abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31284345
Als ik naar de Achmea Kennisquiz kijk denk ik nou niet direct van: Wauw, wat een slimme kinderen.
Graag op anoniem
pi_31284400
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als een VMBO'er niet dom is bent doet hij wel een echte opleiding, in plaats van leren hoe je serveert oid.
Graag op anoniem
pi_31284401
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:29 schreef Mainport het volgende:
Als ik naar de Achmea Kennisquiz kijk denk ik nou niet direct van: Wauw, wat een slimme kinderen.
Die kinderen zitten op een andere manier in elkaar. Als het om theoretische, droge kennis gaat, zijn ze niet sterk. Maar op andere gebieden zijn ze juist weer erg sterk, vaak sterker dan hun VWO-schoolgenoten.

Ik word echt boos als iemand mijn kinderen als dom betitelt. Ze zijn absoluut niet dom.
pi_31284419
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Die kinderen zitten op een andere manier in elkaar. Als het om theoretische, droge kennis gaat, zijn ze niet sterk. Maar op andere gebieden zijn ze juist weer erg sterk, vaak sterker dan hun VWO-schoolgenoten.

Ik word echt boos als iemand mijn kinderen als dom betitelt. Ze zijn absoluut niet dom.
Nee, ze kunnen goed timmeren en een huis bouwen.

Je hebt gelijk, dat kan ik niet.
Graag op anoniem
pi_31284420
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:31 schreef Mainport het volgende:
Als een VMBO'er niet dom is bent doet hij wel een echte opleiding, in plaats van leren hoe je serveert oid.
Godverdomme man. We hebben niks aan een land vol met ingenieurs. Die kids hebben andere talenten.
pi_31284448
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:32 schreef Mainport het volgende:
Nee, ze kunnen goed timmeren en een huis bouwen.

Je hebt gelijk, dat kan ik niet.
Ze zijn ook mentaal absoluut niet dom! Verre van. Natuurlijk heb je er wel domme kinderen tussen zitten, maar evenveel als op een VWO.
pi_31284557
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ze zijn ook mentaal absoluut niet dom! Verre van. Natuurlijk heb je er wel domme kinderen tussen zitten, maar evenveel als op een VWO.
Hoe zou je het anders willen noemen? Je kunt wel heel vrolijk met eufemismen gaan strooien voor het woord 'dom', maar het blijft hetzelfde.
Graag op anoniem
pi_31284606
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar ze ZIJN gewoon absoluut niet dom. Dat is een belachelijk vooroordeel. Dat je niet goed bent in het stampen van theoretische kennis, betekent nog niet dat je dom bent.

Toen ik voor het eerst stage ging lopen, werd in ingedeeld op een school voor de lagere regionen van het VMBO. Ik was als de dood dat ik het niks zou vinden. Ik was bang dat ik die kinderen dom zou vinden en dat ik op ze neer zou kijken. Het tegendeel bleek waar. Intelligentie heeft heel weinig te maken met opleidingsniveau. Tenzij jij intelligentie definieert als het beheersen van schoolse vaardigheden.
Je hebt in zoverre gelijk dat er inderdaad ook slimme kinderen op het VMBO zitten, die door omstandigheden niet hoger terecht zijn gekomen. Gemiddeld genomen zijn het echter wel de dommen die hier zitten. Het niet goed kunnen stampen van theoretische kennis zegt wel degelijk iets over je intelligentie.
pi_31284608
Een vmbo'er is niet slim.

slim (bn.)
1 snel van gedachten, van begrip of daarvan blijk gevend => bij de tijd, clever, die kun je wel om een boodschap sturen, gis, kien, pienter, snugger; <=> dom [iron.]

dus dom.
Graag op anoniem
pi_31284611
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:36 schreef Mainport het volgende:
Hoe zou je het anders willen noemen? Je kunt wel heel vrolijk met eufemismen gaan strooien voor het woord 'dom', maar het blijft hetzelfde.
Maar ze zijn het gewoon niet. Ik zou zeggen, ga eens een dag in een klas VMBO-ers zitten. Je hebt gewoon geen idee waar je over praat.
pi_31284633
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:38 schreef Mainport het volgende:
Een vmbo'er is niet slim.

slim (bn.)
1 snel van gedachten, van begrip of daarvan blijk gevend => bij de tijd, clever, die kun je wel om een boodschap sturen, gis, kien, pienter, snugger; <=> dom [iron.]

dus dom.
Die definitie is van toepassing op minimaal 90% van mijn leerlingen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:41:45 #287
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31284690
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar op andere gebieden zijn ze juist weer erg sterk, vaak sterker dan hun VWO-schoolgenoten.
Zoals? Boeken op je scooter? .

VMBO'ers zjin heus niet ontzettend dom hoor, maar ik hoop dat je het met me eens bent dat gemiddeld genomen het IQ van VWOers hoger ligt dan van VMBOers. En VMBOers zullen gemiddeld genomen beter met hun handen kunnen werken. Prima toch?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_31284704
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Godverdomme man. We hebben niks aan een land vol met ingenieurs. Die kids hebben andere talenten.
Helemaal gelijk. Niets mis met goede loodgieters oid, die mensen hebben we hard nodig; dat zijn ook waardevolle talenten. Dat neemt echter niet weg dat hun talenten nu eenmaal niet op het mentale vlak liggen, maar dat is helemaal niet erg, daar zijn weer andere mensen voor.
pi_31284748
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar ze zijn het gewoon niet. Ik zou zeggen, ga eens een dag in een klas VMBO-ers zitten. Je hebt gewoon geen idee waar je over praat.
Ik ken genoeg VMBO'ers.

Voorbeeld uit het examen 2005 wiskunde van het, volgens jou niet domme, VMBO:

Gerben verdient 3,50 per uur. Hij werkt twintig uur in de week. Hij wil een cdspeler van 93 euro kopen. Hoeveel weken moet Gerben minimaal werken voor hij die cdspeler kan betalen?

Nee, die kinderen zijn absoluut niet dom.
Graag op anoniem
pi_31284792
Flikker toch op allemaal. Ik weet dat mijn kids allesbehalve dom zijn. Ook niet op mentaal gebied. Als jullie zo graag willen neerkijken op die kids, prima, your loss.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:46:10 #291
53267 TC03
pi_31284813
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Flikker toch op allemaal. Ik weet dat mijn kids allesbehalve dom zijn. Ook niet op mentaal gebied. Als jullie zo graag willen neerkijken op die kids, prima, your loss.
Zucht, doe niet zo eigenwijs. Een VWO examen vergt wel iets meer intelligentie dan een VMBO examen hoor.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:47:08 #292
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31284841
quote:
Verkapte kijk-mij-eens-kiddeaux-hebben-post.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:48:29 #293
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31284880
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:47 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Verkapte-kijk-mij-eens-stoer-leraar-zijn-post
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:49:35 #294
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31284913
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:48 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Verkapt-kijk-mij-eens-stoer-leraar-zijn-post
Ik weet dat ik leiderschap uitstraal, maar ik ben toch nog slechts een Master student International Business, met een gymnasium-diploma. Waarvan akte.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:51:35 #295
53267 TC03
pi_31284955
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:49 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ik weet dat ik leiderschap uitstraal, maar ik ben toch nog slechts een Master student International Business, met een gymnasium-diploma. Waarvan akte.
Hij bedoelt dat Lupadinges haar leerlingen bedoelt met 'mijn kinderen'.
pi_31284965
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:49 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Kijk eens naar haar profiel.
Graag op anoniem
pi_31285004
quote:
Als ze niet dom zijn, wat is volgens jou dan intelligentie?
pi_31285091
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als ze niet dom zijn, wat is volgens jou dan intelligentie?
Volgens de Van Dale is het 'verstandelijk vermogen'. En dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met hoe goed je sommetjes op kunt lossen of teksten kunt ontleden. Domme mensen zijn mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Mensen die zich laten leiden door vooroordelen bijvoorbeeld.
pi_31285115
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:47 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ik ben geen moeder en zal het nooit worden ook.
pi_31285239
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Volgens de Van Dale is het 'verstandelijk vermogen'. En dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met hoe goed je sommetjes op kunt lossen of teksten kunt ontleden. Domme mensen zijn mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Mensen die zich laten leiden door vooroordelen bijvoorbeeld.
Ik laat me leiden door mijn rationele denkvermogen en mijn ervaringen die ik heb met die 'mensen' van die 'opleiding'.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')