Iemand leg me uit waarom mensen Gymnasium doen plzquote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Intelligentie is vooral snelheid van geest, dingen snel inzien en snel dingen aanleren. Je hebt dan ook intelligentie in meerdere vormen (verbaal/technisch inzicht etc). Redelijk betrouwbaar vast te stellen middels een goede IQ test. VMBO kinderen scoren daar gemiddeld gezien rond de 100 of iets lager, VWO kinderen 120 + normaal. Zij hebben gewoon een sneller en beter werkende geest. Overigens (maar dit geheel offtopic): vooroordelen zijn niet zo onnut als je denkt, zonder vooroordelen zou het niet mogelijk zijn te functioneren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale is het 'verstandelijk vermogen'. En dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met hoe goed je sommetjes op kunt lossen of teksten kunt ontleden. Domme mensen zijn mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Mensen die zich laten leiden door vooroordelen bijvoorbeeld.
Het is wel degelijk hetzelfde, waarom zit je bij gezamelijke vakken (Wiskunde, Scheikunde, Geschiedenis, Duits, enz...) anders bij elkaar in de klas. Lijkt me knap, wél bij elkaar in de klas zitten, maar toch niet hetzelfde leren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zou wel dieper op de stelling in willen rellen gaan, dat atheneum hetzelfde is als gymnasium min twee talen.
Want de zelfstandige gymnasia bieden m.i. echt wel iets meer dan atheneum.
Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden. Daar herken je ze iig meteen aan. Een echte gymnasiast zal zich daar nooit toe verlagen.
Tast toe![]()
BNN IQ testen zijn onbetrouwbaar, probeer er eens eentje van MENSA.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:18 schreef tonks het volgende:
// [iets over vmbo en een IQ van 122]
Tubgirl posten en dan snel editten hèquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:18 schreef tonks het volgende:
//
Ik wist het niet meer zeker en wilde niet liggen op een internet forum!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
BNN IQ testen zijn onbetrouwbaar, probeer er eens eentje van MENSA.
O herken meer:quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.
Een stukkie nostalgie![]()
nee, ik lig niever ook gewoon op een bed ofzo!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:21 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik wist het niet meer zeker en wilde niet liggen op een internet forum!
Aeneas is een Trojaan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.
Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Reactie op Lupa die ik in het vorige deel niet meer kwijt kon:
Intelligentie is vooral snelheid van geest, dingen snel inzien en snel dingen aanleren. Je hebt dan ook intelligentie in meerdere vormen (verbaal/technisch inzicht etc). Redelijk betrouwbaar vast te stellen middels een goede IQ test. VMBO kinderen scoren daar gemiddeld gezien rond de 100 of iets lager, VWO kinderen 120 + normaal. Zij hebben gewoon een sneller en beter werkende geest. Overigens (maar dit geheel offtopic): vooroordelen zijn niet zo onnut als je denkt, zonder vooroordelen zou het niet mogelijk zijn te functioneren.
De discussie was dan ook al lang in een andere richting ontspoord.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Pilsenator het volgende:
Typisch dat deze discussie nog steeds voortduurt terwijl volgens mij allang is bewezen dat de stellingen van de Topicstarter nergens op slaan.
Welke richting? ik ben te lui om het hele topic door te nemenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De discussie was dan ook al lang in een andere richting ontspoord.
Dat zijn allemaal zaken die nuttig zijn, maar die weinig hebben te maken met intelligentie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie.
Ja doei ik ga geen samenvatting voor je maken, dat doe je maar lekker zelfquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:27 schreef Pilsenator het volgende:
[..]
Welke richting? ik ben te lui om het hele topic door te nemen![]()
Sociaal valt nog het een en ander aan te klussen. Met pure intelligentia van iemand is dat erg lastig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie.
Inderdaad, iemand met een hoog IQ kan best domme opmerkingen maken en andersom. Slim zijn lijkt mij dus ook niet hetzelfde als het hebben van een hoog IQ.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Pas op. Niet in staat zijn is wat anders dan 'niet zo goed kunnen'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:30 schreef HuHu het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen best slim zijn, maar zijn bijvoorbeeld niet in staat om te rekenen. Dat maakt ze per definitie nog niet dom.
Dan hebben jij en ik blijkbaar een heel andere definitie van wat intelligentie inhoudt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal zaken die nuttig zijn, maar die weinig hebben te maken met intelligentie.
Ja ok... ik zal 't ff aanpassen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:33 schreef Mainport het volgende:
[..]
Pas op. Niet in staat zijn is wat anders dan 'niet zo goed kunnen'.
Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:39 schreef Mainport het volgende:
Als je niet weet wat 2 + 2 is, ben je aardig dom naar mijns inziens.
En als je moeilijke woorden wilt gebruiken en daar per ongeluk een tautologie van maakt ookquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:39 schreef Mainport het volgende:
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:39 schreef Mainport het volgende:
Wat zij zegt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.
Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:42 schreef Yildiz het volgende:
ik zie het nut van latijn niet
en als ik ergens het nut niet van zie (ik wil geen arts worden) begin ik er niet aan,
zo simpel eigenlijk
Maar daar heb je het boekje Woordkennis voor, wat wij bij Nederlands uit ons hoofd moesten leren. Met allemaal interessante woorden enzo.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:50 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
Het gaat met name ook over grammatica etc...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:56 schreef HuHu het volgende:
[..]
Maar daar heb je het boekje Woordkennis voor, wat wij bij Nederlands uit ons hoofd moesten leren. Met allemaal interessante woorden enzo.
mja, dat kan zo zijn, ik geloof je wel, maar ik wil geen talen leren, ik wou liever gevoel krijgen voor metalen, dan talen. kort gezegdquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:50 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
zelfs ik was hoogbegaafd bij de BNN testquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.
Ik stel geen voorwaarden. Ik heb simpelweg een andere definitie van 'intelligentie'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:42 schreef Mainport het volgende:
[..]
Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent.
En dat is lerares![]()
Het is natuurlijk ook een erg onrealistisch voorbeeld wat je geeft, 2 + 2. Ik doelde op 'iets' ingewikkeldere sommen als vermenigvuldigingen en delingen. Genoeg mensen te vinden die daar moeite mee hebben, of bij wat ingewikkeldere sommen er niet uit komen. Maar dat maakt ze nog niet dom.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:42 schreef Mainport het volgende:
[..]
Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent.
En dat is lerares![]()
Dan vind ik intelligentie inderdaad een spiegel van je academische vaardigheden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik stel geen voorwaarden. Ik heb simpelweg een andere definitie van 'intelligentie'.
En daar ben ik het dus niet mee eens, of althans, ik vind dat type intelligentie niet zo belangrijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:51 schreef Mainport het volgende:
[..]
Dan vind ik intelligentie inderdaad een spiegel van je academische vaardigheden.
Ik denk dat jij geavanceerde wiskunde bedoelt. Zoiets als alles wat er in de bovenbouw aan havo en hoger gegeven wordt. Als je dat niet kunt, maakt dat je inderdaad nog niet dom.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:50 schreef HuHu het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een erg onrealistisch voorbeeld wat je geeft, 2 + 2. Ik doelde op 'iets' ingewikkeldere sommen als vermenigvuldigingen en delingen. Genoeg mensen te vinden die daar moeite mee hebben, of bij wat ingewikkeldere sommen er niet uit komen. Maar dat maakt ze nog niet dom.
Is intelligentie niet misschien de potentie (o.a.) die academische vaardigheden te kunnen leren? Of vind jij praktisch de hele Afrikaanse bevolking dan ook dom, omdat die de kans niet krijgen naar school/Universiteit te gaan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:51 schreef Mainport het volgende:
[..]
Dan vind ik intelligentie inderdaad een spiegel van je academische vaardigheden.
Als ze niet naar school zijn gegaan, zijn ze NOG dom ja.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Is intelligentie niet misschien de potentie (o.a.) die academische vaardigheden te kunnen leren? Of vind jij praktisch de hele Afrikaanse bevolking dan ook dom, omdat die de kans niet krijgen naar school/Universiteit te gaan?
Ik doel meer op basisschool, groep 5 en 6 wiskunde. Vermenigvuldigingen die verder gaan dan getallen met de 1, 2 en 3. Mensen die vermenigvuldigingen slecht kunnen, zijn namelijk zo slim om ze op te delen in afzonderlijke optellingen en deze op de vingers uit te rekenen. Zodra het echter verder gaat dan dat, houd het op voor ze. Deze mensen vind ik dáárom niet dom. Dat ze een bepaalde vaardigheid missen is niet erg.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:53 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik denk dat jij geavanceerde wiskunde bedoelt. Zoiets als alles wat er in de bovenbouw aan havo en hoger gegeven wordt. Als je dat niet kunt, maakt dat je inderdaad nog niet dom.
Ik vind het echter nog steeds aardig dom als iemand, desnoods met rekenmachine, geen deling of vermenigvuldiging kan uitvoeren.
Als je echt begrijpend had kunnen lezen op VWO-niveau dan had je opgemerkt dat ik het specifiek over zelfstandige gymnasia had.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:19 schreef HuHu het volgende:
[..]
Het is wel degelijk hetzelfde, waarom zit je bij gezamelijke vakken (Wiskunde, Scheikunde, Geschiedenis, Duits, enz...) anders bij elkaar in de klas. Lijkt me knap, wél bij elkaar in de klas zitten, maar toch niet hetzelfde leren.
Ik vind de dingen die je hier zegt echt behoorlijk kortzichtig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:57 schreef Mainport het volgende:
Een kind uit groep zes kan ook de potentie hebben om een hoge opleiding te volgen, toch kun je daar geen intelligent gesprek mee voeren. Hij is dan enkel slim voor zijn leeftijd.
Hmm... als je dan toch al een IQ-test wilt doen, laat dan de GIT-2 bij je afnemen. Die is tenminste wel betrouwbaar (gaat tot een IQ van 154... maar dat lijkt me meer dan voldoende voor de gemiddelde Fokkerquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.
Gemiddeld gezien beantwoorden ze minder waarschijnlijk aan de criteria voor intelligentie die jij in je etnocentrische kader stelt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:56 schreef Mainport het volgende:
[..]
Als ze niet naar school zijn gegaan, zijn ze NOG dom ja.
BULL-SHIT !!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:56 schreef Mainport het volgende:
[..]
Als ze niet naar school zijn gegaan, zijn ze NOG dom ja.
Ach... ik heb m'n eindexamen VWO voor Nederlands afgesloten met een 6. Kan gebeuren dat ik eens een woordje mis.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als je echt begrijpend had kunnen lezen op VWO-niveau dan had je opgemerkt dat ik het specifiek over zelfstandige gymnasia had.![]()
Door vooroordelen als in de OP van deel 1, denk ik.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:00 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
, dat was van Vergilius ofzo? (we hebben onwijs weinig geschiedenis over de oudheid gehad). Wij moeten nu teksten vertalen van Livius (ab urbe condita/vanaf de stichting van de stad). Dat is echt zwaar saai, maar binnenkort Ovidius
![]()
Ik vond Latijn altijd nutteloos, tot vorige Engels les. Toen we daar grammaticaal werden merkte ik dat de halve klas (het Gym-gedeelte) toch écht wel meer wist dan de rest. Normaal merk ik daar amper wat van, zelfs bij Frans e.d. Wat ik echter niet snap is waarom mensen geen Gymnasium zouden doen als ze het gewoon kunnen.
Dat hangt er maar net van af wat je onder 'slimheid' of 'intelligentie' verstaat, maar daar is dus nu een apart topic over (zie link)quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:01 schreef TC03 het volgende:
Vermakelijk die discussie over wat intelligentie is. Dus een MBOer kan net zo slim zijn als een cum laude afgestudeerd ingenieur of doctorandus. Oké.
Ik heb bewust voor het Atheneum gekozen, terwijl ik in de positie verkeerde om naar het Gymnasium te kunnen. De talen zijn mijn zwakste punt, het leek mij dus niet slim om nog eens extra talen erbij te gaan nemen. Mijn mentor dacht hier anders over, maar ik was het niet met hem eens.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:00 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
, dat was van Vergilius ofzo? (we hebben onwijs weinig geschiedenis over de oudheid gehad). Wij moeten nu teksten vertalen van Livius (ab urbe condita/vanaf de stichting van de stad). Dat is echt zwaar saai, maar binnenkort Ovidius
![]()
Ik vond Latijn altijd nutteloos, tot vorige Engels les. Toen we daar grammaticaal werden merkte ik dat de halve klas (het Gym-gedeelte) toch écht wel meer wist dan de rest. Normaal merk ik daar amper wat van, zelfs bij Frans e.d. Wat ik echter niet snap is waarom mensen geen Gymnasium zouden doen als ze het gewoon kunnen.
Sterker nog, er bleek ooit uit een onderzoek dat 50% van de (destijds nog) MAVO-leerlingen zwaar onder hun niveau werkten en op het VWO terecht zouden kunnen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:01 schreef TC03 het volgende:
Vermakelijk die discussie over wat intelligentie is. Dus een MBOer kan net zo slim zijn als een cum laude afgestudeerd ingenieur of doctorandus. Oké.
Een heel sterk Gymnasium advies?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Neh neh, ik had een 7.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:02 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ach... ik heb m'n eindexamen VWO voor Nederlands afgesloten met een 6. Kan gebeuren dat ik eens een woordje mis.
En waar haal je DIE onzin vandaan dan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:06 schreef OldJeller het volgende:
Middelbaar onderwijs stelt maar weinig voor, op elk niveau.
Hmm.... een IQ van 140??!?!?!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:29 schreef Jajong het volgende:
Ach IQ zegt ook niet zoveel over intelligentie iig niet over hoe goed of slecht je bent in leren. Ik heb volgens een Mensa test een IQ van 140 maar mijn schoolcarriere is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, al heeft dat verschillende redenen.
verkapt-kijk-mijn-iq-reply
Eens. Wat een mongool weer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En waar haal je DIE onzin vandaan dan?
Wat doe JIJ nog in WFL?! ONZ is beter voor je!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En waar haal je DIE onzin vandaan dan?
Iemand had het moeilijk op de MULO.quote:
Raar onderzoek.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sterker nog, er bleek ooit uit een onderzoek dat 50% van de (destijds nog) MAVO-leerlingen zwaar onder hun niveau werkten en op het VWO terecht zouden kunnen.
De oorzaken waarom ze toch daar zaten waren vrij divers. (Van gemakzucht tot mensen die overal zoveel vraagtekens bij zetten dat ze de lesstof gewoon te ver voor warne om nog simpel te kunnen denken en antwoorden zeg maar)
Nee hoor. Zit in 6 VWO en haal praktisch nooit onvoldoendes en hoef er erg weinig voor te doen. Maar ik weet wél dat er mensen zijn die hard werken omdat ze het moeilijk vinden, op elk niveau. Daarom vind ik jouw opmerking nergens op slaan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Iemand had het moeilijk op de MULO.
Weet je wat ik dom vind? Mensen persoonlijk aanvallen als je ze niet meer met argumenten kunt overtuigen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat doe JIJ nog in WFL?! ONZ is beter voor je!
Ervaring.
Maar ik denk overigens ook dat die stage van je weinig voorstelt.
[..]
Iemand had het moeilijk op de MULO.
Theoretisch wel?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee hoor. Zit in 6 VWO en haal praktisch nooit onvoldoendes en hoef er erg weinig voor te doen. Maar ik weet wél dat er mensen zijn die hard werken omdat ze het moeilijk vinden, op elk niveau. Daarom vind ik jouw opmerking nergens op slaan.
Misschien moet je dat dan in je poëzie-album schrijven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:14 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Weet je wat ik dom vind? Mensen persoonlijk aanvallen als je ze niet meer met argumenten kunt overtuigen.
Waar haal je nou ineens weer 'theoretisch' vandaan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:15 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Theoretisch wel?
Jouw mening.
Maak eens examens uit, laten we zeggen, 1980? Loop je jankend weg met je praktische instelling.
Shht.
Was dat niet Via Nova ofzo?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:22 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
O herken meer:
Lucius in atrium sedet
Marcus in horte curret.
Dat zal ik doen. Wil jij ondertussen even een ander topic zoeken om te verzieken?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:15 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Theoretisch wel?
Jouw mening.
Maak eens examens uit, laten we zeggen, 1980? Loop je jankend weg met je praktische instelling.
Shht.
[..]
Misschien moet je dat dan in je poëzie-album schrijven.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vond het juist zo leuk om hier wat worstelende scholiertjes en mensen die trauma's van hun schoolgaande periode hebben, op de kast te jagen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat zal ik doen. Wil jij ondertussen even een ander topic zoeken om te verzieken?.
Marcus et Lucius.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:17 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Was dat niet Via Nova ofzo?![]()
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:20 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik vond het juist zo leuk om hier wat worstelende scholiertjes en mensen die trauma's van hun schoolgaande periode hebben, op de kast te jagen.
Nou neuh. Op een wetenschappelijke IQ-test scoor ik 138. Maar ik vind dat dus niet zoveel zeggen. Ik kan bij tijd en wijle ongelooflijk dom zijn. En mijn beste vriend scoort 100 op dezelfde test en is in mijn ogen hartstikke intelligent.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:19 schreef doemaardrie het volgende:
Onder het motto: Ik scoorde 65 punten bij de BNN IQ test dus ik verander de defenitie dan maar?
Psies, op het gym zaten net zulke domme sletjes als op het vmbo, alleen zaten ze bij ons dan op hockeyquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou neuh. Op een wetenschappelijke IQ-test scoor ik 138. Maar ik vind dat dus niet zoveel zeggen. Ik kan bij tijd en wijle ongelooflijk dom zijn. En mijn beste vriend scoort 100 op dezelfde test en is in mijn ogen hartstikke intelligent.
En bedankt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Psies, op het gym zaten net zulke domme sletjes als op het vmbo, alleen zaten ze bij ons dan op hockey
Sweet memories.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:
En ook: "Quod licet Iovi, non licet bovi" :S
ik bedoel niet álle meisjes bij ons op school. Zelf was ik slet noch hockeytrut, bijvoorbeeld.quote:
Het verschilt behoorlijk per school.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:32 schreef 4ureyez_only het volgende:
is er dan veel verschil tussen het gymnasium en het atheneum, behalve dan het oud-grieks en het latijns. Dat lijkt me eerlijk gezegd alleen handig als je medicijnen wilt studeren of zo. Voor mijn opleiding (tweetalig atheneum) had ik een hoger advies nodig (dubbel vwo) dan voor het gymnasium (havo/vwo). Misschien dat het niveau per school verschilt?
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Marcus et Lucius.
"Eheu!" mater exclamat.![]()
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:17 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Was dat niet Via Nova ofzo?![]()
Kansloosquote:
Ik hoopte dat jij m nog verder wistquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Andra moi ennepe, Mousa, polutropon hoos mala polla...
Dit vind ik zo'n stupide idee, dat is helemaal niet handig om de volgende redenen: a) het is geen latijn maar potjeslatijn wat de medici hanteren en b) het is helemaal niet relevant hoe de begrippen genoemd worden, het gaat erom dat je weet wat ze inhouden. Er zijn zat juristen die geen latijn hebben gehad en die op miraculeuze wijze prima met de actio pauliana uit de voeten kunnen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:23 schreef Moffel het volgende:
Als je bijv. dokter ofzo wil worden dan is latijn erg handig bij je studie:)
Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen Gymnasium zouden doen. Als je nou bijvoorbeeld het profiel natuur&techniek +economie 1 doet. Je vrije deel zit op deze manier vol en heb je dus geen ruimte meer voor grieks of latijn. Ik heb echter meer waardering voor iemand die dat zou doen dan iemand die cultuur&maatschappij met een klassieke taal zou volgen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:00 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
![]()
Zeker, maar de mijne is de correcte, die van jou kan je beter anders noemen om verwarring te voorkomen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan hebben jij en ik blijkbaar een heel andere definitie van wat intelligentie inhoudt.
..planchte epei Troies hieron ptolietron eperse...quote:
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zeker, maar de mijne is de correcte, die van jou kan je beter anders noemen om verwarring te voorkomen.
Ik heb ook Hebreeuws gehad. Ik weet er alleen echt helemaal niets meer van.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Dr is een gymnasium (Haarlem geloof ik) waar ze ook Hebreeuws gaven.
Dat is dus echt tof: dat is een totaal andere taalfamilie.
Echt jammer dat ik daar niet woonde.
Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's.quote:
In dat geval kun je net zo goed vragen waarom mensen die de HAVO te moeilijk vinden er toch op blijven zitten en geen VMBO gaan doen. Redenen zijn toch niet zo moeilijk te bedenken?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Jajong het volgende:
Even voor de duidelijkheid; ik bedoel dus mensen die er relatief gezien teveel voor moeten doen. Waarom blijven ze volhouden/
Whaha. Droog.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.
Ja ik ook. Juno zit naast Jupiter. Enzovoort.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Pilsenator het volgende:
wij hadden fortuna als methode. Begon over jupiler....
Jupiter deus est
Jupiter deus et dominus est.
Jupiter pater est.
Juno dea est.
etc etc
Die zogenaamde 'josti's' (60% van alle kinderen zit op het VMBO!), hebben prima verstandelijke vermogens. Alleen op andere gebieden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 20:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's.
heel simpel, waarde VMBO'er ; atheneum was bij ons op school geen synoniem voorquote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Ik neem een tegenstelling waar in deze post.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 20:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's.
De uitzondering die de regel etcquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:59 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik neem een tegenstelling waar in deze post.
1. Ik ben een dombo.
2. Hoog opgeleiden zijn intelligent.
Dat gaat dus niet samen, of er moeten volgens jou redenaties ook nog domme hoog opgeleiden bestaan
Nee die prima verstandelijke vermogens hebben ze niet. Als ik even zou mogen crossposten:quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die zogenaamde 'josti's' (60% van alle kinderen zit op het VMBO!), hebben prima verstandelijke vermogens. Alleen op andere gebieden.
quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:10 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dan lijk je me een uitzondering.
Een VMBO'er heeft niet het denkniveau van een VWO'er, en zal dat naar alle waarschijnlijkheid nooit bereiken. Omgekeerd denk ik dat de meeste VWO'ers prima een vak zouden kunnen leren als ze dat zouden willen.
Dat is hetzelfde als stellen dat het Luzac meer biedt dan een reguliere school. Feit is: ze leiden beiden op tot hetzelfde diploma en dus zijn ze gelijkwaardig. De rest is allemaal subjectief.quote:Want de zelfstandige gymnasia bieden m.i. echt wel iets meer dan atheneum.
Waarom? Zo HEET het onderwijs gewoon. Net zoals je ook mag zeggen dat het Hoger Onderwijs hebt gehaald met zowel een HBO als WO diploma. Of dat je het VMBO hebt gedaan. Vroeger was dat ook MAVO of LBO/VBO. Tijden zijn veranderd.quote:Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden.
En dat is tevens bij de HAVO en het Atheneum ook zo. Al verschilt het per vak en per school.quote:Ik weet niet hou het op het atheneum is maar het niveau van lesgeven op het gym is veel hoger dan noodzakelijk is bij het eindexamen.
Waarom? Schoolse vaardigheden hangen samen met intelligentie wanneer ze uitgroeien tot een volwaardige ontwikkeling. Leren rekenen is op zich niet bepaald intelligent. Na leren rekenen leren werken met symbolen en zo abstract leren denken zodat je kan inleven en voorspellen is dat wel. De connectie niet willen zien tussen schoolse vaardigheden die bedoeld zijn om een leerproces in gang te zetten en echte intelligente vaardigheden is net zo dom.quote:Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.
O ja? Waarom dan? Tenzij Latijn gebruikt wordt in de baan heb je meer kans om afgewezen te worden omdat het Nederlands nu eenmaal voertaal is.quote:Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
Jij hebt wiskunde b1,2, natuurkunde en scheikunde allemaal met een 8 afgesloten na 6 VWO?quote:Middelbaar onderwijs stelt maar weinig voor, op elk niveau.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:50 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen Gymnasium zouden doen. Als je nou bijvoorbeeld het profiel natuur&techniek +economie 1 doet. Je vrije deel zit op deze manier vol en heb je dus geen ruimte meer voor grieks of latijn. Ik heb echter meer waardering voor iemand die dat zou doen dan iemand die cultuur&maatschappij met een klassieke taal zou volgen.
Wat is International Baccalaureat?quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:45 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
, ik doe dus NT + Bio 1 én 2 (dus ook NG) + International Baccalaureate + Latijn
,ik zit er nu zwaar over te twijfelen of ik wel doorga want NT+NG is ook niet bepaald makkelijk. Volgens jaar (5VWO) moet ik waarschijnlijk een keuze maken tussen Latijn of Bio 2 (ik ga sowieso verder met IB). Tja, als ik moet kiezen, kies ik toch echt voor Bio 2. Daar heb ik veel meer aan. En dan krijg je te horen dat ze de 2de fase in 2007 gaan veranderen; het wordt makkelijker en vrijer.
![]()
![]()
Ik zou ook voor biologie 2 kiezen, want dit heeft zoveel voordelen met het eindexamen later. Je hebt namelijk een dubbelprofiel, dus je kan scheikunde 2, natuurkunde 2, wiskunde b2 OF biologie nog laten vallen in de komende jaren. Ik heb het zelf niet nodig gehad, maar het is toch een verschrikkelijk groot voordeel.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:45 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
, ik doe dus NT + Bio 1 én 2 (dus ook NG) + International Baccalaureate + Latijn
,ik zit er nu zwaar over te twijfelen of ik wel doorga want NT+NG is ook niet bepaald makkelijk. Volgens jaar (5VWO) moet ik waarschijnlijk een keuze maken tussen Latijn of Bio 2 (ik ga sowieso verder met IB). Tja, als ik moet kiezen, kies ik toch echt voor Bio 2. Daar heb ik veel meer aan. En dan krijg je te horen dat ze de 2de fase in 2007 gaan veranderen; het wordt makkelijker en vrijer.
![]()
![]()
Inderdaad... het veel gebruikte argument als men het niet meer weet.quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel etc
Wat is dit voor domme opmerking zeg. Bij ons op school heet het atheneum gewoon VWO. Nergens wordt de term atheneum gehanteerd, alleen VWO. En dat zal wel op véél meer scholen het geval zijn, aangezien het zo gewoon heet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden. Daar herken je ze iig meteen aan. Een echte gymnasiast zal zich daar nooit toe verlagen.
Je maakt een gruwelijke denkfout. Volgens jou hangt intelligentie niet samen met verstandelijk vermogen maar met wat je doet. Als je goed bent in wat je doet zou je intelligent zijn. Wat je daarbij niet onderkent is dat je een referentiekader nodig hebt om te kunnen zeggen wat goed is. Nu volgens jou iedereen die zijn vak verstaat intelligent is heb je dat begrip dusdanig uitgehold dat je zelfs bij een vak waar geen enkele kunde voor vereist is je kunt spreken van intelligentie. Intelligent in vergelijking met een aap ja, maar niet in vergelijking met de kennis en kunde van een kundig mens.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:08 schreef HuHu het volgende:
Even samengevat:
ik vind dat intelligentie niet afhangt van wat je weet (verstandelijk vermogen), maar van wat je doet. Pak je dingen 'slim' aan, weet je oplossingen voor problemen. En dan niet voor wiskundige problemen en andere 'intelligente' zaken, maar gewoon in het dagelijks leven. In de dingen die je doet. Ben je goed in wat je doet, dan ben je in mijn ogen slim. Mensen die loodgieter zijn doen hun vak uitstekend. Dat ze op het verstandelijk vermogen misschien wat steken laten vallen doet er niet toe, ze zijn goed in wat ze doen. In hun vak zijn ze slim en dat vind ik ook. Daar heb ik bewondering voor.
Zelfs als je een vak doet waar geen enkele kunde voor vereist is kan je nog wel slim zijn binnen dat vak. Als je oplossingen ziet voor problemen die ontstaan, of andere handigheidjes ontwikkeld, dan ben je slim. Doe je slechts wat je moet doen en denk je geen stap verder, dan ben je niet echt slim.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je maakt een gruwelijke denkfout. Volgens jou hangt intelligentie niet samen met verstandelijk vermogen maar met wat je doet. Als je goed bent in wat je doet zou je intelligent zijn. Wat je daarbij niet onderkent is dat je een referentiekader nodig hebt om te kunnen zeggen wat goed is. Nu volgens jou iedereen die zijn vak verstaat intelligent is heb je dat begrip dusdanig uitgehold dat je zelfs bij een vak waar geen enkele kunde voor vereist is je kunt spreken van intelligentie. Intelligent in vergelijking met een aap ja, maar niet in vergelijking met de kennis en kunde van een kundig mens.
Jeugdsentiment!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.
Leuk dat je er zo over denkt maar het is onzin. Een natuurkundige die een verschrikkelijk ingewikkelde theorie opstelt over een nog veel moeilijker materie, maar het achteraf toch bij het verkeerde eind heeft omdat hij ergens een denkfout heeft gemaakt is toch echt veel intelligenter dan een glazenwasser die iedere keer opnieuw bedenkt dat het handig is om de ramen van boven naar beneden te lappen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:29 schreef HuHu het volgende:
[..]
Zelfs als je een vak doet waar geen enkele kunde voor vereist is kan je nog wel slim zijn binnen dat vak. Als je oplossingen ziet voor problemen die ontstaan, of andere handigheidjes ontwikkeld, dan ben je slim. Doe je slechts wat je moet doen en denk je geen stap verder, dan ben je niet echt slim.
Kan je voor problemen die zich voor doen in je eigen vakgebied geen oplossing vinden, dan vind ik je niet echt slim.
Ligt aan de manier waarop je het verdient hebt. Door slim zakendoen, of via je rijke suikeroom.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Veel geld hebben is synoniem aan slim zijn? Die hadden we nog niet!
Geen synoniem. Het is alleen vaak wel zo, dat rijke mensen slim zijn.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Naar jouw criteria zijn ze slim, naar de mijne niet perse.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het maakt helemaal niet uit of ze slim zijn of niet. Geld is hetgene waar het omdraait, niet intelligentie. Met intelligentie koop je niets.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Naar jouw criteria zijn ze slim, naar de mijne niet perse.
Pardon, dit is een onderonsje dat ik met Lupa heb, als je wil weten waarom ik tot een dergelijke uitspraak kom raad ik je aan het gehel topic te lezen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:23 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het maakt helemaal niet uit of ze slim zijn of niet. Geld is hetgene waar het omdraait, niet intelligentie. Met intelligentie koop je niets.
Nee inderdaad. Dat je rijk kan worden met slim zakendoen, terwijl je niet hoger dan het MBO bent gekomen telt natuurlijk nietquote:Op zondag 9 oktober 2005 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Naar jouw criteria zijn ze slim, naar de mijne niet perse.
Bij Lupa zijn alle josti's slim, op grond van ondefinieerbare "kwaliteiten", met dank aan haar geitenwollensokken zweverige definitie. Overigens heb ik nooit gezegd dat je pas slim bent als je een universitaire studie hebt afgerond, wel dat iemand die met uiterste inspanning het VMBO afmaakt toch echt niet slim zal zijn.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:46 schreef HuHu het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Dat je rijk kan worden met slim zakendoen, terwijl je niet hoger dan het MBO bent gekomen telt natuurlijk niet
quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Bij Lupa zijn alle josti's slim, op grond van ondefinieerbare "kwaliteiten", met dank aan haar geitenwollensokken zweverige definitie. Overigens heb ik nooit gezegd dat je pas slim bent als je een universitaire studie hebt afgerond, wel dat iemand die met uiterste inspanning het VMBO afmaakt toch echt niet slim zal zijn.
Of is hoogopgeleid iets anders dan een universitaire studie?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 20:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Goed lezen. Wat ik bedoel is dat je een universitaire studie alleen kunt afronden als je over een bepaald denkvermogen beschikt, niet dat iedereen die dat niet doet dan daar dus ook niet over beschikt. Er zullen op het VMBO best hele slimme mensen rondlopen, het is echter niet de norm.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:57 schreef HuHu het volgende:
[..]
[..]
Of is hoogopgeleid iets anders dan een universitaire studie?
Ik denk dat ik nogmaals mijn "en jij kunt niet begrijpend lezen want ik had het toch echt over zelfstandige gymnasia"-opmerking van stal haal danquote:Op zondag 9 oktober 2005 12:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is dit voor domme opmerking zeg. Bij ons op school heet het atheneum gewoon VWO. Nergens wordt de term atheneum gehanteerd, alleen VWO. En dat zal wel op véél meer scholen het geval zijn, aangezien het zo gewoon heet.
Ik ben liever slim en benedenmodaal dan rijk en dom...quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:23 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het maakt helemaal niet uit of ze slim zijn of niet. Geld is hetgene waar het omdraait, niet intelligentie. Met intelligentie koop je niets.
Je bent alleen niet rijk.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben liever slim en benedenmodaal dan rijk en dom...
Ik ben liever rijk en slim dan benedenmodaal en slim (om maar te zwijgen van benedenmodaal en dom).quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben liever slim en benedenmodaal dan rijk en dom...
Ik ben eik niet zo geboeid door geld. Ik heb nu 1100 per maand en daar kan ik zeer ruim van leven. Meer hoeft niet.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:42 schreef TC03 het volgende:
Je bent alleen niet rijk.![]()
Maargoed, het enige praktische nut wat intelligentie heeft is dat je er een betere baan mee kan krijgen en meer kan verdienen. Als je al rijk bent is die intelligentie nutteloos. Dus ik ben véél liever rijk en dom.
Geen mooie auto ofzo? Ik heb zoveel wensen, zelfs als verdien ik het salaris van StefanP en SeLang samen in 1 maand, dan nog kom ik waarschijnlijk tekort.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben eik niet zo geboeid door geld. Ik heb nu 1100 per maand en daar kan ik zeer ruim van leven. Meer hoeft niet.
Geen materiële wensen in elk geval, of weinig. Heb niet eens een rijbewijs.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:56 schreef TC03 het volgende:
Geen mooie auto ofzo? Ik heb zoveel wensen, zelfs als verdien ik het salaris van StefanP en SeLang samen in 1 maand, dan nog kom ik waarschijnlijk tekort.![]()
Ik ben pas tevreden met een uurloon van 600quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Geen mooie auto ofzo? Ik heb zoveel wensen, zelfs als verdien ik het salaris van StefanP en SeLang samen in 1 maand, dan nog kom ik waarschijnlijk tekort.![]()
Pauper!quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben pas tevreden met een uurloon van 600
Dan kun je beter niets doen. Thuiszitten, bijstand krijgen, 0 uren werken, en meer dan 600 euro vangen. Tel uit je uurloonquote:Op zondag 9 oktober 2005 23:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben pas tevreden met een uurloon van 600
Dit topic is al twee maanden oud hè.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:37 schreef Yamyam het volgende:
1. Omdat je daar in geval je zelf slim bent, met mensen bent die op je eigen niveau denken wat erg veel opluchting en aansluiting tot gevolg heeft
2. Omdat je later iets met Latijn of Grieks wil doen.
3. Omdat je het leuk vind.
4. Omdat je uitdaging zoekt, je ergens anders verveelt.
Kon T-S daar nou zelf niet opkomen?
quote:Op [b]zondag 9 oktober 2005 23:10 schreef Light het volgende:[/b]
Overigens heb ik 2 jaar grieks en latijn gedaan. Dat was een makkelijke manier om van muziek en handenarbeid af te komen
Welles, namelijk KCV. Sinds wanneer is het normaal om naar voorstellingen te gaan met als onderwerp incestueuze gayporn! (Phedre)quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:06 schreef Departak het volgende:
Kom ik met de persoonlijke visie.
(...)
Kortom als je de capaciteiten hebt en de motivatie is er geen enkele reden om het niet te doen!
Same here, maarja ik ben depressief dus slaap hele dagen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:46 schreef Chriz2k het volgende:
Het is dat ik een lamlul ben, anders had ik ook Gymnasium gedaan!
Precies!quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:10 schreef Light het volgende:
Overigens heb ik 2 jaar grieks en latijn gedaan. Dat was een makkelijke manier om van muziek en handenarbeid af te komen
KCV is goedquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:52 schreef Mainport het volgende:
[..]
Precies!
En nu doe ik latijn om ckv te ontwijken
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:52 schreef Mainport het volgende:
[..]
Precies!
En nu doe ik latijn om ckv te ontwijken
quote:
Ik vind het opzich ook geen leuk vak, maar dat ene uurtje in de week is goed te overleven door het kijken van films, beetje filosoferen en toch ook wel interresante achtergronden te leren. Als het kut gegeven word kan ik me heel goed voorstellen dat het een marteling wordtquote:
Op het gymnasium zijn er ook genoeg lamlullen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:46 schreef Chriz2k het volgende:
Het is dat ik een lamlul ben, anders had ik ook Gymnasium gedaan!
Via Nova methode flashback!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:22 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
O herken meer:
Lucius in atrium sedet
Marcus in horte curret.
Ach ja, slechts wetenschappelijk jargon is op die rare taaltjes gebaseerd, dus waar praten we over?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:24 schreef Blik het volgende:
verschil is volgens mij dat atheneum meer muziek heeft
liever muziek dan één of ander raar taaltje dacht ik toen ik de keuze had
Jij hebt het plaatjes en dia's kijken niet gehaald?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:27 schreef Intergalactrick het volgende:
Oa door het tyfusvak KCV heb ik het gymnasium niet gehaald.
Alsjeblieft zeg, zo moeilijk is het toch niet wat technische termen te leren? Ik blijf erbij, het grootste nut van de klassieke talen is dat je daar de onwetenden mee imponeert, praktisch gezien heb je er geen zak aan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:55 schreef DR878 het volgende:
Jullie moeten niet zeuren ik heb de kans niet eens gehad om te kiezen uit gymnasium of atheneum.
Officieel heette het athteneum wat ik gedaan heb , maar tis gewoon duffe VWO geworden met latijns in het 3e jaar alleen. Kdoe geneeskunde en vind het jammer dat ik weinig latijns heb gehad..
Ik weet niet welke methodes jullie krijgen, maar wij werken wel degelijk in de klas (Paleis op de Dam, Forum). Datgene wat we krijgen is wel interessant en al, maar ik heb een kutdocent die zich te goed voelt voor ons en denkt dat wij jeugdig tuig zijn! Het lijkt wel alsof alle andere KCV'ers geen ruk doen vergeleken met ons.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:16 schreef Noorman het volgende:
[..]
Jij hebt het plaatjes en dia's kijken niet gehaald?![]()
Egwel. Denk aan het betere inzicht in onbekende en met name Romaanse talen, beter schematisch denken, medisch en wetenschappelijk jargon wereldwijd. De mening "dat je er geen zak aan hebt" is doorgaans alleen voor mensen die het niet gehad hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, zo moeilijk is het toch niet wat technische termen te leren? Ik blijf erbij, het grootste nut van de klassieke talen is dat je daar de onwetenden mee imponeert, praktisch gezien heb je er geen zak aan.
En juridisch jargon.quote:Op donderdag 12 januari 2006 08:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Ach ja, slechts wetenschappelijk jargon is op die rare taaltjes gebaseerd, dus waar praten we over?
Ik heb gymnasium gedaan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Egwel. Denk aan het betere inzicht in onbekende en met name Romaanse talen, beter schematisch denken, medisch en wetenschappelijk jargon wereldwijd. De mening "dat je er geen zak aan hebt" is doorgaans alleen voor mensen die het niet gehad hebben.
O, op die manier. Nee, wij keken plaatjes van opgravingen in Griekenland onder zeer interessant commententaar dat niet teruggevraagd werd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:35 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Ik weet niet welke methodes jullie krijgen, maar wij werken wel degelijk in de klas (Paleis op de Dam, Forum). Datgene wat we krijgen is wel interessant en al, maar ik heb een kutdocent die zich te goed voelt voor ons en denkt dat wij jeugdig tuig zijn! Het lijkt wel alsof alle andere KCV'ers geen ruk doen vergeleken met ons.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, zo moeilijk is het toch niet wat technische termen te leren? Ik blijf erbij, het grootste nut van de klassieke talen is dat je daar de onwetenden mee imponeert, praktisch gezien heb je er geen zak aan.
Dat schaar ik voor het gemak ook even onder wetenschappelijkquote:
Gokje: je was bèta. En je vond talen altijd al stom.quote:
Nou, ik ben meer een homo universalis. Maar ik geef toe, de beta vakken vond ik nuttiger dan de klassieke talen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gokje: je was bèta. En je vond talen altijd al stom.
Ik ben meer van de res derelictaquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Actio pauliana, levering constitutum possessorium res nullius![]()
En Nederlands zat daar niet bij?quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:51 schreef Jeweet het volgende:
Ik kon met gemak Gymnasium doen, maar was zo slim om Atheneum te kiezen. Hierdoor had ik nuttigere vakken kiezen doordat ik meer studiepunten kon besteden dan bij t gymnasium..
Nou, dat zijn goed bestede jaren geweest!quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:51 schreef Jeweet het volgende:
Ik kon met gemak Gymnasium doen, maar was zo slim om Atheneum te kiezen. Hierdoor had ik nuttigere vakken kiezen doordat ik meer studiepunten kon besteden dan bij t gymnasium..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |