Holy shit ja, een filmpje van de echte MGS4quote:TGS 2K5 Trailer - Gamemeca.com Cam
Holy S***!
Waarom?quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef peristilius het volgende:
Opa Snake heerst, eerst dacht ik WTF!! Nu denk ik geweldig!! OMG! BELIEVE!
Omdat het gewoon klopt, ik wil weten hoe zn leven verdergaat, hoe hij misschien eindelijk op kan houden met vechten. Dat hij ondertussen grijs is is alleen maar logisch, maar hij pwnt nog steeds.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom?
Ik zie liever de Snake uit Twin Snakes ofzo, dan deze oude knakker hoor..Moet je straks weer elke keer je medicijnen innemen
Ik las op Gamespot dat je inderdaad medicijnen moet nemen..quote:Ik zie liever de Snake uit Twin Snakes ofzo, dan deze oude knakker hoor..Moet je straks weer elke keer je medicijnen innemen
Geldt voor mij wel. Helaas vind ik de sfeer van MGS 1, 2 en 3 tot nu toe nog ontbreken. Voorlopig geen PS3 voor mij dus.quote:
Je hebt geluk: de PS3 is er nog lang nietquote:Op vrijdag 16 september 2005 17:31 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Geldt voor mij wel. Helaas vind ik de sfeer van MGS 1, 2 en 3 tot nu toe nog ontbreken. Voorlopig geen PS3 voor mij dus.
Ik ook hoor.. Ik was heel nieuwschierig. Maar door omstandigheden *kuch*de revolution controller*kuch* even afgeleid.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:35 schreef Even het volgende:
Het valt met trouwens op dat niemand het filmpje nog gezien had![]()
Ik was al een week aan het aftellen tot ik em kon zien![]()
Zo noemen ze big boss ook hoorquote:Op vrijdag 16 september 2005 17:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
daar ga ik echt een PS3 voor kopen!!! WTF Snake pwnez.. eerst dacht ik dat die ouwe knakker big boss zou zijn.. maar in de trailer noemen ze hem snake
Jammer dat Big Boss dood isquote:Op vrijdag 16 september 2005 17:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
daar ga ik echt een PS3 voor kopen!!! WTF Snake pwnez.. eerst dacht ik dat die ouwe knakker big boss zou zijn.. maar in de trailer noemen ze hem snake
Apart "Controller ding" by the wayquote:Ik ook hoor.. Ik was heel nieuwschierig. Maar door omstandigheden *kuch*de revolution controller*kuch* even afgeleid.
dude? cool.. wist ik niet... dan hoop ik dat het BB is en niet solidjequote:Op vrijdag 16 september 2005 17:37 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Zo noemen ze big boss ook hoor
Het is Solid, ten eerste is hij bevriend met otacon, ten tweede rookt hij sigaretten (en wordt er weer ingespeeld op dat hij gestopt zou zijn).quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dude? cool.. wist ik niet... dan hoop ik dat het BB is en niet solidje
Ik gok de Europese releasedate op maart 2008!quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:01 schreef Sickert het volgende:
lang! te lang!
Ruilen voor deel 3 op de cube.quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:53 schreef donald_dick het volgende:
ik wil 1st MGS 3 op de xbox!
Vergeet het maar!quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:53 schreef donald_dick het volgende:
ik wil 1st MGS 3 op de xbox!
tief opquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:53 schreef donald_dick het volgende:
ik wil 1st MGS 3 op de xbox!
Mee eens.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:09 schreef BMH het volgende:
Filmpje was langdradig maar had weer de gebruikelijke MGS trailer humor.
Jammer inderdaad. Maar reken er maar op dat we dat de komende 2 jaar niet te zien zullen krijgen. De ontwikkeling van MGS4 is nog in een zéér pril beginstadium.quote:Verder is het jammer dat we niets zien van de game. Ik wil wel eens weten hoe die nieuwe locaties effect hebben op de gameplay.
Ik vond het weldegelijk een vernieuwende ervaring, uiteraard wel met de vertrouwde MGS-gameplay.quote:Bij MGS3 had een totaal andere setting ook niet bepaald DE impact die het zou moeten hebben.
Klopt.quote:We zullen zien.
De vertrouwde MGS-gameplay is nu echt outdated. Bij the twin snakes was het al merkbaar, maar bij MGS3 viel het helemaal op.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik vond het weldegelijk een vernieuwende ervaring, uiteraard wel met de vertrouwde MGS-gameplay.
In te leveren bij het beste deel uit de serie tot nu toe!quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:19 schreef BMH het volgende:
...en weer in te leveren voor MGS3.
Ik ben old-skool. Deel 1/twin snakes is MGS voor mijquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
In te leveren bij het beste deel uit de serie tot nu toe!
quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:23 schreef Markster het volgende:
ow en de gameplay van mgs is juist geweldig, lekker uniek!!
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:31 schreef P-Style het volgende:
[..]Ik ben dan ook erg "benieuwd" naar de 3d-roteerbare camera in MGS3: Subsistence. Ik ben namelijk een beetje bang dat het spel te makkelijk wordt hierdoor.
Geboortedatum: 1987-07-02.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:24 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik ben old-skool. Deel 1/twin snakes is MGS voor mij![]()
Dat ga ik dus echt doen voor MGS.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Vergeet het maar!Koop maar een mooie PS2!
De beide delen op de MSX2quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:24 schreef BMH het volgende:
Ik ben old-skool. Deel 1/twin snakes is MGS voor mij![]()
Die hebben te winig indruk op me gemaakt. Ik weet wel dat ik ze destijds heb gezien, maar ik kan me er weinig meer van herinneren.quote:
Ten tijde van het eerste deel was hij er misschien nog niet eensquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:26 schreef P-Style het volgende:
Toen de originele delen op de MSX verschenen was 'ie nog maar net geboren.
Nee... Dit is de Metal Gear Solid 4 topic. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat ieder deel uit de Metal Gear Solid èn uit de Metal Gear serie daarmee te maken heeft!quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:57 schreef BMH het volgende:
Dit is het Metal Gear SOLID topic. Niet Metal Gear.
Is al uitgelegd. In het filmpje komt duidelijk naar voren dat dit Solid Snake en in ièder geval Otacon zijn. Voor zover ik weet heeft Otacon geen andere "Snake-vrienden" en die drie andere Snakes zijn al dood.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:46 schreef MMaRsu het volgende:
Overigens weet toch niemand of het ook echt Solid Snake is? Waarom dan Metal Gear Solid 4 ?
Twin Snakes.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:19 schreef BMH het volgende:
[..]
De vertrouwde MGS-gameplay is nu echt outdated. Bij the twin snakes was het al merkbaar, maar bij MGS3 viel het helemaal op.
Als MGS 4 niet vernieuwend is kwa gameplay dan zullen de fraaie cut-scenes niet voldoende zijn om mij weer fan te laten worden van de serie. Mijn fanclub-pas heb ik namelijk ingeleverd bij MGS2, om hem weer even te lenen voor MGS: Twin Snakes en weer in te leveren voor MGS3.
Twin snakes is de remake. Als je die kut vind vind je deel 1 ook kut.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:23 schreef peristilius het volgende:
[..]
Twin Snakes.
De originele Metal Gear Solid, dat was een game!
quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:26 schreef BMH het volgende:
[..]
Twin snakes is de remake. Als je die kut vind vind je deel 1 ook kut.
Check mijn blog voor een chatsessie over MGS4.
Praat mij niet over hoe ik MGS1 niet snap of de remake. Ik heb dat spel 2 jaar zitten hypen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:28 schreef peristilius het volgende:
[..]Je snapt er duidelijk geen zak van.
Ten eerste had deel 1 al die MGS2 moves niet. Ten 2e is Playstation gewoon de shit!
Heb jij MGS1 gespeeld op de Playstation? Hoe?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:29 schreef BMH het volgende:
[..]
Praat mij niet over hoe ik MGS1 niet snap of de remake. Ik heb dat spel 2 jaar zitten hypen.
Ik had de PC versie en me neefje had een PS waar ik em af en toe op speelde. Kortom: Ik had MGS1 al uitgespeeld voor ik MGS:The Twin Snakes begon te spelen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:31 schreef peristilius het volgende:
[..]
Heb jij MGS1 gespeeld op de Playstation? Hoe?
quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:34 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik had de PC versie en me neefje had een PS waar ik em af en toe op speelde. Kortom: Ik had MGS1 al uitgespeeld voor ik MGS:The Twin Snakes begon te spelen.
Twin snakes vind ik toch wat plezieriger dankzij de gameplay elementen uit MGS2. Speelt gewoon lekkerder.
die remake was gewoon te simpel ,die mgs2 moves verneukte het hele spelquote:Op zaterdag 17 september 2005 20:34 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik had de PC versie en me neefje had een PS waar ik em af en toe op speelde. Kortom: Ik had MGS1 al uitgespeeld voor ik MGS:The Twin Snakes begon te spelen.
Twin snakes vind ik toch wat plezieriger dankzij de gameplay elementen uit MGS2. Speelt gewoon lekkerder.
Ach ja, het is en blijft een nintendo fanboy.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:57 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
die remake was gewoon te simpel ,die mgs2 moves verneukte het hele spel
Òf omdat het een cloon is met het "oude DNA" van Big Boss!quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:00 schreef H.Flick het volgende:
Misschien is accelerated aging wel een bijwerking van FoxDIE?!
Oh ja, dat hadden die gekloonde lammetjes ook, toch?quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Òf omdat het een cloon is met het "oude DNA" van Big Boss!
Ja.quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:28 schreef H.Flick het volgende:
Oh ja, dat hadden die gekloonde lammetjes ook, toch?
Wat... de... hel?!?quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:35 schreef alex4allofyou het volgende:
...aangezien MGS3 zo'n tegenvaller was.
Na deel 4 is het dan ècht afgelopen met Metal Gear Solid!quote:TGS 2005: Kojima Through With Metal Gear
Part 4 to be last entry for both Kojima and character designer Shinkawa.
by Anoop Gantayat
September 17, 2005 - We recall having heard something to this effect with previous entries in the series, but Hideo Kojima, producer/director of Metal Gear Solid 4, has stated that MGS4 will be his last game in the series. Art director Yoji Shinkawa will also leave the series after part 4, Kojima revealed during an event at Konami's Tokyo Game Show booth today.
The reason for the departure? "As a game designer, I want to make something new," Kojima stated.
Konami's TGS stage schedule is packed full of Metal Gear related events, but this particular event, titled "Mission 3 MG Saga on TGS" was of particular interest to those who've been with the series since the start. With Enterbrain's Hirokazu Hamamura at his side (Hamamura is in charge of all the Famitsu magazines -- he's pretty respected in the game development community), Kojima detailed the history of Metal Gear, starting with the first MSX2 Metal Gear game (released on 7/12/1987) and continuing on through Metal Gear Solid 4. He even shared a few personal pictures of himself.
Kojima had some interesting comments throughout the stage event. "I originally wanted to make movies and novels," he explained, "but nothing worked. I encountered the Famicom (Japanese version of the NES) when I was in a worried state." Continuing on to the NES version's sequel, Meta Gear 2 Solid Snake (released to Japan on 7/19/90), Kojima revealed that he originally didn't want to make a sequel. Good thing he did, as series character designer Yoji Shinkawa, also in attendance at the event, revealed that this sequel is what made him want to move into the game industry.
The dialogue continued into the modern day "Solid" incarnation of the series. "Through the creation of this game, we were able to form the basis for Kojima Productions," Kojima stated, revealing just what a turning point Metal Gear Solid was for him. This first PlayStation entry in the series, released to Japan on 9/8/1998, was originally started with a staff of just twenty people. Two PS2 sequels followed, leading up to the full unveiling of MGS4 earlier this week.
Jumping a bit further into the Metal Gear timeline, Kojima shared a chart detailing the organization of the Metal Gear saga. The chronology begins with MGS3: Snake Eater, followed by Metal Gear and Metal Gear 2, all three of which form the "Big Boss Trilogy." MGS, MGS2 Sons of Liberty and Metal Gear Solid 4 follow in that order, forming the Solid Trilogy. Metal Gear Ghost Babel, Metal Gear Acid and Metal Gear Acid 2 are side stories.
MGS4 seems to be generating the same level of excitement as MGS2 did when it first showed off the power of the PlayStation 2 back at E3 2000, so there's no sign of the series losing its appeal. If Kojima does move on after MGS4, we don't doubt that there will be an MGS5 some day, but perhaps it will have some competition from whatever new property Kojima turns his attention to.
Bron: IGN
Klopt! Maar ik kan me voorstellen dat 'ie het dit keer meent... óók omdat die character designer ermee stopt.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:57 schreef H.Flick het volgende:
Dat zegt-ie toch elke keer?!
Zeg dat nou niet...quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:01 schreef H.Flick het volgende:
Als hij echt stopt ben ik bang dat Snake (Solid) het loodje gaat leggen in MGS4.
Dat zal 'ie ongetwijfeld gaan doen ja.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Mooi. Koijma lekker games maken voor Revolution.
Goed idee, wat dacht je van een nieuwe MGS.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Mooi. Koijma lekker games maken voor Revolution.
fuck de ps2, ik wil betere graphics , maar subsatance komt gelukkig ook ooit een suit op de xboxquote:Op vrijdag 16 september 2005 20:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Vergeet het maar!Koop maar een mooie PS2!
metal gear op de nintendo was het beste deel ooit, daarna in 3d met metal gear solid. waar vervolgens deel 2 slap was en 3 nog minder boeiend, dus hopen dat ze deel 4 wat anders met solid or whatever doen, want ik ben wel een beetje uitgekeken op de gameplayquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
In te leveren bij het beste deel uit de serie tot nu toe!
Bwahaquote:Op zondag 18 september 2005 13:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
metal gear op de nintendo was het beste deel ooit, daarna in 3d met metal gear solid. waar vervolgens deel 2 slap was en 3 nog minder boeiend, dus hopen dat ze deel 4 wat anders met solid or whatever doen, want ik ben wel een beetje uitgekeken op de gameplay
w8 ffquote:Op zondag 18 september 2005 14:32 schreef anima het volgende:
Ten eerste is de nintendo Metal gear, een remake van de orginele van de MSX2.
semi grappigquote:Bwaha, welke metal gear was volgens jou zo goed dan op de nintendo, waarschijnlijk die ene dat snake een loodgieters camo heeft en je heel de tijd over van de boze paddestoelen moet springen.
het orgineel is beter dan de remake? dat is jou mening, en wat boiet jou mening mijquote:Die ten tweede ook nog eens vele malen beter was.
jawel, MGS2 was echt niks,de zweer kwam niet over bij mij, en bij deel 3 had ik het wel gezien, want het is wel weer 5de (of 6de, als je snatcher meerekent) deel met hetzelfde gaeplay effecten maar met een ander strikje. net gtst, dat veranderd ook niet, alleen het verhaalquote:Daarnaast doen MGS2 en MGS3 totaal niet onder aan de rest van de serie
ik heb alle delen gespeelt, plus de VR missies en de substance edities, dus wees niet eens zo schraal en houd je bek gewoon als iemand je fanboy mening niet deeltquote:Speel eerst alle Metal gear games eens fatsoenlijk en kom dan maar weer eens terug![]()
de s zit boven de z en ik was gefrustreerdquote:
Graphicshoerquote:Op zondag 18 september 2005 13:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
fuck de ps2, ik wil betere graphics , maar subsatance komt gelukkig ook ooit een suit op de xbox![]()
Idd hier zat ik ook al te denken en Smake heeft hier een baard en op de foto een snorquote:Op zaterdag 17 september 2005 01:16 schreef P-Style het volgende:
Om toch maar weer even terug te komen op dit "vroege" promotieplaatje van MGS4...
[afbeelding]
Als Snake en Otacon al zo oud zijn, dan moet Ocelot toch helemáál hoogbejaard zijn?!En al die andere bekenden op dit plaatje zouden toch ookal ouder moeten zijn...
Misschien speelt niet het hele verhaal van MGS4 zich af in de verre toekomst. Wellicht speel je een deel, vlak na de gebeurtenissen van MGS2 en een ander deel een stùk later.
misschen is het wel liquid snakequote:Op zondag 18 september 2005 21:01 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Idd hier zat ik ook al te denken en Smake heeft hier een baard en op de foto een snor
Ik verwacht er veel van !
ik sluit mij hier bij aanquote:
Die Hideo tochquote:By now you've probably seen the trailer for Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots from the Tokyo Game Show - but turns out there's another one, too, titled Metal Gear Raiden: Snake Eraser.
You may recall that the previous MGS4 trailer shown at E3 back in May featured Snake and Raiden rowing about who would get to be the lead character this time around.
Well, the saga continues in the Snake Eraser trailer on show at Konami's TGS booth, and we're here to tell you all about it. Are you sitting comfortably? Then we'll begin.
Advertisement
The trailer picks up where the E3 trailer left off, with Raiden jumping into a time machine and heading back to the past so he can kill off Big Boss - and thus ensure that Snake never even comes into being.
Things don't go plan, however - the moment Raiden arrives at his destination, Snake knocks him out whilst parachuting in from the HALO jump that kicks off MGS3.
Next thing he knows, Raiden's appearing in the scene where we're introduced to Ocelot and Eva for the first time - only to be run over by Eva's motorbike.
Time for another teleport, and Raiden now finds himself locked in a prison cell - with Big Boss as his cell neighbour. And things really start to get weird when Colonel Volgin arrives, confuses Raiden with fellow soldier Major Raikov and attempts to feel him up. Where's Ziggy when you need him?
But Raiden's off again, and now he's inside the barrel that contains Granin's dead body, which is being whacked by Volgin. Another teleport and he's up close and personal with Eva's chests as she shows Big Boss her big scar - and getting a big fat slap for his trouble.
Now Volgin's managed to get hold of a Shagohad tank, it seems, and is attempting to run Raiden over, but Big Boss steps up to save the day. After using a rocket launcher to stop Volgin in his tracks he hands Raiden a gun - and Raiden promptly aims it at his back.
But our hero can't quite find the nuts to murder the man who just saved his life, and so he ends up chucking the gun away and watching as Big Boss and Eva ride off into the sunset. Before being crushed by a huge troop of soldiers chasing after Big Boss. And then run over by a Shagohad.
Bored yet? Well, anyway, the story doesn't end there. Quite understandably, Raiden's at the end of his tether now, and he decides it's time to stop messing around with Big Boss and take out Snake directly.
Time for another quantum leap, then - and would you believe it, suddenly we're in the original, 2D, top-down, 8bit MSX Metal Gear game from 1987. Raiden finally manages to get Snake in a corner, only to be shot by a nearby soldier - and sent tumbling back to his own time, shouting, "Big Boss... I know I should have killed you!"
Raiden then receives some loving comfort from lady interest Rose, who sensibly explains that there's no point in trying to change history. "Metal Gear Solid 4 might not be possible," she says - and here's the kicker, folks - "But what about 5...?"
What indeed.
The End. For now...
bron: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60958
Hèhè... wat de hel?!quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:02 schreef H.Flick het volgende:
Kojima stopt met MGS... misschien gaat hij wel door met MGR Metal Gear Raiden.
[..]
Die Hideo toch
Yeah rightquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:02 schreef H.Flick het volgende:
Kojima stopt met MGS... misschien gaat hij wel door met MGR Metal Gear Raiden.
[..]
Die Hideo toch
Mooi! Hij zit er inderdaad bij.quote:...The Metal Gear Raiden trailer was given a great applause by fans at Konami's booth, and it was a fantastic appetizer before Kojima's main presentation of MGS4. Gamers who couldn't visit the Tokyo Game Show will get a chance to see the trailer in a few more months, since it will be included in Metal Gear Solid 3: Subsistence's bonus material.
Bron: Gamespot
Interessant!quote:TGS 2005: Kojima shows real-time demo of MGS4
Impressive PS3-dev-kit demo proves trailer's in-game authenticity; director reveals weapon customization system, game location, and more.
TOKYO--When it debuted at the 2005 Tokyo Game Show a few days ago, the Metal Gear Solid 4 trailer got a similar reception to the Killzone trailer at E3--almost universal awe. But when the initial shock wore off, the same question was raised by skeptics--was it a real-time demonstration of the PlayStation 3's in-game graphical power or a prerendered trailer?
To dispel any doubt, series director Hideo Kojima and artist Yoji Shinkawa held a stage event at Konami's TGS booth to prove that the visuals are indeed running in real time on the next-generation console. "This trailer isn't a CG or something that we've rendered on a high-spec PC," said Kojima "This is the real thing on a PlayStation 3 development kit."
After showing the full eight-minute MGS4 trailer, director Kojima and an assistant began a real-time demonstration on a PS3 development kit featuring scenes from the preview. The first sequence was from early in the trailer, when Snake peeked through the broken walls of a building. There, he paused the game and moved the camera around to show that the real-time rendering was authentic. "He's a bit pigeon-toed because he's being cautious," joked Kojima, while the camera rotated to show Snake's feet, which weren't visible in the original trailer.
To further show off the PS3's capabilities, Kojima zoomed in to a detailed close-up of Snake's costume. Clearly visible was a detailed "Ota-Damacy" (Otacon-Soul) patch on his chest, the logo for which can be seen on MGS4's official Web site. "All the equipment created by Otacon have this mark on them," added Kojima.
Kojima's development team has been concentrating on MGS4's shadow and lighting effects. "We can change the shadows in MGS4 in real time. We can also place shadows on Snake himself, using [the PS3's] self-shadow effects. This is the first time that we've been able to do it in the series. We always wanted to use self-shadowing effects, and it's finally become a reality," said Kojima. "We're using high-dynamic range rendering this time and creating extremely natural visuals as a result," added Kojima's assistant.
Kojima then showed another effect with the PS3 dev kit. As he focused in on the tip of Snake's gun as he held it in front of the screen, Snake and the rest of the background became blurry, as they would if shot by a real camera. "We can give focus to specific things on the screen," said Kojima, and he demonstrated how he can focus in on other objects, like the trailer's landscape and Snake's nose.
Interestingly, Kojima said he doesn't want to give MGS4 a totally realistic look. "With the shift to high definition [resolution], we can give a very realistic look to the game, like an actual movie," he said. "But we purposely added filtering to give it the look that makes it Metal Gear Solid." He then showed how he can change the color balance, glare, and add other effects in real-time through the PS3 dev kit debug menu.
Switching to a scence where Snake is having a conversation with Otacon through the small Metal Gear MK-II robot's LCD screen, Kojima joked about the screen. He then zoomed in to the image on the screen, revealing that Otacon and his room environment on the LCD screen are actually rendered in real time, just like the rest of the trailer. To prove it, Kojima played around with the light source for Otacon's shadow. "We've added a grid on top of it to give it the look of a realistic LCD screen," he said. "Otacon will come out as a full [polygon] model in the game. It's not like we've only created his upper body."
After Kojima finished off his technical demonstration, Kojima explained why he decided to age his characters. "Old characters are better because their wrinkles can be used to show the rendering capabilities of the PS3," he said. "Young characters have silky skin, so it's not as challenging."
Kojima repeated that the concept behind MGS4 is "no place to hide." He also confirmed that the game takes place in the war zone, but he didn't name any specific locale where the game takes place. "MGS4 will take place in a 'situation' rather than a 'location,' and the situation is the war zone," he said, revealing that there will be other locales in the game. "Aside from the war zone that we've just shown [in the trailer], Snake will infiltrate other war zones throughout the world."
Like past installments in the MGS series, MGS4 will have a specific theme it will focus on. "We've gone through 'Gene,' 'Memory,' and 'Scene' as the main themes for the past releases [of MGS]. This time, it's going to be 'Sense.' We're going to try and depict the essence of people, like their heart, mind, and psyche," commented Kojima. He added that his objective with MGS4 on the PS3 is to create things that can't be seen by the naked eye. For example, he said he aims to make soldiers' mental states an element in the war zone.
Series designer Shinkawa revealed that one of the new features in MGS4 will be a modular weapon system. "As you could see in the trailer, MGS4 allows different weapons attachments to be swapped in and out. We made it so players can customize [their weapons]," said Shinkawa. "This is going to be a game for equipment lovers. We've paid special attention to the metals used in the weapons so that they have different textures. They're all metal, but their colors and other elements will slightly vary."
Kojima gave some information on MGS4's enemies as well. The mechs that are seen walking together with soldiers and tanks in the trailer are a new type of Metal Gear called gekkou, which means "moonlight" in Japanese. They're a mixture of mech and creature; the upper half of the body is mechanical, but the legs are organic. "They're extremely fast, but they'll bleed and fall down if Snake shoots their legs--though of course, it's difficult to actually hit them," revealed Kojima. "There's nobody on board that's controlling them, since they move with AI."
Given the shift to the PS3, the soldiers in MGS4 have new characteristics as well. Unlike soldiers from past installments, the soldiers in MGS4 will have individual appearances, including individualized clothing. Kojima referred to them as "Mr. Solider" rather than enemies, since they are neutral toward Snake unless he attacks them. "There are no friendly soldiers or enemy soldiers this time," he said. "It's a war zone, so whether they'll become allies or foes is all up to the player."
So when will MGS4 come out? Not for at least another year, according to Kojima, who said the game will be shown again at the 2006 Tokyo Game Show. "This is our first time, so we focused on presenting the visual aspects of MGS4," he said. "At next year's show, we plan to show more of the game's aspects that can't be seen by the naked eye."
Bron: Gamespot
quote:Op woensdag 21 september 2005 01:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mooi! Hij zit er inderdaad bij.Nòg een reden om MGS3:Subsistence te kopen
Vooral dat einde.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:24 schreef P-Style het volgende:
Hier is trouwens een link naar het filmpje (het is wel een filmpje van een filmpje...) van "Snake Eraser".Geweldig!
Ik hoop dat deze trailer en ook die vorige MGS4 trailer van de E3 op de extra disc van Metal Gear Solid 3:Subsistence komen te staan.
OMG! Wat idiootquote:"Old characters are better because their wrinkles can be used to show the rendering capabilities of the PS3,"
Ach, developers moeten ook nog zoeken naar de mogelijkheden van de PS3.quote:
Dat ding voor z'n oog is een apparaatje (gemaakt door Otacon) waarmee hij dingen kan zien die je met het blote oog niet kunt zien. En Big Boss komt helemaal niet terug... die is al làng dood!quote:Op woensdag 21 september 2005 09:44 schreef the_legend_killer het volgende:
Hoe zit het nu met dat ding voor Snake's oog ? of is dat gewoon dat hij extra dingen kan.
En met Bog Boss die zou ook terug komen
In de eerste geruchten over MGS 4 zou hij terug komen net als Vamo.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat ding voor z'n oog is een apparaatje (gemaakt door Otacon) waarmee hij dingen kan zien die je met het blote oog niet kunt zien. En Big Boss komt helemaal niet terug... die is al làng dood!
Vamp en Raiden (met baby) staan inderdaad duidelijk op die vroege promotieposter. Evenals een ouwe vent waarvan niemand weet wie het is en sòmmigen beweren dat het Big Boss is. Ikzelf vind hem echter niet op Big Boss lijken en we weten allemaal dat Big Boss zo dood als een pier is.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:25 schreef the_legend_killer het volgende:
In de eerste geruchten over MGS 4 zou hij terug komen net als Vamo.
Zo staan ze beiden op de hoes.
Ook Raiden met een baby zou erin voorkomen
Of het wordt een speciale 'Metal Gear Solid Geriatric Edition'. Tegenstanders met rollators, wandelstokken en kunstgebitten....quote:Op woensdag 21 september 2005 21:26 schreef Great_Expectations het volgende:
Het zou me niets verbazen als Kojima ons welbewust op het verkeerde been heeft gezet met dat filmpje over een bejaarde characters en die rimpelhuid een vermomming is die Snake al na de eerste 2 minuten afwerpt ofzo.
Ok ben het wel met je eens dat Big Boss dood is en het zijn geruchten dat hij ook op de kaft staat.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Vamp en Raiden (met baby) staan inderdaad duidelijk op die vroege promotieposter. Evenals een ouwe vent waarvan niemand weet wie het is en sòmmigen beweren dat het Big Boss is. Ikzelf vind hem echter niet op Big Boss lijken en we weten allemaal dat Big Boss zo dood als een pier is.
Betrouwbaar?!quote:Op woensdag 21 september 2005 21:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Ok ben het wel met je eens dat Big Boss dood is en het zijn geruchten dat hij ook op de kaft staat.
Maar ik las ergens anders erover en het was toch redleijk betrouwbaar. ( dacht ik )
Maar door die ouwe snake en alles is 10 jaar later ben ik toch aan het twijfelen dus afwachten wat ons wordt gebracht
Ja dat zag er dan weer niet uit als een geruchtquote:Op woensdag 21 september 2005 21:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Betrouwbaar?!NIKS is betrouwbaar als het om geruchten over MGS-games gaat!
Kojima houdt zo verschrikkelijk veel dingen geheim die niemand te weten komt totdat het spel in de winkels ligt.
En geloof mij... Big Boss is dood. Er zijn geen geruchten... enkel speculaties van mafkezen die denken dat ze Big Boss zagen op die poster.
Hèhè...quote:Op woensdag 21 september 2005 21:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Ben benieuwd wie het brein zal zijn van de patriots.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 september 2005 21:51 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hèhè...Kut jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vergeten
Maar dat het met de patriots te maken heeft is geen twijfel![]()
Inderdaad! Nu komen we eindelijk alles te weten over de Patriots.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:54 schreef the_legend_killer het volgende:
Kut javergeten
Maar dat het met de patriots te maken heeft is geen twijfel
!!!quote:Op woensdag 21 september 2005 21:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad! Nu komen we eindelijk alles te weten over de Patriots.Zo niet... dan is Hideo verplicht mee te werken aan MGS5!
Of een spin-off over The Boss (en dan bedoel ik niet Big Boss) en haar avonturen vóór MGS3. Zij had natuurlijk óók vanalles te maken met de Patriots.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:09 schreef the_legend_killer het volgende:
!!!
Ik hoop dan op een MGS 5 met Solid Snake natuurlijk in de hoofdrol de ouwe knakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herinner ik het me zo nog goed?
quote:Op woensdag 21 september 2005 22:20 schreef H.Flick het volgende:
Ik ben het verhaal van MGS2 en MGS3 even een beetje kwijt.Je hebt een goed geheugen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herinner ik het me zo nog goed?Hij komt niet naar de xbox.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik heb MGS 3 nog niet gespeeld ben aan het wachten en hopen dat hij alsnog en ooit op de X-Box komt
Maar komen in MGS 3 ook de patriots voor ? of hoor je er niks vanDus koop 'm voor de PS2 en je krijgt gelijk antwoord op je volgende vraag.
![]()
Maar als je'm niet op de PS2 wilt, dan zul je'm nóóit kunnen spelen!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Nee ik hoef hem niet op PS2
Het is een feit. MGS3 ÌS het beste deel uit de serie!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:39 schreef H.Flick het volgende:
Nooit de beste Metal Gear uit de serie kunnen spelen?! (Ja, ik vind hem beter dan MGS1) Wat een drama!
Toen MGS2:Substance werd aangekondigd werd bekendgemaakt dat 'ie op de PS2, xbox en pc uit zou komen. Nu MGS3: Subsistence is aangekondigd is bekend dat het wederom een PS2 exclusive wordt.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:40 schreef the_legend_killer het volgende:
Van MGS 2 was het eerst ook niet dat die uitkwam op X-Box.
Ik wacht het gewoon af
Ooit heb ik hem en dan is het niet op een playstationquote:Op woensdag 21 september 2005 22:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is een feit. MGS3 ÌS het beste deel uit de serie!
[..]
Toen MGS2:Substance werd aangekondigd werd bekendgemaakt dat 'ie op de PS2, xbox en pc uit zou komen. Nu MGS3: Subsistence is aangekondigd is bekend dat het wederom een PS2 exclusive wordt.
Met andere woorden: Je kunt wachten tot je een ons weegt, MGS3 zal nooit op een ander platvorm verschijnen dan de PS2.
Op de PS3 dan, die speelt immers ook PS2 games af. En trouwens... je moét wel een PS3 aanschaffen anders kun je MGS4 niet spelen!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:46 schreef the_legend_killer het volgende:
Ooit heb ik hem en dan is het niet op een playstationweet ik zeker
Zeg... als je geen MGS3 wilt voor de PS2 en niet van plan bent een PS3 te kopen... wat de hel doe je dan in een Metal Gear Solid topic?!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Misschien koopt mijn broertje dan wel een PS3
En als groot fan van de reeks hoef je straks maar één ding te doen... een PS3 aanschaffen!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben groot fan van de reeks
we will seequote:Op woensdag 21 september 2005 22:44 schreef P-Style het volgende:
Met andere woorden: Je kunt wachten tot je een ons weegt, MGS3 zal nooit op een ander platvorm verschijnen dan de PS2.
zelfresident evil komt naar de xbox en FF, dus we zullen wel zien als MGS niet naar de xbox komt, want je kenthet spreekwoord: "money makes the wordl go round"quote:Op woensdag 21 september 2005 23:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
En als groot fan van de reeks hoef je straks maar één ding te doen... een PS3 aanschaffen!Je hebt immers geen keus.
Ik schaf geen PS3 aanquote:Op woensdag 21 september 2005 23:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
En als groot fan van de reeks hoef je straks maar één ding te doen... een PS3 aanschaffen!Je hebt immers geen keus.
Niks persoonlijks hoor... maar in dat geval vraag ik me serieus af wat je in deze topic doet... of waarom je überhaupt beweert dat je fan van de Metal Gear Solid reeks bent...quote:
Idd, mgs en xboxquote:Op vrijdag 23 september 2005 03:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niks persoonlijks hoor... maar in dat geval vraag ik me serieus af wat je in deze topic doet... of waarom je überhaupt beweert dat je fan van de Metal Gear Solid reeks bent...
jaja, dat snap ik. Maar inderdaad even dat Big Boss ook snake werd genoemd.... dat wilde ik even bevestigd hebben:) Nee zeker niet dezelfde persoon!quote:Op zondag 25 september 2005 15:26 schreef H.Flick het volgende:
Maar met Snake bedoelt men meestal Solid Snake. Dat is inderdaad een kloon van Big Boss, maar dan is het nog niet dezelfde persoon.
Nou, weten we dat ook weer.quote:Revolver Ocelot Returns for MGS4
Kojima discusses this and military training at Kojima Productions.
September 30, 2005 - Konami is in full Metal Gear Solid 4 mode following the Tokyo Game Show debut of the game's first trailer. In addition to a daily blog in which producer/director/writer Hideo Kojima continues to share precious morsels on the title's development, the latest issues of Japan's biggest videogame magazines are home to interviews with Kojima himself. Today, we picked up the latest issue of Hyper PlayStation and have summarized some of the key points from the magazine's chat with Kojima.
The magazine first points out that the Snake featured in the trailer is very old. In response to this, Kojima points out that Snake is actually Big Boss's clone, and because of this, he ages quicker than others. It's not the case, in other words, that Metal Gear Solid 4 takes place dozens of years after MGS2.
The other characters in the game have aged as well, although not as much. Otacon, for instance, doesn't look as old as Snake, although he has aged since MGS2. Revolver Ocelot was already old in previous Metal Gear games, but he's still around for MGS4, and we can expect a big old timers fight between him and Snake.
Kojima is asked to comment on "No Place To Hide," one of the themes of MGS4. He explains that this time around, Snake is in the heart of a war zone -- more specifically, he's not in enemy controlled territory, but in the main enemy base itself. As the game is set in a war zone, where battles are a common thing, buildings are damaged and destroyed, leaving Snake in situations where there is, indeed, no place to hide.
But the phrase has another meaning. Based on the current situation, players may end up coming to the decision that there's no reason to hide. Explaining, Kojima touches upon an area he's discussed before, where Snake isn't necessarily facing up against a single enemy, but may find himself in the middle of a war between two countries, say country A and country B. It's possible that country C will intervene in the battle as will resistance group D. Snake, for his part, can use alliances to infiltrate the enemy, making it so that hiding isn't required.
For instance, suppose Snake wants to infiltrate country A. An easy way to do this would be to kill a member of country B and become a hero in country A. Players aren't just infiltrating a place now, they're also infiltrating the circumstances and situation, Kojima explains.
This added depth may explain one of the funnier parts of the Tokyo Game Show MGS4 trailer. The trailer begins with a mock first person sequence, which Kojima states at the interview's outset was just a joke. Later in the interview, though, he comments that the trailer was meant to depict the center of a war zone. At the site of this typical first person shooter war-like setting, Kojima expects that people might think that Metal Gear had become a "normal game." However, one of the new elements of MGS4 is this typical battle field changing according to the player's actions. Kojima expects people who buy the game expecting a simple war game to be surprised.
Kojima has also previously made comments on a psychological warfare that's being worked into Metal Gear Solid 4, and in the new interview, he clarifies a bit. He describes the actions of the enemies in previous Metal Gear games to be unrealistic, as the enemies appear to be cold killing machines. This is an area that will be worked on in MGS4. In order to convey the basic idea, Kojima gives an example where standard soldiers are psychologically weak, and by surprising them with a noise, you can reduce their preparedness for battle.
This psychological weakness aspect is currently being worked into the game, but Kojima is not sure how far his team will be able to take the idea. As a first step, Kojima has enlisted Mori Motosada as a military adviser, reprising his role from the previous two games. Under Motosada's eye, the staff members are undergoing training, from which Kojima hopes they will return safely.
Bron: IGN
Nee, jij had déze theorie, waarna ik dit zei...quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:31 schreef H.Flick het volgende:
De Dolly theorie had ik ook al bedacht! Ik ga gewoon de opvolger van Hideo worden
Oh jaquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nee, jij had déze theorie, waarna ik dit zei...
Waar heb je gekeken?? Ik krijg de hele tijd dit bij de Konami site:quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:20 schreef DooD het volgende:
Zojuist de trailer van 15 min lang gezien en ik moet zeggen het ademt wel mega veel sfeer uit. Vooral Raiden in volle actie was cool om te zien en ik denk dat Snake zijn bescherming ook wel nodig zal hebben. Het slechte is 2007 en het mooie is de ps3 zal dan wel gezakt zijn in prijs als deze game uitkomt. Het is en blijft toch wel de killer apZeker nu GTA niet meer de eerste 6 maanden exclusief is.
quote:Kan het bestand niet afspelen omdat de server niet beschikbaar is, bijvoorbeeld bezet of off line.
mijn theorie? hij heeft merley geneukt en ze krijgen een koterquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:16 schreef H.Flick het volgende:
Die trailer. Snake zou toch niet echt.... nee, het is gewoon weer zo'n truukje van Hideo
.
Alhoewel...
"War has changed. But there's one more thing I must do. One last punishment I must endure. I have to erase my genes, wipe my MEME from the face of the earth. This is my final mission.
Some stories can't be told by words. Some legends are meant to die. Some bloodlines must come to an end."
Engrish for the winquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:33 schreef H.Flick het volgende:
Heeft het Japans niet voor alles een woord ofzo? Ik hoor ze constant Engelse woorden door het Japans heen zeggen. Mother Company enzo.
Ik heb zojuist de 15 min trailer gedownload bij gamershell, maar zo te zien is dat ook Wmp formaat. Zat trouwens nogal wat slowdown in die trailer. Kan je zien dat ze nog aardig wat werk moeten verzetten, maar dat maakt niet uit want ik wacht toch wel. Alleen is het jammer dat het telkens op hetzelfde neerkomt weer outer heaven enzo. De grote vraag die ik mij afstel is deze: Snake is een oude opa met nog maar 6 maanden te leven. Hoe gaat hij in godsnaam het opnemen tegen hele legers. Tegen die mini Rex en Rays maakt hij sowieso al geen kans.quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:35 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft er iemand al een .avi gevonden?? Steeds als ik een stukje opnieuw wil terugspoelen kan dat baggerformaat van .wmv dat weer niet en moet ik helemaal overnieuw beginnen![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:26 schreef DooD het volgende:
[..]
Met andere woorden het lichte arcade gevoel zal in MGS4 zal denk ik helemaal verdwijnen en het zal nu echt hardcore sneaken worden. Of dat positief is maar de vraag.![]()
Bovendien halen ze de bossfights er heus niet uit, en dat maakt het sowieso al totaal anders dan SC.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wel de essentie van MGS!
Ik ben benieuwd of dat nog gevolgen zal hebben gameplaywise als je met die oude slang speelt. Het zou slecht zijn als die als een jonge god heen en weer kan rennen met de hele tijd dodge rollen erin. Nou ja misschien als die helemaal volgepompt is met anabolen en met speed drugsquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:37 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Bovendien halen ze de bossfights er heus niet uit, en dat maakt het sowieso al totaal anders dan SC.
Ik zou bijna zeggen: Misschien geven ze Raiden weer een grote rol. Maar met die teaser van de E3 van vorig jaar werd duidelijk dat Snake de hoofdrol krijgt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:29 schreef DooD het volgende:
Ik ben benieuwd of dat nog gevolgen zal hebben gameplaywise als je met die oude slang speelt. Het zou slecht zijn als die als een jonge god heen en weer kan rennen met de hele tijd dodge rollen erin. Nou ja misschien als die helemaal volgepompt is met anabolen en met speed drugs![]()
Ik had 'm van Usenet afgehaald, kijk daar een s opquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen: Misschien geven ze Raiden weer een grote rol. Maar met die teaser van de E3 van vorig jaar werd duidelijk dat Snake de hoofdrol krijgt.
Ik heb trouwens nog steeds die 15min durende trailer niet kunnen bekijken.Die site van Kojima geeft steeds problemen.
Als je ziet hoe Raiden vecht in dat filmpje is het duidelijk geen playable character. Die Ninja's zijn nooit playable omdat het dan gewoon geen stealthgame meer is.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen: Misschien geven ze Raiden weer een grote rol. Maar met die teaser van de E3 van vorig jaar werd duidelijk dat Snake de hoofdrol krijgt.
Ik heb trouwens nog steeds die 15min durende trailer niet kunnen bekijken.Die site van Kojima geeft steeds problemen.
ik weet het niet hoor, als je afgaat op vorige delen waren er altijd wel bonussen / lolletjes erin gestopt door kojima, dus misschien krijgen we het in een vorm waar het niet zo belangrijk is voor de verhaallijn. je kon bij de 2e uitgave van mgs1 (ben de naam ff kwijt) wel met gray fox, bij mgs2: substance had je ook allemaal raiden levels met het zwaard, en in het spel zelf kon je aan het eind ook met zn zwaard. in mgs3 had je die droom van snake, waar je kort als vampire kon spelen, wat ook echt gaaf was. dus misschien bij de extra uitgave die een jaartje later komt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:07 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Als je ziet hoe Raiden vecht in dat filmpje is het duidelijk geen playable character. Die Ninja's zijn nooit playable omdat het dan gewoon geen stealthgame meer is.
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:09 schreef tartaarsaus het volgende:
nog ff wat algemene informatie van kojima himself:
-Raiden will not be playable in any form. (d'oh)
-They have taken particular care in the way the Metal Gears move to make them feel alive.
-When one of the Metal Gear's busts through the wall its destroyed differently each time due to the new physics based destructible environments. !!![]()
-The Solid Eye system is still planned for the final game.
-You'll be able to fight alongside the Arab soldiers you see in the beginning of the trailer.
-He intends to showoff what they've done with the gameplay at TGS.
ook wordt de motion sensing van de controller gebruikt, benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Jij bent... uniek!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:19 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb Raiden op een bepaalde manier altijd wel cool gevonden.
Het het wordt bij mij waarschijnlijk de eerste PSP game die ik koop sinds Lumines!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:14 schreef H.Flick het volgende:
Het lijkt mij de eerste leuke game voor de PSP sinds Lumines.
Waneer is eigelijk de TGS ?! Kan niet wachten om eindelijk ingame footage te zienquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:09 schreef tartaarsaus het volgende:
-He intends to showoff what they've done with the gameplay at TGS.
Droom van Snake? Waar zat dat in de game?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:09 schreef tartaarsaus het volgende:
[..]
in mgs3 had je die droom van snake, waar je kort als vampire kon spelen, wat ook echt gaaf was.
Nadat je door Volgin in elkaar bent geslagen moet je saven (zit je in een cel).. Als je dan playstation reset en het spel weer load krijg je dat spelletje...quote:Op zondag 25 juni 2006 19:14 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Droom van Snake? Waar zat dat in de game?![]()
T is toch echt zoquote:Op zondag 25 juni 2006 19:15 schreef MMaRsu het volgende:
Lol daar heb ik idd ook nog nooit van gehoord, volgens mij is dat BS
Maar ik las per ongeluk Vamp (uit MGS2) in plaats van Vampire dus waarschijnlijk dat ik het me daardoor niet herinnerde.quote:- If you save while you're in the jail cell and start over, Snake
will have a nightmare about vampires and you will play some sort
of vampire slaying minigame.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Jongens er is ook weer een ninja !
Komt hij ons niet bekend voor ?Dit kon je ook gewoon zien in de 15 minuten trailer van de laatste E3 hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.......Signature-loos......
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:52 schreef Even het volgende:
[..]
Dit kon je ook gewoon zien in de 15 minuten trailer van de laatste E3 hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:40 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]Dat zal Kojima ook niet in trailer gaan uitleggen denkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En jaShe's back
......Signature-loos......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hèquote:Op maandag 25 september 2006 21:37 schreef H.Flick het volgende:
En dan ook nog de jonge Snake op het eind. Hideo blijft verrassen.
Jonge snake op het eindquote:Op maandag 25 september 2006 21:37 schreef H.Flick het volgende:
Wat een geweldige nieuwe trailer.
En dan ook nog de jonge Snake op het eind. Hideo blijft verrassen.
Denk ik ook. Een soort face-camo.quote:Op maandag 25 september 2006 23:13 schreef MMaRsu het volgende:
Snake kan waarschijnlijk zijn gezicht veranderen.
Zeg je dat nou om interesant over te komen?quote:Op woensdag 27 september 2006 21:38 schreef menesis het volgende:
De animaties mogen wel wat beter van die ingame stukjes... Ze zijn precies hetzelfde als mgs3 (en 2 en misschien zelfs 1)
Tja, dat zo'n filmpje bij elkaar ge-edit is, dat lijkt me logisch, je bent echt niet de enige die dat opvalt.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:37 schreef menesis het volgende:
(interessant)
Nee, ik zei dat omdat het me nogal opviel. De stukjes film zijn geweldig. En dan zie je zo'n mannetje (ingame) een automatische gun afvuren en dan zie je gelijk dat het nep is, terwijl het qua beeld wel super is. Bovendien is elke stap die ze doen hetzelfde. In andere games zag ik al dat ze door animaties te combineren steeds een wat andere loop animatie genereerde
Maar goed; misschien valt het me alleen maar op omdat ik zelf nogal gek ben van 3d animaties
quote:
Zo gaafquote:Vamp: You too.......immortal?
Raiden: No, I just don't fear death!
T zou niks voor Hideo zijn om alles te verklappen in trailersquote:Op zondag 15 juli 2007 21:59 schreef DooD het volgende:
Het valt me alleen op in die trailers dat de echte coole actie telkens Raiden bevalt terwijl Snake meer op de grond ligt van pijn of foxdie. Jammer want ik verwacht minimaal een Battle tussen Snake en Vamp. Trouwens cool om te zien dat Vamp dat mooie litteken heeft van die kogel in zijn hoofd in MGS2
quote:Op zondag 15 juli 2007 22:57 schreef Cyberia18 het volgende:
Deze week zal het spel in Tokyo in speelbare vorm worden getoondBen érg benieuwd
![]()
Haha dat zei een vriend van me ook alquote:Op maandag 16 juli 2007 00:30 schreef G-Mart het volgende:
Viel me wel op dat het haar van Meryl echt muurvast zit in de trailer, vond dat wel wat jammer eigenlijk.
Hehe, liet de trailer vandaag aan m´n collega zien, die begon er ook al overquote:Op maandag 16 juli 2007 14:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Haha dat zei een vriend van me ook al
helaasquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:04 schreef Leonos het volgende:
Hoop dat ie voor de 360 komt. Wat een meesterlijke serie is dit
Dream on.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:04 schreef Leonos het volgende:
Hoop dat ie voor de 360 komt. Wat een meesterlijke serie is dit
quote:PlayStation Premier: Metal Gear Solid Online Set for PS3
The online battle will continue on the PS3
We were satisfied when just one Metal Gear Solid game was on the way (MGS4). Then Konami and Hideo Kojima threw us a bone with the announcement at the PlayStation Premier press conference today of Metal Gear Solid Portable Ops + for the PSP.
But they weren't done there apparently. Famitsu.com reports that following a short demo play session of MGS4 at the event, Kojima announced that Kojima Productions is currently preparing a PlayStation 3 version of Metal Gear Online, the online battle game that appeared in MGS3 Subsistence. The site reports that Kojima will play the game live at next week's Metal Gear 20th Anniversary Party event in Tokyo and will share specifics on what players can expect.
We're a bit unclear if Metal Gear Online will be a standalone release, or if it will be included as part of MGS4. Hopefully, all will be clarified next week.
Ik wil die game ZÓ graag spelenquote:Kojima demos Metal Gear Solid 4
PlayStation event in Tokyo features first real-time demo of the eagerly awaited PlayStation 3 title.
By Hirohiko Niizumi, GameSpot
Posted Jul 17, 2007 5:20 pm PT
TOKYO--At Sony Computer Entertainment's PlayStation Premiere 2007 press conference in the massive Roppongi Hills complex today, most in attendance were expecting to see reruns of trailers shown at the E3 Media and Business Summit. So they were taken by surprise during Konami's presentation, when director Hideo Kojima gave the first-ever Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots gameplay demonstration.
The demo, which lasted a full 20 minutes, began in the same unnamed Middle Eastern locale as previous MGS4 game trailers. Snake started out on the second floor of a ruined building. Looking down, he saw tons of rubble from the remnants of buildings obliterated by warfare. The landscape was particularly detailed, with walls broken into various shapes and surrounding buildings uniquely damaged. When Snake zoomed in on the walls using a scope named Solid Eye (after the 3D glasses from Metal Gear Acid 2), they showed a high level of detail with little or no pixelation up close.
While previous installments in the MGS series had Snake infiltrating areas that were guarded by a single superpower or army, the situation is vastly different in MGS4. The demo shows two different factions--professional PMC (Private Military Company) mercenaries, and civilian guerrillas, who were losing because they were less experienced. The demo started out quietly, with both sides just patrolling. By the end, though, there were explosions all over the place.
During the demo, Kojima had Snake side with the civilian army to help take out the PMC soldiers. Given that the PMC soldiers were wearing beige camouflage, it was difficult to spot them in the sandy fields and grayish walls. Kojima had Snake switch to thermal goggles to detect them, and then return to the normal scope to zoom in.
Hopping down the building from where Snake started, the aged soldier approached a set of familiar bronze statues last seen in the Tokyo Game Show trailer. Here, Kojima went to the menu screen and selected the active camouflage option, where players can access disguises for Snake's face and body. Snake normally wears an all-purpose "Octo-Cam" camouflage suit, which lets him blend into his surroundings. However, apparently there are other selectable camouflage patterns in the game, one of which is called the "Statue-Cam." Kojima selected the Statue-Cam and an appropriate face mask, and--voila!--Snake's camouflage suit displayed a bronze finish. The PMC soldiers then walked by, mistaking the grizzled commando for a statue.
Kojima then showed off how the Octo-Cam camouflage will help Snake blend into his surroundings--semiautomatically. Whenever Snake performs an action, like hugging a wall or hitting the floor, the suit automatically changes its pattern to match that of the surface Snake is touching. Kojima demonstrated this action by having Snake evade a PMC soldier by lying in wait on the ground and blending in with the tiles of a nearby building. Snake then stood up and dashed to the shadows by a wall, waiting for the soldier to walk past. Then, he took the soldier from behind by using close-quarter combat, which made the soldier drop his gun--a new element in MGS4. Snake finally wrestled the soldier down, choking him until he was knocked out.
Kojima revealed that Snake can take his enemy's weapons in MGS4, and CQC isn't the only way to get them--holdups can also be effective. When Snake put a gun against an unaware soldier, the grunt raised both of his hands in the air, dropping his weapon to the ground and shivering. The holdup in MGS4 looks a lot more realistic than in the previous games. While keeping his gun pointed at the enemy, Snake used his other hand to frisk for items all over the soldier's body. He also seems to have gained a new move that involves delivering a death grip to an enemy's crotch, rendering that person unconscious in an instant.
After taking out two soldiers (one through CQC and the other by holdup and grabbing his nether regions), Snake spotted a huge hole in the wall that was big enough for him to fit though. However, he then noticed PMC soldiers in other abandoned buildings that could easily spot Snake and shoot him down. Kojima had Snake switch to his Mosin Nagant stun rifle to take them out. This was done by way of the same sniper view the rifle had in Metal Gear Solid 3: Snake Eater.
Snake then made his way down the building onto the ground and took out another PMC soldier, this time using a stun knife that can discharge electricity. Kojima showed how the knife can be used to just zap the enemy and knock them unconscious, though it can also be used for fatal slashing as well.
Seeing that yet another PMC soldier was nearby, Kojima showed off Snake's new prop--the oil barrel. The oil barrel in MGS4 has as much a camouflage effect as the series' traditional cardboard box, except it's a bit more resistant to bullet shots because it's made of metal. Unfortunately, it didn't seem as stealthy, because we heard Snake's knees banging into it as he walked. Kojima showed that the barrel could also be an effective weapon when Snake rolls on the ground inside it, attacking any soldiers in his path. Naturally, though, Snake was dizzy once he got back up, and we saw him throwing up.
Kojima went on to confirm that gamers would be able to play through the whole game in a first-person view, and showed how the Sixaxis' motion-sensing can be used to duck and peek around corners.
Snake then went into a nearby building and talked to his friend Otacon via his Metal Gear MKII robot, re-creating part of the first MGS4 trailer. Eventually a battle between PMC and guerrilla forces erupted outdoors. The PMC soldiers were obviously getting the upper hand, as they had more firepower and cutting-edge technology on their side, including flying biomechanical creatures that would drop bombs.
To help fight off one of the PMC soldiers, Kojima showed Snake's new best friend, the Metal Gear MKII. By selecting MKII from the item inventory, the player can take control of it and move around in either first- or third-person view. (Snake is seen crouching on the ground with his hands on the MKII's remote controller--which is an exact replica of a Sixaxis gamepad.) And while the stealthy MKII may seem small and harmless, it can knock out enemies with a powerful knock of electricity.
Turning back to Snake, Kojima showed that the protagonist can throw grenades backward like in the previous trailer. The grenade's trajectory is shown onscreen, Gears of War-style, as Snake is preparing to throw his grenade.
As the demo neared its end, Kojima showed off some more weapons that can be used in Guns of the Patriots. He used an RPG-7 to explode a tank, an AK-102 rifle to shoot some enemies on the roof, and a P90 to take out remaining soldiers on the ground.
Kojima pointed out that while he had been attacking PMC soldiers and helping out the civilian guerrillas in the demo, it's really up to the player to decide which side to be on--or to not side with either of them.
Overall, Guns of the Patriots defaults to the same kind of third-person view as previous MGS installments. The basic interface has been kept intact as well, with the item itinerary on the bottom left side of the screen and the weapons itinerary on the bottom right.
One addition to the heads-up display that wasn't in previous installments was a semitransparent, illustrated icon on the bottom of the screen that appeared whenever Snake was near an object that he could interact with, such as a wall, an unconscious enemy, or a ledge. Another such object was a dumpster in an alley, which Snake hid in until enemy soldiers cleared out. But since it's full of garbage, Kojima noted that Snake would start to smell if he stayed inside the dumpster too long, making himself more obvious to enemies. As he came out of hiding, Snake was surrounded by a swarm of buzzing flies, though shaking the Sixaxis controller seemed to swat them away.
Ga naar een internetcafé.quote:Op donderdag 19 juli 2007 01:27 schreef -Menn0- het volgende:
Dat meen je gvd niet![]()
Dan zit ik net een dag in Italie
(Ja dat is dan eventjes kut, 2 weken lang de game der games niet kunnen checken)
das een speciale close combat taktiek. je draait de ballen 360 graden en je bent verlamd voor de aankomende 12uur.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:13 schreef Snaterman het volgende:
Dat vond ik ook al zo raar. Snake grijpt hem bij de ballen en meteen valt dat ventje bewusteloos op de grond. :-/
vet gedaanquote:Op maandag 30 juli 2007 01:31 schreef MMaRsu het volgende:
Hier mijn zelfgemaakte MGS4 trailer..Hoop dat jullie hem tof vinden!!!
http://www.youtube.com/watch?v=0ysk-O-IbXw
Nu weer welquote:Op zondag 5 augustus 2007 16:38 schreef -Menn0- het volgende:
Hij wil hier de site niet openen...
Toen nog zo zeker van zijn zaakquote:Op donderdag 22 september 2005 16:08 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik schaf geen PS3 aan
ja die xbox en wii zijn pas echt bagger.quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Toen nog zo zeker van zijn zaak
Anyway:
MGS4: Guns of the Patriots: E 4 All English Demo Gameplay Part 1 HD
Wat bedoel je eigenlijk, mijn vraag was of ik 4 fatsoenlijk kan spelen als ik die andere 3 gemist heb, jou antwoord daarop is.. uhh.. niet echt duidelijkquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:23 schreef Sickert het volgende:
3 zit nog voor 1 en 2 qua verhaal
dus het lijkt me wel?
in 3 speel je met bigboss
kippenvel kreeg ik in shadow moses !quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:29 schreef ExTec het volgende:
Jahoor, prima te spelen zonder.
Je zal wel een stuk minder van de dialogen (die zeer ruim aanwezig zijn) snappen.
Als je deel 1 gespeeld hebt, is het level dat je teruggaat naar Shadow Moses magistraal. Zal jou niet veel doen dan.
Serieus ?quote:Op zaterdag 25 april 2009 08:29 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Blijft gewoon een baggervet spel,eindfilmpje van 1,5 uur was wat minder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |