Ze hebben amper vrienden, missen niemand en worden niet gemist.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er nooit over gelezen maar als ik hier in KAA kijk of bijvoorbeeld bij Ik vertrek zijn het vooral mensen met banen waar je contactschuw voor moet zijn(systeemanalisten, analisten,ICT'ers, boekhouders, Beta afgestuderden, etc, etc) die vertrekken.
Waarom is dit?
Ik zelf denk dat het komt omdat die mensen van nature niet of slecht met mensen om kunnen gaan en dus ook niet het vermogen hebben om een grote vrienden of kennissen kring hebben. Vaak is het vermogen om zich in te leven in andere mensen ook onvoldoende ontwikkelt
quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze hebben amper vrienden, missen niemand en worden niet gemist.
Kijk bijvoorbeeld eens naar StefanP.
De TS studeerde marketingquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:59 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat ze weinig emotionele binding met hun geboorteland hebben. Hoe zit het met TS trouwens?
ah je voelt je aangesproken?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:58 schreef phileine het volgende:
sterke analyse, die OP *duimenopsmiley*
Het gaat niet om willen, het gaat om kunnen. En eigenlijk zijn mijn Amerikaanse contacten juist verwaterd de afgelopen jaren. En mijn nederlandse vrienden komen natuurlijk niet zomaar even langsquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Amerika willen ze nog meer internet meeten, dus dan zou het juist makkelijker moeten worden
Te ver weg?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom kan je niet?
nog even los van de spelfout Nergens op gestoeld, alleen maar raar nablaten van een gek vooroordeel over computernerds. Ik vond de redenering wat kort door de bocht. Veel mensen uit de IT schrijven mee in dit subforum DUS vooral mensen uit de IT emigreren EN omdat IT-ers nu eenmaal contactgestoord zijn emigreren DUS vooral contacgestoorde mensen. Nogal wat aannames...quote:Vaak is het vermogen om zich in te leven in andere mensen ook onvoldoende ontwikkelt
vind maar eens een forum zoals FOK! waar alle mensen uit hetzelfde gedeelte van amerika komen..quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:19 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Waarom zou het te ver weg zijn om te meeten in de VS?
Ik had het nergens over contactgestoord, maar het is wel degelijk zo dat als je een van die beroepen wil doen je vrijwel altijd niet erg handig bent met contacten met mensen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:20 schreef phileine het volgende:
Nergens op gestoeld, alleen maar raar nablaten van een gek vooroordeel over computernerds. Ik vond de redenering wat kort door de bocht. Veel mensen uit de IT schrijven mee in dit subforum DUS vooral mensen uit de IT emigreren EN omdat IT-ers nu eenmaal contactgestoord zijn emigreren DUS vooral contacgestoorde mensen. Nogal wat aannames...
Als je kijkt naar onderzoeken over emigranten die wel en niet slagen, blijkt dat flexibiliteit, sociale handigheid en inlevingsvermogen juist dé eigenschappen die onmisbaar zijn om op een geslaagde manier te kunnen aarden in een nieuw land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |