2,5 miljoen is voor Boekhoorn wat voor ons een flesje wijn is op het terras.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)utm_content=artikell
[ afbeelding ]
Ik zie er ook niks uit komen hoor, zelfs niet als er wel wat uit komt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:01 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
Tja met zoveel investeringen en geld loopt je hier een keer tegenaan.
Goed dat er grondig onderzoek naar wordt gedaan. En gelukkig is Boekhoorn hier zelf ook open over en heeft hij destijds direct alle banden met die betreffende persoon verbroken.
Welk deel van de dubbele moraal van NEC vind je bijzonder? Het aantrekken van een speler Israëlische voetballer uit Rusland, een hoofdsponsor die bekend staat om het lekken van kennis naar China, de discutabele suikeroom, of het negeren en goedpraten van deze optelsom maar Vitesse wel de maat nemen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie er ook niks uit komen hoor, zelfs niet als er wel wat uit komt.
Het is alleen wel een beetje ironisch
Haha ik gun je deze stok om mee te slaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:21 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Welk deel van de dubbele moraal van NEC vind je bijzonder? Het aantrekken van een speler Israëlische voetballer uit Rusland, een hoofdsponsor die bekend staat om het lekken van kennis naar China, de discutabele suikeroom, of het negeren en goedpraten van deze optelsom maar Vitesse wel de maat nemen?
Nexperia is wel behoorlijk in het nieuws geweest de laatste dagen natuurlijk. Die situatie is de laatste 2 weken ook wel veranderd doordat de Chinese inmenging aan banden wordt gelegd.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:04 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
Haha ik gun je deze stok om mee te slaan.
Mijn mening:
Zolang al het bovengenoemde grondig wordt onderzocht en NEC open communiceert, heb ik er geen problemen mee. Een discutabele suikeroom is iets anders dan een criminele suikeroom. In mijn ogen is er niets mis met een voetballer uit Israël, zeker niet als hij zelf het politieke los kan laten. Was het een investeerder uit Israël geweest, dan had ik het anders gevonden. Spelers hebben immers weinig invloed op wat er op politiek niveau gebeurt.
Och ja, en dan heeft hij ook nog in Rusland gespeeld. Tja, ik zou er zelf niet voor kiezen, maar dat is zijn beslissing. Hij komt transfervrij over, dus er vindt geen betaling plaats tussen NEC en een Russische club.
Wat betreft de hoofdsponsor: daar weet ik te weinig van. Ik zal me daar eens in verdiepen.
Maar als je denkt dat het bovenstaande gelijkstaat aan wat er de afgelopen jaren bij Vitesse is gebeurd, dan heb je echt flinke oogkleppen op.
Ik vind het lef hebben om als Vitesse supporter hier over te zeuren , dat jullie nog bestaan is een schandequote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:21 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Welk deel van de dubbele moraal van NEC vind je bijzonder? Het aantrekken van een speler Israëlische voetballer uit Rusland, een hoofdsponsor die bekend staat om het lekken van kennis naar China, de discutabele suikeroom, of het negeren en goedpraten van deze optelsom maar Vitesse wel de maat nemen?
Druk, druk, druk en het volledig gemist.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nexperia is wel behoorlijk in het nieuws geweest de laatste dagen natuurlijk. Die situatie is de laatste 2 weken ook wel veranderd doordat de Chinese inmenging aan banden wordt gelegd.
Haha, dit is natuurlijk ook even makkelijk scoren en om Cupfighter op de kast te krijgen. Mission succeeded!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:04 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
Haha ik gun je deze stok om mee te slaan.
Mijn mening:
Zolang al het bovengenoemde grondig wordt onderzocht en NEC open communiceert, heb ik er geen problemen mee. Een discutabele suikeroom is iets anders dan een criminele suikeroom. In mijn ogen is er niets mis met een voetballer uit Israël, zeker niet als hij zelf het politieke los kan laten. Was het een investeerder uit Israël geweest, dan had ik het anders gevonden. Spelers hebben immers weinig invloed op wat er op politiek niveau gebeurt.
Och ja, en dan heeft hij ook nog in Rusland gespeeld. Tja, ik zou er zelf niet voor kiezen, maar dat is zijn beslissing. Hij komt transfervrij over, dus er vindt geen betaling plaats tussen NEC en een Russische club.
Wat betreft de hoofdsponsor: daar weet ik te weinig van. Ik zal me daar eens in verdiepen.
Maar als je denkt dat het bovenstaande gelijkstaat aan wat er de afgelopen jaren bij Vitesse is gebeurd, dan heb je echt flinke oogkleppen op.
Niet meegaan in die gekte joh. Al die sneeuwvlokjes hier in Nederland staan met pannetjes te slaan dat racisme uitgeroeid moet worden, maar ondertussen moeten we spelers uit Rusland weren vanwege hun nationaliteit. En dat is? Juist. Racisme.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:23 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
Druk, druk, druk en het volledig gemist.
Op het moment dat de sponsoring werd aangegaan, was er nog niets aan de hand. Inmiddels heeft Amerika sancties opgelegd, waardoor ook het Ministerie van Economische Zaken genoodzaakt was sancties in te stellen. Het resultaat: de topman is ontslagen, China is boos en Nexperia ligt onder vuur vanwege het mogelijk (kunnen) doorspelen van gevoelige informatie aan China.
Een samenwerking die destijds, bij de overname van het Chinese Wingtech, nota bene werd goedgekeurd door datzelfde Ministerie van Economische Zaken.
NEC heeft nu twee opties: het onderzoek afwachten, of het sponsorcontract ontbinden en voor volgend seizoen op zoek gaan naar een nieuwe sponsor. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, aangezien we in de huidige tijd (te) afhankelijk zijn van de Verenigde Staten, die aan de touwtjes trekken wat betreft de Europese handelseconomie.
Daarnaast is onlangs naar voren gekomen dat er chips zijn aangetroffen in oorlogsmaterieel die herleidbaar zouden zijn tot Nexperia. Ook hierover loopt een onderzoek, maar de kans dat dit direct naar Nexperia zal leiden, lijkt klein. Zij hebben immers geen invloed op tussenpersonen in het productieproces van wapens.
Maar waar rook is, is vuur. Wat mij betreft: einde sponsoring, en op naar rustiger vaarwater.
In de quote in jouw post heb ik het niet over Rusland. En het gaat bovendien ook niet over een speler uit Rusland.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:10 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Niet meegaan in die gekte joh. Al die sneeuwvlokjes hier in Nederland staan met pannetjes te slaan dat racisme uitgeroeid moet worden, maar ondertussen moeten we spelers uit Rusland weren vanwege hun nationaliteit. En dat is? Juist. Racisme.
En het feit dat hij uit Israël komtquote:Mijn mening:
quote:Mijn mening:
In mijn ogen is er niets mis met een voetballer uit Israël, zeker niet als hij zelf het politieke los kan laten. Was het een investeerder uit Israël geweest, dan had ik het anders gevonden. Spelers hebben immers weinig invloed op wat er op politiek niveau gebeurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |