Psstt... het fototopic is een stukje verderopquote:Op maandag 3 oktober 2005 09:41 schreef Jo0Lz het volgende:
Er zijn trouwens niet eens zo heel veel foto's in dit fototopic.Dan maar een extra bijdrage!
[...]
Nou, dat ze zeggen dat ze erop terugkomen, en er waarschijnlijk helemaal niet op terug waren gekomen als jij niks gezegd had. Het consultatiebureau is volgens mij onder andere in het leven geroepen om dingen snel te kunnen signaleren bij routinecontroles, en daar doen ze dan helemaal niks mee. Ik vind dat gewoon raar en slordig, de gang van zaken dus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:05 schreef Xanthe het volgende:
Wat vind je raar miss_dynastie?
Ik geef nieuwe voedingen er eigenlijk steeds bij, dus niet in plaats van borstvoeding maar bij de borstvoeding. Eerst krijgt Tomas meestal wat te drinken, en daarna vast voedsel (zodat de BV wel goed op gang blijft want ik wil nog wel een tijdje blijven voeden als het kan) Dus Tomas zit nog steeds op 5 of 6 voedingen op een dag eigenlijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:03 schreef renzell het volgende:
Oh ja trouwens. Julius krijgt nu gemiddeld 5 borstvoedingen per dag. Hij zou dan dus naar 4 gaan, wel met fruit en warm eten erbij, maar zoals gezegd... van dat warme eten krijgt ie nog maar heel weinig binnen. Ht lijkt me te weinig eerlijk gezegd... jullie?
Oeh dan ren ik meteen even naar dat topic, thnx!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:22 schreef renzell het volgende:
Fuente: inbakeren, jaaaaaa! Zie ook het 'inbakertopic'. Mijn ervaringen zijn echt super! Julius wordt nog steeds ingebakerd en heeft nooit slaapproblemen eigenlijk. Het heeft hem echt geholpen. Misschien sara ook wel. Succes!![]()
Omdat ook dat dan zo'n vaste behoefte wordt en een kindje in principe gewoon niet meer echt 's avonds hoeft te drinken (melk dus). Bovendien heeft ie gepoetste tandjes. En het is volgens mij ook beter om een kindje van Kai's leeftijd juist langzaam (echt langzaam hoor) de fles af te gaan leren, dan om het drinken uit de fles een soort bedritueeltje te laten worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Waarom geen flesje nar bed? puur uit nieuwschierigheid..
Ik zag net je foto's in het fototopic, lekker chagerijntje had je thuis vandaag...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:00 schreef Githa het volgende:
Ik stond net met een luchtalarm in de supermarktiedereen keek ons aan, meneer wilde mijn bankpas en kreeg die niet
ik heb een klein groot driftkikkertje op de wereld gezet
![]()
Zou het in de lucht hangen danquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:00 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik zag net je foto's in het fototopic, lekker chagerijntje had je thuis vandaag...
Ik ook al, niks is langer dan 5 minuten leuk. De box niet, kinderwagen niet, wipstoeltjes niet, bedje zeker niet!, knuffelen niet, spelen niet, niks doen niet....pfff...
Gelukkig ligt ze nu eventjes te slapen in de box...Voor zo lang het duurt![]()
Mijmeren lukt wel, maar met dat 'emo' valt het gelukkig wel mee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:43 schreef renzell het volgende:
M@x.... nog minder dan twee uur!!!! Lekker emo-mijmeren!![]()
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:10 schreef m@x het volgende:
[..]
Jordy, wat zag jij er ontzettend boos uit op die foto's in het foto-topic. Zo help je die arme moeder van je nog aan de drank....
Nou je ziet het, heel normaal dusquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:19 schreef m@x het volgende:
Ik denk dat jij er maar aan moet wennen, TexHier komen we ook regelmatig aan de vier keer op een dag.
Nee, 10 minuten later werd ze wakker...quote:
[bemoeial]He Bix, als je het aanhoudt en je denkt dat ze dat heeft kan je beter even langs de dokter gaan. Daar zijn namelijk medicijnen voor. Het is hartstikke besmettelijk, voor je het weet zit Piet (en jullie) er ook aan en zonder medicijnen kom je er niet zo heel snel van af.[/bemoeial]quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:22 schreef bixister het volgende:
anna had gisteren en vanmiddag erg dunne poep, ik hoop niet dat ze besmet is door 't heftige diarreevirus dat op het kinderdagverblijf schijnt te heersen (we kregen er zelfs een brief over mee, giardiasis oid).
Moet je daarvoor niet in het dreumessen topic zijn?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:29 schreef LadyS het volgende:
Maria (sugar en meneersugar) Ik denk aan jullie en zal hard duimen!!
mmmquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Moet je daarvoor niet in het dreumessen topic zijn?
Ik zag trouwens dat Prenatal (volgens mij) tegenwoordig ook slaapzakken met uitritsbare mouwen verkoopt. (voor een veel lagere prijs dan de combi-sleeper).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:04 schreef bixister het volgende:
het is hier ook een aantal keren drama geweest met dat afbouwen renzell, zie evt. ook het inbakertopic, daar heb ik er geloof ik wel wat over opgeschreven. maar bij ons heeft de combisleeper uiteindelijk uitkomst geboden. zo'n slaapzak met mouwtjes eraanvast.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik het typisch iets voor mannen vindt dat ze de ruimte nodig hebben (in bed)quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Githa het volgende:
Ooohw, dus Jordy is niet alleenNoah heeft ook graag de ruimte.
Mijn ventje is een echte man![]()
Ohw, hahahaquote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:08 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik het typisch iets voor mannen vindt dat ze de ruimte nodig hebben (in bed)Noah slaapt nog prima in zn 80cm slaapzakje
Vooral omdat de nachten afgelopen week ook nogal dramatisch waren door het doorkomen van tandjes, kon ik er igenlijk al helemaal slecht tegenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:55 schreef Lishe het volgende:
Tex, dat 'huilen' herken ik wel. Om moedeloos van te worden. Ik heb er soms best moeite mee om op zulke dagen een 'vrolijke moeder' te zijn. Gelukkig gaat het weer over, heeft Oei ik Groei dus toch gelijk.
Die krijg ik nou nooitquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:33 schreef Githa het volgende:
maar als ik hem boos aankijk en ik krijg dan een dikke vette ohw-ohw-mama-is-boos-smile dan smelt je toch wel weer![]()
renzellquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:02 schreef renzell het volgende:
Daantje:, lang niet gesproken! Alles ok met jou en je kleine man?
![]()
Dat heeft hij eigenlijk alleen maar bij de laatste fles, denk je dat rijstebloem door de middagfles beter is als nog een extra boterham dan ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 05:31 schreef Rottdog het volgende:
Githa anders geef je Jordy wat rijstebloem door de melk en raakt hij wat meer verzadigt zeg maar.
Heeft hij echt honger dan, bedoelde alleen maar dat het iets zwaarder werd 1 schepje ofzo.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:34 schreef Githa het volgende:
[..]
Dat heeft hij eigenlijk alleen maar bij de laatste fles, denk je dat rijstebloem door de middagfles beter is als nog een extra boterham dan ?
Het hoeft niet eens honger te zijn, kan ook gewoon zuigbehoefte zijn. Als kindjes snel hun fles leeg slurpen of zo.quote:Op maandag 17 oktober 2005 08:47 schreef Fuente het volgende:
Lastig is dat met dat eten he? Ik loop er bij Sara nou ook tegenaan. Mevrouw krijgt 5 flessen an 180 CC op een dag, Vorige week was het nog 170 CC. Maar als ze die 180 CC op heeft ligt ze nog minimaal een kwartier na te smakken en te zoeken, en is dan alleen maar rustig met speentje enzo. Ik vraag me dus af of ze er wel genoeg aan heeft. Maar ja, ze is 'pas' 7,5 week, ik wil d'r ook niet gaan overvoeren en de laatste keer op het CB, toen ze nog 170CC kreeg) vonden ze dat al 'teveel'....
Dat is idd wel behoorlijk veel Fuente, Myhron is nu 12 weken en die krijgt 4 flessen van 165 en 1 fles van 200. Ik ben de voeding (Friso Comfort) gaan mengen met die voor hongerige babies de Friso Extra. Eerst op de verhouding 4:1 en dan langzaam aan naar behoefte opvoeren nu krijgt ze dus de verhouding 1:4 en de laatste avondfles dus volledig Friso Extra.quote:Op maandag 17 oktober 2005 08:47 schreef Fuente het volgende:
Lastig is dat met dat eten he? Ik loop er bij Sara nou ook tegenaan. Mevrouw krijgt 5 flessen an 180 CC op een dag, Vorige week was het nog 170 CC. Maar als ze die 180 CC op heeft ligt ze nog minimaal een kwartier na te smakken en te zoeken, en is dan alleen maar rustig met speentje enzo. Ik vraag me dus af of ze er wel genoeg aan heeft. Maar ja, ze is 'pas' 7,5 week, ik wil d'r ook niet gaan overvoeren en de laatste keer op het CB, toen ze nog 170CC kreeg) vonden ze dat al 'teveel'....
Nee dat denk ik dus ook niet. En een kleine baby mag ook gewoon een huil-wakker-jammer-uurtje hebbenquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:18 schreef Igraine het volgende:
Nee, en als ze toch gaat slapen als je haar neerlegt dan denk ik eigenlijk niet dat ze echt vreselijke honger heeft.
Nou dat hadden wij hier dus idd ook. Dat is ook de reden waarom de BV compleet mislukt is en zelfs de FV in het begin een drama was. Idd ruim een uur over een fles doen en ondertussen 6 x in slaap vallen van vermoeidheid... Of een te grote opening in de speen hebben waardoor de inhoud van de fles er direct met dezelfde vaart uit kwam zetten, of de hele dag vergaan van de krampjes daardoor.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:25 schreef moussy het volgende:
[..]
Nee dat denk ik dus ook niet. En een kleine baby mag ook gewoon een huil-wakker-jammer-uurtje hebben
Cas die kon niet normaal zuigen, die lag gewoon een half uur tot een uur te sabbelen en te rotzooien aan een fles *diepe zucht* en ook wij hadden 79837893798 spenen en flessen uitgeprobeert, maar hij kon het gewoon niet! komt vaker voor bij prematuurtjes
dat klinkt voor mij idd meer naar zuigbehoefte dan hongerquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:48 schreef Fuente het volgende:
Sara weegt ongeveer 6 kilo. De rest van de dag gaat het ook gewoon goed, ze smakt even maar is dat goed zoet te houden met een speentje. Tussen 15 en 19 huilt ze veel en is ze bozig, dan geven we haar een speentje, zuigt ze er heel hard aan, raakt hem weer kwijt en het begint weer (driftkikkertje). Maar ik ga d'r voorlopig ook echt niet meer geven, kijk het eerst nog wel even aan.
Je bedoelt de fopspeen? Dat zou inderdaad nog kunnen, ze heeft nu bibi fopspeentjes. De spenen van de flessen hebben we zo'n beetje allemaal gehad, ze drinkt nu uit een M speen van difrax en die gaat het bestequote:Op maandag 17 oktober 2005 10:54 schreef moussy het volgende:
[..]
dat klinkt voor mij idd meer naar zuigbehoefte dan hongermisschien kan je anders ook eens proberen ome en ander modelletje speen te geven.
Bibi fopspeentjes zijn érg hard en hebben een rare vorm (vind ik). Noa moest ze niet en was uiteindelijk alleen tevreden met een Dodi Mam-speen. Zijn een stukje duurder, maar hebben een veel natuurlijkere vorm en zijn ook lekker zacht, lijken meer op de tepel heb ik het idee.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:59 schreef Fuente het volgende:
[..]
Je bedoelt de fopspeen? Dat zou inderdaad nog kunnen, ze heeft nu bibi fopspeentjes. De spenen van de flessen hebben we zo'n beetje allemaal gehad, ze drinkt nu uit een M speen van difrax en die gaat het beste.
thnx voor de tips! Ik ga er eens mee zoeken. We hebben nog 2 andere soorten fopspenen in huis, weet zo gauw niet welk merk, maar zaten in de babypaketten. Dan ga ik die eens proberenquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:07 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Bibi fopspeentjes zijn érg hard en hebben een rare vorm (vind ik). Noa moest ze niet en was uiteindelijk alleen tevreden met een Dodi Mam-speen. Zijn een stukje duurder, maar hebben een veel natuurlijkere vorm en zijn ook lekker zacht, lijken meer op de tepel heb ik het idee.
Ik zou gewoon verschillende een tijdje uitproberen (ze hoeft ze ook niet meteen te accepteren natuurlijk) tot je er eentje hebt die jullie allebei bevalt.
daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:08 schreef Githa het volgende:
Ps: jij hebt me een tijdje terug een link gegeven van zo'n hele leuke kledingsite waar ze super leuke stoere jongenskleding hadden. Weet jij nog welke dat was ? ik ben hem kwijt![]()
Op de site stonden alle foto's in horizontale rijen opgedeeld
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:06 schreef Lishe het volgende:
op Yoga was ik veruit de jongste en dat was duidelijk te merken.
Ooh ik kan me voorstellen dat je dan schrikt joh! Hoe lang duurt dat ongeveer, die misselijkheid? Hopelijk voelt ze zich snel beter!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:30 schreef Vicky het volgende:
jeetje wat zijn wij gister geschrokken zeg. Amber heeft tijdens de bevalling wat vruchtwater en wat bloed binnen gekregen waardoor ze nu wat misselijk is. Gister was zwe weer bezig met slijm opgeven maar het lukte niet helemaal, ze bleef er bijna in hangen. Ze werd knalrood. Vlos gebeld, die kwam gelijk ff kijken maar mevrouwtje is helemaal gezond. Slijm moet vanzelf ophouden, hoop dat het snel gebeurd want het is zo zielig!
Vannacht heeft ze ook zeker 2 uur wakker gelegen. Ze voelde zich echt niet lekker. Krijgt nu 30 cc voeding maar dat blijft niet geheel binnen. Ze plast nog iets te weinig dus we gaan tussendoor een flesje met 10 cc water geven.
Hoop dat het snel over is, tis zo zielig. Morgen komt de vlos weer ff op controle en ff kijken hoe het dan gaat...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:42 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ooh ik kan me voorstellen dat je dan schrikt joh! Hoe lang duurt dat ongeveer, die misselijkheid? Hopelijk voelt ze zich snel beter!
En Mayla, welkom terug!
quote:
Oh ja, ik was de enige in mijn yoga groep die voor het eerst een kindje kreeg, dus ik stond ook nogal onbevangen t.o.v. het hele gebeuren. En dan was ik ook nog eens de jongste...toch zou ik het de volgende keer wel weer doen, de yoga was wel leuk hierquote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:33 schreef Lishe het volgende:
[..]
Een voordeel was wel dat ik volgens de anderen wel erg relaxt met de bevalling omging. (Ja, nou, het is heus geen kabbelend water hoor, echt grote golven....) Nja, voor mij bij een volgende zwangerschap geen yoga meer.
Hoe deed jij dat eigenlijk met de temperatuur? Noah krijgt nu altijd warme melk, maar straks moet ie het gewoon koud drinken lijkt me. Hij 'moet' (van het CB) nu ook melk bij zn brood uit een bekertje (vertikt ie trouwensquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:49 schreef bixister het volgende:
suzanna, leuk dat 't zo goed gaat met noa (afgezien van de verkoudheid maar hopelijk is die snel weer voorbij). en wat die melk betreft: wat tex zegt. ik heb piet na z'n eerste verjaardag nog wel een tijdje nutrilon3 gegeven hoor, en dat langzamerhand aangevuld/vervangen door gewone melk. (hij vond die smaak eerst niet zo, dus hebben we 't eerst een tijd gemengd met nutrilon).
Ik kan zelf heel moeilijk tegen koud op mijn maag. Meestal doe ik drinken of yoghurt ofzo uit de koelkast halen en laat het even staan. Dan is het in iedergeval niet zo koud meer.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:15 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hoe deed jij dat eigenlijk met de temperatuur? Noah krijgt nu altijd warme melk, maar straks moet ie het gewoon koud drinken lijkt me. Hij 'moet' (van het CB) nu ook melk bij zn brood uit een bekertje (vertikt ie trouwens) en dan zat ik ook al te twijfelen, warm of koud? Hij wilde het allebei niet, dus toch maar warm blijven proberen omdat ie dat gewend is.
Noah heeft het sowieso niet zo op koud trouwens. Yoghurt na het eten vindt ie wel heel lekker, maar de eerste happen is het wel even wennen dat het koud is na zn warme hap
F*ck het CB! Noah is nog geen jaar, en drinken uit een bekertje is best moeilijk! Op mijn werk beginnen we pas met drinken uit een beker als de kindjes ruim een jaar zijn (ook uit praktische overwegingen) Zolang ze het nog niet kunnen drinken ze sap (diksap) uit een tuitbeker en 'flessemelk' gewoon uit de fles. Het belangrijkste is dat hij genoeg vocht cq voeding binnenkrijgt. En met melk doen we eerst half melk hafl voeding en dan de melk niet opwarmen, het is dan dus al lauw. De hoeveelheid melk wordt steeds wat meer en zo wennen ze aan de kou en aan de smaak. Ow en dus ook maar één verandering per keer, dus eerst melk in een tuit en pas als ze het goed drinken over op een beker.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:15 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hoe deed jij dat eigenlijk met de temperatuur? Noah krijgt nu altijd warme melk, maar straks moet ie het gewoon koud drinken lijkt me. Hij 'moet' (van het CB) nu ook melk bij zn brood uit een bekertje (vertikt ie trouwens) en dan zat ik ook al te twijfelen, warm of koud? Hij wilde het allebei niet, dus toch maar warm blijven proberen omdat ie dat gewend is.
Noah heeft het sowieso niet zo op koud trouwens. Yoghurt na het eten vindt ie wel heel lekker, maar de eerste happen is het wel even wennen dat het koud is na zn warme hap
ik gaf 'm alleen koude (gewone) melk bij 't brood, in een tuitbeker. waar hij nog op andere momenten melk kreeg (pap 's ochtends bijvoorbeeld) kreeg hij 't gewoon warm uit een flesje. het mengen gold alleen voor die warme melk. de koude melk dronk hij eerst heel slecht en dan gaf ik altijd na het brood nog een warme fles, zodat die koude gewoon alleen voor 't oefenen was. maar langzamerhand ging dat steeds beter en hoefde hij dus steeds minder warme melk erachteraan. heel af en toe krijgt ie nog wel es een flesje warme melk na de lunch, als ie z'n melk slecht gedronken heeft. vindt ie heerlijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:15 schreef texelonia het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |