Er wordt geloot, die loting is vrijdag 14 Oktober en live te volgen bij o.a. Eurosport. Ik weet alleen niet precies hoe laat.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:05 schreef golfer het volgende:
Wordt er geloot of is van te voren al bepaald wie tegen wie moet.
Als er geloot wordt, wanneer is die loting dan?
Er komen twee bakken met elk drie landen. De landen worden ingedeeld op de plaats op de fifa ranglijstquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:05 schreef golfer het volgende:
Wordt er geloot of is van te voren al bepaald wie tegen wie moet.
Als er geloot wordt, wanneer is die loting dan?
Klopt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Tsjechië, Spanje en Turkije komen dus niet tegenover elkaar.
Dit gaat over de play-offs zelf en niet over de standen in de poules en over welke clubs wel/niet de play-offs gaan halen, want dat is inmiddels bekendquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:49 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Er is hier al een topic over. Wel een beetje opletten moderators
[WK 2006] Standen Poules met oog op Play-Off's
Het lijkt me duidelijk dat de deelnemers van poule 1 alsnog naar het WK gaan en die van poule 2 niet. Ik geloof niet dat Noorwegen, Zwitserland of Slowakije voor een verrassing kunnen zorgen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:27 schreef borisz het volgende:
Bak1: Tjechië, Spanje en Turkije
bak2: Noorwegen, Zwitserland en Slowakije
Ik wel. Spanje Tsjechie en Turkije zitten niet voor niets in de playoffsquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat de deelnemers van poule 1 alsnog naar het WK gaan en die van poule 2 niet. Ik geloof niet dat Noorwegen, Zwitserland of Slowakije voor een verrassing kunnen zorgen.
Bahrein gewonnen van Oezbekistan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 04:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
En zojuist bekend geworden, de 2 overige playoffs:
Trinidad & Tobago - Bahrein om één WK ticket en datzelfde geldt voor Uruguay - Australië.
Hoezo zou Nederland geen groepshoofd zijn op het WK? Ze staan nota bene 2e op de ranglijstquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:00 schreef Timmehhh het volgende:
Jammer dat Frankrijk zich geplaatst heeft, dan hadden we in ieder geval 3 interessante wedstrijden gehad. Waarbij de kans groter was geweest dat de Turken eruit gekickt worden of Spanje en Frankrijk, zodat Nederland toch nog groepshoofd zou worden op het WK.
ahahahaquote:Op donderdag 13 oktober 2005 04:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
En zojuist bekend geworden, de 2 overige playoffs:
Trinidad & Tobago - Bahrein om één WK ticket en datzelfde geldt voor Uruguay - Australië.
Lijkt me leuk als ze tegen tjechië loten....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:22 schreef JorgeCampos het volgende:
wow Oezbekistan flink genaaid.
Hoeveel zou de sjeik van Bahrein daarvoor betaald hebben?![]()
MAAR nu gaan Leo en Guus allebei naar het WK.. verwacht ik..
Ah de play-offs gaan op ranglijst.. Dat wist ik niet.. Heeft de FIFA dit keer geen warme/koude ballen nodig.
Ik gok erop dat Slowakije als enige "kleine" land het WK haalt.
(sowieso een land in the winning mood > Davis Cup)
Leo, Guus, Dick en Marco. Conquering the Worldquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:32 schreef Doc het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als Leo en Guus er beiden bij zonden zijn. Laat de NOS die play-offs maar uitzenden
Alle 4 Oranje gecoached. Jammer dat Louis en Frank geen land coachen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:33 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Leo, Guus, Dick en Marco. Conquering the World
De Oezbeken zijn stom geweest..want de heen wedstrijd was eigenlijk 1-0 voor Oezbekistan maar omdat de scheidsrechter onterecht een penalty anuleerde van Oezbekistan wilde ze de wedstrijd over laten spelen. Hadden ze de stand van 1-0 gehouden waren zij door gegaan naar de playoffsquote:Op donderdag 13 oktober 2005 07:55 schreef FlyingFox het volgende:
Damn, ik lees het nu. 0 - 0 in Bahrein, en in Tasjkent werd het 1 - 1. Ik pleit voor verlenging en panelties. Stomme FIFA-regelgeving ook.
idd Trinidad - Bahrein, lachen manquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:32 schreef Doc het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als Leo en Guus er beiden bij zonden zijn. Laat de NOS die play-offs maar uitzenden
Nemeth is er eentje die in mijn hoofd opkomtquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:34 schreef JorgeCampos het volgende:
Kan iemand trouwens wat Slowaakse voetballers noemen?![]()
Resultaten op de afgelopen 3 WK's tellen vrij zwaar mee, en als je er daar eentje van hebt gemist, dan zit je zomaar in Pot 2, alleen als Spanje wordt uitgeschakeld worden we groepshoofd.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:31 schreef Damzzz het volgende:
Hoezo zou Nederland geen groepshoofd zijn op het WK? Ze staan nota bene 2e op de ranglijst
statischtisch een kans van 1 op 8 dat een Nederlandse coach wereldkampioen wordquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:33 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Leo, Guus, Dick en Marco. Conquering the World
94 en 98 waren we idd wel groepshoofd volgens mij. 2004 volgens mij niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:04 schreef JorgeCampos het volgende:
hoe zat het eigenlijk op de WK's van '94 en '98..? Waren "we" toen wel groepshoofd? Als ik kijk naar de tegenstanders toen leek het van wel.
Zou de FIFA de groepshoofden ook een beetje over de continenten willen spreiden? Zuid-Korea en de VS groepshoofden?![]()
Dat kan voordelen hebben als je zelf onterecht in pot 2 belandt natuurlijk.![]()
In Portugal keken ze naar de uefa ranking en daar stonden we toen niet al te hoog op. Nu staan we wel hoogmaar blijkt de uefa ranking niet relevant te zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef Dos37 het volgende:
[..]
94 en 98 waren we idd wel groepshoofd volgens mij. 2004 volgens mij niet.
Da's wel zeker: ze hebben twee bakkenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:51 schreef methodmich het volgende:
Warme ballen...
Dat wordt dus idd vermoedelijk Spanje, Tsjechië en Turkije vrijwaren van onderlinge duels.
Da's wel zeker: ze hebben twee bakkenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:51 schreef methodmich het volgende:
Warme ballen...
Dat wordt dus idd vermoedelijk Spanje, Tsjechië en Turkije vrijwaren van onderlinge duels.
Uit Afrika komen alleen al 4 "kleine" landen die meedoen, Togo, Ghana, Angola, Ivoorkust, de winnaar van Trinidad&T en Bahrein is ook klein.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:22 schreef JorgeCampos het volgende:
Ik gok erop dat Slowakije als enige "kleine" land het WK haalt.
uiteraard had ik het in dit geval over de bak met koude ballen.. de kleintjes onder deze 6 play-off deelnemers.quote:Ik gok erop dat Slowakije als enige "kleine" land het WK haalt.]
Ze zullen ook best een goed team hebben, anders worden ze niet 3e van Zuid-Amerika, maar ik denk dat als ze in Duitsland tegen Uruguay zouden moeten spelen dat ze dan weinig kans maken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Doe je Ecuador dan niet tekort als je het enkel over het hoogteverschil hebt Ixnay?
En het mooie was... eerst won Oezbekistan.. met 1 - 0 gingen ze klagen..quote:Op donderdag 13 oktober 2005 07:55 schreef FlyingFox het volgende:
Damn, ik lees het nu. 0 - 0 in Bahrein, en in Tasjkent werd het 1 - 1. Ik pleit voor verlenging en panelties. Stomme FIFA-regelgeving ook.
Nou, ik kan me nog herinneren dat Saudi-Arabië op het WK van 1994 won van België. Saeed el Owairan speelde in zijn eentje het halve elftal van België uit en scoorde beheerst de enige treffer in die wedstrijdquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:02 schreef Ixnay het volgende:
Saudi Arabië doet iedere keer weer mee, en eenmaal op het toernooi zijn ze kansloos.
dat kan niet, Turkije, Spanje en Tsjechie zitten in 1 bakquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:47 schreef Chen het volgende:
Tsjechië-Turkije
Spanje-Zwitserland
Noorwegen-Slowakije
Maar ik zou Zwitserland erg leuk vinden
En dan nog zo ver gekomenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:05 schreef Damzzz het volgende:
Ik zou het ook heel raar vinden als Bahrein wint van T&T, ik heb ze zien spelen tegen Japan, wat een drama. Ze spelen zoals San Marino in Europa speelt.
Ja dat komt dan weer omdat er in die regio de eerste 2 van poules van 4 naar het WK gaan, en de 3e playoffs (mind me if im wrong). Er speelde in die poule dus een team NOG dramatischer. Tevens was het tegen Oezbekistan natuurlijk ook een beeetje mazzel.quote:
Dat denk ik ook Zwitserland heeft best een degelijk team.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk eerder dat Zwitserland de Turken er nog wel eens uit kunnen spelen.
Ik hoop het ook. Sowieso gaat Zwitserland weer meespelen op hoger niveau. Ze hebben een goede jeugdlichting en verder is het toch ook wel leuk als ze volgend jaar meespelen met het oog op het EK van 2008 wat ze samen organiseren met Oostenrijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk eerder dat de Zwitsers de Turken er nog wel eens uit kunnen gaan spelen.
Hoop ik ......quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:01 schreef yurko het volgende:
De loting is geweest:
Turkije - Zwitserland
Tsjechië - Noorwegen
Spanje - Slowakije
dat hoop ik ook! weg met die lelijke turkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk eerder dat de Zwitsers de Turken er nog wel eens uit kunnen gaan spelen.
Noorwegen heeft misschien de slechtste ploeg van de 6. Tsjechië zal wel door gaan samen met de Spanjaarden, en terecht. Turkije Zwitserland lijkt me gelijkwaardig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:37 schreef golfer het volgende:
Ik geef de Zwitsers een goede kans en de Tsjechen zullen nog een kluif aan Noorwegen hebben.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:15 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat hoop ik ook! weg met die lelijke turken
Miroslav Karhan, Marek Mintal, Robert Víttek, Samuel Slovak, Josef Valachovic, Stanislav Varga, Szilard Németh... Onder anderen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:34 schreef JorgeCampos het volgende:
Kan iemand trouwens wat Slowaakse voetballers noemen?![]()
Nou, onderschat de Noren niet, vooral in de koude novembermaand zijn ze best sterk thuis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:14 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat de Tsjechen het redden, Spanje ook wel en Zwitserland.
Fysiek sterk okee, maar Tsjechen zijn ook niet zeer bang voor kou op zich. Bovendien is Noorwegen voetballend erg beperkt hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nou, onderschat de Noren niet, vooral in de koude novembermaand zijn ze best sterk thuis.
Het gaat nog spannend worden, ik denk dat de fysiek sterke Noren toch iets meer kans hebben om door te gaan.
De Australische selectie verblijft iig tot het allerlaatste moment in Argentinie omdat die Urugayanen de vorige keer - gelijkend op Napolitanen - de Aussies de godganse nacht uit hun slaap hielden met geschreeuw, getoeter en vuurwerk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:30 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd wat Uruguay aan intimidatie gaat doen.
Daarom zou het juist geiniig zijn als ze het niet halenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:23 schreef Slayage het volgende:
Wel "grappig", dat zon beetje iedereen hoopt, dat Turkije eruit flikkert.
Als de Turken niet naar Duitsland zouden gaan zou dat een enorme verlies zijn voor de toernooi. Met name door de enorme aantal Turken daaro. De steden waar Turkije zal spelen zullen gewoon geheel rood/wit kleuren op de wedstrijddagen. Wie kan zich nog, die wedstrijd herinneren, dat Duitsland en Turkije een EK kwalificatie wedstrijd hadden in Duitsland. De hele stadion zat vol met Turken en de Duitsers zag en hoorde je nauwelijks en Mehmet Scholl na afloop klagen, dat zoiets eigenlijk niet zou mogen gebeuren![]()
Ik denk, dat het twee leuke wedstrijden worden en dat het heel close wordt. Go Turkey!![]()
quote:Beenhakker: 'Alleen blij met WK-kwalificatie'
8/11/2005 21:30
Leo Beenhakker is begonnen aan de klus Trinidad en Tobago klaar te stomen voor een historische prestatie: kwalificatie voor het WK.
Alleen de barrage met Bahrein scheidt Trinidad en Tobago nog van een plaats op het WK. Het succes kan voor een groot deel worden toegeschreven aan Leo Beenhakker, die met zijn assistenten Wim Rijsbergen en Theo de Jong de WK-droom overeind heeft gehouden.
Beenhakker voelt zich in zijn element op het Caribische Eiland, waar hij in het voorjaar neerstreek. 'Om een team te managen moet je twee dingen kunnen. Je moet verstand van voetbal hebben, en je moet mensen begrijpen en hun je tijd geven', vertelt hij op de website van de bond van Trinidad en Tobago. En dat heeft hij in de vingers, want ook de als lastige jongens bestempelde Dwight Yorke en Russell Latapy vormen geen probleem voor Don Leo. 'Ze zijn niet moeilijker dan de andere spelers.'
Sinds zijn aantreden als bondscoach van Trinidad en Tobago heeft Beenhakker gewerkt volgens een uitgestippeld plan. 'Ik wilde drie dingen bewerkstelligen. Het eerste bij het bouwen aan een team is er aan werken dat de linkerhand weet wat de rechterhand doet. Het tweede is dat we elke training een uur op balbezit hebben getraind, omdat in het voetbal het daar om draait', aldus Don Leo. 'En tenslotte, we moesten meer vertrouwen krijgen en vergeten dat de anderen beter zijn dan wij.'
Het succes in de WK-kwalificatie - dankzij een zege op Mexico werd de vierde plaats veroverd - heeft het geloof in eigen kunnen flink vergroot. In Trinidad en Tobago rekenen de liefhebbers zich al rijk. 'De supporters en alle anderen kunnen dromen van het WK in Duitsland. Het belangrijkste is dat de professionals met beide benen op de grond blijven. Laten we eerst tegen Bahrein spelen', tempert Beenhakker het optimisme. 'Ik wil altijd winnen. Ik zal alleen blij zijn als we winnen en wanneer we ons plaatsen voor het WK.'
Ook de spelers laten zich niet meeslepen door de euforie. 'We hebben veel vertrouwen, maar tegelijkertijd, niets is zeker en we moeten nog twee wedstrijden spelen. Het land moet zich dat realiseren en dus geduld betrachten', zei Stern John, die met zijn productie een belangrijke rol had in het halen van de play-offs.
In aanloop naar de barrage met Bahrein wil Beenhakker niet afwijken van zijn gebruikelijke routine. 'Oké jongens. We zijn hier en dat is het belangrijkste', had Beenhakker zijn ploeg verteld bij de eerste gezamenlijke maaltijd. 'We zijn tien dagen en 180 minuten verwijderd van glorie.'
Trinidad en Tobago speelt zaterdag 12 november de eerste wedstrijd tegen Bahrein. Vier dagen later staat in het Midden-Oosten de return op het programma. En als Trinidad en Tobago zich dan zeker weet van een plaats op het WK, weet Beenhakker wat er volgt: 'Een week lang carnaval.'
http://livescore.com/default.dll?page=homequote:Op zaterdag 12 november 2005 18:04 schreef tong80 het volgende:
Hoe laat beginnen de afzonderlijke wedstrijden ?
Nee, wat was er gebeurd dan? Ik weet wel dat het 0-0 en 1-1 was geworden en dat Bahrein door een uitdoelpunt won.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:58 schreef Intxaurraga het volgende:
Is er al voldoende gezegd dat Bahrein daar nooit had moeten staan, maar Oezbekistan? Bij deze dan.
Omdat er bij een penalty van Oezbekistan ploeggenoten te snel in liepen werd er een vrije trap tegen gegeven. Het stond toen 1-0 voor Oezbekistan. Omdat dit een technische fout was, kon de wedstrijd in zijn geheel over gespeeld worden. Toen bleef het 0-0....quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, wat was er gebeurd dan? Ik weet wel dat het 0-0 en 1-1 was geworden en dat Bahrein door een uitdoelpunt won.
Bron: ADquote:Tranen in de ogen van stoere kerels
Door PAUL VAN DEN BOSCH
MONTEVIDEO - Plotseling wordt het stil in het zaaltje van het klassieke Intercontinental-hotel in Buenos Aires.
Veel belangstelling voor Guus Hiddink in Uruguay. Foto EPA
In de ogen van stoere, Australische kerels wellen tranen op. Kippenvel staat op hun huid. Wat ze op het scherm voor zich zien, komt als een verrassing.
Het is donderdagmiddag, in het basiskamp van de Australiërs in de Argentijnse hoofdstad. Bondscoach Guus Hiddink heeft zijn tactiek uitgestippeld. Maar de bespreking is nog niet afgelopen.
Op een scherm verschijnen beelden van Australische topsporters als atlete Cathy Freeman, zwemmer Grant Hackett, een winnende Davis Cup-tenniscoach, een rugbyheld, een cricketkampioen. De spelers zien beelden van hun successen, begeleid door opzwepende muziek. Dan komt Olympisch kampioene Freeman in beeld en zegt: ,,Wij hebben het al gedaan, nu moeten jullie ’t voor ons doen. Aussie, Aussie, oy oy oy!''
De andere toppers herhalen de boodschap. We gáán het doen, zie je de voetballers denken als ze het zaaltje verlaten. Hiddink had het filmpje vooraf gekeurd, opdat er geen al te opruiende teksten in voorkwamen.
Gisteren leidde hij de laatste training voor het eerste play-offduel met Uruguay. Eerder op de dag vloog de selectie van Buenos Aires naar Montevideo, op de andere oever van de Plata-rivier. De rust van het basiskamp in Argentinië is voorbij. In Estádio Centenario stond Hiddink druk te gebaren voor de Amsterdam-tribune, vernoemd naar de hoofdstad omdat Uruguay daar in 1928 het Olympische voetbalgoud won.
Toen Frank Lowy, de voorzitter van de Australische bond, zo’n negen maanden geleden al in het diepste geheim akkoord ging met de constructie dat Hiddink zowel PSV als zijn nationale ploeg zou leiden, had hij dit voor ogen. Zelfbewuste, tactisch niet meer zo naïeve en minder makkelijk te intimideren ‘Socceroos’, die zich optimaal zouden voorbereiden op de play-offs, waarin Australië steevast struikelde. ,,Deze ploeg heeft dezelfde spelers, maar is onvergelijkbaar met die van voor de komst van Hiddink’’, zegt oud-Feyenoorder Brett Emerton.
De 59-jarige Achterhoeker kon de afgelopen jaren kiezen uit vijf WK-aanbiedingen: Zuid-Korea (vóór Jo Bonfrère er bondscoach werd, deden de Koreanen een duizelingwekkend bod), Turkije (dat vond de coach best aantrekkelijk met de miljoenen Turkse inwoners in gastland Duitsland), Iran, Duitsland zelf (Franz Beckenbauer belde op, nadat Rudi Völler was opgestapt en benaderde hem later in Dortmund) en Australië.
Die laatste aanbieding was sportief en financieel de minste, bevestigt Hiddinks zaakwaarnemer Cees van Nieuwenhuizen, die ook in Zuid-Amerika is neergestreken. De kans op een WK-ticket is bij de Australiërs het kleinst, maar het contract heeft één groot voordeel: de coach kan zijn taak parttime uitvoeren.
Van Nieuwenhuizen: ,,En Guus blijft in zijn hart een kwajongensachtige cowboy, hij probeert iets voor elkaar te boksen waar weinig anderen echt in geloven.’’ Bovendien is het moeilijk om nee te zeggen tegen Frank Lowy, de op één na rijkste man van Australië. Rasondernemer met een bizarre levensgeschiedenis. Als joodse jongen ging hij in de oorlog op de vlucht naar Hongarije en verloor zijn familie.
Straatarm emigreerde Lowy naar Australië, begon met een delicatessenwinkeltje en groeide uit tot een magnaat in onroerend goed en winkelketens. Een aantal jaren geleden vroeg de regering hem de ontredderde voetbalbond te leiden. Lowy dwong een miljoenensubsidie af, haalde topmensen weg bij de florerende rugbyfederatie en ging aan de slag.
Bij Hiddink klopte hij twee jaar geleden al aan. Hij en Van Nieuwenhuizen besloten hem te ontvangen in het Sheraton-hotel bij Schiphol en gingen uit eten. Maar toen Lowy in de gaten kreeg dat Hiddink niet te vangen was voor een fulltime-functie, vertrok hij al tijdens het hoofdgerecht. In een zinloos diner had de zakenman, die uit principe voor elk probleem maar een kwartier uittrekt (‘Anders maken ze maar een andere afspraak’), geen trek en stapte weer in zijn privé-jet.
Lowy bleef echter azen op Hiddink. In maart van dit jaar stuurde hij bondsdirecteur John O’Neill naar Nederland. Weer weigerde Hiddink PSV te verlaten voor de Australische bond. Een dag later werd O’Neill rondgeleid in Eindhoven, in het stadion en op trainingscomplex De Herdgang.
Australië wilde dat Hiddink de nationale selectie al zou coachen op de Confederations Cup, afgelopen zomer in Duitsland. Maar dat vond de trainer te riskant met zo weinig voorbereiding. Hij deed een tegenvoorstel: Australië op parttime-basis leiden in de play-offs, waarin Uruguay pas veel later bekend werd als tegenstander. Telefonisch gaf Lowy schoorvoetend zijn toestemming.
Maar het nieuws mocht pas eind juli - ná de Peace Cup in Zuid-Korea - bekend worden, onder meer omdat Hiddink zijn oude werkgever daar niet voor het hoofd wilde stoten. De oud-bondscoach had bij de Aziaten een WK-contract afgeslagen dat hem één van de bestbetaalde voetbaltrainers ter wereld zou maken.
De presentatie had uiteindelijk in juli in Sydney plaats. Hiddink vloog van het toernooi om de Peace Cup, waaraan PSV had deelgenomen, door naar Australië. Maar Lowy had eigenlijk een heel andere presentatie in zijn hoofd. Hij vroeg Hiddink naar zijn jacht in de Griekse wateren te komen. Van daaruit zou hij een straalverbinding naar Australië regelen, zodat journalisten aan de andere kant van de wereld vragen konden stellen. Maar dat plan ging om logistieke redenen niet door.
Met Australië wil Hiddink de komende dagen zijn derde wereldkampioenschap bereiken, na 1998 (met Oranje, vierde) en 2002 (met Zuid-Korea, ook vierde). Het is zo verslavend als een drug, zegt hij in de lentezon van Montevideo. De spanning van zo’n groot toernooi, de impact, de contacten met media, zijn vakbroeders, de beste spelers ter wereld.
Het streelt het ego, dat óók. Van Nieuwenhuizen: ,,Guus is zo gek van het WK, dat ik hem gerust nog in 2010 in Zuid-Afrika zie staan.’’
Maar wie Hiddink de afgelopen dagen in Latijns-Amerika gadesloeg, zag ook de therapeutische werking van de bijbaan. Hij was even weg uit Nederland, weg bij PSV, ver verwijderd van de verhoren door de FIOD die hij nog steeds als ultieme vernederingen beschouwt. Eerst in Buenos Aires en sinds gisteren in Montevideo laafde hij zich aan de leergierige groep Australiërs én aan la vida latina, het latijnse leven waarin voetbal zo’n prominente rol speelt.
Hij kreeg er Maradona aan de telefoon, bezocht een wedstrijd van Boca Juniors, verscheen in alle kranten en tv-journaals en proefde er, heel voorzichtig, al iets van een WK-sfeer.
Van Nieuwenhuizen: ,,Ik zeg maar zo, de afgelopen tijd is weer gebleken: Hiddink is te groot voor Nederland en in elk geval voor PSV. Ik vind dat ze bij die club niet beseffen welke kennis en contacten in de wereld ze met hem in huis hebben.’’
Laten we het hopen, schijtturken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:13 schreef Ulx het volgende:
Wat een kansen hebben die Zwiotsers. De Turkse defensie stelt geen ruk voor, op uitzondering van Volkan op goal.
Als er goals gaan vallen kan het 5 - 0 voor Zwitserland worden.
Zo denk ik het ook. Al denk ik wel dat Australie door gaat.quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:19 schreef Barnet_Bee het volgende:
Ik hoop op Tsjechië, Slowakije, Zwitserland, Australië en Trinidad & Tobago, maar verwacht dat het Tsjechië, Spanje, Turkije, Uruguay en T & T worden.
Wie scoorde?quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:26 schreef Ulx het volgende:
Hoppakee! 1-0 voor Zwitserland.
In ieder geval een uitgoaltje meenemen, zou prettig zijnquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:54 schreef Dos37 het volgende:
Uruguay ook voor dus. Wel jammer hopelijk kan Australie er nog 1 maken
Ik heb een hysterische spaanstalige zender aan (SBS Radio), van wat ik eruit opmaak maakt Uruguay het spel.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:15 schreef JeroenV het volgende:
Australie ff een goaltje maken. Weet iemand wie er beter is?
Valt best mee. Zwitserland heeft ook best wel een paar leuke voetballers er lopen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:29 schreef Nyrem het volgende:
Turkije komt hopelijk nog langs zij (veel betere voetballers in principe).
Misschien stelt de turkse coach ze de volgende wedstrijd wel op, die betere voetballers.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:29 schreef Nyrem het volgende:
Turkije komt hopelijk nog langs zij (veel betere voetballers in principe).
Hopelijk is dat voldoende voor Zwitserland. In Turkije zullen ze het niet makkelijk hebben, het zal daar zeker gaan stormen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef Ulx het volgende:
En einde. Zwitserland - Turkije 2 - 0
No away is afgelopenquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hopelijk is dat voldoende voor Zwitserland. In Turkije zullen ze het niet makkelijk hebben, het zal daar zeker gaan stormen.
Ik heb die gasten gekke dingen zien doen hoor.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:40 schreef BB-King het volgende:
Zwitserland gaat dit echt niet meer weggeven hoor...![]()
Een uitgoal is niet meer waard. Nog altijd prettig maar je moet dan nog steeds thuis winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:58 schreef okee6 het volgende:
[..]
In ieder geval een uitgoaltje meenemen, zou prettig zijn
En in de play offs? Volgens mij tellen ze dan wel dubbel.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:47 schreef sampoo het volgende:
[..]
Een uitgoal is niet meer waard. Nog altijd prettig maar je moet dan nog steeds thuis winnen.
Good to note: as per the regulations, away goals are not taken into consideration at all in the 'league system' group stage.
Saudi-Arabië en Marokko waren anders de best voetballende ploegen in die poule. Saudi-Arabië doet niet onder voor Zuid-Korea maar krijgt wat minder 'respect'. Maar het is ze vaak in de bol geslagen dus ze zullen zich niet veel van grote voetballanden aantrekken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nou, ik kan me nog herinneren dat Saudi-Arabië op het WK van 1994 won van België. Saeed el Owairan speelde in zijn eentje het halve elftal van België uit en scoorde beheerst de enige treffer in die wedstrijd![]()
Maar goed, we hebben het dan ook over België, verder is Saudi-Arabië, met alle respect, natuurlijk niet erg indrukwekkend.
Oops. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
En in de play offs? Volgens mij tellen ze dan wel dubbel.
God, waarom moet men zo'n simpel spelletje zo ingewikkeld maken?
waar?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:52 schreef Ludacriss het volgende:
Zo dadelijk maar Trinidad - Bahrein live kijken. Effe checken of het Beenhakker lukt om er iets van te maken.
Op tv of op internet?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:52 schreef Ludacriss het volgende:
Zo dadelijk maar Trinidad - Bahrein live kijken. Effe checken of het Beenhakker lukt om er iets van te maken.
Op Trinidad & Tobago 1, 2 en 3 denk ik... geldt ook voor Bahrein.quote:
Op tv via de schotel. Heb namelijk een abbo op een Arabisch sportnet waar ze dit live gaan uitzendenquote:
quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:55 schreef BB-King het volgende:
[..]
Op Trinidad & Tobago 1, 2 en 3 denk ik... geldt ook voor Bahrein.![]()
Dat word een beste hel daar in Istanbul neem ik aanquote:Op zaterdag 12 november 2005 23:05 schreef trepper het volgende:
Yes. Ik ben erg blij dat Zwitserland gewonnen heeft. Die hadden er eigenlijk rechtstreeks al bij moeten zijn. Tegen Frankrijk en Ierland speelden ze echt twee berepartijen. Jammer dat ze die niet konden winnen. Hopelijk houden ze stand in Turkije.
Idd, Spanje werd in de kwalificatiereeks ook al zo bevoordeeld.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:26 schreef fanneke het volgende:
Ze hebben natuurlijk liever Spanje op het WK dan het kleine Slowakije.
Geeft niet. Gewoon in één groep met Duitsland.quote:
Jammer, Australie erbij zou leuk zijnquote:Op zaterdag 12 november 2005 23:29 schreef sampoo het volgende:
Uruguay-Australië is trouwens 1-0 geworden. Beter dan de vorige play-off onderonsje. Toen werd het 3-0 in Uruguay maar daarvoor kon Australië thuis nog 1-0 winnen. Hopelijk wordt het 2-0 maar het blijft een gevaarlijke uitslag. 2-1 winst betekent verlies.
Australie verdient er niet om bij te zijn. In die poule van Zuid Amerika hadden ze zich ook never nooit kunnen kwalificeren.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:40 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Jammer, Australie erbij zou leuk zijn
Maar in die Concacaf poule of Aziatische poule waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:43 schreef twi het volgende:
[..]
Australie verdient er niet om bij te zijn. In die poule van Zuid Amerika hadden ze zich ook never nooit kunnen kwalificeren.
Dan misschien wel, maar dan moeten ze Australie maar gewoon daar bij gooien.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:47 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Maar in die Concacaf poule of Aziatische poule waarschijnlijk wel.
Of de Salomon Eilanden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:50 schreef twi het volgende:
Geloof het wel, maar dan wordt het dus nog erger. Dan krijg je straks Nieuw-Zeeland die die kwalificatiewedstrijden mag gaan spelen.
Ook de play-off duels tegen Iran voor een WK-ticket gingen verloren. Zuid Amerika wordt erg overgewaardeerd. De beste 5 kunnen doorgaan en buiten Brazilië en Argentinië kan zowat ieder land meegaan. Uruguay, Colombia, Paraguay, Bolivia, Ecuador, Chile en Peru hebben zich allemaal wel eens weten te kwalificeren en als je kijkt naar de resultaten dan is het vaak BRA en ARG die het goed tot aardig doen. Een derde land die ver komt en 1-2 landen die niets voorstellen. 5 van de 10 leden gaat door.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:47 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Maar in die Concacaf poule of Aziatische poule waarschijnlijk wel.
Die zullen wellicht dan twee keer een play-off moeten spelen. Ik weet niet of Oceanië zijn 0,5 punten houdt nu Australië verhuist.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:50 schreef twi het volgende:
Geloof het wel, maar dan wordt het dus nog erger. Dan krijg je straks Nieuw-Zeeland die die kwalificatiewedstrijden mag gaan spelen.
Nieuw-Zeeland won wel van de Solomon Eilanden, maar verloor van Australië en Vanuata (door met een enorm C-team aan te treden). Doordat de Australiërs op de laatste speeldag opzettelijk gelijkspeelden tegen de Solomon Eilanders lagen de Nieuw-Zeelanders eruit. Daarna waren de twee beslissingswedstrijden natuurlijk een makkie voor Australië.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:51 schreef trepper het volgende:
[..]
Of de Salomon Eilanden.Die waren dit keer al sterker dan Nieuw Zeeland.
het is bij de rust nog 0-0quote:Op zondag 13 november 2005 00:24 schreef Rgrr het volgende:
waar kan ik verdomme de stand zien van trinidad - bahrein
www.soccerstand.comquote:Op zondag 13 november 2005 00:24 schreef Rgrr het volgende:
waar kan ik verdomme de stand zien van trinidad - bahrein
Niet dat ik weet.quote:Op zondag 13 november 2005 00:31 schreef RayMania het volgende:
Omg, is T&T op ZDF??
Nee alleen via een aantal Arabische sportzenders die alleen via de schotel te ontvangen zijn.quote:Op zondag 13 november 2005 00:31 schreef RayMania het volgende:
Omg, is T&T op ZDF??
Via mms://212.199.221.153/1042444 is het ook te volgen, redelijk beeld, verschrikkelijk geluid/commentaarquote:Op zondag 13 november 2005 01:05 schreef vdvaart het volgende:
Hoe weet je wie er de grootste kansen heeft? Heb je beelden? Zo ja, waar??
Lekkere knal van buiten de 16, richting de kruising, crossbal. Zo ongeveer dacht ik ...quote:Op zondag 13 november 2005 01:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Mooi, geeft weer hoop. Hoe ging ie erin?
Jij begrijpt het? Ik kan er niet meer van maken dan dit:quote:Op zondag 13 november 2005 01:19 schreef Butra het volgende:
Voor de meeschrijvers:
Tallal Yussuf komt erin.
2-1 voor T&T komt eraan!quote:Op zondag 13 november 2005 01:19 schreef Butra het volgende:
Voor de meeschrijvers:
Tallal Yussuf komt erin.
Van de week nog, tegen FC Zandduinquote:Op zondag 13 november 2005 01:28 schreef Butra het volgende:
Fawzi Ayesh erin. Schijnt dat-ie aan de lopende band scoort bij FC Oliebron.
Die keeper moet waarschijnlijk z'n laatste toets (laat het echt lijken) opnieuw doen..quote:Op zondag 13 november 2005 01:25 schreef Butra het volgende:
Tijdrekken is in Bahrein zeker een verplicht vak op school.
4 duinen, 2 zandbakken en wat olieboortorensquote:Op zondag 13 november 2005 01:35 schreef trepper het volgende:
Hoe groot is dat land Bahrein eigenlijk?
665 km² (3.5 keer Washington, DC).quote:Op zondag 13 november 2005 01:35 schreef trepper het volgende:
nee nederland is lekker grootquote:Op zondag 13 november 2005 01:47 schreef trepper het volgende:
Ongelofelijk dat zo'n land als Bahrein het dan beter doet dan landen als China, Thailand en India met miljarden inwoners
Even groot als Texel ongeveer, maar het is wel heel dichtbevolkt en rijk. Veel olie etc.quote:Op zondag 13 november 2005 01:35 schreef trepper het volgende:
Nieuw Zeeland had gewonnen van Solomon Eilanden, maar omdat ze zo stom waren om te verliezen van Vanuatu hadden ze het niet meer in eigen hand.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:51 schreef trepper het volgende:
[..]
Of de Salomon Eilanden.Die waren dit keer al sterker dan Nieuw Zeeland.
Zou denk ik het kleinste land ooit zijn wat zich plaatst voor een WK.quote:Op zondag 13 november 2005 11:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Even groot als Texel ongeveer, maar het is wel heel dichtbevolkt en rijk. Veel olie etc.
qua inwonertal of qua oppervlakte? of misschien wel allebei?quote:Zou denk ik het kleinste land ooit zijn wat zich plaatst voor een WK.
10:00 in de morgen volgens mij.quote:Op zondag 13 november 2005 12:52 schreef JorgeCampos het volgende:
hoe laat is dat? (op eurosport)
[..]
qua inwonertal of qua oppervlakte? of misschien wel allebei?
Staat al in dit topic, en wel hier.quote:Op zondag 13 november 2005 12:52 schreef JorgeCampos het volgende:
hoe laat is dat? (op eurosport)
Birchall is dat. Die ontdekte een week of twee terug dat hij nog ergens voorouders uit Trinidad had. Binnen een dag een paspoort.quote:Op zondag 13 november 2005 01:14 schreef Butra het volgende:
Scoort daar nou een blanke? Die is vast aangespoeld.
Voor al uw weetjes:quote:Op zondag 13 november 2005 01:35 schreef trepper het volgende:
Eat that Verdonk.quote:Op zondag 13 november 2005 15:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Birchall is dat. Die ontdekte een week of twee terug dat hij nog ergens voorouders uit Trinidad had. Binnen een dag een paspoort.
Op de BBC was er een korte reportage over. Zijn moeder, die ook gewoon Engelse is, is geboren op T&T, zodoende kon hij ook aan een paspoort komen. Hij was tot 6 maanden geleden zelfs nog nooit op T&T geweest.quote:Op zondag 13 november 2005 15:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Birchall is dat. Die ontdekte een week of twee terug dat hij nog ergens voorouders uit Trinidad had. Binnen een dag een paspoort.
quote:Uruguay heeft WK-titels, Australië WK-frustratie
10/11/2005 8 :20
Australië en Uruguay vechten zaterdag en volgende woensdag om één ticket voor het WK in Duitsland. Waar de Zuid-Amerikanen een aardig cv hebben opgebouwd, hopen The Socceroos op hun tweede deelname aan een eindronde.
Op papier zijn de verschillen levensgroot tussen Uruguay en Australië. De Celestes waren al tien keer van de partij op een WK. Twee keer wonnen de Uruguayanen de wereldtitel. Het eerste wereldkampioenschap, dat in 1930 in Uruguay werd georganiseerd, leverde de eerste wereldtitel op voor de lichtblauwen.
En in 1950 dompelden de Uruguayanen heel Brazilië in rouw door in een volgepakt Maracanã het thuisland te verslaan op weg naar de titel. Maar sinds de vierde plaats in 1970 heeft Uruguay nooit meer kunnen imponeren op een eindronde.
Dat kan al helemaal niet gezegd worden van Australië, dat vooral frustraties heeft overgehouden aan de kwalificatierondes. Liefst zeven keer moest Australië via twee beslissingswedstrijden af zien te rekenen met een tegenstander uit een ander werelddeel. Zes keer liep dat uit op een fiasco. Vier jaar geleden sneuvelden de Aussies in Montevideo, de plek waar zaterdag het eerste play-offduel met Uruguay staat gepland.
De enige keer dat Australië succes had was in de aanloop naar het WK van 1974. Destijds schakelden the Socceroos Zuid-Korea uit. Daarvoor had men na de twee reguliere play-offduels nog een extra beslissingswedstrijd nodig, die in Hong Kong met 1-0 werd gewonnen.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wordt gezellig morgen dan
Overigens zijn Australie - Uruguay (10.00 op EurosporT), Bahrein - T&T (17.00 op Eurosport) en Turkije - Zwitserland (19.15 op ARD) op tv te zien.
fuck, wil australie zien, maarja natuurlijk school!quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:32 schreef sampoo het volgende:
Lekker spannend zo. De planning voor morgen is duidelijk;
10:00 Australië-Uruguay (EUROSPORT)
17:00 Bahrein-Trinidad (EUROSPORT)
19:20 Turkije-Zwitserland (ARD - Duitse zender)
of
19:40 Jong Oranje-Jong Slovenië (Talpa)
Opnemen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:59 schreef Apekoek het volgende:
[..]
fuck, wil australie zien, maarja natuurlijk school!
Ik denk dat ik een dagje thuis blijf. Genieten van een dag WK voetbal, heerlijk.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:59 schreef Apekoek het volgende:
[..]
fuck, wil australie zien, maarja natuurlijk school!
De Turken zijn inderdaad geirriteerd en zullen morgen zware geschut inzetten in de psychologische oorlogs voering.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:01 schreef Future het volgende:
´Hoewel het duel pas voor aanstaande woensdag op de rol staat, heeft de Zwiterse nationale ploeg reeds kennis gemaakt met de Turkse furie. De selectie had vandaag 2,5 uur nodig om het vliegveld te verlaten.
Een grote schare fans was op de been gekomen om de Zwitsers te trakteren op snerpende fluitconcerten. Zelfs het luchthavenpersoneeld deed mee door een spandoek met de teksten 'Welkom in de hel!' te openen.
Uiteindelijk verlieten de Zwitsers het vliegveld onder politiebegeleiding en met vertraging. De Turkse furie was een voorbode voor wat komen gaat. Aanstaande woensdag verdedigt de ploeg in de heksenketel van Istanbul een 2-0 voorsprong.
De Turkse vijandigheid is waarschijnlijk een reactie op de behandeling die het eigen elftal in Zwitserland kreeg. Tijdens de heenwedstrijd zijn de Turken uitgefloten en onrespectloos behandeld. Ook werd de Turkse bondscoach en voetballers uitgescholden door Zwitserse voetballers, die Turkse scheldwoorden hadden ingestudeerd´.
Vergelden is geen oplossing, maar het lijkt meer op een psychologische oorlog.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:16 schreef tong80 het volgende:
De NOS zendt Australië - Uruquay ook live uit.
Late programmawijziging zo te zien. Op tvgids.nl staat nog MAX & Catherine. Zowieso vreemd om voetbal op NED1 te vinden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:52 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Nederland 1, uitzending begint 9.50 uur.
dat hebben we wel gemerkt jaquote:Op woensdag 16 november 2005 17:12 schreef sampoo het volgende:
Die golfstaten staan gelukkig bekend om hun vrij sportieve spel. Dus zal het geen Uruguay zijn.
Laten we hopen dat ze dat niet doen. Geen marokko en geen Turkijequote:Op woensdag 16 november 2005 19:50 schreef Ixnay het volgende:
Turkije moet nog 4-1 maken om naar het WK te kunnen.
3-1 is voldoende voor verlengingquote:Op woensdag 16 november 2005 19:50 schreef Ixnay het volgende:
Turkije moet nog 4-1 maken om naar het WK te kunnen.
Liever kansloze Zwitsers dan Turkenquote:Op woensdag 16 november 2005 21:04 schreef Ixnay het volgende:
3-2, afgelopen.
En eenmaal op het WK zul je zien dat Zwitserland er na de eerste ronde kansloos uitligt, zoals altijd.
Het is 4-2 geworden trouwens, niet dat het verschil maakt.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:04 schreef Ixnay het volgende:
3-2, afgelopen.
En eenmaal op het WK zul je zien dat Zwitserland er na de eerste ronde kansloos uitligt, zoals altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |