ik het me je eens, maarin dit geval niet hoor: Hotel California is niet slaapverwekkend![]()
Moet een mooie droom geweest heb met zo'n mooie klassieker op de achtergrondquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:13 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Bij mij wel. Ik hoorde 'm gister nog op de radio, 2 seconden later lag ik te pitten.![]()
Iron Maiden 2x, slayer niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Oh god, dat gaat natuurlijk ook weer komen. Staan Slayer en Iron Maiden dit jaar eindelijk in de keuzelijst?
Niet dus. De ergste baggerbands staan met hun hele repertoire vermeld en deze band staan er niet eens met 1 nummer inquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Oh god, dat gaat natuurlijk ook weer komen. Staan Slayer en Iron Maiden dit jaar eindelijk in de keuzelijst?
quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Niet dus. De ergste baggerbands staan met hun hele repertoire vermeld en deze band staan er niet eens met 1 nummer in
-edit- ow wacht, maiden wel. ik moet een bril
Wel kutnummers trouwensquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
-edit- ow wacht, maiden wel. ik moet een bril
Ik dacht dat peaceman zei dat Radiohead juist niet in de keuzelijst stond?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De ergste baggerbands staan met hun hele repertoire vermeld
Niet in de 1e lijst nee, maar tot mijn eigen verbazing (en verrukkingquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik dacht dat peaceman zei dat Radiohead juist niet in de keuzelijst stond?
Vroegah, toen had je geen gabbers maar geuzenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:58 schreef methodmich het volgende:
OMG das pas een echte muzieklijstquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:15 schreef Longmen het volgende:
Kijk dit noem ik nog eens een echte top lijst, 666 nummers. Ook prima!
Zeikerd.. je hoeft alleen maar naar de B van Beatles te scrollen en je hebt zo al 10 goede nummers.quote:Op zondag 13 november 2005 16:10 schreef Tranceptor het volgende:
Er staat zoveel meuk tussen dat het niet leuk meer is de leuke plaatjes ertussenuit te halen, dat kost jaren...
Er is meer dan de Beatles.quote:Op zondag 13 november 2005 16:38 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Zeikerd.. je hoeft alleen maar naar de B van Beatles te scrollen en je hebt zo al 10 goede nummers.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op zondag 13 november 2005 18:38 schreef Liejannuh het volgende:
Dit is mijn lijstje:
Spinvis - Bagagedrager
Depeche Mode - Enjoy the silence
We hebben 2 all time favo's gemeen.quote:
Maar, waar is de rest van je lijstje??quote:
Zal ik nog wel even maken.quote:Op zondag 13 november 2005 19:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Maar, waar is de rest van je lijstje??
Hoort die ook nog bij je all time favo's dan? Zet 'm d'r nog bij dan.quote:Op zondag 13 november 2005 19:18 schreef Liejannuh het volgende:
Owja!Die ben ik nog vergeten!
Als ik nou gewoon 25 platen mocht uitkiezen, dan was het veeeeeeeel makkelijker!
Nee, echt?quote:
Beetje flauw dat platen uit 2005 ook al mogen vind ik... de tijdloosheid van nummers van dit jaar valt immers nog te bezien.quote:
Ik wel.quote:Op zondag 13 november 2005 23:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Beetje flauw dat platen uit 2005 ook al mogen vind ik... de tijdloosheid van nummers van dit jaar valt immers nog te bezien.
En nee, ik heb niks tegen Racoon.
Buiten dat mist ie het punt wat ik maak.....quote:Op maandag 14 november 2005 00:26 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
En ik iets tegen mensen die iets tegen Racoon hebben.![]()
Volgens mij had ik dan nog een oude lijst onder ogen, ik had ze nml niet gespotquote:Op maandag 14 november 2005 13:23 schreef DaisyDuke het volgende:
Nu breekt m'n klomp! Zie ik opeens Belle & Sebastian, Pixies en zelfs Arcade Fire in de toch doorgaans ultraconservatieve Top-2000 keuzelijst staan!
Ik hou niet van mensen die zich focussen op mensen die hun eigen gemaakte punt missen.quote:Op maandag 14 november 2005 08:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Buiten dat mist ie het punt wat ik maak.....
Jaren '80 en de eerste helft jaren '90 zijn nu toch ook onder hand wel eens gouwe ouwe?quote:Op maandag 14 november 2005 15:41 schreef PogueMahone het volgende:
wat had je verwacht dan? het is de lijst van radio 2, dat is meer gouwe ouwe
Jij houdt van dwars zijnquote:Op maandag 14 november 2005 15:43 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik hou niet van mensen die zich focussen op mensen die hun eigen gemaakte punt missen.![]()
daarom houden we zo van elkaarquote:Op maandag 14 november 2005 16:17 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik hou van mensen die dwarsliggen door te zeggen dat anderen houden van dwars zijn.![]()
goeie lijstquote:Op maandag 14 november 2005 18:06 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Vreselijk irritant dat kiezen.. Maarja, heb er toch een weten te maken..
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Manic Street Preachers - If You Tolerate This (Then Your Children Will Be Next)
Jeff Buckley - Grace
Jeff Buckley - Last Goodbye
Pink Floyd - Wish You Were Here
Oasis - Don't Look Back in Anger
Bob Dylan - The Hurricane
Bob Dylan - I Want You
Radiohead - Paranoid Android
Coldplay - Trouble
The Veils - Guiding Light
Heb je enigzins gelijk in. Ik houd ook wel an de hedendaagse muziek, maar als ik dan nummers uit de top 2000 hoor moet ik wel bekennen dat dat WEL echte muziek is. Maargoed het is inderdaad wel een 'ouwelullen lijst' welke voor de meeste denk ik toch uit nostalgisch oogpunt is samengesteld. Misschien dat als 'we' straks oud zijn (en mogen worden) de hedendaagse muziek er wel instaatquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Tis ook gebasseerd op de Tiplijst - samengesteld door luisteraars van Radio 2.quote:Op maandag 14 november 2005 15:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Cure - Pictures of you (1990) *
Depeche Mode - Somebody (1984) *
Iron Maiden - Run to the hills (1982) *
Joy Division - Love will tear us apart (1980) *
Ozzy Osbourne - No more tears (1992) *
Pearl Jam - Black (1991) *
Portishead - Glory box (1994) *
Prodigy - Firestarter (1996) *
Rage against the machine - Know your enemy (1992) *
Tussen de bagger en de-nr's door nog maar even dit er uit gepikt. Maar man, wat een bagger keuzelijst. Niet eens dingen als de Beastie Boys, Underworld, Outkast of Faithless....
![]()
Stond The Arcade Fire ertussen ja? Ging er al vanuit dat die er niet tussen stonden, dus niet naar gezocht..quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:16 schreef cafca het volgende:
Ik heb nog maar een top 10 ingestuurd:
Belle & Sebastian - It could have been a brilliant career (1998) (niet hun beste nummer, maar het zou toch leuk zijn als ze erin komen)
Bob Dylan - Tangled up in blue (1975) *
Arcade fire - Wake up (0)
Depeche Mode - Enjoy the silence (1990) *
Fischer Z - So long (1980)
Iggy Pop - Lust for life (1977)
Jeff Buckley - Hallelujah (1994) *
Joe Jackson - Is she really going out with him (1979)
Led Zeppelin - Stairway to heaven (1971) (poging om Queen van de nr. 1 te krijgen)
Who - Pinball wizard (1969)
Uw eigen keuze
Hothouse Flowers - Don't Go
Daar kwam ik dus ook later achter, net als Belle & Sebastian (vandaar dat dit mijn 2e top 10 isquote:Op zondag 20 november 2005 15:26 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Stond The Arcade Fire ertussen ja? Ging er al vanuit dat die er niet tussen stonden, dus niet naar gezocht..![]()
Waarom mag Avond van jou niet op 1?quote:Op maandag 21 november 2005 15:13 schreef Tee_F1 het volgende:
1 Queen Bohemian rhapsody
2 Pink Floyd Shine on you crazy diamond
3 Beatles Lady Madonna
4 Electric Light Orchestra Don't bring me down
5 Ramses Shaffy Zing vecht huil bid lach werk en bewonder
6 Billy Joel Piano man
7 Eagles Desperado
8 Fleetwood Mac Go your own way
9 Kinks Lola
10 Thin Lizzy Whiskey in the jar
Eigen keuze: Eminem ft Dido - Stan
Verder hoop ik dat Avond niet al te hoog komt:) (lees: nr1)
Vind ik ook ja, Boudewijn de Groot met avond op 1quote:Op maandag 21 november 2005 17:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waarom mag Avond van jou niet op 1?
Alles beter dan Clocks... En een keer geen Queen op 1 is ook wel eens geinig...
Tussen die 2 heb ik zitten twijfelen, om Queen van de nr. 1 te houden.quote:Op maandag 21 november 2005 20:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Vind ik ook ja, Boudewijn de Groot met avond op 1
of stairway to heaven !![]()
Zo kan ik er veel op noemen..
Goeie smaak toch !quote:Op maandag 21 november 2005 20:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Tussen die 2 heb ik zitten twijfelen, om Queen van de nr. 1 te houden.
Ik heb zelf maar op Zep gestemd, en vrouwlief op Boudewijn de Groot laten stemmen
Maar het zal toch wel weer Queen worden
Ooit was het een mooi nummer......maar het is nu echt tijd voor een nieuwe nr.1 (als het maar géén Clocks wordt)quote:Op maandag 21 november 2005 20:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Goeie smaak toch !
Ik hoop écht geen Queen![]()
Ik persoonlijk vind het nummer nou niet echt nummer 1 waardig. Er zijn toch veel betere Nederlandse nummers gemaakt. Ik snap niet hoe die plaat zo populair komt. In 1997 uitgebracht, volgens mij nooit een top-40 notering gehad, maar toch wordt er massaal op gestemd.quote:Op maandag 21 november 2005 17:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waarom mag Avond van jou niet op 1?
Alles beter dan Clocks... En een keer geen Queen op 1 is ook wel eens geinig...
Meer heb ik er niet van kunnen maken...quote:Uw lijst tot nu toe
Bob Dylan - Lay lady lay (1969)
Bob Marley & the Wailers - Stir it up (1979)
David Bowie - Ziggy Stardust (1972)
Dire Straits - Money for nothing (1985)
Doors - Riders on the storm (1971)
Iron Maiden - Run to the hills (1982) *
Jimi Hendrix Experience - Hey Joe (1967)
Pink Floyd - Comfortably numb (1979)
Pixies - Debaser (1989) *
Stevie Wonder - You are the sunshine of my life (1973)
Uw eigen keuze
Pete Rock & CL Smooth - They Reminisce Over You
quote:Op woensdag 23 november 2005 13:27 schreef Haaibaaike het volgende:
* Cafca heeft al 2x een top 10 verzonden![]()
Ik bedoelde dat ik ook al 2x een top 10 had versuurd...quote:Op woensdag 23 november 2005 14:51 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin om jou naam te typen![]()
Dan is het goedquote:Op woensdag 23 november 2005 14:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik ook al 2x een top 10 had versuurd...![]()
quote:Op woensdag 23 november 2005 13:27 schreef Haaibaaike het volgende:
* Peaceman heeft al 2x een top 10 verzonden![]()
Wel waarquote:Op woensdag 23 november 2005 15:25 schreef Haaibaaike het volgende:
* Peaceman heeft geen top 10 gestuurd![]()
Een linkje naar het andere topic zou ik snappen, dit dus niet...quote:Op woensdag 23 november 2005 17:10 schreef BramKVO het volgende:
In navolging van detop 2000 van radio 2 hier detop 2005 van het belgische radio donna.
Normaal luister ik niet naar donna wegens te veel commerciele recente muziek, maar deze top aller tijden is altijd de moeite om naar te luisteren. Weliswaar ook al altijd Queen op nr 1, maar toch iets meer verschillende muziek id lijst vergeleken met radio 2 in NL. Radiohead en Faithless bvb staan elk jaar wel in de top 100.
Via www.donna.be kun je stemmen, en hier kunnen we discussieren over de lijsten en over de al dan niet opgenomen nummers in de stemlijsten net zoals dat met de top 2000 gebeurt.
Hier alvast mijn top 5 (heb er 3 in gegeven met versch mailadressen maar deze is de laatste die ik ingegeven heb)
1 BRYAN ADAMS - SUMMER OF '69 (1985)
2 RADIOHEAD - CREEP (1993)
3 SOUL ASYLUM - RUNAWAY TRAIN (1993)
4 DEUS - NOTHING REALLY ENDS (2001)
5 2 UNLIMITED - NO LIMIT (1993)
die laatste is vooral om de nostalgie
Een understatement... niet in de top 500 lijkt me beterquote:Op woensdag 23 november 2005 18:58 schreef Olmo het volgende:
Kunnen we niet gewoon met z'n allen Coldplay - Clocks boycotten? Die hoort écht niet in de top 10!
Goed idee.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:58 schreef Olmo het volgende:
Kunnen we niet gewoon met z'n allen Coldplay - Clocks boycotten? Die hoort écht niet in de top 10!
Dan heb jij pas een Top10 gestuurdquote:Op donderdag 24 november 2005 16:31 schreef furanku het volgende:
Ik heb een top 2000 kalender thuisgekregen.. 1tje met chocola
Even een quote van pagina 1quote:Op donderdag 24 november 2005 16:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dan heb jij pas een Top10 gestuurd![]()
Ik heb begin november 2x een Top10 gestuurd en toen was er nog niets van die kalender![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:19 schreef furanku het volgende:
Deep Purple Child in time
Dire Straits Sultans of swing
Beach Boys God only knows
Metallica One
Bob Dylan Hurricane
Bob Dylan Like a rollin' stone
Rolling Stones Paint it black
Kansas Dust in the wind
Santana Samba pa ti
Cheap Trick I want you to want me
Ook The Beach Boys![]()
je mag 2X op één artiest stemmen. Zie uitleg bij stap 1.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:56 schreef Haaibaaike het volgende:
Mooie lijstMaar je weet dat je van elk artiest máár een keer mag plaatsen voor de top10
![]()
Je hebt Bob Dylan 2x in de top10 staan![]()
Ik heb er ook één gekregen vandaag terwijl ik de mijne echt al meer dan een maand geleden had ingestuurd...quote:Op donderdag 24 november 2005 16:31 schreef furanku het volgende:
Ik heb een top 2000 kalender thuisgekregen.. 1tje met chocola
Ik heb geen kalender gekregenquote:Op donderdag 24 november 2005 21:12 schreef Numbie het volgende:
[..]
Ik heb er ook één gekregen vandaag terwijl ik de mijne echt al meer dan een maand geleden had ingestuurd...![]()
Ah! Oké, dan kan ik mijn lijstje op de valreep insturen. Beetje saai lijstje, dit jaar. Normaal stem ik maar op 1 Beatlesplaat.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
je mag 2X op één artiest stemmen. Zie uitleg bij stap 1.![]()
Vraagje: Waarom moet dit in het Top 2000 topic?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:43 schreef Scheissbube het volgende:
een hoop tekst
Ik heb vanmiddag ff gestemd...quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:19 schreef Dimmie het volgende:
*FLINKE SCHOP*
Kom op mensen, stem nog ff snel voor de stembus sluit om 0:00
quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:56 schreef Ericjuh het volgende:
Bouderwijn de groot - verdronken vlinders
quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:43 schreef Scheissbube het volgende:
Aowe Kino All Time HOT 100 2005, final result after 178 entered top 10's
05 04 03 Artist(s) Song Pt. Inz.
25 --- --- Depeche Mode Enjoy the silence 53 7
Was ik dus net op tijd.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:19 schreef Dimmie het volgende:
Kom op mensen, stem nog ff snel voor de stembus sluit om 0:00
Zo dat is goed nieuwsquote:Op zaterdag 26 november 2005 09:23 schreef Dimmie het volgende:
Net op de radio: dit jaar hebben 1.049.390 mensen hun stem uitgebracht (of tenminste, zoveel lijstjes zijn er ingezonden). Vorig jaar waren dat er 976.531.
Vraag me niet waarom, maar vandaag kwam dat geweldige nummer ineens bij me op, ik bleek em niet eens op de computer te hebben staan... Ondertussen wel dus en kaai hard meegezongen. Ik denk: daar had ik gisteren op moeten stemmen. Ik was benieuwd op welke plaats Zombie vorig jaar stond, dus ik de hele lijst nagelopen.. stond ie er niet eens in!quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:56 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag ff gestemd...
(..)
Cranberries - Zombie
De volledige lijst van radio2 Top2000, word op 24 december in de kranten gepubliceerdquote:Op zaterdag 26 november 2005 22:03 schreef BramKVO het volgende:
ik vind het trouwens maar dom dat die volledige lijst al wordt gepubliceerd nog voor ie uitgezonden is. Ze zouden beter doen zoals op het belgische donna vind ik ( pas per 10 nr's publiceren net voor ze ze gaan draaien, en de laatste 10 nummers enkel publiceren nadat ze gedraaid zijn. Dat houdt het toch nog wat spannend ook)
Welke lijst? Er is nog helemaal geen lijst bekend...quote:Op zondag 27 november 2005 20:43 schreef omikronupsilon2005 het volgende:
Wat een schijtlijst.
Het was gewoon een tvp, alleen is het dan net jammer dat het topic bijna vol is en een tvp dus weinig zin meer heeft!quote:Op zondag 27 november 2005 21:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Welke lijst? Er is nog helemaal geen lijst bekend...
Of was het gewoon om ff lekker negatief te zijn en wat te roepen?
Wil je zeggen dat omikronupsilon2005 een kloon van jou is dan, Liejannuh?quote:Op zondag 27 november 2005 21:22 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het was gewoon een tvp, alleen is het dan net jammer dat het topic bijna vol is en een tvp dus weinig zin meer heeft!
Shit, je hebt me door!quote:Op zondag 27 november 2005 21:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat omikronupsilon2005 een kloon van jou is dan, Liejannuh?
Nog 28 posts.quote:Op zondag 27 november 2005 21:22 schreef Liejannuh het volgende:
bijna vol
vind je? ik juist niet! mijn pa is vorige jaar om 4 uur snachts uit bed gegaan om white soxx - versailles te luisteren..quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:03 schreef BramKVO het volgende:
ik vind het trouwens maar dom dat die volledige lijst al wordt gepubliceerd nog voor ie uitgezonden is. Ze zouden beter doen zoals op het belgische donna vind ik ( pas per 10 nr's publiceren net voor ze ze gaan draaien, en de laatste 10 nummers enkel publiceren nadat ze gedraaid zijn. Dat houdt het toch nog wat spannend ook)
je kan bvb per 100 nummers op teletekst laten verschijnen. Maar neemt toch iets extra weg vind ik als je de top 20 al op voorhand weet.quote:Op zondag 27 november 2005 22:10 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
vind je? ik juist niet! mijn pa is vorige jaar om 4 uur snachts uit bed gegaan om white soxx - versailles te luisteren..
zulke dingen krijg je dan niet!
misschien de laatste 50 niet publiceren.. maar ze moeten zeker de rest van de lijst publiceren..
Mwoah, je mist niks als je gaat fuiven, het zijn altijd dezelfde afgezaagde te vaak gedraaide liedjes die in die laatste uren te horen zijn.quote:Op zondag 27 november 2005 23:48 schreef BramKVO het volgende:
Tot 24u vind ik trouwens vrij lang dat ze uitzenden, dan zijn veel mensen toch al het huis uit om te gaan eten of fuiven. Dan is het van donna (kwil geen reclame maken maar zo vind ik het nu eenmaal) wel beter, tot 21 of 22u. Verder geen commentaar hoor
![]()
Het is elk jaar hetzelfde en veel te langdradig. Zoiets jaarlijks doen is eigenlijk nie echt slim.quote:Op zondag 27 november 2005 21:22 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het was gewoon een tvp, alleen is het dan net jammer dat het topic bijna vol is en een tvp dus weinig zin meer heeft!
Girl van Anouk is nog niet oud genoeg om in de Top 2000 te mogen dacht ik. Zou er overigens ook nooit in moeten komen, simpele popmuziek van tegenwoordigquote:Op zaterdag 26 november 2005 20:02 schreef Foeske het volgende:
[..]
Vraag me niet waarom, maar vandaag kwam dat geweldige nummer ineens bij me op, ik bleek em niet eens op de computer te hebben staan... Ondertussen wel dus en kaai hard meegezongen. Ik denk: daar had ik gisteren op moeten stemmen. Ik was benieuwd op welke plaats Zombie vorig jaar stond, dus ik de hele lijst nagelopen.. stond ie er niet eens in!![]()
Ik had echt verwacht dat de in de top 25 zou staan en 't lijkt me eigenlijk echt sterk dat ie er helemaal niet in staat...
Mijn lijst:
Marco Borsato - De Speeltuin
Annie Lennox - Into the West
Bee Gees - Words
Abel - Onderweg
Kaoma - Lambada
Elton John - Can you feel the love tonight
Anouk - Girl
Backstreet Boys - As long as you love me
en dan nog een paar nummers namens m'n moeder...
Volgens mij maakt het niet uit hoe nieuw een plaat is. Zolang hij minimaal een jaar oud is mag het sowieso, dacht ik.quote:Op maandag 28 november 2005 09:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Girl van Anouk is nog niet oud genoeg om in de Top 2000 te mogen dacht ik. Zou er overigens ook nooit in moeten komen, simpele popmuziek van tegenwoordig![]()
Anders zetten ze het niet in de keuzelijst lijkt me...quote:Op maandag 28 november 2005 09:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het niet uit hoe nieuw een plaat is. Zolang hij minimaal een jaar oud is mag het sowieso, dacht ik.
Nou in de keuzelijst staan ook platen die van dit jaar zijn. Persoonlijk vind ik dat wel een beetje belachelijk. Minstens een jaar oud (liefst 2 jaar) zou ik een goed criterium vinden. Zo houd je tijdelijk 'hypes' uit de lijst.quote:Op maandag 28 november 2005 09:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het niet uit hoe nieuw een plaat is. Zolang hij minimaal een jaar oud is mag het sowieso, dacht ik.
Ah, oké. Ik had de lijst er niet op gecheckt, maar ik wist wel dat er geen criterium was dat de platen per se erg oud moesten zijn of zo.quote:Op maandag 28 november 2005 09:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou in de keuzelijst staan ook platen die van dit jaar zijn. Persoonlijk vind ik dat wel een beetje belachelijk. Minstens een jaar oud (liefst 2 jaar) zou ik een goed criterium vinden. Zo houd je tijdelijk 'hypes' uit de lijst.
ik denk t nietquote:Op maandag 28 november 2005 09:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou in de keuzelijst staan ook platen die van dit jaar zijn. Persoonlijk vind ik dat wel een beetje belachelijk. Minstens een jaar oud (liefst 2 jaar) zou ik een goed criterium vinden. Zo houd je tijdelijk 'hypes' uit de lijst.
Maar je moet toch mee kunnen praten, dat je op oudjaarsavond anderen kunt overtroeven met aantal geluisterde top 2000 uren? Anders hoor je er toch niet bijquote:Op maandag 28 november 2005 09:43 schreef Jane het volgende:
Het zijn trouwens meestal mensen die verder nóóit naar Radio 2 luisteren, die met deze klachten komen. Waarom? Je hóeft niet te luisteren!
Ik vond het ook jammer dat juist de nieuwe nummers zo enorm veel aandacht kregen bij de start en tijdens de afsluitende dag van de Top 2000 campagne. Nu heb ik er zelf aan meegedaan door Racoon in mijn lijst te zetten, maar toch.quote:Op maandag 28 november 2005 12:50 schreef ranja het volgende:
Nee, jammer dat ze de lijst toch gaan aanpassen naar die klagers. Ik vond nou juist het hoge radio-2 gehalte van de lijst mooi, nu wordt het meer een van alles wat lijst. Laat die Radiohead liefhebbers op Radio 3 en de metal liefhebbers op Arrows of Kink blijven. Dat heeft zo'n radio2 toch niet nodig...
Ten dele mee eens. Persoonlijk vind ik namelijk dat de genoemde bands een kans verdienen op radio 2. Waarom?quote:Op maandag 28 november 2005 12:55 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ik vond het ook jammer dat juist de nieuwe nummers zo enorm veel aandacht kregen bij de start en tijdens de afsluitende dag van de Top 2000 campagne. Nu heb ik er zelf aan meegedaan door Racoon in mijn lijst te zetten, maar toch.Niets ten nadele van Radiohead of Nirvana, maar als je dat de rest van het jaar ook niet draait, komt het wat geforceerd over om die bands dan toch in de Top 2000 te willen hebben.
Ja, wou dat zou ff top zijn en wat is je bron. Nieuwe nummer 1 zou erg gaaf zijnquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:54 schreef peaceman het volgende:
We hebben een nieuwe nummer 1!!!!!
Bron Radio 2. Nieuwe nummer 1: Boudewijn de Groot - Avond.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Ja, wou dat zou ff top zijn en wat is je bron. Nieuwe nummer 1 zou erg gaaf zijn![]()
Dat werd bij radio2 bekent gemaakt. Bij Frits Spits.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Ja, wou dat zou ff top zijn en wat is je bron. Nieuwe nummer 1 zou erg gaaf zijn![]()
Is ook bekent gemaakt dat de nieuwe nummer 1 Avond is...quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bron Radio 2. Nieuwe nummer 1: Boudewijn de Groot - Avond.
Wel alleen de nieuwe nummer 1 hebben ze bekent gemaakt.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:08 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Is ook bekent gemaakt dat de nieuwe nummer 1 Avond is...ten eerste niet slim, je kan mensen in spanning houden tot de 24ste en ten 2e, wat een anti-climax, absoluut geen weerspiegeling van de werkelijkheid...Als Led Zeppelin, Deep Purple of de Eagles op 1 stonden had ik gezegd ja...maar Avond.....is gewoon een oproep aan het volk geweest, bah
(vind het nummer ook niet eens leuk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |