abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31054259
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik 800 zoveel euro netto per maand errug weinig. Ik denk ook dat het heel lastig is hiervan rond te komen.
Ik ook (ook reeds eerder aangegeven), maar er van rondkomen in je uppie, moet best lukken, zeker gezien er vele mensen zijn die minder krijgen.
pi_31054339
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ook (ook reeds eerder aangegeven), maar er van rondkomen in je uppie, moet best lukken, zeker gezien er vele mensen zijn die minder krijgen.
Met wat - laat ik zeggen aanpassingen in mijn uitgavenpatroon - zal het mij ook wel lukken. Maar je moet her en der alleen wat laten.

Telefoonabonnement opzeggen ? O nee, kan nog niet, het contract loopt nog 1,5 jaar, en dat soort grappen loop je natuurlijk wel tegenaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31054562
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zo te zien is het bijstand, of een WAO op bijstandsniveau. Het ziet er namelijk naar uit naar het bijstandsniveau voor alleenstaanden, ik kom hier uit op 866,67 netto per maand.
Netto normbedragen voor mensen van 21 jaar tot 65 jaar die een uitkering krijgen op grond van de Wet werk en bijstand Documentindex

Alleenstaanden
per maand
¤ 549,28

vakantie- uitkering
¤ 27,70

Totaal
¤ 576,98

Eventuele toeslag:
Totaal
¤ 230,79

Hoe kom jij aan 866,67?
pi_31054737
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

Met wat - laat ik zeggen aanpassingen in mijn uitgavenpatroon - zal het mij ook wel lukken. Maar je moet her en der alleen wat laten.
Tsja, dat hoort erbij. De uitkeringen zijn zo berekend dat je ervan kunt leven, niet dat je het er maar lekker van kunt gaan nemen en op kosten van de maatschappij in onnodige luxe kunt gaan baden.
quote:
Telefoonabonnement opzeggen ? O nee, kan nog niet, het contract loopt nog 1,5 jaar, en dat soort grappen loop je natuurlijk wel tegenaan.
Het is dan ook niet verstandig langlopende contracten af te sluiten als je in een financieel precaire situatie zit. Telefooncontracten sluit ik zowiezo nooit langer dan een jaar af, kan je immers elk jaar van de extraatjes bij een verlenging profiteren.
pi_31054889
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Tsja, dat hoort erbij. De uitkeringen zijn zo berekend dat je ervan kunt leven, niet dat je het er maar lekker van kunt gaan nemen en op kosten van de maatschappij in onnodige luxe kunt gaan baden.
[..]

Het is dan ook niet verstandig langlopende contracten af te sluiten als je in een financieel precaire situatie zit. Telefooncontracten sluit ik zowiezo nooit langer dan een jaar af, kan je immers elk jaar van de extraatjes bij een verlenging profiteren.
Ik bedacht het me ook tijdens het tiepen. Overigens, de terminologie " op kosten van de maatschappij leven " vind ik altijd wat ongelukkig.

Als je werkt, ben je verzekerd voor een bepaald inkomen. Je betaalt hier ook premie voor. Als je dan ontslagen word doe je een beroep op deze verzekering en krijg je een uitkering. Hier heb je toch zelf premies voor betaalt ?
pi_31055251
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik bedacht het me ook tijdens het tiepen. Overigens, de terminologie " op kosten van de maatschappij leven " vind ik altijd wat ongelukkig.

Als je werkt, ben je verzekerd voor een bepaald inkomen. Je betaalt hier ook premie voor. Als je dan ontslagen word doe je een beroep op deze verzekering en krijg je een uitkering. Hier heb je toch zelf premies voor betaalt ?
Dat geldt voor alle uitkeringen, behalve de bijstand. Die wordt uit algemene middelen betaald, alhoewel je wel een puntje hebt, ja.
pi_31055410
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle uitkeringen, behalve de bijstand. Die wordt uit algemene middelen betaald, alhoewel je wel een puntje hebt, ja.
Algemene middelen betaal je natuurlijk ook als je werkt, d.m.v. de belastingen.
pi_31056112
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Algemene middelen betaal je natuurlijk ook als je werkt, d.m.v. de belastingen.
Ik zei toch al dat je wel een puntje had?
pi_31056402
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zei toch al dat je wel een puntje had?
Volgens mij zijn we het redelijk met elkander eens
pi_31057223
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het redelijk met elkander eens
Ik ben de onredelijkste niet
pi_31066362

[ Bericht 100% gewijzigd door kevin85 op 30-09-2005 19:51:24 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 00:37:13 #237
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31103132
Toch even terug naar die brief:
quote:
Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)

Inkomsten per kwartaal zijn � 2597, 61 netto.

Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)

Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.

Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.

Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord �nee�. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.

Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp

Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.

Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
Misschien interpreteren we hem verkeerd. Even de gegevens op een rijtje:
1. Deze mevrouw heeft haar uitgavenpatroon niet in de hand, en beschikt niet over de middelen om dot te compenseren.
2. Ik denk dat ze aan de ondergrens van normale intelligentie zit. De brief is enigszins geredigeerd zo te zien, maar je ziet het nog zó. De radeloosheid spat er vanaf.
3. Ze vraagt niet om geld, ze vraagt om hulp. Ze heeft het even nodig dat iemand bij haar aan tafel gaat zitten om de boel op een rijtje te zetten.

Kortom, ze wil niet meer geld, maar een beetje hulp.

Denk ik dan.

Toch?
pi_31105089
[edit]Ik heb er geen zin in ook eigenlijk, laat maar[/edit]

[ Bericht 94% gewijzigd door Lamon op 02-10-2005 02:49:45 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:00:39 #239
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31107796
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 00:37 schreef Floripas het volgende:
[..]

1. Deze mevrouw heeft haar uitgavenpatroon niet in de hand, en beschikt niet over de middelen om dot te compenseren.
2. Ik denk dat ze aan de ondergrens van normale intelligentie zit. De brief is enigszins geredigeerd zo te zien, maar je ziet het nog zó. De radeloosheid spat er vanaf.
3. Ze vraagt niet om geld, ze vraagt om hulp. Ze heeft het even nodig dat iemand bij haar aan tafel gaat zitten om de boel op een rijtje te zetten.

Denk ik dan.

Toch?
1. zed heeft een gat in haar hand, daar waren wij ook al achter ja
2. ze is slim genoeg om niet bij de VVD aan te komen zetten met een brief als dit.
3. Ze kan lekker naar fok komen, krijgt ze alle steun die ze nodig heeft.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31107960
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 00:37 schreef Floripas het volgende:
[..]

Denk ik dan.

Toch?
Er wordt vrij algemeen van uitgegeaan dat briefschrijver een vrouw is.
Is dat ook ergens op gebaseerd?

Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:15:58 #241
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31108013
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen
Je hebt gelijk, er staat inderdaad geen enige indicatie van het geslacht van de schrijver/schrijfster in de brief
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:28:08 #242
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31108248
Ik snap niet dat ze geen kwijtschelding krijgt van de gemeentelijke belastingen? Of zou dat komen omdat ze eerst haar schulden moet aflossen?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:16:50 #243
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31113719
En, McCarthy, 865.87 is voor een gemiddelde student niet echt een 'vermogen'.

Ik, als beta-student, heb ook een maandelijke inkomen van rond de 700 euro (stufi ongeveer 200, wat van mijn ouders en werk) en ik weet zeker dat ik heb beter heb dan deze mevrouw. Ik huur voor een ontzettend laag bedrag en tja, ik betaal nog collegegeld, en dan heb ik 'vrij' te besteden: zo'n 300 a 400 euro. En ik zie genoeg studenten, met bijbaantjes of met veel geld van de ouders, lopen in hippe kleding, de nieuwste technologische snufjes hebben en elke jaar en met ski-vakantie gaan en 's zomers ook nog even naar zuidoost Azië gaan.

Studenten hebben echt niets te klagen in Nederland. Behalve dat het niveau van het onderwijs soms beroerd is.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:23:05 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31113930
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:28 schreef Flumina het volgende:
Ik snap niet dat ze geen kwijtschelding krijgt van de gemeentelijke belastingen? Of zou dat komen omdat ze eerst haar schulden moet aflossen?
als je je schulden aflost heb je toch geen kwijtschelding meer nodig. ik heb in mijn hele leven nog nooit rood gestaan of schulden gehad (behalve dan hypotheek, maar dat is voordelig)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31136980
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaan
pi_31137073
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:30 schreef Vhiper het volgende:

[..]

TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaan
Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk is
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 3 oktober 2005 @ 08:47:46 #247
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31137121
quote:
Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)

Inkomsten per kwartaal zijn � 2597, 61 netto.

Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)

Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.

Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.

Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord �nee�. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.

Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp

Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.

Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
Ze rookt: roken is een luxe-goedere en geen levensbehoefte
Uiteraard heeft ze internet, en gelijk maare en power-abo ook zo te zien aan dat bedrag. Dat internet is duurder dan een Canal+ aansluiting. Iets wat vroeger als een luxe werd gezien. Maw: internet is in dit geval ook zeker een luxe-artikel wat ze steevast elke maand aanschaft.
Die Wehkamp en Bank-aflossingen; tja sorry, ze koopt zelf dingen op afbetaling. Moet ze ook niet zeuren dat ze dat geld uiteindelijk moet ophoesten. Ik durf er geld op te leggend at ze geen levenbenodigdheden heeft gekocht bij de Wehkamp envan het geleende geld bij de bank.

Wat een jankzak. Een gat in je hand hebben, dure internet aansluitingen nemen en roken en vervolgens klagen dat je geen geld hebt om brood te kopen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31137165
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk is
Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?
pi_31137268
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?
Voor de zekerheid heb ik de weblog er nog even bijgepakt. Vóór de reactie van McCarthy is er maar 1 die uitgaat van vrouwelijkheid van de schrijver, en die wordt erop gewezen dat er geen reden voor is.

Opvallend is dat mensen die de briefschrijver *niet* steunen er veelal van uitgaan dat het een vrouw is, zij die de klaagzang terecht vinden houden het neutraler.

Overigens ben ik het met de critici eens dat deze persoon echt geen onleefbaar inkomen geniet.
pi_31143813
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, mccarthy, we weten het nu wel. Alles en iedereen zijn parasieten en er mag vooral niet een beetje lol in het leven worden gehad, want dat zou wel eens ten koste kunnen gaan van jouw toekomstige vermogen. Iedereen die zonder werk zit moet vooral alles opgeven, gewoon wel alles blijven betalen, vooral voor alles bijverzekeren en verder zijn kop houden.
Zoals McCarthy al aangaf, ze kan makkelijk goedkoper leven.
Wat ze krijgt is zelfs veel!
UPC & Telefoon is inderdaad overbodig. Roken, stop maar, je hebt astma, het is ongezond en het kost onnodig geld. Je zou anders nog altijd super goedkope shag halen.
Studenten moeten zich inderdaad in de schulden steken omdat ze niks krijgen. Kan je er wel vanuit gaan dat het later 'makkelijk' terug kunnen betalen, maar om ze armoedig te laten leven.
Mensen die hun studie goed en serieus doen zou je juist een helpende hand naar moeten uitsteken ipv rokende binnenzitters die geen betekenis voor de maatschappij hebben.

Gezien het beklag & de inkomsten/uitgaven van mevrouw, constateer ik toch een bepaalde vorm van parasitisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')