abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:57:18 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31520276
Zooo, tijd voor het dagelijkse update-je. Veel kan je niet doen in een paar uurtjes, maar we hebben toch nog weer een hoop gedaan.
stinkie heeft de slaapkamer boven gewit. De muren en het plafond.
Helaas moet het glasvezel behang minstens 2 keer voor je echt resultaat ziet, maar toch is er al wel zeker verschil met gisteren:

En ik ben beneden verder gegaan met verven. Er kwam een vriend van me langs en we moesten even bijkleppen, dus helaas iets minder gedaan dan ik van plan was, maar toch het hele achterkozijn in de verf gezet:

De lichte delen moeten uiteraard nog, maar ik ga eerst zoveel mogelijk met donker doen, dan kan dat drogen en daarna de lichte delen.

Morgen weer een dag!
pi_31537523
ik wil niet vervelend zijn, maar ik doe het toch

je kan beter eerst een lichte kleur verven, en daarna de donkere kleur

al het grijs wat je nu op de stukken wat witgaat worden morst, is lastig over te schilderen. terwijl het andesom wel makkelijker gaat (je hebt gevlekt met lichte verf, dan hoef je dat niet extra te schilderen met het grijs om het te laten dekken)

nu moet je twee keer afplakken

maar misschien had ik dit eerder moeten zeggen, want het grijs zit er al op
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:29:52 #103
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_31542841
Ehhh... BE, weet je dat je woning op de laatste foto belachelijk veel op de mijn woning lijkt?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:34:47 #104
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_31546609
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:51 schreef Gurb het volgende:
ik wil niet vervelend zijn, maar ik doe het toch

je kan beter eerst een lichte kleur verven, en daarna de donkere kleur

al het grijs wat je nu op de stukken wat witgaat worden morst, is lastig over te schilderen. terwijl het andesom wel makkelijker gaat (je hebt gevlekt met lichte verf, dan hoef je dat niet extra te schilderen met het grijs om het te laten dekken)

nu moet je twee keer afplakken

maar misschien had ik dit eerder moeten zeggen, want het grijs zit er al op
Maar als je dan met de donkere verf vlekt op de lichte heb je toch hetzelfde probleem?

Het gaat snel zeg!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:05:53 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31547645
Gurb, je hebt op zich gelijk, maar bij dit deel wat ik gisteren geschilderd heb is de overlap minimaal. De raampjes en deuren kunnen open. Het gaat alleen om de panelen beneden onderin.

Bij de paneeldeuren zelf was ik wel dit van plan, alleen was het gewoon praktischer om hier even met het donkere te beginnen. Mijn moeder gaat donderdag een heleboel verven en dan hoeft ze iig niet op de trap te gaan staan klooien enzo.

Bankrupcy, wat grappig! Je woont niet toevallig in Gouda? Hoewel... dit soort huizen staan door heel Nederland.

Vandaag hebben we maar een paar uurtjes geklust. Mijn moeder was jarig en er kwam nogal wat visite die pas gisteren het bericht van ons trouwen hebben gekregen. Dus er moest gefeliciteerd worden enzo.

Ik heb de slaapkamer en de beertjesmuur op de voorkamer gewit. De slaapkamer is qua muren nu klaar, de voorkamer moet nog 1 keertje.
Nu moet er in de slaapkamer nog een klein stukje geverfd worden en dan kan de vloer erin! En dat terwijl we deze kamer eigenlijk pas zouden doen als we er al in zaten.

Stinkie heeft het kleine kamertje aan de voorkant behangen met glasvezelbehang.
Er moet nog 1 baan, maar het spul was op.

Zo zag het er iig uit:

Later volgt een na-foto.

En om jullie foto's van witte muren te besparen heb ik maar wat foto'tjes gemaakt van wat er nog moet gebeuren.

De deuren naar het toilet en de trapkast.

De voordeur, de meterkast en het zijraampje (onder de poort).

De trap.

Het trapgat.

Nog een keertje het trapgat.

De trapkast op de overloop en de trap naar zolder.

Zooo, hebben jullie nog wat meer beeld bij hoe het eruit ziet.
Allemaal voor-foto's. Hopelijk snel de na-foto's.

Oh ja... en naast het verfwerk moet dat alles dus ook gewit worden.

En nu...

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 19-10-2005 08:21:26 ]
pi_31552674
Wat een leuk huis zeg!

Zeker boven, met die schuine kamer (eennalaatste foto)

Ben benieuwd naar de na foto's
pi_31552731
Wat een geverf zeg, maar dan ben je er gelijk weer een paar jaar vanaf.

Ik vind trouwens de tuindeuren echt heel erg leuk!
pi_31564881
Ziet er erg mooi uit!
Maare..volgens mij zou ik echt niet van jouw trap afdurven
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:28:20 #109
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31566554
@Be hebben jullie eigenlijk nog een grote zolder op het huis? Of is het meer zo'n rommelzolder?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31567993
Ooohhh BE wat is het toch een snoeperig (bewerkelijk ) huis
Het zal zoooo mooi worden
Al die paneeldeuren, prachtig!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:35:11 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31569462
De trap went hoor! Maar hij is best steil idd.

En Martijn, we hebben een behoorlijk ruime zolder! Daar komt tzt ooit de studeerkamer en dan hebben we ook nog een voorzolder door het puntdak wat we daar boven de poort hebben.

Dit is de provisorische plattegrond die ik ooit zelf getekend heb:

Vandaag zijn we boven verder gegaan. Ik heb de beertjes wand nog een lik latex gegeven dus die is mooi wit en ik heb nog 1 wand van onze slaapkamer nog een keer gelatexed, daar zaten nog strepen op.

stinkie heeft het kleine kamertje verder behangen, was nogal een gepiel en gepriegel bij de verwarmingsbuizen. Daarna heeft hij 2 muren daar alvast gewit en een paar kleine stukjes op de overloop.

Ik ben gaan verven in de slaapkamer. Moonah's randje, zoals ik het in gedachten noem, de plinten en de deurstijl.

Moonah's randje voor:

En na:

We waren van plan het raamkozijn niet te doen omdat dat er hoogstwaarschijnlijk toch uit gaat ergens volgend jaar, maar het steekt nu wel heel erg af bij de witte muren en de lichtgrijze rand erboven dat ze er van de week toch maar aan gaan.

En dan de deurstijl, voor:

En na:

Het is wel heel dankbaar werken hoor, want het knapt echt zienderogen op allemaal!
pi_31573745
tis echt een enig huis maar wel een keimoeilijke trap als je dronken bent
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 oktober 2005 @ 16:10:36 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31582093
Be hoe zijn je buren eigenlijk? Heb je al kennisgemaakt? Beetje leuke types??
Snobs have more fun!
KLIK!
  Jubileum moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 19:40:52 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31585728
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 03:46 schreef DarkElf het volgende:
tis echt een enig huis maar wel een keimoeilijke trap als je dronken bent
Ik zat er ook al met scheve ogen naar te kijken, wat een enge trap!
Het wordt mooi BE!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:48:15 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31585895
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Be hoe zijn je buren eigenlijk? Heb je al kennisgemaakt? Beetje leuke types??
Ja, woon je in een beetje jonge buurt of zijn het allemaal van de oudere mensen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:55:02 #116
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_31586033
beetje blauw hier
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:44:31 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31590773
Blauw ben ik gelukkig nog nooit geweest, dus wat dat betreft is die trap voor mij niet zo heel gevaarlijk.

Het is een heel gemeleerde buurt zoals ze dat netjes zeggen. Er wonen wat oudere mensen, maar ook heel veel jonge mensen. Veel jonge gezinnen enzo.
De buren direct naast ons 'ken' ik al best aardig. Met de buurvrouw heb ik op de peuterspeelzaal gezeten en de buurman zat bij mij in de schakelklas op de lagere school. Hij is een zoon van goede vrienden van mijn ouders. Een leuk stel met een zoontje van 2.
Aan de andere kant van de poort woont ook een jong stel. We hebben nog geen kennis gemaakt. Ze hebben 2 hondjes en zijn volgens mij van het iets zweverige type. Rode en paarse voile gordijnen en een vensterbank vol met wierook zijn de 2 hints.

En Dude... Natuurlijk zijn het leuke mensen... Jaren '30 woningen he!

Vandaag is mijn moeder de hele dag aan het verven geweest!
Ze heeft oa. de panelen van een aantal deuren in de lichtgrijze verf gezet (geen foto, komt er bijna niet uit). Die panelen moeten nog een keer, want op de gang komt het oranje ertussendoor. Verder heeft ze bij de achtergevel het lichtgrijs gedaan op de raampjes, de deuren en de 2 panelen, dus die is helemaal klaar, alleen aan de rechterkant moet nog een lat tegen de muur:

Het voor-raamkozijn:

(De vensterbank gaan we ook nog verven. Ik hou niet zo van neppe houtnerfjes en hij kan er niet af zonder het stucwerk te slopen.)

En ze heeft de plinten geverfd:

Mijn vader is 's middags ook gekomen en heeft allerlei kleine klusjes gedaan. Sluitingkje op het nieuwe deurtje in de trapkast, een drempel daar gemaakt, een nieuwe plank voor op de vloer van de trapkast zodat niet mijn stofzuiger 'de kelder' in dondert als ik hem er neer zet en een splitsing gemaakt op de waterkraan in de bijkeuken, nu kan ook de afwasmachine aangesloten worden.

We waren vanavond ietwat moe; we hebben sinds we vorige week getrouwd zijn alleen maar dagen gemaakt van 7 uur-half 8 tot een uurtje of 11. Het hakt er best in zeg maar. Dus we zijn even voor gordijnen gaan kijken, maar daar zijn we nog niet over uit, we hebben een salontafel besteld (levertijd 12 weken! ) en we hebben een onwijs leuke bank gezien (terwijl we daar nog niet naar op zoek waren.
Daarna zijn we toch nog maar wat gaan doen, stinkie heeft 's de trapkast vanbinnen gewit, was echt goor, en boven nog een stukje van de overloop gewit.

Ik heb het kozijn van de deur naar de woonkamer geverfd, kan dat mooi vannacht drogen:

Morgen heb ik lekker vrij en ga ik de hele dag weer samen met mijn moeder aan de slag.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:50:00 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31590938
@BE de spotjes die er op de foto's hangen zijn die tijdelijk of zijn dat jullie nieuwe lampen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:01:28 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31591305
Die hingen er, en die gaan zeker weten weg!

We hebben voor de voorkamer wel 2 nieuwe mooi halogeenspotjes gehaald, verder hebben we alleen IKEA ijsklonten als verlichting. We twijfelen nog een beetje over een 3e spotje links achterin de kamer.
Aan de rechterkant komt de tafel te staan met lamp erboven.
pi_31591412
Mooi dat grijs wit
12 weken wachten op een salontafel Nou ja jullie hebben toch nog een leuke

En niet alleen jij bent een plintjes-expert Je hebt het van je moeder
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:06:33 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31591473
Goed he!

Die tafel moet uit Portugal komen en het heeft iets te maken met de route die ze rijden. Trendhopper heeft hem ook niet meer in de winkels staan maar je kan ze nog wel bestellen via hun.

Deze tafel is het overigens (foto even 'geleend' van Xlarge):

Ik heb deze tafel al gehad toen ik nog op de flat woonde, maar hij past niet in het huis dat daarop volgde, toen heb ik de vierkante variant gekocht:

Maar die past weer niet in dit huis, en dus wilde ik heel graag die andere tafel weer hebben. Ik heb nu wel de iets kortere variant besteld. 150 lang ipv 180.

[ Bericht 55% gewijzigd door BE op 20-10-2005 23:14:27 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:20:26 #122
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31591903
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
Die hingen er, en die gaan zeker weten weg!

We hebben voor de voorkamer wel 2 nieuwe mooi halogeenspotjes gehaald, verder hebben we alleen IKEA ijsklonten als verlichting. We twijfelen nog een beetje over een 3e spotje links achterin de kamer.
Aan de rechterkant komt de tafel te staan met lamp erboven.
Bedoel je deze ijsklonten?

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:24:18 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31597954
Ja, die ja! Ik heb er 4 in mijn woonkamer en 2 op de slaapkamer.
pi_31599414
4 stuks in je kamer, vind je dat niet veel, zelf zou ik maar gaan voor afwisseling. Maar toch het blijven leuke lampen.

Leuk hoe je huis wordt trouwens, ik volg alle verbouwingen hier op de voet omdat ik zelf ook bezig ben met een huis opnieuw te verven en achterstallig onderhoud uit te voeren wat de vorige bewoners verzuimd hadden

op http://ranzigepad.cjb.net/huis/
staan mijn foto's
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:47:36 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31599998
Be? Vind je t niet jammer dat alleen in de badkamer een deur zit naar het balkon?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')