abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31256853
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is idd een goed punt. Chinees of Russisch zou nu ook handig geweest zijn.
Maar weegt dat op tegen de voordelen die Latijn en Grieks bieden?
Hmmmm
Zou ik eigenlijk niet met zekerheid kunnen zeggen.
Hangt voor een te groot deel af van wat iemand later gaat doen.

De mythologie en de Rome-reis zou ik trouwens sowieso niet hebben willen missen
pi_31257498
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je kunt van 500 euro/maand niet rondkomen in Nederland. Als je kinderen hebt heb je nog veel meer nodig. Feit is nu eenmaal dat in Nederland heel veel vrouwen eisen hebben (kinderen willen, minder werken), die ze alleen maar kunnen nastreven met een man die het inkomen (grootste deel) binnen brengt. Dat is m.i. toch echt afhankelijkheid.
Zelfs de bijstand is dacht ik meer dan 500 euro.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:39:13 #203
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31265331
Om even de vraag van TS te beantwoorden:

De reden waarom men gymnasium zou moeten doen, is omdat men zo leuke zinnen kan creeëren als "Homo sapiens non urinat contra ventum" (Een wijs man pist niet tegen de wind in) en "Mea fallus non olet" (Mijn lul stinkt niet).

Ave!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_31265932
Homo sapiens non urinat IN ventum.
pi_31266212
Gymnasium is puik

Behalve als je 1500 woorden en werkwoorden uit je hoofd moet kennen + naamvallen+geslacht/groep+alle vormen van congruentie+alle mogelijke tijden van werkwoorden (zowel passief als actief) EN nog een tientallen onbekende woorden krijgt in je VoortGangsToetsen waardoor je je woordenboek moet gebruiken wat natuurlijk onwijs lang duurt en daardoor in tijdsnood komt .

Nee, gymnasium is kut, dat is een feit, ik doe het voor mijn CV. Want ik geloof dat het wél wat uitmaakt op je CV itt tot de meerderheid.
pi_31266247
Je doet het voor je CV?
pi_31266261
Lol, gymnasium is soooo .. rєtro. Die extra vakkennis is nergens voor nodig. Besides, taal en filosofie etc. van dat soort lik me reet studies zijn zoiezo al waanzinnig diep triєst.
Kzat zelf op een middelbare school waar je ook spaans/latijns/grieks kon kiezen als vwo leerling. Ik zelf was een leerling die niks deed, maar dat zag je dan ook aan mijn cijfers .
Gezien mijn toekomstbeeld was het beter voor mij om chinees te leren. Daar heb je meer aan.
All hail to china!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_31266304
Filosofie is vet cool.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:09:19 #209
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_31266345
Daarom heb ik vroeger MAVO gekozen. Ik kon makkelijk Atheneum, maar ik dacht: ik wil nog wel wat sociaal contact
Zo niet, dan toch...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:11:09 #210
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_31266400
Ze kunnen Grieks en Latijn beter vervangen door een combinatie van extra wiskunde en natuurkunde. Das veel interessanter en ook nog eens stukken nuttiger

Maar ja, das de mening van een bèta student.
pi_31266440
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Filosofie is vet cool.
echt wel vet cool . Er is nix waardelowser dan filosofie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_31266477
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:11 schreef Enigmatic het volgende:
Ze kunnen Grieks en Latijn beter vervangen door een combinatie van extra wiskunde en natuurkunde. Das veel interessanter en ook nog eens stukken nuttiger

Maar ja, das de mening van een bèta student.
Naja, combinatie van extra wiskunde en natuurkunde. Opzich mogen ze letterkunde/ckv/anw/grieks/latijn vervangen voor extra wiskunde/scheikunde/natuurkunde/biologie/engels
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:20:24 #213
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_31266660
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naja, combinatie van extra wiskunde en natuurkunde. Opzich mogen ze letterkunde/ckv/anw/grieks/latijn vervangen voor extra wiskunde/scheikunde/natuurkunde/biologie/engels
Er mag van mij nog wel een beetje 'algemene vorming' overblijven, maar in grote lijnen ben ik het wel met je eens
pi_31266779
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
echt wel vet cool [afbeelding]. Er is nix waardelowser dan filosofie.
Kritisch denkvermogen, ethiek, creatief denken... Allemaal nutteloos? Ik heb echt ontzettend veel geleerd van de filosofielessen.
pi_31266882
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je doet het voor je CV?
Wat dacht jij dan , maar serieus, ik heb het gekozen omdat ik het KON en omdat de oudheid met me aansprak, ik vind het ook wel leuk, maar de manier waarop we les krijgen bij KCV en Latijn is echt kut sinds ik een nieuwe docent heb. Mijn oude docent was een, oude, leuke gast die met enthousiasme les gaf. Nu hebben we een preuts niet-eens-afgestudeerde lerares die zelf fouten maakt.... En KCV is wel leuk... ALS we het eens zouden hebben over de oudheid en niet over "het Paleis op de Dam"
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:48:54 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31267422
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
echt wel vet cool [afbeelding]. Er is nix waardelowser dan filosofie.
Gelukkig leer je op een Gymnasium nog wel "waardelozer" te spellen.
pi_31268194
Je moet gewoon VMBO doen, véél smoken, dan red je het wel.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:25:05 #218
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31268466
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:05 schreef milkingmonkey het volgende:
Gymnasium is puik

Behalve als je 1500 woorden en werkwoorden uit je hoofd moet kennen + naamvallen+geslacht/groep+alle vormen van congruentie+alle mogelijke tijden van werkwoorden (zowel passief als actief) EN nog een tientallen onbekende woorden krijgt in je VoortGangsToetsen waardoor je je woordenboek moet gebruiken wat natuurlijk onwijs lang duurt en daardoor in tijdsnood komt .

Nee, gymnasium is kut, dat is een feit, ik doe het voor mijn CV. Want ik geloof dat het wél wat uitmaakt op je CV itt tot de meerderheid.
Gymnasium staat wel beter op je CV, maar wat boeit dat nou als je eenmaal afgestudeerd bent? Een universitaire titel maakt denk ik veel meer uit dan gymnasium i.p.v atheneum.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_31268603
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Gymnasium staat wel beter op je CV, maar wat boeit dat nou als je eenmaal afgestudeerd bent? Een universitaire titel maakt denk ik veel meer uit dan gymnasium i.p.v atheneum.
Waarom zou je je hoogste goed, je kennis, niet volledig uitbuiten?

Zei diegene die een IQ van 131 heeft en Havo doet
pi_31268775
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:15 schreef HyperViper het volgende:
Je moet gewoon VMBO doen, véél smoken, dan red je het wel.
sowieso veel smoken.
pi_31269583
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:20 schreef Enigmatic het volgende:

[..]

Er mag van mij nog wel een beetje 'algemene vorming' overblijven, maar in grote lijnen ben ik het wel met je eens
ckv is het meest waardeloze vak wat er is. ANW is puur een vak voor wiskunde analfabeten
pi_31270201
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ckv is het meest waardeloze vak wat er is. ANW is puur een vak voor wiskunde analfabeten
Nee, KCV is leuk. Wie heeft er hier allemaal Forum met "paleis op de dam" en "sterke vrouwen uit de oudheid"? (kutmethodes). KUTBOEKEN, kutvak, kom ik 3 dagen gelden achter dat KCV een eindexamen vak is en CKV niet
pi_31270277
Van zowel kcv als ckv kun je een geweldig leuk vak maken...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:26:56 #224
53267 TC03
pi_31270307
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van zowel kcv als ckv kun je een geweldig leuk vak maken...
Van HMVSUBT (het maken van schaatsen uit bamboe takken) ook. Maar daarom is het nog wel compleet nutteloos.
pi_31270407
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:26 schreef TC03 het volgende:
Van HMVSUBT (het maken van schaatsen uit bamboe takken) ook. Maar daarom is het nog wel compleet nutteloos.
"All art is quite useless", aldus Oscar Wilde. Kunst heeft geen praktisch nut. Maar wel een onschatbare waarde.
pi_31270420
Waarom moet in vredesnaam alles nuttig zijn? Jullie neuken zeker ook alleen maar om je voort te planten?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:40:58 #227
53267 TC03
pi_31270639
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

"All art is quite useless", aldus Oscar Wilde. Kunst heeft geen praktisch nut. Maar wel een onschatbare waarde.
Hoeft helemaal niet, maar op school wel.
pi_31270703
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:40 schreef TC03 het volgende:
Hoeft helemaal niet, maar op school wel.
Wat een onzin.
pi_31270894
Jij hebt eigenlijk gewoon een enorm beperkt beeld van wat 'leren' inhoudt. Leren is meer dan het stampen van feitenkennis of het aanleren van (beroeps)vaardigheden. Van allerlei zaken die geen direct nut lijken te hebben, leer je erg veel. Het is mentale armoe om te denken dat leerlingen alleen iets leren van de traditionele manieren van lesgeven en dat alleen stof die je ook later weer gebruikt nuttig is en de rest onzin. Heel erg kortzichtig.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:53:38 #230
83951 rashudo
project 2501
pi_31270924
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Als je een beetje slim bent heb je je huiswerk zo af hoor.
Their eyes opaque.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:56:46 #231
83951 rashudo
project 2501
pi_31271014
Weet je wat ook een voordeel is van het gymnasium? Dat je lekker vaak spartacus kan kijken bij de latijnse les.. die mierzoete muziek.. *traantje wegpinkt*
Their eyes opaque.
pi_31272334
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom moet in vredesnaam alles nuttig zijn? Jullie neuken zeker ook alleen maar om je voort te planten?
School is nu eenmaal geen bezigheidstherapie. Dat doe je maar in je vrije tijd.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:55:01 #233
53267 TC03
pi_31272476
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jij hebt eigenlijk gewoon een enorm beperkt beeld van wat 'leren' inhoudt. Leren is meer dan het stampen van feitenkennis of het aanleren van (beroeps)vaardigheden. Van allerlei zaken die geen direct nut lijken te hebben, leer je erg veel. Het is mentale armoe om te denken dat leerlingen alleen iets leren van de traditionele manieren van lesgeven en dat alleen stof die je ook later weer gebruikt nuttig is en de rest onzin. Heel erg kortzichtig.
Bezigheidstheparie kan leuk zijn ja, als je niks te doen hebt. Maar op de middelbare school kan je je tijd gewoon beter besteden aan echte vakken in plaats van 'potentiële vakken'.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:20:32 #234
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_31273025
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kritisch denkvermogen, ethiek, creatief denken... Allemaal nutteloos? Ik heb echt ontzettend veel geleerd van de filosofielessen.
Ethiek is iets voor compassievolle watjes
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_31273347
Dat is heel simpel, jongetje. Gymnasiasten hoeven zich niet bezig te houden met knippen en plakken met juffrouw Mieke, want in die uren hebben zij latijn & grieks.
I reject your reality and substitute my own.
Ach, krijg toch een hydroencephalus...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:48:15 #236
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31273657
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 01:33 schreef Dr._Death het volgende:
Dat is heel simpel, jongetje. Gymnasiasten hoeven zich niet bezig te houden met knippen en plakken met juffrouw Mieke, want in die uren hebben zij latijn & grieks.
Och, sinds de invoering van de 2e fase is het Gym net zo erg als alle andere richtingen, met die profielwerkstukken en andere onzin.
pi_31274057
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 01:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Och, sinds de invoering van de 2e fase is het Gym net zo erg als alle andere richtingen, met die profielwerkstukken en andere onzin.
geen CKV, maar KCV.

Reden zat.
I reject your reality and substitute my own.
Ach, krijg toch een hydroencephalus...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 02:41:18 #238
53267 TC03
pi_31274426
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 01:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Wat is er mis met profielwerkstukken?
pi_31276108
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

onschatbare waarde of niet, dit is puur verschillend per persoon. De 1 vind kunst geen knakker aan, de ander ziet in wat spetters op een doek misschien iets mooi's.
Daarbij komt nog dat vakken zoals ckv/kcv waardelooz zijn omdat de inhoud van die vakken vrij nutteloos is. Whats the use of een lesje ckv als je beetje zit te ouwehoere tijdens de les. Beetje knutselen/freubelen. Nou .. jippie Schaf het dan direct maar af, naar waardeloze voorstellingen in de schouwburg geweest voor dat vak . Echt dikke poep. Zelfde als letterkunde.. die stijlen van vroeger leren. Die oude schrijvers van de middeleeuwen etc. etc. What do I care Geef mij dan maar wat meer beta gerichte vakken zodat je beter/sneller/efficienter leert beredeneren en verbanden leggen
pi_31276127
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 09:54 schreef sitting_elfling het volgende:
onschatbare waarde of niet, dit is puur verschillend per persoon. De 1 vind kunst geen knakker aan, de ander ziet in wat spetters op een doek misschien iets mooi's.
Daarbij komt nog dat vakken zoals ckv/kcv waardelooz zijn omdat de inhoud van die vakken vrij nutteloos is. Whats the use of een lesje ckv als je beetje zit te ouwehoere tijdens de les. Beetje knutselen/freubelen. Nou .. jippie Schaf het dan direct maar af, naar waardeloze voorstellingen in de schouwburg geweest voor dat vak . Echt dikke poep. Zelfde als letterkunde.. die stijlen van vroeger leren. Die oude schrijvers van de middeleeuwen etc. etc. What do I care Geef mij dan maar wat meer beta gerichte vakken zodat je beter/sneller/efficienter leert beredeneren en verbanden leggen
Omdat JIJ iets niet zinvol voor jezelf vind, moet het maar afgeschaft worden? Dit soort vakken geven je inzicht in de cultuur waarin je leeft. En ze kunnen wel degelijk op een zinvolle manier kunnen worden ingericht, maar dat hangt erg van de school en de docent af.
pi_31276254
Zoals mijn leraar Grieks vroeger zei: "We leren niet voor de cijfers, maar omdat het leuk is"
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:29:57 #242
83951 rashudo
project 2501
pi_31276479
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 10:07 schreef imago het volgende:
Zoals mijn leraar Grieks vroeger zei: "We leren niet voor de cijfers, maar omdat het leuk is"
Die van mij zei "Dit accepteer ik niet!" toen ik een zin had vertaald naar "Hercules heeft een fiets gejat".
Their eyes opaque.
pi_31276563
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 10:29 schreef rashudo het volgende:
Die van mij zei "Dit accepteer ik niet!" toen ik een zin had vertaald naar "Hercules heeft een fiets gejat".
Ook geen humor...
pi_31277425
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 10:07 schreef imago het volgende:
leren is leuk
pi_31278890
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 02:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat is er mis met profielwerkstukken?
Dat is fröbelarij en derhalve tijdverspilling. Verstandiger zou zijn in die tijd een paar goede boeken te lezen, dat is beter voor de kenniseconomie.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:55:53 #246
53267 TC03
pi_31280807
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is fröbelarij en derhalve tijdverspilling. Verstandiger zou zijn in die tijd een paar goede boeken te lezen, dat is beter voor de kenniseconomie.
Slaat echt totaa lnergens op.
pi_31280958
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Slaat echt totaa lnergens op.
Profielwerkstukken zijn flauwekul kereltje; het schrijven van werkstukken was in mijn tijd al tijdverspilling en hedentendage zeker gezien ze alles van internet rausen.
pi_31280975
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Mijn vriendin doet ook gymnasium en die is toch echt nergens van afgesloten hoor
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31282412
Wat een discussie heb ik weer teweeg gebracht, en dat alles omdat me vriendin niet wou neuken omdat ze Latijnse woordjes moest leren
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:07:25 #250
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31282453
Misschien als je de wijze woorden "Mea fallus non olet" uitspreekt, wil je vriendin je wel pijpen.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')