waar is je lijst dan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Ik wilde eerst 10 x The Beatles doen, maar vond nog wat leuke gouden oudjes.
eensch isquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Gatverdamme, ik kan hier niet tegen
Ieder jaar weer ongeveer dezelfde uitgekauwde kutlijst. Plaats voor vernieuwing is er niet. Sensaties van de laatste 15 jaren zijn ver te zoeken. Niks Radiohead, Niks Alanis Morisette, Niks Nirvana, Niks Eminem. Dingen die iets minder standaard zijn zoals dance, metal of Hiphop maken helemaal geen kans. Het is een groot ouwelullen festijn.
En dat was nog niet zo erg geweest wanneer ze niet zo'n walgelijk arrogante houding hadden en doen alsof dit toch wel weer de beste nummers ooit zijn.
Ach, het is maar net wat voor een geluid en imago je als station wil hebben.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:55 schreef borisz het volgende:
[..]
eensch isDe veronica top 1000 kan je ook voor stemmen daar staan teminste meer modernere platen in
![]()
Beatles - Strawberry Fields Foreverquote:
quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:03 schreef Intxaurraga het volgende:
Ghehe. Nog niemand hier heeft Bohemian Rhapsody erin
zie stickiesquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:54 schreef mark_03 het volgende:
Komt er dit jaar ook weer een Fok! Top 100 trouwens ?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Kunnen we Child in Time, Hotel California, Bohemian Rhapsody en Paradise by the Dashboard Light niet een keer massaal boycotten?
Was een mooie radio weekquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:59 schreef Bramos83 het volgende:
Deze week was de tip2000, kon je nummers tippen, die worden nu ALLEMAAL verwerkt in de stem lijst. Die lijst kan je hier vinden, wellicht staat daar wat van die muziek van jou bij....
http://top2005.radio2.nl/2005/stempagina/page/tip2000
minder standaardquote:Dingen die iets minder standaard zijn zoals dance, metal of Hiphop...
Ik wou ook graag The Prophet Song van Queen nomineren (ook echt een geniaal nummer, ze zouden zo de Top 5 in hun eentje in beslag kunnen nemenquote:The march of the black Queen
Een onbekend meesterwerk van Queen, groter dan Bohemian Rhapsody en Innuendo (die ook vaak ontbreekt in de top 2000). Hopelijk zorgt deze stem ervoor dat zowel Innuendo als The march of the black Queen in de top 2000 komen, het zijn allebij namelijk waardige opvolgers voor de 'eeuwige nummer 1' BoRhap.
Ja, helaas welquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
maar je mag maar één vrije keuze maken![]()
Mee eens wat betreft de hiphop, maar bands als Pearl Jam, Radiohead en vele anderen behoren zeker wel tot de klassiekers in de muziek inmiddels en zijn bovendien niet ruiger dan AC/DC of Deep Purple. Dat maakt het toch opmerkelijk (en dubieus) dat zij ontbreken in de keuzelijst.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
minder standaard![]()
het heeft natuurlijk ook met het radio station te maken, zo zit er wel een aardig verschil tussen de Top 1000 van Veronica en de top 2000 van Radio 2.
tja de keuzelijsten zijn gebaseerd op de lijsten van de voorgaande jaren en op de playlist van Radio 2. Om Pearl Jam en Radiohead erin te krijgen zullen ze waarschijnlijk eerst door eigen keuzes erin gestemd moeten worden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mee eens wat betreft de hiphop, maar bands als Pearl Jam, Radiohead en vele anderen behoren zeker wel tot de klassiekers in de muziek inmiddels en zijn bovendien niet ruiger dan AC/DC of Deep Purple. Dat maakt het toch opmerkelijk (en dubieus) dat zij ontbreken in de keuzelijst.
Tja ik vind zelf dat Radio 2 die lijsten gewoon moet uitbreiden. Veel radio 2 luisteraars zullen namelijk maar matig bekend zijn met deze artiesten en voor 'nieuwe' of gerichte top 2000 luisteraars is het daardoor des te moeilijker om hen in de lijst te krijgen. Ze zijn natuurlijk wat minder mainstream (lees: saai) als Clocks van Coldplay.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
tja de keuzelijsten zijn gebaseerd op de lijsten van de voorgaande jaren en op de playlist van Radio 2. Om Pearl Jam en Radiohead erin te krijgen zullen ze waarschijnlijk eerst door eigen keuzes erin gestemd moeten worden.
Kortom, we gooien het op een dealtje en alle Radiohead fan's hier op Fok!, stemmen massaal op tenminste één Radiohead plaat?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:54 schreef peaceman het volgende:
Kijk en nu zien we dus precies waarom radiohead er niet makkelijk in komt via eigen keuze:
Ik kies voor Karma Police
One_conundrum voor Paranoid Android
En Martijn_fijn voor Creep
quote:Het is eigenlijk een schande dat een radiostation dat zichzelf serieus neemt Radiohead niet opneemt in de lijst. Ik ga ervan uit dat er wel veel luisteraars verstandig zijn om deze fantastische band op te nemen als persoonlijke keuze.
Paranoid Android een prachtig nummer wat je meeslingert in de emoties van het nummer en van jezelf. Een topper waarbij vele overgewaardeerde platen nog niet eens bij in de schaduw mogen staan.
When i'm king you will be first against the wall.
Tja ik hou niet zo van dat soort afspraakjes, bovendien heb ik al gestemd, maar er is wel wat voor te zeggen misschien....quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Kortom, we gooien het op een dealtje en alle Radiohead fan's hier op Fok!, stemmen massaal op tenminste één Radiohead plaat?
Het gaat ook tegen mijn principes in, maar er is inderdaad wel wat voor te zeggen... Zo mis ik ook Oasis - Wonderwall bijvoorbeeld, wat volgens mij best bij de stijl van Radio 2 past.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik hou niet zo van dat soort afspraakjes, bovendien heb ik al gestemd, maar er is wel wat voor te zeggen misschien....
Het is radio 2. Radio 2 draait alleen maar ouwelullen muziek, daarom zullen zij tot het einde der..uhm..radio 2 tijden vast zitten aan dat lijstje. Wat mij meer dwars zit is dat exact hetzelfde lijst ook in veel andere top zoveel allertijden staan. Hoe heet dat ding van radio 3 ookalweer? Daar zul je dezelfde liedjes in vinden.quote:
Je moest is weten hoeveel fanclubs fanatiek een aantal platen zo hoog mogelijk probeert te krijgen elk jaar. Daarvoor roepen ze op Internet meestal de hulp in van buitenlandse fansquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik hou niet zo van dat soort afspraakjes, bovendien heb ik al gestemd, maar er is wel wat voor te zeggen misschien....
Past zeker in een lijst vol overschatte platen inderdaad!quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Het gaat ook tegen mijn principes in, maar er is inderdaad wel wat voor te zeggen... Zo mis ik ook Oasis - Wonderwall bijvoorbeeld, wat volgens mij best bij de stijl van Radio 2 past.
Hoe kan een plaat nu uberhaupt overschat zijn? Dat verschilt per persoon, je vind een plaat mooi of niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Past zeker in een lijst vol overschatte platen inderdaad!
Je haalt me de woorden uit de mond!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Gatverdamme, ik kan hier niet tegen
Ieder jaar weer ongeveer dezelfde uitgekauwde kutlijst. Plaats voor vernieuwing is er niet. Sensaties van de laatste 15 jaren zijn ver te zoeken. Niks Radiohead, Niks Alanis Morisette, Niks Nirvana, Niks Eminem. Dingen die iets minder standaard zijn zoals dance, metal of Hiphop maken helemaal geen kans. Het is een groot ouwelullen festijn.
En dat was nog niet zo erg geweest wanneer ze niet zo'n walgelijk arrogante houding hadden en doen alsof dit toch wel weer de beste nummers ooit zijn.
Kan wel hoor. Zie BR.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Hoe kan een plaat nu uberhaupt overschat zijn? Dat verschilt per persoon, je vind een plaat mooi of niet.
ik met mijn 20 jaren kijk er nu al weer naar uit, en heb ook vele fantastische nummers in de lijst kunnen vinden, de nummers die ik heb gekozen komen uit de jaren 60, 70 en 90. Volgensmij kon je een tijdje terug ook nummers tippen voor de voorkeurslijst, Radiohead zal hier vast weinig nominatie hebben gekregen. En alle decenia hebben goede muziek voort gebracht, kijk ook eens voor de jaren 00, 90 en 80quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:00 schreef postinggirl het volgende:
Tja, het is bedoeld voor de Radio 2-doelgroep. Vaak zijn die mensen iets ouder (en gezapiger) dan wij, hè.
Voor de doelgroep is het een leuk lijstje.
Nou ik wist niet dat Rage Against the Machine, Radiohead, Pearl Jam en Smashing Pumpkins (om maar een paar te noemen) bij radio 2 er elk jaar instonden...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:56 schreef Venugopalan het volgende:
[..]
Het is radio 2. Radio 2 draait alleen maar ouwelullen muziek, daarom zullen zij tot het einde der..uhm..radio 2 tijden vast zitten aan dat lijstje. Wat mij meer dwars zit is dat exact hetzelfde lijst ook in veel andere top zoveel allertijden staan. Hoe heet dat ding van radio 3 ookalweer? Daar zul je dezelfde liedjes in vinden.
Beetje domme opmerking. Ik heb de top2000 (van 1999, maar alla, zoveel wijzigt dat ook niet) op twee dvd-tjes door de brievenbus geschoven gekregen. Daar staan echt juweeltjes opquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:00 schreef postinggirl het volgende:
Tja, het is bedoeld voor de Radio 2-doelgroep. Vaak zijn die mensen iets ouder (en gezapiger) dan wij, hè.
Voor de doelgroep is het een leuk lijstje.
Maar ook dat is een redelijk voorspelbare, nogal eenzijdige lijst.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:15 schreef Longmen het volgende:
Kijk dit noem ik nog eens een echte top lijst, 666 nummers. Ook prima!
Ja één keer vind ik ook wel genoeg. Maar je moet eens weten wat het losmaakt tussen kerst en oud en nieuw bij de doorgewinterde radio 2 luisteraar, elk jaar weer!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 07:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar ook dat is een redelijk voorspelbare, nogal eenzijdige lijst.
Ik vind het allebei leuke lijsten, maar om nou elk jaar weer zo'n bijna hetzelfde lijstje te genereren...
Dat risico loop je ook met de Fok top 100 allertijden, dus dan zou je dat ook niet moeten doen....quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 07:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar ook dat is een redelijk voorspelbare, nogal eenzijdige lijst.
Ik vind het allebei leuke lijsten, maar om nou elk jaar weer zo'n bijna hetzelfde lijstje te genereren...
Ik luister de hele jaar naar radio2quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:51 schreef Longmen het volgende:
[..]
Overal staat ineens radio 2 aan....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |