Idd, mooi om te zien.quote:Op zondag 18 september 2005 19:43 schreef tong80 het volgende:
Mooi hoe ie begroet werd door de Ajax-suporters.
Hij was niet over de lijn dus telt ie niet.quote:Op zondag 18 september 2005 19:48 schreef HAL9000S het volgende:
Was inderdaad erg mooi om te zien ja maar wat een prachtspeler zeg!Die eerste goal van 'm vanavond zat ook gewoon trouwens.
Volgens mij was ie dat wel.quote:Op zondag 18 september 2005 19:53 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hij was niet over de lijn dus telt ie niet.
Ijzeren Rinus is niet te vertrouwen, daarom wordt ie bij Studio Sport niet meer gebruikt.quote:Op zondag 18 september 2005 19:53 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hij was niet over de lijn dus telt ie niet.
Dat zegt Jack ja. Die probeert Talpa op alles af te krakenquote:Op zondag 18 september 2005 19:56 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ijzeren Rinus is niet te vertrouwen, daarom wordt ie bij Studio Sport niet meer gebruikt.
Voetbal school in Georgie, helaas. Was ie nou toch maar bij NAC gebleven.quote:Op zondag 18 september 2005 20:05 schreef HAL9000S het volgende:
Weet iemand waar z'n broertje gebleven is eigenlijk?
Gestoptquote:Op zondag 18 september 2005 20:05 schreef HAL9000S het volgende:
Weet iemand waar z'n broertje gebleven is eigenlijk?
Machlas...quote:Op zondag 18 september 2005 20:04 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb destijds nooit begrepen waarom Ajax hem heeft weggedaan. Wie weet wat de reden ook al weer was?
Goede reden!quote:
Wanbeleid mbt een contractverlenging. Shota wilde helemaal niet weg. En Machlas mocht z'n schoenveters nog niet eens strikkenquote:Op zondag 18 september 2005 20:04 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb destijds nooit begrepen waarom Ajax hem heeft weggedaan. Wie weet wat de reden ook al weer was?
Ja idd, Shota wilde zeker niet weg, Adriaanse wilde hem ook nog houden (kwam hem persoonlijk het slechte nieuws brengen op de training), maar het was de directie die hem wegdeed. Niemand begreep er wat van.quote:Op zondag 18 september 2005 20:16 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wanbeleid mbt een contractverlenging. Shota wilde helemaal niet weg. En Machlas mocht z'n schoenveters nog niet eens strikken![]()
quote:Op zondag 18 september 2005 20:03 schreef _moder8or_ het volgende:
En gaat hij het record halen van Coen Dillen?
VI geeft 22 februari 1973 aan als geboortedatum van de gebroeders Arveladze...quote:Op zondag 18 september 2005 22:47 schreef _moder8or_ het volgende:
Heel vaag
Ik zit nu FM 2005 te spelen en keek even bij de broertjes Arveladze.
Archil Arveladze (22 maart 1973)
Shota Arveladze (22 februari 1973)
Gewoon een foutje in het spel. Het zijn toch wel 2lingen?quote:Op zondag 18 september 2005 23:01 schreef The_Verve het volgende:
[..]
VI geeft 22 februari 1973 aan als geboortedatum van de gebroeders Arveladze...
Dat lijkt me wel... het zal toch niet zo zijn dat er een maand tussen zat...quote:Op zondag 18 september 2005 23:04 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Gewoon een foutje in het spel. Het zijn toch wel 2lingen?
Of hebben ze 2 moeders?quote:Op zondag 18 september 2005 23:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel... het zal toch niet zo zijn dat er een maand tussen zat...
Dat moet wel een heel zware bevalling geweest zijn voor moeder Arveladzequote:Op zondag 18 september 2005 22:47 schreef _moder8or_ het volgende:
Heel vaag
Ik zit nu FM 2005 te spelen en keek even bij de broertjes Arveladze.
Archil Arveladze (22 maart 1973)
Shota Arveladze (22 februari 1973)
Die hebben dan ook meer verstand van voetballen dan het Ajax-bestuur en technische leidingquote:Op zondag 18 september 2005 19:43 schreef tong80 het volgende:
Ik zou het graag ook niet meemaken. Ook al ben ik een manquote:Op zondag 18 september 2005 23:57 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dat moet wel een heel zware bevalling geweest zijn voor moeder Arveladze![]()
Dat was wel droog jaquote:Op maandag 19 september 2005 00:02 schreef ErikT het volgende:
Opmerking van de dag was vandaag van Van Gaal aangaande Arveladze:
"Dat vind ik ook."
Schitterend!
Van Gaal was een en al lovend over hemquote:Op zondag 18 september 2005 23:58 schreef Yeahinho het volgende:
Prima spits, lijkt helemaal op z'n plaats bij AZ.
quote:Op maandag 19 september 2005 00:02 schreef ErikT het volgende:
Opmerking van de dag was vandaag van Van Gaal aangaande Arveladze:
"Dat vind ik ook."
Schitterend!
Idd. Wordt tijd dat ik Perez naast Arveladze zet in mijn Fokteamquote:Op maandag 19 september 2005 00:23 schreef HAL9000S het volgende:
Hij is echt ongelofelijk doelgericht... en dan ook nog Perez naast 'mOp dit moment outclassen ze Kuyt/Kalou by far!
Vind het moeilijk om te zeggen, maar hij zit bij het best/sterkst spelende team in de eredivisie....En daar draagt hij toch ook zijn steentje aan bij, zeer belangrijke speler voor AZ!quote:Op zondag 18 september 2005 23:58 schreef Yeahinho het volgende:
Prima spits, lijkt helemaal op z'n plaats bij AZ.
Wordt tijd voor een echte leiding bij Ajax, eentje die wel verstand heeft van voetbal.quote:Op zondag 18 september 2005 23:58 schreef fanneke het volgende:
[..]
Die hebben dan ook meer verstand van voetballen dan het Ajax-bestuur en technische leiding
Precies, en dan al die mensen die het goed lopen te praten : je kon het toch niet weten, hij is al te oud blablabla. Vooralsnog legt hij er 9 in en sloopt Ajax vrijwel in zijn eentje..quote:Op maandag 19 september 2005 08:46 schreef erikh het volgende:
[..]
Wordt tijd voor een echte leiding bij Ajax, eentje die wel verstand heeft van voetbal.
Wat een wanbeleid de laatste paar jaar zeg.
Had iets met de fiscus te maken dacht ik?quote:Op maandag 19 september 2005 10:00 schreef addictivebeat het volgende:
Hij heeft ook problemen gehad met justitie in nederland, kan me nog een interview op tv met van gelder herinneren. Iemand die nog weet waar dat over ging? Hij zat een tijdje in de bak.
Geloof van wel ja. Met de transfer van Michael Laudrup naar Ajax was precies hetzelfde aan de hand.quote:Op maandag 19 september 2005 10:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Had iets met de fiscus te maken dacht ik?
Nou, hier dan maar...quote:Op maandag 19 september 2005 17:45 schreef golfer het volgende:
Kan gewoon in Het grote Shota Arveladze fan-topic.
mompelt.... stierenpoepquote:Op maandag 19 september 2005 00:23 schreef HAL9000S het volgende:
Hij is echt ongelofelijk doelgericht... en dan ook nog Perez naast 'mOp dit moment outclassen ze Kuyt/Kalou by far!
Dat vond ik echt prachtig.quote:Op zondag 18 september 2005 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij zegt toch echt duidelijk op dit moment.quote:
zie ook deze postquote:
Grote afstand.quote:Huidige stand na 5 wedstrijden:
Arveladze - Dillen 9-1
ja, mooier was misschien hoe hij ze zelf kwam begroeten, met de vuist op het hart, zo van: ik wilde wel komen, maar het mocht niet.quote:Op maandag 19 september 2005 18:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat vond ik echt prachtig.
Hijzelf ook geloof ik.
Hij was duidelijk geemotioneerd... en ik ook toen ik de beelden zagquote:Op maandag 19 september 2005 18:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat vond ik echt prachtig.
Hijzelf ook geloof ik.
Wat missen wij Arveladze zeg, bij Ajaxquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:18 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hij was duidelijk geemotioneerd... en ik ook toen ik de beelden zag![]()
?quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:50 schreef Kang-He het volgende:
"My phone is off, so don't fucking call me the next two days okay?".
quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:54 schreef Kang-He het volgende:
Waren beelden van op Voetbal Insite. Zie je Arveladze net de kleedkamer uitlopen en hij schreeuwt dan nog even de kleedkamer in. Dan ziet'ie de camera en doet'ie echt zo "oops" z'n hand voor z'n mond.
lol. Echt de humor van Shotaquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:54 schreef Kang-He het volgende:
Waren beelden van op Voetbal Insite. Zie je Arveladze net de kleedkamer uitlopen en hij schreeuwt dan nog even de kleedkamer in. Dan ziet'ie de camera en doet'ie echt zo "oops" z'n hand voor z'n mond.
De kleedkamer in waar hij net uit kwam lopenquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Tegen wie schreeuwde hij dat?.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:50 schreef Kang-He het volgende:
was idd well lachen. ja.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:50 schreef Kang-He het volgende:
Whahaha. Dat zit nog heel vaag in mijn hoofdquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:48 schreef addictivebeat het volgende:
hoe ging die grap ook al weer toen hij van co een rondje moest lopen om de arena en daarna met twee dames terugkwam? :p
Charisteas heeft meer laten zien dan Arveladze de afgelopen jaren. Het is ook nog maar afwachten hoe lang hij heel blijft op zijn leeftijd.quote:Op maandag 19 september 2005 10:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, en dan al die mensen die het goed lopen te praten : je kon het toch niet weten, hij is al te oud blablabla. Vooralsnog legt hij er 9 in en sloopt Ajax vrijwel in zijn eentje..
Dan kan je wel zeggen dat je het niet van te voren kan weten, maar dat kan je met Rosenberg en Charisteas ook niet maar DIE hebben nog maar weinig laten zien de afgelopen jaren....
Ajax, wakker worden!!!!!.
Was dat op de bank in duitsland dat hij zo schitterde?quote:Op woensdag 21 september 2005 19:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Charisteas heeft meer laten zien dan Arveladze de afgelopen jaren. Het is ook nog maar afwachten hoe lang hij heel blijft op zijn leeftijd.
Die rol ligt hem welquote:Op donderdag 29 september 2005 15:54 schreef tong80 het volgende:
Vanavond zal veel van Shota afhangen.
Of inlopen...quote:Op donderdag 29 september 2005 16:27 schreef Yeahinho het volgende:
Dillen had een periode waarin ie maar liefst 20 doelpunten maakte in 9 wedstrijden (waarin ie elke wedstrijd minstens 1x scoorde). In die periode (even na de winterstop) gaat ie dus ver uitlopen op Arveladze...
Echt bizar gewoon. +6 doelpunten voorsprong.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:15 schreef The_Verve het volgende:
Nog even de tussenstand tussen Shota Arveladze en Coen Dillen na 6 wedstrijden:
Arveladze - Dillen 9-3
Zo bizar is dat nu ook weer niet...quote:Op donderdag 29 september 2005 16:36 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Echt bizar gewoon. +6 doelpunten voorsprong.
Oké das waar. Ik ben ook bang dat Shota het niet bij gaat houdenquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Nee precies, nu staan er nog velen boven Dillen. Dillen kwam later op stoom.
Blijft ook nog wel even zo.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Nee precies, nu staan er nog velen boven Dillen. Dillen kwam later op stoom.
Beter. Hopen dat shota het bij kan houdenquote:Op zondag 2 oktober 2005 20:41 schreef The_Verve het volgende:
10-4
Ik verduidelijk het nog ff.quote:
Hij spreekt wel Nederlands. Maar als de interviewer meteen zelf in het Engels vragen gaat stellen is het logisch dat hij ook in het Engels beantwoord.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:32 schreef tong80 het volgende:
En nog geen woord Nederlands. Daar kan ik niet tegen.
Bij Glasgow Rangers bedoel je?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij spreekt wel Nederlands. Maar als de interviewer meteen zelf in het Engels vragen gaat stellen is het logisch dat hij ook in het Engels beantwoord.
Nee, voetbalvolger.quote:
Dat zijn er nu al 7 sinds de jaarwissling.quote:
Blind zou hem linksbuiten zetten...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:39 schreef okee6 het volgende:
"Shota scoort zelden in de winter"![]()
Zou wat zijn Huntelaar en Arveladze naast elkaar in de aanval, niet Blind? Nu weer driemaal tegen RBC, derde hattrick dit seizoen.
Als keeperquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Blind zou hem linksbuiten zetten...
Is niet vreemd natuurlijkquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Jammer dat hij Europees wat onzichtbaar is, als hij weinig steun krijgt heeft Shota het erg moeilijk.
Als het meezit ookquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:14 schreef Beschouw het volgende:
Als het wat tegenzit kan hij zo heerlijk droevig kijken.
Jawel, maar heb eigenlijk niets toe te voegen verder.quote:
Die bolle moet z'n kop houden.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:48 schreef tong80 het volgende:
Nog iemand twijfels ?![]()
Johan Derksen :
'Wat moet AZ met die uitgebluste oude man' ?![]()
Wat een held.
en als het koud wordt in Nederland is hij helemaal niks meerquote:Op zondag 28 januari 2007 00:48 schreef tong80 het volgende:
Ik moet de hele tijd denken aan de woorden van Johan Derksen voor het seizoen.
'Onbegrijpelijke aankoop van AZ, Arveladze is allang over zijn hoogtepunt heen.'
Maar kom op man, Johan Derksenquote:Op zondag 28 januari 2007 00:48 schreef tong80 het volgende:
Ik moet de hele tijd denken aan de woorden van Johan Derksen voor het seizoen.
'Onbegrijpelijke aankoop van AZ, Arveladze is allang over zijn hoogtepunt heen.'
Hij was vrij onzichtbaar, 1 grote kans gehad maar gemist.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:35 schreef tong80 het volgende:
Gisteren een prima partij. Mooi seizoen heeft ie.
Maar wel als aanvoerder voorop in de strijd.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hij was vrij onzichtbaar, 1 grote kans gehad maar gemist.
Wat een speler is het ookquote:Op zondag 28 januari 2007 12:58 schreef RayMania het volgende:
Geweldig doelpunt gister inderdaad.
[afbeelding]
Ja, en een boel andere spelers van AZ ook.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:25 schreef Beschouw het volgende:
Laat Shota een snor groeien?
[afbeelding]
http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=20255quote:Steinsson roept fans op geld bij elkaar te snorren
ALKMAAR- De snor van Grétar Steinsson begint langzaam te groeien. De IJslandse verdediger van AZ laat, net als Kew Jaliens en Shota Arveladze, in februari zijn snor staan om de actie ‘Fight Cancer’ van KWF Kankerbestrijding te steunen. Inmiddels heeft hij 162 euro bij elkaar gesnord. “Maar ik wil dat veel meer AZ-supporters mijn snor gaan sponsoren. Iedere euro helpt.”
Die tweede goal van Newcastle was ook mooiquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:51 schreef tong80 het volgende:
Hij blijft het doen. Wel verloren met 4-2 maar mooiste doelpunt van de wedstrijd.
Hij speelde anders KUT! Al weken een schim van wat het ooit was. Gister had hij meer de leider moeten zijn bij AZ.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:51 schreef tong80 het volgende:
Hij blijft het doen. Wel verloren met 4-2 maar mooiste doelpunt van de wedstrijd.
Thuis maakt ie er tweequote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:00 schreef Robinho90 het volgende:
[..]
Hij speelde anders KUT! Al weken een schim van wat het ooit was. Gister had hij meer de leider moeten zijn bij AZ.
Is terug naar Georgië, speelde in Tbilisi, maar is inmiddels gestopt met voetballen vanwege knieklachten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:30 schreef Trizzle het volgende:
hoe is 't eigk met archil arveladze?
Lang Shota-interview bij vi.tvquote:Arveladze: 'Titel AZ is zegen voor Nederland'
Volgens de spits staat het Nederlands voetbal aan de vooravond van een nieuw tijdperk. En gaat hij nadenken over zijn toekomst.
Spasibo dla vso, Shotaquote:Arveladze loyale verbindingsofficier met humor
Op het moment dat het drama van AZ zich, zondag bij Excelsior, voorzichtig aftekende, nam aanvoerder Shota Arveladze het woord. ‘Besef hoe erg het voor je is als je je later realiseert hoe dicht je bij de titel was en dat je het niet hebt gehaald’, zei de aanvoerder in de kleedkamer van Woudestein 45 minuten voordat de ontgoochelende waarheid van de gemiste titelkans een feit was.
Vier dagen later slaat de Georgiër na de training op het DSB-complex in Alkmaar een arm om de schouder van Danny Koevermans, de topscorer van AZ, bij wie het debacle van afgelopen zondag ogenschijnlijk de meeste emoties losmaakte. Minutenlang praat Arveladze op hem in, maakt bewegingen met armen en voeten, geeft aanwijzingen en laat hem lachen.
Vlak daarna ploft Arveladze op een bankje tegen het hek en zegt tegen fysiotherapeut Maarten Gozeling: ‘Ik voel pijn, overal pijn.’ Een dag eerder had hij de training nog laten schieten, maar nu wilde hij er weer bij zijn. ´Dicht bij de kids’, zoals hij de jonge jongens noemt, voor wie hij geldt als de ideale prof. Hij is bij AZ de ervaren verbindingsofficier te midden van het bruisende talent van de aanstormende jeugd.
Met zijn 34 jaar is Arveladze de veteraan van het team dat op de drempel van de landstitel dichtklapte en geen lijn meer kon brengen in het doorgaans zo sierlijke en slagvaardige positiespel. Hij probeerde met woorden te helpen, maar slaagde er niet in de spanning te verjagen. ‘Er was, denk ik, in de achttiende minuut, met de strafschop en de rode kaart voor onze keeper, te veel in te korte tijd gebeurd om er daarna in dit cruciale duel weer bovenop te komen. Een andere verklaring heb ik niet.’
‘Een ervaren spits geeft een elftal weinig houvast, je moet de leider van de ploeg op het middenveld of in de defensie hebben. Types als Rijkaard of Cocu’, schrijft Ruud Gullit deze week in zijn column in Sportweek. ‘Arveladze is helemaal geen leider’, zegt AZ-trainer Van Gaal. ‘Daarvoor mist hij de specifieke kenmerken van het leiderschap en zou hij bij AZ ook Nederlands moeten spreken.’
‘Met mijn ervaring en kwaliteiten wil ik dienstbaar zijn; deze jongens helpen verder te komen en daarmee een onderdeel van het team zijn’, zegt Arveladze zelf. ‘Arveladze is zo ontzettend slim als voetballer, hij ziet in het spel alles. Hij is bovendien sociaal en heeft humor. De jonge spelers kunnen altijd bij hem terecht en dat weten ze ook’, benadrukt Van Gaal. ‘Hij is de motivator, de man die je op aangename wijze blijft stimuleren’, zei Stijn Schaars nadat hij in zijn eerste seizoen bij AZ een nationale doorbraak beleefde.
Het was logisch dat Louis van Gaal Arveladze na het vertrek van Joris Mathijssen naar Hamburg aanwees als de nieuwe aanvoerder, hij was daarvoor al vicecaptain geweest. Maar de trainer wist ook hoe groot zijn invloed kon zijn op de vele nieuwe en vooral jonge spelers van AZ. Arveladze onderkende hun honger naar succes en wees ze op de valkuilen. ‘Het zijn jongens met prachtige dromen. Dat zag je ook deze week op de training: ze weten allemaal dat ze zondag iets moois hebben gemist en de een gaat daar beter mee om dan de ander.’
Arveladze is de nestor van AZ, de doorgewinterde prof die weet hoe het spel op het hoogste niveau gespeeld moet worden. Dromen heeft hij niet meer, hij leeft met de realiteit dat zijn beste voetbaljaren voorbij zijn. ‘Het kost steeds meer moeite om blessurevrij te blijven. 55 duels heb ik dit seizoen gespeeld, die laten hun sporen na.’ Het gepijnigde lichaam speelt op nu hij zo graag bij AZ de aanzet wil geven tot een hoofdprijs.
‘Het was verstandiger geweest om hem dit seizoen meer rust te geven’, erkent Van Gaal. ‘Maar een speler met zijn ervaring en van zijn kaliber laat je niet graag buiten de ploeg als het er werkelijk om spant.’
Twee jaar geleden kwam Arveladze naar AZ, nadat hij vier jaar bij Glasgow Rangers had gespeeld en Ajax via zijn zaakwaarnemer Rob Cohen had laten weten dat hij graag wilde terugkeren naar Amsterdam, waar hij eerder vier jaar had gespeeld. Ajax durfde het niet aan, trainer Blind gaf de voorkeur aan de inmiddels aan Werder Bremen getransfereerde Markus Rosenberg en Cohen vroeg Louis van Gaal of die iets in hem zag.
Vorig jaar al noemde Van Gaal hem ‘de beste spits met wie ik ooit heb samengewerkt’. Arveladze scoorde 22 keer, dit seizoen is zijn productie gekrompen tot 14 competitietreffers, maar is hij verder gegroeid als de ultieme teamspeler. ’Ik beschouw hem als mijn persoonlijke spitsentrainer’, zegt topscorer Koevermans. ‘Een man van wie ik elke dag nog leer.’
Het contract van Arveladze loopt nog één jaar en dat hij in de nadagen van zijn carrière zit, weet hij zelf ook: ‘Ik moet er rekening mee houden dat de wedstrijd van morgen tegen Ajax mijn laatste bekerfinale is. Want allereerst is het de vraag of we ons volgend jaar weer plaatsen, en bovendien moet ik maar zien wat ik dan nog kan. Het wordt elk jaar weer zwaarder.’
Bron: Volkskrant
quote:AZ zal keuze Arveladze respecteren
Door KRIJN SNUIF
ALKMAAR - Hoewel zijn contract nog een jaar doorloopt, twijfelt Shota Arveladze of hij moet doorgaan met voetbal. De 34-jarige AZ-aanvaller gebruikt de komende weken om over zijn toekomst na te denken.
Bij de Alkmaarse club is men al langer op de hoogte van de twijfels van de Georgiër, zegt directeur voetbalzaken Marcel Brands. ,,Ik begrijp Shota ook wel. Sommige spelers blijven gewoon doorvoetballen totdat hun contract afloopt, maar er zijn ook jongens die willen stoppen op het moment dat het nog goed gaat. Volgend seizoen zal Shota bij ons waarschijnlijk een andere rol vervullen.’’
Het afgelopen seizoen droeg Arveladze de aanvoerdersband en was hij als een van de weinige AZ-spelers zeker van een basisplaats. Trainer Louis van Gaal noemde de ex-Ajacied meer dan eens de enige voetballer die echt boven de rest van de selectie uitstak.
Dit seizoen maakte Arveladze veertien competitietreffers en was hij vooral voor de winterstop belangrijk. Daarna kreeg hij moeite met het drukke programma van AZ. Het spelen van twee wedstrijden in de week bleek een lastige opgave voor de man die steeds meer last van zijn knieën kreeg.
Arveladze bedankte al voor het nationale team van Georgië.
Shota heeft meerdere malen aangegeven nog steeds Ajacied te zijn. Diep in zijn hart is hij dus erg blij voor zijn cluppiequote:Op zondag 27 mei 2007 16:51 schreef tong80 het volgende:
Ben blij voor Ajax. Maar vind het sneu voor Shota.
Ja, maar hij mag weg.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stond hij niet nog een jaar onder contract?
Ken jeij de salarissenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:19 schreef Beschouw het volgende:
Had beter naar Qatar kunnen gaan. Naar maatje Ronald de Boer en daar nog meer geld pakken.
Archil is directeur van de grootste voetbalschool in Tiblisi.quote:Op zondag 15 juli 2007 04:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speelt zijn broer nog steeds ergens in Georgie of zo?
Amateurhockeysters opleidenquote:Op zondag 15 juli 2007 05:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is het doel van die voetbalschool?
Trabzonspor? AZ?quote:Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Ordinair het volgende:
Ik hoop dat Shota toch nog ff terug komt naar ZIJN club..
Waarschijnlijk zegt Archil het eerste, maar gaat het hem waarschijnlijk toch om het laatste.quote:Op zondag 15 juli 2007 05:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kunt het uit ideele overwegingen doen of commericiele
quote:Dankwoord
Vanuit Spanje wendt Arveladze zich voorlopig voor de laatste keer tot de AZ-supporters:
“Het zal jullie niet verrassen dat ik met pijn in mijn hart bij AZ ben vertrokken. Ik heb een geweldige tijd gehad in Alkmaar en ik ben blij dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen aan de groei van AZ. De overstap naar het nieuwe stadion was voor iedereen spannend, maar we hebben bewezen dat we ook met de nieuwe groep supporters voor een geweldige AZ-sfeer kunnen zorgen. Ik wil de supporters dan ook bedanken voor de steun die ik vanaf het begin heb gekregen.”
“Verder ben ik een dankwoord schuldig aan Marcel Brands, Toon Gebrands en Louis van Gaal die zich keurig aan de gemaakte afspraken hebben gehouden om mij transfervrij te laten gaan naar een buitenlandse club. In de voetbalwereld worden afspraken vaak geschonden maar zij hebben zich aan hun woord gehouden en dat zegt veel over de manier van werken van AZ.”
“Ik heb de kans gekregen om nog op mijn leeftijd in een droomcompetitie aan de slag te gaan en ik besef dat dit maar voor weinig spelers is weggelegd na toch al zo’n mooie voetballoopbaan.
Ik heb de directie ook gevraagd om een kaartje te bewaren voor mij, wanneer AZ in de Champions League-finale komt te staan, want ik weet zeker dat dit in de nabije toekomst staat te gebeuren! Veel succes komend seizoen!”
Shota Arveladze
Dat lijkt me onzin. Iemand met zijn status kan in Georgie veel meer poen verdienen dan een voetbalschool leiden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zegt Archil het eerste, maar gaat het hem waarschijnlijk toch om het laatste.
quote:Shota Arveladze stopt na dit seizoen
met voetballen.Dat maakte de 35-jarige
Georgische aanvaller van het Spaanse
Levante bekend.
Arveladze speelde van 1997 tot en met
2001 voor Ajax.In ruim vier seizoenen
maakte hij 55 competitiedoelpunten.Na
een avontuur bij Glasgow Rangers keerde
de spits in 2005 terug in Nederland.
Twee seizoenen was hij de aanvalsleider
van AZ en scoorde 36 keer voor de club
uit Alkmaar.Vorig seizoen verspeelde
Arveladze met AZ de landstitel op de
laatste speeldag.Bij Levante heeft de
61-voudig international (26 goals) door
blessures tot nu toe slechts twee keer
gespeeld in de Primera Division.
quote:AZ wil Arveladze in technische staf
ALKMAAR - AZ voert gesprekken met Shota Arveladze om de oud-speler een positie te geven in de technische staf. De Alkmaarse club heeft inmiddels via trainer Louis van Gaal en technisch directeur Marcel Brands contact gehad met de voormalige topscorer, die tot 1 juli onder contract staat bij het Spaanse Levante.
Arveladze staat welwillend tegenover een terugkeer naar Alkmaar, waar hij tussen 2005 en 2007 36 doelpunten scoorde. In de spelersgroep stond hij bekend als bindende factor en een absolute prof.
In het afgelopen seizoen bleek juist dat zijn voorbeeldfunctie werd gemist in de kleedkamer van AZ. Daardoor zou ook de winnaarsmentaliteit en een stuk professionalisme uit de ploeg zijn verdwenen. AZ reikte in het seizoen 2007-2008 niet verder dan een elfde plaats.
Door hem nu terug te halen in een ondersteunende rol naast Louis van Gaal, slaat de club twee vliegen in een klap. Een definitieve overeenkomst is nog niet bereikt, maar de terugkeer van de Georgiër lijkt aanstaande.
Shota Arveladze begon zijn carrière in 1990 in zijn geboortestad Tbilisi. Hij speelde er voor drie verschillende clubs, waarvan Dinamo de bekendste was. Daarna verhuisde hij naar het Turkse Trabzonspor, voordat hij in 1997 neerstreek in Amsterdam. Hij droeg het Ajax-shirt tot 2002. Na een uitstapje van 3,5 jaar bij Glasgow Rangers, kwam hij in 2005 voor een tweede keer naar Nederland en tekende hij bij AZ.
quote:Arveladze zegt ja tegen AZ
door onze Telesportredactie
ALKMAAR - Shota Arveladze heeft besloten in te gaan op het aanbod van Louis van Gaal om bij AZ te komen werken. Hij gaat voor twee jaar tekenen in Alkmaar. De Georgiër krijgt een sleutelrol richting de selectie, bij wie hij veel aanzien geniet. Omdat het vorig seizoen fout ging in de hiërarchische verhoudingen, ziet Van Gaal een belangrijke rol weggelegd voor zijn voormalige spits. Hij kan overigens officieel niet in dienst treden als assistent-trainer, omdat de papieren ontbreken.
Arveladze heeft veel zin in de baan, maar wil de invulling de komende dagen met Van Gaal bespreken. Hij voelt er namelijk weinig voor om het als een negen tot zes baan te doen. Van Gaal is met spelers als Ronald de Boer, Aron Winter en Richard Witschge deze week te gast in Tiblissi, waar morgen de afscheidswedstrijd van Arveladze wordt gespeeld. Het gezelschap vertrekt vanochtend samen met de afscheid nemende speler vanaf Schiphol naar Georgië. Ook Michael en Brian Laudrup komen naar Tiblissi, waar 320 gasten op de deelnemerslijst staan.
Arveladze kwam vorig seizoen nauwelijks uit voor Llevante. Hij wil ook graag weer in Nederland komen wonen en kan op termijn in aanmerking komen voor een Nederlands paspoort, wat qua reizen alleen al veel gunstiger is dan een Georgisch document. Zijn vrouw en kinderen beschikken al over een Nederlandse pas.
Hij zat bekant te janken jaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:21 schreef maril het volgende:
Shota Arveladze maakt zich ernstige zorgen om zijn gezin.
www.eenvandaag.nl
quote:‘Sfeer in de kleedkamer is fantastisch’
28 februari 2009
ALKMAAR- Waar Graziano Pellè na afloop van de wedstrijd AZ – FC Groningen door alle media werd bejubeld, sloop mede-uitblinker Ragnar Klavan geruisloos langs de draaiende camera’s. Klavan: ‘Ik vind het vooral leuk voor Pellè’.
“De eerste helft vond ik het voor mij persoonlijk moeilijk, omdat FC Groningen met twee spitsen speelde. Na rust kwamen we tegenover één spits te staan en kon ik meer indribbelen. Het is lekker om in een goed voetballend team te spelen. Bij Heracles was het vooral veel lopen en tegenhouden. Ik had trouwens verwacht dat de aanpassing aan AZ moeilijker zou verlopen, maar het gaat elke wedstrijd makkelijker. De sfeer in de kleedkamer is fantastisch; ik voelde me na een week al thuis. Je kunt spreken van een droomtransfer.”
Teambelang
“Het is leuk om te horen dat de mensen mijn spel waarderen, maar ik denk in het teambelang. De 3-0 overwinning was goed en voor ons als verdediging is het natuurlijk lekker dat we weer ‘de nul’ hielden”, verwees de Est naar de achttiende clean sheet dit eredivisieseizoen. “Maar ik vind het vooral leuk voor Pellè dat hij scoort en aandacht krijgt. Hij was vandaag erg sterk als targetman.”
‘Shota is my nightmare’
Pellè stond in de mixed-zone geduldig alle media te woord. De verklaring voor zijn twee kopdoelpunten kon hij moeilijk geven. “Ik heb niet speciaal getraind op koppen de laatste tijd. Gisteren op de training scoorde ik juist twee keer met mijn voet. Hoe het komt dat ik vandaag zo scherp was? Dat komt mede door Shota Arveladze. Shota is my nightmare. Hij belt me elke dag wel een paar keer op om me te stimuleren en me tips te geven. Hij blijft me maar achter mijn broek aanzitten.”
http://www.az.nl/index.php?id=27&newsid=227617&folderid=222
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |