De supporters niet....quote:
ik krijg weer heimwee naar de wielerbaan...en het scorebord dat per hand gewijzigd moest wordenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:42 schreef rubbereend het volgende:
k vind eigenlijk dat er een plaatje van de oude Goffert bij moet in de OP, die was wel heel mooi
hij gaf een interview over de wedstrijd in de Goffert, dus bij de club zullen ze er ook niet zo bang voor zijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
In dit geval wint NEC simpel, want Ebbinge is als voetballer al niets en als spion vermoedelijk nog veel minder.
ben je klaargekomen?quote:
die zijn erg lekkerquote:Op zondag 30 oktober 2005 10:42 schreef cazzie het volgende:
straks lekker breudje wors, hep er zin an, forza [afbeelding]
Grot heeft in de afgelopen 3 wedstrijden amper een bal goed geraakt. Voetballend brengt hij al weken NIETS!quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Triest dat Van den Eede de voorkeur krijgt boven Grot. Geweldig is Grot zeker niet, maar voetballend kan hij veel meer brengen. Bart kan je altijd als breekijzer nog gebruiken.
quote:Op zondag 6 november 2005 09:50 schreef The_Hives het volgende:
alvast gefeliciteerd met de 3 punten JD
Ik lach je even uit en feliciteer de heren van N.E.C. met de overwinningquote:
Je kan ondertussen niet meer spreken van "even", dat is het probleem...quote:Op zondag 6 november 2005 14:58 schreef The_Hives het volgende:
nee, ik verander niet meteen omdat het even tegen zit.
Ik wist niet dat jij een "poly" was, zoals cultheld zou zeggenquote:Op zondag 6 november 2005 15:45 schreef rubbereend het volgende:
terug uit de GoffertRosales maakte ook niet erg veel indruk natuurlijk, terechte overwinning
quote:Op zondag 6 november 2005 16:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij een "poly" was, zoals cultheld zou zeggen...
Dat kan ik.quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:56 schreef Domenica het volgende:
Zeg Johan, zou jij 2 kaartjes kunnen regelen voor mij voor de wedstrijd tegen vites?
Vast wel.quote:Op zaterdag 19 november 2005 14:56 schreef Domenica het volgende:
[..]
Zou je dat ook willlen doen voor mij?![]()
![]()
Het zou iig leuk zijn, wanneer jullie over ons heen zouden kunnen gaan na de wedstrijd over 2 weken. Het is natuurlijk al een speciale derby maar dat maakt het extra spannender en beladen! en dus leukerquote:Op maandag 21 november 2005 10:02 schreef NMGN23 het volgende:
Vorige week ook al...
Over 2 weken staat Vite$$e ver onder ons![]()
(Thuis RKC en uit tegen romeinse strijders)
Ja, beetje eng wel.quote:Op maandag 21 november 2005 18:38 schreef hoM3r het volgende:
Kijk, hij probeert een vriendschappelijke sfeer te creeeren![]()
De deal is rondquote:Op zaterdag 19 november 2005 16:10 schreef Domenica het volgende:
Primaquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:32 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
De deal is rond![]()
Ik ga zeker gebruik maken van jullie wederdienst! (Vitesse-NEC)
wij hebben tenminste iets wat op bier lijkt op de tribunequote:Op vrijdag 25 november 2005 22:30 schreef Johan-Derksen het volgende:
Jullie hebben een mooi dak op een lelijk stadion... wij geen dak op een mooi stadion..
Klopt
Nee, op de officiele site staat van niet.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:02 schreef Johan-Derksen het volgende:
Aanstaande woensdag 20.00 uur wordt het nu gespeeld.
Alsof jullie enige kans zouden maken zondagquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:29 schreef hoM3r het volgende:
Je kan toch niet woensdag voor de derby nog een wedstrijd spelen man, veel te weinig tijd om je fatsoenlijk voor te bereiden
maarja met een dak kan een wedstrijd ook afgelast wordenquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:52 schreef Domenica het volgende:
Owja, jullie hebben natuurlijk niet zo'n mooi dak op het stadion!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maarja met een dak kan een wedstrijd ook afgelast worden
Waar kan getekend worden...?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:17 schreef Elvislives het volgende:
Ik ben echter bang dat nec het thuisvoordeel weet uit te buiten en er keihard inknalt waardoor het 2-0 gaat worden...
Dat lijkt me een goed idee....quote:Op donderdag 1 december 2005 20:25 schreef Chiel-Montagne het volgende:
[..]
Waar kan getekend worden...?![]()
Zelfs Sturing vond het terecht idd.quote:Op zondag 4 december 2005 17:39 schreef Johan-Derksen het volgende:
Het was uitermate terecht... Niemand zal serieus menen dat Vitesse een gelijkspel verdiende...
Als die al zegt dat NEC terecht heeft gewonnen, da is het ook echt zo...quote:
quote:Op zondag 4 december 2005 17:32 schreef methodmich het volgende:
Logisch, in de regen komt Worm altijd goed los.
In de auto naar Rotterdam wel, toen Da Cruz en ik het hoorden op de radio en ik hem oorspronkelijk maakte.quote:Op maandag 5 december 2005 14:59 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Alleen jammer dat het niet regende tijdens de wedstrijd.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:29 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Tja morgen... ik ben er weer bang voor dat het weer verkeerd gaat en jullie morgen met de punten weggaan uit kerkrade...
Ik ben weleens benieuwd hoe NEC het in Europa zou gaan doen. Deze tactiek slaat best wel aan in Europa. Een dodelijke countermachine, achterin houden ze het goed dicht en enkele spelers met een behoorlijke toegevoegde waarde in het team.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:38 schreef methodmich het volgende:
NEC is een dodelijke countermachine met Balkan-trekjes geworden. Toch leuk van Lok, de man die dominant wilde gaan spelen. De resultaten zijn echter prima, dus waarom zouden ze niet?
quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:44 schreef hoM3r het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi als NEC een draak van een uitwedstrijd winnend afsluit he, op dat soort momenten hou ik echt van die club
Wisgerhof? Kom nou toch. Die zit bij NEC op zijn plec.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:46 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wisgerhof en Barreto zouden perfect bij Ajax kunnen geven wat er aan ontbreekt in Amsterdam.
Hij doelt er waarschijnlijk op dat Wisgerhof de laatste tijd wel kwaliteit laat zien, terwijl dat in A'dam ontbreekt momenteel... Dat wil niet zeggen dat Peter Ajax naar een hoger niveau zou tillen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wisgerhof? Kom nou toch. Die zit bij NEC op zijn plec.
Wisgerhof kan wel meedraaien bij Ajax.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wisgerhof? Kom nou toch. Die zit bij NEC op zijn plec.
Ik kan ook wel meedraaien bij Ajax.quote:Op zondag 11 december 2005 00:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wisgerhof kan wel meedraaien bij Ajax.
dat zou dus betekenen dat het 0-0 wordtquote:Op zondag 11 december 2005 20:50 schreef cazzie het volgende:
volgende week tegen grunn,
[afbeelding]
ik ga voor een gelijkspelletje.
Ben bang dat dat 1 wedstrijd voor de winterstop wordtquote:Op zaterdag 10 december 2005 00:32 schreef NMGN23 het volgende:
Babos: van harte!!
Ik voorspel: tot de winterstop ongeslagen![]()
Het allerbelangrijkste is dat hij een bepaalde charismatische leiderschap over zich heeft. Die zijn er moeilijk te vinden, betaalbaar ook.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:52 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Hij doelt er waarschijnlijk op dat Wisgerhof de laatste tijd wel kwaliteit laat zien, terwijl dat in A'dam ontbreekt momenteel... Dat wil niet zeggen dat Peter Ajax naar een hoger niveau zou tillen.
quote:Op maandag 12 december 2005 17:09 schreef methodmich het volgende:
Wisgerhof een charismatisch leider? Sinds wanneer dat dan?
Hey, dat staat natuurlijk niet in dat naslagwerk van je!quote:Op maandag 12 december 2005 17:09 schreef methodmich het volgende:
Wisgerhof een charismatisch leider? Sinds wanneer dat dan?
quote:EXCLUSIEF - NEC ziet Tommie van der Leegte als mogelijke opvolger van Björn van der Doelen. De aanvoerder van ADO Den Haag is op zoek naar een nieuwe club aangezien zijn contract in Den Haag komende zomer afloopt.
Van der Leegte laat in de nieuwe Voetbal International weten dat hij wel oren heeft naar een verblijf in Nijmegen. Zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma voegt daar echter aan toe dat er meerdere clubs geïnteresseerd zijn in de 28-jarige Brabander.
Van der Doelen (29) liet eerder dit seizoen weten dat hij van plan is aan het einde van deze jaargang een punt achter zijn loopbaan te zetten.
dat is ook onmogelijk, zelfs biuj de topclubs lopen spelers van elkaar.quote:Op maandag 12 december 2005 23:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij elke club lopen wel wat spelers rond die bij Ajax, PSV of Feyenoord hebben gevoetbald. Daar ontkom je niet aan in Nederland.
Klopt. Plus dat hetgeen wat afvalt bij de topclubs bruikbaar is voor andere clubs...quote:Op maandag 12 december 2005 23:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is ook onmogelijk, zelfs biuj de topclubs lopen spelers van elkaar.
Dat snapt niemand....Doeluh mot blievequote:Op dinsdag 13 december 2005 08:57 schreef Suijk het volgende:
Doelen zet een punt achter zijn loopbaan? Waarom dan?
quote:De publiekslieveling is net 29 jaar, kerngezond en zou nog jaren voor goed geld kunnen voetballen. Maar hij doet het niet. "Ja, eigenlijk ga ik met vervroegd, vervroegd, vervroegd pensioen."De publieksspeler is er wel uit. "De knoop is bijna helemaal doorgehakt. Als NEC me nog een contractje biedt, wil ik daar best over praten. Maar ik denk niet dat de club dat doet en ik denk ook niet dat ik het zelf zou doen." Vragende blikken krijgt hij regelmatig sinds hij zijn besluit wereldkundig maakte op zijn fansite www.doeluh.nl. Het komt tenslotte zelden voor dat een voetballer van zijn leeftijd vrijwillig stopt. "Veel mensen snappen het niet. Ook medespelers vinden het raar, al hadden ze het misschien wel verwacht. Ik had het al weleens gezegd en ze kennen me inmiddels een beetje. "Van der Doelen overwoog jaren geleden al eens te stoppen. "Bij Twente. Ik had het heel slecht naar mijn zin en dacht niet dat er nog een club zou komen. Toen meldde NEC zich." Nu is de situatie totaal anders. "Ik vind het fantastisch hier. Dat komt door de hele organisatie, iedereen die hier werkt. Het maakt niet uit waar ik bij NEC binnenloop, het is overal leuk. Als ik ook nog zou spelen, was het plaatje helemaal perfect geweest. Sportief neem ik geen afscheid op mijn hoogtepunt, dan had ik wel heel vroeg moeten stoppen. Menselijk doet ik dat wel. Ik ben hier heel gelukkig.”
Van der Doelen wil niet het risico nemen in een situatie te belanden als eerder bij FC Twente. "Nu kan ik met een goed gevoel afscheid nemen. Wie zegt me dat het over twee jaar ook nog zo is. Ik voel me bevoorrecht dat ik deze beslissing kan nemen. Daarvan ben ik me goed bewust.” Want Doelen gaat doen waar iedereen van droomt: genieten. "Ik ga doen waar ik zin in heb. Muziek maken, sporten, misschien jeugd trainen, reizen. Ik heb naast het voetbal veel dingen die ik leuk vind. Als ik vakantie heb, verveel ik me nooit een minuut. Daarom ben ik helemaal niet bang voor een leven zonder voetbal."
Spijt over zijn keuzes heeft Van der Doelen niet. Hij kon verschillende keren naar clubs in Engeland, maar bleef liever in de buurt van zijn familie. "Die competitie past goed bij me, maar ik wilde niet weg uit Nederland. Toen ik het zo moeilijk had bij Twente heb ik veel aan mijn familie gehad. Zoiets kan ook gebeuren als je bij een buitenlandse club speelt en dan zijn ze niet in de buurt. Dat zie ik niet zitten. Het kan altijd beter, hoger, meer. Maar ik kijk liever naar de mooie dingen die ik heb meegemaakt." Want al zijn er mensen die beweren dat Van der Doelen niet past in het voetbalwereldje, hij heeft er meestal van genoten. "Dat vind ik van die onzinverhalen. In het voetbal gaat veel geld om en dat trekt vervelende mensen aan. Maar zo werkt het overal. Ik vind het voetbalwereldje juist hartstikke leuk, vind het mooi om al die verschillende karakters in een team te zien. De voetbalhumor zal ik erg missen. Ik hoor van vrienden weleens hoe ze op kantoor met elkaar lachen, maar dat gaat toch iets minder ver.”
De voetballer en de mens Van der Doelen verschillen enorm. Binnen de lijnen is hij bloedfanatiek, erbuiten verkiest hij zijn familie boven een buitenlands avontuur. "In het veld vergeet je alles, dat is ook zo lekker aan voetballen. Maar ik vind het ook lekker om thuis helemaal los te komen van het voetbal. Thuis kan ik alles relativeren, op het veld wil ik per se winnen. Ik kan toch moeilijk mijn man laten lopen en dan tegen de trainer zeggen 'ach, wat maakt het uit, er zijn kindertjes in Afrika die honger hebben'. Bovendien ben ik bloedfanatiek." 'Doeluh' begint ineens hard te lachen."Laatst hadden we een dag met de kinderen van sponsors. Gingen we in teams spelletjes doen tegen elkaar. Maar zelfs dan wil ik niet verliezen. Als we dan met 1- 0 achter komen, loop ik snel een paar kindertjes voorbij en leg die bal breed. Spelen we tenminste nog gelijk.”
Nou, volgens mij is zelfs geen verstokte NEC'er dit met je eens hoor.quote:Op maandag 12 december 2005 22:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hey, dat staat natuurlijk niet in dat naslagwerk van je!
Hij vindt het wel mooi geweest en wil stoppen voor het tobben wordt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:57 schreef Suijk het volgende:
Doelen zet een punt achter zijn loopbaan? Waarom dan?
Het moet niet gekker worden...quote:
Voetbalclub NEC moet de gemeente Nijmegen een forse boete betalen als er weer te veel mensen in De Gaanderij komen. De Gaanderij is een horecagedeelte in het stadion dat wordt geëxploteerd door NEC. In De Gaanderij mogen tegelijkertijd maximaal 650 mensen zijn in verband met de brandveiligheid. Maar dat aantal is volgens de gemeente twee keer fors overschreden. De volgende keer krijgt NEC een boete van maximaal 30.000 euro. NEC vindt de boete onnodig, maar erkent dat er te veel zijn geweest. De club wil de horecaruimte zo aanpassen dat er in 2006 1000 mensen veilig in kunnen.
iddquote:Op maandag 19 december 2005 11:52 schreef rubbereend het volgende:
het was natuurlijk ook precies het verkeerde moment om tegen Groningen te moeten spelen
quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:09 schreef Elvislives het volgende:
de 3-0 was teveel om te verwerken voor Lok?![]()
Maar zonder dollen, op een ander forum stond dat hij het niet kon hebben dat de club de contracten met leiwakabessy en tininho niet wilde verlengen, plus dat de investeerders (heb je ze weer) boos waren dat baretto op de bank zat.
In ieder geval toont lok wel dat ie balen heeft! en dat uit de mond van een vitessesup
Ja, my thoughts exactlyquote:Op dinsdag 20 december 2005 01:15 schreef hoM3r het volgende:
Gevoelsmatig ben ik voor Lok en tegen het bestuur, een man als Cees doet dit echt niet zomaar.
En super onrealistisch...quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:49 schreef reem het volgende:
maaskant naar NEC en Lok naar Willem II, dat zou een mooie stunt zijn
Gelukkig hebben we nog maar twee wedstrijden voor de winterstop.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:11 schreef Kuppie het volgende:
Anders ik wel. Linea recta richting degradatiezone. Ronnie de Groot, brrr
Dat bedoelde ik...quote:Op woensdag 21 december 2005 10:22 schreef Posdnous het volgende:
Maaskant is een goede trainer, maar past absoluut niet bij NEC.
3 bedoel je.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:39 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog maar twee wedstrijden voor de winterstop.
AZ voor de beker....
PSV voor de competitie...
Twee wedstrijden waar NEC toch al veel moeite mee zou hebben gehad. Ik hoop dat NEC snel een nieuwe(behoorlijke) trainer vind. Wij is er nog allemaal vrij??
Maaskant (verwacht ik zeker niet)
Ik kan het eigenlijk niet geloven...quote:Ook Lok sprak met Southampton 21 december 2005
De onduidelijkheid rond het plotselinge vertrek van Cees Lok bij NEC zou wel eens snel opgehelderd kunnen worden. Sky Sports meldt dat de trainer afgelopen maandag een gesprek heeft gehad met Clive Woodward, één van de directeuren van Southampton. De Engelse club ziet in Mark Wotte de nieuwe hoofdcoach en mogelijk volgt Lok in diens kielzog.
Dinsdag werd bekend dat Wotte opstapt als technisch directeur van Feyenoord. De oud-trainer van ADO Den Haag, FC Utrecht, FC Den Bosch, Jong Oranje en Willem II wilde weer als coach aan de slag. Naar nu blijkt heeft Southampton ook met Lok gesproken. Diezelfde Lok verraste maandagavond vriend en vijand door zijn ontslag in te dienen bij NEC. Volgens de trainer was er een verschil van inzicht tussen hem en het bestuur. Voorzitter Hans van Delft was zich echter van geen kwaad bewust. Vandaag blijkt dat Lok begin deze week heeft gesproken met Woodward. De voormalig rugbycoach die Engeland in 2003 naar de wereldtitel leidde, is sinds dit jaar werkzaam bij de Saints.
Het bestuur van Southampton komt donderdag bij elkaar. De verwachting is dat de nummer twaalf in de Football League Championship dan de nieuwe trainer bekendmaakt. Mogelijk wordt dan het duo Wotte/Lok gepresenteerd
Bron : Eredivisie.nl
Maar zeg dan wel dat dat de reden is voor vertrek en doe het niet zo.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:06 schreef Lionheaad het volgende:
Als het waar is wens ik hem veel succes.
Als het waar is dan is hij de afhaker van het jaar. Van de eeuw.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:06 schreef Lionheaad het volgende:
Als het waar is wens ik hem veel succes.
Dit heeft PSV alleen niet nodigquote:Op woensdag 21 december 2005 19:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik moet zeggen dat het mij als PSV'er niet slecht uitkomt dat er nu plotseling gedonder is bij NEC. Maar het verhaal Lok heeft mij echt met stomheid geslagen, kan me niet herinneren dat zoiets eerder is voorgekomen. Vooral het hele rookgordijn wat er omheen hangt verbaast me...
Moest ik ook aan denken. Die jongen overschat zijn mogelijkheden.quote:
Inderdaad he, hij vindt zichzelf niet slechter dan Alex..quote:Op woensdag 21 december 2005 20:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Moest ik ook aan denken. Die jongen overschat zijn mogelijkheden.
Het verhaal wordt dus gelijk weer volledig ontkracht...quote:In het voetbalprogramma 'De Voorzet' van Omroep Gelderland werd er gesuggereerd door Iwan van Duren van Voetbal International dat Hans Kraay sr. de reden zou zijn van het vertrek van Cees Lok. Het lijkt er op dat ze bij Omroep Gelderland ook het spoor bijster zijn, want dit is totaal niet waar.
Na contact gehad te hebben met Frans Hendriks werd het volgende duidelijk.
''Er is inderdaad contact geweest tussen Hans Kraay sr. en Marcel Boekhoorn. Dit is ook niet onlogisch, want iemand die zelf niet genoeg kijk heeft op spelers, moet zich laten adviseren. Zoals bij elke club is het zo dat er sponsors nodig zijn om een club draaiende te houden, dus ook bij NEC. En natuurlijk komen sponsors spelers tegen en zijn dan nieuwsgierig naar de mogelijkheden en de werkelijke waarde van deze speler. Boekhoorn heeft hierbij dus Kraay sr. als adviseur.''
Dat er contact is geweest tussen Cees Lok en Hans Kraay sr. wordt niet ontkent. ''Er is inderdaad telefonisch contact geweest tussen hun. Maar daar is niks mis mee. Elk advies is natuurlijk welkom en Lok ziet daar alleen maar de waarde van in. Lok heeft zelfs veel waardering voor Kraay sr. en kunnen ook goed met elkaar opschieten. Dat de betreffende speler vervolgens door Leen Looyen en Cees Lok zou zijn afgewezen is ook grote onzin.
Ik snap ook niet dat steeds de sponsors bij dit verhaal worden betrokken. Wij zijn er enkel en alleen voor de club en kunnen helemaal niet dominant zijn. Nogmaals, het is logisch dat als wij ergens een speler zien die naar ons idee erg goed lijkt, dat onze nieuwsgierigheid wordt gewekt en wij iemand inschakelen om hier serieus naar te kijken. Maar wij zijn enkel sponsors, een steun voor de club en kunnen enkel helpen bij het vinden en kopen van spelers. Het bestuur en trainer van NEC zijn en blijven altijd degene die de keuze maken om er uiteindelijk wel of niets mee te doen. Dit verhaal van Omroep Gelderland raakt noch kant noch wal.''
Er is veel gezegd en gesproken over het weggaan van Cees Lok. Alle mogelijkheden werden uit de kast gehaald die een reden zouden kunnen zijn voor het plotselinge vertrek. Maar dat Lok een probleem zou hebben met de investeerders kan in het rijk der fabelen.
Eind van deze middag sprak Forzanec.nl ook al met Frans Hendriks, die natuurlijk ook gelezen en gehoord had dat zij werden betrokken in het hele verhaal rond Lok. Maar niets van dit is waar. Zij hebben zelfs totaal geen problemen gehad met Lok en vonden en vinden hem een professionele trainer. De band die zij samen met Lok hadden, zou zorgen voor een stabiel NEC.
''We kunnen nog steeds door één deur met Cees Lok,'' aldus Frans Hendriks. ''Ik spreek ook namens Marcel Boekhoorn, die dit verhaal natuurlijk ook gehoord heeft. Maar wij zijn hier niet verantwoordelijk voor. We hebben ontzettend veel waardering voor Cees en alles is fatsoenlijk gegaan. We betreuren het natuurlijk wel dat Cees Lok op deze manier afscheid heeft genomen van NEC.''
Nee, helemaal niet. Dat heeft met investeerders te maken. De Gelderlander-theorie heeft daar helemaal niets mee te maken. Daar gaat het om de organisatiestructuur en de verantwoording die Lok moet afleggen aan de technische staf.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:30 schreef NMGN23 het volgende:
Johan-Derksen quote een artikel waar dat weer ontkracht wordt...
ik vind dit het meest aannemelijke verhaal tot nu toequote:De kogel kwam niet van de investeerders
Door HARRY ARTS
NIJMEGEN - De schokgolf die Cees Lok begin deze week met zijn plotselinge vertrek als trainer van NEC teweegbracht, is nog altijd niet uitgewerkt. Een poging tot analyse.
Voor de meeste betrokkenen kwam Loks stap als een complete verrassing. Het was ook een unieke beslissing, alleen al omdat hij zelf zijn biezen pakte. Zelfs gearriveerde trainers, die hun schaapjes allang op het droge hebben, verzekeren zich van een mooie afkoopsom voor zij hun werkgever de rug toekeren. Zij sturen aan op een onwerkbare situatie, waardoor de clubleiding zich gedwongen voelt de coach aan de kant te zetten. Lok, vader van een jong gezin en financieel zeker niet onafhankelijk, zag af van een truc die hem een gouden handdruk kon opleveren en nam zelfs een boete wegens contractbreuk op de koop toe.
Onmiddellijk nadat Lok was opgestapt begon het grote speculeren over zijn beweegredenen. Temeer omdat de ontslagbrief op het eerste gezicht erg cryptisch was geformuleerd.
Er resteerde weinig anders dan gokken en gissen. Lok zou ruzie hebben gehad met voorzitter Hans van Delft, met technisch directeur Leen Looyen, met de invloedrijke investeerders. Studio Sport meldde dinsdag dat Lok was opgestapt om assistent te worden van Mark Wotte bij Southampton. Omdat niemand iets bevestigde of ontkende, werden de verhalen almaar wilder. Lok zou een zenuwinzinking hebben gehad, er werd zelfs gefluisterd dat hij zou zijn bedreigd. En gisteravond beweerde TV Gelderland het raadsel te hebben ontsluierd: Lok zou zijn opgestapt omdat hij niets te maken zou willen hebben met Hans Kraay sr, adviseur van supersponsor Marcel Boekhoorn. Een simpel telefoontje naar de oude voetbalprofessor was genoeg om die canard te verdrinken.
Vooral het verhaal over een conflict met het investeringsfonds ging er de afgelopen dagen in als koek. Acht rijke supporters, onder wie Boekhoorn, Frans Hendriks en Harold Bons, hebben de laatste jaren regelmatig de knip getrokken om spelers aan te trekken die de club nooit uit eigen middelen zou kunnen bekostigen. Zo kwamen onder meer Niedzielan, Barreto en Olsson naar De Goffert.
' Betrouwbare bronnen' wisten deze week te melden dat Lok was opgestapt vanwege de almaar groeiende invloed van de miljonairs. Ze zouden geprobeerd hebben transfers tegen te houden of juist door te drukken. En het meest hardnekkig was het verhaal dat een van de investeerders - al of niet beschonken de coach ter verantwoording zouden hebben geroepen omdat hij het bestaan had om Barreto, de prijsstier van het fonds, tegen Groningen op de bank te zetten. Navraag leert evenwel dat er zondag geeen enkele investeerder aanwezig was in het Oosterpark. Ook Van Delft niet, die met griep op bed lag.
De ‘ investeerderstheorie’ lijkt sowieso onhoudbaar. Lok heeft helemaal geen ruzie met de beleggers. Hij zou wel gek zijn. De jonge coach weet als geen ander dat NEC zonder externe geldbronnen een plek in de subtop gevoeglijk kan vergeten.
Doordat iedereen zich op de investeerders focuste, zag niemand wat er werkelijk speelde. Wie Loks verklaring goed leest, komt tot andere conclusies. 1. Er is geen sprake van een impulsieve stap na een ordinaire ruzie. Lok begint zijn brief immers met de woorden ‘ na lang beraad’. 2. Lok zegt in zijn communiqué dat het bij NEC ontbreekt aan een heldere structuur en een duidelijke visie om de club op een hoger niveau te brengen. Dáár ligt dus het probleem, niet bij de geldschieters. Lok is kennelijk stukgelopen op de structuren binnen de club.
NEC is de afgelopen jaren een steeds ingewikkelder organisatie geworden. Met een directie, een raad van commissarissen en allerlei andere organen.
Ook op technisch gebied zijn er tal van gremia in het leven geroepen. De jongste loot aan de praatboom was het technisch platform, waarin Lok niet alleen moest overleggen met Looyen, maar ook met hoofdscout Leo van Veen, de commissarissen Sije Visser en Carlos Aalbers en zelfs met hoofd opleidingen Iddo Roscher. Er wordt heel wat afgeluld in dat kransje, alleen wordt de besluitvorming met zoveel stemmen in het kapittel wel erg stroperig. Een en ander blijkt bijvoorbeeld uit de trage ontwikkelingen rondom de contractverlengingen van Leiwakabessy en Tininho.
Nadat hij een jaar lang had meegedraaid in het vergadercircuit, gaf Lok er begin deze week de brui aan. Hij gaat nu op zoek naar een club waar geen knopen worden gelegd, maar worden doorgehakt.
Ooit...quote:
Maar Van Delft heeft inmiddels bevestigd dat Lok idd niet blij was met Kraay's bemoeienissen. Van Delft had Lok nog verteld dat ie de hoorn maar op de haak moest gooien zogauw Senior belde.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik vind dit het meest aannemelijke verhaal tot nu toe
Jaaaaaaaaaaaaaaa! Steef is terug!quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:46 schreef cultheld het volgende:
Steven Aptroot (scout en werkzaam voor Essel, een spelersmakelaarskantoor dat zowel betrokken is bij Santa Cruz als bij Nieto). De media gingen van Santa Cruz uit toen ze Zuid-Amerikaan, spits en Essel hoorden, maar het blijkt dus om Nieto te gaan.
bronquote:NEC Nijmegen ziet in Mark Wotte de ideale opvolger van de onlangs opgestapte Cees Lok. Wotte nam onlangs afscheid van Feyenoord, waar hij als technisch directeur fungeerde omdat hij liever weer op het veld wil trainen.
De 45-jarige ex-trainer van Willem II stond afgelopen week in de belangstelling van Southampton en was zo goed als rond met de Engelse club die uitkomt in de Championship (de een na-hoogste divisie van Engeland). Maar de club besloot op het laatste moment alsnog af te zien van Wotte omdat het met Burley toch koos voor een Engelsman.
Wotte begon vorig seizoen met de klus als technisch directeur bij Feyenoord. Hij nam de werkzaamheden over van Rob Baan en had de moeilijke taak om de Rotterdammers weer het gezicht terug te geven van een echte topclub. Het lukte hem aardig, maar na de komst van Wim Janssen als technisch adviseur leek het erop dat Wotte niet goed meer in zijn vel zat. Afgelopen week maakte hij dus bekend dat hij ermee stopte bij Feyenoord. Dat was opmerkelijk omdat zijn contract een maand eerder verlengd werd
Jah, was echt frustrerend. Zoveel beter, zoveel kansen..quote:Op maandag 26 december 2005 18:45 schreef Suijk het volgende:
Zonde zeg. Als je dit soort wedstrijden nou ook eens winnend afsluit.
quote:Op maandag 26 december 2005 23:15 schreef Greetings het volgende:
Je hebt wel wat gemist Johan....
Beste pot van het seizoen![]()
Bekijk het van deze kant: het moet voor de aanwezigen een enorm frustrerende nederlaag zijn geweest.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |