Ik doe altijd inspiratie op in het het briljante Salax taberna van Catullusquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:07 schreef Dirktator het volgende:
Misschien als je de wijze woorden "Mea fallus non olet" uitspreekt, wil je vriendin je wel pijpen.
Serieus?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:05 schreef Jajong het volgende:
Wat een discussie heb ik weer teweeg gebracht, en dat alles omdat me vriendin niet wou neuken omdat ze Latijnse woordjes moest leren
Haha, ja.. Daar kwam t wel op neer jaquote:
Je hebt heel wat teweeggebracht door je gemiste neukpartij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha, ja.. Daar kwam t wel op neer ja
Tis dan ook een geldige discussiequote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je hebt heel wat teweeggebracht door je gemiste neukpartij.
Maak het uit. Serieus, wat moet je met zo'n vriendin die flauwekul boven de wezenlijke dingen van het leven stelt?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha, ja.. Daar kwam t wel op neer ja
Bij de MAVO hoef je niet hele dagen te leren voor 1 toets heb ik t idee.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als ze op de MAVO zat en de volgende dag een proefwerk had was het toch hetzelfde verhaal geweest?
Voor een mavist is de MAVO toch even moeilijk als 't gym voor een gymnasiast?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:46 schreef Jajong het volgende:
Bij de MAVO hoef je niet hele dagen te leren voor 1 toets heb ik t idee.
Nee, absoluut niet. Tenzij je echt fucking dom bent. Voorbeeldje examenvraag VMBOquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Voor een mavist is de MAVO toch even moeilijk als 't gym voor een gymnasiast?
Categoriale gymnasia hebben wat mij betreft een enorme meerwaarde wegens de kleinschaligheid.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:50 schreef Steijn het volgende:
Wat mij betreft verdwijnt het gymnasium en bieden ze grieks en latijn gewoon in het vrije curriculum aan. Gymnasium is immers gelijk aan gewoon VWO, onderscheid maken is dus zinloos.
Mijn VMBO-kindertjes moeten net zo hard werken voor hun VMBO-toetsen als een VWO-kind voor zijn HAVO-toetsen. Die kinderen zijn op theoretisch gebied gewoon minder sterk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:49 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Tenzij je echt fucking dom bent. Voorbeeldje examenvraag VMBO
Waar zit meer kalk in?
a) Brood
b) Appel
c) Melk
ga er maar aan staan
Nou toppie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Categoriale gymnasia hebben wat mij betreft een enorme meerwaarde wegens de kleinschaligheid.
Dat meen je toch hopelijk niet serieus.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Voor een mavist is de MAVO toch even moeilijk als 't gym voor een gymnasiast?
Kleinschaligheid is goed, maar ik vind het raar als je dat alleen op de gymnasia zou willen bereiken. Andere leerlingen hebben daar net zo goed recht op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Categoriale gymnasia hebben wat mij betreft een enorme meerwaarde wegens de kleinschaligheid.
Veel hoogbegaafde kinderen verzuipen op een leerfabriek. Hetzelfde geldt voor LWOO-kinderen, maar helaas bezuinigt de regering op dit soort zaken onder het mom 'weer samen naar school'.quote:
Natuurlijk meen ik dat. Ik geef die kids les.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat meen je toch hopelijk niet serieus.
Inderdaad. Ik ben heel erg voor terug naar de kleinschaligheid, maximaal 500 ll'en per school.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:55 schreef Steijn het volgende:
[..]
Kleinschaligheid is goed, maar ik vind het raar als je dat alleen op de gymnasia zou willen bereiken. Andere leerlingen hebben daar net zo goed recht op.
Naast dat ze dom zijn hebben die kinderen echter vaak ook wat probleempjes met de concentratie. De stof is daar op aangepast, wat inhoudt dat het onmogelijk is dat ze iedere dag 6 uur effectief zitten te studeren. Dat het ze moeite kost wil ik overigens ook wel geloven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk meen ik dat. Ik geef die kids les.
Die kinderen zijn verdomme allesbehalve dom.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
Naast dat ze dom zijn hebben die kinderen echter vaak ook wat probleempjes met de concentratie. De stof is daar op aangepast, wat inhoudt dat het onmogelijk is dat ze iedere dag 6 uur effectief zitten te studeren. Dat het ze moeite kost wil ik overigens ook wel geloven.
Natuurlijk zijn ze wél dom. Niet iedereen kan immers slim zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die kinderen zijn verdomme allesbehalve dom.
Maar ze ZIJN gewoon absoluut niet dom. Dat is een belachelijk vooroordeel. Dat je niet goed bent in het stampen van theoretische kennis, betekent nog niet dat je dom bent.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Natuurlijk zijn ze wél dom. Niet iedereen kan immers slim zijn.
Waarom zit je anders op het VMBO?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die kinderen zijn verdomme allesbehalve dom.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:28 schreef Mainport het volgende:
Waarom zit je anders op het VMBO?
Als een VMBO'er niet dom is bent doet hij wel een echte opleiding, in plaats van leren hoe je serveert oid.quote:
Die kinderen zitten op een andere manier in elkaar. Als het om theoretische, droge kennis gaat, zijn ze niet sterk. Maar op andere gebieden zijn ze juist weer erg sterk, vaak sterker dan hun VWO-schoolgenoten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:29 schreef Mainport het volgende:
Als ik naar de Achmea Kennisquiz kijk denk ik nou niet direct van: Wauw, wat een slimme kinderen.
Nee, ze kunnen goed timmeren en een huis bouwen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die kinderen zitten op een andere manier in elkaar. Als het om theoretische, droge kennis gaat, zijn ze niet sterk. Maar op andere gebieden zijn ze juist weer erg sterk, vaak sterker dan hun VWO-schoolgenoten.
Ik word echt boos als iemand mijn kinderen als dom betitelt. Ze zijn absoluut niet dom.
Godverdomme man. We hebben niks aan een land vol met ingenieurs. Die kids hebben andere talenten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:31 schreef Mainport het volgende:
Als een VMBO'er niet dom is bent doet hij wel een echte opleiding, in plaats van leren hoe je serveert oid.
Ze zijn ook mentaal absoluut niet dom! Verre van. Natuurlijk heb je er wel domme kinderen tussen zitten, maar evenveel als op een VWO.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:32 schreef Mainport het volgende:
Nee, ze kunnen goed timmeren en een huis bouwen.
Je hebt gelijk, dat kan ik niet.
Hoe zou je het anders willen noemen? Je kunt wel heel vrolijk met eufemismen gaan strooien voor het woord 'dom', maar het blijft hetzelfde.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ze zijn ook mentaal absoluut niet dom! Verre van. Natuurlijk heb je er wel domme kinderen tussen zitten, maar evenveel als op een VWO.
Je hebt in zoverre gelijk dat er inderdaad ook slimme kinderen op het VMBO zitten, die door omstandigheden niet hoger terecht zijn gekomen. Gemiddeld genomen zijn het echter wel de dommen die hier zitten. Het niet goed kunnen stampen van theoretische kennis zegt wel degelijk iets over je intelligentie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ze ZIJN gewoon absoluut niet dom. Dat is een belachelijk vooroordeel. Dat je niet goed bent in het stampen van theoretische kennis, betekent nog niet dat je dom bent.
Toen ik voor het eerst stage ging lopen, werd in ingedeeld op een school voor de lagere regionen van het VMBO. Ik was als de dood dat ik het niks zou vinden. Ik was bang dat ik die kinderen dom zou vinden en dat ik op ze neer zou kijken. Het tegendeel bleek waar. Intelligentie heeft heel weinig te maken met opleidingsniveau. Tenzij jij intelligentie definieert als het beheersen van schoolse vaardigheden.
Maar ze zijn het gewoon niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:36 schreef Mainport het volgende:
Hoe zou je het anders willen noemen? Je kunt wel heel vrolijk met eufemismen gaan strooien voor het woord 'dom', maar het blijft hetzelfde.
Die definitie is van toepassing op minimaal 90% van mijn leerlingen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:38 schreef Mainport het volgende:
Een vmbo'er is niet slim.
slim (bn.)
1 snel van gedachten, van begrip of daarvan blijk gevend => bij de tijd, clever, die kun je wel om een boodschap sturen, gis, kien, pienter, snugger; <=> dom [iron.]
dus dom.
Zoals? Boeken op je scooter?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar op andere gebieden zijn ze juist weer erg sterk, vaak sterker dan hun VWO-schoolgenoten.
Helemaal gelijk. Niets mis met goede loodgieters oid, die mensen hebben we hard nodig; dat zijn ook waardevolle talenten. Dat neemt echter niet weg dat hun talenten nu eenmaal niet op het mentale vlak liggen, maar dat is helemaal niet erg, daar zijn weer andere mensen voor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Godverdomme man. We hebben niks aan een land vol met ingenieurs. Die kids hebben andere talenten.
Ik ken genoeg VMBO'ers.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ze zijn het gewoon niet.Ik zou zeggen, ga eens een dag in een klas VMBO-ers zitten. Je hebt gewoon geen idee waar je over praat.
Zucht, doe niet zo eigenwijs. Een VWO examen vergt wel iets meer intelligentie dan een VMBO examen hoor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Flikker toch op allemaal. Ik weet dat mijn kids allesbehalve dom zijn. Ook niet op mentaal gebied. Als jullie zo graag willen neerkijken op die kids, prima, your loss.
Verkapte kijk-mij-eens-kiddeaux-hebben-post.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Flikker toch op allemaal. Ik weet dat mijn kids allesbehalve dom zijn. Ook niet op mentaal gebied. Als jullie zo graag willen neerkijken op die kids, prima, your loss.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:47 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Verkapte kijk-mij-eens-kiddeaux-hebben-post.
Ik weet dat ik leiderschap uitstraal, maar ik ben toch nog slechts een Master student International Business, met een gymnasium-diploma. Waarvan akte.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:48 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Verkapt-kijk-mij-eens-stoer-leraar-zijn-post
Hij bedoelt dat Lupadinges haar leerlingen bedoelt met 'mijn kinderen'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:49 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Ik weet dat ik leiderschap uitstraal, maar ik ben toch nog slechts een Master student International Business, met een gymnasium-diploma. Waarvan akte.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:49 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Ik weet dat ik leiderschap uitstraal, maar ik ben toch nog slechts een Master student International Business, met een gymnasium-diploma. Waarvan akte.
Als ze niet dom zijn, wat is volgens jou dan intelligentie?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Volgens de Van Dale is het 'verstandelijk vermogen'. En dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met hoe goed je sommetjes op kunt lossen of teksten kunt ontleden. Domme mensen zijn mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Mensen die zich laten leiden door vooroordelen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als ze niet dom zijn, wat is volgens jou dan intelligentie?
Ik ben geen moeder en zal het nooit worden ook.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:47 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Verkapte kijk-mij-eens-kiddeaux-hebben-post.
Ik laat me leiden door mijn rationele denkvermogen en mijn ervaringen die ik heb met die 'mensen' van die 'opleiding'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale is het 'verstandelijk vermogen'. En dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met hoe goed je sommetjes op kunt lossen of teksten kunt ontleden. Domme mensen zijn mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Mensen die zich laten leiden door vooroordelen bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |