abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31285434
OP van het vorige deel:
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Iemand leg me uit waarom mensen Gymnasium doen plz
pi_31285443
Ik deed niet mee, ik lurkte alleen. Gelieve hier verder te rellen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:08:39 #3
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31285463
Ik deed liever Latijn dan Geschiedenis (Hoewel het dikwijls overeenkwam )
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_31285479
Waar waren we ook alweer? Oja!

VMBO
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:10:40 #5
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_31285514
Omdat zij polo sports dragen ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_31285639
Even voor de duidelijkheid; ik bedoel dus mensen die er relatief gezien teveel voor moeten doen. Waarom blijven ze volhouden/
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_31285660
Ik zou wel dieper op de stelling in willen rellen gaan, dat atheneum hetzelfde is als gymnasium min twee talen.
Want de zelfstandige gymnasia bieden m.i. echt wel iets meer dan atheneum.

Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden. Daar herken je ze iig meteen aan. Een echte gymnasiast zal zich daar nooit toe verlagen.

Tast toe
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31285662
Reactie op Lupa die ik in het vorige deel niet meer kwijt kon:

[/quote]
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Volgens de Van Dale is het 'verstandelijk vermogen'. En dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met hoe goed je sommetjes op kunt lossen of teksten kunt ontleden. Domme mensen zijn mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Mensen die zich laten leiden door vooroordelen bijvoorbeeld.
Intelligentie is vooral snelheid van geest, dingen snel inzien en snel dingen aanleren. Je hebt dan ook intelligentie in meerdere vormen (verbaal/technisch inzicht etc). Redelijk betrouwbaar vast te stellen middels een goede IQ test. VMBO kinderen scoren daar gemiddeld gezien rond de 100 of iets lager, VWO kinderen 120 + normaal. Zij hebben gewoon een sneller en beter werkende geest. Overigens (maar dit geheel offtopic): vooroordelen zijn niet zo onnut als je denkt, zonder vooroordelen zou het niet mogelijk zijn te functioneren.
[quote]
pi_31285703
staat mooi bij hun tenniskleding!
pi_31285734
//

[ Bericht 98% gewijzigd door tonks op 08-10-2005 17:18:48 ]
pi_31285744
Latijn
Jupiler is goed
pi_31285758
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zou wel dieper op de stelling in willen rellen gaan, dat atheneum hetzelfde is als gymnasium min twee talen.

Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden. Daar herken je ze iig meteen aan. Een echte gymnasiast zal zich daar nooit toe verlagen.

Tast toe
Het is wel degelijk hetzelfde, waarom zit je bij gezamelijke vakken (Wiskunde, Scheikunde, Geschiedenis, Duits, enz...) anders bij elkaar in de klas. Lijkt me knap, wél bij elkaar in de klas zitten, maar toch niet hetzelfde leren.
pi_31285765
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31285773
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:18 schreef tonks het volgende:
// [iets over vmbo en een IQ van 122]
BNN IQ testen zijn onbetrouwbaar, probeer er eens eentje van MENSA.
Scheren is voor schapen!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20:24 #15
112493 Pilsenator
Jupiler est bibendum
pi_31285782
Typisch dat deze discussie nog steeds voortduurt terwijl volgens mij allang is bewezen dat de stellingen van de Topicstarter nergens op slaan.
Jupiter deus est at Jupiler divus est.
Ceterum censeo Heineken esse delendam
pi_31285787
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:18 schreef tonks het volgende:
//
Tubgirl posten en dan snel editten hè .
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20:36 #17
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31285789
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20:46 #18
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31285795
Ik weet niet hou het op het atheneum is maar het niveau van lesgeven op het gym is veel hoger dan noodzakelijk is bij het eindexamen. Op die manier kan de scholier makkelijker het universitaire niveau onder de knie krijgen. De ervaring bij mij op school (wat inmiddels al weer een tijdje geleden is ) dat de eindexamens veel beter werden gemaakt dan de schoolonderzoeken.
pi_31285808
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ik wist het niet meer zeker en wilde niet liggen op een internet forum!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:22:08 #20
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31285823
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
O herken meer:
Lucius in atrium sedet
Marcus in horte curret.
pi_31285825
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:21 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik wist het niet meer zeker en wilde niet liggen op een internet forum!
nee, ik lig niever ook gewoon op een bed ofzo!
Scheren is voor schapen!
pi_31285850
quote:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
Aeneas is een Trojaan.
Hij rent, hij vlucht
Waarom vlucht hij?
Troje is veroverd.

Jupiler is goed
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:26:02 #23
112493 Pilsenator
Jupiler est bibendum
pi_31285929
wij hadden fortuna als methode. Begon over jupiler....

Jupiter deus est
Jupiter deus et dominus est.
Jupiter pater est.
Juno dea est.

etc etc
pi_31285936
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Reactie op Lupa die ik in het vorige deel niet meer kwijt kon:
Intelligentie is vooral snelheid van geest, dingen snel inzien en snel dingen aanleren. Je hebt dan ook intelligentie in meerdere vormen (verbaal/technisch inzicht etc). Redelijk betrouwbaar vast te stellen middels een goede IQ test. VMBO kinderen scoren daar gemiddeld gezien rond de 100 of iets lager, VWO kinderen 120 + normaal. Zij hebben gewoon een sneller en beter werkende geest. Overigens (maar dit geheel offtopic): vooroordelen zijn niet zo onnut als je denkt, zonder vooroordelen zou het niet mogelijk zijn te functioneren.
Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie.
pi_31285938
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Pilsenator het volgende:
Typisch dat deze discussie nog steeds voortduurt terwijl volgens mij allang is bewezen dat de stellingen van de Topicstarter nergens op slaan.
De discussie was dan ook al lang in een andere richting ontspoord.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:27:55 #26
112493 Pilsenator
Jupiler est bibendum
pi_31285982
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De discussie was dan ook al lang in een andere richting ontspoord.
Welke richting? ik ben te lui om het hele topic door te nemen
pi_31286015
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie.
Dat zijn allemaal zaken die nuttig zijn, maar die weinig hebben te maken met intelligentie.
pi_31286030
Ach IQ zegt ook niet zoveel over intelligentie iig niet over hoe goed of slecht je bent in leren. Ik heb volgens een Mensa test een IQ van 140 maar mijn schoolcarriere is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, al heeft dat verschillende redenen.

verkapt-kijk-mijn-iq-reply
pi_31286044
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:27 schreef Pilsenator het volgende:

[..]

Welke richting? ik ben te lui om het hele topic door te nemen
Ja doei ik ga geen samenvatting voor je maken, dat doe je maar lekker zelf
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:30:12 #30
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31286047
quote:

[..]

Sociaal valt nog het een en ander aan te klussen. Met pure intelligentia van iemand is dat erg lastig.
pi_31286059
quote:

[..]

Inderdaad, iemand met een hoog IQ kan best domme opmerkingen maken en andersom. Slim zijn lijkt mij dus ook niet hetzelfde als het hebben van een hoog IQ.

Sommige mensen kunnen best slim zijn, maar kunnen bijvoorbeeld niet goed rekenen. Dat maakt ze per definitie nog niet dom.

[ Bericht 1% gewijzigd door HuHu op 08-10-2005 17:38:32 ]
pi_31286138
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:30 schreef HuHu het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen best slim zijn, maar zijn bijvoorbeeld niet in staat om te rekenen. Dat maakt ze per definitie nog niet dom.
Pas op. Niet in staat zijn is wat anders dan 'niet zo goed kunnen'.
Graag op anoniem
pi_31286241
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal zaken die nuttig zijn, maar die weinig hebben te maken met intelligentie.
Dan hebben jij en ik blijkbaar een heel andere definitie van wat intelligentie inhoudt.
pi_31286260
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:33 schreef Mainport het volgende:

[..]

Pas op. Niet in staat zijn is wat anders dan 'niet zo goed kunnen'.
Ja ok... ik zal 't ff aanpassen.
pi_31286283
Als je niet weet wat 2 + 2 is, ben je aardig dom naar mijns inziens.
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:42:42 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31286370
ik zie het nut van latijn niet
en als ik ergens het nut niet van zie (ik wil geen arts worden) begin ik er niet aan,
zo simpel eigenlijk
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31286398
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:39 schreef Mainport het volgende:
Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:43:53 #38
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_31286402
quote:
En als je moeilijke woorden wilt gebruiken en daar per ongeluk een tautologie van maakt ook
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_31286443
quote:
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.
Wat zij zegt.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:50:09 #40
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31286567
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:42 schreef Yildiz het volgende:
ik zie het nut van latijn niet
en als ik ergens het nut niet van zie (ik wil geen arts worden) begin ik er niet aan,
zo simpel eigenlijk
Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
pi_31286710
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:50 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
Maar daar heb je het boekje Woordkennis voor, wat wij bij Nederlands uit ons hoofd moesten leren. Met allemaal interessante woorden enzo.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:02:58 #42
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31286883
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:56 schreef HuHu het volgende:

[..]

Maar daar heb je het boekje Woordkennis voor, wat wij bij Nederlands uit ons hoofd moesten leren. Met allemaal interessante woorden enzo.
Het gaat met name ook over grammatica etc...
pi_31287011
3 jaar Latijn en 2 jaar Grieks gedaan en toen maar gestopt omdat het zooooo nutteloos is
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:16:48 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31287227
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:50 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

mja, dat kan zo zijn, ik geloof je wel, maar ik wil geen talen leren, ik wou liever gevoel krijgen voor metalen, dan talen. kort gezegd

en als het op de woordenkennis van een sollicitatiegesprek aan moet komen, nou poehp! jammer

(dat klinkt wel heel erg dom )
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31287426
Als je bijv. dokter ofzo wil worden dan is latijn erg handig bij je studie:)
das
pi_31287675
p00p ship destroyer
pi_31287777
quote:

[..]

zelfs ik was hoogbegaafd bij de BNN test
pi_31287886
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent.

En dat is lerares
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:47:08 #49
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31287995
Ik heb op een vrij hoogstaand zelfstandig Gymnasium gezeten en zit momenteel op een vrij onbekend lyceum (met Gymnasiumafdeling). Ik merk, om eerlijk te zijn, het verschil niet tussen deze twee. Mijn klas bestaat uit Atheneum en Gymnasium leerlingen en we leren dus precies hetzelfde. Het enige verschil is dat ik wel Latijn heb en zij niet. Maargoed, ik heb dan weer geen Frans 1,2 itt veel Atheneumleerlingen. Dat een Gymnasium prestigieuzer zou moeten zijn, ben ik het dan ook niet mee eens. Ik heb het gewoon gekozen, omdat ik geinteresseerd was in de Klassieke Talen. Ik merkte vorig jaar in Rome en Barcelona al dat mijn kennis van het Latijn me echt een héél end op weg hielp bij het oppikken van de talen. Ook kun je zo veel (Nederlandse) woorden herleiden, zodat je vaak niet eens meer een woordenboek nodig hebt. Ja, ik vind echt dat ik iets heb gehad aan de vakken Latijn en Grieks. Maar ik vind niet dat ik daardoor een intelligenter persoon ben dan een Atheneumleerling die daar voor in de plaats Frans 1,2 en Duits 1,2 heeft gevolgd.
pi_31288037
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:42 schreef Mainport het volgende:

[..]

Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent.

En dat is lerares
Ik stel geen voorwaarden. Ik heb simpelweg een andere definitie van 'intelligentie'.
pi_31288076
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:42 schreef Mainport het volgende:

[..]

En dat is lerares
Het is natuurlijk ook een erg onrealistisch voorbeeld wat je geeft, 2 + 2. Ik doelde op 'iets' ingewikkeldere sommen als vermenigvuldigingen en delingen. Genoeg mensen te vinden die daar moeite mee hebben, of bij wat ingewikkeldere sommen er niet uit komen. Maar dat maakt ze nog niet dom.
pi_31288104
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik stel geen voorwaarden. Ik heb simpelweg een andere definitie van 'intelligentie'.
Dan vind ik intelligentie inderdaad een spiegel van je academische vaardigheden.
Graag op anoniem
pi_31288147
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:51 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dan vind ik intelligentie inderdaad een spiegel van je academische vaardigheden.
En daar ben ik het dus niet mee eens, of althans, ik vind dat type intelligentie niet zo belangrijk.
pi_31288154
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:50 schreef HuHu het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een erg onrealistisch voorbeeld wat je geeft, 2 + 2. Ik doelde op 'iets' ingewikkeldere sommen als vermenigvuldigingen en delingen. Genoeg mensen te vinden die daar moeite mee hebben, of bij wat ingewikkeldere sommen er niet uit komen. Maar dat maakt ze nog niet dom.
Ik denk dat jij geavanceerde wiskunde bedoelt. Zoiets als alles wat er in de bovenbouw aan havo en hoger gegeven wordt. Als je dat niet kunt, maakt dat je inderdaad nog niet dom.

Ik vind het echter nog steeds aardig dom als iemand, desnoods met rekenmachine, geen deling of vermenigvuldiging kan uitvoeren.
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:54:33 #55
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31288173
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:51 schreef Mainport het volgende:

[..]

Is intelligentie niet misschien de potentie (o.a.) die academische vaardigheden te kunnen leren? Of vind jij praktisch de hele Afrikaanse bevolking dan ook dom, omdat die de kans niet krijgen naar school/Universiteit te gaan?
pi_31288208
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:54 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Is intelligentie niet misschien de potentie (o.a.) die academische vaardigheden te kunnen leren? Of vind jij praktisch de hele Afrikaanse bevolking dan ook dom, omdat die de kans niet krijgen naar school/Universiteit te gaan?
Als ze niet naar school zijn gegaan, zijn ze NOG dom ja.
Graag op anoniem
pi_31288237
Een kind uit groep zes kan ook de potentie hebben om een hoge opleiding te volgen, toch kun je daar geen intelligent gesprek mee voeren. Hij is dan enkel slim voor zijn leeftijd.
Graag op anoniem
pi_31288247
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:53 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ik denk dat jij geavanceerde wiskunde bedoelt. Zoiets als alles wat er in de bovenbouw aan havo en hoger gegeven wordt. Als je dat niet kunt, maakt dat je inderdaad nog niet dom.

Ik vind het echter nog steeds aardig dom als iemand, desnoods met rekenmachine, geen deling of vermenigvuldiging kan uitvoeren.
Ik doel meer op basisschool, groep 5 en 6 wiskunde. Vermenigvuldigingen die verder gaan dan getallen met de 1, 2 en 3. Mensen die vermenigvuldigingen slecht kunnen, zijn namelijk zo slim om ze op te delen in afzonderlijke optellingen en deze op de vingers uit te rekenen. Zodra het echter verder gaat dan dat, houd het op voor ze. Deze mensen vind ik dáárom niet dom. Dat ze een bepaalde vaardigheid missen is niet erg.

Slim zijn zit in andere dingen. Zoals oplossingen vinden voor dingen, ik noemde hierboven al vermenigvuldigingen opdelen in optellingen. Dat is slim.
pi_31288263
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:19 schreef HuHu het volgende:

[..]

Het is wel degelijk hetzelfde, waarom zit je bij gezamelijke vakken (Wiskunde, Scheikunde, Geschiedenis, Duits, enz...) anders bij elkaar in de klas. Lijkt me knap, wél bij elkaar in de klas zitten, maar toch niet hetzelfde leren.
Als je echt begrijpend had kunnen lezen op VWO-niveau dan had je opgemerkt dat ik het specifiek over zelfstandige gymnasia had.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31288294
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:57 schreef Mainport het volgende:
Een kind uit groep zes kan ook de potentie hebben om een hoge opleiding te volgen, toch kun je daar geen intelligent gesprek mee voeren. Hij is dan enkel slim voor zijn leeftijd.
Ik vind de dingen die je hier zegt echt behoorlijk kortzichtig.
pi_31288304
quote:

[..]

Hmm... als je dan toch al een IQ-test wilt doen, laat dan de GIT-2 bij je afnemen. Die is tenminste wel betrouwbaar (gaat tot een IQ van 154... maar dat lijkt me meer dan voldoende voor de gemiddelde Fokker )
pi_31288312
quote:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
, dat was van Vergilius ofzo? (we hebben onwijs weinig geschiedenis over de oudheid gehad). Wij moeten nu teksten vertalen van Livius (ab urbe condita/vanaf de stichting van de stad). Dat is echt zwaar saai, maar binnenkort Ovidius

Ik vond Latijn altijd nutteloos, tot vorige Engels les. Toen we daar grammaticaal werden merkte ik dat de halve klas (het Gym-gedeelte) toch écht wel meer wist dan de rest. Normaal merk ik daar amper wat van, zelfs bij Frans e.d. Wat ik echter niet snap is waarom mensen geen Gymnasium zouden doen als ze het gewoon kunnen.
pi_31288318
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:56 schreef Mainport het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien beantwoorden ze minder waarschijnlijk aan de criteria voor intelligentie die jij in je etnocentrische kader stelt.
Laten we het zo uitdrukken.
pi_31288340
Ab urbe condita!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:01:15 #65
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31288351
Vermakelijk die discussie over wat intelligentie is. Dus een MBOer kan net zo slim zijn als een cum laude afgestudeerd ingenieur of doctorandus. Oké.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_31288387
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:56 schreef Mainport het volgende:

[..]

BULL-SHIT !!

Als we het over een IQ-test hebben dan praten we over een test die is afgestemd op de achtergrond e.d. van de kandidaat en deze bevat niet zoiets als algemene kennis onderwerpen e.d. maar meer ruimtelijk inzicht en logische verbanden zien....

Ze hoeven dus niet eens naar school te zijn geweest om die test te doen (GIT-2).
pi_31288388
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als je echt begrijpend had kunnen lezen op VWO-niveau dan had je opgemerkt dat ik het specifiek over zelfstandige gymnasia had.
Ach... ik heb m'n eindexamen VWO voor Nederlands afgesloten met een 6. Kan gebeuren dat ik eens een woordje mis.
pi_31288390
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:00 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

, dat was van Vergilius ofzo? (we hebben onwijs weinig geschiedenis over de oudheid gehad). Wij moeten nu teksten vertalen van Livius (ab urbe condita/vanaf de stichting van de stad). Dat is echt zwaar saai, maar binnenkort Ovidius

Ik vond Latijn altijd nutteloos, tot vorige Engels les. Toen we daar grammaticaal werden merkte ik dat de halve klas (het Gym-gedeelte) toch écht wel meer wist dan de rest. Normaal merk ik daar amper wat van, zelfs bij Frans e.d. Wat ik echter niet snap is waarom mensen geen Gymnasium zouden doen als ze het gewoon kunnen.
Door vooroordelen als in de OP van deel 1, denk ik.
Maar je hebt gelijk dat je met Latijn een hoop dure woorden in de medische terminologie kunt ontcijferen, plus dat Romaanse talen een hoop bekends hebben voor je en makkelijker aan te leren zijn.
Plus (en dat is mijn grootste plus), het grammaticale gedeelte van de klassieke talen wordt tenminste een beetje belicht, met als gevolg een beter taalinzicht.
pi_31288436
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:01 schreef TC03 het volgende:
Vermakelijk die discussie over wat intelligentie is. Dus een MBOer kan net zo slim zijn als een cum laude afgestudeerd ingenieur of doctorandus. Oké.
Dat hangt er maar net van af wat je onder 'slimheid' of 'intelligentie' verstaat, maar daar is dus nu een apart topic over (zie link)
pi_31288440
quote:

[..]

Ik heb bewust voor het Atheneum gekozen, terwijl ik in de positie verkeerde om naar het Gymnasium te kunnen. De talen zijn mijn zwakste punt, het leek mij dus niet slim om nog eens extra talen erbij te gaan nemen. Mijn mentor dacht hier anders over, maar ik was het niet met hem eens.
pi_31288476
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:01 schreef TC03 het volgende:
Sterker nog, er bleek ooit uit een onderzoek dat 50% van de (destijds nog) MAVO-leerlingen zwaar onder hun niveau werkten en op het VWO terecht zouden kunnen.
De oorzaken waarom ze toch daar zaten waren vrij divers. (Van gemakzucht tot mensen die overal zoveel vraagtekens bij zetten dat ze de lesstof gewoon te ver voor warne om nog simpel te kunnen denken en antwoorden zeg maar)
pi_31288502
quote:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Een heel sterk Gymnasium advies?

A. Atheneum stelt weinig voor, zeeën van tijd daarnaast.
B. Een klassiek taaltje daarnaast verandert daar weinig aan.

C van Conclusie: Waar haal je deze onzin vandaan 'de hele dag achter je schoolwerk zitten'. Middelbaar onderwijs stelt maar weinig voor, op elk niveau.
pi_31288518
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:02 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ach... ik heb m'n eindexamen VWO voor Nederlands afgesloten met een 6. Kan gebeuren dat ik eens een woordje mis.
Neh neh, ik had een 7.
Maar ik was weer heeeel blij dat ik Wiskunde A met een 5je afsloot want ik kan niet zo goed tellen
pi_31288553
Wat ook onwijs handig is geweest( ik realiseer het me nu pas), heel veel dingen bij Nederlands hadden we al eerder gekregen bij Latijn. Toen snapten velen het niet omdat we het niet konden vergelijken met het Nederlands maar daarna hadden we wel een grote voorsprong op de rest
pi_31288555
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:06 schreef OldJeller het volgende:
Middelbaar onderwijs stelt maar weinig voor, op elk niveau.
En waar haal je DIE onzin vandaan dan?
pi_31288569
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:29 schreef Jajong het volgende:
Ach IQ zegt ook niet zoveel over intelligentie iig niet over hoe goed of slecht je bent in leren. Ik heb volgens een Mensa test een IQ van 140 maar mijn schoolcarriere is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, al heeft dat verschillende redenen.

verkapt-kijk-mijn-iq-reply
Hmm.... een IQ van 140??!?!?!

Lijkt me nogal sterk.... ik zou je eens aanraden de GIT te doen (of als je een extreem hoog IQ hebt de WAIS).

Ik heb trouwens ook Gymnasium gedaan en studeer nu Geneeskunde: heb een IQ van 125/127 en daarmee ben ik "slimmer" dan 80 tot 88% van de rest van de bevolking..

BTW: Als je een academische opleiding doet heb je sowieso al een IQ van rond de 122
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:09:39 #77
53267 TC03
pi_31288576
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Eens. Wat een mongool weer.
pi_31288593
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat doe JIJ nog in WFL?! ONZ is beter voor je!
Ervaring.
Maar ik denk overigens ook dat die stage van je weinig voorstelt.

quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Eens. Wat een mongool weer.
Iemand had het moeilijk op de MULO.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:11:16 #79
53267 TC03
pi_31288621
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sterker nog, er bleek ooit uit een onderzoek dat 50% van de (destijds nog) MAVO-leerlingen zwaar onder hun niveau werkten en op het VWO terecht zouden kunnen.
De oorzaken waarom ze toch daar zaten waren vrij divers. (Van gemakzucht tot mensen die overal zoveel vraagtekens bij zetten dat ze de lesstof gewoon te ver voor warne om nog simpel te kunnen denken en antwoorden zeg maar)
Raar onderzoek.

Ten tweede; zitten er op het VWO geen mensen met gemakzucht? Geen mensen die overal vraagtekens bij zetten? Heus wel hoor, maar die doen gewoon alsnog VWO.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:12:27 #80
53267 TC03
pi_31288652
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee hoor. Zit in 6 VWO en haal praktisch nooit onvoldoendes en hoef er erg weinig voor te doen. Maar ik weet wél dat er mensen zijn die hard werken omdat ze het moeilijk vinden, op elk niveau. Daarom vind ik jouw opmerking nergens op slaan.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:14:56 #81
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31288712
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat doe JIJ nog in WFL?! ONZ is beter voor je!
Ervaring.
Maar ik denk overigens ook dat die stage van je weinig voorstelt.

[..]

Weet je wat ik dom vind? Mensen persoonlijk aanvallen als je ze niet meer met argumenten kunt overtuigen.
pi_31288716
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee hoor. Zit in 6 VWO en haal praktisch nooit onvoldoendes en hoef er erg weinig voor te doen. Maar ik weet wél dat er mensen zijn die hard werken omdat ze het moeilijk vinden, op elk niveau. Daarom vind ik jouw opmerking nergens op slaan.
Theoretisch wel?
Jouw mening.
Maak eens examens uit, laten we zeggen, 1980? Loop je jankend weg met je praktische instelling.
Shht.
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:14 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Weet je wat ik dom vind? Mensen persoonlijk aanvallen als je ze niet meer met argumenten kunt overtuigen.
Misschien moet je dat dan in je poëzie-album schrijven.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:16:23 #83
53267 TC03
pi_31288740
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:15 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Theoretisch wel?
Jouw mening.
Maak eens examens uit, laten we zeggen, 1980? Loop je jankend weg met je praktische instelling.
Shht.
Waar haal je nou ineens weer 'theoretisch' vandaan?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:17:32 #84
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_31288762
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:22 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

O herken meer:
Lucius in atrium sedet
Marcus in horte curret.
Was dat niet Via Nova ofzo?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:18:13 #85
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31288773
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:15 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Theoretisch wel?
Jouw mening.
Shht.
[..]

Misschien moet je dat dan in je poëzie-album schrijven.
Dat zal ik doen. Wil jij ondertussen even een ander topic zoeken om te verzieken? .
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:19:12 #86
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_31288808
quote:

[..]

Onder het motto: Ik scoorde 65 punten bij de BNN IQ test dus ik verander de defenitie dan maar?

pi_31288827
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:18 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dat zal ik doen. Wil jij ondertussen even een ander topic zoeken om te verzieken? .
Ik vond het juist zo leuk om hier wat worstelende scholiertjes en mensen die trauma's van hun schoolgaande periode hebben, op de kast te jagen.
pi_31288895
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:17 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Marcus et Lucius.
"Eheu!" mater exclamat.
pi_31288920
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:20 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik vond het juist zo leuk om hier wat worstelende scholiertjes en mensen die trauma's van hun schoolgaande periode hebben, op de kast te jagen.
pi_31288924
En ook: "Quod licet Iovi, non licet bovi" :S
pi_31288926
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:19 schreef doemaardrie het volgende:

Onder het motto: Ik scoorde 65 punten bij de BNN IQ test dus ik verander de defenitie dan maar?

Nou neuh. Op een wetenschappelijke IQ-test scoor ik 138. Maar ik vind dat dus niet zoveel zeggen. Ik kan bij tijd en wijle ongelooflijk dom zijn. En mijn beste vriend scoort 100 op dezelfde test en is in mijn ogen hartstikke intelligent.
pi_31288952
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou neuh. Op een wetenschappelijke IQ-test scoor ik 138. Maar ik vind dat dus niet zoveel zeggen. Ik kan bij tijd en wijle ongelooflijk dom zijn. En mijn beste vriend scoort 100 op dezelfde test en is in mijn ogen hartstikke intelligent.
Psies, op het gym zaten net zulke domme sletjes als op het vmbo, alleen zaten ze bij ons dan op hockey
pi_31288967
Laten we trouwens de intelligentie-discussie even houden in het daarvoor geopende topic: Wanneer dom?
pi_31288981
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Psies, op het gym zaten net zulke domme sletjes als op het vmbo, alleen zaten ze bij ons dan op hockey
En bedankt.

Hockey.
pi_31289001
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:
En ook: "Quod licet Iovi, non licet bovi" :S
Sweet memories.
pi_31289167
is er dan veel verschil tussen het gymnasium en het atheneum, behalve dan het oud-grieks en het latijns. Dat lijkt me eerlijk gezegd alleen handig als je medicijnen wilt studeren of zo. Voor mijn opleiding (tweetalig atheneum) had ik een hoger advies nodig (dubbel vwo) dan voor het gymnasium (havo/vwo). Misschien dat het niveau per school verschilt?
pi_31289303
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En bedankt.

Hockey.
ik bedoel niet álle meisjes bij ons op school. Zelf was ik slet noch hockeytrut, bijvoorbeeld.
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:32 schreef 4ureyez_only het volgende:
is er dan veel verschil tussen het gymnasium en het atheneum, behalve dan het oud-grieks en het latijns. Dat lijkt me eerlijk gezegd alleen handig als je medicijnen wilt studeren of zo. Voor mijn opleiding (tweetalig atheneum) had ik een hoger advies nodig (dubbel vwo) dan voor het gymnasium (havo/vwo). Misschien dat het niveau per school verschilt?
Het verschilt behoorlijk per school.
Onze school had een slagingspercentage van 99% ofzo. Een scholengemeenschap verderop met ook gymnasium erin haalde dat bij lange na niet.
pi_31289387
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Marcus et Lucius.
"Eheu!" mater exclamat.
Via Nova

Ojee!

Festina lente
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:41:48 #99
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31289425
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:17 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:43:34 #100
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31289478
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En bedankt.

Hockey.
Kansloos
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:44:27 #101
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31289514
De mooiste woordencombinatie in het Latijn:

"sed, eheu" = ach, helaas
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Sokkel Lolleromfg
pi_31289522
Andra moi ennepe mousa polytropon
Hos mala polla....

Pantha rei kai ouden menei

To ploion estin en toi Budzantioi.

Om maar eens herinneringen aan Oudgrieks op te halen
pi_31289579
Andra moi ennepe, Mousa, polutropon hoos mala polla...
pi_31289622
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Andra moi ennepe, Mousa, polutropon hoos mala polla...
Ik hoopte dat jij m nog verder wist
pi_31289681
Dr is een gymnasium (Haarlem geloof ik) waar ze ook Hebreeuws gaven.
Dat is dus echt tof: dat is een totaal andere taalfamilie.
Echt jammer dat ik daar niet woonde.
pi_31289684
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:23 schreef Moffel het volgende:
Als je bijv. dokter ofzo wil worden dan is latijn erg handig bij je studie:)
Dit vind ik zo'n stupide idee, dat is helemaal niet handig om de volgende redenen: a) het is geen latijn maar potjeslatijn wat de medici hanteren en b) het is helemaal niet relevant hoe de begrippen genoemd worden, het gaat erom dat je weet wat ze inhouden. Er zijn zat juristen die geen latijn hebben gehad en die op miraculeuze wijze prima met de actio pauliana uit de voeten kunnen.
pi_31289692
quote:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen Gymnasium zouden doen. Als je nou bijvoorbeeld het profiel natuur&techniek +economie 1 doet. Je vrije deel zit op deze manier vol en heb je dus geen ruimte meer voor grieks of latijn. Ik heb echter meer waardering voor iemand die dat zou doen dan iemand die cultuur&maatschappij met een klassieke taal zou volgen.

Zelf denk ik ook dat de het gehele vwo langzaam getrokken gaat worden en dat latijn&grieks gewoon in het vrije deel terecht komen. Waarom zou je jezelf moeten onderscheiden in een taal extra .
pi_31289731
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dan hebben jij en ik blijkbaar een heel andere definitie van wat intelligentie inhoudt.
Zeker, maar de mijne is de correcte, die van jou kan je beter anders noemen om verwarring te voorkomen.
pi_31289786
Veni, bibi, vomubi.

Ofzo.
pi_31289795
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik hoopte dat jij m nog verder wist
..planchte epei Troies hieron ptolietron eperse...

Verder weet ik 'm niet meer. Ooit kende ik de eerste tien regels.
pi_31289802
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zeker, maar de mijne is de correcte, die van jou kan je beter anders noemen om verwarring te voorkomen.

pi_31289829
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Dr is een gymnasium (Haarlem geloof ik) waar ze ook Hebreeuws gaven.
Dat is dus echt tof: dat is een totaal andere taalfamilie.
Echt jammer dat ik daar niet woonde.
Ik heb ook Hebreeuws gehad. Ik weet er alleen echt helemaal niets meer van. Te kort gehad...
pi_31290738
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:54 schreef HuHu het volgende:

[..]

Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's.
pi_31291307
Omdat het leu/boeiend/interessant is om Latijn en Grieks te leren.
Omdat je als je op het niveau van een gymnasiast zit je mogelijkheden beter niet onbenut kan laten. (mag wel, maar als het niet hoeft niet doen toch?)
Omdat je als je denkt als veel gymnasiasten het leuker/gezelliger/fijner vertoeven is onder ander gymnasiasten.
Omdat je later lekker een mooi VWO-rapport hebt en daar van alles mee kan.
Bijvoorbeeld.
pi_31291364
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Jajong het volgende:
Even voor de duidelijkheid; ik bedoel dus mensen die er relatief gezien teveel voor moeten doen. Waarom blijven ze volhouden/
In dat geval kun je net zo goed vragen waarom mensen die de HAVO te moeilijk vinden er toch op blijven zitten en geen VMBO gaan doen. Redenen zijn toch niet zo moeilijk te bedenken?
pi_31291422
quote:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
Whaha. Droog.
pi_31291456
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Pilsenator het volgende:
wij hadden fortuna als methode. Begon over jupiler....

Jupiter deus est
Jupiter deus et dominus est.
Jupiter pater est.
Juno dea est.

etc etc
Ja ik ook. Juno zit naast Jupiter. Enzovoort.
pi_31292024
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's.
Die zogenaamde 'josti's' (60% van alle kinderen zit op het VMBO!), hebben prima verstandelijke vermogens. Alleen op andere gebieden.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 21:29:46 #119
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_31292456
quote:
heel simpel, waarde VMBO'er ; atheneum was bij ons op school geen synoniem voor
- minder lesuren aan reguliere lessen,
- speciale behandeling van docenten die vonden dat we toch wel snel genoeg konden leren en dus vaak, naast ons minder huiswerk op te geven, films (entertainment) of documentaires lieten zien of ons zaken lieten doen als kloten met chemicaliën tijdens 'scheikundepracticum' of elkaar op een stoel met glazen poten onder 100.000V zetten tijdens 'natuurkundeles', GO-/schaak spellen lieten doen of gewoon eerder naar huis lieten gaan

met als enige tegenprestatie enkele van die uren inleveren voor een vak als latijn of grieks (helft van de tijd cultuur / mythologie en dus geen inspanning).

buiten dat je dan niet atheneum op je diploma hebt staan, maar gymnasium (en dus niet anderen boven je hoeft te dulden, wat ook weer goed is voor je CV), weet ik het dan toch echt wel
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_31295046
quote:

[..]

Ik neem een tegenstelling waar in deze post.

1. Ik ben een dombo.
2. Hoog opgeleiden zijn intelligent.

Dat gaat dus niet samen, of er moeten volgens jou redenaties ook nog domme hoog opgeleiden bestaan
pi_31295276
Even samengevat:

ik vind dat intelligentie niet afhangt van wat je weet (verstandelijk vermogen), maar van wat je doet. Pak je dingen 'slim' aan, weet je oplossingen voor problemen. En dan niet voor wiskundige problemen en andere 'intelligente' zaken, maar gewoon in het dagelijks leven. In de dingen die je doet. Ben je goed in wat je doet, dan ben je in mijn ogen slim. Mensen die loodgieter zijn doen hun vak uitstekend. Dat ze op het verstandelijk vermogen misschien wat steken laten vallen doet er niet toe, ze zijn goed in wat ze doen. In hun vak zijn ze slim en dat vind ik ook. Daar heb ik bewondering voor.
pi_31299151
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:59 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ik neem een tegenstelling waar in deze post.

1. Ik ben een dombo.
2. Hoog opgeleiden zijn intelligent.

Dat gaat dus niet samen, of er moeten volgens jou redenaties ook nog domme hoog opgeleiden bestaan
De uitzondering die de regel etc
pi_31299207
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Die zogenaamde 'josti's' (60% van alle kinderen zit op het VMBO!), hebben prima verstandelijke vermogens. Alleen op andere gebieden.
Nee die prima verstandelijke vermogens hebben ze niet. Als ik even zou mogen crossposten:
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 01:10 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Dan lijk je me een uitzondering.

Een VMBO'er heeft niet het denkniveau van een VWO'er, en zal dat naar alle waarschijnlijkheid nooit bereiken. Omgekeerd denk ik dat de meeste VWO'ers prima een vak zouden kunnen leren als ze dat zouden willen.
pi_31300281
quote:
Dat is hetzelfde als stellen dat het Luzac meer biedt dan een reguliere school. Feit is: ze leiden beiden op tot hetzelfde diploma en dus zijn ze gelijkwaardig. De rest is allemaal subjectief.
quote:
Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden.
Waarom? Zo HEET het onderwijs gewoon. Net zoals je ook mag zeggen dat het Hoger Onderwijs hebt gehaald met zowel een HBO als WO diploma. Of dat je het VMBO hebt gedaan. Vroeger was dat ook MAVO of LBO/VBO. Tijden zijn veranderd.
quote:
Ik weet niet hou het op het atheneum is maar het niveau van lesgeven op het gym is veel hoger dan noodzakelijk is bij het eindexamen.
En dat is tevens bij de HAVO en het Atheneum ook zo. Al verschilt het per vak en per school.
quote:
Waarom? Schoolse vaardigheden hangen samen met intelligentie wanneer ze uitgroeien tot een volwaardige ontwikkeling. Leren rekenen is op zich niet bepaald intelligent. Na leren rekenen leren werken met symbolen en zo abstract leren denken zodat je kan inleven en voorspellen is dat wel. De connectie niet willen zien tussen schoolse vaardigheden die bedoeld zijn om een leerproces in gang te zetten en echte intelligente vaardigheden is net zo dom.
quote:
Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
O ja? Waarom dan? Tenzij Latijn gebruikt wordt in de baan heb je meer kans om afgewezen te worden omdat het Nederlands nu eenmaal voertaal is.
quote:
Middelbaar onderwijs stelt maar weinig voor, op elk niveau.
Jij hebt wiskunde b1,2, natuurkunde en scheikunde allemaal met een 8 afgesloten na 6 VWO?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31302806
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:50 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen Gymnasium zouden doen. Als je nou bijvoorbeeld het profiel natuur&techniek +economie 1 doet. Je vrije deel zit op deze manier vol en heb je dus geen ruimte meer voor grieks of latijn. Ik heb echter meer waardering voor iemand die dat zou doen dan iemand die cultuur&maatschappij met een klassieke taal zou volgen.
, ik doe dus NT + Bio 1 én 2 (dus ook NG) + International Baccalaureate + Latijn ,ik zit er nu zwaar over te twijfelen of ik wel doorga want NT+NG is ook niet bepaald makkelijk. Volgens jaar (5VWO) moet ik waarschijnlijk een keuze maken tussen Latijn of Bio 2 (ik ga sowieso verder met IB). Tja, als ik moet kiezen, kies ik toch echt voor Bio 2. Daar heb ik veel meer aan. En dan krijg je te horen dat ze de 2de fase in 2007 gaan veranderen; het wordt makkelijker en vrijer.
pi_31302884
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:45 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

, ik doe dus NT + Bio 1 én 2 (dus ook NG) + International Baccalaureate + Latijn ,ik zit er nu zwaar over te twijfelen of ik wel doorga want NT+NG is ook niet bepaald makkelijk. Volgens jaar (5VWO) moet ik waarschijnlijk een keuze maken tussen Latijn of Bio 2 (ik ga sowieso verder met IB). Tja, als ik moet kiezen, kies ik toch echt voor Bio 2. Daar heb ik veel meer aan. En dan krijg je te horen dat ze de 2de fase in 2007 gaan veranderen; het wordt makkelijker en vrijer.
Wat is International Baccalaureat?
pi_31303405
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:45 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Ik zou ook voor biologie 2 kiezen, want dit heeft zoveel voordelen met het eindexamen later. Je hebt namelijk een dubbelprofiel, dus je kan scheikunde 2, natuurkunde 2, wiskunde b2 OF biologie nog laten vallen in de komende jaren. Ik heb het zelf niet nodig gehad, maar het is toch een verschrikkelijk groot voordeel.
pi_31304874
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 01:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De uitzondering die de regel etc
Inderdaad... het veel gebruikte argument als men het niet meer weet.
  zondag 9 oktober 2005 @ 12:10:55 #129
53267 TC03
pi_31304992
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is dit voor domme opmerking zeg. Bij ons op school heet het atheneum gewoon VWO. Nergens wordt de term atheneum gehanteerd, alleen VWO. En dat zal wel op véél meer scholen het geval zijn, aangezien het zo gewoon heet.
pi_31307796
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:08 schreef HuHu het volgende:
Even samengevat:

ik vind dat intelligentie niet afhangt van wat je weet (verstandelijk vermogen), maar van wat je doet. Pak je dingen 'slim' aan, weet je oplossingen voor problemen. En dan niet voor wiskundige problemen en andere 'intelligente' zaken, maar gewoon in het dagelijks leven. In de dingen die je doet. Ben je goed in wat je doet, dan ben je in mijn ogen slim. Mensen die loodgieter zijn doen hun vak uitstekend. Dat ze op het verstandelijk vermogen misschien wat steken laten vallen doet er niet toe, ze zijn goed in wat ze doen. In hun vak zijn ze slim en dat vind ik ook. Daar heb ik bewondering voor.
Je maakt een gruwelijke denkfout. Volgens jou hangt intelligentie niet samen met verstandelijk vermogen maar met wat je doet. Als je goed bent in wat je doet zou je intelligent zijn. Wat je daarbij niet onderkent is dat je een referentiekader nodig hebt om te kunnen zeggen wat goed is. Nu volgens jou iedereen die zijn vak verstaat intelligent is heb je dat begrip dusdanig uitgehold dat je zelfs bij een vak waar geen enkele kunde voor vereist is je kunt spreken van intelligentie. Intelligent in vergelijking met een aap ja, maar niet in vergelijking met de kennis en kunde van een kundig mens.
pi_31307870
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je maakt een gruwelijke denkfout. Volgens jou hangt intelligentie niet samen met verstandelijk vermogen maar met wat je doet. Als je goed bent in wat je doet zou je intelligent zijn. Wat je daarbij niet onderkent is dat je een referentiekader nodig hebt om te kunnen zeggen wat goed is. Nu volgens jou iedereen die zijn vak verstaat intelligent is heb je dat begrip dusdanig uitgehold dat je zelfs bij een vak waar geen enkele kunde voor vereist is je kunt spreken van intelligentie. Intelligent in vergelijking met een aap ja, maar niet in vergelijking met de kennis en kunde van een kundig mens.
Zelfs als je een vak doet waar geen enkele kunde voor vereist is kan je nog wel slim zijn binnen dat vak. Als je oplossingen ziet voor problemen die ontstaan, of andere handigheidjes ontwikkeld, dan ben je slim. Doe je slechts wat je moet doen en denk je geen stap verder, dan ben je niet echt slim.

Kan je voor problemen die zich voor doen in je eigen vakgebied geen oplossing vinden, dan vind ik je niet echt slim.
pi_31307960
quote:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
Jeugdsentiment!

Wij hadden overigens gewoon VWO, niks onderverdeeld in Atheneum of Gymnasium. Latijn was een keuzevak. Ik vind dat onderscheid zo onzinnig, je krijgt beiden hetzelfde diploma en je kunt ook naar dezelfde vervolgopleidingen.
pi_31308127
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:29 schreef HuHu het volgende:

[..]

Zelfs als je een vak doet waar geen enkele kunde voor vereist is kan je nog wel slim zijn binnen dat vak. Als je oplossingen ziet voor problemen die ontstaan, of andere handigheidjes ontwikkeld, dan ben je slim. Doe je slechts wat je moet doen en denk je geen stap verder, dan ben je niet echt slim.

Kan je voor problemen die zich voor doen in je eigen vakgebied geen oplossing vinden, dan vind ik je niet echt slim.
Leuk dat je er zo over denkt maar het is onzin. Een natuurkundige die een verschrikkelijk ingewikkelde theorie opstelt over een nog veel moeilijker materie, maar het achteraf toch bij het verkeerde eind heeft omdat hij ergens een denkfout heeft gemaakt is toch echt veel intelligenter dan een glazenwasser die iedere keer opnieuw bedenkt dat het handig is om de ramen van boven naar beneden te lappen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:50:37 #134
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31308329
De mensen die op de Forbes The World's Billionaires voorkomen, die zijn slim. Dus je kan lang discussieren over wie slimmer is of niet, maar het maakt weinig uit als je allebei in een rijtjeshuis woont.
pi_31308390
Veel geld hebben is synoniem aan slim zijn? Die hadden we nog niet!
pi_31308478
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ligt aan de manier waarop je het verdient hebt. Door slim zakendoen, of via je rijke suikeroom.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:58:57 #137
53267 TC03
pi_31308493
quote:
Geen synoniem. Het is alleen vaak wel zo, dat rijke mensen slim zijn.
pi_31308860
quote:
Naar jouw criteria zijn ze slim, naar de mijne niet perse.
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:23:54 #139
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31309017
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

Het maakt helemaal niet uit of ze slim zijn of niet. Geld is hetgene waar het omdraait, niet intelligentie. Met intelligentie koop je niets.
pi_31309202
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:23 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Het maakt helemaal niet uit of ze slim zijn of niet. Geld is hetgene waar het omdraait, niet intelligentie. Met intelligentie koop je niets.
Pardon, dit is een onderonsje dat ik met Lupa heb, als je wil weten waarom ik tot een dergelijke uitspraak kom raad ik je aan het gehel topic te lezen.
pi_31309555
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Dat je rijk kan worden met slim zakendoen, terwijl je niet hoger dan het MBO bent gekomen telt natuurlijk niet
pi_31309646
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:46 schreef HuHu het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Dat je rijk kan worden met slim zakendoen, terwijl je niet hoger dan het MBO bent gekomen telt natuurlijk niet
Bij Lupa zijn alle josti's slim, op grond van ondefinieerbare "kwaliteiten", met dank aan haar geitenwollensokken zweverige definitie. Overigens heb ik nooit gezegd dat je pas slim bent als je een universitaire studie hebt afgerond, wel dat iemand die met uiterste inspanning het VMBO afmaakt toch echt niet slim zal zijn.
pi_31309809
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bij Lupa zijn alle josti's slim, op grond van ondefinieerbare "kwaliteiten", met dank aan haar geitenwollensokken zweverige definitie. Overigens heb ik nooit gezegd dat je pas slim bent als je een universitaire studie hebt afgerond, wel dat iemand die met uiterste inspanning het VMBO afmaakt toch echt niet slim zal zijn.
quote:

[..]

Of is hoogopgeleid iets anders dan een universitaire studie?
pi_31310187
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:57 schreef HuHu het volgende:

[..]

[..]

Of is hoogopgeleid iets anders dan een universitaire studie?
Goed lezen. Wat ik bedoel is dat je een universitaire studie alleen kunt afronden als je over een bepaald denkvermogen beschikt, niet dat iedereen die dat niet doet dan daar dus ook niet over beschikt. Er zullen op het VMBO best hele slimme mensen rondlopen, het is echter niet de norm.
pi_31311061
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 12:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat is dit voor domme opmerking zeg. Bij ons op school heet het atheneum gewoon VWO. Nergens wordt de term atheneum gehanteerd, alleen VWO. En dat zal wel op véél meer scholen het geval zijn, aangezien het zo gewoon heet.
Ik denk dat ik nogmaals mijn "en jij kunt niet begrijpend lezen want ik had het toch echt over zelfstandige gymnasia"-opmerking van stal haal dan

VWO op een scholengemeenschap is daar niet mee te vergelijken.
En toch he, en toch zullen mensen die daar "VWO plus klassieke"-taal hebben gehaald, dit altijd vermelden als "gymnasium".
VWO is datgene wat daar niet onder valt = atheneum.

Zelfstandige gymnasia zijn een klasse apart.
Hapt u maar
pi_31313418
Eigenlijk zouden ze Havo naar 4 jaar terug moeten brengen en VWO ook. Dan moet je tenmiste weer eens wat doen tijdens de les
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_31319367
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:23 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Ik ben liever slim en benedenmodaal dan rijk en dom...
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:42:25 #148
53267 TC03
pi_31319453
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je bent alleen niet rijk.

Maargoed, het enige praktische nut wat intelligentie heeft is dat je er een betere baan mee kan krijgen en meer kan verdienen. Als je al rijk bent is die intelligentie nutteloos. Dus ik ben véél liever rijk en dom.
pi_31319555
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben liever rijk en slim dan benedenmodaal en slim (om maar te zwijgen van benedenmodaal en dom).
pi_31319689
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:42 schreef TC03 het volgende:
Je bent alleen niet rijk.

Maargoed, het enige praktische nut wat intelligentie heeft is dat je er een betere baan mee kan krijgen en meer kan verdienen. Als je al rijk bent is die intelligentie nutteloos. Dus ik ben véél liever rijk en dom.
Ik ben eik niet zo geboeid door geld. Ik heb nu 1100 per maand en daar kan ik zeer ruim van leven. Meer hoeft niet.
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:56:34 #151
53267 TC03
pi_31319826
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben eik niet zo geboeid door geld. Ik heb nu 1100 per maand en daar kan ik zeer ruim van leven. Meer hoeft niet.
Geen mooie auto ofzo? Ik heb zoveel wensen, zelfs als verdien ik het salaris van StefanP en SeLang samen in 1 maand, dan nog kom ik waarschijnlijk tekort.
pi_31319906
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:56 schreef TC03 het volgende:
Geen mooie auto ofzo? Ik heb zoveel wensen, zelfs als verdien ik het salaris van StefanP en SeLang samen in 1 maand, dan nog kom ik waarschijnlijk tekort.
Geen materiële wensen in elk geval, of weinig. Heb niet eens een rijbewijs.
pi_31319975
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ben pas tevreden met een uurloon van 600
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:02:31 #154
53267 TC03
pi_31320018
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Pauper!
pi_31320228
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dan kun je beter niets doen. Thuiszitten, bijstand krijgen, 0 uren werken, en meer dan 600 euro vangen. Tel uit je uurloon
pi_31320256
Overigens heb ik 2 jaar grieks en latijn gedaan. Dat was een makkelijke manier om van muziek en handenarbeid af te komen
pi_33947893
Ik ben na de vierde gekapt met Latijn... Wat een onzin. Dacht ik er baat bij te hebben voor later, geneeskunde studeren, krijg je verhaaltjes over twee meisjes die naar de stad gaan en zit je gewoon rijtjes uit je kop te stampen... Blijkt nu ook dat je maar liefst 2 (!) studierichtingen méér kunt kiezen... Wauw! Klassieke talen! ...not

Zit nu in de vijfde en het is zooo veel relaxter. Kheb veel meer tijd dan vorig jaar, terwijl anderen tot 5 uur op school zitten ("Jah, ik heb latijn het negende") en ik eerder uitben, in de tussenuren wat huiswerk maak.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:32:36 #158
53267 TC03
pi_33947935
Nuttige kick.
pi_33950695
1. Omdat je daar in geval je zelf slim bent, met mensen bent die op je eigen niveau denken wat erg veel opluchting en aansluiting tot gevolg heeft

2. Omdat je later iets met Latijn of Grieks wil doen.

3. Omdat je het leuk vind.

4. Omdat je uitdaging zoekt, je ergens anders verveelt.

Kon T-S daar nou zelf niet opkomen?
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:51:45 #160
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_33951193
Op het atheneum zaten te veel simpele zielen, vandaar.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:53:17 #161
53267 TC03
pi_33951252
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:37 schreef Yamyam het volgende:
1. Omdat je daar in geval je zelf slim bent, met mensen bent die op je eigen niveau denken wat erg veel opluchting en aansluiting tot gevolg heeft

2. Omdat je later iets met Latijn of Grieks wil doen.

3. Omdat je het leuk vind.

4. Omdat je uitdaging zoekt, je ergens anders verveelt.

Kon T-S daar nou zelf niet opkomen?
Dit topic is al twee maanden oud hè.
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:59:04 #162
71678 Badmeester
Waneer komen de golven?
pi_33951436
quote:
Op [b]zondag 9 oktober 2005 23:10 schreef Light het volgende:[/b]
Overigens heb ik 2 jaar grieks en latijn gedaan. Dat was een makkelijke manier om van muziek en handenarbeid af te komen

Dit topic is al twee maanden oud hè.

doe er maar een jaartje bij hoor
pi_33954090
Kom ik met de persoonlijke visie.
Ik zit inmiddels in 5gymnasium met E&M+bio1,2 en Grieks. Dit doe ik omdat ik vind dat het een toevoeging is op je algemene kennis, omdat je er logischer van leert nadenken (construtie taal) en omdat het gewoon leuk is.
Ook zit ik liever op een zelfstandig gymnasium omdat de sfeer gewoon heel goed is en iedereen op (ongeveer) hetzelfde niveau kan communiceren.
Kortom als je de capaciteiten hebt en de motivatie is er geen enkele reden om het niet te doen!
pi_33956085
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:06 schreef Departak het volgende:
Kom ik met de persoonlijke visie.
(...)
Kortom als je de capaciteiten hebt en de motivatie is er geen enkele reden om het niet te doen!
Welles, namelijk KCV. Sinds wanneer is het normaal om naar voorstellingen te gaan met als onderwerp incestueuze gayporn! (Phedre)

Nee, ik moet nog bijkomen, wat dat was dat ellendig lang en saai, wij zaten daar met GEEN voorkennis, we volgden er geen bal van. Ook het taalgebruik , wannabe poetisch. Ik zou het normaal wel gewaardeerd hebben, maar zoals ik al zei, we wisten niets van het verhaal af, dus wij nog gefrustreerder. Het is maar dat wij niet in een bioscoop zaten, anders waren we al vertrokken na het eerste gelebber van twee mannen . (nee, ben geen homofoob)
pi_33956232
Het is dat ik een lamlul ben, anders had ik ook Gymnasium gedaan!
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:47:30 #166
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_33956279
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:46 schreef Chriz2k het volgende:
Same here, maarja ik ben depressief dus slaap hele dagen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_33956541
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:10 schreef Light het volgende:
Precies!

En nu doe ik latijn om ckv te ontwijken
Graag op anoniem
pi_33956635
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:52 schreef Mainport het volgende:

[..]

Precies!

KCV is goed
pi_33956734
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:52 schreef Mainport het volgende:

[..]

Precies!

quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:54 schreef yootje het volgende:

[..]

KCV is goed
pi_33957417
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:24:58 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_33958305
verschil is volgens mij dat atheneum meer muziek heeft

liever muziek dan één of ander raar taaltje dacht ik toen ik de keuze had
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:27:39 #172
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_33958454
Oa door het tyfusvak KCV heb ik het gymnasium niet gehaald.
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_33958485
Matige kick.
pi_33959189
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:44 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]
AntiKcvtext - knip
Ik vind het opzich ook geen leuk vak, maar dat ene uurtje in de week is goed te overleven door het kijken van films, beetje filosoferen en toch ook wel interresante achtergronden te leren. Als het kut gegeven word kan ik me heel goed voorstellen dat het een marteling wordt .
pi_33962221
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:46 schreef Chriz2k het volgende:
Op het gymnasium zijn er ook genoeg lamlullen.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  donderdag 12 januari 2006 @ 01:55:41 #176
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_33962899
Jullie moeten niet zeuren ik heb de kans niet eens gehad om te kiezen uit gymnasium of atheneum.
Officieel heette het athteneum wat ik gedaan heb , maar tis gewoon duffe VWO geworden met latijns in het 3e jaar alleen. Kdoe geneeskunde en vind het jammer dat ik weinig latijns heb gehad..
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_33962980
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 01:55 schreef DR heb g878 het volgende:
latijns
Ehm...
pi_33963002
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:22 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

O herken meer:
Lucius in atrium sedet
Marcus in horte curret.
Via Nova methode flashback!

Serpens in horto est.

en

Ecce Felix!
Columna in horto stat.
Felix in columna sedet et cogitat: "Carpe Diem"...

of zoiets...
pi_33965174
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:24 schreef Blik het volgende:
verschil is volgens mij dat atheneum meer muziek heeft

liever muziek dan één of ander raar taaltje dacht ik toen ik de keuze had
Ach ja, slechts wetenschappelijk jargon is op die rare taaltjes gebaseerd, dus waar praten we over?
pi_33969779
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:27 schreef Intergalactrick het volgende:
Oa door het tyfusvak KCV heb ik het gymnasium niet gehaald.
Jij hebt het plaatjes en dia's kijken niet gehaald?
pi_33973759
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 01:55 schreef DR878 het volgende:
Jullie moeten niet zeuren ik heb de kans niet eens gehad om te kiezen uit gymnasium of atheneum.
Officieel heette het athteneum wat ik gedaan heb , maar tis gewoon duffe VWO geworden met latijns in het 3e jaar alleen. Kdoe geneeskunde en vind het jammer dat ik weinig latijns heb gehad..
Alsjeblieft zeg, zo moeilijk is het toch niet wat technische termen te leren? Ik blijf erbij, het grootste nut van de klassieke talen is dat je daar de onwetenden mee imponeert, praktisch gezien heb je er geen zak aan.
pi_33973928
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:16 schreef Noorman het volgende:

[..]

Jij hebt het plaatjes en dia's kijken niet gehaald?
Ik weet niet welke methodes jullie krijgen, maar wij werken wel degelijk in de klas (Paleis op de Dam, Forum). Datgene wat we krijgen is wel interessant en al, maar ik heb een kutdocent die zich te goed voelt voor ons en denkt dat wij jeugdig tuig zijn! Het lijkt wel alsof alle andere KCV'ers geen ruk doen vergeleken met ons.
pi_33975192
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, zo moeilijk is het toch niet wat technische termen te leren? Ik blijf erbij, het grootste nut van de klassieke talen is dat je daar de onwetenden mee imponeert, praktisch gezien heb je er geen zak aan.
Egwel. Denk aan het betere inzicht in onbekende en met name Romaanse talen, beter schematisch denken, medisch en wetenschappelijk jargon wereldwijd. De mening "dat je er geen zak aan hebt" is doorgaans alleen voor mensen die het niet gehad hebben.
pi_33975377
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 08:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Ach ja, slechts wetenschappelijk jargon is op die rare taaltjes gebaseerd, dus waar praten we over?
En juridisch jargon.
pi_33975567
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Egwel. Denk aan het betere inzicht in onbekende en met name Romaanse talen, beter schematisch denken, medisch en wetenschappelijk jargon wereldwijd. De mening "dat je er geen zak aan hebt" is doorgaans alleen voor mensen die het niet gehad hebben.
Ik heb gymnasium gedaan.
pi_33975676
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:35 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Ik weet niet welke methodes jullie krijgen, maar wij werken wel degelijk in de klas (Paleis op de Dam, Forum). Datgene wat we krijgen is wel interessant en al, maar ik heb een kutdocent die zich te goed voelt voor ons en denkt dat wij jeugdig tuig zijn! Het lijkt wel alsof alle andere KCV'ers geen ruk doen vergeleken met ons.
O, op die manier. Nee, wij keken plaatjes van opgravingen in Griekenland onder zeer interessant commententaar dat niet teruggevraagd werd. Lullig dat je zo'n vervelende leraar hebt/had.
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je hebt vreselijk veel aan Latijn als je met grammatica te maken krijgt.
pi_33975760
pi_33975828
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En juridisch jargon.
Dat schaar ik voor het gemak ook even onder wetenschappelijk
pi_33975893
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En juridisch jargon.
Actio pauliana, levering constitutum possessorium res nullius
pi_33975933
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb gymnasium gedaan.
Gokje: je was bèta. En je vond talen altijd al stom.
pi_33976497
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gokje: je was bèta. En je vond talen altijd al stom.
Nou, ik ben meer een homo universalis. Maar ik geef toe, de beta vakken vond ik nuttiger dan de klassieke talen.
pi_33976640
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Actio pauliana, levering constitutum possessorium res nullius
Ik ben meer van de res derelicta
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_33976750
Ik kon met gemak Gymnasium doen, maar was zo slim om Atheneum te kiezen. Hierdoor had ik nuttigere vakken kiezen doordat ik meer studiepunten kon besteden dan bij t gymnasium..
pi_33976806
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:51 schreef Jeweet het volgende:
Ik kon met gemak Gymnasium doen, maar was zo slim om Atheneum te kiezen. Hierdoor had ik nuttigere vakken kiezen doordat ik meer studiepunten kon besteden dan bij t gymnasium..
En Nederlands zat daar niet bij?
pi_33976941
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:48 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ik ben meer van de res derelicta
pi_33977003
Bij ons was grieks en latijn gewoon leuk door de leraren en omdat we steeds filmpjes gingen kijken enzo.. leraren maken het vak.. en ckv is gewoon een baggervak (bij mijn oude middelbare school in ieder geval)
pi_33977052
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:51 schreef Jeweet het volgende:
Nou, dat zijn goed bestede jaren geweest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')