abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:45:38 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_31505704
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:47 schreef Fuente het volgende:
Lastig is dat met dat eten he? Ik loop er bij Sara nou ook tegenaan. Mevrouw krijgt 5 flessen an 180 CC op een dag, Vorige week was het nog 170 CC. Maar als ze die 180 CC op heeft ligt ze nog minimaal een kwartier na te smakken en te zoeken, en is dan alleen maar rustig met speentje enzo. Ik vraag me dus af of ze er wel genoeg aan heeft. Maar ja, ze is 'pas' 7,5 week, ik wil d'r ook niet gaan overvoeren en de laatste keer op het CB, toen ze nog 170CC kreeg) vonden ze dat al 'teveel'....
Het hoeft niet eens honger te zijn, kan ook gewoon zuigbehoefte zijn. Als kindjes snel hun fles leeg slurpen of zo.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:50:51 #202
81992 Githa
pi_31505803
Jah, zou ook nog kunnen idd Moussy.
Heeft ze de fles ook heel snel leeg Fuente ?
Wat wij met Jordy toen geprobeerd hebben is om hem meer moeite te laten doen om de melk eruit te krijgen. Dus de dop strakker aangedraaid en een speen maat small.
nu bleek het bij Jordy echt de honger te zijn dus dat hielp ook niet veel
pi_31506124
Githa, nutrilon forte kan denk ik niet. Sara heeft nu Friso Comfort tegen krampjes, en is sinds 2 weken helemaal krampvrij, dus 'durf' niet zo goed iets anders erbij te doen..

Moussy, dat dacht ik eerst ook, maar Sara doet vaak 25 minuten over een fles, hij gaat dan helemaal op (tot ook alles uit de speen is zeg maar) en erna smakt ze gewoon door. Vooral tussen 15 en 19 (haar 'wakkere uurtjes') lijkt ze meer te willen, gaat ze ook meteen na de fles huilen. De rest van de dag blijft het bij wat smakken, en als ik haar in bed leg slaapt ze dan ook gewoon verder.

Thnx voor de tips in ieder geval. Volgende week moet ik naar het CB en dan vraag ik nog wel es. En op zich, huilt ze er de rest van de dag niet om, dus 't is nog geen heel erg probleem .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_31506215
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:47 schreef Fuente het volgende:
Lastig is dat met dat eten he? Ik loop er bij Sara nou ook tegenaan. Mevrouw krijgt 5 flessen an 180 CC op een dag, Vorige week was het nog 170 CC. Maar als ze die 180 CC op heeft ligt ze nog minimaal een kwartier na te smakken en te zoeken, en is dan alleen maar rustig met speentje enzo. Ik vraag me dus af of ze er wel genoeg aan heeft. Maar ja, ze is 'pas' 7,5 week, ik wil d'r ook niet gaan overvoeren en de laatste keer op het CB, toen ze nog 170CC kreeg) vonden ze dat al 'teveel'....
Dat is idd wel behoorlijk veel Fuente, Myhron is nu 12 weken en die krijgt 4 flessen van 165 en 1 fles van 200. Ik ben de voeding (Friso Comfort) gaan mengen met die voor hongerige babies de Friso Extra. Eerst op de verhouding 4:1 en dan langzaam aan naar behoefte opvoeren nu krijgt ze dus de verhouding 1:4 en de laatste avondfles dus volledig Friso Extra.

Ik zou haar zeker niet nog meer gaan geven, hoe zwaar is ze nu? Misschien moet je eens een andere speen proberen, ik heb hier thuis iets van 12 spenen liggen omdat het best even geduurd heeft voor ik de juiste te pakken had, ze moet ongeveer 20 minuten over een fles doen, anders is de zuigbehoefte erna idd nog te groot. Ik gebruik nu difrax flessen met een bibi dental speen, die lijkt qua vorm een beetje op de fopspeen, werkt voor ons heel goed.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 10:15:45 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_31506282
maar... sabbelen en smakken hoeft écht geen honger te zijn hoor.
pi_31506343
Nee, en als ze toch gaat slapen als je haar neerlegt dan denk ik eigenlijk niet dat ze echt vreselijke honger heeft.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 10:25:33 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_31506533
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:18 schreef Igraine het volgende:
Nee, en als ze toch gaat slapen als je haar neerlegt dan denk ik eigenlijk niet dat ze echt vreselijke honger heeft.
Nee dat denk ik dus ook niet. En een kleine baby mag ook gewoon een huil-wakker-jammer-uurtje hebben

Cas die kon niet normaal zuigen, die lag gewoon een half uur tot een uur te sabbelen en te rotzooien aan een fles *diepe zucht* en ook wij hadden 79837893798 spenen en flessen uitgeprobeert, maar hij kon het gewoon niet! komt vaker voor bij prematuurtjes
pi_31506746
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:25 schreef moussy het volgende:

[..]

Nee dat denk ik dus ook niet. En een kleine baby mag ook gewoon een huil-wakker-jammer-uurtje hebben

Cas die kon niet normaal zuigen, die lag gewoon een half uur tot een uur te sabbelen en te rotzooien aan een fles *diepe zucht* en ook wij hadden 79837893798 spenen en flessen uitgeprobeert, maar hij kon het gewoon niet! komt vaker voor bij prematuurtjes
Nou dat hadden wij hier dus idd ook. Dat is ook de reden waarom de BV compleet mislukt is en zelfs de FV in het begin een drama was. Idd ruim een uur over een fles doen en ondertussen 6 x in slaap vallen van vermoeidheid... Of een te grote opening in de speen hebben waardoor de inhoud van de fles er direct met dezelfde vaart uit kwam zetten, of de hele dag vergaan van de krampjes daardoor.

Maar, dat is allemaal goed gekomen En dan is ze nieteens prematuur, ze is maar 1 weekjej te vroeg geboren....
pi_31507092
Sara weegt ongeveer 6 kilo. De rest van de dag gaat het ook gewoon goed, ze smakt even maar is dat goed zoet te houden met een speentje. Tussen 15 en 19 huilt ze veel en is ze bozig, dan geven we haar een speentje, zuigt ze er heel hard aan, raakt hem weer kwijt en het begint weer (driftkikkertje ). Maar ik ga d'r voorlopig ook echt niet meer geven, kijk het eerst nog wel even aan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 10:54:42 #210
7074 moussy
kuttekop
pi_31507243
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:48 schreef Fuente het volgende:
Sara weegt ongeveer 6 kilo. De rest van de dag gaat het ook gewoon goed, ze smakt even maar is dat goed zoet te houden met een speentje. Tussen 15 en 19 huilt ze veel en is ze bozig, dan geven we haar een speentje, zuigt ze er heel hard aan, raakt hem weer kwijt en het begint weer (driftkikkertje ). Maar ik ga d'r voorlopig ook echt niet meer geven, kijk het eerst nog wel even aan.
dat klinkt voor mij idd meer naar zuigbehoefte dan honger misschien kan je anders ook eens proberen ome en ander modelletje speen te geven.
pi_31507329
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:54 schreef moussy het volgende:

[..]

dat klinkt voor mij idd meer naar zuigbehoefte dan honger misschien kan je anders ook eens proberen ome en ander modelletje speen te geven.
Je bedoelt de fopspeen? Dat zou inderdaad nog kunnen, ze heeft nu bibi fopspeentjes. De spenen van de flessen hebben we zo'n beetje allemaal gehad, ze drinkt nu uit een M speen van difrax en die gaat het beste .
Sara
Merel
Ukje
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:12:22 #212
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31507573
Juultje is zo schattig!!!!! Echt om driedubbel keer op te vreten!
Ik zit met een boterham met pindakaas op de bank, loop even naar de keuken voor een glas melk (Juul ligt bij mij op de bank), kom terug..... Juul heeft de halve boterham met pindakaas naar binnen geslokt! Hij vindt het heerlijk! Ligt er lekker op te sabbelen en als ik het afpak begint hij echt te vechten om meer. Zo lief!
En u net.... ik speel op de mondharmonica en Juul ligt te luisteren, dan zie ik ineens dat lipje gaan. Hij moet er van huilen, de schat! Mondharmonica weg, Juultje lachen, ikke weer spelen, lipje weer trillen.... echt te schattig voor woorden.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:17:08 #213
105888 renzell
pi_31507658
En nu ik dit aan het typen was, heeft hij ALLE 'toetenvegers' uit het pakje gehaald en verspreid door de werkkamer..... Ja hoor, de duivel is los!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 11:19:43 #214
81992 Githa
pi_31507721
Wahahaha Juul toch ! je maakt het je meder nu al moeilijk, dat voorspelt wat
pi_31508074
Go Juul Hahahahahaha

Renzell, gaat hard zo ineens he
Sara
Merel
Ukje
pi_31508205
Juultje wat een lekkere ondeugt ben je!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_31511577
hehheh die schattige julius. renzel, durf jij 'm dus gewoon op de bank te laten liggen als je zelf even naar de keuken loopt? kan ik met anna echt niet meer doen, dan ligt ze geheid op de grond. (maar die is natuurlijk ook wel wat ouder en erg beweeglijk momenteel).
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:21:31 #218
105888 renzell
pi_31512445
Nou Bix, wij hebben ten eerste een heel gekke grote, enorm brede hoekbank en ten tweede een open keuken, dus ik kan hem voortdurend in de gaten houden. En aangezien Juul nog niet echt aan het rollen is geslagen, durf ik hem wel even alleen te laten als ik hem met wat kussens 'stut' in de hoek.
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:43:22 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31512668
En met een broodje pindakaas om hem zoet te houden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:07:26 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_31520560
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:59 schreef Fuente het volgende:

[..]

Je bedoelt de fopspeen? Dat zou inderdaad nog kunnen, ze heeft nu bibi fopspeentjes. De spenen van de flessen hebben we zo'n beetje allemaal gehad, ze drinkt nu uit een M speen van difrax en die gaat het beste .
Bibi fopspeentjes zijn érg hard en hebben een rare vorm (vind ik). Noa moest ze niet en was uiteindelijk alleen tevreden met een Dodi Mam-speen. Zijn een stukje duurder, maar hebben een veel natuurlijkere vorm en zijn ook lekker zacht, lijken meer op de tepel heb ik het idee.
Ik zou gewoon verschillende een tijdje uitproberen (ze hoeft ze ook niet meteen te accepteren natuurlijk) tot je er eentje hebt die jullie allebei bevalt .
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:04:47 #221
105888 renzell
pi_31526807
Inderdaad Tex!

Dag Suzanna. Jij ook sterkte met de inmiddels laatste loodjes. Hoe doet je kleine meisje het? En hoe doe jij het nog zo laat in je zwangerschap? Trek je het allemaal nog een beetje?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:05:40 #222
105888 renzell
pi_31526825
Trouwens; Juul z'n slaapschema is hier stilletjes aan verplaatst van 07.00uur wakker naar 08.00uur wakker!
Vinden papa en mama heeeeeelemaal niet erg.
pi_31526826
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:07 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Bibi fopspeentjes zijn érg hard en hebben een rare vorm (vind ik). Noa moest ze niet en was uiteindelijk alleen tevreden met een Dodi Mam-speen. Zijn een stukje duurder, maar hebben een veel natuurlijkere vorm en zijn ook lekker zacht, lijken meer op de tepel heb ik het idee.
Ik zou gewoon verschillende een tijdje uitproberen (ze hoeft ze ook niet meteen te accepteren natuurlijk) tot je er eentje hebt die jullie allebei bevalt .
thnx voor de tips! Ik ga er eens mee zoeken. We hebben nog 2 andere soorten fopspenen in huis, weet zo gauw niet welk merk, maar zaten in de babypaketten. Dan ga ik die eens proberen .
Sara
Merel
Ukje
pi_31536810
Ik kom me hier melden!!

Amber Sophie, geboren 18 oktober 2005 om 8.45 uur!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_31537041
gefeliciteeeeeeeeeeerd vicky met je kleine wonder hoop dat er gauw heel veel foto's online komen ennuh.. Welkom!
pi_31538147
Hee VIcky, gefeliciteerd met je dochtertje!!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:47:17 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31538748
Vicky gefeliciteerd En welkom in dit topic
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:50:35 #228
105888 renzell
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:50:40 #229
105888 renzell
pi_31540187
Vicky; ik klik ff op "ons meisje is zo oud...":
.....
10 uur en 3 minuten!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:48:45 #230
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31541645
Vicky! Hoera! Gefeliciteerd met jullie Amber Sophie!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:58:35 #231
81992 Githa
pi_31543719
Amber en Vicky welkom hier
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:37:00 #232
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31544900
Luuke is een monstertje! Ze is al een week tussen 5 en 5.30 wakker, en vannacht zelfs om 4 uur. Sjongejongejonge. We hebben een paar avonden geprobeerd wat rijstebloem door de fles te doen, dit lijkt niet te helpen. Iemand tips? Ideeen? Ze gaat meestal na anderhalf uur weer een uurtje slapen, maar het ging altijd zo goed. (ENNN ik heb ook nog oorpijn, grieperig en 2 logees. Iets van op je tenen lopen enzo)
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:09:02 #233
81992 Githa
pi_31545767
Lishe, Jordy is nu net uit die periode afkloppen Vorige week heel wat wakker geweest.
Misschien heeft ze wat onder de leden, maar op deze leeftijd beginnen ze natuurlijk te dromen en te beseffen dat mama wel eens kan komen als je huilt..uitproberen of het herleven van de dag allemaal dingen die haar wakker zouden kunnen maken/houden.

Moeilijk hoor! het blijft gissen .... hopenlijk is het net als bij Jordy een aantal daagjes en gaat ze niet ziek worden
pi_31546280
lishe, ik heb helaas niet veel tips voor je. anna is ook erg vroeg wakker tegenwoordig (tussen 5.45u en 6.00u) maar op de dagen dat ik werk komt me dat eigenlijk wel goed uit: ik voed 'r en dan slaapt ze nog even verder terwijl ik rustig kan gaan douchen en aankleden. de andere dagen slapen we samen lekker verder, geen probleem. anderhalf uur is wel lang op zo'n tijdstip. heb je al geprobeerd om er alleen maar even heen te gaan, even geruststellen dat je er bent maar geen flesje geven (want daar kan ze misschien juist ook zoveel energie van krijgen dat ze er zo wakker van wordt) en dan weer terug naar je bed ('het is nog veeel te vroeg, we gaan nog even slapen'). wie weet werkt dat? maar ja met logees en zelf nog ziek zijnd ook heb je weinig zin in experimenten denk ik. eerst maar even zelf beter worden dus! misschien gaat alles vanzelf weer beter als de situatie weer wat rustiger is. beterschap en succes ermee!

vicky, stoer hoor meteen weer achter de pc. welkom en ook hier gefeliciteerd met amber! en nu lekker uit gaan rusten hoor (waar mogelijk ).
pi_31552443
Benthe heeft ook een lange tijd gehad dat ze midden in de nacht wakker werd. Ik deed dan nooit het licht aan en zei ook niets tegen haar, maar hield haar wel lekker tegen mij aan. Daar werd ze dan altijd rustiger van en kon ik haar weer terug leggen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
pi_31552612
Vicky gefeliciteerd en welkom hier!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:36:09 #237
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_31552850
Vicky gefeliciteerd met Amber Sophie

geen tips voor wakkere baby's hier heb ik ook zon monstertje dat nu al sinds de verhuizing (31 augustus) zo ong elke nacht wakker word, en soms wel 2 x zoals vannacht komt niet ten goede van mijn nachtrust op het moment
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:14:03 #238
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31555557
Noah wordt steeds ondernemender!
Onze woonkamer is volledig afsluitbaar, en we hebben dan ook een flinke drempel van tenminste 5cm hoog. Tot nu toe liet Noah zich daar nog door weerhouden, maar het was natuurlijk een kwestie van tijd totdat ie erover heen zou gaan. Nou staan de voedingsbakjes van onze kat ook op d egang, en je voelt hem natuurlijk al aankomen, Noah heeft kattebrokjes geproefd Hij keek heel erg vies en toen heb ik ze maar uit zn mondje gevist En nu is ie boos dat ik de deur dicht hou....

Hij vindt de kat, Sjaak, sowieso erg leuk, en volgens mij probeert ie nu steeds zn naam te zeggen! "jaak" "jakie" "takie" Of het moet mijn verbeelding zijn, maar het lijkt er soms wel op!
Dat zou dan het eerste zijn wat ie bewust probeert te benoemen. Hij zegt ook al hele tijd papa en mama, en als je vraagt "waar is mama" dan kijkt ie ook mijn kant op, maar ik heb nog niet echt gmerkt dat ie mama zegt als ie mij moet hebben ofzow. Wel maanden geleden een aantal keer, maar daarna niet meer dus ik dacht dat dat toeval was
©Dumbo
pi_31555880
Jaaaaaaaaaaaaa een vers babietje!

Vicky !

Gefeliciteerd met jullie dochter Amber Sophie!
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 12:15:11 #240
81992 Githa
pi_31556689
Tex, ik hoor wel vaker dat babies die iets voor het eerst doen, dat een paar keer doen en vervolgens een hele tijd niet.
Echt zo van "dat kan ik al, dus HOP! door naar het volgende! "

Noah waren de brokjes niet lekker.

Martineke, da's al een tijdje. Zou Maxim moeten wennen aan zijn nieuwe kamer denk je ?
pi_31556769
net van het CB af.. Dylan weegt nu 10 kilo en is 74 cm lang. Alles ging helemaal goed, alleen Dylan heeft totaal nog geen zin om te gaan staan.. hoe oud waren jullie kleintjes toen ze wilde gaan staan? als het over 2 maanden nog niet was opgelost zou ie naar fysiotherapie moeten ofzo..
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:54 #242
81992 Githa
pi_31556855
Hij hoeft toch nog niet te gaan staan Daan of bedoel je zich optrekken als je zijn handjes vast hebt ?
Verder klinkt het als een reuze gezonde vent
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:28:38 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31556900
Ja dat zou kunnen Githa. Het is in elk geval wel duidelijk dat ie begrijpt wat het betekent. Net als "Nee" als ik nee roep gaat ie nee schudden En hij heeft van die dagen dat ie de hele dag gilt Als ik dan Sssst doe, doet hij dat nu ook Zo schattig! Beetje jammer allee dat ie nog niet luístert naar dat Nee en Sssst

Daantje wat gek vn je CB! Noah was 7 maanden toen ie zich optrok met staan, maar gemiddeld is 9 maanden dacht ik, zo oud is Dylan toch nog niet? Of bedoelen ze dat ie ook niet wil staan als jij hem vasthoudt ofzow? Dat wilde Noah eigenlijk al met 2 maanden....
©Dumbo
pi_31556924
ja... in ieder geval dat ie zn beenspieren gebruikt.. niet mijn idee hoor, maar dat moest van die invalkut bij ons op het CB. Die zij dat hij op mn schoot moest kunnen staan.. of iig de kracht moest hebben om zich op te trekken...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:39:31 #245
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31557102
Dames, bedankt maar weer voor de tips. Vanochtend was het 6.15 uur, dus eigenlijk niet nodig geweest om te troosten. Het ide "Misschien droomt ze", helpt me wel. Ik merk dat ik een oorzaak nodig heb om Luuke op de juiste manier te helpen zegmaar. Dan maakt het me ook niet meer uit wanneer en hoelang ze wakker is, als ik haar maar kan helpen. Dank dus!
Het bezoek is weg, maar mijn griep is nog niet weg. Ik heb me ziek gemeld en voel me alsof ik aan het spijbelen ben stom eigenlijk.
Noah, je maakt het je moedertje wel moeilijk hoor, door zo op onderzoek uit te gaan!
En Daan, ook hier weer uit de catagorie; Dingen die je nooit meer wilt horen; Elk kind is anders. En duf als zo'n vrouw op het CB er een probleem van maakt. Dylan gaat vast staan binnen nu en 2 maanden. Zo niet dan kan een keertje kijken nooit kwaad toch? (En ik begrijp heul goed hoe je je voelt hoor, ik ben bij voorbaat al uit mijn hum als iemand commentaar heeft op mijn kind. Of zoals op mijn werk zo mooi hangt: Die van ons? Die doet dat niet. ) Succes hoor!
pi_31557279
Het eerste wat ze zei toen ik binnen kwam:

"Zo, je bent wel jong begonnen he?!"

woensdag 19 oktober 2005 @ 12:55:34 #247
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31557378
Nou, met recht een stomme vrouw dan. Die opmerking kan ik niet zo goed hebben. Het klinkt altijd als een verwijt vind ik. Bah. ZIe net in je profiel dat je stukje jonger bent dan mij nog, maar ik heb die opmerkingen ook wel gehad. (Was zwanger op mijn 24ste) Pfff...
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 13:08:39 #248
81992 Githa
pi_31557627
Nou idd, zo'n opmerking brengt je gelijk in de opperbeste stemming.

Lishe, dat spijbelen gevoel herken ik wel, heb ik altijd al zo'n last van gehad. Ik denk dat het komt omdat iemand je waar moet nemen en jij je blijft afvragen of je toch echt wel ziek genoeg bent want tjah, je kan toch nog staan Onzin natuurlijk!
Beterschap hoor lekker uitzieken jij! ... zover dat gaat lukken met een kleine Luuke op ondekkingstocht

Ps: jij hebt me een tijdje terug een link gegeven van zo'n hele leuke kledingsite waar ze super leuke stoere jongenskleding hadden. Weet jij nog welke dat was ? ik ben hem kwijt
Op de site stonden alle foto's in horizontale rijen opgedeeld
pi_31557680
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:08 schreef Githa het volgende:

Ps: jij hebt me een tijdje terug een link gegeven van zo'n hele leuke kledingsite waar ze super leuke stoere jongenskleding hadden. Weet jij nog welke dat was ? ik ben hem kwijt
Op de site stonden alle foto's in horizontale rijen opgedeeld
daar ben ik ook wel benieuwd naar
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:21:08 #250
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31557822
www.kleertjes.com dawassum... Shop ze!
Nu ga ik op de bank hangen en wachten tot het overgaat
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 13:28:06 #251
81992 Githa
pi_31557931
THNX ga jezelf maar eens lekker verwennen .
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:35:51 #252
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31561378
Hmm ik was 23 toen Noah geboren werd, maar ik heb nog nooit zo'n opmerking gekregen (gelukkig!)
©Dumbo
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:06:58 #253
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31566139
Ja dat komt natuurlijk omdat ik eruit zie als 18
Maar op Yoga was ik veruit de jongste en dat was duidelijk te merken.
pi_31574682
Ik herken zulke opmerkingen zeker wel, zeker nu we alweer bijna de tweede krijgen. Ik vind het echt zo'n geval van 'waar bemoeien ze zich mee'...dat de gemiddelde leeftijd in Nederland zo rond de 30 ligt voor je eerste kind wil niet zeggen dat alles eronder abnormaal is. In andere landen is het trouwens normaal om vroeger en jonger aan kinderen te beginnen (Finland/Estland en omstreken bijvoorbeeld)...

Ik heb hier volgens mij al HEEL lang niet meer over Noa gepost! Dus maar een update-je voor degenen die dat interesseert:

Noa kan ondertussen al heel goed aan de hand lopen, rond de tafel en allerlei andere dingen die op de goede hoogte zijn... ze staat af en toe los (tot ze het doorheeft) en heeft van de week haar derde tandje (bovenaan) gekregen. De vierde staat 'op springen' zegmaar dus daar heeft ze wel last van, samen met de snotverkoudheid de afgelopen dagen en nachten...erg zielig.

Voor de rest begint ze nu écht een peutertje te worden... zo schattig is dat. Begint 'mama' en 'papa' te brabbelen (al bedoelt ze er niets mee, het klinkt zooo lief...), zwaait naar iedereen en zegt dan 'da da' en zwaait ook naar haar eigen spiegelbeeld! Zelfs volslagen vreemden krijgen een lief zwaaitje van haar. Als ze terugzwaaien kijkt ze ze raar aan ...

Verder: ze krijgt nog twee keer op een dag pap, 's ochtends en 's avonds. De laatste tijd krijgt ze de eerste nog in de fles 's ochtends vroeg omdat we allemaal niet zo lekker zijn, maar normaalgesproken krijgt ze die uit een bordje, lekker dik, en 's avonds in een fles.
Ik zag trouwens dat ik met Nutrilon (of misschien toch maar ander merk) 3 kan gaan beginnen... wanneer kun je eigenlijk overgaan op 'gewone' melk?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:00:19 #255
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31574704
Ik dacht dat kinderen als ze 1 jaar zijn gewone melk mogen, maar dat ze dan nog wel vitamine D nodig hebben.
©Dumbo
pi_31578830
Pfff Sara heeft volgens mij een regeldag en nacht...
Normaal slaapt ze prima, nu ze ingebakerd is. Ze gaat altijd na de fles van 19:00 naar bedje, en valt dan als een blok in slaap en dan moeten we haar om 23:00 wakkermaken voor de fles en slaapt ze verder.
Maar gisteren sliep ze overdag al telkens een uur korter, ze was wel moe want meteen na de fles werd ze jengelig. Normaal is ze tussen 15 en 19:30 altijd wakker, wil ze niet slapen. Het laatste uurtje is ze dan een beetje jengelig maar gisteren begon het om 16:00 al. Dus om 17:00 heb ik haar toch maar even in bed gelegd, maar dat was een en al drama, dus om 18:00 maar weer eruit gehaald. Om 19:00 fles gedaan, viel ze tijdens de fles al in slaap maar in bedje slapen? Ho maar. na 30 minuten drama in bed (voor haar doen erg lang) viel ze in slaap, maar om 22:00 was ze weer wakker. Met een speentje toch weer even geslapen, om 23:00 fles gehad, en om 04:00 vannacht wakker!
Na de fles van 7 uur weer in bedje, weer 30 minuten drama en toen viel ze in slaap, en was ze om 9:30 weer wakker...
Het zal wel een sprongetje zijn denk ik, ik weet het anders ook niet. Ze is niet goed uitgerust en daardoor erg jengelig als ze op is... Dus 't is ook niet zo dat ze minder slaapjes nodig heeft, of kortere slaapjes, want ze houdt het gewoon niet vol.
Herkenbaar? Ze is vandaag pcies 8 weken..
Sara
Merel
Ukje
pi_31579161
fuente, ach 8 weken is ook nog hartstikke klein, toen had ik er nog helemaal geen echt vaste regelmaat in. het wordt allemaal nog stukken rustiger, en daarnaast hou je soms van dit soort lastige dagen/nachten ertussen (althans dat is mijn ervaring).

suzanna, leuk dat 't zo goed gaat met noa (afgezien van de verkoudheid maar hopelijk is die snel weer voorbij). en wat die melk betreft: wat tex zegt. ik heb piet na z'n eerste verjaardag nog wel een tijdje nutrilon3 gegeven hoor, en dat langzamerhand aangevuld/vervangen door gewone melk. (hij vond die smaak eerst niet zo, dus hebben we 't eerst een tijd gemengd met nutrilon).
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:06 schreef Lishe het volgende:
op Yoga was ik veruit de jongste en dat was duidelijk te merken.
waaraan? was je het lenigst?

[ Bericht 12% gewijzigd door bixister op 20-10-2005 13:54:40 ]
pi_31581160
jeetje wat zijn wij gister geschrokken zeg. Amber heeft tijdens de bevalling wat vruchtwater en wat bloed binnen gekregen waardoor ze nu wat misselijk is. Gister was zwe weer bezig met slijm opgeven maar het lukte niet helemaal, ze bleef er bijna in hangen. Ze werd knalrood. Vlos gebeld, die kwam gelijk ff kijken maar mevrouwtje is helemaal gezond. Slijm moet vanzelf ophouden, hoop dat het snel gebeurd want het is zo zielig!

Vannacht heeft ze ook zeker 2 uur wakker gelegen. Ze voelde zich echt niet lekker. Krijgt nu 30 cc voeding maar dat blijft niet geheel binnen. Ze plast nog iets te weinig dus we gaan tussendoor een flesje met 10 cc water geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_31581347
Hallo allemaal!
Het is heeeeel lang trug dat ik hier geweest ben en de meesten 'kennen' me als Luisa. Maar ben mn wachtwoord kwijtgeraakt, dus maar een nieuw account aangemaakt.

Noël groeit als kool ! Hij is nu dik 7mnd, weegt 8425gram en is 72cm lang. Heerlijk ventje, maar wel eentje van uitersten hebben we al gemerkt. Hij kan super vrolijk en lief zijn, maar ook heel drammerig vervelend en niks willen.. dan is vrijwel niks goed. En dat maakt t soms best zwaar. Hij kruipschuift ( tijgeren?) er al flink op los, dus kan bijna de hele dag achter hem aan
We waren met 4mnd al langzaam aan begonnen met fruit en daarna groente en zn 5u fles zijn we langzaam aan t laten vervallen voor een groentemaaltijd. Hij krijgt naast zn groente 's morgens nog een fles van 210+7scheppen, 's middags een bord pap en dan 's avonds om 22u nog een fles van 210+7 scheppen. Bij zn groentehap krijgt ie nog een fles van 140ml.
Brood zijn we nog niet heel erg mee bezig, wel al af en toe een korstje wat ie erg lekker vind, maar uiteindelijk wel kokhalzen en een beetje spugen van stukjes die hij opspaart in zn keel

Wil trouwens nog iedereen die in de tussentijd is bevallen, van harte feliciteren!
Heb regelmatig nog gelurkt, maar kwam er steeds niet toe te reageren. En dat ging ook niet, door mn missende wachtwoord.
pi_31581420
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 15:30 schreef Vicky het volgende:
jeetje wat zijn wij gister geschrokken zeg. Amber heeft tijdens de bevalling wat vruchtwater en wat bloed binnen gekregen waardoor ze nu wat misselijk is. Gister was zwe weer bezig met slijm opgeven maar het lukte niet helemaal, ze bleef er bijna in hangen. Ze werd knalrood. Vlos gebeld, die kwam gelijk ff kijken maar mevrouwtje is helemaal gezond. Slijm moet vanzelf ophouden, hoop dat het snel gebeurd want het is zo zielig!

Vannacht heeft ze ook zeker 2 uur wakker gelegen. Ze voelde zich echt niet lekker. Krijgt nu 30 cc voeding maar dat blijft niet geheel binnen. Ze plast nog iets te weinig dus we gaan tussendoor een flesje met 10 cc water geven.
Ooh ik kan me voorstellen dat je dan schrikt joh! Hoe lang duurt dat ongeveer, die misselijkheid? Hopelijk voelt ze zich snel beter!

En Mayla, welkom terug!
Sara
Merel
Ukje
pi_31581465
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 15:42 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ooh ik kan me voorstellen dat je dan schrikt joh! Hoe lang duurt dat ongeveer, die misselijkheid? Hopelijk voelt ze zich snel beter!

En Mayla, welkom terug!
Hoop dat het snel over is, tis zo zielig. Morgen komt de vlos weer ff op controle en ff kijken hoe het dan gaat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31581524
Jee Vicky, das idd schrikken zeg!! Hopelijk voelt Amber zich snel beter!
Noël had er ook flink last van, maar dat was gelukkig met een dag of 3 over.

Fuente, dank je wel!!
Het zou idd best een sprongetje kunnen zijn. Ik herken t trouwens heel erg. Hier was t slapen in begin ook heel onregelmatig. Echt een ritme duurde ook een flinke tijd.
Fijn dat t inbakeren goed helpt!!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 18:56:38 #263
105888 renzell
pi_31585088
Ja, Mayla slash Lousa; welkom terug hier! fijn dat alles goed gaat daar.

Fuente; inderdaad niet te veel zorgen maken hoor meis. Sara is nog zo'n petieterig prietpropje, dat het heel logisch is dat ze nog geen 'vast' schema heeft. Dat gaat zich op den duur echt vanzelf wel vormen, vertrouw daar maar op. Natuurlijk kan het ook een sprongetje zijn, maar de echte rust en regelmaat gaat nog wel komen. En sja.... ook Juul heeft hier weer een paar lastige daagjes. Hij jengelt af en toe en wil veel knuffelen (niks mis mee hoor ). Tandjes! denk ik dan meteen... of: Sprongetje! Maar het is zoals Bix zegt.... soms heeft een kindje gewoon zijn of haar dag niet en betekent dat niet meer dan dat. Ik hoop voor je dat Saartje snel weer lekker slaapt.

Vicky; wat naar en zielig voor zo'n pasgeboren meisje! Zo hulpeloos en klein zijn ze nog dan he? Ik hoop maar dat het snel beter gaat. Enne... hoe is het met jou? Voel je je al mama? En hoe sta je er fysiek voor? Ik vind wel dat je snel weer achter die pc zit hoor! Ha ha, bij mij duurde dat volgens mij bijna twee weken, zo opengereten voelde ik me.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:33:25 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31585589
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:49 schreef bixister het volgende:

waaraan? was je het lenigst?
Euhm, neuh....
Ik werd daar niet echt heul serieus genomen. Meer zo van; och ja meiske, wat weet jij er nou van. Een voordeel was wel dat ik volgens de anderen wel erg relaxt met de bevalling omging. (Ja, nou, het is heus geen kabbelend water hoor, echt grote golven.... ) Nja, voor mij bij een volgende zwangerschap geen yoga meer.

Mayla, Hoi!
Vicky, wat een schrik! Hopelijk is Amber snel wat minder misselijk.
En Fuente, zoals hier boven al vaker gezegd is; ze is nog zo ienieminie. Af en toe een nachtje doorhalen is niet prettig maar gaat ook weer over. Succes hoor!!

[ Bericht 13% gewijzigd door Lishe op 20-10-2005 19:41:22 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:29:37 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31586737
Fuente, ik kan me eigenlijk ook alleen maar bij Bix aansluiten. De eerste maanden was het hier steeds zo dat als ik dacht dat er enige regelmaat te bespeuren viel, madam alles weer omgooide

Vicky, kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent! Lijkt me behoorlijk eng idd.

Mayla, welkom terug
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31587589
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:33 schreef Lishe het volgende:

[..]
Een voordeel was wel dat ik volgens de anderen wel erg relaxt met de bevalling omging. (Ja, nou, het is heus geen kabbelend water hoor, echt grote golven.... ) Nja, voor mij bij een volgende zwangerschap geen yoga meer.
Oh ja, ik was de enige in mijn yoga groep die voor het eerst een kindje kreeg, dus ik stond ook nogal onbevangen t.o.v. het hele gebeuren. En dan was ik ook nog eens de jongste...toch zou ik het de volgende keer wel weer doen, de yoga was wel leuk hier
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_31589539
belachelijk zeg lishe!!!!

vicky wat naar dat slijm opgeven van amber en dat ze er zo'n moeite mee had. dat misselijke de eerste dagen komt me wel bekend voor maar van dat slijm niet eigenlijk. sterkte ermee, hopelijk heeft ze er gauw helemaal geen last meer van!

mayla/luisa, wb en fijn dat noël 't zo goed doet! wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar een fotootje (of 2...).
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:08:03 #268
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31589646
Psst, over foto's gesproken, d'r ligt een muts in je mailbox Bix
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_31589771
aaaah! ik ga kiek'n!
pi_31590770
Thnx allemaal voor jullie reacties. Ik weet dat baby's zo jong als Sara hun ritme nog wel eens omgooien maar ik moet zeggen dat het me verbaasde omdat Sara sinds ze ingebakerd is zo'n heerlijk ritme had
Vanmiddag was echt zielig, ze was doodop en moest heel zielig huilen. Dus lekker bij mama gezeten en uiteindelijk ook nog een uurtje geslapen. Na d'r badje en d'r fles was ze helemaal munt en ze ronkt nu nog lekker in dr bedje.
Ach we zien wel waar het schip strandt, soms moet ik er nog een beetje aan wennen dat Sara niet 'programmeerbaar' is .
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:07:23 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_31599250
Fuente: herkenbaar hoor, had ik met Noa ook vaak in het begin. Op dat moment heb je zoiets van: oh, wat zielig en hoe moet dit nu' en een tijdje later ben je het vergeten omdat het weer goed gaat.
Als mijn man belde en Noa was aan het huilen was ik gestresst, als hij vijf minuten later belde als ze stil was geworden of gewoon sliep, was alles goed...

Even een vraagje hier...
Noa is nu ontzettend verkouden (groen slijm uit haar neus, hoesten met slijm, etc.) en ik vind het dan ook niet gek dat ze geen pap wil...ik had de melk al wat verdund maar goed, dat mocht niet baten.
Toch moet ze wat eten. Iemand tips? Zelfs drinken wil ze niet, nou...na een lange nacht (ze heeft hiervoor nog geen ontbijt gehad) heeft ze normaal onwijs veel honger!
Gisteren ook een luier met weinig en donkere urine, ze drinkt dus ook niet genoeg. Maar goed, als ze niets wil, wat kun je er dan aan doen?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:10:07 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31599296
nat washandje geven waar ze op kan sabbelen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:55:05 #273
45621 Suzanna
Mama van...
pi_31600160
Da's wel een idee als ze wakker wordt...alleen wordt alles dan nat en dat lijkt me weer heel koud brrr...

Ik vind het zo raar dat ze niet wil drinken, als ik verkouden ben wil ik toch ook gewoon drinken...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:57:44 #274
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31600206
Misschien heeft ze ook last van dr keel en doet slikken pijn? Dat zedaarom niet wil drinken...
Ze wil pap ook niet van een lepeltje?

Heb je iets van hoestdrank in huis? Misschien dat geven en na een tijdje nog eens proberen?
©Dumbo
pi_31600245
Suzanna, het klinkt idd als keelpijn. Dit heb ik ook eerder met Benthe gehad. Vast voedsel wilde ze wel. Probeer een beetje fruit bijvoorbeeld. Of vries was diksap in en geef dit als ijsje. Verzacht overigens ook de keel.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:15:22 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31600568
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:49 schreef bixister het volgende:
suzanna, leuk dat 't zo goed gaat met noa (afgezien van de verkoudheid maar hopelijk is die snel weer voorbij). en wat die melk betreft: wat tex zegt. ik heb piet na z'n eerste verjaardag nog wel een tijdje nutrilon3 gegeven hoor, en dat langzamerhand aangevuld/vervangen door gewone melk. (hij vond die smaak eerst niet zo, dus hebben we 't eerst een tijd gemengd met nutrilon).
Hoe deed jij dat eigenlijk met de temperatuur? Noah krijgt nu altijd warme melk, maar straks moet ie het gewoon koud drinken lijkt me. Hij 'moet' (van het CB) nu ook melk bij zn brood uit een bekertje (vertikt ie trouwens ) en dan zat ik ook al te twijfelen, warm of koud? Hij wilde het allebei niet, dus toch maar warm blijven proberen omdat ie dat gewend is.

Noah heeft het sowieso niet zo op koud trouwens. Yoghurt na het eten vindt ie wel heel lekker, maar de eerste happen is het wel even wennen dat het koud is na zn warme hap
©Dumbo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:15:57 #277
105888 renzell
pi_31600581
Heel herkenbaar Fuente. Soms stippel je alles zo goed uit dat je er helemaal niet op rekent dat een baby ook maar een mens is en inderdaad niet programmeerbaar.

Ach klein verkouden Noa'tje, beterschap hoor.
pi_31600679
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:15 schreef texelonia het volgende:

[..]

Hoe deed jij dat eigenlijk met de temperatuur? Noah krijgt nu altijd warme melk, maar straks moet ie het gewoon koud drinken lijkt me. Hij 'moet' (van het CB) nu ook melk bij zn brood uit een bekertje (vertikt ie trouwens ) en dan zat ik ook al te twijfelen, warm of koud? Hij wilde het allebei niet, dus toch maar warm blijven proberen omdat ie dat gewend is.

Noah heeft het sowieso niet zo op koud trouwens. Yoghurt na het eten vindt ie wel heel lekker, maar de eerste happen is het wel even wennen dat het koud is na zn warme hap
Ik kan zelf heel moeilijk tegen koud op mijn maag. Meestal doe ik drinken of yoghurt ofzo uit de koelkast halen en laat het even staan. Dan is het in iedergeval niet zo koud meer.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:55:50 #279
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31601410
quote:

[..]

F*ck het CB! Noah is nog geen jaar, en drinken uit een bekertje is best moeilijk! Op mijn werk beginnen we pas met drinken uit een beker als de kindjes ruim een jaar zijn (ook uit praktische overwegingen) Zolang ze het nog niet kunnen drinken ze sap (diksap) uit een tuitbeker en 'flessemelk' gewoon uit de fles. Het belangrijkste is dat hij genoeg vocht cq voeding binnenkrijgt. En met melk doen we eerst half melk hafl voeding en dan de melk niet opwarmen, het is dan dus al lauw. De hoeveelheid melk wordt steeds wat meer en zo wennen ze aan de kou en aan de smaak. Ow en dus ook maar één verandering per keer, dus eerst melk in een tuit en pas als ze het goed drinken over op een beker.

Sorry voor mijn retirade maar ik wordt altijd zo moe van die moet-adviezen van het cb, ben benieuwd hoe dat straks bij mij gaat
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_31602239
quote:

ik gaf 'm alleen koude (gewone) melk bij 't brood, in een tuitbeker. waar hij nog op andere momenten melk kreeg (pap 's ochtends bijvoorbeeld) kreeg hij 't gewoon warm uit een flesje. het mengen gold alleen voor die warme melk. de koude melk dronk hij eerst heel slecht en dan gaf ik altijd na het brood nog een warme fles, zodat die koude gewoon alleen voor 't oefenen was. maar langzamerhand ging dat steeds beter en hoefde hij dus steeds minder warme melk erachteraan. heel af en toe krijgt ie nog wel es een flesje warme melk na de lunch, als ie z'n melk slecht gedronken heeft. vindt ie heerlijk.

anna is ook nog niet onverdeeld enthousiast over de yoghurt na 't warme eten: te koud en te zuur! maar we houden toch nog maar even vol, ik ben er bij piet toen vrij snel toch maar wat roosvicee door gaan doen en daar heb ik achteraf een beetje spijt van. hoop dat anna over een tijdje wel graag ongezoete yoghurt eet.
pi_31602818
vlos is vandaag geweest. we zaten er gisteravond helemaal doorheen. Amber blijft maar spugen. Blijkt dat ze wat last heeft van wat reflux en ze heeft darmkrampjes. Hadden vanmorgen wel even een huilmomentje samen, we wisten het even niet meer.

Gaan nu ABC dolfius en Nutriton halen... hopen dat dat helpt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:15:37 #282
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31603095
Ach gossie het kleine wichie, hopelijk slaat het abc snel aan

Uit de beker drinken mijn ammahoela, proberen het hier wel alleen totaal geen succes dus gaat het hier nog echt spelenderwijs met af en toe een slok uit mama haar kopje.

Als je echt wil gaan oefenen doe het dan met yoghurt of zo dat is niet zo dun.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:25:53 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31603272
Dank Rottdog
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:52:12 #284
43556 miss_dynastie
pi_31603773
Ach, arme Amber. Sterkte ermee
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:45:02 #285
81992 Githa
pi_31605940
Vicky wat is dat dan moeilijk he...hopenlijk helpt het snel voor de kleine Amber
Sterkte!

Jordy, krijgt hier zijn flesvoeding tussen de middag niet opgewarmd maar het vliegt er in hoor wanneer moeten ze dan met melk gaan beginnen tex?
Drinkbeker is hier geen probleem, maar een gewone beker zie ik ook nog niet gebeuren hoor jah, een slokje van mama gaat nog wel, maar hij wil zo driftig drinken en natuurlijk alles zelf vasthouden dat de inhoud al op de grond ligt voor het maar in de buurt van zijn mondje is geweest
Ik voel er ook helemaal geen haast bij overigens alles op zijn tijd

en Noah je bent al zo snel met alles, ik vind je super knap hoor
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:11:34 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31606505
Noah drinkt sap uit een antilekbeker en dat gaat prima. Melk wilde hij daar niet uit, dus hebben we die beker voor de sap gelaten en een andere beker gekozen voor de melk. Dat is dus idd een tuitbekertje, maar ook daar wil ie het niet uit drinken. Een gewone beker lukt écht nog niet Maar het CB wil dat ie steeds minder flesjes krijgt. De pap 's ochtends moet ie eigenlijk ook van een lepeltje krijgen van hun, maar dat krijgt ie lekker ook nog uit een fles

Bix, Noah krijgt nu meestal vruchtenyoghurt (zonder suiker) ofzow. Of gewone met roosvicée idd. Zonder iets vindt ie echt niet lekker. Maar goed, ik eet ook geen yoghurt zonder suiker of iets anders dus waarom hij dan wel...?

Githa wat bedoel je met "wanneer ze met melk moeten beginnen"? Gewone melk ipv poeder mogen ze vanaf 1 jaar. En toen Noah 9 maanden was zeiden ze bij het CB dat ik de halve fles melk die hij na zn brood nog kreeg, dus in een bekertje kon geven, zodat ie dus weer een flesje minder krijgt.

Het CB is bij mij ook echt niet heilig trouwens hoor Maar als zij zoiets voorstellen dan probeer ik het gewoon (sommige dingen dan ), en als het niet gaat dan gaat het niet
©Dumbo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:19:14 #287
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31606670
Vicky wat zielig voor Amber (en jou/jullie) Hopelijk helpen de nieuwe middeltjes snel!
©Dumbo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:40:45 #288
45621 Suzanna
Mama van...
pi_31609550
Bedankt voor de adviezen! Ik denk dat ze inderdaad een zeer keeltje heeft, gelukkig lukte het later wel om een flesje dunne pap te geven, dat vond ze erg lekker zelfs (wel wat moeite, het ging niet achter elkaar, maar wel opgekregen zelfs ).

's middags heb ik haar een ijsje gegeven, dat ging goed en een fruithapje ging er zelfs ook nog in. Avondeten ook redelijk opgegeten dus al met al valt het allemaal nogal mee gelukkig. Ze was wel zielig in bed, ze kan dan écht niet slapen, waarschijnlijk vanwege haar neus o.i.d. Die zuig ik leeg etc, (met een neuszuigertje ) met veel moeite maar het helpt toch niet alles.
Ach, ze blijven huilerig als ze niet lekker zijn he...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:28:06 #289
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31611681
Mijn kind is zo leuk! Ik lig echt continu in een deuk om hem
We kijken 's avonds vaak The Nanny, en het maakt niet uit waar Noah mee bezig is, zodra hij de begintune hoort moet ie meteen kijken! Vandaag zat ie op schoot met de touwtjes van de capuchon van mijn trui te spelen (O+), dat beginliedje begint, dat touwtje blijft strak tussen zijn handjes gespannen, maar meneer kijkt alleen maar naar de tv. Tot het afgelopen was, dan gaat ie weer verder

Hij had vanavond ook een soort driftbui Hij had net eten gehad, en toen gingen wij eten. Hij wil dan perse ook eten en probeert er ook bij te komen enzow. Wij elke keer zeggen Nee dat mag niet, en hem wegzetten bij speelgoed ofzow. Nou hij was echt zo boos en driftig en hij verslikte zich er zelfs in. Maar goed, de aanhouder wint, en toen we bijna klaar waren met eten zat ie toch lief te spelen met z'n speelgoed
©Dumbo
pi_31611973
-weer onder de naam van vriendjelief-
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:41:22 #291
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31612005
Ambertje toch....
Noa toch wat binnen gekregen. Gelukkig maar Suzanna!
Lieve kleine dametjes, hopelijk gaat het snel beter met jullie.
En Tex, genieten van je kindje is zo fijn! Gisteren stond ik even in de tuin, en ik keek door de schuifpui naar Luuke. Die zat met haar handjes in haar gezicht te kriebelen en te gieren van het lachen om haarzelf..... O, o, wat een poppie!
pi_31613573
leuk he als je ziet hoeveel lol / interesse zo'n kleintje ergens in kan hebben. ik vind 't ook zo geweldig om met anna 'grapjes' te maken, en hoe ze 't dan kan uitschateren. vooral 's avonds na 't bad hebben we altijd zo'n schik voor de spiegel, dan moet ze heel erg om mij lachen en ik weer om haar, etc.

suzanna, fijn dat noa toch wat gedronken heeft. misschien dat melk op zo'n moment ook niet het fijnste drankje voor haar is (want het stimuleert slijmvorming). dus water of roosvicee is dan denk ik fijner voor haar keeltje. maar hopelijk heeft ze er morgen al wat minder last van. oja en neus uitzuigen doe ik eigenlijk nooit, wel vrij regelmatig neussprayen, zodat 't wat open blijft. en daarmee maak je de kans dat 't uitloopt op een oorontsteking ook kleiner is mij verteld.

vicky, 't is ook allemaal niet niks, zo'n klein wurmpie om voor te zorgen en dan heeft ze ook nog es meteen last van misselijkheid en krampjes. hopelijk werkt de nutriton snel (geef je borstvoeding eigenlijk?) en blijft die wat dikkere melk dan beter zitten. en die ABC dophilus heb ik ook veel positieve verhalen over gehoord. succes ermee!
pi_31621618
Gisteren helemaal in een deuk gelegen om Isis. Ze krijgt van mij soms het laatste slokje uit mijn glas en nu zaten we bij mijn ouders wat te drinken en Isis deed meteen dr mond open als ik zelf klaar was met drinken en toen het glas niet naar haar toe kwam ging de tong naar buiten en boog ze voorover naar het glas. Super grappig om te zien.

Isis is dus ondertussen ruim 8 maand maar een broodje eten is hier nog steeds een probleem en echt niet leuk om mee bezig te zijn.
Ze vind het wel lekker , maar ik heb het idee (en mijn moeder nu ook) dat ze er niet klaar voor is.
Broodje in dr mond en ze sabbelt er alleen maar op waardoor het vaak in de buurt van haar keel blijft hangen en ze er bijna in stikt. Voordat mevrouw ook een broodje op heeft zijn we minimaal een uur verder als ze tussendoor al niet in slaap is gevallen. Maw. het broodje is best eng om te geven en sinds een paar dagen ben ik er ook weer mee gestopt en dacht zelf om het over een paar weken maar weer te proberen. Maar hoe ging dat bij jullie?
Want rijstwafeltjes en babykoekjes vind ze ook lekker en krijgt ze zonder problemen weg. Het brood is niet vers. Misschien een optie om het brood nog even te roosteren van te voren?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:53:13 #294
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31621738
Xanthe, wij hadden hetzelfde probleem met Luuke. Zij kokhalsde en stikte bijna. N.a.v. tips hier hebben we haar steeds een korstje in de hand gegeven. Raar, maar het hielp echt! Ze sabbelde erop en at ook echt stukjes ervan op, zonder probleem. Verder hebben we er toen even geen aandacht aan besteed. Mevrouwtje eet nu brood als de beste! Veel succes hoor!!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:14:54 #295
105888 renzell
pi_31621821
Vicky; hoe is het vandaag?
Sterkte met je kleine wurm. Hopelijk gaat het beter.

Luuke en Noahtje!

Meneer hier heeft ontdekt dat dat ding waar steeds die melk uitkomt (borst in dit geval), in wezen een behoorlijk interessant onderzoeksobject is. Als ie genoeg gedronken heeft, bestudeerd ie het dat ook met grote precisie. Hmmmmm, dat dingetje daar, dat zou er in principe af moetn kunnen.... dussss.... draaien maar! AUW Julius, AUW! Heeeee, dat is grappig! Ik draai, mama schreeuwt. Hmmm, nog een keer proberen. AUW Julius, niet doen. Hee, dit is echt een leuk spel! Trouwens... hoe kan het dat daar altijd melk uitkomt? Ik zie helemaal geen melk! Eens even kijken hoor.... waar is de melk? (schudt aan tiet...) Hmmmm, vreemd. Even zuigen.... Ja hoor, toch melk! Gek. Toch weer even schudden.... Nee hoor, geen melk te zien.
Kindjes kunnen zo lief zijn!
pi_31621840
Lishe hoelang hebben jullie daarna gewacht tot je weer brood gaf?
Isis stikt er dus ook bijna in. Was met 6 maand al begonnen op aanraden van het CB en toen hadden we dit probleem ook al. Dus de laatste keer dacht ik nog van het zal er dan zeker bij horen? Maar toen mijn moeder ook zei dat ze het te eng vond omdat Isis er bijna in stikt en je dus echt steeds stukjes brood uit dr keel moet vissen ben ik toch weer gestopt.
Korstjes van brood gaan dus wel goed hier , vind ze ook lekker. Nou vind ze eigenlijk alles wel lekker , behalve gepureerd voedsel.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:25:50 #297
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31622263
Haha, wat lijken ze op elkaar dan! Luuke eet ook geen 'pureetjes' met stukjes. Wel stukjes, en potjes zonder stukjes. Maar een comninatie van beide krijg ik er niet in.
Wij hebben gewoon gewacht tot ik weer wat zekerder werd en zonder angst stukjes durfde te geven. Gewoon een beetje op gevoel dus. Ik probeer me nu zo min mogelijk zorgen te maken om haar eetgedrag. Ooit eet ze alles. (Hoop ik. Denk ik)

En Julius de pulius... Leuk speelgoed he? Als we in bad gaan is het voor Luukie nog steeds een gelifd studieobject. Geniet lekker verder van het kleine meneertje Renzell.
pi_31625498
Wat een zalige nacht hebben wij gehad zeg. Amber wilde niet alles van haar flesje gisteravond en werd na een uurtje of 2 wakker. We hebben haar toen weer wat gegeven en dat ging er ook niet helemaal in maar genoeg om weer in slaap te vallen. Ze heeft van 1.15 tot 3.40 en van 4.20 tot 8.15 uur geslapen!! En wij dus ook!

Ze houdt nu alle voeding netjes binnen... geeft wel een mondje terug maar meer niet. Ze valt zelfs in slaap tijdens de voeding. Ze moet wat kracht zetten om te drinken maar het gaat hartstikke goed. Ze doet ongeveer een half uurtje over de voeding.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:36:09 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31625766
Luuke en Julius

Vicky wat fijn dat het weer wat beter gaat met Amber!
©Dumbo
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:07:59 #300
81992 Githa
pi_31626438
VicKy, wat fijn dat het beter gaat!

Julius je bent een nieuwsgierig mannetje hoor ik wel

Jordy is gister mee uit eten geweest en het ging harstikke goed We gingen met de hele familie naar een wokrestaurant, dus aandacht genoeg voor hem, maar als optie was er nog een grote speelkamer met zithoek, grote TV, playstation en een duplo bak ohw en de vijver met waterval trekt ook wel zijn aandacht

Ging dus gewoon geweldig, Jordy kon lekker meehappen van boontjes, broccoli en al dat soort spul We hebben hem niet gehoord.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:26:22 #301
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31626832
Githa wat leuk!
Zoiets is voor ons misschien ook wel een idee. Ik zit er al een tijdje over te denken om rond Noah's eerste verjaardag mn oudersmee uit eten te nemen als soort bedankje voor alle hulp enzow. Maar zit steeds te piekeren of ik nou wel of niet Noah mee zou nemen... Hij is op zich wel makkelijk, maar de hele tijd braaf op een stoel zitten zie ik nou ook weer niet gebeuren..

Was dit een speciaal op kinderen gericht restaurant, vanwege de duplo en playstation enzow?
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')