abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51183337
Ik heb er nooit over gelezen maar als ik hier in KAA kijk of bijvoorbeeld bij Ik vertrek zijn het vooral mensen met banen waar je contactschuw voor moet zijn(systeemanalisten, analisten,ICT'ers, boekhouders, Beta afgestuderden, etc, etc) die vertrekken.

Waarom is dit?

Ik zelf denk dat het komt omdat die mensen van nature niet of slecht met mensen om kunnen gaan en dus ook niet het vermogen hebben om een grote vrienden of kennissen kring hebben. Vaak is het vermogen om zich in te leven in andere mensen ook onvoldoende ontwikkelt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51183407
Omdat ze in Nederland worden bespot wegens hun debielheid en in bijvoorbeeld Azië worden aanbeden door kleine Aziatische sletjes.
pi_51183448
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er nooit over gelezen maar als ik hier in KAA kijk of bijvoorbeeld bij Ik vertrek zijn het vooral mensen met banen waar je contactschuw voor moet zijn(systeemanalisten, analisten,ICT'ers, boekhouders, Beta afgestuderden, etc, etc) die vertrekken.

Waarom is dit?

Ik zelf denk dat het komt omdat die mensen van nature niet of slecht met mensen om kunnen gaan en dus ook niet het vermogen hebben om een grote vrienden of kennissen kring hebben. Vaak is het vermogen om zich in te leven in andere mensen ook onvoldoende ontwikkelt
Ze hebben amper vrienden, missen niemand en worden niet gemist.
Kijk bijvoorbeeld eens naar StefanP.
pi_51183545
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ze hebben amper vrienden, missen niemand en worden niet gemist.
Kijk bijvoorbeeld eens naar StefanP.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51183809
Ehm, als je hier geen grote kennissen- / vriendenr=kring hebt, dan is het stukken gemakkelijker om de boel de boel te laten. Dan neem je denk ik gemakkelijker afscheid.

Zoiets? Plus dat er voor zulke mensen behoorlijk wat werk te vinden is in bepaalde landen.
pi_51183893
Waarschijnlijk kiezen mensen dat soort banen omdat ze niet goed met mensen om kunnen gaan. Dat laat zich ook zien in het weinige sociale contacten die ze hebben.

Iemand die bijvoorbeeld heel de dag dingen verkoopt of met mensen werkt kan daarintegen zeer waarschijnlijk goed met mensen omgaan en zal ook omkomen in de contacten.
pi_51183977
Ze kunnen met hun contactschuwe baan overal ter wereld hetzelfde werk doen

Maar het lijkt me juist moeilijker om in een vreemde omgeving te zitten als je niet echt sociaal bent
pi_51184129
Je hebt je computerscherm of cijfers toch?
pi_51184239
sterke analyse, die OP *duimenopsmiley*
mooi he, alles
pi_51184280
Ik denk dat er ook heel wat mensen emigreren vanwege andere redenen hoor, Diego. Je scheert het nu wel heel makkelijk over één kam. Hoewel ik het type mens wat jij schetst hier ook wel eens tegenkom, ken ik voornamelijk sociale emigranten met een uitgebreid netwerk aan contacten hier. Hoe het in hun land van herkomst is weet ik overigens niet. Er zijn zoveel redenen om te emigreren!
pi_51184316
Ik denk dat ze weinig emotionele binding met hun geboorteland hebben. Hoe zit het met TS trouwens?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51184348
Ik zeg ook niet dat iedereen dat is, maar ik kan me zo voorstellen dat als je heel je leven met mensen omgegaan bent je dat niet kan missen.

Waarschijnlijk is het in een andere taal ook wat moeilijker, dat geloof ik ook best.
pi_51184372
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:59 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat ze weinig emotionele binding met hun geboorteland hebben. Hoe zit het met TS trouwens?
De TS studeerde marketing
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:01:45 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51184385
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:58 schreef phileine het volgende:
sterke analyse, die OP *duimenopsmiley*
ah je voelt je aangesproken?

maar lijkt me logisch ja.. als je minder contacten hebt emigreer je makkelijker denk ik zo
Huilen dan.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:12:47 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51184816
Ik vond het eigenlijk wel makkelijk, een kleine vriendenkring. De meesten kende is sowieso van internet, het enige dat ik nu mis zijn de regelmatige of spontane meets. Maar het maakte het vertrek wel makkelijker, ja.

Maar emigreren OMDAT je contactschuw bent, lijkt me niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51184891
In Amerika willen ze nog meer internet meeten, dus dan zou het juist makkelijker moeten worden
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:16:43 #17
71919 wonderer
pi_51184950
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Amerika willen ze nog meer internet meeten, dus dan zou het juist makkelijker moeten worden
Het gaat niet om willen, het gaat om kunnen. En eigenlijk zijn mijn Amerikaanse contacten juist verwaterd de afgelopen jaren. En mijn nederlandse vrienden komen natuurlijk niet zomaar even langs
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51184969
Waarom kan je niet?
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:18:18 #19
71919 wonderer
pi_51185004
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom kan je niet?
Te ver weg?
pi_51185055
Waarom zou het te ver weg zijn om te meeten in de VS?
pi_51185097
ik kom niet uit de IT en ik zou mezelf niet als contactgestoord beschouwen, dus nee ik voel me niet zo aangesproken. Ik vond het nogal generaliserend. Ik heb juist een heel breed sociaal netwerk, maar dat was altijd al internationaal dus maakt mijn standplaats daarvoor niet zoveel uit. Dat geldt zo te horen voor wel meer mensen hier.

Je ziet hier natuurlijk niet een echt representatieve groep. Relatief veel mensen uit de IT-wereld bijvoorbeeld, omdat die gewoon wat internet-fähiger zijn, dus die zie je sneller op een forum. Verder is IT een van de branches waarin je vrij makkelijk in andere landen aan het werk kan (en dan ook nog tijd overhebt om op een forum rond te hangen )

Maar het was vooral die laatste zin van de OP die me stoorde
quote:
Vaak is het vermogen om zich in te leven in andere mensen ook onvoldoende ontwikkelt
nog even los van de spelfout Nergens op gestoeld, alleen maar raar nablaten van een gek vooroordeel over computernerds. Ik vond de redenering wat kort door de bocht. Veel mensen uit de IT schrijven mee in dit subforum DUS vooral mensen uit de IT emigreren EN omdat IT-ers nu eenmaal contactgestoord zijn emigreren DUS vooral contacgestoorde mensen. Nogal wat aannames...

Als je kijkt naar onderzoeken over emigranten die wel en niet slagen, blijkt dat flexibiliteit, sociale handigheid en inlevingsvermogen juist dé eigenschappen die onmisbaar zijn om op een geslaagde manier te kunnen aarden in een nieuw land.
mooi he, alles
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:21:08 #22
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_51185120
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:19 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Waarom zou het te ver weg zijn om te meeten in de VS?
vind maar eens een forum zoals FOK! waar alle mensen uit hetzelfde gedeelte van amerika komen..
pi_51185315
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:20 schreef phileine het volgende:
Nergens op gestoeld, alleen maar raar nablaten van een gek vooroordeel over computernerds. Ik vond de redenering wat kort door de bocht. Veel mensen uit de IT schrijven mee in dit subforum DUS vooral mensen uit de IT emigreren EN omdat IT-ers nu eenmaal contactgestoord zijn emigreren DUS vooral contacgestoorde mensen. Nogal wat aannames...

Als je kijkt naar onderzoeken over emigranten die wel en niet slagen, blijkt dat flexibiliteit, sociale handigheid en inlevingsvermogen juist dé eigenschappen die onmisbaar zijn om op een geslaagde manier te kunnen aarden in een nieuw land.
Ik had het nergens over contactgestoord, maar het is wel degelijk zo dat als je een van die beroepen wil doen je vrijwel altijd niet erg handig bent met contacten met mensen.

Dan zou je wel een andere opleiding en/of baan kiezen
pi_51185338
jongens, als ik heel lief kijk gaan jullie dan met dat gedoe over meeten in de VS naar het VS-topic of de slowchat? *heel lief kijkende smiley*
mooi he, alles
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:27:02 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_51185370
Omdat ingenieurs in de VS tot zo'n 3-4x meer verdienen dan bij een gelijke baan hier in Nederland?

Misschien is met wat waardering het leven in het buitenland wel wat fijner, onder andere. Ook is IT/beta-kennis internationaler dan een flutstudie als Nederlands, Kunstgeschiedenis of Marketing. No offense.
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')