abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:43:39 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31367712
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:04 schreef bixister het volgende:
het is hier ook een aantal keren drama geweest met dat afbouwen renzell, zie evt. ook het inbakertopic, daar heb ik er geloof ik wel wat over opgeschreven. maar bij ons heeft de combisleeper uiteindelijk uitkomst geboden. zo'n slaapzak met mouwtjes eraanvast.
Ik zag trouwens dat Prenatal (volgens mij) tegenwoordig ook slaapzakken met uitritsbare mouwen verkoopt. (voor een veel lagere prijs dan de combi-sleeper).

Misschien tipje voor sommigen

edit: gevonden, idd bij Prenatal EUR 12.99 en in 70,90 of 110 cm verkrijgbaar.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31367834
ja, maar die combisleeper heeft van die stijvige mouwtjes, en dat is nou net wat 'm zo inbaker-achtig maakt volgens mij.
pi_31367870
ah zie nu pas je plaatje, misschien zijn dit ook wel stijvige mouwtjes!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:50:29 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31367927
Ik heb ze niet in 't echt gezien, alleen in een foldertje. Maar ik vond 't er allemaal wel handig uitzien
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31368647
anna groeit bijna uit haar 80cm-combisleeper, dus ik ga zeker es kijken bij prenatal. het gaat trouwens prima met 'r. ze is (nog?) niet ziek hoor, maar ik ben dus wel erg alert op die mogelijke besmetting met die darm-ontstekende parasiet. hoop echt dat ie aan onze deur voorbij gaat. ze kruipt/tijgert tegenwoordig heel snel precies naar waar ze wezen wil. en ze vindt 't heerlijk! ook om met ander speelgoed te spelen. vooral speelgoed van piet vindt ze reuze-interessant natuurlijk. voordeel: die kan nu héél goed helpen om al het speelgoed waar anna niet mee mag op te bergen zodra anna 'de vloer op' gaat.

die yoram met z'n 6 tanden! en qua bewegen (en mamazeggen!) is hij ook snel zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:42:18 #156
81992 Githa
pi_31369585
yoram is zeker een vluggertje hij heeft er zin in .... harstikke knap hoor

Anna, dan wordt maar niet ziek ook
Jordy wil al even niet meer in die 80 cm zakken, vond hij veel te krap worden. Hij heeft graag de ruimte denk ik in tegenstelling tot veel andere kindjes hier.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:50:26 #157
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31369893
Een echte man dus, Githa
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:59:57 #158
81992 Githa
pi_31370250
Ooohw, dus Jordy is niet alleen Noah heeft ook graag de ruimte.
Mijn ventje is een echte man
pi_31376197
Isis slaapt met een romper zonder mouwtjes , pyama met mouwtjes en een slaapzak met mouwtjes van dubbele fleece stof en heeft een kamer die rond de 15 graden is.
Te warm is gevaarlijker dan te koud (harte moet erg veel werk doen als het te warm is en daar zouden ze aan kunnen overlijden zei het CB) , als het te koud zou zijn zouden ze dat wel laten weten (huilen).
De slaapzakjes met afritsbare mouwtjes zijn op zich wel handig , maar als je een duimzuigertje hebt zoals Isis , dan niet. Ze kan haar armpjes niet meer bewegen erin en dus ook geen duim in haar mondje steken en dan word het brullen.
pi_31376222
Lastig is dat he? Die kleding 's nachts. Sara heeft 's nachts een rompertje, dun pyjamaatje, inbakerdoek en lakentje met dun dekentje. En overdag een katoenen truitje (zonder broek in bed) met hetzelfde bovenstaande. En volgens mij is het zo goed. Maar in de winter ga ik vast weer twijfelen, als het echt kouder wordt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:08:48 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31376334
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Githa het volgende:
Ooohw, dus Jordy is niet alleen Noah heeft ook graag de ruimte.
Mijn ventje is een echte man
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik het typisch iets voor mannen vindt dat ze de ruimte nodig hebben (in bed) Noah slaapt nog prima in zn 80cm slaapzakje
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 08:23:40 #162
81992 Githa
pi_31376502
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:08 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik het typisch iets voor mannen vindt dat ze de ruimte nodig hebben (in bed) Noah slaapt nog prima in zn 80cm slaapzakje
Ohw, hahaha

Noah, watjuh....80 cm!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:13:49 #163
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31377122
Ik weet nog dat jij dat schreef Bix, over die combisleeper, maar toen ik gister bij Prenatal was, leek het me zo vervelend liggen voor Julius. Had het misschien toch moeten doen. Maar goed, eerst maar eens rustig proberen of het zo ook lukt. Zoals gezegd; we hebben geen haast. Ik ga het gewoon iedere dag 1 keer proberen. Als ie over een maand ofzo maar zonder het inbakeren kan, want dan vind ik het wel echt een beetje eng worden geloof ik.
renzell gaat overigens wel nog even het inbakertopic checken...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:15:27 #164
105888 renzell
pi_31377153
stomme is namelijk ook dat ik dus net gister een trappelzakje heb gekocht, dus ook qua geld wil ik het eerst maar even proberen met deze en niet meteen al opgeven
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:31:16 #165
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_31378564
ik ging voor die slaapzak kijken, uitverkocht behalve dab 70 cm, daar krijg ik maxim echt niet meer in gepropt heb nu een lekkere dikke slaapzap gekocht bij c&a zonder mouwen, doe hem een pyjamaatje aan en een romper evt met lange mouwen als het echt koud is.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 11:42:39 #166
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31405335
Martineke, hoe is het bij jullie? Veel last van vermoeidheid of valt het mee? Kan me voorstellen dat zwanger zijn met zo'n kleine erbij best pittig is!. En Maximmeke, went die goed in het nieuwe huis? Nja, vast wel, grote broers zijn hartstikke stoer toch?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:17:35 #167
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_31409398
ja gaat eigenlijk prima hier, ben zwanger maar merk er niks van het is dat ik morgen mag beginnen met piesen voor mvm anders zou ik t niet geloven denk ik ben dus niet moe ook maar goed ook he

met maximmeke (grappig zo, ik noem hem altijd siempie) gaat t prima in het nieuwe huis, hij heeft lekker de ruimte nu om lekker te doerakken. wat hij dan ook echt wel doet.
gooit alles uit mandjes van de tafel, zn eigen speelgoed verspreid door heel de kamer, prullenbak omver gooien als hij de kans krijgt. volle flessen omgooien ook heel leuk iets om te doen. aan de vaatwasser gaan hangen en proberen dat rek eruit te krijgen als mama hem leeg maakt. aan de knopjes van de dvd speler gaan zitten, zich omhoog hijsen aan tvmeubel en dan gaan slaan op de tv. wat een mannetje 2 dagen terug moest ik best lachen (t was eik niet grappig) hij hijst zich omhoog aan een keukenkastje en pakt het deurtje bij dat handvat vast, maar zon deurtje zwiepert open als je eraan gaat hangen daar ging hij dus, gelukkig viel hij op de mat ipv op de tegels maar toch, het had behoorlijk pijn kunnen doen. maar t was wel komisch om te zien

ik las ergens dat Luuke ook al van die leuke streken heeft, lief hoor

en wat een schatje zeg Luuke met staartjes *zwijmel*
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:11:12 #168
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31432816
Ik weet dat veel mensen de "Oei ik groei"-sprongetjes maar onzin vinden, maar toch heeft Noah echt weer een sprongetje Meestal staat het boek in de kast een beetje stof te vangen, maar eens in de zoveel tijd, als Noah weer eens strontvervelend is en ik echt niet meer weet wat ik met hem aan moet Dan herinner ik mij dat boek in de kast weer en dan blader ik even naar het juiste hoofstuk en dan blijkt er toch veel te kloppen. En allemaalandere dingetjes waarvan ik nooit had gedacht dat het daarnmee te maken zou hebben.

Ik dacht eigenlijk dat Noah ons aan het uittesten was, maar het leek me al zo vroeg eigenlijk. Hij wil alleen maar dingen die niet mogen. Dus ik roep de hele dag "Nee!" en Noah 'huilt' zo'n beetje de hele dag Hij wil ook de hele dag bij mij, als ik ook maar een paar meter uit zijn buurt loop (maar dus wel in dezelfde kamer) dan begint ie al te gillen/huilen. Vermoeiend... Maar goed, ik verheug me nu al op de nieuwe dingen die hij straks weer kan!

Oh en hij knarsetandt! Zo irritant! Zit ie heel lief op schoot tv te kijken hoor je hem knarsetanden. Is dat niet slecht voor zn tandjes? Zijn na veel pijn en moeite die tandjes doorgekomen, zijn ze straks alweer weg gesleten Ik stop er nu meestal maar een speen in of ik geef hem een koekje ofzow....
©Dumbo
pi_31433426
Hebben jullie ook gehad dat jullie babietjes ontzettend veel sliepen na hun inenting?

Ze heeft gisteren haar eerste prikje gehad en gisteren heeft ze al heel veel geslapen en nu slaapt ze ook al zeker 2 uur. En nog wel in haar bedje ook, iets wat ze normaal gesproken nooit wil overdag...

Ze heeft geen koorts ofzo en als ze wakker is is ze ook wel gewoon vrolijk, dus ik denk niet dat ze zich niet lekker voelt.

Ik ben wel al 2 keer naar boven geweest om even een speentje te geven, maar daarna slaapt ze gewoon weer verder. En vanmorgen heb ik haar om 8 uur maar wakker gemaakt voor een flesje.
Ik weet gewoon niet wat ik met m'n tijd aanmoet

Ik had nog wel bijna bonje op het CB trouwens, maar dat schijnt normaal te zijn toch? Ik hoorde tenminste van mijn moeder da, toen zij er kwam met mij en daarvoor ook met m'n broer, dat 't ook nooit goed was wat je deed. En dat is al 30 jaar geleden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_31433594
dat van het CB hoor ik ook heel vaak ja... ook van mijn moeder...

ik heb er echt nog nooit last van gehad, maar het CB waar ik zit is ook echt heel relaxed.. ze luisteren echt en nemen het advies en tips van de moeders echt over.. en als hun iets zeggen waar ik het niet mee eens ben dan zeg ik dat en kijken we samen naar een andere oplossing.. echt super! ze zegt ook altijd dat moeders eigenlijk niks verkeerds kunnen doen aangezien zij het beste weten hoe ze voor hun eigen kind moeten zorgen en zij het beste aanvoelen wat er is...

Dylan zit ook duidelijk in een sprongetje en ook ik kijk dan altijd even in de "oei ik groei" en bij Dylan kloppen ze eigenlijk ook altijd wel...
Hij wil tegenwoordig heel moeilijk slapen overdag, hij vind het veel te leuk om alles mee te maken! En hij wil zn flesjes niet meer drinken, of iig erg moeilijk.. hij houdt alleen van al het eten wat wij eten.. groente, fruit en verslaafd aan brood met boter!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:55:36 #171
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31433919
Fijn Martineke, geen vermoeidheid! En Maxim aan een keukendeurtje, hahaha!
Dat slapen is hier nooit gebeurt zo Igaraine, maar wel fijn. Zo heeft ze zo min mogelijk last. En die zeeen van tijd... heerlijk.
Dylan en Daan, hoi! Ik ben wel jaloers op die eter van jullie, hier krijg ik er geen fatsoenlijk avondeten in. (Jajaaaa, na het brood-gebeuren is nu het avondeten hier onderwerp van de dag... pfff).
Tex, dat 'huilen' herken ik wel. Om moedeloos van te worden. Ik heb er soms best moeite mee om op zulke dagen een 'vrolijke moeder' te zijn. Gelukkig gaat het weer over, heeft Oei ik Groei dus toch gelijk .
Goeie verhalen over het CB zijn fijn om te lezen! Ik belde gisteren ivm met een afspraak, zegt die mevrouw aan de telefoon; "O, hier staat dat uw dochter ook nog een gehoortest moet. Normaal krijgen ze dat gewoon bij de geboorte hoor!". O?? En waarom weet ik daar niks van dan?? "Hmmm, ik zie hier dat het nog wel kan, maar het is wel een aflopende zaak (???)". Alsof het mijn schuld is?? Had ik dat zelf aan moeten geven en moeten plannen? Nee toch?
pi_31434150
Nee Lishe, lijkt me niet dat je daar zelf achter aan moet rennen.. de gehoortest bij Dylan is allemaal ook vanuit het CB gedaan en daar werd gewoon contact over opgenomen. misschien zijn ze Luuke wel perongeluk vergeten en proberen ze dat nu bij jou in de schoenen te schuiven ofzo? Ik weet het ook niet, maar tis iig niet jouw schuld hoor.. vooral in het begin denk je niet aan zulke dingen!

Eigenlijk eet Dylan best veel.. hij is nu 8 maanden en hij eet sochtendsvroeg (07.00) een flesje en dan gaat ie weer terug naar bed. Dan word ie rond 08.30/09.00 weer wakker en krijgt ie een boterham zonder korstjes met boter. Dan om 10.30 een stuk fruit, om 12.30 2 boterhammen en om 15.00 weer een stuk fruit. Dan savonds rond 18.00 groente en een toetje en dan om 21.30 weer een fles.

Is dat goed? Of is dat veel te veel? Ik moet eerlijk zeggen dat het erin gaat als koek!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:24:29 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31434694
Ja daar ga ik ook maar vanuit. Was gewoon pissig van het gevoel dat ze me gaven. En dat zal ik ze nog wel vertellen bij de test ook. (Met mijn kind is ook mijn 'iklaatmenietopmijndakzitten' geboren )
Wat het eten betreft, volgens mij is het bij elk kind anders;
Luuke krijgt rond 7.00 een fles
Om 10.00 een fruithap en om
11.00 weer een fles. Daar na maakt ze een lange slaap van 2 uur.
rond 13.00 een boterham zonder korstjes met smeerkaas/leverpastei.
om 16.oo een soepstengel
en 's avonds een potje.
19.00 nog een fles.
Omdat Dylan 's middags geen fles heeft, heft dat weer die boterhammen op, toch? Ik doe gewoon maar wat. Al die verschillende adviezen... Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Met dit schema heeft ze een goed ritme en is ze vrolijk. Punt.
pi_31435021
Zoals Lishe zegt, ieder kindje is toch anders en lijkt me ook niets fout in zitten... Schema Benthe (bijna 11 maanden)
7.00 uur melk (200 cc) met smulpap
09.00 uur fruithap
11.00 uur boterham en fles melk (200 cc)
15.00 uur vlaflip
17.30 uur potje (soms prakkie uit moeders gaarkeuken) en een toetje
19.30 uur fles melk (200 cc)
ergens tussendoor krijgt ze ook water en een Nijntje koekje
pi_31435469
Igraine.
Hanne slaapt ook meer na een prik hoor.

[edit] ff gezocht..

Milde bijwerkingen:
50% van de kinderen heeft de eerste 24 tot 48 uur koorts, is huilerig, slaapt meer en heeft pijn in het beentje.
W ~ H ~ T
pi_31435822
Oja.

Hanne is woensdag ook weer "gekeurd".
Gewicht was 6970 gr. en lengte is 61,3cm.
En ze heeft haar derde prikje gehad.

Grafiekje

Mel hoe was het met Yoram op het CB?
W ~ H ~ T
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:54:11 #177
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31440185
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:55 schreef Lishe het volgende:
Tex, dat 'huilen' herken ik wel. Om moedeloos van te worden. Ik heb er soms best moeite mee om op zulke dagen een 'vrolijke moeder' te zijn. Gelukkig gaat het weer over, heeft Oei ik Groei dus toch gelijk .
Vooral omdat de nachten afgelopen week ook nogal dramatisch waren door het doorkomen van tandjes, kon ik er igenlijk al helemaal slecht tegen Gelukkig slaapt ie sinds 2 nachten weer goed dus dat scheelt in elk geval alweer!
'Normaal' kan ik er de laatste tijd redelijk goed tegen vind ik zelf, maar als het echt de hele dag alleen maar is, dan word je er wel eens moe van en raakt mijn geduld een beetje op

Sinds 1 januari dit jaar zijn ze begonnen met een nieuwe gehoordtest die ze vlak na de geboorte krijgen. Misschien dat er daar iets mis mee is gegaan omdat het nog nieuw was..?
Noah moet ook nog zn gehoortest krijgen, maar die krijgt de oude dus rond 9 maanden. Nu is ie inmiddels al bijna 10 maanden en heb nog niks gehoord, maar ze hadden al gezegd dat het langer kon duren vanwege zomerdrukte...
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:33:00 #178
81992 Githa
pi_31443825
Hier ook wel eens moeite om mijn geduld te bewaren en vooral deze periode met de continue pijn in mijn rug.
Jordy is een klein driftkikkertje als hij zijn zin niet krijgt en kan dat nog behoorlijk lang volhouden ook maar als ik hem boos aankijk en ik krijg dan een dikke vette ohw-ohw-mama-is-boos-smile dan smelt je toch wel weer

Daan, als hij het graag lust lekker laten eten joh
Jordy eet nu
07.00u melk 200ml
10.00u fruit
12.30u boterham en melk 100ml
16.00u soepstengel
17.30u avond eten met een toetje
19.30/20.00u melk 200 ml
Maar ik zat er vanmiddag nog over te twijfelen of ik hem s'middags niet beter 2 boterhammen kan geven. Hij is altijd zo boos als het weer op is en het is ook echt binnen 2 min. weg!
Ik had het nog gevraagd bij het CB maar daar zeiden ze dat hij pas honger had wanneer zijn gewicht zou zakken vind ik persoonlijk wat laat maar goed
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:02:52 #179
105888 renzell
pi_31444655
Nou Githa, ik heb niet echt veel verstand van baby's en hoeveelheden voedsel die ze tot zich moeten krijgen, maar twee boterhammen lijkt me echt niet te veel. Daarna duurt het toch best lang voor ie weer iets krijgt, dus ik kan me voorstellen dat ie met 1 na een paar uur alweer trek krijgt.

Ik ben vandaag met Juul naar mijn moeder in Rotterdam geweest en ik heb van haar en m'n oma een heeeeeeeele coole kinderstoel gekregen! Zomaar even spontaan. Echt te gek. Zo'n ouderwetse jaren 50 stoel, echt mooi. Ik ben er heel blij mee. Nu alleen nog zo'n verkleinding, want hier kan ie nog lang niet goed in zitten.

Trouwens, als ik nu al die schema's zie, ben ik toch blij dat Juul nog lekker aan de borst is. Vijf keer per dag voeden en verder krijgt ie 's ochtends fruit en 's middags groenten, maar verder gaat de puzzel voorlopig nog even niet.

Igraine: Juul sliep ook steeds heeeeeeeel veel na een prik. Echt niet normaal veel.

Daantje: , lang niet gesproken! Alles ok met jou en je kleine man?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:06:19 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31444752
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:33 schreef Githa het volgende:
maar als ik hem boos aankijk en ik krijg dan een dikke vette ohw-ohw-mama-is-boos-smile dan smelt je toch wel weer
Die krijg ik nou nooit Het is of de "oh oh mama is boos wat ben ik nu zielig-huiltje" of de "hihi mama is boos wat een leuk spelletje laat ik gewoon doorgaan ondeugende glimlach"
©Dumbo
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:24:37 #181
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_31445263
Maxim deed vandaag voor het eerst met liedje "klap eens in je handjes blij blij blij, op je boze bolletje allebei",. zn handjes tijdens klappen op zn boze bolletje volgorde klopt niet, maar hij deed t wel zo schattig
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:44:34 #182
81992 Githa
pi_31445880
Maxim wat stoer kun je dat Jordy ook niet even komen leren die begint te klappen als het liedje afgelopen is
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:49:16 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31446026
Noah kan überhaupt nog niet klappen Hij kan wel sinds een week of 2 "zwaaien"
©Dumbo
pi_31447458
anna zwaait nu ook. zo leuk!

en tex, zoals noah reageert op 'boze mama' doet piet 't ook nog steeds. en anna heeft nog niet zo vaak met die situatie te maken gehad, behalve dan als ze me pijn deed, en dan moet ze meestal ook lachen ja.
pi_31448273
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:02 schreef renzell het volgende:
Daantje: , lang niet gesproken! Alles ok met jou en je kleine man?
renzell
Hier alles helemaal goed! Ik ben de afgelopen tijd enorm druk geweest.. we willen volgend jaar gaan verhuizen, zijn op vakantie geweest naar Amerika en Dylan is iemand waar je je handjes aan vol hebt overdag.. maar ga proberen weer wat meer mee te lezen en te posten.

Ik ben deze week alleen thuis en verveel me rot!

Zit ook een beetje in een dipje, maar dat mail ik je wel als je het goed vind?!
En jij en je kleine stoere man? .. mennn wat een mooierd is het toch, die ogen
pi_31448322
Dank jullie wel voor de schema's.. weet ik iig dat ik niet hoef op te passen dat Dylan teveel eten krijgt ofzo, daar was ik ff bang voor.. en tis al zo'n spekbeer
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:47:44 #187
105888 renzell
pi_31449731
je hebt mail...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 05:31:35 #188
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31456228
Githa anders geef je Jordy wat rijstebloem door de melk en raakt hij wat meer verzadigt zeg maar.
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:34:52 #189
81992 Githa
pi_31456445
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 05:31 schreef Rottdog het volgende:
Githa anders geef je Jordy wat rijstebloem door de melk en raakt hij wat meer verzadigt zeg maar.
Dat heeft hij eigenlijk alleen maar bij de laatste fles, denk je dat rijstebloem door de middagfles beter is als nog een extra boterham dan ?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:57:21 #190
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31456757
Ik denk ook beter een extra boterham, ze moeten toch zo langzamerhand steeds meer van de flesjes af...?
©Dumbo
pi_31456864
Ik zou het ook niet weten.... Volgende week moeten we weer naar de APK toe, zal het eens vragen dan.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:56:38 #192
61800 Rottdog
pi_31463564
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 08:34 schreef Githa het volgende:

[..]

Dat heeft hij eigenlijk alleen maar bij de laatste fles, denk je dat rijstebloem door de middagfles beter is als nog een extra boterham dan ?
Heeft hij echt honger dan, bedoelde alleen maar dat het iets zwaarder werd 1 schepje ofzo.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:43:44 #193
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31468976
Geef jij nog forte Githa? Rijstebloem is volgens mijn CB een nutteloze dikmaker, ik zou zelf ook een extra boterham geven, denk ik. 's Morgens en 's avonds geef ik een schep bambix door de fles.

Ik heb trouwens een hartstikke dik kind, en dat krijgt toch bijna niets. Dwz, drie flessen van 200 cc, 1 boterham, fruit en een warme hap. Verder allleen water tussendoor, en heel af en toe een cracker.
Wat ik ermee wil zeggen, je kunt er op deze leeftijd volgens mij niet zo heel veel aan sturen, het zal ook best een kwestie van bouw en aanleg zijn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 10:02:14 #194
81992 Githa
pi_31483297
Jah, Jordy zit nog steeds aan de forte.
Echte honger, ik weet het niet het kan ook zijn omdat hij het zo lekker vind, maar vandaar ook mijn twijfel. Zal ik een tweede boterham doen of is één voldoende.
Hij heeft zijn boterham altijd in no-time op en geeft dan duidelijk aan meer te willen. Het is idd zo dat de tijd tussen zijn boterham en zijn warme hap vrij lang is en vandaar ook die soepstengel daartussen.
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:17:14 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31483457
Anders doe je anderhalf
©Dumbo
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 10:39:02 #196
81992 Githa
pi_31483721
Maar maar maar... het was eigenlijk een vraag van Daan
Die wilde wete of twee boterhammen voor Dylan niet te veel was

Jordy lust altijd wel meer en ik heb het besluit genomen dat hij gewoon maar één boterham krijgt en mocht hij echt blijven jengelen na het eten hij er gewoon nog wat bij krijgt en we dat per keer bekijken
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:01:23 #197
61800 Rottdog
pi_31484061
Anders een broodje extra en die melk vervangen door gewone melk.
pi_31504932
Lastig is dat met dat eten he? Ik loop er bij Sara nou ook tegenaan. Mevrouw krijgt 5 flessen an 180 CC op een dag, Vorige week was het nog 170 CC. Maar als ze die 180 CC op heeft ligt ze nog minimaal een kwartier na te smakken en te zoeken, en is dan alleen maar rustig met speentje enzo. Ik vraag me dus af of ze er wel genoeg aan heeft. Maar ja, ze is 'pas' 7,5 week, ik wil d'r ook niet gaan overvoeren en de laatste keer op het CB, toen ze nog 170CC kreeg) vonden ze dat al 'teveel'....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_31504992
Gewone melk mag toch pas met 1 jaar????
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:43:03 #200
81992 Githa
pi_31505647
Ja, moeilijk he!
Wel gewone melk, geen gewone melk...te veel , te weinig.... één boterham of juist twee, enz. enz. je hoort overal iets anders.
Ik denk dat je gewoon op je kleintje af moet gaan, als die gelukkig en gezond is, lekker doen wat jij denkt dat goed is.
En gezien het eetpatroon van andere kindjes wijken we helemaal niet zoveel af

Fuente, Nutrilon Forte is voor hongerige babies. Dat geeft ze een wat voller gevoel, waardoor je de hoeveelheid niet zo hoeft op te schroeven want ze mogen max. een liter verdeeld over de dag.
Rijstebloem is ook een optie maar volgens mij niet raadzaam met 7,5 week omdat het onder bijvoeding valt. al zijn de meningen daar over verdeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')