Blauw ben ik gelukkig nog nooit geweest, dus wat dat betreft is die trap voor mij niet zo heel gevaarlijk.
![]()
Het is een heel gemeleerde buurt zoals ze dat netjes zeggen. Er wonen wat oudere mensen, maar ook heel veel jonge mensen. Veel jonge gezinnen enzo.
De buren direct naast ons 'ken' ik al best aardig. Met de buurvrouw heb ik op de peuterspeelzaal gezeten en de buurman zat bij mij in de schakelklas op de lagere school.
![]()
Hij is een zoon van goede vrienden van mijn ouders. Een leuk stel met een zoontje van 2.
Aan de andere kant van de poort woont ook een jong stel. We hebben nog geen kennis gemaakt. Ze hebben 2 hondjes en zijn volgens mij van het iets zweverige type. Rode en paarse voile gordijnen en een vensterbank vol met wierook zijn de 2 hints.
![]()
En Dude... Natuurlijk zijn het leuke mensen... Jaren '30 woningen he!
![]()
Vandaag is mijn moeder de hele dag aan het verven geweest!
![]()
Ze heeft oa. de panelen van een aantal deuren in de lichtgrijze verf gezet (geen foto, komt er bijna niet uit). Die panelen moeten nog een keer, want op de gang komt het oranje
![]()
ertussendoor. Verder heeft ze bij de achtergevel het lichtgrijs gedaan op de raampjes, de deuren en de 2 panelen, dus die is helemaal klaar, alleen aan de rechterkant moet nog een lat tegen de muur:
![]()
![]()
Het voor-raamkozijn:
![]()
(De vensterbank gaan we ook nog verven. Ik hou niet zo van neppe houtnerfjes en hij kan er niet af zonder het stucwerk te slopen.)
En ze heeft de plinten geverfd:
![]()
Mijn vader is 's middags ook gekomen en heeft allerlei kleine klusjes gedaan. Sluitingkje op het nieuwe deurtje in de trapkast, een drempel daar gemaakt, een nieuwe plank voor op de vloer van de trapkast zodat niet mijn stofzuiger 'de kelder' in dondert als ik hem er neer zet en een splitsing gemaakt op de waterkraan in de bijkeuken, nu kan ook de afwasmachine aangesloten worden.
![]()
We waren vanavond ietwat moe; we hebben sinds we vorige week getrouwd zijn alleen maar dagen gemaakt van 7 uur-half 8 tot een uurtje of 11.
![]()
Het hakt er best in zeg maar. Dus we zijn even voor gordijnen gaan kijken, maar daar zijn we nog niet over uit, we hebben een salontafel besteld (levertijd 12 weken!
![]()
) en we hebben een onwijs leuke bank gezien (terwijl we daar nog niet naar op zoek waren.
![]()
Daarna zijn we toch nog maar wat gaan doen, stinkie heeft 's de trapkast vanbinnen gewit, was echt goor, en boven nog een stukje van de overloop gewit.
Ik heb het kozijn van de deur naar de woonkamer geverfd, kan dat mooi vannacht drogen:
![]()
Morgen heb ik lekker vrij en ga ik de hele dag weer samen met mijn moeder aan de slag.