abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31246268
Net gebeld met de huisarts voor de uitslag van de foto's. De afwijking was binnen de norm.
Dus maw. ze heeft idd een afwijking , maar die is nog niet zo erg dat ze er wat aan moeten doen.
Goed nieuws dus!
pi_31246821
Fijn Xanthe, dat ze er niets aan hoeven te doen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:48:14 #53
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31247362
M@x, wat enorm balen zeg, dat het weer zo lastig gaat met slapen! Jullie hebben je portie gebroken nachten wel gehad het afgelopen jaar dacht ik zo.
Morgen feest toch? Is Kai morgen niet jarig....? Spannend en leuk!!!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:16:08 #54
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_31247851
Inderdaad, morgen feest Ik heb er al helemaal zin in. Er staat een stapel kadootjes in de hoek van de kamer (die zijn alvast door de oma's bij ons gedumpt), de taart is besteld en vanavond worden de slingers opgehangen en de balonnen opgeblazen. Ik ben eigenlijk al de hele week met een jaar geleden bezig. Je wordt een beetje melancholiek van zo'n mijlpaal.

Het slechte slapen komt inderdaad mijn neus uit. Het ergste is nog dat ik gewoon niet meer zo snel wakker word van het gejengel. Meneerm@x daarentegen wel en die doet precies wat ik liever niet wil: een flesje maken. We waren er vanaf, maar het is deze week alweer iedere avond prijs. Ik ben bang dat door hem weer een late voeding te geven, Kai zich erop instelt en zich dus automatisch weer iedere nacht meldt. We hebben nu afgesproken om niet meer zo makkelijk naar de fles te grijpen, maar het is natuurlijk ook prettig om redelijk ongestoord te kunnen slapen. Heeft er iemand nog een tip?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:26:53 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31248086
Max als kai zelf uit een flsje kan drinken.. misschien idee om hem dan een flesje mee in bed te geven zodat hij kan drinken als hij dorst heeft..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:32:34 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31248209
Oeh, flesje naar bed zou ik niet doen.

M@x, wij zijn ook weer erg veel met marietje bezig nu en we hebben gisteravond de 5-10-minuten-methode weer ingevoerd. En het werkt toch wel. Al was het alleen maar om een vaste richtlijn te hebben en dus de moed te houden om één aanpak te blijven volhouden. Maria is uiteindelijk beide keren (rond 11 uur en rond 3 uur) zelf weer gaan slapen. Misschien wat voor jullie ook?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:36:33 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31248290
Waarom geen flesje nar bed? puur uit nieuwschierigheid..
ik heb dit woensdag gehoord toen ik bij de vlos op cntrole ging en er tegelijk een inloop uur van het cb was .. en die consulente stelde dit voor aan een mevr.. kindje was 13 maandjes..
Vandaar dat ik dit opperde..
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:42:15 #58
3142 m@x
pi_31248430
Het probleem hier is dat Kai echt superlui is. Zelf drinken doet hij nauwelijks en zo'n lekkend flesje in zijn bed lijkt me inderdaad ook niet echt een succes. Vanavond gaan we ook die 5-10 minuten methode weer invoeren. Het vervelende is dat Kai wanneer hij flink over de rooie gaat van zijn rug naar zijn buik draait en het hem dan niet lukt om terug te draaien. Op zijn buik kan hij niet slapen dus dan wordt hij daar weer hysterisch over.

Hoe gaat het trouwens met het staan en het kruipen van Maria? Hier gebeurt er op dat vlak nog steeds helemaal niks. Meneer kan/wil nog steeds niet uit zichzelf gaan zitten en waarom zou je gaan kruipen als je ook bij je speelgoed kan door je speelkleed naar je toe te trekken
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:42:44 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31248437
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Waarom geen flesje nar bed? puur uit nieuwschierigheid..
Omdat ook dat dan zo'n vaste behoefte wordt en een kindje in principe gewoon niet meer echt 's avonds hoeft te drinken (melk dus). Bovendien heeft ie gepoetste tandjes. En het is volgens mij ook beter om een kindje van Kai's leeftijd juist langzaam (echt langzaam hoor) de fles af te gaan leren, dan om het drinken uit de fles een soort bedritueeltje te laten worden.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_31248459
is ook gewoon slecht voor de tanden, evenstar.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:47:48 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31248548
Volgens mij kregen mijn nichtjes op een gegeven moment een klein flesje met wat lauw water mee naar bed. Hadden ze iig iets om op te sabbelen als ze dat wilden...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:55:01 #62
105888 renzell
pi_31248694
Jee M@x, lastige situatie. Wat Sugar zegt; de 5-10-minuten methode invoeren lijkt me inderdaad het beste. Ik weet niet hoe snel het gaat voordat een kindje van kai z'n leeftijd zich er echt op in gaat stellen, op zo'n extra flesje 's avonds, maar toch lijkt het me zaak om het er zo snel mogelijk weer uit te rammen. Dat betekent natuurlijk lange-termijn denken en ik snap heel goed dat dat het laatste is waar je aan denkt als je 's nachts weer eens wakker wordt gemaakt. Dan wil je gewoon zo snel mogelijk verder slapen. Moeilijk hoor.
Enne.... veel plezier morgen! Kan me helemaal voorstellen dat de film van een jaar geleden voortdurend door je hoofd spookt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:57:44 #63
105888 renzell
pi_31248756
Het tandje van Julius is echt doorgekomen nu. Ik zie een klein, wit streepje en voel een scherp randje! En jawel.... gisteravond ging ie ook weer gewoon slapen om half negen.

Trouwens..... waarom heeft niemand mij vertelt dat dat eerste vaste voedsel in er dezelfde staat weer uitkomt? Net poepluier met broccoli verschoont. BAH!!! Dat stinkt!!!!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:01:14 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31248821
bedoelde ook flesje met water zoals brighteyes zei maar goed weer wat geleerd
pi_31248893
Renzell, kzie het helemaal voor me, die luier
Leuk van z'n tandjes trouwens!

m@x, wat rot zeg dat je met die gebroken nachten zit. Misschien idd die 5 minutenregel gaan doen, vaak hoor je dat het met een paar dagen beter moet gaan!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_31249542
En een flesje voordat ie naar bed gaat?? Wordt ie uberhaupt wel wakker van de honger?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:47:05 #67
3142 m@x
pi_31250034
Jeeh Julius, een tandje

Kai krijgt nog steeds een flesje voor ie naar bed gaat (omdat hij zijn avondeten heel slecht eet). Ik twijfel een beetje of hij wakker wordt van de honger, maar het flesje wat hij nu erbij krijgt gaat wel elke keer zo goed als op.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:06:55 #68
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31250555
Hoei, nog 1 nachtje en Kai is al 1!
Julius ook al een tand, groot broccoli-monster.
Hier hebben we vandaag een klein jengel-ding. Ook tandjes-gerommel. Net heb ik wat nieuw speelgoed ten tonele gevoerd, het lijkt het leed een beetje te verzachten.
Het geven van flesjes die eigenlijk al uit het schema waren zijn mij door een aantal moeders in de omgeving ook afgeraden. Ik heb er ook nogal een handje van om 's nachts snel de makkelijkste weg te kiezen (Ze valt dan 9 van de 10 keer in slaap na een flesje). Succes hoor M@x, hopelijk slaapt Kai snel weer gewoon lekker door!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_31250976
anna is natuurlijk nog een stuk jonger maar ik geef toch ook gewoon nog een voeding als ze 's avonds / 's nachts wakker wordt (tegenwoordig gelukkig nog maar 1x). piet heeft ook tot ie 1 was een late fles gekregen. waarschijnlijk heeft kai 't niet echt meer nodig maar op zich kan 't denk ik niet echt kwaad? het is maar net of je er zelf inderdaad erg graag vanaf wilt. ik vond 't altijd wel gezellig eigenlijk maar hij sliep dan ook erg makkelijk meteen weer in na dat flesje. en bijna jarig, woeh!

julius, gefeliciteerd met je tand! ja renzell, de grote stinkpoep-periode is aangebroken.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:00:27 #70
81992 Githa
pi_31251570
Julius, ik wil een tand foto

en bijna feest voor Kai ....wat gaat dat hard jongens !!!

Ik stond net met een luchtalarm in de supermarkt iedereen keek ons aan, meneer wilde mijn bankpas en kreeg die niet ik heb een klein groot driftkikkertje op de wereld gezet

edit: vergeet ik bijna, Isis wat een goed nieuws dat het allemaal toch wel mee blijkt te vallen

[ Bericht 13% gewijzigd door Githa op 07-10-2005 13:16:06 ]
pi_31253333
Githa LOL en zeer herkenbaar

Benthe krijgt ook nog steeds een fles melk (soms wel 250cc!) voor het slapen gaan, gelukkig wordt ze 's nachts verder nooit wakker. Ik denk echt niet dat ik deze nog kan laten vallen......
Maar wel heel vervelend voor je M@x..... zou het CB geen tip voor je hebben??

En morgen... hieperdepiep hoera voor Kai!

Renzell hoe ouder ze worden, hoe erger het gaat stinken...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:26:54 #72
105888 renzell
pi_31257250
Lekker vooruitzicht....
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:40:16 #73
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31259694
Xanthe wat fijn dat het niet zo erg was met Isis dat er iets aan gedaan moest worden!

m@x, Je kan ook een flesje met alleen water geven. Dat geeft wel (even) een vol gevoel in zn buikje, maar het schijnt geen beloning te zijn waardoor ie elke nacht zou willen.

Julius een tand!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_31264009
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:00 schreef Githa het volgende:

Ik stond net met een luchtalarm in de supermarkt iedereen keek ons aan, meneer wilde mijn bankpas en kreeg die niet ik heb een klein groot driftkikkertje op de wereld gezet
Ik zag net je foto's in het fototopic, lekker chagerijntje had je thuis vandaag...
Ik ook al, niks is langer dan 5 minuten leuk. De box niet, kinderwagen niet, wipstoeltjes niet, bedje zeker niet!, knuffelen niet, spelen niet, niks doen niet....pfff...

Gelukkig ligt ze nu eventjes te slapen in de box...Voor zo lang het duurt
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:28:55 #75
81992 Githa
pi_31264996
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:00 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik zag net je foto's in het fototopic, lekker chagerijntje had je thuis vandaag...
Ik ook al, niks is langer dan 5 minuten leuk. De box niet, kinderwagen niet, wipstoeltjes niet, bedje zeker niet!, knuffelen niet, spelen niet, niks doen niet....pfff...

Gelukkig ligt ze nu eventjes te slapen in de box...Voor zo lang het duurt
Zou het in de lucht hangen dan
Mijn monstertje ligt nu lekker in bed en als alles gaat zoals anders dan horen we hem morgenvroeg pas weer
* Githa heeft een wijntje verdiend *proost*
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:43:08 #76
105888 renzell
pi_31269010
Githa, proost! Deze dame hier heeft net een lekker, welverdiend biertje gedronken.

Ik vind het ook heel cool dat Juul een tandje heeft (of nou ja.... een randje tand).
Het grote Julius broccoli-knoei-festijn heeft vandaag buitenproportionele vormen aangenomen!
Als dit zo blijft, zullen we het hele huis moeten plastificeren.

M@x.... nog minder dan twee uur!!!! Lekker emo-mijmeren!
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:58:04 #77
81992 Githa
pi_31269454
Het hele huis plastificeren men! wat een woord als je daarmee klaar bent, neem dan even een fotootje

en mama van Julius, ook een streep mag geteld worden als tand
Jordy heeft nog een tandloos bekkie en ik geloof ook niet dat er al iets in de aantocht is, maar aan zijn eetgedrag te merken heeft hij helemaal geen tanden nodig

Igraine, is ze lief blijven slapen ?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:01:44 #78
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31269586
Xanthe, ik had er overheen gelezen vanochtend, goed nieuws! Fijn!
En Kai, nog een uurtje!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:10:46 #79
3142 m@x
pi_31269875
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:43 schreef renzell het volgende:

M@x.... nog minder dan twee uur!!!! Lekker emo-mijmeren!
Mijmeren lukt wel, maar met dat 'emo' valt het gelukkig wel mee.

Vandaag heeft Kai alvast zijn verjaardag gevierd op het KDV. Toen we hem ophaalden stond zijn feestmuts klaar om mee te nemen want bij taart hoort natuurlijk ook een feestmuts. Hij had ook nog een kadootje gekregen. Jammer dat op de verpakking stond dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar Ach, dan heeft hij over twee jaar in ieder geval iets leuks om mee te spelen.

Dat plastificeren is trouwens wel een goed idee. Vanavond hebben we pannekoeken gegeten. Ik lag net nog op mijn knieëen de jam van de keukenvloer te schrapen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de luiers die meneer tegenwoordig produceert Gelukkig is het dan altijd net meneerm@x zijn beurt om de boel te verschonen
Nu we het trouwens toch over poep hebben. Poepen jullie kinderen ook altijd in bad? Bij Kai is het gemiddeld drie keer per week raak. Ik durf gewoon niet met hem te gaan zwemmen. Straks poept hij nog het hele zwembad onder jaja, ik weet het, zwemluiers enzo

Jordy, wat zag jij er ontzettend boos uit op die foto's in het foto-topic. Zo help je die arme moeder van je nog aan de drank....
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:17:31 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31270071
Noah heeft nog nooit in bad gepoept.
Hoe vaak poepen jullie kindjes trouwens? Noah poept de laatste tijd wel 4 keer op een dag! Volgens mij zo'n beetje sinds de vaste voeding, dacht eerst dat ie eraan moest wennen, maar dat wennen duurt nu wel erg lang eigenlijk. En ik word er onderhand een beetje schijtziek van
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:19:40 #81
81992 Githa
pi_31270128
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:10 schreef m@x het volgende:

[..]

Jordy, wat zag jij er ontzettend boos uit op die foto's in het foto-topic. Zo help je die arme moeder van je nog aan de drank....
daar proost ik op !

Nog een klein uurtje M@x en dan is het al een jaar geleden ik vraag me serieus af of ik niks gemist heb want zo voelt het wel.

Jordy heeft hier, afkloppen, nog nooit in bad gepoept. Wel produceerd hij gemiddeld 4 poepluiers per dag, ik denk dat ik hem toch maar eens moet laten zien hoeveel die dingen kosten
en nog een probleempje wat betreft luiers.
Ik heb het idee dat Jordy's poep er gewoon niet inpast, het komt er aan alle kanten uit smerig, maar als ik dan een maat groter pak, zakt die van zijn kont hebben jullie daar ook last van ?

maaruh, om even op de leuke onderwerpen te blijven Is het huis al versierd M@x ?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:19:41 #82
3142 m@x
pi_31270129
Ik denk dat jij er maar aan moet wennen, Tex Hier komen we ook regelmatig aan de vier keer op een dag.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:22:37 #83
81992 Githa
pi_31270210
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:19 schreef m@x het volgende:
Ik denk dat jij er maar aan moet wennen, Tex Hier komen we ook regelmatig aan de vier keer op een dag.
Nou je ziet het, heel normaal dus
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:23:43 #84
3142 m@x
pi_31270244
Jaaaaaaaaa, de slingers hangen en de balonnen zijn opgeblazen. Taart staat in de koelkast op te stijven en het bier ligt koud. We hebben er zin in! Ik zei net tegen meneerm@x dat het lijkt of Kai net een maand geleden geboren is. Man, wat vliegt de tijd met zo'n ukkie. En hij kan al zoveel en hij is ook al zo groot Ongelooflijk wat een kindje in een jaar tijd allemaal leert en hoe hard het groeit.
pi_31270340
ik ga je vast uitzwaaien uit dit topic k@i! en gek he m@x hoe zo'n jaar voorbij gevlogen is.
pi_31270421
4x per dag komt hier ook regelmatig voor tex. en echt vol he! maar in bad gelukkig nog nooit!
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:54:35 #87
81992 Githa
pi_31270950
Ziet er vast super feestelijk uit.
Ik ben benieuwd hoe Kai dat gaat vinden als hij morgenvroeg wakker wordt maar dat krijgen we vast te zien op foto.
Ik wens je heel veel plezier morgen geniet ervan, want je weet het, het is zo voorbij
Kai tot over een paar maandjes in het grote kindjes topic.
pi_31271916
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:58 schreef Githa het volgende:

Igraine, is ze lief blijven slapen ?
Nee, 10 minuten later werd ze wakker...

Maarrrr nu ligt ze al een uurtje op bed en heb ik d'r niet meer gehoord. Ze slaapt 's nachts meestal wel door tot een uurtje of half 7 dus ik ben benieuwd.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 08:11:12 #89
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31275567
En Kai's feestje is begonnen! Hiepperdepiep!

Luuke poept ook al zoveel. (Fijn, fijn, er was een tijd dat ze niet poepte, dus ach ) En ook hier barst het regelmatig de luier uit Githa. Ik heb 's gelezen dat luiers in een maat groter kunnen helpen.
En que badpoeperij: wij zaten laatst met z'n drietjes in bad. Ineens horen we geborrel en zien we ineens wat poep voorbijdrijven . Vriendje ziet het, springt op en gaat zo op de rand van het bad staan. Ik kreeg vreselijk de slappe lach en Luuke zat er wat beteuterd bij. (Echt, het ging in 1 beweging, hoppa, zo op de rand!)
pi_31275855
Hehe lol Lishe. Benthe poept alleen als ze aan haar ledikant staat in blote bips
Ik heb even op je sig geklikt... ziet er leuk uit! Is het klei of zo?? Misschien helemaal offtopic, maar ben er nieuwsgierig naar
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:11:01 #91
105888 renzell
pi_31276279
Joepie, Kai en M@x en meneerm@x:
Gefeliciteerd!!! Fijne dag vandaag enne... nu opzouten uit het babytopic!!!

Ha ha, in bad poepende kindjes!
Heeft Juul gelukkig maar 1 keer gedaan en dat was met papa in het grote bad.

Enne.... 4 poepluiers op een dag!!!
Wow.... respect.
Juul hier 1, netjes 's ochtends na de ochtendvoeding en incidenteel 2.
Maarre... als ik jullie zo hor dan zal daar weldra verandering in komen. Hmmmmm... matig.

Lishe; ik zie het voor me! Mannetje in 1 keer op de rand.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:27:50 #92
3142 m@x
pi_31276447
Dag babietjes. Tot snel in het dreumesjestopic
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 11:01:40 #93
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_31277004
Kai gefeliciteerd en papa en mama natuurlijk ook

even tussendoor, wat is de 5 - 10 minuten methode???
pi_31280765
Kai tot over 7 weekies!!!!

Martineke, ga je trouwen?? Zie ineens je sig met je agenda Gefeliciteerd * Stiekemurd helemaal jaloers, hier wil vriendlief maar niet door zijn hoeven zakken
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:15:39 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31282627
Kai Gefeliciteerd!!

Noah is ziek Bijna 40 graden koorts. Verklaart meteen waarom ie zo k*t geslapen heeft vannacht en achteraf gezien was ie gisteren al niet echt lekker. En hij heeft ook een flinke middagdut gedaan net, van 2,5 uur Verder issie nog steeds lief, (nog?) niet echt vervelend/lastig ofzow. Hopen maar dat ie snel weer beter is
©Dumbo
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:25:44 #96
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31282838
Martineke, zie voor meer info dit topic en specifiek ook deze post van Nausicaa !

Beterschap voor Noah, Tex!
pi_31283308
oooh, Kai alweer een jaar oud.. gefeliciteerd jongen

Beterschap voor Noah!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:54:42 #98
105888 renzell
pi_31286671
beterschap Noahtje!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:43:15 #99
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31294589
Noah, beterschap

Ja stiekermurd, das inderdaad van klei. Haha, lekker duf he? Maar een vriendinnetje van mij heeft het her-ontdekt en nu zijn we los!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:13:56 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31295414
Dank iedereen
Vanmiddag had Noah 39,7 na een zetpil werd het wel minder (op gevoel heb het toen niet gemeten), rond 8 uur was het weer 39,8 dus weer een zetpil, en nu net was het 39... Niet heel erg veel gezakt dus. Hopelijk gaat het morgen beter.
Hij is wel heel rustig en zooo lief Hij blijft nu heel lekker op schoot bij je liggen en hangen. Het is weer net alsof ik een klein babietje heb
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')