abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31079968
Zijn er hier eigenlijk mensen die ooit Androcur geslikt hebben?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:13:32 #102
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_31080013
Jompel de Pompel
Slaapmeisje, ik sluit achter in de rij aan, maar jompel alsnog, ook met terugwerkende kracht

Succes
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:44:59 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_31082345
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:11 schreef leonieke het volgende:
ik
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31082589
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:44 schreef moussy het volgende:

[..]

ik
Had jij toen ook last van neveneffecten zoals: geen zin meer in seks, stemmingsveranderingen?
En zat er toen ook altijd één pil te veel in die strip of neem ik ze verkeerd in?
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:58:54 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_31082715
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:54 schreef leonieke het volgende:

[..]

Had jij toen ook last van neveneffecten zoals: geen zin meer in seks, stemmingsveranderingen?
En zat er toen ook altijd één pil te veel in die strip of neem ik ze verkeerd in?
Nee niks, ik had ze trouwens in een potje (tig jaar geleden)

Is het niet beter om er even een nieuw topic over te openen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:07:00 #106
1087 Merisse
broddeltante
pi_31084634
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:11 schreef leonieke het volgende:
Heb het ook enkele maanden geslikt i.v.m. hidradenitis. Hielp niet. De bijwerkingen die ik had is dat ik mijn benen niet meer hoefde te scheren voor de rest niets gemerkt eigenlijk.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:13:09 #107
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31166725
We zijn vanmorgen weer op controle geweest, maar de follikels zijn nog niet zover. De grootste is nu 17mm en verder varieert de grootte tussen de 8 en 12 mm. Donderdag moeten we weer langs om te kijken naar de voortgang en dan zou de punctie zondag of maandag zijn. Blijkbaar werken ze voor IVF/ICSI wel op de zondagen hmz. Wel een kleine teleurstelling dat het nog niet zover is, maar er zit voortgang in, dus we moeten nog even doorbijten. Daar zijn we inmiddels wel aan gewend
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_31167424
He,jammer slaapmeisje,dat ze nog niet zo groot waren als je had gehoopt.
Maar ze gaan wel sneller dan de vorige keren,toch?En das ook wel lekker.Nu gaan ze donderdag gewoon groot genoeg zijn.Of gaan ze door,totdat er meerdere zijn.Anders zou je dus nog moeten wachten op die van 12,maar daar zit dan te veel tijd tussen met die van 17 toch?
Sterkte met wachten,
Groetjes,Minoes
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:53:10 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31167425
Als je maar wist dat dit keer het doorbijten beloond zal worden.. Ik kan me je ongeduld wel voorstellen. Dus we jompelen vrolijk verder.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:56:35 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_31167495
nou, zeker, de duimen slijten hier al aardig
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:04:33 #111
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31167650
* Jelief sluipt even binnen en schuift wat kalk mee voor de tanden van slaapmeisje (worden ze sterk van, kan je goed doorbijten)
E.T. hoe is het vrijdag gegaan?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:57:04 #112
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31168685
We zitten vandaag op cyclusdag 20 minoes, dus qua lengte van de cyclus vergelijkbaar met de hormoongestimuleerde IUI pogingen. Ik ben natuurlijk al anderhalve maand aan de neusspray, maar de injecties ben ik nu "pas" twee weken mee bezig. Het belangrijkste is dat er voortgang zit in de groei, dus dat biedt hoop.

Tjonge, als dit allemaal achter de rug is dan mag ik wel een hele lading nieuwe duimen aanleveren hier En die extra kalk voor mijn tanden kan zeker geen kwaad Jelief
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:14:14 #113
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31170749
Jammer dat ze niet aan t' sprinten zijn Slaapmeisje, maar er drafje op na houden
Maar bij de eindstreep komen ze toch wel, die eitjes van jou!

Jelief, ik zie dat ik dat helemaal vergeten ben te melden
M'n baarmoeder zag er idd nog wat rommelig uit en dus heb ik nu een kuurtje Primolut om de boel op te ruimen. De volgende menstruatie (die dus uit zichzelf komt) gaan we weer een uitgangsecho doen en als het goed is dan beginnen.
Ik had trouwens tegen m'n chef gezegd dat ik met een uurtje wel weer terug zou zijn op het werk... Dat werd bijna 3 uur Ik heb echt mega-lang zitten wachten; eerst op de gewone afspraak, toen bij de prikkamer (er moest zekerheid zijn dat ik niet per ongeluk zwanger ben anders mag je geen primolut).. daar heb ik dus echt gewoon 3 kwartier zitten wachten.. Toen weer terug naar de arts...
Ik had 't een beetje gehad toen ik uit het ziekenhuis vandaan kwam.
Maar als het goed is moet ik dus volgende week ongesteld worden n.a.v. de Primolut
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:44:24 #114
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31171584
Go eggs van slaapmeisje Go eggs
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:35:36 #115
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31173159
Fijn dat er nu spijkers met koppen worden geslagen ET, zo weet je tenminste ook waar je aan toe bent. Dat de Primolut maar goed zijn werk mag doen en je daarna snel weer zelf ongesteld wordt.
Vervelend hoor dat wachten in het zh, ik zit dan alijd op hete kolen zeker als ik ook nog wel wat anders te doen heb.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_31197356
Dit las ik net.

Behandeling ivf volledig vergoed

door Jaap Folkerts
DEN HAAG - Reageerbuisbevruchting wordt straks waarschijnlijk weer vanaf de eerste behandeling vergoed. Een Kamermeerderheid van CDA en PvdA eist dat minister Hoogervorst (Volksgezondheid) ervoor zorgt dat de eerste ivf-behandeling terugkeert in het basispakket voor de zorg.

Ook roepen VVD en PvdA de bewindsman op te regelen dat medisch noodzakelijke buikwandcorrecties weer worden vergoed. De PvdA wil daarnaast ook dat ooglidcorrecties en psychotherapie terugkeren in het pakket. Het CDA staat niet afwijzend tegenover deze voorstellen, maar wil eerst meer informatie van de minister. De Tweede Kamer debatteert morgen met Hoogervorst over het basispakket. Hij schrapte in 2004 de vergoeding voor de eerste ivf-behandeling, met als reden dat die niet medisch noodzakelijk is. De tweede en derde behandeling worden nog wel door het ziekenfonds vergoed.

Voorwaarde

Coalitiepartij CDA heeft nu na rijp beraad en op basis van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek besloten dat stellen die ivf willen ook de kosten van de eerste behandeling weer zouden moeten terugkrijgen. Voorwaarde bij het voorstel van het CDA is wel dat bij zowel de eerste, tweede als derde behandeling per keer slechts één embryo wordt teruggeplaatst. Volgens CDA-Kamerlid Vietsch blijkt uit onderzoek dat er bij terugplaatsing van één embryo minder risico's zijn voor moeder en kind. Bovendien voorkom je dat er meerlingen komen. Minder meerlingen betekent een kostenbesparing, omdat die soms tot medische complicaties leiden. Door die besparing is er geld om de eerste behandeling weer te vergoeden, redeneert het CDA. PvdA-Kamerlid Arib drong al langer aan op de vergoeding voor ivf en is dan ook blij met de steun van de christen-democraten.

bron: www.telegraaf.nl
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_31197520
slaapmeisje, morgen toch iets????
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 09:59:23 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31197644
Yep morgen weer een follikelcontrole
pi_31197773
Slaapmeisje, jammer dat je follikels niet groot genoeg waren gisteren , maar ik hoop dat er wat verbetering inzit morgen , ik ga voor je duimen zet m op slaapeitjes!!!!!
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 10:44:22 #120
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31198506
Ik hoop ook dat er verbetering in zit morgen, al vraag ik me af of ze wel de gewenste groeispurt kunnen maken in maar 2 dagen tijd. Ach, zoals zo vaak is gebleken zijn mijn eitjes nogal opstandig, dus je weet het nooit
pi_31200315
Slaap hier al de hele week uit tot 11 uur ofzow..... En dan heb ik de hele nacht gewoon goed geslapen.
Gisteravond een stel zere boopies,niet gewoon Was bijna geneigd er plankies op wieletjes onder te bouwen
Maar deze morgen is dat weer over.Misselijk enzo ook weg.
Nou ja,op naar zondag dus hé?.

Groetjes,Minoes
pi_31219286
Ik had te vroeg geroepen,zere boopies zijn weer in alle hevigheid terug
En verder............ik voel me een beetje,tja hoe zal ik t zeggen..........verslagen door al die snelle streepjes in t andere topic
Niet dat ik het ze niet gun,ik vind het toppie,maar wordt er wel een beetje verdrietig van .
Ik kruip mijn bedje maar weer in,kunnen mijn boopies uitrusten en ik ga er morgen maar es op de gewone tijd uit,kijken of ik dan moe wordt ,als ik geen extra tukkie doe

Groetjes,Minoes

Slaapmeisje,succes met de fm morgen,kom maar op met die turbofollies
  donderdag 6 oktober 2005 @ 06:55:39 #123
1087 Merisse
broddeltante
pi_31221605
Slaapmeisje: jompeldejompel
pi_31222821
Slaapmeisje hier word ook gejomepelt voor mooie eitjes
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 10:01:02 #125
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31223492
Bennerweer met nieuws, maar niet het nieuws waarop we gewacht of gehoopt hadden. De IVF gaat niet door omdat er maar 3 follikels zitten (21mm en 2 x 17mm) en de artsen het niet zien zitten om voor die 3 een IVF te doen. Als alternatief gaan we maandag een IUI (nummertje 7) doen om in ieder geval nog iets te doen en nog een kansje te hebben deze maand. Het was eerst natuurlijk behoorlijk lastig om de teleurstelling weg te slikken, maar aan de andere kant heb ik gelukkig geen enge dingen als overstimulatie of dat de poging helemaal wordt afgeblazen. Het zag er zo goed uit na die eerste controle met 10 follikels, maar mijn lichaam is en blijft eigenwijs
pi_31223687
* easy-going geeft Slaapmeisje een knuffel
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:29:53 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_31224094
voor slaapmeisje en de duimen draaien verder voor de IUI dan.
(Ik ga ff lezen wat het verschil is... )
stormy waters...
sailin'
pi_31224176
Ow slaapmeisje.. wat een nieuws
Maar toch goed dat je nog een IUI krijgt. Is het idd niet allemaal verlorn moeite geweest.

*knuffel* voor jou!
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 10:41:42 #129
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31224328
Even voor Belana het verschil tussen IUI en IVF

Bij IUI brengen ze de zwemmertjes via de baarmoedermond direct in de baarmoeder en laten ze de rest (bevruchting, doordeling, transport van de embryo naar de baarmoeder en innestelling) aan de natuur over. De kans op zwangerschap is zo'n 10%.

Bij IVF gaan ze een stapje verder en prikken ze de follikels aan door met een holle naald dwars door de baarmoederwand te prikken. De eitjes worden vervolgens buiten het lichaam om geoogst en de zwemmers worden in een petrischaaltje of reageerbuis samengebracht. Wanneer er bevruchting optreedt en de embryos goed zijn doorgedeeld, plaatsen ze maximaal 2 embryo's via de baarmoedermond terug in de baarmoeder. De gemiddelde zwangerschapskans is 20-24%, maar zeker het aanprikken van de follikels is zwaar pijnlijk.

Met hormonen is er ook een verschil want de dosering bij IUI is een stuk lager. Dit om te voorkomen dat er meer dan 2 of 3 follikels groeien. Met IVF zit ik nu op een meer dan dubbele dosering hormonen en heb nu hetzelfde resultaat (3 follikels) als met de IUI.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:07:06 #130
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_31224888
Nee... Slaapmeisje
Ik had het zo gehoopt voor jullie!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_31225619
dat valt inderdaad erg tegen slaapmeisje. maar ik ga hard duimen dat je dit keer wel bij die gelukkige 10% zit!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:44:47 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31225773
Slaapmeisje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 12:00:53 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31226159
Theoretisch gezien maken we nu wel kans op een 3-ling Er zitten nu namelijk wel 3 eitjes jompelend te wachten om bevrucht te worden

Het is klote dat de IVF niet doorgaat, maar ik blijf het positief inzien. Want na deze IUI (lucky number 7) hebben dan nog altijd 3 IVF pogingen te goed!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:06:10 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_31226310
sjonge zeg slaapmeisje, is er enig idee waarom je lichaam zo reageert? Dubbele dosis en toch hetzelfde resultaat bedoel ik. Of is daar niks over te zeggen? (of misschien gewoonweg te pijnlijk, als dat zo is...sorry...) Ik hoop enorm dat je bij die 10% hoort in ieder geval!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 12:09:52 #135
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31226403
wat jammer van de ivf slaapmeisje.
maar aan de andere kant, dr zijn nog kansen.
jompelt vrolijk verder
pi_31226458
ja sm, dat scheelt wel dat je alle 3 de ivf-kansen nu nog hebt. maar ja, 1 goed benutte had ik je nu toch ook wel graag gegund.
pi_31226762
oh slaapmeisje, wat een tegenvaller , gelukkig zijn er ook andere kansen , en over nummer 7, dat is mijn geluksgetal, ik mag hopen dat dit getalletje jou ook geluk mag brengen.

ik blijf doorhopen en doorduimen voor je
dikke knuf voor je
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 12:44:29 #138
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31227286
Er valt helaas niets over te zeggen Belana. De arts heeft een tijdje terug wel een keer gezegd dat ik onbetrouwbare eierstokken heb. Met andere woorden, het is niet goed te voorspellen hoe ze reageren. Verder is er 3 jaar geleden een keer geopperd dat ik PCO zou hebben, toen is dat weer teruggedraaid en een half jaar geleden hadden ze het er weer over, maar het is nooit concreet geworden. Het menselijk lichaam is ondoorgrondelijk en elke dag weer besef ik mij wat een groot wonder het is als iemand "gewoon" zwanger raakt. Wat zou het prachtig zijn, wat zou het geweldig overweldigend zijn als dat bij mij ook eens een keer gebeurt. Ik kan haast niet wachten en verlang zo enorm naar dat moment!

Alle meiden hier weer ontzettend bedankt voor jullie reacties. Het doet me zo goed en sterkt me enorm in dit hele gebeuren. We gaan voor nieuw leven door IUI nummer 7
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:48:14 #139
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_31227371
Slaapmeisje, ik hoop dat het voor jullie inderdaad "lucky 7" wordt. Veel succes maandag.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:04:13 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_31227752
thumbs up voor lucky nr 7
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel donderdag 6 oktober 2005 @ 13:16:45 #141
2628 Karin
pi_31228107
Ach slaapmeisje, inderdaad niet het nieuws waar we allemaal op zaten te hopen. Gelukkig zie je ook voordelen, fijn dat je nu evengoed nog 3 IVF pogingen tegoed hebt.

We gaan gewoon keihard duimen voor deze IUI poging. Het is je zo gegund om nu lekker zwanger te worden en dus helemaal geen pijnlijke punctie te hoeven ondergaan
pi_31228149
IUI nummer 7, daar jompel ik voor
En hee, waarom zou jij niet 1 van de 10 zijn die zwanger wordt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_31228337
ik vin t wel heel erg rot voor je slaapmeisje.
Maar misschien staat dan nu wel het geluk aan jou kant en krijg je er 3.....of 1 das ook wel genoeg toch??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:31:24 #144
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_31231953
Jeetje Slaapmeisje,

Jammer dat het allemaal niet zo loopt als je gedacht had.
Wel heel fijn dat je deze maand dan toch wel nog voor IUI kunt benutten!

Ik ga voor je duimen dat deze IUI dan dit keer WEL aan gaat slaan!
Positive thinking, my way of thinking!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:50:36 #145
1087 Merisse
broddeltante
pi_31232404
Verdikkeme en nog veel ergere vloeken. Wat een tegenvaller zeg
maar alles beter als een mislukte poging
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:17:48 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_31232975
Wat balen dat de IVF niet door gaat....
Maar wel IUI, dus je hebt nog wel een kans deze keer. Ik gooi er nog wat jompels tegen aan, voor de goede afloop!!
  Jubileum moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 19:43:11 #147
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31237718

Ik vind het wel fantastisch dat je een lucky nr. 7 poging krijgt en niet dat deze maand gewoon wordt afgeschreven.
Ik ga duimen draaien
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31239198
Slaapmeisje,wat een teleurstelling voor je,meis

Maar gelukkig willen ze deze poging niet weggooien en doen ze een IUI.Dus duimen we lekker door en je word nou gewoon lekker puh zwanger,ok?
Groetjes,Minoes
pi_31246931
wat een teleurstelling slaapmeisje! Hopelijk is deze "poging" toch het pogen waard en raakt minstens een van de eitjes toch bevrucht!
Sterkte voor jou en een extra knuf om de teleurstelling te verwerken!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_31254587
Phff nou had ik nar de curretage van vorige week bijna geen last van bloedingen. Moest ik vandaag weer werken en nu is het maandverband niet aan te slepen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')