Zou ik eigenlijk niet met zekerheid kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is idd een goed punt. Chinees of Russisch zou nu ook handig geweest zijn.
Maar weegt dat op tegen de voordelen die Latijn en Grieks bieden?
Hmmmm
Zelfs de bijstand is dacht ik meer dan 500 euro.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je kunt van 500 euro/maand niet rondkomen in Nederland. Als je kinderen hebt heb je nog veel meer nodig. Feit is nu eenmaal dat in Nederland heel veel vrouwen eisen hebben (kinderen willen, minder werken), die ze alleen maar kunnen nastreven met een man die het inkomen (grootste deel) binnen brengt. Dat is m.i. toch echt afhankelijkheid.
echt wel vet coolquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Filosofie is vet cool.
Naja, combinatie van extra wiskunde en natuurkunde. Opzich mogen ze letterkunde/ckv/anw/grieks/latijn vervangen voor extra wiskunde/scheikunde/natuurkunde/biologie/engelsquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:11 schreef Enigmatic het volgende:
Ze kunnen Grieks en Latijn beter vervangen door een combinatie van extra wiskunde en natuurkunde. Das veel interessanter en ook nog eens stukken nuttiger![]()
Maar ja, das de mening van een bèta student.
Er mag van mij nog wel een beetje 'algemene vorming' overblijven, maar in grote lijnen ben ik het wel met je eensquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naja, combinatie van extra wiskunde en natuurkunde. Opzich mogen ze letterkunde/ckv/anw/grieks/latijn vervangen voor extra wiskunde/scheikunde/natuurkunde/biologie/engels
Kritisch denkvermogen, ethiek, creatief denken... Allemaal nutteloos? Ik heb echt ontzettend veel geleerd van de filosofielessen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
echt wel vet cool [afbeelding]. Er is nix waardelowser dan filosofie.
Wat dacht jij danquote:
Gelukkig leer je op een Gymnasium nog wel "waardelozer" te spellen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
echt wel vet cool [afbeelding]. Er is nix waardelowser dan filosofie.
Gymnasium staat wel beter op je CV, maar wat boeit dat nou als je eenmaal afgestudeerd bent? Een universitaire titel maakt denk ik veel meer uit dan gymnasium i.p.v atheneum.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:05 schreef milkingmonkey het volgende:
Gymnasium is puik![]()
Behalve als je 1500 woorden en werkwoorden uit je hoofd moet kennen + naamvallen+geslacht/groep+alle vormen van congruentie+alle mogelijke tijden van werkwoorden (zowel passief als actief) EN nog een tientallen onbekende woorden krijgt in je VoortGangsToetsen waardoor je je woordenboek moet gebruiken wat natuurlijk onwijs lang duurt en daardoor in tijdsnood komt .
Nee, gymnasium is kut, dat is een feit, ik doe het voor mijn CV. Want ik geloof dat het wél wat uitmaakt op je CV itt tot de meerderheid.
Waarom zou je je hoogste goed, je kennis, niet volledig uitbuiten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gymnasium staat wel beter op je CV, maar wat boeit dat nou als je eenmaal afgestudeerd bent? Een universitaire titel maakt denk ik veel meer uit dan gymnasium i.p.v atheneum.
sowieso veel smoken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:15 schreef HyperViper het volgende:
Je moet gewoon VMBO doen, véél smoken, dan red je het wel.
ckv is het meest waardeloze vak wat er is. ANW is puur een vak voor wiskunde analfabetenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:20 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Er mag van mij nog wel een beetje 'algemene vorming' overblijven, maar in grote lijnen ben ik het wel met je eens![]()
![]()
Nee, KCV is leuk. Wie heeft er hier allemaal Forum met "paleis op de dam" en "sterke vrouwen uit de oudheid"? (kutmethodes). KUTBOEKEN, kutvak, kom ik 3 dagen gelden achter dat KCV een eindexamen vak is en CKV nietquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ckv is het meest waardeloze vak wat er is. ANW is puur een vak voor wiskunde analfabeten
Van HMVSUBT (het maken van schaatsen uit bamboe takken) ook. Maar daarom is het nog wel compleet nutteloos.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van zowel kcv als ckv kun je een geweldig leuk vak maken...
"All art is quite useless", aldus Oscar Wilde. Kunst heeft geen praktisch nut. Maar wel een onschatbare waarde.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:26 schreef TC03 het volgende:
Van HMVSUBT (het maken van schaatsen uit bamboe takken) ook. Maar daarom is het nog wel compleet nutteloos.![]()
Hoeft helemaal niet, maar op school wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
"All art is quite useless", aldus Oscar Wilde. Kunst heeft geen praktisch nut. Maar wel een onschatbare waarde.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:40 schreef TC03 het volgende:
Hoeft helemaal niet, maar op school wel.
Als je een beetje slim bent heb je je huiswerk zo af hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
School is nu eenmaal geen bezigheidstherapie. Dat doe je maar in je vrije tijd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom moet in vredesnaam alles nuttig zijn? Jullie neuken zeker ook alleen maar om je voort te planten?
Bezigheidstheparie kan leuk zijn ja, als je niks te doen hebt. Maar op de middelbare school kan je je tijd gewoon beter besteden aan echte vakken in plaats van 'potentiële vakken'.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jij hebt eigenlijk gewoon een enorm beperkt beeld van wat 'leren' inhoudt. Leren is meer dan het stampen van feitenkennis of het aanleren van (beroeps)vaardigheden. Van allerlei zaken die geen direct nut lijken te hebben, leer je erg veel. Het is mentale armoe om te denken dat leerlingen alleen iets leren van de traditionele manieren van lesgeven en dat alleen stof die je ook later weer gebruikt nuttig is en de rest onzin. Heel erg kortzichtig.
Ethiek is iets voor compassievolle watjesquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kritisch denkvermogen, ethiek, creatief denken... Allemaal nutteloos? Ik heb echt ontzettend veel geleerd van de filosofielessen.
Och, sinds de invoering van de 2e fase is het Gym net zo erg als alle andere richtingen, met die profielwerkstukken en andere onzin.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 01:33 schreef Dr._Death het volgende:
Dat is heel simpel, jongetje. Gymnasiasten hoeven zich niet bezig te houden met knippen en plakken met juffrouw Mieke, want in die uren hebben zij latijn & grieks.
geen CKV, maar KCV.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 01:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Och, sinds de invoering van de 2e fase is het Gym net zo erg als alle andere richtingen, met die profielwerkstukken en andere onzin.
Wat is er mis met profielwerkstukken?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 01:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Och, sinds de invoering van de 2e fase is het Gym net zo erg als alle andere richtingen, met die profielwerkstukken en andere onzin.
onschatbare waarde of niet, dit is puur verschillend per persoon. De 1 vind kunst geen knakker aan, de ander ziet in wat spetters op een doek misschien iets mooi's.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
"All art is quite useless", aldus Oscar Wilde. Kunst heeft geen praktisch nut. Maar wel een onschatbare waarde.
Omdat JIJ iets niet zinvol voor jezelf vind, moet het maar afgeschaft worden? Dit soort vakken geven je inzicht in de cultuur waarin je leeft. En ze kunnen wel degelijk op een zinvolle manier kunnen worden ingericht, maar dat hangt erg van de school en de docent af.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:54 schreef sitting_elfling het volgende:
onschatbare waarde of niet, dit is puur verschillend per persoon. De 1 vind kunst geen knakker aan, de ander ziet in wat spetters op een doek misschien iets mooi's.
Daarbij komt nog dat vakken zoals ckv/kcv waardelooz zijn omdat de inhoud van die vakken vrij nutteloos is. Whats the use of een lesje ckv als je beetje zit te ouwehoere tijdens de les. Beetje knutselen/freubelen. Nou .. jippieSchaf het dan direct maar af, naar waardeloze voorstellingen in de schouwburg geweest voor dat vak
. Echt dikke poep. Zelfde als letterkunde.. die stijlen van vroeger leren. Die oude schrijvers van de middeleeuwen etc. etc. What do I care
Geef mij dan maar wat meer beta gerichte vakken zodat je beter/sneller/efficienter leert beredeneren en verbanden leggen
![]()
Die van mij zei "Dit accepteer ik niet!" toen ik een zin had vertaald naar "Hercules heeft een fiets gejat".quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:07 schreef imago het volgende:
Zoals mijn leraar Grieks vroeger zei: "We leren niet voor de cijfers, maar omdat het leuk is"
Ook geen humor...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:29 schreef rashudo het volgende:
Die van mij zei "Dit accepteer ik niet!" toen ik een zin had vertaald naar "Hercules heeft een fiets gejat".
leren is leukquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:07 schreef imago het volgende:
Zoals mijn leraar Grieks vroeger zei: "We leren niet voor de cijfers, maar omdat het leuk is"
Dat is fröbelarij en derhalve tijdverspilling. Verstandiger zou zijn in die tijd een paar goede boeken te lezen, dat is beter voor de kenniseconomie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 02:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is er mis met profielwerkstukken?
Slaat echt totaa lnergens op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is fröbelarij en derhalve tijdverspilling. Verstandiger zou zijn in die tijd een paar goede boeken te lezen, dat is beter voor de kenniseconomie.
Profielwerkstukken zijn flauwekul kereltje; het schrijven van werkstukken was in mijn tijd al tijdverspilling en hedentendage zeker gezien ze alles van internet rausen.quote:
Mijn vriendin doet ook gymnasium en die is toch echt nergens van afgesloten hoorquote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |