abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31423372
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:02 schreef Ixnay het volgende:
Saudi Arabië doet iedere keer weer mee, en eenmaal op het toernooi zijn ze kansloos.
Nou, ik kan me nog herinneren dat Saudi-Arabië op het WK van 1994 won van België. Saeed el Owairan speelde in zijn eentje het halve elftal van België uit en scoorde beheerst de enige treffer in die wedstrijd
Maar goed, we hebben het dan ook over België, verder is Saudi-Arabië, met alle respect, natuurlijk niet erg indrukwekkend.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_31424285
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:47 schreef Chen het volgende:
Tsjechië-Turkije
Spanje-Zwitserland
Noorwegen-Slowakije

Maar ik zou Zwitserland erg leuk vinden
dat kan niet, Turkije, Spanje en Tsjechie zitten in 1 bak
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:53:51 #53
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31431216
om 1400u dus
pi_31431440
Ik zou het ook heel raar vinden als Bahrein wint van T&T, ik heb ze zien spelen tegen Japan, wat een drama. Ze spelen zoals San Marino in Europa speelt.
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:07:23 #55
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31431461
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:05 schreef Damzzz het volgende:
Ik zou het ook heel raar vinden als Bahrein wint van T&T, ik heb ze zien spelen tegen Japan, wat een drama. Ze spelen zoals San Marino in Europa speelt.
En dan nog zo ver gekomen
pi_31431979
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:07 schreef DeTolk het volgende:

[..]

En dan nog zo ver gekomen
Ja dat komt dan weer omdat er in die regio de eerste 2 van poules van 4 naar het WK gaan, en de 3e playoffs (mind me if im wrong). Er speelde in die poule dus een team NOG dramatischer. Tevens was het tegen Oezbekistan natuurlijk ook een beeetje mazzel.
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
pi_31435541
De loting is geweest:

Turkije - Zwitserland
Tsjechië - Noorwegen
Spanje - Slowakije
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_31435984
De Slowaken zouden wel eens kunnen gaan stunten tegen Spanje
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_31436174
Ik denk eerder dat de Zwitsers de Turken er nog wel eens uit kunnen gaan spelen.
That's all folks!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:28:49 #60
67174 Dos37
Come on Twente
pi_31436195
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk eerder dat Zwitserland de Turken er nog wel eens uit kunnen spelen.
Dat denk ik ook Zwitserland heeft best een degelijk team.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:34:38 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31436323
quote:
Ik denk eerder dat de Zwitsers de Turken er nog wel eens uit kunnen gaan spelen.
Ik hoop het ook. Sowieso gaat Zwitserland weer meespelen op hoger niveau. Ze hebben een goede jeugdlichting en verder is het toch ook wel leuk als ze volgend jaar meespelen met het oog op het EK van 2008 wat ze samen organiseren met Oostenrijk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:37:23 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31437781
Ik geef de Zwitsers een goede kans en de Tsjechen zullen nog een kluif aan Noorwegen hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:00:26 #63
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31438173
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:01 schreef yurko het volgende:
De loting is geweest:

Turkije - Zwitserland
Tsjechië - Noorwegen
Spanje - Slowakije
Hoop ik ......

De 1e speeldag is op 12 november.
Op 16 november volgt de return !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_31438463
quote:
dat hoop ik ook! weg met die lelijke turken
pi_31441427
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:37 schreef golfer het volgende:
Ik geef de Zwitsers een goede kans en de Tsjechen zullen nog een kluif aan Noorwegen hebben.
Noorwegen heeft misschien de slechtste ploeg van de 6. Tsjechië zal wel door gaan samen met de Spanjaarden, en terecht. Turkije Zwitserland lijkt me gelijkwaardig.
pi_31442111
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:15 schreef snellejelle het volgende:

[..]

dat hoop ik ook! weg met die lelijke turken
pi_31442142
Spanje en Tjechië horen gewoon op het WK aanwezig te zijn
pi_31443332
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:34 schreef JorgeCampos het volgende:

Kan iemand trouwens wat Slowaakse voetballers noemen?
Miroslav Karhan, Marek Mintal, Robert Víttek, Samuel Slovak, Josef Valachovic, Stanislav Varga, Szilard Németh... Onder anderen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31443358
Ik denk dat de Tsjechen het redden, Spanje ook wel en Zwitserland.
www.thuisuiteten.nl
pi_31450803
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:14 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat de Tsjechen het redden, Spanje ook wel en Zwitserland.
Nou, onderschat de Noren niet, vooral in de koude novembermaand zijn ze best sterk thuis.
Het gaat nog spannend worden, ik denk dat de fysiek sterke Noren toch iets meer kans hebben om door te gaan.
pi_31455329
Wel "grappig", dat zon beetje iedereen hoopt, dat Turkije eruit flikkert.
Als de Turken niet naar Duitsland zouden gaan zou dat een enorme verlies zijn voor de toernooi. Met name door de enorme aantal Turken daaro. De steden waar Turkije zal spelen zullen gewoon geheel rood/wit kleuren op de wedstrijddagen. Wie kan zich nog, die wedstrijd herinneren, dat Duitsland en Turkije een EK kwalificatie wedstrijd hadden in Duitsland. De hele stadion zat vol met Turken en de Duitsers zag en hoorde je nauwelijks en Mehmet Scholl na afloop klagen, dat zoiets eigenlijk niet zou mogen gebeuren
Ik denk, dat het twee leuke wedstrijden worden en dat het heel close wordt. Go Turkey!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_31457760
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nou, onderschat de Noren niet, vooral in de koude novembermaand zijn ze best sterk thuis.
Het gaat nog spannend worden, ik denk dat de fysiek sterke Noren toch iets meer kans hebben om door te gaan.
Fysiek sterk okee, maar Tsjechen zijn ook niet zeer bang voor kou op zich. Bovendien is Noorwegen voetballend erg beperkt hoor.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 3 november 2005 @ 15:52:24 #73
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31930705
Pavel Nedved gaat Tsjechen helpen

Pavel Nedved keert weer terug bij het Tsjechisch nationaal elftal. De 33-jarige middenvelder van Juventus had eigenlijk al bedankt, mede door de kritische benadering van de Tsjechische pers op het nationale team. Voor de play-offs tegen de Noren maakt Nedved nu een uitzondering.

Het is ook in eigen belang van Nedved. De speler maakte namelijk nog nooit een WK mee. Nadat Oranje in de kwalificatiereeks soeverein eerste werd, moeten de Tsjechen het nu in twee play-offs uitvechten met Noorwegen. Naast de 83-voudig international Nedved zijn ook de Ajacieden Grygera en Galasek opgeroepen voor de beslissingsduels richting het WK van volgend jaar in Duitsland.
pi_32178830
Turkije - Zwitserland
Spanje - Slowakije

Tsjechië - Noorwegen
Noorwegen heeft het voordeel van de kou bij thuiswedstrijden, maar Tsjechië is toch beter.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:26:38 #75
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32178902
Ik zie het voordeel niet voor noorwegen in de kou....
in Tsjechie is het in de winter ook bar en bar koud....
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:43:54 #76
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32179333
Tsjechië - Noorwegen
Tsjechië hoort gewoon op een WK, ze hebben al sinds 1990 niet meer meegedaan (toen was het nog Tsjechoslowakije) en alleen maar op EK's gepresteerd. Nu hoop ik dat ze eens ver komen.
Ik de kwalificaties hebben ze wel behoorlijk wat punten laten liggen, maar dat kwam ook o.a. door blessures en pech. Noorwegen is alleen defensief goed, en heeft nooit echt voor leuke wedstrijden gezorgd.

Turkije - Zwitserland
Zwitserland komt nooit ver, Turkije wel. Maar die zie ik liever niet tegen Nederland spelen.
In de kwalificiaties voor 1998 hadden ze er ook moeite mee.

Spanje - Slowakije
Als Spanje niet meedoet wordt Nederland groepshoofd. En aangezien ik Nederland wel bij de beste 8 ter wereld vind horen. Moeten ze ook maar groepshoofd worden, verder speelt Spanje nooit indrukwekkend op eindtoernooien, ze hebben wel eens kwartfinales etc. gehaald, maar dat komt ook meer door makkelijke poules etc. We missen niet veel als Spanje eens een keer neit meedoet.

Uruguay - Australië
Uruguay heeft in de geschiedenis al 2 keer een WK gewonnen, is toch wel een team dat alleen daardoor er al bijhoort. Australië heeft een Nederlandse coach en daarom mogen die van mij wel winnen.

Bahrein - Trinidad & Tobago
Trinidad heeft net als Australië een NL coach zou wel lachen zijn als die meededen.
Bahrein is een eilandje met een oppervlakte net zo groot als texel en het zou wel komisch zijn als zo'n landje mee zou doen.
pi_32182806
Tsjechie - Noorwegen
De resultaten van beide ploegen van de afgelopen jaren vergelijkend, moet Tsjechie zich kwalificeren. Echter denk ik dat Tsjechie niet meer op dezelfde sterkte is als een aantal jaar geleden.

Zwitserland - Turkije
Zwitserland is een gedisciplineerde, hechte ploeg en Turkije is niet meer de ploeg van het wk 2002 waar ze 3e zijn geworden. De Turken hebben veel geblesseerden en geschorsten en toch zet ik in voor de Turken, simpelweg omdat er veel meer kwaliteit heeft. In Turkije is het zeer moeilijk voetballen.

Spanje - Slowakije
Spanje duidelijk favoriet, met een kleine kans op een wonder voor Slowakije. Je weet het echter nooit, maar zou wel jammer zijn als Spanje er niet bij zou zijn in Duitsland.

Uruguay - Australie
Met Hiddink aan het roer, weet ik niet waar Australie in staat kan zijn. Objectief bekeken denk ik dat Uruguay sterker is, maar hoop natuurlijk op Australie.

Bahrein - T & T
Een onvoorspelbare wedstrijd met kansen voor beide partijen. Natuurlijk hoop ik op Leo Beenhakker.
Abstract denken...meer zien door minder voorbeelden.
pi_32187434
Wel leuk dat Nedved terug is en de Tsjechen wellicht naar het WK gaat schieten. Dan is ie een nog grotere held daar. Zijn vorige WK play-offs waren echter dramatisch.

Ben benieuwd wat Uruguay aan intimidatie gaat doen.
www.thuisuiteten.nl
pi_32189330
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:30 schreef methodmich het volgende:

Ben benieuwd wat Uruguay aan intimidatie gaat doen.
De Australische selectie verblijft iig tot het allerlaatste moment in Argentinie omdat die Urugayanen de vorige keer - gelijkend op Napolitanen - de Aussies de godganse nacht uit hun slaap hielden met geschreeuw, getoeter en vuurwerk.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_32189577
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 02:23 schreef Slayage het volgende:
Wel "grappig", dat zon beetje iedereen hoopt, dat Turkije eruit flikkert.
Als de Turken niet naar Duitsland zouden gaan zou dat een enorme verlies zijn voor de toernooi. Met name door de enorme aantal Turken daaro. De steden waar Turkije zal spelen zullen gewoon geheel rood/wit kleuren op de wedstrijddagen. Wie kan zich nog, die wedstrijd herinneren, dat Duitsland en Turkije een EK kwalificatie wedstrijd hadden in Duitsland. De hele stadion zat vol met Turken en de Duitsers zag en hoorde je nauwelijks en Mehmet Scholl na afloop klagen, dat zoiets eigenlijk niet zou mogen gebeuren
Ik denk, dat het twee leuke wedstrijden worden en dat het heel close wordt. Go Turkey!
Daarom zou het juist geiniig zijn als ze het niet halen
Maar liever Turkije dan Zwitserland wmb
  vrijdag 11 november 2005 @ 21:02:42 #81
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_32189659
Guus Hiddink is met de Australische voetbalselectie vrijdag aangekomen in Uruguay. Dat gebeurde zonder noemenswaardige incidenten, in tegenstelling tot vier jaar geleden toen de „Aussies” bijzonder vijandig werden ontvangen. Zaterdag voetballen beide landen tegen elkaar in de eerste van twee duels om een ticket voor het wereldkampioenschap voetbal, volgend jaar in Duitsland.

Slechts een handvol journalisten en een paar Uruguyaanse fans met vlaggen hadden de moeite genomen naar het vliegveld van Montevideo te komen. De bondscoach van Uruguay Jorge Fossati had de fans opgeroepen de Australiërs goed te behandelen. „Pas op het veld zullen we ze zware tegenstand bieden”, aldus Fossati. Vier jaar geleden speelden beide teams ook tegen elkaar om een WK-ticket. Toen werden de Australiërs op het vliegveld al bespuugd en bedreigd.

Bron: Telegraaf
  vrijdag 11 november 2005 @ 21:59:25 #82
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32191155
quote:
Beenhakker: 'Alleen blij met WK-kwalificatie'

8/11/2005 21:30

Leo Beenhakker is begonnen aan de klus Trinidad en Tobago klaar te stomen voor een historische prestatie: kwalificatie voor het WK.

Alleen de barrage met Bahrein scheidt Trinidad en Tobago nog van een plaats op het WK. Het succes kan voor een groot deel worden toegeschreven aan Leo Beenhakker, die met zijn assistenten Wim Rijsbergen en Theo de Jong de WK-droom overeind heeft gehouden.

Beenhakker voelt zich in zijn element op het Caribische Eiland, waar hij in het voorjaar neerstreek. 'Om een team te managen moet je twee dingen kunnen. Je moet verstand van voetbal hebben, en je moet mensen begrijpen en hun je tijd geven', vertelt hij op de website van de bond van Trinidad en Tobago. En dat heeft hij in de vingers, want ook de als lastige jongens bestempelde Dwight Yorke en Russell Latapy vormen geen probleem voor Don Leo. 'Ze zijn niet moeilijker dan de andere spelers.'

Sinds zijn aantreden als bondscoach van Trinidad en Tobago heeft Beenhakker gewerkt volgens een uitgestippeld plan. 'Ik wilde drie dingen bewerkstelligen. Het eerste bij het bouwen aan een team is er aan werken dat de linkerhand weet wat de rechterhand doet. Het tweede is dat we elke training een uur op balbezit hebben getraind, omdat in het voetbal het daar om draait', aldus Don Leo. 'En tenslotte, we moesten meer vertrouwen krijgen en vergeten dat de anderen beter zijn dan wij.'

Het succes in de WK-kwalificatie - dankzij een zege op Mexico werd de vierde plaats veroverd - heeft het geloof in eigen kunnen flink vergroot. In Trinidad en Tobago rekenen de liefhebbers zich al rijk. 'De supporters en alle anderen kunnen dromen van het WK in Duitsland. Het belangrijkste is dat de professionals met beide benen op de grond blijven. Laten we eerst tegen Bahrein spelen', tempert Beenhakker het optimisme. 'Ik wil altijd winnen. Ik zal alleen blij zijn als we winnen en wanneer we ons plaatsen voor het WK.'

Ook de spelers laten zich niet meeslepen door de euforie. 'We hebben veel vertrouwen, maar tegelijkertijd, niets is zeker en we moeten nog twee wedstrijden spelen. Het land moet zich dat realiseren en dus geduld betrachten', zei Stern John, die met zijn productie een belangrijke rol had in het halen van de play-offs.

In aanloop naar de barrage met Bahrein wil Beenhakker niet afwijken van zijn gebruikelijke routine. 'Oké jongens. We zijn hier en dat is het belangrijkste', had Beenhakker zijn ploeg verteld bij de eerste gezamenlijke maaltijd. 'We zijn tien dagen en 180 minuten verwijderd van glorie.'

Trinidad en Tobago speelt zaterdag 12 november de eerste wedstrijd tegen Bahrein. Vier dagen later staat in het Midden-Oosten de return op het programma. En als Trinidad en Tobago zich dan zeker weet van een plaats op het WK, weet Beenhakker wat er volgt: 'Een week lang carnaval.'
pi_32209046
Wordt Australie en/of Trinidad ook ergens live uitgezonden vandaag?
pi_32209171
www.voetbalinbeeld.nl geeft aan dat Australië wordt uitgezonden via internet
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_32209294
Is er al voldoende gezegd dat Bahrein daar nooit had moeten staan, maar Oezbekistan? Bij deze dan.
pi_32209324
Niettemin hoop ik dat Bahrein het op het WK mag opnemen tegen Brazilië of Frankrijk.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 november 2005 @ 18:04:25 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_32209455
Hoe laat beginnen de afzonderlijke wedstrijden ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32210540
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 18:04 schreef tong80 het volgende:
Hoe laat beginnen de afzonderlijke wedstrijden ?

http://livescore.com/default.dll?page=home
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:03:44 #89
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32211095
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:58 schreef Intxaurraga het volgende:
Is er al voldoende gezegd dat Bahrein daar nooit had moeten staan, maar Oezbekistan? Bij deze dan.
Nee, wat was er gebeurd dan? Ik weet wel dat het 0-0 en 1-1 was geworden en dat Bahrein door een uitdoelpunt won.
pi_32211182
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee, wat was er gebeurd dan? Ik weet wel dat het 0-0 en 1-1 was geworden en dat Bahrein door een uitdoelpunt won.
Omdat er bij een penalty van Oezbekistan ploeggenoten te snel in liepen werd er een vrije trap tegen gegeven. Het stond toen 1-0 voor Oezbekistan. Omdat dit een technische fout was, kon de wedstrijd in zijn geheel over gespeeld worden. Toen bleef het 0-0....
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:09:36 #91
26251 Eilanden
pi_32211270
e heenwedstrijd in de Aziatische WK-kwalificatieplay-off tussen Oezbekistan en Bahrein (1-0) zal worden overgespeeld.

Volgens de wereldvoetbalbond Fifa maakte scheidsrechter Yoshida Toshimitsu afgelopen zaterdag een technische fout. De Japanse arbiter keurde een door Oezbekistan benutte penalty om vervolgens een vrije trap toe te kennen aan Bahrein.

De Oezbeekse voetbalbond diende na de wedstrijd met succes protest in. "In deze situatie, had de penalty volgens de regels van het spel opnieuw genomen moeten worden", aldus de wereldvoetbalbond.

Aanstaande woensdag stond de return op het programma, maar beide wedstrijden zullen nu worden gespeeld op 8 en 12 oktober. De winnaar van deze confrontatie moet het opnemen tegen de nummer vier van de CONCACAF-zone om een WK-plek.

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/17801

Wrange daaraan was, dat Oezbekistan het land was dat een protest indiende!
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:30:16 #92
26251 Eilanden
pi_32211873
quote:
Tranen in de ogen van stoere kerels
Door PAUL VAN DEN BOSCH

MONTEVIDEO - Plotseling wordt het stil in het zaaltje van het klassieke Intercontinental-hotel in Buenos Aires.

Veel belangstelling voor Guus Hiddink in Uruguay. Foto EPA
In de ogen van stoere, Australische kerels wellen tranen op. Kippenvel staat op hun huid. Wat ze op het scherm voor zich zien, komt als een verrassing.

Het is donderdagmiddag, in het basiskamp van de Australiërs in de Argentijnse hoofdstad. Bondscoach Guus Hiddink heeft zijn tactiek uitgestippeld. Maar de bespreking is nog niet afgelopen.

Op een scherm verschijnen beelden van Australische topsporters als atlete Cathy Freeman, zwemmer Grant Hackett, een winnende Davis Cup-tenniscoach, een rugbyheld, een cricketkampioen. De spelers zien beelden van hun successen, begeleid door opzwepende muziek. Dan komt Olympisch kampioene Freeman in beeld en zegt: ,,Wij hebben het al gedaan, nu moeten jullie ’t voor ons doen. Aussie, Aussie, oy oy oy!''

De andere toppers herhalen de boodschap. We gáán het doen, zie je de voetballers denken als ze het zaaltje verlaten. Hiddink had het filmpje vooraf gekeurd, opdat er geen al te opruiende teksten in voorkwamen.

Gisteren leidde hij de laatste training voor het eerste play-offduel met Uruguay. Eerder op de dag vloog de selectie van Buenos Aires naar Montevideo, op de andere oever van de Plata-rivier. De rust van het basiskamp in Argentinië is voorbij. In Estádio Centenario stond Hiddink druk te gebaren voor de Amsterdam-tribune, vernoemd naar de hoofdstad omdat Uruguay daar in 1928 het Olympische voetbalgoud won.

Toen Frank Lowy, de voorzitter van de Australische bond, zo’n negen maanden geleden al in het diepste geheim akkoord ging met de constructie dat Hiddink zowel PSV als zijn nationale ploeg zou leiden, had hij dit voor ogen. Zelfbewuste, tactisch niet meer zo naïeve en minder makkelijk te intimideren ‘Socceroos’, die zich optimaal zouden voorbereiden op de play-offs, waarin Australië steevast struikelde. ,,Deze ploeg heeft dezelfde spelers, maar is onvergelijkbaar met die van voor de komst van Hiddink’’, zegt oud-Feyenoorder Brett Emerton.

De 59-jarige Achterhoeker kon de afgelopen jaren kiezen uit vijf WK-aanbiedingen: Zuid-Korea (vóór Jo Bonfrère er bondscoach werd, deden de Koreanen een duizelingwekkend bod), Turkije (dat vond de coach best aantrekkelijk met de miljoenen Turkse inwoners in gastland Duitsland), Iran, Duitsland zelf (Franz Beckenbauer belde op, nadat Rudi Völler was opgestapt en benaderde hem later in Dortmund) en Australië.

Die laatste aanbieding was sportief en financieel de minste, bevestigt Hiddinks zaakwaarnemer Cees van Nieuwenhuizen, die ook in Zuid-Amerika is neergestreken. De kans op een WK-ticket is bij de Australiërs het kleinst, maar het contract heeft één groot voordeel: de coach kan zijn taak parttime uitvoeren.

Van Nieuwenhuizen: ,,En Guus blijft in zijn hart een kwajongensachtige cowboy, hij probeert iets voor elkaar te boksen waar weinig anderen echt in geloven.’’ Bovendien is het moeilijk om nee te zeggen tegen Frank Lowy, de op één na rijkste man van Australië. Rasondernemer met een bizarre levensgeschiedenis. Als joodse jongen ging hij in de oorlog op de vlucht naar Hongarije en verloor zijn familie.

Straatarm emigreerde Lowy naar Australië, begon met een delicatessenwinkeltje en groeide uit tot een magnaat in onroerend goed en winkelketens. Een aantal jaren geleden vroeg de regering hem de ontredderde voetbalbond te leiden. Lowy dwong een miljoenensubsidie af, haalde topmensen weg bij de florerende rugbyfederatie en ging aan de slag.

Bij Hiddink klopte hij twee jaar geleden al aan. Hij en Van Nieuwenhuizen besloten hem te ontvangen in het Sheraton-hotel bij Schiphol en gingen uit eten. Maar toen Lowy in de gaten kreeg dat Hiddink niet te vangen was voor een fulltime-functie, vertrok hij al tijdens het hoofdgerecht. In een zinloos diner had de zakenman, die uit principe voor elk probleem maar een kwartier uittrekt (‘Anders maken ze maar een andere afspraak’), geen trek en stapte weer in zijn privé-jet.

Lowy bleef echter azen op Hiddink. In maart van dit jaar stuurde hij bondsdirecteur John O’Neill naar Nederland. Weer weigerde Hiddink PSV te verlaten voor de Australische bond. Een dag later werd O’Neill rondgeleid in Eindhoven, in het stadion en op trainingscomplex De Herdgang.

Australië wilde dat Hiddink de nationale selectie al zou coachen op de Confederations Cup, afgelopen zomer in Duitsland. Maar dat vond de trainer te riskant met zo weinig voorbereiding. Hij deed een tegenvoorstel: Australië op parttime-basis leiden in de play-offs, waarin Uruguay pas veel later bekend werd als tegenstander. Telefonisch gaf Lowy schoorvoetend zijn toestemming.

Maar het nieuws mocht pas eind juli - ná de Peace Cup in Zuid-Korea - bekend worden, onder meer omdat Hiddink zijn oude werkgever daar niet voor het hoofd wilde stoten. De oud-bondscoach had bij de Aziaten een WK-contract afgeslagen dat hem één van de bestbetaalde voetbaltrainers ter wereld zou maken.

De presentatie had uiteindelijk in juli in Sydney plaats. Hiddink vloog van het toernooi om de Peace Cup, waaraan PSV had deelgenomen, door naar Australië. Maar Lowy had eigenlijk een heel andere presentatie in zijn hoofd. Hij vroeg Hiddink naar zijn jacht in de Griekse wateren te komen. Van daaruit zou hij een straalverbinding naar Australië regelen, zodat journalisten aan de andere kant van de wereld vragen konden stellen. Maar dat plan ging om logistieke redenen niet door.

Met Australië wil Hiddink de komende dagen zijn derde wereldkampioenschap bereiken, na 1998 (met Oranje, vierde) en 2002 (met Zuid-Korea, ook vierde). Het is zo verslavend als een drug, zegt hij in de lentezon van Montevideo. De spanning van zo’n groot toernooi, de impact, de contacten met media, zijn vakbroeders, de beste spelers ter wereld.

Het streelt het ego, dat óók. Van Nieuwenhuizen: ,,Guus is zo gek van het WK, dat ik hem gerust nog in 2010 in Zuid-Afrika zie staan.’’

Maar wie Hiddink de afgelopen dagen in Latijns-Amerika gadesloeg, zag ook de therapeutische werking van de bijbaan. Hij was even weg uit Nederland, weg bij PSV, ver verwijderd van de verhoren door de FIOD die hij nog steeds als ultieme vernederingen beschouwt. Eerst in Buenos Aires en sinds gisteren in Montevideo laafde hij zich aan de leergierige groep Australiërs én aan la vida latina, het latijnse leven waarin voetbal zo’n prominente rol speelt.

Hij kreeg er Maradona aan de telefoon, bezocht een wedstrijd van Boca Juniors, verscheen in alle kranten en tv-journaals en proefde er, heel voorzichtig, al iets van een WK-sfeer.

Van Nieuwenhuizen: ,,Ik zeg maar zo, de afgelopen tijd is weer gebleken: Hiddink is te groot voor Nederland en in elk geval voor PSV. Ik vind dat ze bij die club niet beseffen welke kennis en contacten in de wereld ze met hem in huis hebben.’’
Bron: AD
pi_32212018
Come on Trinidad
pi_32212088
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:35 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Come on Trinidad
Idd.
pi_32212642
Don Leo lult ze wel richting WK!

En dan weer slechts 75 % naar buiten brengen.
www.thuisuiteten.nl
pi_32212715
Noorwegen - Tsjechie is ondertussen een klein halfuur bezig, 0-0 nog.
pi_32213097
0-1 Tsjechie... Smicer 31e minuut
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_32213492
Ik hoop op Tsjechië, Slowakije, Zwitserland, Australië en Trinidad & Tobago, maar verwacht dat het Tsjechië, Spanje, Turkije, Uruguay en T & T worden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 november 2005 @ 20:47:33 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_32214559
ik hoop dat slowakije wint
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 november 2005 @ 21:11:57 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_32215451
Hup Slowakije

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')