abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:06:16 #151
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31048269
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:55 schreef OllieA het volgende:
Tja, dat heb ik ook. En daarom schijn ik een links-extremistische radicaal te zijn.
Linkse rara activist meldt zich...
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:07:12 #152
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31048283
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:05 schreef OllieA het volgende:
Waarom doe je dat?
zucht...heer bommel.
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:07:16 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048289
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:05 schreef Tup het volgende:

[..]

Weet je dat wij daar de dupe van zijn: je kunt efficienter werken als je iets meer slaapt. Ik kan je verzekeren dat mijn werkweek zwaarder is.
mijn jaaromzet is 400.000 de jouwe?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:08:22 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048312
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:05 schreef OllieA het volgende:

Je noemt mij een nepheer, en noemt mij in één adem met mensen die werkschuw zijn en willen profiteren.
Waarom doe je dat?
waarom denk je?
pi_31048321
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Gaan we doen wie het verst kan plassen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:09:46 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048342
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:08 schreef OllieA het volgende:

[..]

Gaan we doen we het verst kan plassen?
nee ik geef antwoord op een knulletje dat mij de les denkt te lezen. waar bemoei je je mee?
pi_31048353
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom denk je?
Ik denk dat je dat doet omdat je denkt dat ik tot de laagste soort behoor, werkschuw enzovoorts. En ik heb je nou al twee keer gevraagd waar je dat op baseert, en daar ga je niet op in.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:14:04 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048393
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:10 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat doet omdat je denkt dat ik tot de laagste soort behoor, werkschuw enzovoorts. En ik heb je nou al twee keer gevraagd waar je dat op baseert, en daar ga je niet op in.
ik denk niet dat je alle vergelijkingen even scherp ziet. je lult maar wat in het rond zonder te weten hoe de saneringen in nederland als erfenis tot op de dag van vandaag geregeld zijn. ga eens on topic.
pi_31048413
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:50 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die vrouw niet zeurt, misschien wel.
Maar ik vind die oordelen altijd zo hard dat niemand maar geld mag krijgen en niks mag hebben.
Ik vind het juist een voordeel van Nederland dat we geld hebben om ook de mensen die niet kunnen werken te kunnen onderhouden.

Ik lees steeds meer dat mensen dat niet meer willen en dat iedereen maar mag verrotten op een bankje in het park...en dat snap ik maar niet, dat je dat wil.
900 Euro per maand niks? Ik ken mensen die het met minder doen in hun eentje.
Niemand hoeft te verrotten, alleen lopen ze wel te zeiken als ze vinden dat 900 euro per maand te weinig is als alleenstaande.

Ik geloof best dat er sommige mensen in Nederland het moeilijk hebben. Op die Sp site las ik over een vrouw met een spierziekte met twee schoolgaande kinderen en 1 gehandicapt kind.
Voor deze mensen is het lastig rondkomen, zonder meer. Er mag meer geld komen voor deze mensen of het beschikbare geld in speciale potjes moet beter/sneller beschikbaar worden.

Maar tegelijkertijd moet worden beseft dat het niet de normaalste zaak van de wereld is om een luxe leventje te leiden als je van de staat leeft. Ook wordt er te grof gestrooid met uitkeringen.

Als ik bv Tanja uit BB hoor zeggen: "Als ik van de sociale dienst niet genoeg geld krijg om voor mijn kind prada schoentjes te kopen dan ga ik wel op mijn rug liggen"(als in de hoer spelen). Dan springen de tranen dus in mijn ogen. Dit is dus de mentaliteit waaraan onze verzorgingsstaat ten onder gaat. Als ze niet genoeg geld krijgt, dan gaat ze wel werken. Dat is toch zot.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_31048414
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk niet dat je alle vergelijkingen even scherp ziet. je lult maar wat in het rond zonder te weten hoe de saneringen in nederland als erfenis tot op de dag van vandaag geregeld zijn. ga eens on topic.
Ik ben behoorlijk ontopic, maar jij gaat voortdurend ad-hominem. En vervolgens ontwijk je dat. Veel plezier verder.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:21:51 #161
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31048471
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:07 schreef zoalshetis het volgende:
Ik begrijp je niet...wordt "hard werken" nou in uren uitgedrukt (60 uur) of in "omzet" (400000)? Op geen enkele wijze probeer ik je overigens de les te lezen, ik reageer voornamelijk op het door jou gebezigde woord "jochie", dat toch wel een hoge mate van paternalisme in zich had.
Ongetwijfeld zal jou feilloze inzicht in de mensheid dit paternalisme rechtvaardigen, maar met een dergelijk gebrek aan argumentatie is zo'n houding geheel misplaatst.
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:23:19 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048484
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:21 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet...wordt "hard werken" nou in uren uitgedrukt (60 uur) of in "omzet" (400000)? Op geen enkele wijze probeer ik je overigens de les te lezen, ik reageer voornamelijk op het door jou gebezigde woord "jochie", dat toch wel een hoge mate van paternalisme in zich had.
wat wil je nou? weet je hoeveel belasting ik betaal voor mensen die denken alles te kunnen kopen zonder het te kunnen betalen?
pi_31048496
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:16 schreef Overlast het volgende:

[..]

knip
Dit ben ik helemaal met je eens, er moet ook wat gedaan worden aan die profiteurs en mensen zoals Tanja.

Maar dit is wel ff wat anders als maar vinden dat mensen maar met de hand moeten gaan wassen en ned. 1, 2 en 3 en 1 brood per week voldoende is om mee te leven voor alle mensen die nu een uitkering hebben.
pi_31048520
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat wil je nou? weet je hoeveel belasting ik betaal voor mensen die denken alles te kunnen kopen zonder het te kunnen betalen?
Nou, hoeveel belasting betaal je daarvoor? Vertel het eens. En lig je daar wakker van, met je omzet van 400k?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:26:26 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048524
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:21 schreef Tup het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal jou feilloze inzicht in de mensheid dit paternalisme rechtvaardigen, maar met een dergelijk gebrek aan argumentatie is zo'n houding geheel misplaatst.
jouw argumentatie is niet veel meer dan een holle kreet zo nu en dan. kom eens met echt iets goeds. nu is het laf en verschuillend.
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:27:25 #166
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31048540
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:23 schreef zoalshetis het volgende:
Ik heb al gezegd dat ik vind dat mensen te gemakkelijk op afbetaling kopen (waarbij fin. instellingen ook schuld hebben). Daar heb jij alleen geen last van. Wél betaal je in NL relatief meer belasting (net als iedereen) om iedereen een bestaansminimum te garanderen. Dat bij deze meneer (;-)) "vraagtekens" te plaatsen zijn, akkoord, maar steeds dat gejank over het "zelfverklaarde" en zelfverdiende recht op "minder belasting" en "minder parasieten" is hautain en arrogant. Wie ben jij om te vinden dat je "harder werkt dan anderen" en dus ....
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:27:39 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048541
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:26 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nou, hoeveel belasting betaal je daarvoor? Vertel het eens. En lig je daar wakker van, met je omzet van 400k?
ja daar kan je wakker van liggen. laten we het houden op 50% zonder ziektekosten ed. wordt gewoon van je afgenomen terwijl je keihard werkt.
pi_31048544
Lekkere slowchat zoalshetis, Ollie en Tup.
Zouden jullie ermee kunnen stoppen=
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:28:43 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048553
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:27 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat ik vind dat mensen te gemakkelijk op afbetaling kopen (waarbij fin. instellingen ook schuld hebben). Daar heb jij alleen geen last van. Wél betaal je in NL relatief meer belasting (net als iedereen) om iedereen een bestaansminimum te garanderen. Dat bij deze meneer (;-)) "vraagtekens" te plaatsen zijn, akkoord, maar steeds dat gejank over het "zelfverklaarde" en zelfverdiende recht op "minder belasting" en "minder parasieten" is hautain en arrogant. Wie ben jij om te vinden dat je "harder werkt dan anderen" en dus ....
omdat ik meer doe dan iemand die gewoon een brief schrijft aan jm. en voor de rest gewoon lekker koopt zonder na te denken.
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:29:06 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048561
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:28 schreef Overlast het volgende:
is heel erg on topic.
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:29:48 #171
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31048569
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:26 schreef zoalshetis het volgende:
jouw argumentatie is niet veel meer dan een holle kreet zo nu en dan. kom eens met echt iets goeds. nu is het laf en verschuillend.
Ik werk zo'n 80 uur per week, ben in loondienst, geef wiskunde en informatica les, en bereid jaarlijks 200 leerlingen voor op het eindexamen, de "economische motoren" van de toekomst.
Wasserwunderland
pi_31048577
quote:
Ja, oké, je hebt gelijk. Vertel nog even hoeveel meer diepe inzichten je ontleent aan BB.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:31:58 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048591
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:29 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik werk zo'n 80 uur per week, ben in loondienst, geef wiskunde en informatica les, en bereid jaarlijks 200 leerlingen voor op het eindexamen, de "economische motoren" van de toekomst.
dat is een mooi streven. ik heb een stichting waar de helft van mijn niet belastbare geld in gaat.
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:32:20 #174
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31048594
quote:
Ja, maar ik doe er straks nog een om de 2000 te bereiken.
Wasserwunderland
pi_31048605
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja daar kan je wakker van liggen. laten we het houden op 50% zonder ziektekosten ed. wordt gewoon van je afgenomen terwijl je keihard werkt.
Belasting gaat over de winst en niet de omzet. Aftrekposten zijn er met jouw cashflow ook genoeg te vinden.
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:33:53 #176
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31048609
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
dat is een mooi streven. ik heb een stichting waar de helft van mijn niet belastbare geld in gaat.
Daar kan ik vrede mee hebben, ;-) Als het maar geen stichting Woondiensten of zo is. Dat zijn ook allemaal profiteurs.

Tup gaat nu slapen want heeft de 2000 bereikt.
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:34:55 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048616
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Belasting gaat over de winst en niet de omzet. Aftrekposten zijn er met jouw cashflow ook genoeg te vinden.
ik heb geen overhead. dus winst is omzet. en freelance is nou eenmaal zwaar belast hier. zodat we de kosten voor alle lagere soorten (lager iq) kunnen betalen.
pi_31048670
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb geen overhead. dus winst is omzet. en freelance is nou eenmaal zwaar belast hier. zodat we de kosten voor alle lagere soorten (lager iq) kunnen betalen.
Als je 't een beetje handig aanpakt,betaal je een stuk minder.
pi_31048708
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dus jij hebt 400k omzet, en geen overhead.

En je begint weer spontaan over lagere soorten. (Lager IQ). Je wordt wel een tikje ongeloofwaardig hoor.

Waarom reageer ik eigenlijk nog op je? Troll. Laatste keer geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door OllieA op 30-09-2005 02:53:07 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31048711
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:30 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ja, oké, je hebt gelijk. Vertel nog even hoeveel meer diepe inzichten je ontleent aan BB.
Ik gebruikte dit voorbeeld zodat onverlichten als jij het zouden begrijpen.
Meneer de proleet, ga liever in op mijn posts in plaats van zo tof te doen.
pi_31048750
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:43 schreef Overlast het volgende:

[..]

Ik gebruikte dit voorbeeld zodat onverlichten als jij het zouden begrijpen.
Meneer de proleet, ga liever in op mijn posts in plaats van zo tof te doen.
Je dacht toch niet dat ik nu op je posts zou ingaan nadat je me onverlicht en proleet hebt genoemd?
Kijk lekker BB en post je suf, maar verwacht niet dat ik je serieus neem.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31048803
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:48 schreef OllieA het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat ik nu op je posts zou ingaan nadat je me onverlicht en proleet hebt genoemd?
Gewoon weer vriendelijk posten werkt.
pi_31048807
Mensen kopen idd teveel op afbetaling.
Helaas zijn mensen zwak en doen ze het toch.
Ik heb ook zo'n kutprimeline lopen waar ik maar niet van af kom op een of andere manier.

Ik zou het nu nooit meer doen, maar toen ik 19 was had ik dat inzicht gewoon niet en leek het zo simpel om het in een paar jaartjes af te betalen. Ik dacht werkelijk dat ik genoeg geld zou gaan verdienen om dat te betalen.
Sommige mensen krijgen dat inzicht nooit.

Als mensen door dit soort dingen in de schuldsanering komen en het daardoor van ons belastinggeld afgaat, maar we willen dat niet lijkt mij een goede oplossing om dit soort bedrijven af te schaffen.
Frisia en Becam maken op dezelfde manier reclame als een afwasmiddel voor Dreft.
Reclame werkt, voor alles, mensen stinken er in.

Nou kan iedereen blijven mopperen dat die mensen dom zijn en het hun eigen schuld is.
Dat is misschien wel waar, maar waarom word er dan preventief niks aan gedaan?
Laat mensen gewoon niet lenen zonder goede reden.
Kom niet achteraf met een negatieve kredietregistratie, mensen komen alleen maar in de problemen daardoor omdat de rente niet meer bij te houden is van hun schulden.
Doe het tegenovergestelde, laat iedereen een positieve registratie opbouwen.
Laat jongeren niet lenen, dan leren ze beter met hun geld omgaan, want ouders leren ze dat niet meer tegenwoordig.

Ik betaal mijn schuld netjes af, maar het kost me echt veel moeite, en rente natuurlijk, maar ik heb zo'n spijt dat ik het gedaan heb en snap dat mensen hierdoor in de problemen komen.
En ik vind het inderdaad niet logisch dat zo'n schuld dan maar betaald word door de schuldsanering, maar dat kan voorkomen worden door mensen niet van die leningen te geven.
pi_31048824
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:56 schreef Troeta het volgende:

<knip>
Je bent op de goede weg.
pi_31048877
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:48 schreef OllieA het volgende:

[..]

Je verwacht toch niet dat ik je normaal blijf bejegenen als jij op me neerkijkt omdat ik een scene uit BB schets ter illustratie van de hedendaagse mentaliteit. Het is toch de mooiste vergelijking die er is. De simpele zielen in het huis zijn de perfecte weerspiegeling van de maatschappij. Maar nee hoor, meneer die de mond vol heeft over zoalshetis die de samenleving zogenaamd in tweeen zou delen, doet precies het zelfde.

Jij kijkt stelselmatig neer op mensen, op de bijstandtrekkers omdat ze zo zielig zijn en niks zelf kunnen, en op de critici van de bijstandtrekkers omdat ze zogenaamd zouden neerkijken op de steuntrekkers en ze wel enige capciteiten toedichten.
Je bent gewoon een schizofreen die de waarheid niet onder ogen kan zien en zichzelf opsluit in zijn eigen veilige wereldje en door middel van hooghartigheid zich afsluit van de onwetende buitenwereld. Je had zo een linkse intellectueel kunnen zijn.
pi_31048921
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 03:03 schreef Overlast het volgende:

[..]

Je verwacht toch niet dat ik je normaal blijf bejegenen als jij op me neerkijkt omdat ik een scene uit BB schets ter illustratie van de hedendaagse mentaliteit. Het is toch de mooiste vergelijking die er is. De simpele zielen in het huis zijn de perfecte weerspiegeling van de maatschappij. Maar nee hoor, meneer die de mond vol heeft over zoalshetis die de samenleving zogenaamd in tweeen zou delen, doet precies het zelfde.

Jij kijkt stelselmatig neer op mensen, op de bijstandtrekkers omdat ze zo zielig zijn en niks zelf kunnen, en op de critici van de bijstandtrekkers omdat ze zogenaamd zouden neerkijken op de steuntrekkers en ze wel enige capciteiten toedichten.
Je bent gewoon een schizofreen die de waarheid niet onder ogen kan zien en zichzelf opsluit in zijn eigen veilige wereldje en door middel van hooghartigheid zich afsluit van de onwetende buitenwereld. Je had zo een linkse intellectueel kunnen zijn.
Ik had inderdaad zomaar een linkse intellectueel kunnen zijn. Maar helaas, daar was ik te schizofreen voor. Dus leef ik nu in een long-staykliniek, met ADSL. Dat dan weer wel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31048936
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 03:09 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik had inderdaad zomaar een linkse intellectueel kunnen zijn. Maar helaas, daar was ik te schizofreen voor. Dus leef ik nu in een long-staykliniek, met ADSL. Dat dan weer wel.
En zo nu en dan een zeiltochtje. Van mijn centen.
pi_31048947
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 03:11 schreef Overlast het volgende:

[..]

En zo nu en dan een zeiltochtje. Van mijn centen.
En dat het van jouw centen is, dat zit je het meest dwars, eigenlijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31048962
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 03:13 schreef OllieA het volgende:

[..]

En dat het van jouw centen is, dat zit je het meest dwars, eigenlijk.
Ik ben een open boek voor je.
pi_31048978
Gottegot zeg, hij is van 1984 en loopt al over zijn centen te zeuren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31049370
Tsja, de leningen bij de bank en bij wehkamp zijn in dit verhaal het hele probleem, daar is zo'n uitkering niet op berekend en deze zijn toch echt de eigen schuld van mevrouw.

Die uitkering is dus hoog zat, er zijn mensen die krijgen minder en dan doel ik niet eens op studenten.

Dat McCarthy dit weer als typisch voorbeeld neemt, gaat mij echter te ver, dit is 1 individu die zich door leningen in de problemen heeft gewerkt, er zijn genoeg andere individuen die buiten hun schuld om problemen hebben en we dus wel gewoon moeten helpen.

Voor mevrouw is het aan te bevelen te kijken of een bank de wehkampschuld over kan nemen, waardoor het maandbedrag en de rente omlaag kan, ze zou naar de telefonie van UPC kunnen overstappen, wat een bezuiniging op zou leveren en met haar gezondheid zou ik zeer serieus overwegen te stoppen met roken, dat levert ook meteen een flinke hoeveelheid centen op.

Verder, gezien haar gezondheid, zou ze eens moeten kijken wat ze aan ziektekosten uitgeeft, om te zien of ze de drempel voor de IB haalt en zo een aftrekpost heeft.

Mogelijkheden genoeg dus, om ook zelf wat aan je problemen te doen. Enige advisering vanuit de overheid is wel op z'n plaats, want mensen verzinnen het blijkbaar niet allemaal zelf.
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:01:56 #192
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31049629
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Het is opvallend dat we er allemaal vanuit gaan dat het een vrouw is. Ligt w.s. aan die zeurderige schrijfstijl.
Nergens staat namelijk dat het een "zij" is!

Edit: ik steek nog even een peukje op. Om mevrouw even te pleasen.
Echte kerels kopen niet bij de Wehkamp
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:27:01 #193
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31051993
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 06:40 schreef Vhiper het volgende:
Tsja, de leningen bij de bank en bij wehkamp zijn in dit verhaal het hele probleem, daar is zo'n uitkering niet op berekend en deze zijn toch echt de eigen schuld van mevrouw.
onzin, roken, kabel EN telefoon, TV gids. Hier valt zat te bezuinigen. Kan je daarna je lening aflossen en vervolgens desnoods die dingen weer terug nemen.
quote:
Die uitkering is dus hoog zat, er zijn mensen die krijgen minder en dan doel ik niet eens op studenten.

Dat McCarthy dit weer als typisch voorbeeld neemt, gaat mij echter te ver, dit is 1 individu die zich door leningen in de problemen heeft gewerkt, er zijn genoeg andere individuen die buiten hun schuld om problemen hebben en we dus wel gewoon moeten helpen.
ook met 900 europ per maand zeker.
Met 900 euro per maand zou IK niet weten hoe ik er van af moet komen gvd
quote:
Voor mevrouw is het aan te bevelen te kijken of een bank de wehkampschuld over kan nemen, waardoor het maandbedrag en de rente omlaag kan, ze zou naar de telefonie van UPC kunnen overstappen, wat een bezuiniging op zou leveren en met haar gezondheid zou ik zeer serieus overwegen te stoppen met roken, dat levert ook meteen een flinke hoeveelheid centen op.

Verder, gezien haar gezondheid, zou ze eens moeten kijken wat ze aan ziektekosten uitgeeft, om te zien of ze de drempel voor de IB haalt en zo een aftrekpost heeft.

Mogelijkheden genoeg dus, om ook zelf wat aan je problemen te doen. Enige advisering vanuit de overheid is wel op z'n plaats, want mensen verzinnen het blijkbaar niet allemaal zelf.
Misschien dat Jan haar kan adviseren ipv te gaan zeiken op zijn weblog.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31052069
Ik trof deze reactie aan op JM's weblog (nr 92 is het). Wat vinden we hier nu van? M.i. ultiem slachtofferisme, en het geeft precies aan welk mentaliteitsprobleem er in Nederland speelt. Vooral die opmerking over dat sigaretten een privilege van de rijken zijn doet het hem . Eindeloze tirades over hoe de kleine luyden worden uitgebuit, maar dit is holle retoriek, want álle noodzakelijke zaken zijn gewoon aan te schaffen van dit geld, alleen moet je natuurlijk niet verwachten dat je allerlei leuke dingen kan doen die mensen die wél hard voor hun geld werken kunnen betalen.

ik vind de reacties in- en in triest die lopen te debiteren dat je dan maar minder geld had moeten uitgeven, of dan maar niet dit, dan maar niet dat… Met name stoor ik me heel erg aan reactie 83 maar ik lees er helaas veel meer.

In wat voor land leven we? Een sigaretje opsteken een privilege voor de rijken der aarde? Als je te weinig inkomen hebt dan moet je maar niet roken.

In wat voor land leven we: verketterd omdat je schulden maakt, we weten niet eens waar deze persoon schulden aan heeft gemaakt het zou heel goed kunnen zijn omdat ze niet eens meer in haar eerste levensonderhoud kan voorzien. Bovendien: de verleiding is ook wel heel groot met al die reclamespots die misleidend zijn en allang verboden moeten worden. Maar de overheid doet er niks aan en alle mensen die erin trappen, tja dat is toch eigen verantwoordelijkheid! Lekker makkelijk.

Ach, en als je geen werk hebt dan ben je toch niks ‘waard’ of wat, dan kun je net zo goed verhuizen en je familie, vrienden of misschien het enige dat je nog hebt je eigen stek achterlaten alleen maar omdat de huur elders goedkoper is. Als je al een huis vindt meneer Markz doe je best want alle sociale woningbouw wordt door deze klasse regering gesloopt en vervangen door woningen voor rijkeren.

Sorry hoor, maar mogen deze mensen nog een beetje RESPECT en een respectvol leven leiden, met hun eigen keuzes? Waarom moet iemand die toevallig de pech heeft gehandicapt en werkeloos te zijn zich vanalles ontzeggen, terwijl de topmensen genadeloos graaien?

Kijk naar jezelf als je zo reageert. Nooit een fout gemaakt in je leven? Helemaal smetteloze geschiedenis? Recht van (neo-liberale) leer dus totaal geen financiele misstappen ook? Geen problemen in je leven? Je verwacht ook je hele leven gezond te blijven, niet ziek, geen relatieproblemen of wat dan ook? Ik wens je veel succes met andere mensen afzeiken, en hoop voor je dat jou nooit iets ernstigs in je leven overkomt, waardoor je misschien zelf ook in de problemen komt. Het kan namelijk iedereen overkomen, en dan heb je zelf de steun en het respect van anderen ook nodig. Dat is solidariteit!!

Het is veel te simpel om altijd maar te zeggen eigen schuld.
Reactie van Ilse — vrijdag 30 september 2005 @ 8.54

[ Bericht 0% gewijzigd door Diederik_Duck op 30-09-2005 10:33:46 (de leuke stukjes even aangeduid) ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:37:52 #195
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31052284
dit was mijn reactie. Harde recatie ja (zo ben ik nu eenmaal) maar daarom niet onwaar.
quote:
Ilse, mevrouw krijgt bijna 900 euro per maand. Alle steun van de wereld dus. Opgebracht door hardwerkende mensen. Vind je het gek dat die hardwerkende mensen dan kritiek hebben op haar brief. De mensen die haar uitkering opgebracth hebben.

We hebben het niet over intrekken van haar uitkering gehad. Wel haar consumenten gedrag en haar geklaag.

Ik kots op mevrouw.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31052364
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:27 schreef McCarthy het volgende:

onzin, roken, kabel EN telefoon, TV gids. Hier valt zat te bezuinigen. Kan je daarna je lening aflossen en vervolgens desnoods die dingen weer terug nemen.
Als je even verder leest, voordat je reageert, noem ik al die bezuinigingsmaatregelen

Verder is de conclusie correct dat mevrouw in de problemen zit door de leningen, die leggen immers een flinke druk op haar inkomen.
quote:
ook met 900 europ per maand zeker.
Met 900 euro per maand zou IK niet weten hoe ik er van af moet komen gvd
Wacht maar totdat je studie voorbij is en je het echte leven tegemoed gaat. 900 euro per maand is peanuts, zeker als je er een gezin van moet onderhouden of zwaar ziek bent.
quote:
Misschien dat Jan haar kan adviseren ipv te gaan zeiken op zijn weblog.
Dat zou in dit geval idd geen slecht idee zijn, maar nogmaals, om dit als voorbeeld te nemen dat dan meteen voor iedereen zou gelden, gaat mij te ver.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:42:55 #197
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31052396
quote:
Verder is de conclusie correct dat mevrouw in de problemen zit door de leningen, die leggen immers een flinke druk op haar inkomen.
het is ondereeel van haar uitgaven patroon, de rest van de uitgaven kan je aanpassen, Die leningen zijn DUS niet het probleem
quote:
Wacht maar totdat je studie voorbij is en je het echte leven tegemoed gaat. 900 euro per maand is peanuts, zeker als je er een gezin van moet onderhouden of zwaar ziek bent.
van een gezin wordt geen melding gemaakt
pi_31052423
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:37 schreef McCarthy het volgende:
dit was mijn reactie. Harde recatie ja (zo ben ik nu eenmaal) maar daarom niet onwaar.
[..]
Hulde! Ben ik het helemaal mee eens.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:48:31 #199
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_31052503
Wat erg dat die mevrouw niet meer dingen durft te doen.
pi_31052522
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:42 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het is ondereeel van haar uitgaven patroon, de rest van de uitgaven kan je aanpassen, Die leningen zijn DUS niet het probleem
Het is de oorzaak van haar geldprobleem. Als ze immers die twee leningen niet had gehad, had ze genoeg te besteden gehad.

Verder kan de Wehkamplening prima bij een bank worden omgezet in een PLetje met een flink lagere rente en een lager maandbedrag.
quote:
van een gezin wordt geen melding gemaakt
Zeg ik toch ook niet? Ik stel alleen dat 900 euro per maand geen vetpot is.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:50:47 #201
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31052556
de laatste woorden van die brief: "heb geen geld". 900 euro er maand. Hallo!!!!

Maar goed, denk dat nu zo'n beetje alles wel hierover gezegd is.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:52:56 #202
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31052602
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:49 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het is de oorzaak van haar geldprobleem. Als ze immers die twee leningen niet had gehad, had ze genoeg te besteden gehad.

Verder kan de Wehkamplening prima bij een bank worden omgezet in een PLetje met een flink lagere rente en een lager maandbedrag.
[..]
het is EEN uitgaven post net zoals de telefoon, de kabel, de tv gids & de sigaretten.

Je had precies hetzelfde kunnen zeggen over die dingen maar je pikt de leningen/schulden er uit. Waarom?
quote:
Zeg ik toch ook niet? Ik stel alleen dat 900 euro per maand geen vetpot is.
lees effe je rectaie van daarnet wil je
pi_31052673
Deze mevrouw is een beetje dom omgegaan met geld (leningen, waarom dóén mensen dat in gristusnaam?) en gaat nu zeuren dat ze niet mag roken.
Door deze domme **** komen de echte minimuminkomens in een kwaad daglicht te staan. Dat ze nog een brief dúrft te schrijven...
"Ik kan niet roken" Nee, je hebt astma en hart- en vaatziekten, mens, dan kun je idd beter niet roken.

Ik snap ook niet dat Jan Marijnissen in plaats van dit misbaksel een echt noodgeval plaatst, zoals een bejaarde met doorligwonden die eens per week naar buiten mag, of een gezin waarin de vader/kostwinner weggevallen is. Dán zit je pas echt in de shit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31052732
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:52 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het is EEN uitgaven post net zoals de telefoon, de kabel, de tv gids & de sigaretten.

Je had precies hetzelfde kunnen zeggen over die dingen maar je pikt de leningen/schulden er uit. Waarom?
[..]

Plus dat nog idd. Ze heeft duidelijk weinig inzicht in noodzakelijke kostenposten. "Straks wordt gas, water , licht duurder". Tja, dan zal bijvoorbeeld UPC wegmoeten. Net zoland totdat Wehkamp en de bank met je klaar zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31052972
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:52 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Die zaken heb ik ook genoemd, dus nogmaals: lezen voor je reageert!
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 06:40 schreef Vhiper het volgende:

quote:
Als jij dat nou effe zelf zou doen?
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:08:28 #206
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31053041
opvallend dat ook links fok, afgezien van wat irri slowchat, het praktisch niet opneemt voor deze mevrouw. Iedereen vindt toch wel dat het min of meer een zeurkous is die maar genoegen moet nemen wat wat ze krijgt.

Wat heeft JanM zich hier verslikt zeg. Alleen zijn eigen dichtgetikte aanhang steunt hem.
pi_31053180
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:08 schreef McCarthy het volgende:
opvallend dat ook links fok, afgezien van wat irri slowchat, het praktisch niet opneemt voor deze mevrouw. Iedereen vindt toch wel dat het min of meer een zeurkous is die maar genoegen moet nemen wat wat ze krijgt.
Ze krijgt genoeg, meer dan vele andere Nederlanders. Een zeurkous wil ik haar niet noemen, eerder financieel slecht voorgelicht. een paar niet ingrijpende veranderingen in haar budget en ze heeft veel meer geld over.
quote:
Wat heeft JanM zich hier verslikt zeg. Alleen zijn eigen dichtgetikte aanhang steunt hem.
Nogmaals, dit is maar 1 voorbeeld, dit zegt verder dus helemaal niets.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:13:12 #208
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31053187
Ik had mevr. nog een baantje willen adviseren (krantewijkje of zo). Maar goed, ze heeft astma, hart en maag problemen en whatever & bovendien gaat d euitkeringsinstantie dan moeilijk doen. Van mij mag ze haar 900 euro houden. Maar alsjeblieft: doe wat aan je consumentenpatroon & stop met zeuren.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:15:52 #209
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31053267
De vraag in hoeverre deze mevrouw zelf schuld heeft aan haar situatie, is nogal moeilijk te beantwoorden, gezien het gebrek aan verdere documentatie. Wel is uit de brief op te maken dat de betreffende mevrouw - zeker gezien haar gezondheidssituatie - wel eens zou kunnen overwegen van de tabak af te blijven. Voor de rest is dit natuurlijk een eenzijdig verhaal - het lijkt me allesbehalve logisch dat iemand in een dergelijke situatie de werkelijkheid altijd in het oog houdt. Maar aan de hand van één brief valt onmogelijk op te maken of het hier nou echt om een schrijnende situatie gaat en zoja, wier 'schuld'dat dan is. Dergelijke conclusies zijn prematuur en volledig uit de lucht gegrepen.

Wel vind ik het van enige misselijkheid van de kant van Jan Marijnissen getuigen om de publicatie van dergelijke brieven te gebruiken voor zijn eigen politieke compagne, en van overgeneralisatie van de TS om één voorbeeld als toonaangevend voor een hele groep te beschouwen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:21:05 #210
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31053429
quote:
De vraag in hoeverre deze mevrouw zelf schuld heeft aan haar situatie
que?
Ze zit financieel niet in een slechte situatie, dat is het punt. Een lichte wijziging in haar uitgavenpatroon & een kleine mentaliteits verandering (dat je niet alles kan krijgen wat je wilt hebben) lost ontzettend veel op
In Gezondheids opzicht misschien wel maar ze gaat wel door met roken

Ik conlcudeer dus dat ze wel in de spiegel moet kijken ipv brieven te schrijven.
pi_31053535
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
Ik had mevr. nog een baantje willen adviseren (krantewijkje of zo). Maar goed, ze heeft astma, hart en maag problemen en whatever & bovendien gaat d euitkeringsinstantie dan moeilijk doen. Van mij mag ze haar 900 euro houden. Maar alsjeblieft: doe wat aan je consumentenpatroon & stop met zeuren.
In dit individuele geval:
pi_31053657
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:15 schreef Reya het volgende:
De vraag in hoeverre deze mevrouw zelf schuld heeft aan haar situatie, is nogal moeilijk te beantwoorden, gezien het gebrek aan verdere documentatie. Wel is uit de brief op te maken dat de betreffende mevrouw - zeker gezien haar gezondheidssituatie - wel eens zou kunnen overwegen van de tabak af te blijven. Voor de rest is dit natuurlijk een eenzijdig verhaal - het lijkt me allesbehalve logisch dat iemand in een dergelijke situatie de werkelijkheid altijd in het oog houdt. Maar aan de hand van één brief valt onmogelijk op te maken of het hier nou echt om een schrijnende situatie gaat en zoja, wier 'schuld'dat dan is. Dergelijke conclusies zijn prematuur en volledig uit de lucht gegrepen.

Wel vind ik het van enige misselijkheid van de kant van Jan Marijnissen getuigen om de publicatie van dergelijke brieven te gebruiken voor zijn eigen politieke compagne, en van overgeneralisatie van de TS om één voorbeeld als toonaangevend voor een hele groep te beschouwen.
Dat is ook wel weer waar. Het zou niet de eerste vrouw (of man) zijn die in gemeenschap van goederen in getrouwd, ingeruild voor een jonger sneller ding en dan met niet door haar gemaakte schulden zit. Maar gezien de hele toon en instelling die van deze brief afstraalt, denk ik echt dat deze mevrouw gewoon niet goed overziet wat een noodzakelijke behoefte is en wat luxe.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:30:14 #213
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31053696
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

que?
Ze zit financieel niet in een slechte situatie, dat is het punt. Een lichte wijziging in haar uitgavenpatroon & een kleine mentaliteits verandering (dat je niet alles kan krijgen wat je wilt hebben) lost ontzettend veel op
In Gezondheids opzicht misschien wel maar ze gaat wel door met roken

Ik conlcudeer dus dat ze wel in de spiegel moet kijken ipv brieven te schrijven.
Ik zie alleen roken als iets waar ze stante pede mee kan stoppen, tenzij je beredeneert dat ze haar media-aansluiting en haar telefoon ook nog wel kan missen. Schulden heb je inderdaad altijd zelf gemaakt, maar dat betekent niet dat ze nu wel op de individuele begroting drukken.

Bovendien is dit enkel in materiele waarden denken...en materieel overleeft ze inderdaad wel. Maar op immateriele basis kan dit bijzonder geestdodend werken; je haalt het voorbeeld van studenten eerder aan, maar studenten hebben zicht op een betere materiele situatie waarin ze ook in staat zijn zichzelf te ontplooien en eerder gemaakte schulden af te lossen. Gezien het zeer materialistische karakter van o.a. de Nederlandse samenleving, heeft het uitzicht op een eindeloze vicieuze cirkel van relatiev armoede een sterke immateriele impact op mensen. Ik denk dat d - irrationele en moeilijk meetbare - immateriele component nog veel sterker speelt dan de materiele component waar jij constant op hamert.
pi_31053727
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:15 schreef Reya het volgende:
De vraag in hoeverre deze mevrouw zelf schuld heeft aan haar situatie, is nogal moeilijk te beantwoorden, gezien het gebrek aan verdere documentatie.
Is niet van belang, de situatie is zoals hij is, ze kan prima op eigen kracht, met een paar aanpassingen in haar uitgavenpatroon, uit de problemen komen. Huilen om meer geld is derhalve in dit individuele geval onterecht.
quote:
Wel is uit de brief op te maken dat de betreffende mevrouw - zeker gezien haar gezondheidssituatie - wel eens zou kunnen overwegen van de tabak af te blijven. Voor de rest is dit natuurlijk een eenzijdig verhaal - het lijkt me allesbehalve logisch dat iemand in een dergelijke situatie de werkelijkheid altijd in het oog houdt. Maar aan de hand van één brief valt onmogelijk op te maken of het hier nou echt om een schrijnende situatie gaat en zoja, wier 'schuld'dat dan is. Dergelijke conclusies zijn prematuur en volledig uit de lucht gegrepen.
Dit lijkt me absoluut geen schrijnende situatie te noemen
quote:
Wel vind ik het van enige misselijkheid van de kant van Jan Marijnissen getuigen om de publicatie van dergelijke brieven te gebruiken voor zijn eigen politieke compagne
Waarom? Het is de stem van de kiezer, zouden meer partijen moeten doen.
quote:
en van overgeneralisatie van de TS om één voorbeeld als toonaangevend voor een hele groep te beschouwen.
Helemaal mee eens.
pi_31053766
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zie alleen roken als iets waar ze stante pede mee kan stoppen, tenzij je beredeneert dat ze haar media-aansluiting en haar telefoon ook nog wel kan missen. Schulden heb je inderdaad altijd zelf gemaakt, maar dat betekent niet dat ze nu wel op de individuele begroting drukken.

Bovendien is dit enkel in materiele waarden denken...en materieel overleeft ze inderdaad wel. Maar op immateriele basis kan dit bijzonder geestdodend werken; je haalt het voorbeeld van studenten eerder aan, maar studenten hebben zicht op een betere materiele situatie waarin ze ook in staat zijn zichzelf te ontplooien en eerder gemaakte schulden af te lossen. Gezien het zeer materialistische karakter van o.a. de Nederlandse samenleving, heeft het uitzicht op een eindeloze vicieuze cirkel van relatiev armoede een sterke immateriele impact op mensen. Ik denk dat d - irrationele en moeilijk meetbare - immateriele component nog veel sterker speelt dan de materiele component waar jij constant op hamert.
En wat wil je daar dan aan doen? Moet de maatschappij er zorg voor dragen dat mensen die niet werken zich in luxe kunnen wentelen?
pi_31053856
Wat een reacties hier, alsof jullie die mevrouw kennen. Misschien heeft ze jarenlang bij de ABN AMRO gewerkt. Op basis van dat inkomen verplichtingen aangegaan, en toen zei de ABN AMRO, weet je wat ? 3 miljard winst is te weinig, we pleuren er een paar duizend mensen uit. Vervolgens valt ze in de uitkering, en beginnen jullie te roepen dat ze Wehkamp verplichtingen heeft en weet ik al niet meer ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31053937
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat een reacties hier, alsof jullie die mevrouw kennen. Misschien heeft ze jarenlang bij de ABN AMRO gewerkt. Op basis van dat inkomen verplichtingen aangegaan, en toen zei de ABN AMRO, weet je wat ? 3 miljard winst is te weinig, we pleuren er een paar duizend mensen uit. Vervolgens valt ze in de uitkering, en beginnen jullie te roepen dat ze Wehkamp verplichtingen heeft en weet ik al niet meer ?
Wat verandert dat aan het feit dat ze haar Wehkamp lening zou kunnen omzetten in een goedkopere lening, dat roken haar zowel financieel als voor haar gezondheid wordt afgeraden en dat de telefoonrekening goedkoper kan met een gecombineerd kabelabonnement?
pi_31053991
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat verandert dat aan het feit dat ze haar Wehkamp lening zou kunnen omzetten in een goedkopere lening, dat roken haar zowel financieel als voor haar gezondheid wordt afgeraden en dat de telefoonrekening goedkoper kan met een gecombineerd kabelabonnement?
Helemaal niks, maar de reacties in dit topic geven de indruk dat deze mevrouw voor haar lol in de bijstand zit onder het mom van levenslang vakantie.

p.s. krijg je met een bijstandsuitkering eigenlijk wel een lening ? of kan je dan wel een telefoonabbonnement en afsluiten ??
pi_31054036
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ze bij ABN had gewerkt had ze geweten dat een verzendhuiskrediet schofterige rentepercentages kent, en dat ze dat behoort om te zetten naar een PL of DK, dat is véél voordeliger.
pi_31054107
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Helemaal niks, maar de reacties in dit topic geven de indruk dat deze mevrouw voor haar lol in de bijstand zit onder het mom van levenslang vakantie.
Neen. Er wordt alleen geageerd tegen de zielige toon van mevrouw en dat ze meent op kosten van anderen in luxe te kunnen leven. Niemand beweert dat het een lolletje is in de bijstand, dat is waarcshijnlijk ook waarom wij allen graag hard werken.
pi_31054116
quote:

[..]

Gezien haar inkomen (Bijstand is veel minder) en gezondheidssituatie, gok ik op een WAO uitkering

Die indruk heb ik in ieder geval nooit willen wekken, is dat toch gebeurd, dan mijn excuses.

Deze mevrouw klaagt echter dat het allemaal zo slecht geregeld is voor haar, terwijl ze voldoende geld krijgt en juist zelf wat dingen beter zou moeten regelen.
pi_31054167
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Gezien haar inkomen (Bijstand is veel minder) en gezondheidssituatie, gok ik op een WAO uitkering

Die indruk heb ik in ieder geval nooit willen wekken, is dat toch gebeurd, dan mijn excuses.

Deze mevrouw klaagt echter dat het allemaal zo slecht geregeld is voor haar, terwijl ze voldoende geld krijgt en juist zelf wat dingen beter zou moeten regelen.
Persoonlijk vind ik 800 zoveel euro netto per maand errug weinig. Ik denk ook dat het heel lastig is hiervan rond te komen.
pi_31054198
quote:

p.s. krijg je met een bijstandsuitkering eigenlijk wel een lening ? of kan je dan wel een telefoonabbonnement en afsluiten ??
Met een netto inkomen van 900 per maand en een niet al te hoge huur lukt dat wel hoor. Zoals ik al zei, ik denk dat ze in de WAO, niet de bijstand, zit.
pi_31054247
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik 800 zoveel euro netto per maand errug weinig. Ik denk ook dat het heel lastig is hiervan rond te komen.
Ook met huursubsidie etc etc erbij? Het is niet veel, maar je kunt er makkelijk van rondkomen (al moet je natuurlijk geen dure merkkleding etc willen kopen).
pi_31054250
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zo te zien is het bijstand, of een WAO op bijstandsniveau. Het ziet er namelijk naar uit naar het bijstandsniveau voor alleenstaanden, ik kom hier uit op 866,67 netto per maand.
pi_31054259
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik ook (ook reeds eerder aangegeven), maar er van rondkomen in je uppie, moet best lukken, zeker gezien er vele mensen zijn die minder krijgen.
pi_31054339
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ook (ook reeds eerder aangegeven), maar er van rondkomen in je uppie, moet best lukken, zeker gezien er vele mensen zijn die minder krijgen.
Met wat - laat ik zeggen aanpassingen in mijn uitgavenpatroon - zal het mij ook wel lukken. Maar je moet her en der alleen wat laten.

Telefoonabonnement opzeggen ? O nee, kan nog niet, het contract loopt nog 1,5 jaar, en dat soort grappen loop je natuurlijk wel tegenaan.
pi_31054562
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zo te zien is het bijstand, of een WAO op bijstandsniveau. Het ziet er namelijk naar uit naar het bijstandsniveau voor alleenstaanden, ik kom hier uit op 866,67 netto per maand.
Netto normbedragen voor mensen van 21 jaar tot 65 jaar die een uitkering krijgen op grond van de Wet werk en bijstand Documentindex

Alleenstaanden
per maand
¤ 549,28

vakantie- uitkering
¤ 27,70

Totaal
¤ 576,98

Eventuele toeslag:
Totaal
¤ 230,79

Hoe kom jij aan 866,67?
pi_31054737
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

Met wat - laat ik zeggen aanpassingen in mijn uitgavenpatroon - zal het mij ook wel lukken. Maar je moet her en der alleen wat laten.
Tsja, dat hoort erbij. De uitkeringen zijn zo berekend dat je ervan kunt leven, niet dat je het er maar lekker van kunt gaan nemen en op kosten van de maatschappij in onnodige luxe kunt gaan baden.
quote:
Telefoonabonnement opzeggen ? O nee, kan nog niet, het contract loopt nog 1,5 jaar, en dat soort grappen loop je natuurlijk wel tegenaan.
Het is dan ook niet verstandig langlopende contracten af te sluiten als je in een financieel precaire situatie zit. Telefooncontracten sluit ik zowiezo nooit langer dan een jaar af, kan je immers elk jaar van de extraatjes bij een verlenging profiteren.
pi_31054889
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Tsja, dat hoort erbij. De uitkeringen zijn zo berekend dat je ervan kunt leven, niet dat je het er maar lekker van kunt gaan nemen en op kosten van de maatschappij in onnodige luxe kunt gaan baden.
[..]

Het is dan ook niet verstandig langlopende contracten af te sluiten als je in een financieel precaire situatie zit. Telefooncontracten sluit ik zowiezo nooit langer dan een jaar af, kan je immers elk jaar van de extraatjes bij een verlenging profiteren.
Ik bedacht het me ook tijdens het tiepen. Overigens, de terminologie " op kosten van de maatschappij leven " vind ik altijd wat ongelukkig.

Als je werkt, ben je verzekerd voor een bepaald inkomen. Je betaalt hier ook premie voor. Als je dan ontslagen word doe je een beroep op deze verzekering en krijg je een uitkering. Hier heb je toch zelf premies voor betaalt ?
pi_31055251
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik bedacht het me ook tijdens het tiepen. Overigens, de terminologie " op kosten van de maatschappij leven " vind ik altijd wat ongelukkig.

Als je werkt, ben je verzekerd voor een bepaald inkomen. Je betaalt hier ook premie voor. Als je dan ontslagen word doe je een beroep op deze verzekering en krijg je een uitkering. Hier heb je toch zelf premies voor betaalt ?
Dat geldt voor alle uitkeringen, behalve de bijstand. Die wordt uit algemene middelen betaald, alhoewel je wel een puntje hebt, ja.
pi_31055410
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle uitkeringen, behalve de bijstand. Die wordt uit algemene middelen betaald, alhoewel je wel een puntje hebt, ja.
Algemene middelen betaal je natuurlijk ook als je werkt, d.m.v. de belastingen.
pi_31056112
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Algemene middelen betaal je natuurlijk ook als je werkt, d.m.v. de belastingen.
Ik zei toch al dat je wel een puntje had?
pi_31056402
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zei toch al dat je wel een puntje had?
Volgens mij zijn we het redelijk met elkander eens
pi_31057223
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het redelijk met elkander eens
Ik ben de onredelijkste niet
pi_31066362

[ Bericht 100% gewijzigd door kevin85 op 30-09-2005 19:51:24 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 00:37:13 #237
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31103132
Toch even terug naar die brief:
quote:
Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)

Inkomsten per kwartaal zijn � 2597, 61 netto.

Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)

Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.

Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.

Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord �nee�. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.

Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp

Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.

Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
Misschien interpreteren we hem verkeerd. Even de gegevens op een rijtje:
1. Deze mevrouw heeft haar uitgavenpatroon niet in de hand, en beschikt niet over de middelen om dot te compenseren.
2. Ik denk dat ze aan de ondergrens van normale intelligentie zit. De brief is enigszins geredigeerd zo te zien, maar je ziet het nog zó. De radeloosheid spat er vanaf.
3. Ze vraagt niet om geld, ze vraagt om hulp. Ze heeft het even nodig dat iemand bij haar aan tafel gaat zitten om de boel op een rijtje te zetten.

Kortom, ze wil niet meer geld, maar een beetje hulp.

Denk ik dan.

Toch?
pi_31105089
[edit]Ik heb er geen zin in ook eigenlijk, laat maar[/edit]

[ Bericht 94% gewijzigd door Lamon op 02-10-2005 02:49:45 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:00:39 #239
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31107796
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 00:37 schreef Floripas het volgende:
[..]

1. Deze mevrouw heeft haar uitgavenpatroon niet in de hand, en beschikt niet over de middelen om dot te compenseren.
2. Ik denk dat ze aan de ondergrens van normale intelligentie zit. De brief is enigszins geredigeerd zo te zien, maar je ziet het nog zó. De radeloosheid spat er vanaf.
3. Ze vraagt niet om geld, ze vraagt om hulp. Ze heeft het even nodig dat iemand bij haar aan tafel gaat zitten om de boel op een rijtje te zetten.

Denk ik dan.

Toch?
1. zed heeft een gat in haar hand, daar waren wij ook al achter ja
2. ze is slim genoeg om niet bij de VVD aan te komen zetten met een brief als dit.
3. Ze kan lekker naar fok komen, krijgt ze alle steun die ze nodig heeft.
pi_31107960
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 00:37 schreef Floripas het volgende:
[..]

Denk ik dan.

Toch?
Er wordt vrij algemeen van uitgegeaan dat briefschrijver een vrouw is.
Is dat ook ergens op gebaseerd?

Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:15:58 #241
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31108013
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen
Je hebt gelijk, er staat inderdaad geen enige indicatie van het geslacht van de schrijver/schrijfster in de brief
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:28:08 #242
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31108248
Ik snap niet dat ze geen kwijtschelding krijgt van de gemeentelijke belastingen? Of zou dat komen omdat ze eerst haar schulden moet aflossen?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:16:50 #243
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31113719
En, McCarthy, 865.87 is voor een gemiddelde student niet echt een 'vermogen'.

Ik, als beta-student, heb ook een maandelijke inkomen van rond de 700 euro (stufi ongeveer 200, wat van mijn ouders en werk) en ik weet zeker dat ik heb beter heb dan deze mevrouw. Ik huur voor een ontzettend laag bedrag en tja, ik betaal nog collegegeld, en dan heb ik 'vrij' te besteden: zo'n 300 a 400 euro. En ik zie genoeg studenten, met bijbaantjes of met veel geld van de ouders, lopen in hippe kleding, de nieuwste technologische snufjes hebben en elke jaar en met ski-vakantie gaan en 's zomers ook nog even naar zuidoost Azië gaan.

Studenten hebben echt niets te klagen in Nederland. Behalve dat het niveau van het onderwijs soms beroerd is.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:23:05 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31113930
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:28 schreef Flumina het volgende:
Ik snap niet dat ze geen kwijtschelding krijgt van de gemeentelijke belastingen? Of zou dat komen omdat ze eerst haar schulden moet aflossen?
als je je schulden aflost heb je toch geen kwijtschelding meer nodig. ik heb in mijn hele leven nog nooit rood gestaan of schulden gehad (behalve dan hypotheek, maar dat is voordelig)
pi_31136980
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaan
pi_31137073
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:30 schreef Vhiper het volgende:

[..]

TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaan
Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk is
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 3 oktober 2005 @ 08:47:46 #247
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31137121
quote:
Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)

Inkomsten per kwartaal zijn � 2597, 61 netto.

Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)

Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.

Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.

Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord �nee�. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.

Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp

Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.

Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
Ze rookt: roken is een luxe-goedere en geen levensbehoefte
Uiteraard heeft ze internet, en gelijk maare en power-abo ook zo te zien aan dat bedrag. Dat internet is duurder dan een Canal+ aansluiting. Iets wat vroeger als een luxe werd gezien. Maw: internet is in dit geval ook zeker een luxe-artikel wat ze steevast elke maand aanschaft.
Die Wehkamp en Bank-aflossingen; tja sorry, ze koopt zelf dingen op afbetaling. Moet ze ook niet zeuren dat ze dat geld uiteindelijk moet ophoesten. Ik durf er geld op te leggend at ze geen levenbenodigdheden heeft gekocht bij de Wehkamp envan het geleende geld bij de bank.

Wat een jankzak. Een gat in je hand hebben, dure internet aansluitingen nemen en roken en vervolgens klagen dat je geen geld hebt om brood te kopen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31137165
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk is
Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?
pi_31137268
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?
Voor de zekerheid heb ik de weblog er nog even bijgepakt. Vóór de reactie van McCarthy is er maar 1 die uitgaat van vrouwelijkheid van de schrijver, en die wordt erop gewezen dat er geen reden voor is.

Opvallend is dat mensen die de briefschrijver *niet* steunen er veelal van uitgaan dat het een vrouw is, zij die de klaagzang terecht vinden houden het neutraler.

Overigens ben ik het met de critici eens dat deze persoon echt geen onleefbaar inkomen geniet.
pi_31143813
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, mccarthy, we weten het nu wel. Alles en iedereen zijn parasieten en er mag vooral niet een beetje lol in het leven worden gehad, want dat zou wel eens ten koste kunnen gaan van jouw toekomstige vermogen. Iedereen die zonder werk zit moet vooral alles opgeven, gewoon wel alles blijven betalen, vooral voor alles bijverzekeren en verder zijn kop houden.
Zoals McCarthy al aangaf, ze kan makkelijk goedkoper leven.
Wat ze krijgt is zelfs veel!
UPC & Telefoon is inderdaad overbodig. Roken, stop maar, je hebt astma, het is ongezond en het kost onnodig geld. Je zou anders nog altijd super goedkope shag halen.
Studenten moeten zich inderdaad in de schulden steken omdat ze niks krijgen. Kan je er wel vanuit gaan dat het later 'makkelijk' terug kunnen betalen, maar om ze armoedig te laten leven.
Mensen die hun studie goed en serieus doen zou je juist een helpende hand naar moeten uitsteken ipv rokende binnenzitters die geen betekenis voor de maatschappij hebben.

Gezien het beklag & de inkomsten/uitgaven van mevrouw, constateer ik toch een bepaalde vorm van parasitisme.
pi_31144462
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor de zekerheid heb ik de weblog er nog even bijgepakt. Vóór de reactie van McCarthy is er maar 1 die uitgaat van vrouwelijkheid van de schrijver, en die wordt erop gewezen dat er geen reden voor is.

Opvallend is dat mensen die de briefschrijver *niet* steunen er veelal van uitgaan dat het een vrouw is, zij die de klaagzang terecht vinden houden het neutraler.

Overigens ben ik het met de critici eens dat deze persoon echt geen onleefbaar inkomen geniet.
Ach, man of vrouw, het doet er verder weinig toe. Deze persoon moet gewoon orde op zaken stellen en dan heeft hij/zij het zo slecht nog niet. Ik heb genoeg mensen in mijn kennissenkring die met minder moeten rondkomen. Ik zal ze eens vragen brieven naar de SP te sturen, want die hebben pas echt te klagen
pi_31151035
Wat je hebt afgelost kan je weer opnemen/bestellen. Of Bep nu wel of geen nuttige en noodzakelijke spullen heeft gekocht laten we even buiten beschouwing.
Het nu nog negatieve vermogen van Bep gaat in principe maandelijks vooruit bij het aflossen van de schulden. Als enigszins mogelijk moet ze meer dan het minimum aflossen.
Van schulden op zich word je niet armer, van debetrente wel.
Het leefgeld van Bep is daarom geen 239,23 per maand maar 239,23 plus (204,21+159)/3 oftewel 360,30 min debetrente. Ja soms moet Bep wel bijbestellen en bijlenen maar op de langere termijn is Bep in staat om van de schulden af te komen. Bep is nu gebonden aan bank en Wehkamp terwijl wij het van contant geld doen. Bep en wij hebben dus geld en kopen maar Bep betaalt extra debetrente.
In principe moet Bep gewoon van het inkomen rond kunnen komen. Kabeltelevisie en telefoon eruit doen zijn niet eens nodig en al helemaal niet wenselijk voor een 56-jarige 100% afgekeurde maag-, hart- en astmapatiënt. Nederland 1,2 en 3 stoppen bovendien binnenkort met het uitzenden via de ether.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:01:24 #253
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31155828
HALLO!!!

Willen alle mensen die elkaars kauwgom herkauwen over het feit dat ze niet arm is, even reageren op mijn stellingname? Na 6 pagina's weten we het nou wel, hoor.

Alleen McCarthy gaat daarop in, wat zegt jullie dat?

NB: McCarthy, hij/zij heeft volgens mij geen internet.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:06:38 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31156006
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:01 schreef Floripas het volgende:
HALLO!!!

Willen alle mensen die elkaars kauwgom herkauwen over het feit dat ze niet arm is, even reageren op mijn stellingname? Na 6 pagina's weten we het nou wel, hoor.

Alleen McCarthy gaat daarop in, wat zegt jullie dat?

NB: McCarthy, hij/zij heeft volgens mij geen internet.
hallo. voor een newbie zijn er al erg veel reacties geweest op je post. die overigens van aannames aan elkaar hangt. je mist het punt dat mevrouw gewoon lekker in haar sop mag gaar koken. ik ken mensen met veel minder geld die wel verstandig zijn. anders mail jij haar ff en zeg je dat jij de oplossing hebt. zoiets?
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:31:21 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31156895
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hallo. voor een newbie zijn er al erg veel reacties geweest op je post. die overigens van aannames aan elkaar hangt. je mist het punt dat mevrouw gewoon lekker in haar sop mag gaar koken. ik ken mensen met veel minder geld die wel verstandig zijn. anders mail jij haar ff en zeg je dat jij de oplossing hebt. zoiets?
Hallo. Voor iemand die geen hoofdletters gebruikt post je wel erg weinig.
Het is niet relevant hoeveel geld ze heeft; ze heeft genoeg. Ik hoef niet 6 pagina's door te lezen met berekeningen en scheldkannonades; dat zie ik zo ook wel.

Waar het me om gaat is dat ze blijkbaar, ondanks inkomen, in de schulden raakt, en dat kan heel naar worden. Eén cursusje financieel beheer en alles is weer ok.
pi_31157100
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hallo. Voor iemand die geen hoofdletters gebruikt post je wel erg weinig.
27858 posts (gemiddeld 39 per dag)
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:39:47 #257
130955 Floripas
Blast from the past
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:45:56 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31157432
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:39 schreef Floripas het volgende:
Floripas:
[..]
ja newbie dus. of een kloontje.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:51:41 #259
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31157677
Newbie, want ik heb vorige week geleerd wat een kloontje is.

Heb je nog argumenten, of typ je graag al je platitudes in onderkast?
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:39:37 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31159368
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:51 schreef Floripas het volgende:
Newbie, want ik heb vorige week geleerd wat een kloontje is.

Heb je nog argumenten, of typ je graag al je platitudes in onderkast?
welke argumenten zijn er verder nog aan te dragen? en ja ik doe idd alles op fok in ondercast. zie mijn signature die er al weer enige tijd staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 04-10-2005 00:27:09 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:21:05 #261
95608 Speth
Rorschach
pi_31160894
quote:
Soms rook ik niet: geen geld.
Dat is goed voor je, hebberige rokende trut.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:25:58 #262
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31163083
Kijk, HIER gaat dit land nou kapot aan.
En het erge van alles is, dit soort mensen hebben dan ook nog eens medelijden met zichzelf en denken dat dit helemaal terecht is.
En dan ook nog een brief sturen aan Jan. Alsof hij dit soort mensen wil helpen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:27:19 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31163125
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke argumenten zijn er verder nog aan te dragen? en ja ik doe idd alles op fok in onderkast. zie mijn signature die er al weer enige tijd staat.
Op mijn mening dat je aan iemand die zo overduidelijk niet met geld kan omgaan wellicht de helpende hand kunt bieden. En dan bedoel ik natuurlijk niet financieel, want ze zou het moeten redden, maar ik bedoel dat je zo iemand best eens een cursus "huishoudboekje" mag geven. Dat scheelt een hoop verdriet en geld en ellende, als zij niet nog verder in de schulden raakt. Niet alleen aan haar (ze is de slimste niet), maar ook aan haar naasten, haar schuldeisers (zoals Wehkamp en andere middenstand) én de maatschappij.

De reacties ontstijgen het niveau van "Niet zeiken, trut" niet.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:28:31 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31163159
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Op mijn mening dat je aan iemand die zo overduidelijk niet met geld kan omgaan wellicht de helpende hand kunt bieden. En dan bedoel ik natuurlijk niet financieel, want ze zou het moeten redden, maar ik bedoel dat je zo iemand best eens een cursus "huishoudboekje" mag geven. Dat scheelt een hoop verdriet en geld en ellende, als zij niet nog verder in de schulden raakt. Niet alleen aan haar (ze is de slimste niet), maar ook aan haar naasten, haar schuldeisers (zoals Wehkamp en andere middenstand) én de maatschappij.

De reacties ontstijgen het niveau van "Niet zeiken, trut" niet.
en wie betaalt de 'cursus' waarmee mevrouw weer in het reine komt? de saneringsdienst? lees ander ff het hele topic door voordat je haar weer een kans geeft om zich in de schulden te steken.
pi_31163184
Je zou bijna Dr. Phil ( ) gaan quoten, "you don't solve money problems with money".
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:39:40 #266
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31163493
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en wie betaalt de 'cursus' waarmee mevrouw weer in het reine komt? de saneringsdienst? lees ander ff het hele topic door voordat je haar weer een kans geeft om zich in de schulden te steken.
Ik heb het hele topic gelezen.

De kosten van die cursus (sociale dienst verzorgt ze) wegen ruimschoots op tegen de schade die je voorkomt.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:58:05 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164005
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic gelezen.

De kosten van die cursus (sociale dienst verzorgt ze) wegen ruimschoots op tegen de schade die je voorkomt.
nee hoor. die weegt niet op tegen domme mensen die mij mijn halve inkomen kosten. die mensen mogen gewoon lekker kreperen wat mij betreft. zeker als ze de sp als uitlaatklep zoeken.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:59:58 #268
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164052
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee hoor. die weegt niet op tegen domme mensen die mij mijn halve inkomen kosten. die mensen mogen gewoon lekker kreperen wat mij betreft. zeker als ze de sp als uitlaatklep zoeken.
Zo, hoeveel belasting betaal jij wel niet? Wie weet heeft deze persoon wel vanaf haar zestiende in de thuiszorg gewerkt, om jouw opleiding te kunnen bepalen. Of ben je niet naar school geweest?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:00:46 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164077
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo, hoeveel belasting betaal jij wel niet?
zo te zien heb je toch niet het hele topic gelezen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:03:04 #270
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164127
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo te zien heb je toch niet het hele topic gelezen.
Ik vermoed toch dat ik meer betaal dan jij, en ik heb liever dat ze nù gaat besparen, dan later mijn buurtwinkel net over het randje van de faillissement trekt met d'r schulden.

[ Bericht 7% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:01:44 (persoonlijke opmerking verwijdert) ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:04:13 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164155
=edit: flame=

[ Bericht 36% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:00:28 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:06:38 #272
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164210
=edit=

[ Bericht 98% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:02:28 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:08:12 #273
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164243
=edit=

[ Bericht 98% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:02:40 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:11:08 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164292
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]
Denk jij niet dat het nuttiger is om nu die vrouw te helpen nooit meer schulden te maken door haar een huishoudboekje te leren bijhouden, dan om een heel schuldensanerings- en faillissementscircus op touw te zetten?

[ Bericht 22% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:03:11 (edit) ]
pi_31165801
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Je laat je weer lekker kennen, he?

Maar goed, als jij van dergelijke mensen liever gewoon de wettelijke schuldsanering wilt gaan betalen, i.p.v. ze leren hoe ze hun eigen boontjes moeten doppen, prima hoor...

Oh, maar klaag dan niet als de kosten zo uit de hand lopen dat het je meer dan je halve inkomen gaat kosten
pi_31166096
De briefschrijver heeft het krap. Maar is duidelijk wél in staat een lijstje te maken met inkomsten en uitgaven. Je wil ze de kost niet geven die ook daartoe niet in staat zijn.

Het is jammer dat je deze persoon niet nog wat kan uitvragen.
  • Hoe lang loopt die aflossing nog door? (Waarvoor is die schuld gemaakt, hoewel dat niet echt relevant is).
  • Kan die schuld (bank en/of wehkamp) niet anders worden terugbetaald (langer uitsmeren, goedkopere rente etc)
  • ¤55,- per week netto, waarvan ¤20,- voor eten. Waaraan gaat die andere ¤35 op?

Er zijn domweg te veel onduidelijkheden om echt iets inhoudelijks te kunnen zeggen over dit specifieke geval.
    Op basis van het huishoudboekje zeg ik dat het krap is, maar te doen.

Dat iemand de SP als uitlaatklep gebruikt lijkt me te prijzen. Het is een onschuldige vorm van aandacht & steun vragen. Beter dat dan in verwarde toestand een politicus gaan bespuwen ofzo.

Persoon in kwestie heeft ook geprobeert elders hulp te krijgen, soos, gemeente, belasting, uvw.

Maar wat bij dergelijke instanties vaak ontbreekt is de notie dat deze persoon *hulp* en een schop onder de kont nodig heeft, geen *geld*. Omdat er geen financiele hulp geboden kan worden wordt iemand dan verder gestuurd. Daarmee is wél tijd verspild (en dus gemeenschapsgeld) maar is er niemand een stap verder gekomen.

Als zoalshetis niet 50% van z'n geld kwijt wil zijn aan dit soort afhankelijke mensen dan moet je meer doen dan het weigeren van een cursusje.
    Alle instanties belasten met zo'n geval zonder dat het geval daarvan wijzer wordt (niet meer *geld*, wel meer financiele hygiene) gaat er allen toe leiden dat deze persoon blijft klagen en instanties aflopen. Dat blijft geld kosten.

Nou wil zoalshetis misschien wel per direct die hele soos en andere hulpverlenende instanties opdoeken, maar dat zal nu een keer niet gaan van de ene dag op de andere. In de ware werkelijkheid zul je dus nu iets moeten doen met dit soort gevallen.

Als we al die hulpverlenende instantie niet per direct kunnen afschaffen mogen ze wat mij betreft het hun ter beschikking staande geld besteden aan mensen leren te leven van ¤700 netto p/mnd, in plaats van aan formulieren in drievoud over bijzondere bijstand hun core-business te laten zijn. Of het afschudden van mensen die er niet uitkomen, maar ook geen recht hebben op meer geld.

Belangrijkste te leren les: eigen verantwoordelijkheid.
  • ik moet verrassend weinig
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:22:09 #277
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31166219
    Dank voor de inhoudelijke reacties.

Volgens mij vraagt ze zelf niet eens om geld in de brief (mijn muis is even weg, dus ik heb geen zin om er helemaal heen te tab-ben), maar om hulp. Er zijn ook best situaties te bedenken waarin je zo in de schulden komt. Ik heb bij een maatschappelijke hulpdienst gedraaid, en wat je ziet is dat mensen met bijstand altijd precies rondkomen, maar als één keer de wasmachine stukgaat, een begrafenis betaald moet worden van een levensverzekeringsloos familielid, als ze voor de trouwdag van hun kind nieuw goed willen kopen, als studerende kinderen boeken nodig hebben, als er een schoolreisje is, als er een ruit sneuvelt, enzovoorts, dat er dan een schuld ontstaat waar je niet meer vanafkomt.

Daarbij wil ik ook nog vermelden dat het mensen wel erg makkelijk wordt gemaakt om een lening af te sluiten. In die reclames is het de normaalste zaak van de wereld, iedereen heeft een 'PL'etje'. Het is net alsof je gratis geld krijgt. Als we tabaksreclames verbieden, mag je deze reclames ook wel verbieden, want die zijn zeker zo schadelijk. Er zit maar een enkel bedrijf achter!
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:25:45 #278
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_31166253
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 00:25 schreef Ixnay het volgende:
    Kijk, HIER gaat dit land nou kapot aan.
    En het erge van alles is, dit soort mensen hebben dan ook nog eens medelijden met zichzelf en denken dat dit helemaal terecht is.
    En dan ook nog een brief sturen aan Jan. Alsof hij dit soort mensen wil helpen.
    nee, maar hij post die brief wel op zijn weblog dus hij wil er wele en statement mee maken. Maar wat? Kijk eens hoe slecht Balkenende bezig is, mensen als deze persopn kunnen zichzelf ind e schulden steken... ik weet niet welke boodschap Jan hiermee wil verkondigen...
    [..]
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:28:09 #279
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31166283
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 08:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nee, maar hij post die brief wel op zijn weblog dus hij wil er wele en statement mee maken. Maar wat? Kijk eens hoe slecht Balkenende bezig is, mensen als deze persopn kunnen zichzelf ind e schulden steken... ik weet niet welke boodschap Jan hiermee wil verkondigen...
    Hem kennende: de maatschappij individualiseert te hard, en we drukken alles in geld uit, maar een beetje medemenselijkheid zou ook voor een uitkeringsinstantie niet gek zijn.
    pi_31166330
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 08:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hem kennende: de maatschappij individualiseert te hard, en we drukken alles in geld uit, maar een beetje medemenselijkheid zou ook voor een uitkeringsinstantie niet gek zijn.
    De nuttiger boodschap (naar mijn mening) zou zijn: alle hulpvragen terugbrengen tot een verzoek om *geld* is het paard achter de wagen spannen.

Floripas, op de meeste toetstenborden zit een knopje 'home' en een knopje 'end'. Dan hoef je maar één toets aan te slaan om in één keer helemaal naar boven en weer helemaal naar beneden te springen. 't Is nog minder werk dan muizen
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:39:21 #281
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31166369
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 08:33 schreef sigme het volgende:

[..]

De nuttiger boodschap (naar mijn mening) zou zijn: alle hulpvragen terugbrengen tot een verzoek om *geld* is het paard achter de wagen spannen.
    Mee eens.

En: wij hebben wel erg veel vooraannames.

Bijvoorbeeld dat het een vrouw betreft. Dat die schulden haar eigen fout zijn. Dat ze meer geld wil.Dat Marijnissen zieligheid wil uitdragen. Dat ze nog nooit heeft gewerkt. En, dat het je lukt om tot aan je dood met dat bedrag rond te komen.
    pi_31166445
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 08:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mee eens.

En: wij hebben wel erg veel vooraannames.

Bijvoorbeeld dat het een vrouw betreft. Dat die schulden haar eigen fout zijn. Dat ze meer geld wil.Dat Marijnissen zieligheid wil uitdragen. Dat ze nog nooit heeft gewerkt. En, dat het je lukt om tot aan je dood met dat bedrag rond te komen.
    Ik doe geen van die aannames. Ik ben met je eens dat velen inderdaad vanalles aannemen, en dat als reden voor allerlei aanvoeren. Jammer, want het zou niet moeten gaan om een discussie over de specifieke, individuele details, maar om het bestaan van dergelijke situaties.

En om het politiek gewin door dit soort 'schrijnende gevallen', zonder veel duiding, via de weblog van een vooraanstaand politicus ten tonele te voeren.

Tenminste, als je een inhoudelijke discussie wil voeren met een politieke insteek.
    pi_33059745
    Goede reactie op dat log trouwens:
    nr.124
    quote:
    Goede morgen kameraad bertje,

Het moet je toch zijn opgevallen dat ik m.b.t. bovenstaande “bedelbrief” geen oordeel heb willen vellen, iets wat door anderen kennelijk wel nodig is: of het nu de brief zelf betreft of mijn reactie daarop.

Niemand is feilloos, dus ook de Grote Roerganger uit Oss niet. Als ik de brief zo lees dan springen een aantal zaken in het oog. Allereerst valt op dat de afzender niet een keer bij zichzelf te rade gaat. Zou het zomaar eens kunnen dat ‘zij’ zelf ook debet is aan de weinig florissante positie die zij schetst?

Gezien het feit dat zij al 20 jaar op de SP stemt en zegt daarvoor ook al op de PvdA te hebben gestemd - daarbij rekening houdend dat je vanaf de leeftijd van 18 jaar stemgerechtigd bent - ga ik er van uit dat de schrijfster ruim boven de veertig is. Me dunkt een leeftijd waarop je van mensen toch wel mag verwachten dat ze op een (meer) verantwoorde wijze met hun huishoudbudget om weten te gaan.

Toegegeven vergeleken met vroegere jaren is een modale uitkering geen vetpot, en het zal soms wat ‘creativiteit’ vergen om er redelijk van rond te kunnen komen. Nergens echter lees ik in de “bedelbrief” dat schrijfster in tijden dat het haar allemaal wat beter voor de wind ging iets opzij heeft gelegd voor tijden dat het allemaal wat krapper zou kunnen worden. Dat dus, is mijn eerste punt van kritiek wat je de schrijfster wel degelijk kunt aanrekenen.

Kijk ik vervolgens naar haar inkomensplaatje - een term die nogal populair is onder een deel van (linkse) politici - dan stel ik vast dat schrijfster een inkomen geniet dat boven de bijstandsnorm voor alleenstaanden ligt. Per maand ontvangt ze 870 euro, waarbij overigens niet duidelijk wordt of dit exclusief of inclusief allerlei toeslagen is, zoals bijvoorbeeld huursubsidie en (gedeeltelijke) vrijstelling van gemeentelijke heffingen.

- Het geld dat zij per maand aan huur dient te betalen kan gezien de gemiddelde huurprijs bepaald niet overdreven hoog genoemd worden.

- Ook het bedrag dat zij maandelijks aan de zorgverzekeraar ‘kwijt’ is kan beschouwd worden als normaal, en ik maak er bovendien uit op dat ze gewoon aanvullend is verzekerd.

- Wat de gemeentelijke heffingen betreft, gloort er toch weer wat hoop i.v.m. het (gedeeltelijk) afschaffen van de OZB vanaf begin 2006.

- Ook voor wat betreft gas en licht zijn de uitgaven niet overdreven hoog, en vergeleken bij de kosten die veel andere mensen daaraan ‘kwijt’ zijn zelfs laag te noemen.

- Hetzelfde geldt voor de telefoonkosten, die overigens niet gerekend worden onder de eerste levensbehoeften, en waarvan ze kan overwegen of ze dit wel nodig heeft.

- Verder valt op dat de rekening voor gas en licht bijzonder laag is, zeker wanneer je bedenkt dat het bedrag wat zij per kwartaal daaraan ‘kwijt’ is, door veel mensen per maand dient te worden betaald.

- Nog een persoonlijke noot: schrijfster geeft aan astma patiënt te zijn, maar niettemin toch te roken. We weten allemaal dat roken slecht is voor de gezondheid en bovendien niet goedkoop. Met een klein beetje meer discipline en eigenwaarde zou ze daarmee kunnen stoppen. Scheelt toch ook al weer een slokje op de borrel, niet waar!

Als ik haar aflossingsverplichting bij Wehkamp niet meereken, houdt schrijfster na aftrek van alle maandelijkse lasten dus bijna 400 euro per maand besteedbaar inkomen over. Je moet het wel erg bont maken als je daarvan niet kunt leven.

Dat schrijfster daarbij zelf de beslissing heeft genomen zaken op afbetaling te kopen, i.p.v. er eerst voor te sparen is natuurlijk haar eigen keuze geweest, en niet iets waar je de regering of politiek voor verantwoordelijk kunt houden.

En daar nu kameraad bertje wringt de schoen. Want als we de Grote Roerganger uit Oss mogen geloven moeten we - om het in Zijn termen te zeggen - de situatie van de schrijfster volledig op het conto van asociaal beleid van deze regering bijschrijven. En zoals ik al schreef horen we bij de Heilige Sint Jan uit Oss nergens een onvertogen woord over de eigen verantwoordelijkheid van de mensen.

Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat mensen - ongehinderd door genoegzaam besef van de eigen verantwoordelijkheid - maar alles en nog wat kunnen kopen omdat ze aan het einde van het liedje, toch wel (weer) bij vadertje staat kunnen aankloppen. Zo beste kameraad bertje, werkt het natuurlijk niet (meer), behalve misschien in de hoofden van die utopisten en filantropen die geïnspireerd door het ideaal van een socialistische heilstaat (de verzorgingsstaat van wieg tot graf zal ik maar zeggen) menen dat de bomen tot in de hemel blijven groeien.

Tot slot geeft schrijfster te kennen dat ze in een sociaal isolement verkeert, dat is natuurlijk nooit leuk, maar ook daar kan ze zelf verandering in aanbrengen. Niet zozeer door het schrijven van “bedelbrieven” naar de Grote Roerganger uit Oss, want dan loopt ze de kans door diens demagogie nog verder van de buitenwereld te worden afgesloten, maar door zich eens te oriënteren op zoiets als zinvol vrijwilligerswerk. Uit haar brief begrijp ik dat ze volledig is afgekeurd (voor regulier) werk, dus heeft zij in beginsel tijd genoeg.

Bijkomend voordeel daarvan is weer dat ze 1500 euro op jaarbasis mag “bijverdienen”, hetgeen omgerekend op maandbasis toch weer een leuk extraatje oplevert van zo’n slordige 125 euro, en het draagt er teven toe bij dat zij onder de mensen komt waardoor ze het gevoel zal krijgen er (weer) helemaal bij te horen.

Waar een wil is, is een (uit)weg, zolang schrijfster maar niet het heilloze kronkelpad bewandeld dat door ‘onze’ Heilige Sint Jan uit Oss wordt geplaveid, want dat zal een doodlopend pad blijken te zijn, aan het einde waarvan mensen zich van hun laatste restje zelfredzaamheid beroofd zullen weten.

Luther hield zijn gelovigen voor: ‘bid en werk’ (ora et labora); de kerk spreekt over ‘In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert’. Als we daarentegen de Grote Wonderdoener uit Oss mogen geloven, hoeven de mensen zich slechts in hun geweeklaag tot Hem te richten en het manna zal als ‘zoete broodjes’ uit de hemel op hen neerdalen. Ik, beste kameraad bertje, geloof niet in dit soort zegeningen van socialisme, maar ben van mening dat mensen vooral ook moeten blijven kijken wat ze wél zélf nog kunnen doen, om de (eigen) wereld te verbeteren, temeer daar iemand er nooit echt beter van wordt wanneer hij zijn heil in de handen van anderen legt – het maakt mensen alleen nog maar meer hulpbehoevend.

Van mooie woorden alleen kun je dus niet eten, daarom zou het pas echt van een groot sociaal hart getuigen als de SP haar vet gevulde partijkas aanwendt, en in een gebaar van opperste generositeit zulke ’schrijnende’ gevallen in klinkende munt uitbetaalt. En er is dan natuurlijk niets op tegen wanneer ze van dezulken als tegenprestatie vragen zich in het vervolg strikt te houden aan een verantwoord uitgavenpatroon. Ik weet zeker dat dit veel stemmen voor de Heilige Sint Jan uit Oss zal opleveren, en Hem waarlijk tot nog meer inspiratie zal zijn…

Gegroet kameraad,
      woensdag 14 december 2005 @ 00:02:21 #284
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_33060010
    quote:
    Op dinsdag 13 december 2005 23:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
    Goede reactie op dat log trouwens:
    nr.124
    [..]
    een beetje een samenvatting he
    lucida was het btw
      woensdag 14 december 2005 @ 08:54:55 #285
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_33064714
    Mooie reactie op die log
    [..]
      woensdag 14 december 2005 @ 12:48:54 #286
    132947 Hoopman
    Be your own guest
    pi_33069417
    McCarthy schreef:
    quote:
    2 597.61 / 3 = 865.87 per maand: een vemogen voor de gemiddelde student maar Bep wil meer, meer en nog eens meer.
    Deze bep is toch gewoon een prima neo-liberaal, die weet hoe de markt in elkaar zit. We zijn concurrenten van elkaar dus dienen we onze zaakjes in eigen voordeel te beslissen. Bep komt zo te zien goed voor zichzelf op en heeft schijt aan de rest van de wereld. Het "vrije" neo-liberale gedachtengoed bij uitstek.

God ze is socialst? Hoe kan dat nou ze is zo neo-liberaal als de pest!

pi_33072872
    Kan de briefschrijver niet gaan werken? Iedereen kan een krantewijk nemen, en dat levert mooi een bedrag op waar ze haar schuld mee kan wegwerken.
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
      woensdag 14 december 2005 @ 15:45:17 #288
    1571 marky
    Heerlijk.... sleur
    pi_33073948
    Toevallig heb ik in mijn werk heel veel te maken met mensen met weinig geld. Nu kom ik ook bij veel van die mensen thuis. In de gevallen waar echte armoe heerst of waar iemand door bijvoorbeeld een ontslag in de shit raakt komt er altijd wel een oplossing. Die mensen zie ik ook vaak niet meer terug bij de probleemgevallen. Maar juist daar waar de asbakken uitpuilen de kratten gestapeld staan en het huis vol met zooi.... daar komt nooit een oplossing voor.

Ik maak het regelmatig mee dat mensen niet kunnen betalen maar wel doodleuk weten te vertellen dat ze dan en dan niet langs kunnen komen want dan zijn ze op vakantie.

Geloof me... mensen die een oplossing willen die komen er maar de gene die dat niet zelf aansturen blijft het ellende. Die mensen zouden eens moeten beseffen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden.

pi_33077003
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 15:45 schreef marky het volgende:
    Toevallig heb ik in mijn werk heel veel te maken met mensen met weinig geld. Nu kom ik ook bij veel van die mensen thuis. In de gevallen waar echte armoe heerst of waar iemand door bijvoorbeeld een ontslag in de shit raakt komt er altijd wel een oplossing. Die mensen zie ik ook vaak niet meer terug bij de probleemgevallen. Maar juist daar waar de asbakken uitpuilen de kratten gestapeld staan en het huis vol met zooi.... daar komt nooit een oplossing voor.

Ik maak het regelmatig mee dat mensen niet kunnen betalen maar wel doodleuk weten te vertellen dat ze dan en dan niet langs kunnen komen want dan zijn ze op vakantie.

Geloof me... mensen die een oplossing willen die komen er maar de gene die dat niet zelf aansturen blijft het ellende. Die mensen zouden eens moeten beseffen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden.

Ik ben het met jou eens.

Hiervoor had ik laatst op netwerk een leuke item gezien. Over een Engelse psychiater die jaren in achterstandsbuurten heeft gewerkt.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=199399
    pi_33077065
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 17:56 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik ben het met jou eens.

Hiervoor had ik laatst op netwerk een leuke item gezien. Over een Engelse psychiater die jaren in achterstandsbuurten heeft gewerkt.

Dat ging over de schrijver van dit boek. Ik ga het binnenkort eens lezen, als ik weer wat geld heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door heiden6 op 14-12-2005 21:09:06 ]
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      woensdag 14 december 2005 @ 21:02:26 #291
    1571 marky
    Heerlijk.... sleur
    pi_33082554
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 17:56 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik ben het met jou eens.

Ik ben het helemaal eens met die man.
    pi_33083614
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 00:02 schreef McCarthy het volgende:
    een beetje een samenvatting he
    lucida was het btw
    Ach je meent het!

Voor de liefhebbers, hier is het Dalrymple topic:
    Netwerk: weg met de slachtoffercultuur!
      donderdag 15 december 2005 @ 06:26:32 #293
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_33094060
    ¤ 490,80 is te besparen door niet bij de Wehkamp te lenen, geen DK te nemen, het mobiele abonnement weg te flikkeren en de internetaansluiting er uit te doen. Niet zo zeuren dus.
    Hup, aan het werk!
      vrijdag 16 december 2005 @ 09:56:54 #294
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_33126092
    Ik vind de koppeling van briefschrijfster aan een politieke stroming, omdat ze nou eenmaal al jaren links stemt en haar brief richt aan de vaak door rechtsen zeer neutraal omschreven Grote Roerganger. Rechtsen vinden dit exemplarisch voor "links" beleid. Net als de VVD bijvoorbeeld nietafgeschreven dient te worden als een lobbygroepering voor het bedrijfsleven (Beste Els...), omdat "bedrijven VVD-ers nou eenmaal aanschrijven", moet dat hier ook niet gebeuren.
    Die vrouw is niet goed bezig, daarom moet ze geholpen worden bij budgetteren. Nu zak je maar lekker in de stront. Users die het hebben over "zelfredzaamheid" op je 40e vergeten dat je wel eerst geleerd moet hebben te budgetteren. Gebeurt dat niet, dan vind ik het niet zo raar dat je dit op je 40e niet kunt.
    Wasserwunderland
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')