quote:Op woensdag 14 september 2005 23:33 schreef E.T. het volgende:
sja, ik ben natuurlijk het fok-bewijs van een spontane zwangerschap na een kind uit ivf
Het liep alleen niet af zoals we gehoopt hadden, maar het kan dus wel.
(alleen is hier dus wel de pest dat 't overduidelijk aan Swets ligt en mijn lichaam zich aan kan passen wat 't wil, maar daar wordt Swets z'n zaad niet beter van)
Ik word trouwens wel helemaal gestoord van dat lichaam van mij
In de afgelopen drie weken is het al twee keer voorgekomen dat ik wel drie hele dagen niets gevloeid heb.. Verder nog steeds regelmatig toch wat licht bloedverlies (soms bruin, soms helderrood) en af en toe wat 'vlokjes' in de pot.
Volgende menstruatie zou ik weer mogen beginnen, maar wel eerst nog een uitgangsecho. Nou volgens mij is het dus niet mooi schoon van binnen en ga ik dus niet over twee weken beginnen![]()
Naja, we zien wel weer. Ik ben wel het vertrouwen in m'n lichaam een beetje kwijt, heb echt geen idee meer waar ik aan toe ben![]()
quote:Op donderdag 15 september 2005 09:44 schreef minoes_ het volgende:
E.T. ,wat vervelend dat je nog steeds vloeit,kan je niet om een echo/onderzoek vragen om te zien of je schoon bent?Lijkt me voor je gemoedsrust toch ook wel lekker.
Groetjes,Minoes![]()
quote:
Doe ik ook regelmatig hoor!quote:Op donderdag 15 september 2005 10:34 schreef dutchie het volgende:
Psssst.. BE, sorry voor die laatste post. Soms is dat blauwe kleurtje niet zo handig als je nog niet uitgeslapen bent.![]()
Hoe lang is je miskraam precies geleden dan ET? Lijkt me niet goed als je blijft vloeien.quote:Op donderdag 15 september 2005 11:42 schreef E.T. het volgende:
dutch, dat heb ik ook regelmatig hoor..
Ik heb vorige week (of is 't al twee weken geleden?) gebeld en toen kreeg ik te horen dat het tot dan toe binnen het normale viel na een mk.
Maar ik denk dat ik toch maar weer ff ga bellen idd en wat meer ga aandringen op een echo. Al was het alleen maar om te weten hoe 't van binnen nou zit.
Nadat ik 't vruchtje verloren ben heb ik nog een week gevloeid. Toen gewoon ruim 2 weken niks, en toen weer gewoon op tijd 'ongesteld'. Maar dat ongesteld duurt nu dus ook al bijna 3 weken (wel met af en toe een paar dagen niets).quote:Op donderdag 15 september 2005 15:58 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Hoe lang is je miskraam precies geleden dan ET? Lijkt me niet goed als je blijft vloeien.
Na mijn miskraam heb ik drie weken gevloeid en toen greep de gyn. in middels een curretage.
Na die curretage (18-01) was ik op 01-02 weer van het vloeien af.
Ik zou zeker aandringen op die echo inderdaad. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust inderdaad.
quote:Op maandag 19 september 2005 10:13 schreef Tinkerbell het volgende:
Oktober? Of bedoel je september? Ik hoop september![]()
![]()
ze reageerde op je verzoekquote:Op donderdag 22 september 2005 13:27 schreef snoopy het volgende:
Waar is Jompelmeisje? Die hebben we nu wel ff nodig![]()
Nou ja, misschien reageer je beter op Menopur!quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:09 schreef Slaapmeisje het volgende:
E.T. wat goed dat we bijna gelijk oplopen. Waarschijnlijk heb ik toch een extra week spuiten nodig met mijn eigenwijze eitjes, dus dan kunnen we voor de duopunctie gaan
Minoes de Etos heeft zelfs een thuistest menopauze Voor 14,95 weet je alles. Maar goed ik zou het als ik jou was door een arts laten testen want betrouwbaarder en je hoeft het denk ik ook niet zelf te betalen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:00 schreef minoes_ het volgende:
Effekes een vraagje hoor,geen idee of dat bestaat.......
Weet iemand of er een onderzoek bestaat,waarmee je er achter kan komen,dat je in de overgang bent?
Volgens mij kunnen ze nu met een nieuw echoappraat wel beoordelen of je je qua eitjes zorgen moet maken. Een van die vrouwen uit het programma de biologische klok heeft een eittelling laten n doen. Ik geloof dat dat de laatste of ena laatste aflevering was (kun je bekijken via internet) .quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:57 schreef Merisse het volgende:
[..]
Naar mijn weten bestaan er geen testen voor de kwaliteit van de eitjes. Lijkt me ook niet waarschijnlijk want dan zouden ze een punctie moeten doen.
Ik denk dat die reactie heel normaal is hoor Annemiek. Ik had dat gevoel al toen mijn zus zei dat ze ging PROBEREN om zwanger te worden.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:09 schreef Annemiek78 het volgende:
Heeft er iemand tips voor mij?
Mijn broer belde gisteren op om te vertellen dat zijn vriendin en hij gaan trouwen... Mede omdat er een kindje komt. Ze is nu een kleine 7 weken zwanger.
Dit is de eerste zwangerschap in mijn directe omgeving. Dit komt nu echt heel dicht bij. Ik wordt tante! Natuurlijk ben ik super blij voor mijn broer en zijn aanstaande, maar waarom voel ik me dan zo klote, zo neerslachtig enzo??? Zoals ik al zei is dit de eerste keer dat een zwangerschap zo dicht bij komt, vind het gewoon ontzettend moeilijk om met het dubbele gevoel om te gaan...
ikquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:11 schreef leonieke het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die ooit Androcur geslikt hebben?
Had jij toen ook last van neveneffecten zoals: geen zin meer in seks, stemmingsveranderingen?quote:
Nee niks, ik had ze trouwens in een potje (tig jaar geleden)quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:54 schreef leonieke het volgende:
[..]
Had jij toen ook last van neveneffecten zoals: geen zin meer in seks, stemmingsveranderingen?
En zat er toen ook altijd één pil te veel in die strip of neem ik ze verkeerd in?
Heb het ook enkele maanden geslikt i.v.m. hidradenitis. Hielp niet. De bijwerkingen die ik had is dat ik mijn benen niet meer hoefde te scherenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:11 schreef leonieke het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die ooit Androcur geslikt hebben?
Ik heb gister ook nog een groot stuk van ietsquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:00 schreef Annemiek78 het volgende:
He, MeNicole, Wat herkenbaar...
Dat had ik dus ook mijn eerste werkdag na mijn curretage.
Is dat toeval? Bij mij was het gelukkig na die ene dag ook wel gelijk over.
Hopelijk heb jij nu ook het ergste weer achter de rug.
of wie van de 7 miljoenquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Haha wie opent er een goktopic? We kunnen ook een tv programma maken "wie van de drie"
Het zijn er 9 miljoen hoorquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:21 schreef easy-going het volgende:
[..]
of wie van de 7 miljoen
Go zwemmertjes Go!!!
Oja, het was poging 7 met 9 miljoen zaadjes en 3 eitjesquote:
Een drieling hebben we nog niet gehad in OUDquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Haha wie opent er een goktopic? We kunnen ook een tv programma maken "wie van de drie"
quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:13 schreef Lois het volgende:
[..]
Een drieling hebben we nog niet gehad in OUD![]()
Dan worden het vast hele zoete kindertjes die veel slapen, weinig huilen en altijd keurig luisterenquote:
Kan zijn dat je het al verteld had maar heb je al een echo gehad om te kijken of alles schoon is?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:06 schreef E.T. het volgende:
't is idd een zooitje bij me na die MK![]()
Heb idd wel vaker Primolut gebruikt en toen gewoon altijd na 2 a 3 dagen ongesteld dus ik snap er nu ook niks van![]()
Het had verdorie ook gewoon goed moeten gaan, 24 juni had ik gewoon ongesteld moeten worden en meteen spuiten enzo. En dan had 't gewoon moeten blijven zitten en dan was ik nu al bijna 4 maanden zwanger![]()
waarom moet mijn lijf nou weer zo stom doen?
Aha, maar wat nu dan? Als dat niet helpt. Ik bedoel als er nog iets zit dan zit het ook wel goed vast denk ik danquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:30 schreef E.T. het volgende:
heb 2 weken geleden een echo gehad en 't was niet helemaal strak, zoals het normaal hoort te zijn. niet genoeg voor een curretage, dus vandaar de Primolut; even grote schoonmaak en de boel 'resetten' is de bedoeling daarvan. Alleen deze keer doet de primolout niet helemaal wat 't zou moeten doen
OK dan ben ik weer op de hoogte! Had dus inderdaad een stuk verhaal gemist!! Wacht rustig af voor maandag!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:14 schreef E.T. het volgende:
daarom dus maandag maar ff bellen...
misschien toch maar curretage voorstellen ofzo, dan weten we iig zeker dat 't schoon is vanbinnen.
Maar eerst maar even afwachten wat de arts maandag zegt
OT: kssst..ga verven jij!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:29 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje ET... wat balen. Jammer dat de artsen ook niet eenduidig zijn nog.
Curretage is geen pretje, maar zou mss op dit moment wel nuttig zijn om de boel mss weer op gang te krijgen.
Echt klote dit, zijn jullie helemaal klaar voor de 2e ronde gaat de boel ineens vreselijk in de war lopen...
Oh gelukkig!! Kun je inderdaad weer met een schone lei beginnen!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:22 schreef E.T. het volgende:
Ziekenhuis heeft net gebeld; ze willen toch curretteren. Er zal waarschijnlijk toch een stukje miskraam achtergebleven zijn wat m'n lichaam niet kwijt lijkt te kunnen.
Morgen om 13.00 langskomen om het allemaal nog ff door te praten en vragen enzo (de eerste vraag die me na 't ophangen meteen te binnen schoot "wat als ik voor volgende week woensdag wel ongesteld wordt?") en dan ook bloedprikken en langs de aneastesist (hoe schrijf je dat eigenlijk?). En dan volgende week woensdag 's morgens vroeg melden.
En dan kunnen we met een schone lei verder
Ik heb er zelf helemaal geen last van gehad. Bloedverlies heb ik eigenlijk maar 1 dag gehad en dat was een week erna. Af en toe had ik wel beetje ongi buikpijn zeg maar. Maar had van ziekenhuis pijnstillers meegekregen!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:30 schreef E.T. het volgende:
Ik ga er wel van uit dat 't helpt.. Iig is m'n baarmoeder dan echt schoon.
Bix en MeNicole, hoe zat 't bij jullie met bloedverlies na de curretage? En buikpijn? En is het verstandig om Saskia de dag erna (als Jeroen aan 't werk is) een dagje bij opa en oma te brengen of kan ze wel gewoon thuis (oftewel, hoe was de dag erna?)?
Oftewel, ervaringen gewenst!!!
Ik heb nog maar heel even gevloeid na mijn curretage.. Heb alleen de dag van de ingreep zelf flink wat buikpijn gehad. Dat valt dus reuze mee. De volgende ochtend ging het al weer stukke beter.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:30 schreef E.T. het volgende:
Ik ga er wel van uit dat 't helpt.. Iig is m'n baarmoeder dan echt schoon.
Bix en MeNicole, hoe zat 't bij jullie met bloedverlies na de curretage? En buikpijn? En is het verstandig om Saskia de dag erna (als Jeroen aan 't werk is) een dagje bij opa en oma te brengen of kan ze wel gewoon thuis (oftewel, hoe was de dag erna?)?
Oftewel, ervaringen gewenst!!!
anesthesist of anaesthesist (afhankelijk van hoe oud ze zijn).quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:22 schreef E.T. het volgende:
aneastesist (hoe schrijf je dat eigenlijk?).
Ik had na de tijd ook last van mijn benen, eerst dat vermoeide en de dagen erna was het spierpijn!!quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:12 schreef E.T. het volgende:
Das mooi MeNicole!
Sjak, die benen heb ik ook maar een dag gevoeld.. Ze zullen ze ws wel niet zo zachtzinnig in die beugels gegooid hebben ofzo..
Daarom denk ik ook dat het van de medicijnen komt. Op de OK worden vaak spierverslappende middelen gegegven ) of middelen die die bijwerking wat hebben).quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:48 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik had na de tijd ook last van mijn benen, eerst dat vermoeide en de dagen erna was het spierpijn!!
Goed nieuws MeNIcolequote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:18 schreef MeNicole het volgende:
Ben gister weer gewoon ongi gewordenNetjes 4 weken en 2 dagen na de curretage!!
Als je een beetje zou volgen in SEX dan zou je zien dat je niet echt menselijk bent dan want minstens 7 x per week seks is normaal hoorquote:
Maar de bewijzen staan gewoon op Fok!quote:Op woensdag 2 november 2005 21:51 schreef katinka het volgende:
Inderdaad; ik geloof het ook gewoon niet.
ik hoop dat de tweede kamer zijn zin krijgt en dat die vergoeding terug komt...quote:Aantal IVF-behandelingen voor eerste keer gedaald
Uitgegeven: 8 november 2005 08:10
NIJMEGEN - Het aantal IVF-behandelingen is in 2004 voor het eerst gedaald. Dat jaar nam 3 procent minder mensen hun toevlucht tot reageerbuisbevruchting dan een jaar eerder, toen het aantal IVF-behandelingen nog met 6 procent steeg. Dat blijkt uit cijfers die gynaecoloog J. Kremer van het Universitair Medisch Centrum St. Radboud in Nijmegen bij elkaar heeft gezocht.
De Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG) publiceerde de cijfers dinsdag. De Volkskrant schreef er dinsdag over. Kremer denkt dat minder mensen gebruik maken van IVF, omdat de eerste behandeling niet meer wordt vergoed. De Tweede Kamer wil dit terugdraaien, maar minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wil hier niet aan. Deze week spreekt de Kamer over zijn begroting.
Kijk en aan deze opmerking heb ik nou wel gewoon effe schijt. Met zo'n opmerking blijf je de mythe in stand houden dat je dus makkelijker zwanger zou worden als je er niet zo mee bezig bent. De jeukterm oefenen mwoh, maar hiermee heb je mijns inziens bewezen dat je er geen hol van begrijptquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:35 schreef alfa6 het volgende:
...er *gewoon* effe schijt aan hebben, met die instelling zijn al vele vrouwen mama geworden...
Inderdaad, dat werkt. Alleen die klotequote:Op woensdag 9 november 2005 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Of zoals Spindizzy (dacht ik) zei: Even niet aan denken en niet neuken helpt ook heel erg!
Dat is toch het follikel stimulerend hormoon (hormoon dat er voor zorgt dat de eicellen kunnen rijpen)?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:54 schreef minoes_ het volgende:
Wat een drama,dat DES gedoeMeiden,wat zullen jullie het moeilijk hebben,veel succes met de beslissing.
Hier is de verwijzing binnen voor het bloedonderzoek,er staat alleen fsh aangekruist,klopt dat ivm.overgang?Dat ze me straks niet lekprikken voor het verkeerde![]()
Groetjes,Minoes![]()
bron: http://www.freya.nl/folder17.htmquote:In de normale cyclus worden de eiblaasjes tot groei aangezet door twee hormonen die gemaakt worden in de hersenen: het Follikel Stimulerend Hormoon (FSH) en het Luteďniserend Hormoon (LH). Tijdens de menstruatie is het FSH hoog, waardoor er eiblaasjes gaan groeien. Deze eiblaasjes maken op hun beurt oestrogenen (vrouwelijke hormonen), deze oestrogenen komen in het bloed en zorgen er onder andere voor dat het baarmoederslijm dikker wordt. Als de oestrogeenspiegel in het bloed stijgt, wordt een seintje aan de hersenen gegeven, waardoor de afgifte van FSH afneemt en er meestal maar één eiblaasje tot ontwikkeling komt. Hierna zorgt het LH voor verdere rijping en de eisprong. Als nu de eierstokken geen eicellen meer hebben of niet reageren, krijgen de hersenen dus geen seintjes terug en blijft het FSH hormoon maar stijgen. Bij vrouwen met een te vroege overgang kun je dat dus aan het bloed zien: hoge spiegels FSH en LH en lage spiegels oestrogenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |