quote:
Op zondag 21 september 2025 19:34 schreef TyVole het volgende:Zo, beide benen weer op de grond.
Leuk idee, dat Dickie-taka, maar dat werkt, voor een club als NEC, alleen als het voorin goed draait en je achterin voldoende kwaliteit hebt om met drie man te spelen.
Achterin mis je teveel mensen momenteel en ben je structureel te afhankelijk van Sandler. Vandaag laat Heerenveen Pereira vrij om op te bouwen en dat is je achilleshiel. Dat was onder Meijer al een probleem en is niet opgelost. Verdonk verkopen helpt ook niet, maar afspraak is afspraak.
Voorin had je vandaag een off day. Niks viel goed, veel duels verloren. Dat je elke week alles omgooit helpt natuurlijk niet. Recent hebben we Kachati, Kento, Ogawa, van Crooij en zelfs Rober in wisselende samenstelling in de basis zien staan. Maak een keuze en zorg voor wat meer automatismen.
We zijn net zes wedstrijden bezig maar als dit NEC voorin niet kan brengen wat nodig is ga je wedstrijden verliezen, omdat je achterin gewoon teveel weggeeft.
We hebben een enorme ziekenboeg en dat helpt niet. Daarnaast is al gezegd dat we ook wedstrijden gaan verliezen door deze speelwijze. Zelf denk ik dat met drie man achterin spelen teveel gevraagd is en dat we met een wat conservatievere opstelling veel minder kwetsbaar zijn. Meijer was heel behoudend, nu spelen we "kamikaze". Met deze selectie zou ik liever zien dat we de tussenweg bewandelen.
Voor een groot deel mee eens. Voor mijn gevoel speelden ze vandaag die 'tussenweg', wat dus ook niet goed uitpakt. Ze waren veel meer behouden in de opbouw, maar daardoor heb je eigen te weinig intentie om ergens aanspraak op te maken.
Het belang van een type speler als Linssen werd vandaag ook duidelijk. Een aanjager met de drang naar voren.
Proper is uit vorm en niet in staat het voortouw te nemen. Wanneer Chery zijn dag niet heeft, dan wordt het middenveld overlopen.
Tja en de achterhoede..... Pereira kan echt niet meer, maar dankzij alle blessures wel een begrijpelijke keuze.
Tja en die rode kaart van Chery. Of het nu wel of geen rood is. Het is gewoon super stom. Hiermee laat hij de club echt in de steek.