abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:07:21 #51
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30844040
Slaapmeisje helemaal top You Go girl dat er maar een mooi mengelingetje mag onstaan van Slaapjongetje en een Slaapmeisje
pi_30855141
Lieve Sleepygirl, ik kruip ook onder een steen vandaan om je megaveel succes te wensen Ik ga de komende tijd toch maar weer eens vaker op #OUD spieken. Dikke knuffel
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:03:57 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30855368
Slaapmeisje, als het goed is gaan we bijna gelijk op
Als ik nog een beetje op m'n lichaam durf te vertrouwen word ik (zo te voelen) komend weekend netjes op tijd ongesteld. Dan uitgangsecho en op dag 5 beginnen met spuiten.
Dan loop ik een weekje op je achter
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 14:09:55 #54
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30857056
Waar heb ik toch al die lieve reacties aan verdiend Jullie zijn echte toppertjes

E.T. wat goed dat we bijna gelijk oplopen. Waarschijnlijk heb ik toch een extra week spuiten nodig met mijn eigenwijze eitjes, dus dan kunnen we voor de duopunctie gaan
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_30857142
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:09 schreef Slaapmeisje het volgende:

E.T. wat goed dat we bijna gelijk oplopen. Waarschijnlijk heb ik toch een extra week spuiten nodig met mijn eigenwijze eitjes, dus dan kunnen we voor de duopunctie gaan
Nou ja, misschien reageer je beter op Menopur!

Moet je ook mixen enzo? Ik moest met Menopur altijd wel een beetje rekenen hoor, en dan ben ik verpleegkundige notabene
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:20:50 #56
3011 E.T.
pi_30857350
slaapmeisje, jij hebt gewoon die punctie eerder dan ik!
geen discussie enzo! Jouw eitjes doen nu geoon wat ze moeten doen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 17:37:20 #57
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30863631
Tinkerbell ik moet nu 150 IE Menopur spuiten en dat is gewoon twee ampullen, dus das makkelijk rekenen

sGoed E.T. Geen discussie, ze gaan gewoon heel goed luisteren en prachtig groeien
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:06:42 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_30866171
wat spannend ET en slaapmeisje!

Heb je erg last van de hormonen slaapmeisje?
stormy waters...
sailin'
pi_30866210
*spuit elf meldt zich*

Slaapmeisje, ik jompel ook voor je Dat dit jaar maar hét jaar mag worden
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 19:22:52 #60
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30866569
Belana, het gekke is dat ik dit keer helemaal geen last heb van de hormonen. Ik ben nu zo'n 3 weken aan de hormonenneusspray en ik merk he-le-maal niets. Dan ga ik natuurlijk meteen denken of het wel helpt. Vanavond spuit twee erin en ik moet van dit hormoon nog maar afwachten wat het met me doet.
  zaterdag 24 september 2005 @ 12:15:05 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_30883023
kan me wel voorstellen dat je je dan afvraagt of het wel wat doet slaapmeisje, aan de andere kant is het wel prettig dat je er geen last van hebt. het blijft allemaal afwachten he?
stormy waters...
sailin'
pi_30910721
Op dit moment weet ik ff niet,of ik wel aan poging 4 ga beginnen........
Heb de ferti-arts een mailtje gestuurd,of ze misschien nog 2ehands spuiten voor me heeft liggen,die ze heeft terug gekregen.
Maar de ontwikkelingen op privé gebied,maken me niet erg hoopvol en blij,om nog een kindje op de wereld te zetten
Groetjes,Minoes
  zondag 25 september 2005 @ 11:59:59 #63
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30911686
Jeetje Minoes,
Dat klinkt niet zo heel goed....
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 25 september 2005 @ 13:12:04 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_30913387
tja minoes, de prive omstandigheden zijn toch wel erg belangrijk natuurlijk... sterkte.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 13:25:13 #65
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30913688
Minoes dat klinkt niet best zeg. Misschien maar even goed dat je deze maand een pauze hebt in de behandelingen. Hopelijk komen jullie er samen uit. Heeft het te maken met de kinderwens? Heel veel sterkte ermee!
pi_30914456
Minoes dit klinkt niet zo aangenaam
Misschien idd best ff verder pauze nemen zodat alles eerst op zijn plooi komt

pi_30915331
Het gaat erom,dat ik eigenlijk het geld er niet voor heb en ik vind het zo gemeen,dat de overheid er een geldkwestie van maakt op deze manier.
Maar ook zit hubbie in een dip,want hij heeft geen werk en we hadden een beetje ruzie.En dan heb ik er ff geen zin meer in.
Groetjes,Minoes
(ps:gaat wel wat beter nu weer met mn lief ,nu de financiën nog.)
pi_30917862
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er tegenwoordig echt over twijfel of ik ooit in de MMM ga willen stappen
Ook het financiële aspect speelt hierbij een nogal belangrijke rol. Vriendlief en ik zijn momenteel aan het zoeken naar een bouwgrond en hebben ons droomhuis al in gedachten. Ik weet echt niet of we dat huis gaan kunnen zetten en dan binnen een paar jaar in de MMM gaan kunnen stappen.

Daarnaast ook nog eens de gevolgen van die hormonen in mijn lichaam. Ik weet het echt niet. Heb nu al het gevoel dat ik 'bitsiger' ben door die Androcur en ik neem ze nog maar een maand.

Is misschien wel vroeg dat ik nu al twijfel maar het speelt toch wel vaak in mijn hoofd momenteel
  zondag 25 september 2005 @ 16:04:10 #69
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30918047
Die geldkwestie is ook zo oneerlijk, Minoes....
Het is zo kwetsend dat je er zo krom voor moet liggen, terwijl een ander er maar gewoon een uurtje lol in de slaapkamer voro hoeft te hebben... Als ik daaraan denk word ik gek denk ik..

Verder wil je hubbie heel veel succes wensen met het vinden van een nieuwe baan! Dan komt het vast allemaal helemaal goed in huize Minoes
  zondag 25 september 2005 @ 19:03:41 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_30922876
Maar anderen hier krijgen het toch wel vergoedt van de verzekering?
stormy waters...
sailin'
pi_30927119
Ja Belana, maar dat hangt af van je (aanvullende) verzekering. Sinds een tijdje zijn vruchtbaarheidsbehandelingen aan banden gelegd; de hormonen die je nodig hebt moet je in veel gevallen zelf betalen bij iui en ki. En je kunt niet even makkelijk bijverzekeren en er dan direct gebruik van maken...

Ik kan er ook gek van worden hoor Annemiek; het is eigenlijk al kwetsend genoeg dat je lichaam niet functioneert zoals t hoort...bahbah.

Sterkte Minoes, met alles.

En Slaapmeisje en ET; ik lees mee en duim voor jullie ! (met mate )
  zondag 25 september 2005 @ 21:27:02 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_30927192
aha, das k*t...
verzekeringen...
stormy waters...
sailin'
pi_30927430
pcies
pi_30936368
Het financiele aspect heeft mij ook vaak tot grote woede en een hoop tranen gedreven.

Ik vind het zo stom om te zeggen en ook een beetje shady, alsof je in drugs handelt of zo: Maar ik heb nog injectiespullen en 1 dosis (nog steeds goed) Pregnyl liggen.
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 10:13:46 #75
43556 miss_dynastie
pi_30937638
Maar aan de andere kant heb ik hetzelfde gevoel bij adoptie, dat dat ook zo verdomd oneerlijk is. En mensen die nu zeggen of denken 'ja, dan is het nu toch weer iets eerlijker voor de mensen die een kindje adopteren': dat bedoel ik dus niet
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 11:57:24 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30939970
op het ogenblik vind ik zo veel dingen oneerlijk dat ik eigenlijk niet helder kan denken

ik wens iedereeniedereen veel sterkte en wijsheid
pi_30942397
Tinkerbell......ik heb er niet om durven vragen
Maar kan ik die pregnyl van je overnemen anders?Waar woon je,dan kan ik het misschien halen?Opsturen lijkt me eng ivm breken.Laat maar horen,
groetjes,Minoes
pi_30942530
Doet maar even mailen minoes, ik zou je er graag blij mee maken. Adres staat in profiel
  maandag 26 september 2005 @ 14:08:45 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30943183
tink wat super
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_30943425
Tink,you've got mail
Hoe gaat het verder met je/jullie?
Groetjes,Minoes
pi_30980042
Effekes een vraagje hoor,geen idee of dat bestaat.......
Weet iemand of er een onderzoek bestaat,waarmee je er achter kan komen,dat je in de overgang bent?
Ik dacht dat ik er laatst iemand over gehoord had en dat dat dmv.bloedonderzoek kan???.
Mijn moeder kwam nl.vorige week in ene met de mededeling,dat zij vroeg in de overgang kwam(ben alleen ff vergeten te vragen met welke leeftijd)
En zou er ook niet een onderzoek bestaan,waarbij ze kunnen kijken in de eierstokken,hoe het staat met de kwaliteit van de eitjes?Lijkt me wel handig,weet je ook of je niet voor niks aan de gang bent.
Zo dat waren mijn vraagjes,zo af en toe komt er wat boven borrelen waarvan ik denk:heejjjj.....zouden ze niet dit of dat kunnen onderzoeken.....
Ach ja,je blijft antwoorden zoeken hé?.

Groetjes,Minoes
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:08:07 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_30980296
Hoi Minoes,
Er is onderzoek naar mogelijk heb ik gelezen. Door middel van bloedonderzoek (hormoonwaarden) en volgens mij ook een soort van echo van de eierstokken. Als je moeder eerder in de overgang kwam lijkt mij dat zeker een reden om zo'n onderzoek te kunnen krijgen. Misschien kun je het vragen bij je huisarts?
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:22:12 #83
108648 cattie
lieve moeder
pi_30980698
Ik heb het boek erbij gepakt en dit staat er:
"Bloedonderzoek kan duidelijkheid geven. Bij een vervroegde overgang in het follikelstimulerend hormoon, FSH, in hoge concentraties aantoonbaar. De hypofyse blijft dan ongebruideld FSH aanmaken, doordat de resterende eicellen niet in staat zijn om het remsysteem in werking te stellen. De oestrogeenconcentratie is dan laag."
En iets wat mij ook wel van belang leek:
"Vrouwen met een sterk verhoogd FSH komen niet meer in aanmerking voor een vruchtbaarheidsbehandeling met hun eigen eicellen. De zwangerschapskans is dan te klein geworden."
(Mariel Croon, Zwanger worden heb ik gekocht, maar ben verder niet obsessief ofzo )

Als je dus vruchtbaarheidsbehandelingen krijgt lijkt het me handig om aan te kaarten, want anders heb je al die (hormoon/prik/onderzoek) ellende terwijl de slagingskans te klein is..

Ik hoop heel erg voor je dat je niet vervroegd in de overgang bent/komt!
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:34:54 #84
3011 E.T.
pi_30981038
Het lijkt me dan toch wel dat ze met het bloedprikken in 't ziekenhuis daar wel naar gekeken zouden hebben voor je met behandelen begint

Hier is de ongesteldheid aan 't doorbreken
Morgen ziekenhuis bellen voor een uitgangsecho en hopelijk kunnen we dan weer beginnen
pi_30981665
Minoes, ik weet dat mijn moeder een bloedonderzoek heeft ondergaan om te weten hoe ver ze in haar menopauze zat.
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 21:08:44 #86
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30981772
Allerlei onderzoeken zijn mogelijk, maar ik neem inderdaad aan dat jouw bloed op de hormoonwaarden is onderzocht minoes. Ik ben eerst binnenstebuiten gekeerd voordat ik aan de IUI mocht beginnen. Het lijkt me het beste dat maar even te vragen bij het ziekenhuis waar je in behandeling bent.

E.T. wat een goed nieuws zeg en zo mooi volgens schema Nog effies en dan mag je weer beginnen
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:47:07 #87
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_30984551
Minoes, er is een website van iemand die vroeg in de overgang is geraakt. http://www.voek.nl is dat, misschien heb je er wat aan!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_30987274
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:00 schreef minoes_ het volgende:
Effekes een vraagje hoor,geen idee of dat bestaat.......
Weet iemand of er een onderzoek bestaat,waarmee je er achter kan komen,dat je in de overgang bent?
Minoes de Etos heeft zelfs een thuistest menopauze Voor 14,95 weet je alles. Maar goed ik zou het als ik jou was door een arts laten testen want betrouwbaarder en je hoeft het denk ik ook niet zelf te betalen.
Ze hebben het bij mij nooit onderzocht trouwens... Gek eigenlijk gezien mijn leeftijd.

Naar mijn weten bestaan er geen testen voor de kwaliteit van de eitjes. Lijkt me ook niet waarschijnlijk want dan zouden ze een punctie moeten doen.

You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_30998587
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:57 schreef Merisse het volgende:

[..]

Naar mijn weten bestaan er geen testen voor de kwaliteit van de eitjes. Lijkt me ook niet waarschijnlijk want dan zouden ze een punctie moeten doen.
Volgens mij kunnen ze nu met een nieuw echoappraat wel beoordelen of je je qua eitjes zorgen moet maken. Een van die vrouwen uit het programma de biologische klok heeft een eittelling laten n doen. Ik geloof dat dat de laatste of ena laatste aflevering was (kun je bekijken via internet) .

Haar eierstokken bevatten meer dan voldoende eitjes, meer dan gezien bij haar leeftijd verwacht mocht worden. Maar dit kan misschien alleen in bepaalde ziekenhuizen. De kwaliteit van eitjes kunnen ze inderdaad niet beoordelen; dat zie je pas na een punctie (vallen vrijwel direct uit elkaar als ze niet goed zijn). Maar als ik het goed begrepen heb komt het maar heel zelden voor dat de eitjes niet goed zouden zijn. Belangrijker is om te weten of je nog voldoende eitjes hebt.
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 09:04:40 #90
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31018712
Dat stukje heb ik inderdaad ook gezien bij de biologische klok. Ik vraag me af met wat voor supersonisch apparaat ze dat doen, want bij de gewone inwendige echo is het vrij lastig om de follikels goed op de kiek te zetten.

We zijn vanmorgen voor de eerste follikelcontrole geweest. Ik ben nu 1 week aan de Menopur, met verrassend goed resultaat! In totaal 10 follikels van 8, 9, 6 x 10, 11 en 12 mm. Ze zitten nu allemaal op de grootte dat ze besluiten door te groeien of niet, dus de komende week wordt erg spannend. Dinsdag mag ik weer langs voor de volgende check. Ik hoop toch zo dat ik 6 oktober de punctie heb want dat zou betekenen dat mijn lichaam eindelijk eens een keer luistert en precies op schema doet wat het moet doen.
  donderdag 29 september 2005 @ 09:06:13 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31018730
oeh dit klinkt iig al positief en elk positief stapje in de goede richting is er een op naar dinsdag met supereitjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 29 september 2005 @ 09:40:54 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31019416
E.T. en Slaapmeisje dat zijn goede geluiden.
Minoes ik hoop voor je dat je snel alles op een rijtje hebt, puur voor jou als persoon zijnde. Maar ook omdat als je al niet lekker in je vel zit of je hoofd 'zit vol', zijn dat natuurlijk ook niet de meest ideale omstandigheden om weer te beginnen. Dus zorg dat jij en je mannetje weer rust krijgen, dan zie je vanzelf ook de zaken weer positiever in.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_31019790
Dat klinkt goed Slaapmeisje!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_31022142
jaaaah slaapmeisje, zo wil ik het horen
  donderdag 29 september 2005 @ 12:04:50 #95
3011 E.T.
pi_31023137
Slaapmeisje!

Hier dacht ik gisterochtend dat ik ongesteld was geworden, dus ziekenhuis gebeld. En toen hield het bloeden gistermiddag op
Nu lijkt 't wel weer wel doorgezet te zijn. Ik snap er niks meer van en ga zowieso naar de uitgangsecho morgen. Dan kunnen ze meteen ff goed kijken of ik nu wel of neit ongesteld ben en zo niet, wat er dan wel aan de hand is.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:09:11 #96
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_31023268
Heeft er iemand tips voor mij?

Mijn broer belde gisteren op om te vertellen dat zijn vriendin en hij gaan trouwen... Mede omdat er een kindje komt. Ze is nu een kleine 7 weken zwanger.

Dit is de eerste zwangerschap in mijn directe omgeving. Dit komt nu echt heel dicht bij. Ik wordt tante! Natuurlijk ben ik super blij voor mijn broer en zijn aanstaande, maar waarom voel ik me dan zo klote, zo neerslachtig enzo??? Zoals ik al zei is dit de eerste keer dat een zwangerschap zo dicht bij komt, vind het gewoon ontzettend moeilijk om met het dubbele gevoel om te gaan...
pi_31025091
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:09 schreef Annemiek78 het volgende:
Heeft er iemand tips voor mij?

Mijn broer belde gisteren op om te vertellen dat zijn vriendin en hij gaan trouwen... Mede omdat er een kindje komt. Ze is nu een kleine 7 weken zwanger.

Dit is de eerste zwangerschap in mijn directe omgeving. Dit komt nu echt heel dicht bij. Ik wordt tante! Natuurlijk ben ik super blij voor mijn broer en zijn aanstaande, maar waarom voel ik me dan zo klote, zo neerslachtig enzo??? Zoals ik al zei is dit de eerste keer dat een zwangerschap zo dicht bij komt, vind het gewoon ontzettend moeilijk om met het dubbele gevoel om te gaan...
Ik denk dat die reactie heel normaal is hoor Annemiek. Ik had dat gevoel al toen mijn zus zei dat ze ging PROBEREN om zwanger te worden.
Je bent enerzijds heel blij voor hen, maar anderzijds heb je zoiets van: nee, dit wil ik niet van zo dichtbij meemaken.

Tips? Er met hen over praten, hoe jij er tegenover staat. Zodat ze ook weten dat je niet altijd even enthousiast gaat reageren als zij erover beginnen. En op die manier gaan ze volgens mij ook niet constant over zwangerschappen bezig zijn. Want dat is toch hetgeen waar ik me het meeste aan kan 'ergeren': mensen die te pas en te onpas over hun zwangerschap praten (zowel positieve als negatieve uitlatingen...)

Gewoon ff hoe ik er over denk eh..;
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 13:49:07 #98
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_31025824
Annemiek ik sluit me geheel bij Leonieke aan wat dit betreft. Natuurlijk is het pijnlijk om te horen dat er iemand zwanger is en zeker als dat ook nog eens zo dichtbij in je omgeving is. Erover praten kan zeker helpen want het is toch iets waar je mee in je maag zit.
pi_31027639
Ja,dat is dus het gekke,ze hebben bij mij dus geen bloedonderzoek gedaan,voordat ik met die IUI ging beginnen.Daar ga ik dus maar es om vragen en die echo om naar de eitjes te kijken lijkt me ook wel wat.Nu moet ik wel zeggen,dat er voldoende eitjes waren bij de follikelmetingen,zegt dat dan ook wat?

Groetjes,Minoes
pi_31027889
Mijn gyn heeft me verteld dat je in menopauze gaat wanneer als het ware jouw eitjes 'op' zijn. Dus ik denk, als ik dat koppel aan jouw vorige post Minoes, dat het er niet naar uitziet dat je heel vlug in menopauze zou gaan.

Maar ik ben natuurlijk geen gyn ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')