abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:06:07 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31414837
Zo!
De sleutel is er, de eerste klus-schreden zijn gezet. Het eerste bloed is al gevloeid mijn vader sneed zich aan een scherfje, dat wil wel met bloedverdunners.
En dus tijd voor een eigen topic!

Het is leuk! Het is heel leuk! Het is superleuk!
Ik kan me geen leukere wittebroodsweken voorstellen!

Sigaretterook

De eerste klus: de vloer in de schuur egaliseren. Het is in 2 delen met wat oude plavuisjes en beton.
In de schuur komen de wasmachine, afwasmachine, droger en koelkast te staan dus we wilden het wel een beetje netjes hebben. Makkelijk om schoon te maken. We gaan er dus ook nog het laminaat van de bovenslaapkamer in recyclen.

En ik kon mijn geluk helemaal niet op toen ik de mat bij de deur op tilde om het kruipluik open te maken.
Jawel... een heuse granieten vloer in de gang!

Hij ziet er niet uit, dus nog heel wat werk aan te doen. (Dude! Ik kan je tips goed gebruiken! )

Het laminaat komt dus niet verder dan de woonkamer te liggen en in de gang dus gewoon die mooie vloer!
Ben overigens ook heel benieuwd wat er in de woonkamer onder het laminaat uit komt!

Zo, nu gauw weer terug. Mijn vader en stinkie zijn nog daar. Ik ben even slaapspullen gaan halen.
Zometeen een pizza'tje bestellen en dan vanavond daar slapen!

Mijn vader is als het goed is nu bezig om de hoeren-kranen te vervangen. Echt te lelijk voor woorden met allemaal fijne goudkleurige stukjes.

Morgen weer een update!
pi_31414975

Zo, dit is een klus object die ik graag in de gaten wil houden...
Spannend!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:48:08 #3
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_31415833
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:12 schreef Oblivion het volgende:

Zo, dit is een klus object die ik graag in de gaten wil houden...
Me2!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_31415890
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:48 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Me2!
Me 3

Huis ziet er leuk uit en zo'n oude vloer is ook niet verkeerd!

Succes jullie
pi_31416267
Mooi Be!!!

Als je aan de granito vloer toe bent geef je maar een gil Post ik wat tips.

Wat ik me afvroeg, links voorin de huiskamer: wat is dat? Zit daar een kast?

En is dat niet onhandig, een toilet buiten op straat? (Eerste foto)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31418301
Heel erg gezellig, veel plezier BE! En werkse natuurlijk
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:25:54 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31418376
Is dat schuurtje eigenlijk geisoleerd en voorzien van iets om het voorst vrij te houden?

Anders zou je deze winter nog wat problemen met de was en afwasmachine krijgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31420022
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:06 schreef Brighteyes het volgende:

Ik kan me geen leukere wittebroodsweken voorstellen!
Famous last words

maar als het uiteindelijk echt hele leuke wittebroodsweken zijn... damn!
pi_31420047
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:

De echte man vriesdroogt zijn nat wasgoed.
pi_31420193
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Is dat schuurtje eigenlijk geisoleerd en voorzien van iets om het voorst vrij te houden?

En tevens zal het laminaat zo krom trekken als een hoepel als het niet vochtvrij is.
pi_31420236
Je Jullie overloop mag natuurlijk niet ontbreken:

Bij wijze van tvp uiteraard
Eeuwig vijfentwintig
pi_31421849
Laat es een foto zien van die hoerenkranen? Ben wel benieuwd
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:04:45 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31425888
De hoerenkranen komen morgen.
We gingen dus net heel enthousiast daar lekker slapen... luchtbed lek...
En dus toch maar weer naar huis gereden...
Het laminaat ligt in de schuur! Dus alle gereedschap ligt daar nu in.
De wanden van de schuur zijn geisoleerd. Het dak moet nog gedaan worden, de glaswol is al aangeschaft.

Oh, en Dude, links naast het raam is gewoon muur. Daar komen wrsch straks de boekenplanken tegen. Het raam is een soort van mini-erkertje.

En we hebben het laminaat uit de gang helemaal weggehaald al zodat we een kijkje konden nemen onder de woonkamervloer maar dat is niet veel bijzonders. Daar komt dus voorlopg een nieuw laagje laminaat op.

Zo, en nu slapen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:20:56 #14
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_31426156
Oeh, dit wil ik wel volgen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:22:25 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31426196
Damn... schieten net allebei mijn katten naar buiten.
Het kattenluik is al weer dichtgeklust vanwege de voorinspectie van de verhuurder.
Nu kan ik dus gaan zitten wachten tot de dames weer zin hebben om naar binnen te komen.

Ik vind het zielig om ze een hele nacht buiten te laten.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:43:21 #16
132644 Scruples
een lege plek om te blijven
pi_31426636
hALLO Brighteyes,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Niets leuker dan verhuizen toch? Maar eerst moet er flink geklust worden.
Ik wens jou en je huisgenoten heel veel geluk en woonplezier op de nieuwe stek!
Groet, Scruples
What the bleep do we know?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:34:59 #17
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31430028
OW, lief huisje zeg!! Zit er veel kluswerk in (behalve dan de vloeren en het schuurtje?) Leuk ook dat balkon op de 1e verdieping, zou je zelfs door kunnen trekken naar het schuurtje (ik ben gek op dakterrassen)
Welke stad/plaats is het eigenlijk? Lijkt me een leuk straatje, zodra die mobiele wc weg is heb je leuk uitzicht lijkt me.
Veel succes iig!
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_31430122
Leuk huisje
Ben benieuwd hoe het eindresultaat is.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:29:19 #19
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31430743
Spannend bright eyes! Veel plezier en succes natuurlijk!
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:37:15 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31432034
Het huisje staat in Gouda.
Helaas is een dakterras niet echt mogelijk. De schuur loopt schuin af naar beneden.
Qua kluswerk is er wel het een en ander te doen, maar dat is wel allemaal verfwerk. Gelukkig vind ik dat erg leuk om te doen, dus dat komt wel goed!
En we willen de kozijnen op de bovenverdieping nog laten vervangen.

Op dit moment is mijn moeder aan het schuren en is stinkie bezig de vloer uit de woonkamer te verwijderen.
Ik zit thuis te wachten op de aflevering van onze trouwkaarten.
Gaf me gelijk de kans om nog even wat puinhoop hier op te ruimen en alvast nog wat dozen in te pakken.

Nog even wat foto'tjes:

De schuur, met de laminaatvloer erin (er lagen nog 2 reserve pakken van de vorige bewoners! )

De troep na het leeghalen van de gang:

En de granieto vloer in de gang. Er lijkt een soort van vloerbedekkinglijm op te zitten dus dat moet er nog afgehaald worden en dan schrobben en polijsten.

Dude, kan er iets van lijmverwijderaar op die vloer, of verziek ik hem dan echt? Ik zou denken dat het wel kan, maar toch maar even vragen.
pi_31432447
Die granieten vloer is echt heel mooi
pi_31432457
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:37 schreef Brighteyes het volgende:

Dude, kan er iets van lijmverwijderaar op die vloer, of verziek ik hem dan echt? Ik zou denken dat het wel kan, maar toch maar even vragen.
Ik heb ook zo'n vloer in m'n keuken (en douche), en ik ben er probleemloos overheengegaan met thinner en terpentine toen ik weer eens geknoeid had na het verven.
pi_31432538
Is er een foto van je bling-bling kraan? Die wil ik wel zien.... ( verkapte tvp)
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:01:18 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31432575
Oh ja, die kraan. Ga ik straks op de foto's zetten als ik er weer ben.
pi_31432600
TeeVeePee voor als blijkt dat het huis van mijn oma niet verkocht kan worden dan mag ik er misschien in.

Ik zal eens een fotoke maken van de gruwelijke keuken (denk seventies en groen en bruin en oranje)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31432689
Dit is leuk!

tvp
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:07:29 #27
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_31432723
quote:
Het huisje staat in Gouda.
Helaas is een dakterras niet echt mogelijk. De schuur loopt schuin af naar beneden.
Qua kluswerk is er wel het een en ander te doen, maar dat is wel allemaal verfwerk. Gelukkig vind ik dat erg leuk om te doen, dus dat komt wel goed!
En we willen de kozijnen op de bovenverdieping nog laten vervangen.

Op dit moment is mijn moeder aan het schuren en is stinkie bezig de vloer uit de woonkamer te verwijderen.
Ik zit thuis te wachten op de aflevering van onze trouwkaarten.
Gaf me gelijk de kans om nog even wat puinhoop hier op te ruimen en alvast nog wat dozen in te pakken.

Nog even wat foto'tjes:

De schuur, met de laminaatvloer erin (er lagen nog 2 reserve pakken van de vorige bewoners! )
[afbeelding]

De troep na het leeghalen van de gang:
[afbeelding]

En de granieto vloer in de gang. Er lijkt een soort van vloerbedekkinglijm op te zitten dus dat moet er nog afgehaald worden en dan schrobben en polijsten.
[afbeelding]

is dat schuurtje wel goed geisoleerd ? anders bevriest straks de wasmachine en werkt de koelkast waarschijnlijk niet
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:12:14 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31432846
De wanden van het schuurtje zijn geisoleerd, er zit pieps tussen die platen in, en stinkie gaat het dak nog isoleren met glaswol en gipsplaten. Verder nog het een en ander even extra dicht-purren en dan moet het te doen zijn. En dan gewoon dat verwarmings-element een stukje openzetten.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:16:01 #29
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_31432945
quote:

[afbeelding]

mijn ouders hebben een granieten vloer helemaal weer in orde gekregen door hem schoon te maken met zoutzuur

zag er daarna weer uit als nieuw
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_31433405
mooie klus

mogen we modjes ook nomineren voor de klus van het jaar?
pi_31433811

Zucht, zwijmel.... kreun....
Een granieten vloer...

Doe je goed BE!

Wat ga je in de woonkamer doen? Ik heb begrepen dat jullie het laminaat weghalen daar?
pi_31434455
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:16 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

mijn ouders hebben een granieten vloer helemaal weer in orde gekregen door hem schoon te maken met zoutzuur

zag er daarna weer uit als nieuw
Zoutzuur en daarna regelmatig met groene zeep boenen. Groene zeep zorgt weer voor een beschermlaagje en trekt in het graniet.
intuition will take you further than logics will ever do
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:15:45 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31434466
Het laminaat dat er nu ligt gaat eruit en dan komt er ander laminaat in. Maar een stuk lichter. Dit vinden we allebei te donker en het is ook niet zo mooi meer.
En... het stinkt naar hond... heel erg hond. Overal die haren ook tussen de plintjes enzo.
Dus gewoon een lekker fris nieuw laminaatje en als we dan een keertje echt geld hebben een mooie echte vloer. Maar dat zien we dan wel weer.

Ben nu aan het nadenken over: Window-seat. Verwarming? Kunnen jullie met ons meedenken?

Ik zit nog steeds te wachten op die bezorging. Gisteren waren ze er om 11 uur, dus staat er op dat briefje 'morgen weer rond dezelfde tijd'. Dus ik was hier braaf om 10 uur, en het is nu kwart over 12 maar mooi geen pakketje. Ik heb net gebeld en het streven is idd dezelfde tijd maar ze kunnen daar weinig over zeggen.

Baal als een stekker want liever was ik lekker daar nu aan de slag geweest. Nu zit ik hier maar een beetje te zitten.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:16:11 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31434474
Misschien een domme vraag, maar waar haal je dan zoutzuur?
pi_31434746
Supermarkt, en drogisterijen... Is dan 10 %

pi_31434757
Ik zie dit topic nu pas
Superleuk... die vloer in de gang

Mooi een lichterlaminaatje
pi_31434843
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:15 schreef Brighteyes het volgende:

En... het stinkt naar hond... heel erg hond. Overal die haren ook tussen de plintjes enzo.

Bah...
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:35:17 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31434936
Ja, dat is heel erg bah idd.
Het stukje muur waar zijn bench gestaan heeft is echt helemaal te goor voor woorden en uit de verwarmingen komt ook een naar luchtje, dus daar gaat de stoomreiniger nog even op.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:45:55 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31435208
Gave vloer BE!
Altijd leuk zulke verstopte verrassingen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31435626
Wauw wat een leuk huisje zeg, leuk om de vorderingen te volgen!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_31435709
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is heel erg bah idd.
Het stukje muur waar zijn bench gestaan heeft is echt helemaal te goor voor woorden en uit de verwarmingen komt ook een naar luchtje, dus daar gaat de stoomreiniger nog even op.
Bij ons wordt de bench elke week van de muur gehaald, muur en vloer gesopt en bench gesopt.
Niks goorder dan de lucht van 'hond'. Ik hoop dat mensen ons ook waarschuwen zodra het bij ons zo gaat meuren. Straks nog even onder vriendjes aandacht brengen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:08:17 #42
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_31435717
Ik heb een bruiloft gemist

Gefeliciteerd BE en Stinkie En veel (klus)plezier in je nieuw huisje
pi_31435803
Dit wordt een mooie klus denk ik met veel verhalen en foto's. Veel succes!
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:19:37 #44
26444 ezzi
mama van ilse
pi_31437336
Leuk! Dit ga ik zeer volgen. Heerlijk al die klusfoto's en verhalen. Zelf zijn we ook bezig met verbouwen sinds half augustus. Over twee weken gaan we er wonen. Van vorige verbouwingen heb ik ook altijd veel foto's gemaakt, da's zo leuk om later terug te zien.

Succes!
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:49:11 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31437983
TVP
Leuk joh!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31449060
Ik ben benieuwd hoe die granieten vloer gaat worden! Ziet er tof uit!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:31:03 #47
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31449195
Hee kewl, een klus-met-foto's-topic

Even 1 vraagje, waarom de afwasmachine in de schuur?? Of is er een duur rechtstreeks naar de keuken. Ik zie je al lopen met je vaat door de tuin elke dag nl
To infinity…and beyond!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:43:13 #48
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_31449584
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:31 schreef ivetje het volgende:
Hee kewl, een klus-met-foto's-topic

Even 1 vraagje, waarom de afwasmachine in de schuur?? Of is er een duur rechtstreeks naar de keuken. Ik zie je al lopen met je vaat door de tuin elke dag nl
De schuur is aan de woning vastgebouwd. Al het witgoed komt daar in want de keuken is te klein daarvoor. Vandaar dat ik er een nieuwe houten ondervloer in heb gemikt en laminaat. Dan ziet het er wat minder 'schuurderig' uit
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:46:29 #49
19297 stinkie
pi_31449691
Gisteren dus de schuur gedaan. Vanochtend wat kleine dingetjes hier en daar, daarna aan het behang in de slaapkamers begonnen. Tegen de buitenmuur zat iets van geplastificeerd hoet. Eraf dus. Daaronder weer een zooitje van houten platen, ook maar eraf. Gipsplaten gehaald en die zitten er nu (voor de helft) tegen aan. Morgenochtend afronden. Verder nog wat gaten in muren weggewerkt en de kledingkast gesloopt. Kreng woog als dieplood en zat inelkaar als een kluis. Cirkelzaag en hamer. Meer woorden maak ik er niet aan vuil. Paar ritjes naar de vuilstort (met een schroef in mijn voorband ) en klaar.

De eerste keer van de trap aflazeren is ook achter de rug. BE heeft net de gaten in de trap die ik heb achtergelaten ermee opgevuld....
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:47:41 #50
11458 ivetje
pi_31449729
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:43 schreef stinkie het volgende:

[..]

De schuur is aan de woning vastgebouwd. Al het witgoed komt daar in want de keuken is te klein daarvoor. Vandaar dat ik er een nieuwe houten ondervloer in heb gemikt en laminaat. Dan ziet het er wat minder 'schuurderig' uit
Ah ok, vond het al zo vreemd klinken...vaatwasser in de schuur
To infinity…and beyond!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:54:20 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31449935
We lopen al de hele dag met z'n allen 'Dat staat in de schuur, eh... bijkeuken'.
We krijgen het er niet uit.

Goed. Het verslagje van vandaag. Dwz, van de middag, want ik heb hier vanmorgen eerst 4 uur voor de kat z'n k*t zitten wachten op onze trouwkaarten.

Allereerst de kraanfoto's, op veler verzoek.

Zo was het:

Zo is het nu:

En als we het toch over oud- en nieuw-plaatjes hebben, het deurbeslag. Ook niet echt onze smaak.

Zo was/is het:

Zo wordt het:

*Neuriet: 't Zijn de kleeeeine dingen die 't doen, die 't doen.

En verder... stinkie heeft zich de hele ochtend gestort op het uit elkaar slopen van de grote kast die op de slaapkamer stond. Met een hamer en cirkelzaag gaat dat prima. Helaas geen foto's daarvan... ik zat te wachten.
Daarna heeft hij zich gestort op het erafhalen van het oude behang:

We hebben besloten de muren te gaan behangen met glasvezelbehang. En dus moesten die rare houten plaatjes bij het raam maar weg. Op de vorige foto zie je dat nog zitten aan de linkerkant van stinkie.

Hier is het dus weg:

Maar ja, die gore houten plaatjes die als een jig saw op de muur zaten konden er toch ook maar beter vanaf en dus ging de verwaming los en de houten plaatjes eraf. Note: het hout is zeker niet rot want het was nog best rukken met 86.000 kleine klote spijkertjes.

Inmiddels zit er op de rechterkant al gipsplaat, maar ik kwam erachter dat daar nog geen foto van was toen ik de putjes op de trap allemaal net geplamuurd had. Die houden jullie te goed dus.

En dan als laatste... ik wil hem jullie toch niet onthouden... Iemand nog behoefte aan een stoffen lamp?

Met de nadruk op stoffen:

Al met al een zeer productieve dag geweest. Mijn moeder heeft heel veel geschuurd beneden in de woonkamer en de gang en mijn vader is bezig met een nieuw zij-deurtje in de gangkast. Hij heeft meteen ook een raar gat in de vloer dichtgestort:

Op het programma voor morgen staat:
- woonkamer vloer slopen
- woonkamer verder schuren
- plinten in de woonkamer lakken
- slaapkamer verder afgipsen en gaten wegwerken
- voordeur bijschaven
- gangkastdeurtje afmaken
- van alles wat ineens in ons op komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 15-10-2005 08:01:48 ]
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:59:13 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31450098
Even ter verduidelijking. Mijn vader heeft dus niet dat hele gat naar 'de kelder' dichtgestort.
Alleen het kleine stukje naast de granieten drempel.

Die kelder... dat klinkt heel heftig, maar we hebben geen idee wat we ermee moeten. Er staat een trappetje in met wel helemaal 3 treden en als je erin staat komt de gangvloer tot aan je heupen. Verder kan er een plaat over het gat en had ik dus als plan om de stofzuiger in die kast te zetten en wat schoenen en van die 'gang-rommeltjes'. De kelder blijft dus wrsch ongebruikt. Het is ongeveer 1 vierkante meter dus echt heel heftig wijnkelderen kan je er ook niet.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:08:45 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31450394
Oh, en needless to say dat ik volledig in mijn elementje ben!
Ik kan ook echt niet wachten tot ik morgen nou eindelijk zelf eens aan de slag kan. Gisteren was veel dingen halen en kleine voorbereidinkjes. Vandaag dus uren kwijt aan het wachten. Vanmiddag klein stukje geschuurd, met stinkie mee naar de sloop, weer naar de gamma spullen halen. Toen later nog weer naar de praxis, verf halen. (De gamma heeft leuke kortingen maar de praxis zit letterlijk om de hoek, vandaar dat ik daar de verf wilde halen, voor als we nog een potje nodig hebben of zo, dan fiets je er zo even heen. Is 5 min. of zo.)
Ik heb dus een klein stukje geschuurd, wat oude verf van ramen gekrabt en de trap geplamuurd.
Oh ja, en eten gehaald.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:19:16 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_31454088
Wow... Jullie hebben nog wel wat te doen... Maar als ik het zo zie komt het qua smaak wel goed .
pi_31456256
Ja die kranen waren erg lelijk ja

Dat is al een leuk begin, stinkie en BE!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Milf zaterdag 15 oktober 2005 @ 05:52:58 #57
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_31456265
Mooi huis!!!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:09:43 #58
3011 E.T.
pi_31457483
Is de trap nou zo steil, of lijkt dat zo op de foto?

Vind de foto's trouwens onwijs leuk steeds
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:22:32 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31457685
He leuk, ik wil ook blijven kijken
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_31458490
Leuk huis met mooie oude details nog (paneeldeuren, vloer idd).
Maar wat kunnen sommige mensen dat toch verkloten (die deurklinken...).
Al vind ik die 'hoerenkranen' eigenlijk nog best meevallen...
Haal je die schrootjes boven het slaapkamerraam ook nog weg?

Oh en respect dat jullie zo'n klus aanpakken. Ik moet er werkelijk niet aan denken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:01:18 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31473383
Nee, die schrootjes boven het slaapkamer raam blijven. Alleen dan netjes wit enzo. Het is onderdeel van het dak en we vinden het er eigenlijk wel gewoon bij horen. Alleen ziet het er nu gewoon niet uit...

ET, die trap is idd heel stijl. Maar gelukkig wel een leuning. Mijn vorige huis had ook zo'n trap, maar dan zonder leuning.

Zo, nu even de foto'tjes van vandaag resizen en het verslagje schrijven.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:14:04 #62
19297 stinkie
pi_31473826
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:09 schreef E.T. het volgende:
Is de trap nou zo steil, of lijkt dat zo op de foto?

Vind de foto's trouwens onwijs leuk steeds
Nee, die trap is zo steil....

BE heeft de gaten die ik er in heb gevallen trouwens mooi weggewerkt
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:20:14 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31474017
Goed, vandaag dus.
Het is voornamelijk een dag van kleine klusjes geweest. Een heleboel schuren, schuren en nog veel meer schuren. Daar geen foto's van.

Mijn vader heeft de voordeur afgeschaafd, dus die klemt niet meer, mijn moeder heeft het verfwerk beneden gesopt, dus dat kan geverfd gaan worden.

Verder is mijn vader verder gegaan met het trapkast deurtje, hij is klaar:

Helaas is de trap zo scheef als wat dus er moet nog een schuifje aan de achterkant om hem netjes dicht te houden.

Verder hebben we vanmorgen als eerste het laminaat uit de woonkamer gehaald zodat we dat nog even bij de sloop konden brengen:

Verder heeft stinkie de gaatjes in de slaapkamer geplamuurd:

Toen ik de deuren in de gang ging schuren kwam ik erachter dat de geverfde plint helemaal geen plint is maar een opstaande rand graniet. Stelletje

Maar goed, dat gaat helemaal goedkomen.

De verwarming is er vandaag afgegaan in de slaapkamer om het gipswandje af te maken en we hebben vanavond nog een klein stukje glasvezelbehang erachter geplakt zodat hij er morgen weer op kan:

En om te laten zien dat ik echt heus ook nog wel wat doe in het huis behalve onthouden wat er gedaan is en foto's maken:

Al met al niet heel veel echt schokkend zichtbare dingen gedaan vandaag, maar wel heel veel voorbereid, wat betekent dat we morgen de woonkamer kunnen gaan witten!
En dan wil ik in de middag de plinten daar verven, dan kan stinkie van de week aan de vloer daar gaan beginnen.

Dus als het goed is komen er morgen foto's met een wat duidelijkere verandering.
pi_31474044
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:01 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, nu even de foto'tjes van vandaag resizen en het verslagje schrijven.
Ja, graag
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:14 schreef stinkie het volgende:
BE heeft de gaten die ik er in heb gevallen trouwens mooi weggewerkt
Wat een heerlijk stel zijn jullie, he?

Hebben jullie trouwens de indeling van de keukenkastjes al bepaald?
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:22:27 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31474086

Eh... nog niet over nagedacht! Maar de keuken is sowieso handiger dan die we hier hebben.
pi_31474087
Jullie gaat vlot vooruit!!

PLINTJES VAN GRANIET!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:26:01 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31474192
Het gaat echt zo ongelofelijk hard! Zelfs ondanks alle tijd die ik nog verkloot heb met ditjes en datjes (vandaag postzegels halen voor de trouwkaarten enzo. )

Maar dikke voor mijn ouders!
Wij zijn gesloopt aan het eind van de dag, kan je nagaan hoe zij zich moeten voelen! Echt super! Mijn vader doet allemaal kleine dingetjes waarvan wij dan zouden zeggen 'dat komt wel' en mijn moeder sopt en schuurt zich helemaal suf!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:27:03 #68
19297 stinkie
pi_31474217
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:21 schreef Reese het volgende:

[..]

Ja, graag
[..]

Wat een heerlijk stel zijn jullie, he?

Hebben jullie trouwens de indeling van de keukenkastjes al bepaald?
we hebben hier meer kastjes, en al haar keukenzooi en mijn spul uit het de flat, dus we verdelen het wel. Enige eis die ik er aan stel is dat het in de keuken staat. Waar boeit niet.
pi_31474259
leuk om te lezen met de fotos er moet wel heel veel gebeuren maar dat gaat goedkomen denk ik heb zelf ook mijn huisje verbouwt toen ik het kocht zat ook veel werk in maar de badkamer was net nieuw dus daar moest ik alleen de wc bril vervangen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:31:16 #70
19297 stinkie
pi_31474360
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:05 schreef Moonah het volgende:
Al vind ik die 'hoerenkranen' eigenlijk nog best meevallen...
kopen?
pi_31474385
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:27 schreef stinkie het volgende:

[..]

we hebben hier meer kastjes, en al haar keukenzooi en mijn spul uit het de flat, dus we verdelen het wel. Enige eis die ik er aan stel is dat het in de keuken staat. Waar boeit niet.
Kijk BE, heb je gelijk je antwoord...

zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:33:06 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31474414
Nee, maar daar ging het nou net om. Hem boeit het niet. Ik vind het toch wel fijn om mijn pannen terug te vinden daar waar ik ze de vorige keer heb gelaten.
Maar goed, dat is de issue niet hier.
pi_31474768
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:27 schreef stinkie het volgende:
haar keukenzooi en mijn spul
Mooi, dat subtiele waardeoordeel
quote:
het de flat
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:12:58 #74
3011 E.T.
pi_31475676
Wat gaan jullie hard!!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:47:46 #75
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31476847
wouw BE en Stinkie wat hebben jullie een mooi huis en wat gaat het allemaal snel zeg
echt super gewoon ...
nog heel veel klusplezier
pi_31477064
Wauw zeg stelletje bikkels !!!!
Leuk om te volgen
Samen wittebroodsklussen
  zondag 16 oktober 2005 @ 02:50:00 #77
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31481287
Jullie pakken het wel grondig aan!

Wanneer hopen jullie klaar te zijn?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 16 oktober 2005 @ 08:44:39 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31482760
Klaar is niet helemaal het woord.
We gaan verhuizen in het weekend van 29-30 Oktober (we moeten het huurhuis de 31e opleveren.
Voordat we verhuizen willen we iig klaar zijn met de woonkamer (witten, verven, vloer) en de gang (witten, verven en evt. vloer). We hadden gezegd dat onze slaapkamer wel zou komen als we erin zitten, maar dat gaat nu zo hard dat we die eigenlijk iig ook behangen, gelatext en bevloerd willen hebben. Dan kan ons bed meteen daarin bij de verhuizing.

En dan is er daarna boven op de overloop nog heel veel te verven, maar dat kan ook wel als we erin zitten.
De schuur moet ook nog wit worden en geisoleerd, dat moet iig voor de winter gebeuren...
pi_31485452
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 08:44 schreef Brighteyes het volgende:
Klaar is niet helemaal het woord.
We gaan verhuizen in het weekend van 29-30 Oktober (we moeten het huurhuis de 31e opleveren.
Voordat we verhuizen willen we iig klaar zijn met de woonkamer (witten, verven, vloer) en de gang (witten, verven en evt. vloer). We hadden gezegd dat onze slaapkamer wel zou komen als we erin zitten, maar dat gaat nu zo hard dat we die eigenlijk iig ook behangen, gelatext en bevloerd willen hebben. Dan kan ons bed meteen daarin bij de verhuizing.

En dan is er daarna boven op de overloop nog heel veel te verven, maar dat kan ook wel als we erin zitten.
De schuur moet ook nog wit worden en geisoleerd, dat moet iig voor de winter gebeuren...
Kinky dus
  Milf zondag 16 oktober 2005 @ 15:02:16 #80
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_31488464
Wanneer kom ik klussen BE en stinkie?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_31493076
grmbl, ben ik niet eens uitgenodigd voor de bruiloft, stinkie? Hoe zit dat?
Maar gefeliciteerd met z'n beide, leuke foto's.

En nu ontopic:
Lekker hè, klussen? Maar jullie hebben een leuk huis! Veel plezier met klussen, en als jullie hulp nodig hebben, je kan altijd een beroep doen op iemand anders.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:52:33 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31497121
Thanks Dirkh! Goed om te weten!
Enneh... de uitnodigingen moeten nog verstuurd worden, dusseh...

Goed... de dag van vandaag.
Vandaag waren wij honeymooners de hele dag saampjes! en we hebben elkaar zowaar niet eens de hersens in geslagen.

We begonnen met het witten van de woonkamer. Jawel... ik kon eindelijk wat doen!

Even het verschil aangeven. Zij hadden iets van beige op de muren zitten:

al die stippen wit her en der op de muur zijn om de oude hondekwijl te camoufleren.

En... een bruin vlak.
Dat hebben we dus een paar keer moeten witten, want je bleef het zien:

Helaas zijn we iets te enthousiast geweest en is dat vlak nu witter dan de rest, dus de lange muur moet nog een keertje over.

Goed... woonkamer klaar en dus op naar de slaapkamer, verder met het glasvezelbehang:

Briljant spul overigens, banen van 1 meter breed, dus lange halen snel thuis en een heel mooi egaliserend effect!

Nou... nu we eindelijk ons huis hebben en getrouwd zijn kunnen we ons geheimpje ook wel verklappen...

Geintje... uiteraard... Zo was het, maar dankzij glazvezel behang heeft straks de voorkamer 4 strakke witte wandjes:

(de andere 3 muren zijn gewoon gestuct in die kamer).

We hadden gisteren al een klein stukje behangen in de slaapkamer en daar vandaag wat wit op gesmeerd, dus de verwarming kon er weer op:

En toen wilde ik per se toch nog even een stukje gaan verven. Gewoon even om te kijken hoe het zou worden:

Heel mooi, lekker strak vinden we zelf. Weg met het beige en gebroken wit!

En omdat ik het zo mooi vond, dacht ik kom... ik doe ook de vloer meteen:

Ik stapte dus achteruit van m'n trappetje af in de emmer verf!
Dat hele blik leeg. 2,5 liter.
Gelukkig was de vloer daar vrij schoon en hebben we met kartonnetjes vrijwl alles weer terug in het blik gekregen.

Nog even een voor- en na-tje naast elkaar:

Morgen gaat stinkie wrsch de slaapkamer witten en ga ik verder met verven in de woonkamer.

Tot zover! Het is nog steeds leuk en het wordt alleen maar leuker!
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:06:26 #83
19297 stinkie
pi_31497464
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:38 schreef Dirkh het volgende:
grmbl, ben ik niet eens uitgenodigd voor de bruiloft, stinkie? Hoe zit dat?
Maar gefeliciteerd met z'n beide, leuke foto's.
ik denk er even over na, ik zoek nog iemand om het bier uit het keldertje te halen
pi_31497743
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:06 schreef stinkie het volgende:

[..]

ik denk er even over na, ik zoek nog iemand om het bier uit het keldertje te halen
stinkie, wat leuk, heb je eindelijk toegang tot het keldertje!
Eeuwig vijfentwintig
pi_31500283
Mooi mooi mooi.
Dat grijs
Superhard gaan jullie zeg.
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:40:39 #86
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31500349
Super BE !!

wat een mooi 'nieuw' deurbeslag zeg !!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:45:02 #87
3185 Adelante
To let it go now
pi_31500466
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:31 schreef stinkie het volgende:

kopen?
de kranen niet, maar die hoerige deurklinken

verder zie ik dat BE beter foto's kan maken dan verfen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31503412
Wordt mooi!!
Had je niet ongelooflijk last van dat glasvezelbehang? Toen wij dat gebruikten werd ik helemaal gestoord van de jeuk... wat een rotspul zeg. Overal kleine glasvezeltjes
  maandag 17 oktober 2005 @ 08:40:18 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31504872
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:45 schreef Adelante het volgende:
de kranen niet, maar die hoerige deurklinken
We hebben er zat! Ik denk zeker een stuk of 7.
Past prima bij een IKEA inrichting!

Nee, zonder dollen, als iemand interesse heeft moeten ze maar een gil geven!
quote:
verder zie ik dat BE beter foto's kan maken dan verfen
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 02:01 schreef innepin het volgende:
Wordt mooi!!
Had je niet ongelooflijk last van dat glasvezelbehang? Toen wij dat gebruikten werd ik helemaal gestoord van de jeuk... wat een rotspul zeg. Overal kleine glasvezeltjes
Dat hadden we gehoord van kennisen idd. Dus we gingen voor rubberen handschoenen.
We hebben een glasvezelbehangset gekocht en daar zat een paar handschoenen bij, en toen nog een paar extra. Geen centje pijn!
pi_31504906
wat een werk zeg

maar hartstikke leuke oude elementen zitten erin zeg

veel klusplezier en straks, woonplezier en genieten!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_31506468
Zo zeg, jullie zijn goed bezig.
pi_31506736
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi Be!!!

Als je aan de granito vloer toe bent geef je maar een gil Post ik wat tips.
Topicvervuiling

Tips gevraagd want dit schoonkrijgen is een ramp
HET MOET WEER GLIMMEN !

ik heb zelf ook een granieten vloer

Dude je mag me ook mailen
realbase AT gmail.com
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:46:00 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507031
Mooi Realbase!

Is het een idee om een 'Granieto vloer' topic te openen? Dan heeft iedereen er wat aan!

Granieto vloeren! Het grote opknap-tip-topic!
pi_31507146
Ik wou maar even zeggen dat ik dit topic op de voet volg en dat dit dus geen tvp is, het idee.

Echt heel leuk al die foto's, jongens!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:42:52 #95
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31509284
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:51 schreef shmoopy het volgende:
Ik wou maar even zeggen dat ik dit topic op de voet volg en dat dit dus geen tvp is, het idee.

Echt heel leuk al die foto's, jongens!
inderdaad
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:44:49 #96
11458 ivetje
pi_31509319
Het schiet al op zeg Leuke kleuren btw...wij hebben hetzelfde ongeveer Wit/lichtgrijs/antraciet
En ja, ook hier was alles geel/beige

Dat vlak op de muur is trouwens wel klote Wij hadden hier het probleem dat de muur niet goed gestuct was en dus op een vlak van 1 meter breed van boven tot onder zoog die muur de verf op. Die gozer voor onz had al vanalles geprobeerd, maar met de gele verf die ze hadden bleef je het zien. Hele vlak was lelijk en een stuk donkerder...wij gingen er 1 keer overheen met grijs en het was weg

Maar goed, vind je het klussen nog leuk?? Ik had na 1 week al zoiets van...getver, geen zin meer En bij ons was het alleen schilderen, geen grote verbouwing ofzo.
To infinity…and beyond!
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:05:40 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31509727
Ik vind het nog steeds superleuk!
Ik kan niet wachten tot ik straks weer mag!

Maar goed, ik heb dan ook de tik dat ik klussen en verven leuk vind.
Met het witten gisteren had ik wel even zoiets van 'ik wil niet meer' maar ik kan vanavond mijn lol op met schilderen, dus alleen maar leuk!
pi_31519224
BE! Stinkie! Wat leuk! Kom ik ff laat achter dit topic! Ik ga lekker meegluren, wat zijn jullie goed bezig zeg!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_31519384
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:21 schreef clauwheee het volgende:
BE! Stinkie! Wat leuk! Kom ik ff laat achter dit topic! Ik ga lekker meegluren, wat zijn jullie goed bezig zeg!
Ik ben ook superlurker hier

wanneer kunnen we jouw paleizentopic verwachten clau
pi_31519656
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:26 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik ben ook superlurker hier

wanneer kunnen we jouw paleizentopic verwachten clau
Snel, hoop ik!
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:57:18 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31520276
Zooo, tijd voor het dagelijkse update-je. Veel kan je niet doen in een paar uurtjes, maar we hebben toch nog weer een hoop gedaan.
stinkie heeft de slaapkamer boven gewit. De muren en het plafond.
Helaas moet het glasvezel behang minstens 2 keer voor je echt resultaat ziet, maar toch is er al wel zeker verschil met gisteren:

En ik ben beneden verder gegaan met verven. Er kwam een vriend van me langs en we moesten even bijkleppen, dus helaas iets minder gedaan dan ik van plan was, maar toch het hele achterkozijn in de verf gezet:

De lichte delen moeten uiteraard nog, maar ik ga eerst zoveel mogelijk met donker doen, dan kan dat drogen en daarna de lichte delen.

Morgen weer een dag!
pi_31537523
ik wil niet vervelend zijn, maar ik doe het toch

je kan beter eerst een lichte kleur verven, en daarna de donkere kleur

al het grijs wat je nu op de stukken wat witgaat worden morst, is lastig over te schilderen. terwijl het andesom wel makkelijker gaat (je hebt gevlekt met lichte verf, dan hoef je dat niet extra te schilderen met het grijs om het te laten dekken)

nu moet je twee keer afplakken

maar misschien had ik dit eerder moeten zeggen, want het grijs zit er al op
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:29:52 #103
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_31542841
Ehhh... BE, weet je dat je woning op de laatste foto belachelijk veel op de mijn woning lijkt?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:34:47 #104
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_31546609
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:51 schreef Gurb het volgende:
ik wil niet vervelend zijn, maar ik doe het toch

je kan beter eerst een lichte kleur verven, en daarna de donkere kleur

al het grijs wat je nu op de stukken wat witgaat worden morst, is lastig over te schilderen. terwijl het andesom wel makkelijker gaat (je hebt gevlekt met lichte verf, dan hoef je dat niet extra te schilderen met het grijs om het te laten dekken)

nu moet je twee keer afplakken

maar misschien had ik dit eerder moeten zeggen, want het grijs zit er al op
Maar als je dan met de donkere verf vlekt op de lichte heb je toch hetzelfde probleem?

Het gaat snel zeg!
Ziggy played guitar
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:05:53 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31547645
Gurb, je hebt op zich gelijk, maar bij dit deel wat ik gisteren geschilderd heb is de overlap minimaal. De raampjes en deuren kunnen open. Het gaat alleen om de panelen beneden onderin.

Bij de paneeldeuren zelf was ik wel dit van plan, alleen was het gewoon praktischer om hier even met het donkere te beginnen. Mijn moeder gaat donderdag een heleboel verven en dan hoeft ze iig niet op de trap te gaan staan klooien enzo.

Bankrupcy, wat grappig! Je woont niet toevallig in Gouda? Hoewel... dit soort huizen staan door heel Nederland.

Vandaag hebben we maar een paar uurtjes geklust. Mijn moeder was jarig en er kwam nogal wat visite die pas gisteren het bericht van ons trouwen hebben gekregen. Dus er moest gefeliciteerd worden enzo.

Ik heb de slaapkamer en de beertjesmuur op de voorkamer gewit. De slaapkamer is qua muren nu klaar, de voorkamer moet nog 1 keertje.
Nu moet er in de slaapkamer nog een klein stukje geverfd worden en dan kan de vloer erin! En dat terwijl we deze kamer eigenlijk pas zouden doen als we er al in zaten.

Stinkie heeft het kleine kamertje aan de voorkant behangen met glasvezelbehang.
Er moet nog 1 baan, maar het spul was op.

Zo zag het er iig uit:

Later volgt een na-foto.

En om jullie foto's van witte muren te besparen heb ik maar wat foto'tjes gemaakt van wat er nog moet gebeuren.

De deuren naar het toilet en de trapkast.

De voordeur, de meterkast en het zijraampje (onder de poort).

De trap.

Het trapgat.

Nog een keertje het trapgat.

De trapkast op de overloop en de trap naar zolder.

Zooo, hebben jullie nog wat meer beeld bij hoe het eruit ziet.
Allemaal voor-foto's. Hopelijk snel de na-foto's.

Oh ja... en naast het verfwerk moet dat alles dus ook gewit worden.

En nu...

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 19-10-2005 08:21:26 ]
pi_31552674
Wat een leuk huis zeg!

Zeker boven, met die schuine kamer (eennalaatste foto)

Ben benieuwd naar de na foto's
pi_31552731
Wat een geverf zeg, maar dan ben je er gelijk weer een paar jaar vanaf.

Ik vind trouwens de tuindeuren echt heel erg leuk!
pi_31564881
Ziet er erg mooi uit!
Maare..volgens mij zou ik echt niet van jouw trap afdurven
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:28:20 #109
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31566554
@Be hebben jullie eigenlijk nog een grote zolder op het huis? Of is het meer zo'n rommelzolder?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31567993
Ooohhh BE wat is het toch een snoeperig (bewerkelijk ) huis
Het zal zoooo mooi worden
Al die paneeldeuren, prachtig!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:35:11 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31569462
De trap went hoor! Maar hij is best steil idd.

En Martijn, we hebben een behoorlijk ruime zolder! Daar komt tzt ooit de studeerkamer en dan hebben we ook nog een voorzolder door het puntdak wat we daar boven de poort hebben.

Dit is de provisorische plattegrond die ik ooit zelf getekend heb:

Vandaag zijn we boven verder gegaan. Ik heb de beertjes wand nog een lik latex gegeven dus die is mooi wit en ik heb nog 1 wand van onze slaapkamer nog een keer gelatexed, daar zaten nog strepen op.

stinkie heeft het kleine kamertje verder behangen, was nogal een gepiel en gepriegel bij de verwarmingsbuizen. Daarna heeft hij 2 muren daar alvast gewit en een paar kleine stukjes op de overloop.

Ik ben gaan verven in de slaapkamer. Moonah's randje, zoals ik het in gedachten noem, de plinten en de deurstijl.

Moonah's randje voor:

En na:

We waren van plan het raamkozijn niet te doen omdat dat er hoogstwaarschijnlijk toch uit gaat ergens volgend jaar, maar het steekt nu wel heel erg af bij de witte muren en de lichtgrijze rand erboven dat ze er van de week toch maar aan gaan.

En dan de deurstijl, voor:

En na:

Het is wel heel dankbaar werken hoor, want het knapt echt zienderogen op allemaal!
pi_31573745
tis echt een enig huis maar wel een keimoeilijke trap als je dronken bent
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 oktober 2005 @ 16:10:36 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31582093
Be hoe zijn je buren eigenlijk? Heb je al kennisgemaakt? Beetje leuke types??
Snobs have more fun!
KLIK!
  Jubileum moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 19:40:52 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31585728
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 03:46 schreef DarkElf het volgende:
tis echt een enig huis maar wel een keimoeilijke trap als je dronken bent
Ik zat er ook al met scheve ogen naar te kijken, wat een enge trap!
Het wordt mooi BE!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:48:15 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31585895
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Be hoe zijn je buren eigenlijk? Heb je al kennisgemaakt? Beetje leuke types??
Ja, woon je in een beetje jonge buurt of zijn het allemaal van de oudere mensen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:55:02 #116
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31586033
beetje blauw hier
It's Time To Shine
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:44:31 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31590773
Blauw ben ik gelukkig nog nooit geweest, dus wat dat betreft is die trap voor mij niet zo heel gevaarlijk.

Het is een heel gemeleerde buurt zoals ze dat netjes zeggen. Er wonen wat oudere mensen, maar ook heel veel jonge mensen. Veel jonge gezinnen enzo.
De buren direct naast ons 'ken' ik al best aardig. Met de buurvrouw heb ik op de peuterspeelzaal gezeten en de buurman zat bij mij in de schakelklas op de lagere school. Hij is een zoon van goede vrienden van mijn ouders. Een leuk stel met een zoontje van 2.
Aan de andere kant van de poort woont ook een jong stel. We hebben nog geen kennis gemaakt. Ze hebben 2 hondjes en zijn volgens mij van het iets zweverige type. Rode en paarse voile gordijnen en een vensterbank vol met wierook zijn de 2 hints.

En Dude... Natuurlijk zijn het leuke mensen... Jaren '30 woningen he!

Vandaag is mijn moeder de hele dag aan het verven geweest!
Ze heeft oa. de panelen van een aantal deuren in de lichtgrijze verf gezet (geen foto, komt er bijna niet uit). Die panelen moeten nog een keer, want op de gang komt het oranje ertussendoor. Verder heeft ze bij de achtergevel het lichtgrijs gedaan op de raampjes, de deuren en de 2 panelen, dus die is helemaal klaar, alleen aan de rechterkant moet nog een lat tegen de muur:

Het voor-raamkozijn:

(De vensterbank gaan we ook nog verven. Ik hou niet zo van neppe houtnerfjes en hij kan er niet af zonder het stucwerk te slopen.)

En ze heeft de plinten geverfd:

Mijn vader is 's middags ook gekomen en heeft allerlei kleine klusjes gedaan. Sluitingkje op het nieuwe deurtje in de trapkast, een drempel daar gemaakt, een nieuwe plank voor op de vloer van de trapkast zodat niet mijn stofzuiger 'de kelder' in dondert als ik hem er neer zet en een splitsing gemaakt op de waterkraan in de bijkeuken, nu kan ook de afwasmachine aangesloten worden.

We waren vanavond ietwat moe; we hebben sinds we vorige week getrouwd zijn alleen maar dagen gemaakt van 7 uur-half 8 tot een uurtje of 11. Het hakt er best in zeg maar. Dus we zijn even voor gordijnen gaan kijken, maar daar zijn we nog niet over uit, we hebben een salontafel besteld (levertijd 12 weken! ) en we hebben een onwijs leuke bank gezien (terwijl we daar nog niet naar op zoek waren.
Daarna zijn we toch nog maar wat gaan doen, stinkie heeft 's de trapkast vanbinnen gewit, was echt goor, en boven nog een stukje van de overloop gewit.

Ik heb het kozijn van de deur naar de woonkamer geverfd, kan dat mooi vannacht drogen:

Morgen heb ik lekker vrij en ga ik de hele dag weer samen met mijn moeder aan de slag.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:50:00 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31590938
@BE de spotjes die er op de foto's hangen zijn die tijdelijk of zijn dat jullie nieuwe lampen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:01:28 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31591305
Die hingen er, en die gaan zeker weten weg!

We hebben voor de voorkamer wel 2 nieuwe mooi halogeenspotjes gehaald, verder hebben we alleen IKEA ijsklonten als verlichting. We twijfelen nog een beetje over een 3e spotje links achterin de kamer.
Aan de rechterkant komt de tafel te staan met lamp erboven.
pi_31591412
Mooi dat grijs wit
12 weken wachten op een salontafel Nou ja jullie hebben toch nog een leuke

En niet alleen jij bent een plintjes-expert Je hebt het van je moeder
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:06:33 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31591473
Goed he!

Die tafel moet uit Portugal komen en het heeft iets te maken met de route die ze rijden. Trendhopper heeft hem ook niet meer in de winkels staan maar je kan ze nog wel bestellen via hun.

Deze tafel is het overigens (foto even 'geleend' van Xlarge):

Ik heb deze tafel al gehad toen ik nog op de flat woonde, maar hij past niet in het huis dat daarop volgde, toen heb ik de vierkante variant gekocht:

Maar die past weer niet in dit huis, en dus wilde ik heel graag die andere tafel weer hebben. Ik heb nu wel de iets kortere variant besteld. 150 lang ipv 180.

[ Bericht 55% gewijzigd door BE op 20-10-2005 23:14:27 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:20:26 #122
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31591903
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
Die hingen er, en die gaan zeker weten weg!

We hebben voor de voorkamer wel 2 nieuwe mooi halogeenspotjes gehaald, verder hebben we alleen IKEA ijsklonten als verlichting. We twijfelen nog een beetje over een 3e spotje links achterin de kamer.
Aan de rechterkant komt de tafel te staan met lamp erboven.
Bedoel je deze ijsklonten?

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:24:18 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31597954
Ja, die ja! Ik heb er 4 in mijn woonkamer en 2 op de slaapkamer.
pi_31599414
4 stuks in je kamer, vind je dat niet veel, zelf zou ik maar gaan voor afwisseling. Maar toch het blijven leuke lampen.

Leuk hoe je huis wordt trouwens, ik volg alle verbouwingen hier op de voet omdat ik zelf ook bezig ben met een huis opnieuw te verven en achterstallig onderhoud uit te voeren wat de vorige bewoners verzuimd hadden

op http://ranzigepad.cjb.net/huis/
staan mijn foto's
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:47:36 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31599998
Be? Vind je t niet jammer dat alleen in de badkamer een deur zit naar het balkon?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31600975
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:16 schreef ranzige_pad het volgende:
4 stuks in je kamer, vind je dat niet veel, zelf zou ik maar gaan voor afwisseling. Maar toch het blijven leuke lampen.

Leuk hoe je huis wordt trouwens, ik volg alle verbouwingen hier op de voet omdat ik zelf ook bezig ben met een huis opnieuw te verven en achterstallig onderhoud uit te voeren wat de vorige bewoners verzuimd hadden

op http://ranzigepad.cjb.net/huis/
staan mijn foto's
Ooooh gave meubels staan ertussen .
Hebben jullie die al gekocht? Mooi huis hoor.

Zeg BE, waarom verf je de kozijnen enzo grijs? Is niet echt een gebruikelijke kleur ofzo . Het heeft wel wat, tis wel apart. Maar ben benieuwd of jullie der verder nog iets mee gaan doen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:12:44 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31610176
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, die ja! Ik heb er 4 in mijn woonkamer en 2 op de slaapkamer.
We hebben 2 van deze als lampjes op het nachtkastje staan

Die komen ook van de Ikea alleen ik kan ze nu niet meer op hun site vinden
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31611932
Het knapt echt onzettend op zeg.

Ik vind dat raam in een hoek ontzettend leuk. Heb je overigens ook foto's van de zolder?
pi_31613556
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:35 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ooooh gave meubels staan ertussen .
Hebben jullie die al gekocht? Mooi huis hoor.
Dankje. ik heb ze al gekocht/besteld.

Hey die Ikea lampen heb ik ook, ze staan idd niet meer op de site, maar ze liggen vol op in de winkel hier (Hengelo)

Trouwens de Lampenier heeft het zelfde modle in de aan bieding, maar dan met een opdruk van Jan de B. haaaaaa Design dus !
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:28:36 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31614416
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben gaan verven in de slaapkamer. Moonah's randje, zoals ik het in gedachten noem, de plinten en de deurstijl.

Grappig he, zoals mensen van Fok! soms je dagelijkse leven binnensluipen!

Maar mijn hemel, wat werken jullie hard!!!
Het schiet écht al lekker op!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:34:16 #131
19297 stinkie
pi_31616510
Zo, ff een korte update van wat ik gedaan heb. BE en familie zijn de hele dag bezig geweest, dus iets zal er wel afgerond zijn, maar vraag me niet wat.....

Net na het eten de overlop afgewit en het plafond gedaan. Daarna de resterende twee muren in het kleine kamertje gewit, moet nu nog een keer een laag over de hele kamer en dan is dat ook af. Daarna het plafond in de gang gewit, waarna ik maar door ben gegaan met de muren. Moet misschien een stukje nog een laagje, maar verder is het af. Ter afronding ook de trapkasten maar een lik gegeven, dan was mijn verfvoorraadje tenminste op

Al met al weer een vol blik Latex gebruikt. Word er dus nog een halen voor de woonkamer. Gaan we morgen doen, kan het drogen en kan zondag de vloer er in
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:22:46 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31617712
Eh... antwoorden op de vragen. Ja, die ijsklonten zouden saai kunnen zijn, maar sommigen staan net uit het zicht, anderen weer in mijn boekenkast... ik persoonlijk vind het helemaal niet saai, maar goed, dat is persoonlijk.

Morgen zal ik wat foto'tjes maken van de zolder, maar die komen pas zondag. Ik heb mogenavond nog 1 laatste optreden met de band (in f*cking Hengelo! ) dus ben pas laat thuis.

Het grijs blijft grijs. Het is apart en op de foto's komt het er niet helemaal uit zoals het is, het lijkt bijna grijze grondverf, maar in het echt is het heel fris. Het lichtgrijs is bijna een beetje ijsblauw.

En vandaag hebben we besloten wat we gaan doen in kleur in het huis.
Gisteren hadden we hem al gezien maar vanavond de knoop doorgehakt, we gaan een nieuwe bank kopen! En wat voor een!

Hij is heel heftig, maar zo gaaf. Verder hebben wel alleen maar neutrale meubels dus dit is ons kleur-elementje. De bank en mijn enorme 'schilderij' (ikea) van een rode roos.

Oh, en de deur naar het balkon... Nee, dat vind ik niet zo erg. We hebben een tuin van 14 meter diep, dus dat balkon zal hooguit gebruikt worden voor de was of zo. Verder geloof ik niet dat we er veel zullen komen.

Goed, wat hebben we vandaag gedaan...
We hebben voornamelijk geschuurd... heel veel geschuurd. Mijn moeder en ik tegelijk met 2 machines. Wat zullen de buren blij zijn met ons.
Maar goed, om 14 uur waren we klaar en was de hele bovenverdieping (althans, dat wat geschilderd moet worden) geschuurd inclusief de trap naar beneden.

Mijn moeder is daarna boven de lichte delen gaan verven. En dat knapt al zo veel op!

's Middags ben ik met mijn vader hout gaan halen omdat er her en der nog wat stukjes plint miste.

Dit zijn de latjes die we in de slaapkamers nog tegen het plafond en de muur gaan doen, om daar de grote kieren weg te werken. Ik heb ze eerst maar even in de grondverf gezet en dan kunnen ze morgen gelakt voor we ze tegen het plafond gaan plakken:

Verder heeft mijn vader dus beneden (en boven) de ontbrekende delen opgevuld:

(Deze zit er aan de overkant ook en is om de lelijke afwerking bij het kozijn weg te werken. Ze zaten er allebei, maar aan deze kant was hij helemaal lelijk en krom getrokken, dus erafgehaald en even een nieuwe erop.)

Hierboven heeft hij het kleine dwarse stukje eropnieuw opgezet met een uitsparing voor de gordijnrails. Dat hadden de vorige bewoners gewoon in zijn geheel weggehaald daar. Aan de andere kant van het raam hadden ze gewoon met de decoupeerzaag stukken uit het plintje gezaagd, zag er niet uit. Ooit zaten er 2 gordijnrails(en?) blijkbaar. Dat zag er ook niet uit, dus een stukje eruit gehaald en helemaal nieuw erin gedaan.

Ik heb toen alle kale houten delen in de grondverf gezet, dan kan dat morgen afgelakt en kan stinkie zondag met de vloer beginnen.

Al met al weer heel veel gedaan en morgen kunnen we weer volop aan de slag omdat stinkie boven klaar is met witten.

Ik ben mijn ouders echt zo superdankbaar. Ook vandaag weer met die houten dingetjes, dat zijn echt van die 'dat komt wel' dingen en nu is dat gewoon allemaal gedaan.
pi_31617891
BE!!! Wat een onwijs stoere bank! Gaaaf!!
pi_31618120
Jezus wat een pleuris-lelijke bank!

Die bank is in z'n eentje in staat om élk willekeurig interieur volledig te verpesten!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:44:32 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31618210
Thanks! Dit sterkt mij in het voornemen hem te gaan kopen!

Ik was overigens stomverbaasd dat stinkie hem ook leuk vond. Maar goed, die is hardstikke kleurenblind, die denkt waarschijnlijk dat hij een grijs gestreepte bank koopt.
pi_31618254
Ik vind de bank ook wel wat heftig .
Ben benieuwd hoe jullie het interieur tot 1 geheel gaan kleien met die bank .
Je kan er erg leuke dingen mee doen. Maar de kans op een *aaargh* effect is wel groot met die bank.
(En ach, bij iedereen gingen de nekharen omhoog wanneer ik vertelde dat ik een oranje bank gekocht had. Nu het er allemaal staat is iedereen enthousiast. Dus ik heb er wel vertrouwen in ).

Ben in ieder geval erg benieuwd naar het eindresultaat!!!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:53:28 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31618480
De rest wordt heel rustig. De kersen salontafel die hierboven ergens staat. Een grijs televisie meubel en 2 zwarte poefjes. Effen (waarschijnlijk lichtgrijze) gordijnen en dan achterin de kamer een donker houten eettafel met dito stoelen en dezelfde lichte gordijnen. That's all, volgens mij moet dat prima kunnen.

Maar goed, hij is hoe dan ook heftig, maar wel gaaf!

Morgen bestellen en dan duurt het nog 10-12 weken voor hij er is, dus het totale eindresultaat zal op zich laten wachen.
pi_31618742
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was overigens stomverbaasd dat stinkie hem ook leuk vond. Maar goed, die is hardstikke kleurenblind, die denkt waarschijnlijk dat hij een grijs gestreepte bank koopt.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2005 @ 07:45:03 #139
7074 moussy
kuttekop
pi_31621575
quote:

oeh, das idd verdomde handig

Leuke bank
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:08:58 #140
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_31622916
quote:
Thanks! Dit sterkt mij in het voornemen hem te gaan kopen!

Alleen jammer dat hij waarschijnlijk een beetje laag is en geen steun in je rug geeft.
Ik vind hem wel kicken verder.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:17:45 #141
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_31623068
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:41 schreef Roellio het volgende:
Jezus wat een pleuris-lelijke bank!

Die bank is in z'n eentje in staat om élk willekeurig interieur volledig te verpesten!

Helemaal mee eens
pi_31623218
Leuke bank! Alleen het is velours hè?
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:45:24 #143
95752 crew  Chell
Kluns
pi_31623577
Ik vind de bank an sich wel leuk.... maar die kussens

Ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:53:47 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31623734
BE !

Ik vind hem foeilelijk !

Maar jij hebt lef dame ! en dat vind ik wel weer heel leuk
pi_31624204
Het is net testbeeld die bank als je er te lang naar kijkt wordt je duizelig.

Ik krijg er echt pijn in me ogen van.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:04:47 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31630781
@BE Wel een gruwelijk foute bank als je hem zo los bekijkt maar ik ben benieuwd naar het eindresultaat want dan kun je er pas goed over oordelen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31632372
Ik vind 'm stiekempjes wel leuk zal vast erg gaaf staan met de rest rustig er om heen. Ik ben benieuwd!
pi_31632644
Koop die bank en zet 'm bij ons neer, die past precies bij onze kleuren. Krijg je er twee stoelen voor terug.
Waar heb je die gekocht BE/stinkie?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:29:17 #149
3185 Adelante
To let it go now
pi_31632710
trendhopper aan die foto te zien

voor mij zou het een reden zijn direct weer een scheiding aan te vragen, maar ik ben dan ook (nog) niet getrouwd
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31632821
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:29 schreef Adelante het volgende:
trendhopper aan die foto te zien

voor mij zou het een reden zijn direct weer een scheiding aan te vragen, maar ik ben dan ook (nog) niet getrouwd
Dat was ook de reden waarom ik het vroeg, ik ben namelijk wel getrouwd.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een mooie bank vind, met zo'n hocker er bij.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:05:29 #151
19297 stinkie
pi_31633381
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:08 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Alleen jammer dat hij waarschijnlijk een beetje laag is en geen steun in je rug geeft.
Ik vind hem wel kicken verder.
daar zijn die kussens ook voor. En een bank is om op te ligen. als je wil zitten pak je maar een stoel
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:07:31 #152
19297 stinkie
pi_31633422
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:35 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat was ook de reden waarom ik het vroeg, ik ben namelijk wel getrouwd.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een mooie bank vind, met zo'n hocker er bij.
Trendhopper.

Was flink onderhandelen, maar zij heeft een nieuwe bank en ik een extra motor (die nog goedkoper was ook )
pi_31633562
Leuk hoor, eigen tokootje. En de hele klus gaat erg snel. .
pi_31633578
Hoi!
quote:
daar zijn die kussens ook voor. En een bank is om op te ligen. als je wil zitten pak je maar een stoel
Dusseh... jij ligt voortaan op de bank dan?
  Jubileum moderator zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:40:31 #155
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31634028
Wat een onwijs gave bank
Ik vind hem echt helemaal super
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 oktober 2005 @ 00:57:40 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31643261
Aaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!!!!!!!! Heel verhaal getikt... 1 verkeerd knopje... hele reactie weg.
  zondag 23 oktober 2005 @ 01:06:08 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31643471
Opnieuw dan maar...

Eerst iets over de reacties op de bank, ik moet er wel om lachen, het is een typisch like-it or hate-it object!

Dan op verzoek de zolder. Hoeveel foto's kan je maken van een zolder? Veel!

De trap naar de zolder:

Als je bovenaan komt zie je dit:

Dat is in dat puntdakje bovenaan. Het lijkt heel laag maar is gewoon sta-hoogte.

Als je je omdraait zie je dit:

Als je bovenaan de trap naar links kijkt zie je de deur naar de kamer die daar zit.
Wel even bukken voor de schuine balk!

En dan het kamertje. Met een vreselijk lelijk weggestucte schoorsteen.

Dat moet dus ooit nog een mooie studeerkamer gaan worden, maar goed, dat is voor over een paar maanden of zo. Moet een heleboel aan gebeuren!

En dan de update van vandaag. Mijn vader kon zich niet inhouden en heeft alvast een stukje van de granieto vloer schoongemaakt:

Het is een dievenklus, maar dan heb je ook wat.

Mijn moeder heeft op de overloop alle panelen in de licht grijze verf gezet. Ze kan geen randjes meer zien. Daarvan geen foto's want het valt nauwelijks op zonder de grijze omlijsting eromheen.
Stinkie is dus eerst een 2e (!) motor gaan kopen en heeft daarna de woonkamermuur een 2e keer gewit. Daarna als het goed is ook nog de bijkeuken maar dat weet ik niet zeker want toen was ik al weg. Mijn vader heeft verder alle latjes tegen het plafond geschroefd dus die kunnen morgen ook in de lak. De nieuwe spotjes zitten tegen het plafond (ik zal morgen een foto'tje maken Martijn ).

En ik heb een paar donkergrijze delen gedaan. Zo mooi!
Je mag het niet zeggen van je eigen zooi, want dat is dan zgn onbescheiden, maar ik doe het lekker toch. Ik vind het echt helemaal gaaf, precies zoals ik in gedachten had. En gelukkig vindt stinkie het ook helemaal mooi!

De meterkast (met op de achtergrond de voordeur die mijn moeder ook geverfd heeft vandaag):

De trapkast:

En de woonkamerdeur.

(Let niet op de deurklinken, die gaan echt nog weg!)

Ik kan niet wachten om morgen de delen van het traphek te gaan doen!

Het gaat hard! stinkie gaat morgen de vloer in de woonkamer leggen!
  zondag 23 oktober 2005 @ 01:09:46 #158
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31643565
wordt steeds leuker!
It's Time To Shine
pi_31648438
Wat gaaf die zolder zeg! Die kan echt ontzettend worden opgeknapt!
Als tegen het dak gipsplaten worden bevestigd, en de naden tussen platen worden opgevuld, en een beetje latex ziet het al heel anders uit....
Ideetje voor groter dakraam in de zolderkamer??

Succes vandaag met het leggen van de vloer. Ben benieuwd Het schiet op zeg! Wat een verschil met een week geleden.
  zondag 23 oktober 2005 @ 11:03:59 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31648502
We hebbben behoorlijk uitgeslapen vanmorgen, was niet helemaal de bedoeling, maar wel lekker. Zometeen maar snel naar het andere huis.

Aritha, er moet idd tzt een ander, groter raam op die zolder. En eigenlijk het liefst een dakkapel. Maar goed, dat dus in de toekomst.
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:29:28 #161
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31649900
@BE het verschil zie je wel met die vloet. Is denk ik wel de moeite waard!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31653659
BE, ik zag je bank net! Bij Life & Cooking
Wat een na-apers zijn Carlo en Irene zeg

Ik volg de vorderingen in jullie huisje met grote belangstelling. Het wordt echt prachtig
Zelf ga ik komende donderdag verhuizen. Helaas een jaren 80 woning, dus niet zo'n mooi karakteristiek huis als dat van jullie. Maar wel bijna net zoveel werk om het een beetje goed te krijgen (ex huurwoning, beetje afgeleefd ).

Succes nog even, maar het wordt écht een paleisje.
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:32:00 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31656281
Jullie ook succes piglet!

Als eerste voor Martijn even een van de nieuwe spotjes aan het plafond...

Goed, vandaag dus laat daar. stinkie's ouders zaten al op ons te wachten in de auto.

In het kader van de heftige bank dan dus ook maar een heftige vloer:

Ondervloer wel te verstaan:

We wilden eerst de oude onderfolie van de vorige bewoners gaan recyclen maar dat bleek toch niet echt meer netjes, handig en afdoende dus toen naar de Praxis die gelukkig open was vandaag.

stinkie en zijn vader zijn heel de dag keihard bezig geweest en op 3 plankjes in de keuken na is de vloer klaar:

stinkies moeder heeft boven het kleine kamertje gewit en de trapkast in de grondverf gezet.

En ik heb het traphek geverfd... Leuk hoor, zo'n oud huis met van die karakteristieke panelen. Ik kan geen randjes meer zien!

Maar, ondanks dat het monnikenwerk is wordt het wel vreselijk mooi!

Zo was het dus:

En zo is het nu:

Morgenavond gaat stinkie de woonkamervloer afmaken, plinten leggen en ga ik de trap voor de eerste keer in de verf zetten.

* Brighteyes is erg happy!
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:36:42 #164
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31656333
wordt echt steeds mooier!

mogen we straks ook allemaal komen kijken?
It's Time To Shine
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:46:59 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31656426
Oh, mag ik nog even jullie mening over de trapleuning. Mijn moeder zegt 'Oh, wat mooi, een echte oude houten trapleuning, zo laten'. Maar mij stoort dat bruine me eigenlijk wel een beetje. De rest is zo mooi strak, dus eigenlijk wil ik hem gewoon ook het donkere grijs verven. Wat denken jullie?
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:50:20 #166
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31656471
wat gaan jullie snel zeg en wat word het mooi zeg
zo leuk om die vooruitgang te zien
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:52:26 #167
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31656491
dat bruin valt idd wel op.. alleen ik weet niet of grijs zou staan.. mss een metalen halen?
It's Time To Shine
pi_31656524
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, mag ik nog even jullie mening over de trapleuning. Mijn moeder zegt 'Oh, wat mooi, een echte oude houten trapleuning, zo laten'. Maar mij stoort dat bruine me eigenlijk wel een beetje. De rest is zo mooi strak, dus eigenlijk wil ik hem gewoon ook het donkere grijs verven. Wat denken jullie?
Verven!
Ik ben ook wel een fan van strak, en ik dacht bij het zien van de foto: hee de trapleuning moet nog

Het wordt wel supermooi allemaal!
pi_31656790
De trapleuning moet echt ook
Wat wordt het mooooooiii!!! Lekker strak !

Het is zo gaaf om te volgen B & S
pi_31656892
Trapleuning verven heb ik ook een keer gedaan, en ondanks veel schuren is de verf er toch zo vanaf; slijtplekken enzo. .
Verder wordt het echt supermooi!
pi_31657032
quote:
Oh, mag ik nog even jullie mening over de trapleuning.
Riep je mij?
quote:
Mijn moeder zegt 'Oh, wat mooi, een echte oude houten trapleuning, zo laten'. Maar mij stoort dat bruine me eigenlijk wel een beetje. De rest is zo mooi strak, dus eigenlijk wil ik hem gewoon ook het donkere grijs verven. Wat denken jullie?
Ik zou hem wit schilderen. Is dat ook een optie?

In dat gedeelte van het trappenhuis zitten geen diagonale lijnen donkergrijs, dus zo'n trapleuning valt dan zo op.
Eeuwig vijfentwintig
pi_31657265
Het wordt mooi, BE en Stinkie!

Alleen die bank..
pi_31657890
Ik vind de bank juist supertof
Beetje kleur in huis heb je nodig!
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:54:16 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31657940
stinkie ziet hem ook niet voor zich in het donkergrijs, maar dat is snel opgelost... maak ik hem toch lichtgrijs, net als de rest van de trap. Ik vind het bruin er namelijk echt niet uit zien. Dus ik ga hem van de week wel van de muur schroeven. Kan hij gelijk mee met de harde trappenlak.
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:58:14 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31657969
Grappig, mijn eerste huisje was ook lichtgrijs / donkergrijs
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31658001
Goed geluisterd Be
pi_31658157
Vind het eerlijk gezegd doodzonde dat grijs en die lichte vloer...

Maar ja, ieder zijn/haar smaak...
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:20:25 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31658195
Hoe bedoel je? Wat had jij dan gedaan?
pi_31658245
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe bedoel je? Wat had jij dan gedaan?
Klassiek hè...?

Wat jij niet mooi vindt!
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:29:21 #180
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_31658286
Ziet er al mooi uit he! Ik had alleen een donkere vloer verwacht.. weet ook niet hoe ik daar aan kom.. Ikzelf vind de trapleuning mooi zo dus ik zou m zo laten. maarja smaken verschillen natuurlijk he..
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:34:59 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31658360
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:24 schreef Oblivion het volgende:
Klassiek hè...?

Wat jij niet mooi vindt!
Nee ok, dan verstaan we elkaar. Ik dacht dat je gewoon een ander kleurtje bedoelde. Maar goed, dit is weer afgestemd idd op de rest van onze meubels en onze smaak.

En mijn smaak en jouw smaak loopt nogal uiteen.
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:40:57 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31658416
Zit het topic nog even door te lezen:
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 08:44 schreef Brighteyes het volgende:
Die overloop komt dus ook nog wel in orde qua verfwerk voor we erin gaan en met een beetje mazzel kan stinkie ook deze week al beginnen aan het isoleren van de schuur.
  maandag 24 oktober 2005 @ 20:42:35 #183
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31664148
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 22:32 schreef Brighteyes het volgende:
Jullie ook succes piglet!

Als eerste voor Martijn even een van de nieuwe spotjes aan het plafond...
[afbeelding]
Ziet er een stuk beter uit BE!! Zijn ze ook te dimmen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:49:41 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31668835
Er zit een dimmer op voor alle vier de spotjes punten tegelijk.

De stand van vandaag...
Stinkie is euforisch en ik heb de pest erin...

Stinkie is euforisch vanwege de plintjes die in de woonkamer liggen. En hoe!

Ik heb de hele avond niets anders gehoord dan 'Oeh! Mooi! Jezus wat strak! Mag ik een ouwe sok!'.

Maar het is wel echt supermooi:

En waarom ik de pest erin heb?
Omdat de stervensdure trapverf een compleet andere kleur is dan de bedoeling was... Niks heel subtiel mooi lichtgrijs, maar Kreta Blauw... ook een mooie kleur, maar niet in mijn huis...
Zo blijkt maar dat ondanks dezelfde kleurcode de basislak van de verf net zo belangrijk is.
Een beetje kleurverschil mag, maar dit heeft niks meer met elkaar te maken...

Ik ga dus woensdag nog maar een keer bij die verfwinkel langs met een stukje gelakt hout in de juiste kleur, hopend dat ze een kleurscanner hebben.

Nou ja goed, op zich is het wel heel mooi hoor, zo in de lak:

Maar toch...
Ik zou de trap sowieso 2 keer verven, dus ik ga gewoon hopelijk woensdag met de juiste kleur eroverheen. Als het nou niet lukt met die lichtgrijs dan wordt de trap gewoon wit. Dat is iig beter dan dit.

Verder heb ik de vensterbank geverfd. Ook in die trapverf (tegen krassen met potten ed.) maar ook die zou ik 2 keer verven.
Voor:

Na:

En ik heb een stukje van de bovenlijst langs het plafond in de woonkamer gedaan. Ik kreeg onwijs lamme armen en last van mijn rug, dus morgen de rest:

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 24-10-2005 23:55:51 ]
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:59:34 #185
19297 stinkie
pi_31669132
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:49 schreef Brighteyes het volgende:
Er zit een dimmer op voor alle vier de spotjes punten tegelijk.

De stand van vandaag...
Stinkie is euforisch en ik heb de pest erin...

Stinkie is euforisch vanwege de plintjes die in de woonkamer liggen. En hoe!

[afbeelding]

Ik heb de hele avond niets anders gehoord dan 'Oeh! Mooi! Jezus wat strak! Mag ik een ouwe sok!'.
In een imperfect huis is perfectie niet te bereiken, maar omfg, dit komt er wel heel erg dichtbij
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:01:27 #186
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31669176
It's Time To Shine
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:03:10 #187
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31669217
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:59 schreef stinkie het volgende:

[..]

In een imperfect huis is perfectie niet te bereiken, maar omfg, dit komt er wel heel erg dichtbij
It's Time To Shine
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:12:35 #188
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31669393
Het schiet goed op zeg, stelletje bikkels!! Leuk die panelen rondom het trapgat En vreselijk veel respect voor het tempo waarin jullie werken, ik zou het jullie echt niet na kunnen doen.

Doen jullie nog iets met het plafond in de woonkamer? En mooie plintjes hoor stinkie!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31669619
Plintjes
En die trap, nee, ik kan me voorstellen dat dit niet dé kleur is die je in gedachten had.
En het grijs/wit blijft errug mooi
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:30:52 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31669808
Het tempo was er aan het begin van de avond bij mij iig ook wel een beetje uit. Beetje landerig gevoel bij het idee die plafondlijsten te moeten gaan verven.

We hebben het plafond in de woonkamer gewit, meer doen we er voorlopig niet aan.
pi_31670951
Vind de trap wel een mooie kleur hebben...
Echt!
Maar als het niet bij de rest past, is dat inderdaad zonde.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:22:25 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31671169
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:30 schreef Brighteyes het volgende:
Het tempo was er aan het begin van de avond bij mij iig ook wel een beetje uit. Beetje landerig gevoel bij het idee die plafondlijsten te moeten gaan verven.

We hebben het plafond in de woonkamer gewit, meer doen we er voorlopig niet aan.
Niet overwogen om het meteen te doen?

Als je er eenmaal zit haal je die platen er niet zo snel meer van af (vreselijke rotzooi, weet ik uit ervaring).

En dat je soms een beetje landerig bent, lijkt mij niet meer dan terecht! Maar het wordt hartstikke mooi en het is het straks allemaal waard geweest
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31672127
"landerig" een woord wat ik in jaaaaaren niet gehoord heb
pi_31673619
quote:
NEEEEE! Niet in een passende kleur verven. De leuning breekt juist. Als ik jou was, zou ik hem helemaal kaal schuren en er een mahonie lak op doen.
pi_31673666
Plintjes!!! Zover ben ik nog nooit gekomen . Hoeveel tijd kostte dan nou?

Ziet er mooi uit. En qua verf: als je het niet mooi vindt, zie het maar als een erg goede grondlak
En, inderdaad, top jullie werktempo. Jullie zijn er bijna...

Groetjes,
Aritha.

P.S. Dakkapel == heel goed idee. Wij gaan er twee plaatsen op ons huis dus misschien kan ik jullie wel tips geven tegen die tijd.

P.S. II Iemand heeft patent aangevraagd op emoticons. Dus misschien binnenkort: Haha.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:18:09 #196
66444 Lord_Vetinari
pi_31673780
BE, die plintjes op het laminaat... Mooi hoor, maar erg kwetsbaar. Heb je poes / hond? Dan zijn die kleine stukjes zo pleite. Ik zou er een klein spijkertje doorheen hengsten als ik Stinkie was. Hebben wij thuis uiteindelijk ook maar gedaan.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:42:24 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31673934
We hebben 2 katten. Je hebt wel gelijk over die kleine stukjes hoor. Bij kennissen van ons was het hun peuter die ze er letterlijk vanaf peuterde... Ik zal stinkie wel op het spijkertje wijzen.

Eh Dude... Ik vond eigenlijk dat er niet zo veel mis was met het plafond.
Als ik dit eraf zou halen zouden er toch weer gipsplaten op komen...
Of bedoel je dan dat het dan helemaal glad afgewerkt zou worden zonder naadjes? Die horen er toch ook een beetje bij?
pi_31674328
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
BE, die plintjes op het laminaat... Mooi hoor, maar erg kwetsbaar. Heb je poes / hond? Dan zijn die kleine stukjes zo pleite. Ik zou er een klein spijkertje doorheen hengsten als ik Stinkie was. Hebben wij thuis uiteindelijk ook maar gedaan.
Daarom heb ik ook in de woonkamer overzet plinten genomen, en de rest plak plint.
  Nerd met benen dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:31:21 #199
18073 miss_bleu
pi_31674488
wow! wat een verbouwing BE, maar komt er goed uit te zien joh!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:56:27 #200
19297 stinkie
pi_31674806
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:20 schreef ranzige_pad het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook in de woonkamer overzet plinten genomen, en de rest plak plint.
Geen overzetplinten. Die had ik in mijn flat, maar springen teveel in het oog, ookomdat we hier al gewone plinten tegen de muur hadden zitten
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:58:23 #201
19297 stinkie
pi_31674829
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
We hebben 2 katten. Je hebt wel gelijk over die kleine stukjes hoor. Bij kennissen van ons was het hun peuter die ze er letterlijk vanaf peuterde... Ik zal stinkie wel op het spijkertje wijzen.
Ja, wijs jij me maar op de spijkers, dan weet ik waar ik ze op kan ruimen

Geen spijkers in mijn plinten
Het ligt zo strak dat ie beesten er toch niks mee kunnen. En zowel, dan ligt er vast wel ergens een schoen in de buurt
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:59:24 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31674842
pi_31674874
BE, die bank!!! Ik ben vlieft!!!
pi_31675841
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:56 schreef stinkie het volgende:
[..]
Geen overzetplinten. Die had ik in mijn flat, maar springen teveel in het oog, ookomdat we hier al gewone plinten tegen de muur hadden zitten
De overzet plint gaat juist over de oude plint heen, bij mij zitten er "goedkope" MDF plinten, sommigen hadden een tik gekregen door het plaatsen van laminaat.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:22:41 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31676343
Ja die gaan er idd overheen, maar het wordt er vaak niet mooier op, althans... dat vinden wij. Ik vind vooral eigenlijk die vreselijke hoekjes een eind doppen afschuwelijk. Bij ons zijn de plinten nog redelijk ok en zijn ze gewoon geverfd.
pi_31676787
true, heb je gelijk in. Toch heb ik redelijk bijpassende hoeken kunnen vinden, ach en voor het meren deel van de binnen hoeken komt toch iets te staan.

Wat mijn vader wel geprobeerd heeft is het verstek zagen van de overzet plint, maar de afkort zaag was happig en sloopte de plint :-)

Dit heb ik liggen:
http://ranzigepad.cjb.net/huis/vloer/kleine_kamer_plakplinten.jpg
http://ranzigepad.cjb.net/huis/vloer/plinten.jpg

De overzet plinten moet ik nog een plaatje van schieten, had ik gisteravond geen zin meer in na een dag werken en nog even het laaste stukkie vloer leggen in de hal(bijna klaar). 22:00 uur moet je toch wel stoppen vind ik zelf:-)
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:05:51 #207
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31678470
Be, ik dacht dat er platen tegen het plafond zaten. Die er later op gezet zijn dus. Ik zou die er vanaf slopen om het oorspronkelijke plafond weer te herstellen. Maar dat kan nog een hele klus zijn als er barsten in zitten trouwens. Dan kun je het beter door een vakman laten stucen en dat kost dan wel weer een bom duiten
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:22:17 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31678740
Ziet er netjes uit Pad!

Dude... dikke kans dat dit tamelijk origineel is... Als we deze gipsplaten weghalen zit er hoogstwaarschijnlijk of nog een gipsplaat onder of meteen rieten matten aangesmeerd met troep en dat is pas echt afgrijselijk om weg te halen. Alle muren zijn nu heel mooi gestuct en ik vrees dat bij een plafond-klus je ook de muren weer mee moet nemen. We hebben er eigenlijk niet eens over nagedacht.
Kan het wel eens vragen aan de oud bewoner als ik hem nog eens spreek of zij ooit iets aan het plafond gedaan hebben al.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:13:51 #209
19297 stinkie
pi_31679433
Wat ik heb kunnen zien zitten er nog gipsplaten onder. Daaronder waarschijnlijk het originele houten plafond of idd riet
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:52:52 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31679998
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:13 schreef stinkie het volgende:
Wat ik heb kunnen zien zitten er nog gipsplaten onder. Daaronder waarschijnlijk het originele houten plafond of idd riet
Er zal toch wel een 'gewoon' gestuct plafond zitten ergens? In de jaren '30 deden ze dat zeker nog. Gipsplaten zijn van veel later meen ik. Die zetten veel mensen zelf op hun gestucte plafond toen de karakteristieke randjes (omlijsting van het plafond - knap stucwerk) 'uit' waren en men strakke plafonds wenste. In dezelfde tijd dat men ook paneeldeuren, suitedeuren en klapdeuren naar de vuilstort bracht

Maar hoe dan ook, als er over riet gestuct is eertijds, dan zal het stucwerk wel veel barsten vertonen. In mijn huidige huis (wat destijds een goedkoop arbeiderswoninkje was, dus hop: op het riet stucen. Gek genoeg dan wel weer inclusief mooie randjes, maar dat was standaard toen.) zitten er ook barsten in. Als ik er zou blijven wonen had ik het wel laten herstellen. Ik had al een offerte liggen: zo'n 1.300 euro voor een kamer ensuite, en dan dus met herstel van de randjes. Tamelijk kostbaar dus.
In ons nieuwe oude huis is er bij de bouw gestuct op hout (denk ik? Geen riet in elk geval). Geen barsten (Ik heb geen idee wat er buiten de woonkamer op de vloer ligt, welke apparaten er in de keuken zitten, of hoe het toilet eruitziet, maar er zaten geen barsten in het plafond - waar een mens al niet op let bij een bezichtiging )

O en ik vind de bank erg gaaf Gedurfd
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:19:26 #211
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_31682477
Zelf woon ik ook in een jaren '30 huur (boven)woning.

Gelukkig zitten er overal nog paneeldeuren in!!! En granieten vensterbanken, brede plinten, orginele deurscharnieren, balustrade, houten trapleuning.
Helaas is het huis heel erg uitgewoond en door vorige buren verpest....("ergernissen vd vorige bewoners")

Maar wat een crime om die paneeldeuren te opknappen en zeker die randen!!! ... Heb ze allemaal (20!!) deuren moeten verfafbranden.... Er zaten overal wel stukjes verf af (zogenaamde springlagen) en veelal gewoon verflagen over verflagen (zonder tusen te lagen te schur
en vooraf!?)... Dus ikke allemaal afbranden en gronden en lakken. Ben wel weken/maanden zoet mee.

Over de plafonds...... Die sierranden en die randen van 10 CM waarover Duderinnetje heeft...

Ik heb op aanraden van een kennis gewoon gipsplaten genomen. Simpele goedkoopste, doch stevig. En dan stroken van 10cm gesneden (RUSTIG) en steeds weer... en dan met montagekit vastgeplakt, en hier en daar voor alle zekerheid met gipsplaatschroeven vastgemonteerd. Als er toch nog kieren/naden waren... gewoon acryllaat of beetje stuckmiddel in slagroomspuit doen en die opvullen! Latexen en je ziet er nix van! Veel goedkoper dan houten latten/planken nemen.

(Klein risico is dat die stroken tijdens het monteren wel eens doormidden willen breken, dus 2 paar extra handen zijn wel handig tijdens het vastzetten van die stroken!)

JA, helaas zijn er mensen die in de jaren 70 al die paneeldeuren, suite enzo naar de stort hebben gebracht. Gelukkig hebben we Marktplaats nog en zijn er mensen die rare prijzen voor vragen!
Zelf heb ik twee glas-in-lood deuren gekocht, in dezelfde plaats, voor 10 euro per stuk! En elders in arnhem, 2-vaks paneeldeuren van een kerk (!) gratis gekregen.....

Zo is het ook goedkoop verbouwen in huis

En ik ga graag langs huizen "te koop" in de buurt, en veelal staan er op den duur wel een container voor de deur waar je veel schatten uit kan vissen!!!

- Schoorsteenmantel, houtsnijwerk/ornamenten gered vd sloop!!!
- 40m2 massief grenen vloerdelen, met V-groef, 2cm dik, niets mis mee!
- paar paneeldeuren, 4 vaks en 2 vaks
- jaren30 wastafels met opzetranden
- marmeren planchets, achterwand voor wastafel.
- 7x7 cm tegels, zwarte en witte vierkante matte
- 40cm doorsnee gipsen plafondornament )klein stukje afgebroken, kan hersteld worden!

Echt wel gestoord dat er mensen zijn die zomaar al die mooie spullen wegdonderen.

Wat ook een goed tip is, van ander gehoord..... af en toe op makelaarssites kijken, en jaren30 woningen bekijken om tips op te doen qua orginele authentieke details en die toepassen in huis. Bv doorgebroken kamers terugbrengen in voor- en achterkamers, en eventueel plafonds.

Die lelijke naden van later aangebrachte gipsplafondplaten (tussen de platen in) kan je opvullen met geelband, en die latexen... Zie je ook niets van!

Ik koop me blauw bij Action, voor klusmaterialen! Wat een winkel en goedkoop!

BE, erg gaaf huis en ik volg je vorderingen zeker ook!!!! Succes verder!!!
Alle dagen heel druk!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:37:55 #212
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31683906
Stefan wat goed dat je zo veel tijd in je huis hebt gestoken!! Twintig paneeldeuren opknappen, damn!

Ik begrijp alleen je plafondtip niet... heb je nu allemaal stroken van tien centimeter? Of strak, en langs de muurkanten een rand (plafondsierlijst) van ongeveer 10 cm? (dat bedoelde ik namelijk).

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderinnetje op 25-10-2005 19:09:52 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:02:05 #213
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_31684186
Duderinnetje. Ja, Gipsplaten van 60 cm breed standaard bij Praxis, Gamma... en dan stroken van 10cm snijden.... Met metalen lat en stanleymes (mesje regelmatig vervangen, kan snel bot worden hierdoor) en dan snijden maar... paar keer hele lengte en dan omdraaien en weer snijden. Zelf eerst goede kant *witte* en vouwen op laatst andere kant door donkere kant snijden. En als er toch hier en daar stukje af is of ongelijk is... opschuren met schuurpapier.
Evt alvast een laag latexen vóórdat je het gaat monteren op plafond.
Evt. beetje montagekit uitstrijken hier en daar en daarna met gipsplaatschroeven vastboren.

Meestal zijn er al gipsplatenplafonden op (zoals je zelf zei, over de orginele riet/stuckplafonden).
Zoja, dan zijn er toch altijd houten balkjes tussen nieuwe en oude plafonden.

Zet de gesneden stroken vast met gipsplaatschroeven (of gewone spaanplaatschroeven, maakt niets uit) óp / tegen die houten balken. Meestal kan je die houten balken wel zien (in een kiertje tussen muur en gipsplaat..)

Het is al met al wel meer werk dan kant en klaar houten planken nemen.....
Alle dagen heel druk!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:19:07 #214
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_31684333
Effe vergeten bij te zetten.... Het gaat inderdaad om die randen langs de muren, plat op plafond.
Kieren/naden tussenin kan je opvullen met acryllaatkit (goedkoop bij Action), schroefgaten dicht plamuren of stucken. Tandapasta is ook handig om te gebruiken om die gaten op te vullen.

Als je ernaast nog een sierrand (ribbels) wil nemen, dan is houten profiel- of gewone latten wel mooier/beter. (of die kant en klare van Praxis/Gamma).

Je hoeft heus niet heel de plafond te gaan stucken, alleen die randen tussen de plafondplaten opvullen met stuck en strak met plamuurmes. Latexen/witten overheen.. zie je niets van.

Zelf heb ik die stroken gipsplaat ook toegepast tegen de houten lat die eventueel je gebruikt voor gordijnrail vast te zetten.
Staat ook mooier omdat dat rand dan ook doorloopt vóór de gordijnrail (die je van binnenaf ziet).

Nog niet gedaan, kom nu pas op... ben nu even verzinnen hoe je die randen maakt aan de binnenkant/onderkant van de trap..... Dacht aan buigzaam MDF strook vastzetten.... of een smal lat natmaken en vastzetten op 10 afstand en extra lat tegen de muurzijde aan en tussenin stucken (afreien)... en later die latten afhalen en die "open" later opvullen met stuck.
Alle dagen heel druk!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:57:09 #215
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_31684917
Ik snap t nog niet....
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:15:08 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31689150
Even een snelle update van vanavond.

Stinkie heeft 'even' laminaat gelegd in de slaapkamer!
Zo mooi! Die is dus ook bijna klaar.

(beetje wazige foto zie ik nu)

En hij heeft het zeil op het kelderluik (door mijn vader gemaakt) vastgeniet. Daar staan nu wat spullen uit de bijkeuken zodat hij die morgen kan gaan witten.

Ik heb het laatste stukje plint tegen het plafond geverfd, de vensterbank een 2e laag (in de juiste kleur) gegeven en de lat tegen het achterkozijn geverfd:

(ook wazig. )

En toen heb ik nog even de keukendeur en deurstijl geverfd. Nu is al het verfwerk in de woonkamer af en is de woonkamer dus gewoon klaar!

(Het kattenluik gaat er weer op).

En ik heb de drempel naar de bijkeuken ook maar even geverfd:

We zijn er trouwens ook achter wat er nou mis gegaan is met de kleur van de trap.
Die klopt namelijk wel met de kleur op het kleurkaartje.
Blijkbaar heeft de jongen bij de praxis (ik werk hier nog maar net) mij dus in eerste instantie niet de juiste kleur meegegeven.
Ze hebben daar nog een 'ouderwetse' machine waarbij ze het labeltje van de verf zelf moeten schrijven en ik gok dat hij met zijn vingertjes 87 ipv 77 in de computer heeft ingetikt.

Op zich geen probleem, want ik vind dit dus mooier dan de echte '77' maar nu moeten we dus nog wel uit zien te vinden welke kleur er dan wel op de deuren zit. De verf is namelijk bijna op en er moeten wat deuren aan de binnenkant gedaan worden.

Nou ja goed, hopen dat de echte verfwinkel een scanner heeft om de kleur te bepalen.
pi_31689317
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:15 schreef Brighteyes het volgende:

Ze hebben daar nog een 'ouderwetse' machine waarbij ze het labeltje van de verf zelf moeten schrijven en ik gok dat hij met zijn vingertjes 87 ipv 77 in de computer heeft ingetikt.
Bij de verfwinkel op de hoek hebben ze een machine staan waar je ook de orderhistorie kan zien; oftewel welke types verf er allemaal zijn gemaakt de afgelopen week. Als de praxis ook zo'n soort machine heeft scheelt je dat een hoop gedoe. Moet de praxisjongen niet een complete n00b zijn, en wel weten hoe ie daarbij komt in 't menutje

(bij de gamma had ik je sowieso geen kans gegeven )

[ Bericht 6% gewijzigd door joshus_cat op 25-10-2005 23:35:07 ]
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:27:29 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31689507
Heb ik ook nog aan zitten denken, of dat niet stiekem uit zo'n machine gehaald kan worden. Ga ik gewoon even vragen morgen.
pi_31689988
Mooi dat laminaat, en de rest ook
Kattenluikje
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:48:47 #220
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31690100
Jullie zijn echt hard bezig.... turbo aan ?
pi_31690159
Ziet er goed uit tot nu toe! Alleen die bank.....afgrijselijk! Die stinkie....handig in huis. Dat had ik nou nooit gedacht
Back in business.
pi_31694890
jullie gaan hard zeg! de bank is echt super. wel ben ik niet zo gecharmeerd van dat grijs. maar dat kan er aangekleed met alle meubels/gordijnen etc heel anders uitzien natuurlijk. dus ben benieuwd.

hoe staat t trouwens met de granieten vloer?
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:49:04 #223
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31695066
Meelurkpost
Ik vind jullie bank mooi van lelijkheid Geweldig!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_31695427
jah het ziet er allemaal strak uit en jullie gaan snel als je na gaat dat ik nu 1,5maand de sleutel heb.

En de bank, tjah niet helemaal mijn smaak denk ik :-P
pi_31696260
Een ska-kelderluik!
Mijn heeft datzelfde zeil in zijn gangetje gelegd (alleen lang niet zo netjes hahahaha).
Hij heeft nog over, mag ik hebben voor in mijn nieuwe woonst (ooit).
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:07:04 #226
66444 Lord_Vetinari
pi_31696285
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:58 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ja, wijs jij me maar op de spijkers, dan weet ik waar ik ze op kan ruimen

Geen spijkers in mijn plinten
Het ligt zo strak dat ie beesten er toch niks mee kunnen. En zowel, dan ligt er vast wel ergens een schoen in de buurt
Ach, ach, ach, wat lief naief. Jij bent ook 's nachts continu in de buurt? Of overdag de hele dag? Katten krijgen dat los, heus.
pi_31696665
Wow!!!!! Dat schiet mooi op!
ik zou er trots op zijn
Voices tell me I'm the shit.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:30:39 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31697949
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:05 schreef Syrena het volgende:
Een ska-kelderluik!
Mijn heeft datzelfde zeil in zijn gangetje gelegd (alleen lang niet zo netjes hahahaha).
Hij heeft nog over, mag ik hebben voor in mijn nieuwe woonst (ooit).

Ik had het hier in mijn oude huis op de overloop en in het washok liggen en nog heel veel over.
In mijn vorige huis lag het ook in de gang en op het toilet... het hoort er wel een beetje bij hè. Al is het maar een klein stukje!

Ja, dat tempo. We hebben dat vorige week ergens ingezet en het bevalt blijkbaar wel. Iig zijn we verder dan ik zelf gedacht had. Bijvoorbeeld onze slaapkamer. Dat zouden we wel doen als we erin zaten. En nu is die gewoon zo goed als af en zaterdag zeker weten af. Bedje erin en slapen maar. Er zit alleen nog niks voor de ramen.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:58 #229
19297 stinkie
pi_31698335
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:50 schreef Shirley het volgende:
Ziet er goed uit tot nu toe! Alleen die bank.....afgrijselijk! Die stinkie....handig in huis. Dat had ik nou nooit gedacht
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:46:38 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31711685
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:50 schreef Shirley het volgende:
[...]
Die stinkie....handig in huis. Dat had ik nou nooit gedacht
En kijk een... hij kan nog schoonmaken ook!

woensdag 26 oktober 2005 @ 23:52:06 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31711880
De laatste loodjes... En ze wegen als vanouds het zwaarst.
Morgen is het 2 weken geleden dat we de sleutel kregen... En we hebben zo veel gedaan sindsdien!
Zaterdag gaan we verhuizen!

Vandaag heeft stinkie de bijkeuken gewit, alleen blijft die rottige beits er doorheen komen. Morgen nog een keertje dus.

Ik heb boven op de slaapkamer en op het kleine kamertje de latjes langs het plafond geverfd en in het kleine kamertje de plintjes.
En de trapleuning! (Mijn moeder: Oh? Toch wel? )

En ik heb de trap opnieuw geverfd in wat het meest leek op de kleur die er in de rest van het huis zit. Al pratende met de mevrouw van de verfwinkel denken we te weten wat er mis gegaan is bij de Praxis. Waarschijnlijk heeft die lieve jongen de kleurstoffen voor 1 liter verf bij 2,5 liter verf gedaan. En dan wordt het idd een heel stuk lichter. Nou ja goed, ik ben hem dankbaar want ik vind dit veel mooier:

(bovenste helft is de verf zoals hij hoort te zijn)

Ik weet niet helemaal zeker of hij overal goed gedekt is, ik hoop van wel, want liever ga ik de trap niet voor een 3e keer verven.

Morgen gaat mijn moeder mss nog wat verven en anders alvast beginnen met schoonmaken van de keuken. Mijn vader gaat planken maken in de trapkast op de overloop zodat daar straks de handdoeken en het beddengoed in kunnen.

Ik zit inmiddels een beetje ziekig thuis dus ga morgen hier alvast maar het een en ander inpakken.
pi_31711962
Toch die trapleuning schilderen hè!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:58:32 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31712069
Jij was tegen?
Ik heb jouw mening dan gemist... anders had ik die uiteraard niet genegeerd!
Mijn moeder boeit me niet, maar jouw deskundige mening... damn... Ik ga morgen een verfbrander huren.

Sorry... ik irriteerde me mateloos aan dat stukje hout.
Hoewel hij wel mooi was toen hij geschuurd was.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:59:46 #234
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_31712101
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:55 schreef Dirkh het volgende:
Toch die trapleuning schilderen hè!
pi_31712145
Die trapleuning MOET geschilderd

Zaterdag al verhuizen
Ik ben zoooooooo dying benieuwd

sterkte
pi_31712196
Stoer wijf ben je ook!

Ben keitrots op je én op je kersverse echtgenoot.

stinkie, die pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiintjes
Eeuwig vijfentwintig
pi_31712248
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:58 schreef Brighteyes het volgende:
Jij was tegen?
Ik heb jouw mening dan gemist... anders had ik die uiteraard niet genegeerd!
Mijn moeder boeit me niet, maar jouw deskundige mening... damn... Ik ga morgen een verfbrander huren.

Sorry... ik irriteerde me mateloos aan dat stukje hout.
Hoewel hij wel mooi was toen hij geschuurd was.
Ik heb geschreven dat je die mahonie moet lakken. Niet in een passende kleur. Dat staat niet, een leuning moet breken, zeker in een woning zoals jullie hebben.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:12:20 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31712497
Sorry Dirkh...
Ik wilde zelf voor het donkergrijs gaan idd vanwege de 'breking' maar het advies was licht... en ik wilde hem per se geverfd hebben. Heb het niet zo op houtjes...
Nou ja goed...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:22:53 #239
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_31712821
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:52 schreef Brighteyes het volgende:
De laatste loodjes... En ze wegen als vanouds het zwaarst.
Morgen is het 2 weken geleden dat we de sleutel kregen... En we hebben zo veel gedaan sindsdien!
Zaterdag gaan we verhuizen!

Ik zit inmiddels een beetje ziekig thuis dus ga morgen hier alvast maar het een en ander inpakken.
Zaterdag al?
Wouw wat gaaf!
Jullie hebben echt ongelofelijk hard gewerkt zeg! En beterschap
Ziggy played guitar
pi_31713643
Je kunt hem altijd nog een keertje mahonie verven BE

't Wordt steeds mooier!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:42:02 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31759791
Gisteren geen verbinding, nu even tussen de bedrijven door met de laptop op mijn knieeen op een doos zittend.

Jullie hebben nog een paar foto'tjes tegoed... Maar die komen morgen of zondag, samen met de na-foto's van de verhuizing.

In het oude huis is alles boven ingepakt, ik ga morgen terwijl de mannen verhuizen de woonkamer doen samen met mijn zusje.

Mijn schoonmoeder staat nu de keuken te poetsen en mijn moeder heeft vandaag nog weer een paar deuren geverfd boven!

Tot morgen of tot zondag!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:43:06 #242
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31759808
suc6 BE!
It's Time To Shine
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:49:40 #243
11458 ivetje
pi_31759953
Ben je niet bang dat je die trap binnen no time weer opnieuw kan doen?? Of komen er nog van die stoffen tredes op ofzo? Als je het alleen geverfd laat is het er denk ik erg snel weer af...merk dat hier met de dorpel tussen 1 kamers nl al
To infinity…and beyond!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:57:31 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31763137
Er zit speciale vloerverf op de trap. Sikkens Rubbol Satura. Dat heb ik in mijn eervorige huis ook op de trap en vloer gehad. Blijft prima zitten.
pi_31763203
van die stoffen tredes zijn niet mooi, maar uitglijden kan je ook niet meer. hebben wij thuis ook. vind t niet staan, maar erg nuttig zijn ze wel.

gaat wel erg snel, Brighteyes! Nu al verhuizen. ben benieuwd hoe de bank in de aangeklede huiskamer er uit ziet.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:11:40 #246
11458 ivetje
pi_31763445
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Er zit speciale vloerverf op de trap. Sikkens Rubbol Satura. Dat heb ik in mijn eervorige huis ook op de trap en vloer gehad. Blijft prima zitten.
Ow ok Ik d8 al...heb hier dus gewone verf op de dorpels gebruikt en dat gaat idd slijten, maar vind dat niet zo heel erg

Maar het schiet al aardig op zeg!! En morgen spannende dag dus Veel plezier alvast!!
To infinity…and beyond!
pi_31764085
Heel veel plezier en vooral sterkte gewenst
Verhuizen is vreeeeeeeeeeeeselijk, maar áls het allemaal in je nieuwe huis staat en je gaat doos voor doos uitpakken is het !!!!!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:18:05 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31768266
De bank duurt helaas nog 10 weken...

En over de trap... ik vraag me af of die antislipstripjes ergens te koop zijn, dat we die erop kunnen plakken...

Goed... toch nog een paar foto'tjes.

Gisteren ging mijn vader de goudkleurige inbouwspotjes in de keuken vervangen door rvs look.
En dit zit er onder het keukenplafond:

(Ik heb geen foto van het resultaat. )

Het laatste stukje dat geverfd moest geworden in de gang is ook af:

Met nieuwe deurkruk en slot!

De trapleuning er weer op, als verhuishulpje, anders blijven we constant aan die beugels hangen. Van de week gaat hij er weer af en ga ik hem donkergrijs maken.

Alle deuren op de overloop zijn ook klaar!
Nu alleen nog de binnenkant van de kastdeur en de binnenkant van de deur op het kleine kamertje. Maar verder zit alles in de verf!

En... we zijn net wat spullen uit stinkies flat gaan halen en in de tussentijd heeft mijn vader de boekenplanken opgehangen en heeft mijn moeder de boeken er alvast op gezet!

Het wordt gewoon een echt huis!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:20:58 #249
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31768346
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:18 schreef Brighteyes het volgende:

Het wordt gewoon een echt huis!
heel veel suc6 dit weekend!
It's Time To Shine
pi_31768651
Wauw die boekenplanken
pi_31774341
Veel succes met de verhuizing!!

Of, als je dit erna leest, proost op jullie nieuwe huis!! Wat is er veel gebeurd dat afgelopen 14 dagen.
pi_31774665
Be! Wat mooi!

En die bank Ik heb er ook serieus over nagedacht, maar ik weet zeker dat Crookkie hem niet mooi vind

Succes met de verbouwing!!

ps: mooie trouwfoto's
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:32:15 #253
3011 E.T.
pi_31775647
volgens mij hebben ze van die antislip-stripjes voor de trap bij Ikea. (daar hadden ze ze voorheen tenminste).

Ziet er verder allemaal goed uit! Sterkte met verhuizen dit weekend!
pi_31779928
BE en stinkie
Hoe is het gegaan vandaag???

Als je dit leest zijn jullie verhuisd !
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:22:24 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31789938
Moe, gesloopt...
Maar alles is over. Alleen nog wat losse rommeltjes en de tuintafel morgen en dan is alles hier.
De poezen zijn al op ontdekkingstocht.

Ik heb wel een paar foto'tjes maar even niet echt de puf...
En sowieso staat nog niks waar het moet staan.

Stinkie vroeg net om een handdoek... Goede vraag!
Ik ga zo wel even spitten. Alleen de keuken is zo goed als klaar. Die hebben mijn moeder en zus ingeruimd!
En ons bed staat. Strakjes lekker slapen!

Eerst nog even naar een halloweenfeestje straks.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:23:09 #256
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31789969
mooi zo BE!

lekker snel allemaal!

hulde voor je hulpers ook
It's Time To Shine
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:37:11 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31790451
Echt wel hulde!
pi_31795569
En hoe hebben jullie geslapen?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:29:06 #259
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31795664
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 23:26 schreef Bluezz het volgende:
En hoe hebben jullie geslapen?
ik geloof dat ze nog moeten
It's Time To Shine
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:56:47 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31801920
Bluezz! Je avatar! Wat doe je! Ik herkende je niet!

Ik heb geslapen als een blok. Maar goed, leg mij ergens horizontaal en ik slaap, dat maakt niks uit. stinkie is tig keer wakker geweest vannacht. Die ligt nu ook nog gewoon lekker in bed.
Ik ga zo maar eens broodjes bakken en een klein beeje puinruimen.

M'n schoonvader komt om 12 uur en dan gaan we de laatste rotzooi uit het andere huis halen. Even overal stofzuigen, het zeil eruit, borstel door de plee en dan geloof ik het allemaal wel. Dan hoef ik alleen nog maar morgen daarheen voor de sleuteloverdracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 30-10-2005 10:53:48 ]
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:57:33 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31801926
Oh shit... ik zie nu pas aan de tijd op het forum dat de klok vannacht een uur teruggegaan is. Dat was ik straal vergeten.
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:36:17 #262
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31803019
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Oh shit... ik zie nu pas aan de tijd op het forum dat de klok vannacht een uur teruggegaan is. Dat was ik straal vergeten.
waar fok allemaal niet goed voor is
It's Time To Shine
pi_31803287
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Idem.
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:12:18 #264
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31817115
@BE. Hoe lang denken jullie nog nodig te hebben om alles echt helemaal op orde te krijgen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:17:32 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31830647
Ik ga vandaag lekker verder met uitpakken en inruimen. En ik vermoed dat we aan het eind van de week toch wel zo goed als op orde zijn. Er moeten nog wat lampen opgehangen worden enzo. En het dak van de schuur geisoleerd enzo.

19 Nov. hebben we ons housewarming-trouwfeest hier, dus dan moet het toch wel aan kant zijn. Maar dat gaat wel lukken hoor!
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:35:56 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31832060
De zooi in de vrachtwagen zaterdag:

Mijn uitzicht links op dit moment:

Mijn uitzicht rechts:

Ik ga maar eens wat doen!
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:37:17 #267
11458 ivetje
pi_31832084
Leuke hoera-ballon van T-mobile heb je daar Wij hadden hem hangen bij onze house-waming
To infinity…and beyond!
pi_31833100
zo, de cactus staat op de vensterbank. dat fleurt lekker op. gefeliciteerd met jullie nieuwe paleisje BE & stinkie. wat een werk hebben jullie verzet! fijn dat de verhuizing achter de rug is.
(en de kleuren van de bank vind ik heel leuk, alleen jammer van die kussens, net iets te druk m.i.)
succes met het uitpakken en installeren.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:45:49 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31834983
Een klein beetje orde in de chaos:

Nu nog op zoek naar een leuk kastje dat die dozen kan vervangen. Er zijn nog wat spulletjes die een plekje zoeken.
Oh, en die gele stoel onderin beeld gaat eruit!
Als de nieuwe bank er komt willen we daar sowieso niet nog een extra stoel bij en deze staat nu zo vreselijk dik en lomp te zijn.
Dus die wandel ik van de week even naar het grof vuil
pi_31835095
Wat een grappige fauteuils.
pi_31835113
Ow, wat zonde.
pi_31835151
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ow, wat zonde.
Ja, het eerste wat ik dacht: *kuch... Vraag & Aanbod [Te Geef!] Maar wel zelf ophalen...
pi_31835200
'k Heb geen ootoo...
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:59:47 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31835320
Ik heb ook wel aan V&A zitten denken hoor, en dan in combinatie met de bank, alleen duurt de bank nog eventjes, en ik denk niet dat iemand zegt 'ik kom de stoel alvast halen en dan over 3 maanden kom ik de bank wel halen.

Hmmm... maar goed, ik ga er toch nog even over nadenken dan... ergens is het wel zonde. Ze zijn niet meer zo goed als nieuw, maar toch nog wel heel mooi.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:00:39 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31835337
Lupa, waar woon je ergens?
*hoopt niet aan de andere kant van het land...
pi_31835352
Ik vind ze echt leuk, maar jullie wonen te ver. Anders zou ik bank en stoelen graag willen hebben en dan zou het me ook niet uitmaken, die tijd.
pi_31835359
Ik woon in Friesland.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:03:39 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31835397
Oef!
Ik dacht nog, anders gooi ik dat ding op de aanhanger en kom ik hem even brengen, maar Friesland is me net even een stapje te ver weg. Sorry...
pi_31835459
Ja, is ook te ver. Waarom woon ik altijd te ver? Ik moet naar de Randstad verhuizen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:22:59 #280
19297 stinkie
pi_31835814
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Oef!
Ik dacht nog, anders gooi ik dat ding op de aanhanger en kom ik stinkie hem even brengen, maar Friesland is me net even een stapje te ver weg. Sorry...
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:23:51 #281
19297 stinkie
pi_31835841
quote:
Wat een grappige fauteuils.
quote:
Ow, wat zonde.
pi_31835845
Oh, dus jij wilt 'm wel brengen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:25:35 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31835875
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:22 schreef stinkie het volgende:

Van de week mocht ik er nog wel mee rijden?
En jij wil hem toch ook kwijt?
En als ik er dan iemand blij mee kan maken...

Nou ja goed, ik ga iig nu een V&A topiekje openen.
pi_31835911
Doe dan even een linkje hier zodat ik ze goed kan bekijken en kan treuren dat ik in Friesland woon.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:47:40 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31836384
quote:
pi_31836924
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:45 schreef Brighteyes het volgende:

Oh, en die gele stoel onderin beeld gaat eruit!
Als de nieuwe bank er komt willen we daar sowieso niet nog een extra stoel bij en deze staat nu zo vreselijk dik en lomp te zijn.
Dus die wandel ik van de week even naar het grof vuil

Krijg je er nu toch nog centjes voor...

Jullie huisje schiet trouwens wel op.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:13:13 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31837002
Jup!
Hij is al weg ook!

En ja, het schiet op. Hoewel mijn tempo vandaag lager ligt dan gepland, maar goed, ik heb verder geen andere plannen deze week, dus het kan op mijn eigen tempo.
Nu eerst boodschappen doen. HONGER!
pi_31837049
Dat is snel.
pi_31837151
geen gelul, ik wil foto's
pi_31838299
Wat een heeeeeeeerlijke teringbende
Heerlijk in je eigen tempo nu BE, dit is na het opknappen het leukste
HW je bank/stoel helemaal goed

Stinkie ben jij ook nog vrij deze week?

En meer meer meer foto's
Onverzadigbaar zijn we hier
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:02:30 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31838369
Ik heb eerlijk gezegd de afgelopen 2 uur weinig meer gedaan.
Ik zal zo maar weer eens in beweging komen. En dan later mss foto's van de chaos boven.
pi_31838436
Oh en heb je de nieuwe kleur voor de trap/leuning al uitgeprobeerd?
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:05:06 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31838439
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
Jup!
Hij is al weg ook!

En ja, het schiet op. Hoewel mijn tempo vandaag lager ligt dan gepland, maar goed, ik heb verder geen andere plannen deze week, dus het kan op mijn eigen tempo.
Nu eerst boodschappen doen. HONGER!
Staat ie er al dan? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:07:39 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31838502
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Staat ie er al dan? .

Zoals ik gisteren tegen stinkie zei: 'Ik kan niet heksen'.
We zijn even aan het bedenken of het niet toch handiger is om alles in 1 keer af te leveren, maar dat gaat wrsch niet passen in en op 1 aanhangwagentje.

* Brighteyes gaat maar weer eens een doosje uitruimen.
pi_31838824
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:13 schreef Brighteyes het volgende:

Nu eerst boodschappen doen.
Je woont nu in een hele andere wijk toch?
Dus de boodschappen doe je ook ergens anders, vind ik ook altijd een groot voordeel, leuk, weer andere winkels
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 15:34:04 #297
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_31839258
Oooh ik ga zo lekker slapen daar
Is er al een logeerkamer gereed?

Wat is het nu al een fijn huisje geworden zeg, en het is nog niet eens klaar!
En ik ben helemaal wild van die bank, wat een ontzettend tof ding zeg!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:38:28 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31839371
Bluezz, ik kan nu weer boodschappen doen waar ik vroeger ook altijd ging.
En het is op loopafstand! Rugzakje om en gaan! Zo lekker. Ik krijg er gewoon een vakantiegevoel van!

Ik mag de oude fiets van een vriendinnetje hebben, dus ik ben straks ook weer mobiel. Mijn fiets is 6 weken geleden gejat en ik had nog geen andere gehaald. Dus straks kan ik gewoon op mijn fietsje naar de stad enzo.
Donderdag naar de markt, kijken of ik gordijnstof kan vinden.

Skaai, er is plek voor je bedje hoor!
Jammer genoeg zal de bank er nog niet zijn met het feestje, maar goed, ik zal wel foto's posten als het zover is!
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:41:58 #299
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31839475
Als iedereen maar voorzichtig doet met mijn bank tijdens het feestje dan .
Get woke, go broke!
pi_31839533
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:41 schreef HeatWave het volgende:
Als iedereen maar voorzichtig doet met mijn bank tijdens het feestje dan .
We gaan erop springen, neuken, kotsen en hangen
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:45:48 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31839599
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

We gaan erop springen, neuken, kotsen en hangen
Gelukkig hoef ik pas te betalen bij bezorging en keuring .
Get woke, go broke!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:34:41 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842587
Verder in: BE en stinkie's paleisje - deel 2
Met alle foto's op volgorde in de herhaling!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')