abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31285434
OP van het vorige deel:
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Iemand leg me uit waarom mensen Gymnasium doen plz
pi_31285443
Ik deed niet mee, ik lurkte alleen. Gelieve hier verder te rellen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:08:39 #3
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31285463
Ik deed liever Latijn dan Geschiedenis (Hoewel het dikwijls overeenkwam )
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_31285479
Waar waren we ook alweer? Oja!

VMBO
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:10:40 #5
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_31285514
Omdat zij polo sports dragen ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_31285639
Even voor de duidelijkheid; ik bedoel dus mensen die er relatief gezien teveel voor moeten doen. Waarom blijven ze volhouden/
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_31285660
Ik zou wel dieper op de stelling in willen rellen gaan, dat atheneum hetzelfde is als gymnasium min twee talen.
Want de zelfstandige gymnasia bieden m.i. echt wel iets meer dan atheneum.

Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden. Daar herken je ze iig meteen aan. Een echte gymnasiast zal zich daar nooit toe verlagen.

Tast toe
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31285662
Reactie op Lupa die ik in het vorige deel niet meer kwijt kon:

[/quote]
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Volgens de Van Dale is het 'verstandelijk vermogen'. En dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met hoe goed je sommetjes op kunt lossen of teksten kunt ontleden. Domme mensen zijn mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Mensen die zich laten leiden door vooroordelen bijvoorbeeld.
Intelligentie is vooral snelheid van geest, dingen snel inzien en snel dingen aanleren. Je hebt dan ook intelligentie in meerdere vormen (verbaal/technisch inzicht etc). Redelijk betrouwbaar vast te stellen middels een goede IQ test. VMBO kinderen scoren daar gemiddeld gezien rond de 100 of iets lager, VWO kinderen 120 + normaal. Zij hebben gewoon een sneller en beter werkende geest. Overigens (maar dit geheel offtopic): vooroordelen zijn niet zo onnut als je denkt, zonder vooroordelen zou het niet mogelijk zijn te functioneren.
[quote]
pi_31285703
staat mooi bij hun tenniskleding!
pi_31285734
//

[ Bericht 98% gewijzigd door tonks op 08-10-2005 17:18:48 ]
pi_31285744
Latijn
Jupiler is goed
pi_31285758
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zou wel dieper op de stelling in willen rellen gaan, dat atheneum hetzelfde is als gymnasium min twee talen.
Want de zelfstandige gymnasia bieden m.i. echt wel iets meer dan atheneum.

Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden. Daar herken je ze iig meteen aan. Een echte gymnasiast zal zich daar nooit toe verlagen.

Tast toe
Het is wel degelijk hetzelfde, waarom zit je bij gezamelijke vakken (Wiskunde, Scheikunde, Geschiedenis, Duits, enz...) anders bij elkaar in de klas. Lijkt me knap, wél bij elkaar in de klas zitten, maar toch niet hetzelfde leren.
pi_31285765
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31285773
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:18 schreef tonks het volgende:
// [iets over vmbo en een IQ van 122]
BNN IQ testen zijn onbetrouwbaar, probeer er eens eentje van MENSA.
Scheren is voor schapen!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20:24 #15
112493 Pilsenator
Jupiler est bibendum
pi_31285782
Typisch dat deze discussie nog steeds voortduurt terwijl volgens mij allang is bewezen dat de stellingen van de Topicstarter nergens op slaan.
Jupiter deus est at Jupiler divus est.
Ceterum censeo Heineken esse delendam
pi_31285787
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:18 schreef tonks het volgende:
//
Tubgirl posten en dan snel editten hè .
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20:36 #17
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31285789
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20:46 #18
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31285795
Ik weet niet hou het op het atheneum is maar het niveau van lesgeven op het gym is veel hoger dan noodzakelijk is bij het eindexamen. Op die manier kan de scholier makkelijker het universitaire niveau onder de knie krijgen. De ervaring bij mij op school (wat inmiddels al weer een tijdje geleden is ) dat de eindexamens veel beter werden gemaakt dan de schoolonderzoeken.
pi_31285808
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ik wist het niet meer zeker en wilde niet liggen op een internet forum!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:22:08 #20
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31285823
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
O herken meer:
Lucius in atrium sedet
Marcus in horte curret.
pi_31285825
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:21 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik wist het niet meer zeker en wilde niet liggen op een internet forum!
nee, ik lig niever ook gewoon op een bed ofzo!
Scheren is voor schapen!
pi_31285850
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
Aeneas is een Trojaan.
Hij rent, hij vlucht
Waarom vlucht hij?
Troje is veroverd.

Jupiler is goed
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:26:02 #23
112493 Pilsenator
Jupiler est bibendum
pi_31285929
wij hadden fortuna als methode. Begon over jupiler....

Jupiter deus est
Jupiter deus et dominus est.
Jupiter pater est.
Juno dea est.

etc etc
pi_31285936
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Reactie op Lupa die ik in het vorige deel niet meer kwijt kon:
Intelligentie is vooral snelheid van geest, dingen snel inzien en snel dingen aanleren. Je hebt dan ook intelligentie in meerdere vormen (verbaal/technisch inzicht etc). Redelijk betrouwbaar vast te stellen middels een goede IQ test. VMBO kinderen scoren daar gemiddeld gezien rond de 100 of iets lager, VWO kinderen 120 + normaal. Zij hebben gewoon een sneller en beter werkende geest. Overigens (maar dit geheel offtopic): vooroordelen zijn niet zo onnut als je denkt, zonder vooroordelen zou het niet mogelijk zijn te functioneren.
Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie.
pi_31285938
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Pilsenator het volgende:
Typisch dat deze discussie nog steeds voortduurt terwijl volgens mij allang is bewezen dat de stellingen van de Topicstarter nergens op slaan.
De discussie was dan ook al lang in een andere richting ontspoord.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:27:55 #26
112493 Pilsenator
Jupiler est bibendum
pi_31285982
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De discussie was dan ook al lang in een andere richting ontspoord.
Welke richting? ik ben te lui om het hele topic door te nemen
pi_31286015
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie.
Dat zijn allemaal zaken die nuttig zijn, maar die weinig hebben te maken met intelligentie.
pi_31286030
Ach IQ zegt ook niet zoveel over intelligentie iig niet over hoe goed of slecht je bent in leren. Ik heb volgens een Mensa test een IQ van 140 maar mijn schoolcarriere is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, al heeft dat verschillende redenen.

verkapt-kijk-mijn-iq-reply
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_31286044
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:27 schreef Pilsenator het volgende:

[..]

Welke richting? ik ben te lui om het hele topic door te nemen
Ja doei ik ga geen samenvatting voor je maken, dat doe je maar lekker zelf
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:30:12 #30
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31286047
quote:

[..]

Sociaal valt nog het een en ander aan te klussen. Met pure intelligentia van iemand is dat erg lastig.
pi_31286059
quote:

[..]

Inderdaad, iemand met een hoog IQ kan best domme opmerkingen maken en andersom. Slim zijn lijkt mij dus ook niet hetzelfde als het hebben van een hoog IQ.

Sommige mensen kunnen best slim zijn, maar kunnen bijvoorbeeld niet goed rekenen. Dat maakt ze per definitie nog niet dom.

[ Bericht 1% gewijzigd door HuHu op 08-10-2005 17:38:32 ]
pi_31286138
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:30 schreef HuHu het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen best slim zijn, maar zijn bijvoorbeeld niet in staat om te rekenen. Dat maakt ze per definitie nog niet dom.
Pas op. Niet in staat zijn is wat anders dan 'niet zo goed kunnen'.
Graag op anoniem
pi_31286241
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal zaken die nuttig zijn, maar die weinig hebben te maken met intelligentie.
Dan hebben jij en ik blijkbaar een heel andere definitie van wat intelligentie inhoudt.
pi_31286260
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:33 schreef Mainport het volgende:

[..]

Pas op. Niet in staat zijn is wat anders dan 'niet zo goed kunnen'.
Ja ok... ik zal 't ff aanpassen.
pi_31286283
Als je niet weet wat 2 + 2 is, ben je aardig dom naar mijns inziens.
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:42:42 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31286370
ik zie het nut van latijn niet
en als ik ergens het nut niet van zie (ik wil geen arts worden) begin ik er niet aan,
zo simpel eigenlijk
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31286398
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:39 schreef Mainport het volgende:
Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:43:53 #38
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_31286402
quote:
En als je moeilijke woorden wilt gebruiken en daar per ongeluk een tautologie van maakt ook
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_31286443
quote:
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom.
Wat zij zegt.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:50:09 #40
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31286567
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:42 schreef Yildiz het volgende:
ik zie het nut van latijn niet
en als ik ergens het nut niet van zie (ik wil geen arts worden) begin ik er niet aan,
zo simpel eigenlijk
Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
pi_31286710
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:50 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren.
Maar daar heb je het boekje Woordkennis voor, wat wij bij Nederlands uit ons hoofd moesten leren. Met allemaal interessante woorden enzo.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:02:58 #42
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31286883
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:56 schreef HuHu het volgende:

[..]

Maar daar heb je het boekje Woordkennis voor, wat wij bij Nederlands uit ons hoofd moesten leren. Met allemaal interessante woorden enzo.
Het gaat met name ook over grammatica etc...
pi_31287011
3 jaar Latijn en 2 jaar Grieks gedaan en toen maar gestopt omdat het zooooo nutteloos is
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:16:48 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31287227
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:50 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

mja, dat kan zo zijn, ik geloof je wel, maar ik wil geen talen leren, ik wou liever gevoel krijgen voor metalen, dan talen. kort gezegd

en als het op de woordenkennis van een sollicitatiegesprek aan moet komen, nou poehp! jammer

(dat klinkt wel heel erg dom )
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31287426
Als je bijv. dokter ofzo wil worden dan is latijn erg handig bij je studie:)
das
pi_31287675
p00p ship destroyer
pi_31287777
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

zelfs ik was hoogbegaafd bij de BNN test
pi_31287886
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent.

En dat is lerares
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:47:08 #49
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31287995
Ik heb op een vrij hoogstaand zelfstandig Gymnasium gezeten en zit momenteel op een vrij onbekend lyceum (met Gymnasiumafdeling). Ik merk, om eerlijk te zijn, het verschil niet tussen deze twee. Mijn klas bestaat uit Atheneum en Gymnasium leerlingen en we leren dus precies hetzelfde. Het enige verschil is dat ik wel Latijn heb en zij niet. Maargoed, ik heb dan weer geen Frans 1,2 itt veel Atheneumleerlingen. Dat een Gymnasium prestigieuzer zou moeten zijn, ben ik het dan ook niet mee eens. Ik heb het gewoon gekozen, omdat ik geinteresseerd was in de Klassieke Talen. Ik merkte vorig jaar in Rome en Barcelona al dat mijn kennis van het Latijn me echt een héél end op weg hielp bij het oppikken van de talen. Ook kun je zo veel (Nederlandse) woorden herleiden, zodat je vaak niet eens meer een woordenboek nodig hebt. Ja, ik vind echt dat ik iets heb gehad aan de vakken Latijn en Grieks. Maar ik vind niet dat ik daardoor een intelligenter persoon ben dan een Atheneumleerling die daar voor in de plaats Frans 1,2 en Duits 1,2 heeft gevolgd.
pi_31288037
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:42 schreef Mainport het volgende:

[..]

Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent.

En dat is lerares
Ik stel geen voorwaarden. Ik heb simpelweg een andere definitie van 'intelligentie'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')