Inderdaad, als hij al fan's had is hij die nu ook kwijt en heeft hij nog meer mensen tegen hem in het harnas gewerkt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
f1racing heeft er ook een artikeltje over:
[..]
Albers met z'n eeuwige Calimero gedrag
Wat een misselijk ventje is het toch
Zijn pukkelsquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:27 schreef Googolplexian het volgende:
Albers plus en min:
Robert plus en min:
- tsja .... verzin 'm maar.
en die 2 liggen ook al overhoopquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:21 schreef DrMarten het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die Albers bijna net zo vervelend vind worden als Verstappen
bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7696quote:
23-10 - In China heb ik een slechte dag meegemaakt. Maar ja… Ik kan tenminste zeggen dat ik door de zevenvoudig wereldkampioen van de baan geragd ben.
Eerst wil ik deze dag in China vergeten. Man, dit was moeilijk in die reserveauto, het ging helemaal nergens over. Voor geen meter. Net een Formule 3000-auto, kolere. De tractiecontrole werkte niet. Heel verkeerde elektronica in die auto, de differentieel, de hele shit. Alles was mis! Het zat helemaal fout. Ook geen stuurbekrachtiging. Op het gas gebeurde niets. De tractiecontrole houdt gas in, want die denkt dat je slipt, maar dat doe je helemaal niet. Bij het opkomen van het rechte stuk kon ik helemaal niets! Niet normaal.
Maar ja, de reserveauto van Minardi is niet zoals bij de topteams die alle nieuwe specificaties ook op de reservewagen hebben zitten. Je verliest een halve seconde per ronde, als het niet meer is. Ik was verbaasd dat ik gewoon Robert kon bijhouden, maar toen werd ik teruggeroepen door Paul Stoddart of ik afstand wilde nemen. Maar ik wilde even spelen.
Goed, het seizoen is voorbij en ik ben tevreden. Ik heb gedaan wat de opdracht was: mijn teamgenoten verslaan.
Straks een paar dagen op de bedrijfswagen RAI staan voor één van mijn sponsors, MAN, en dan gaan Liselore en ik met z’n tweetjes weg. Paar dagen Miami voordat ik naar het charity-event ga van Juan Pablo Montoya in Colombia. Dus eerst weer even werken, maar dan een paar dagen vrij. Stuk of twee of zo.
Ik houd van Miami. Ik vind Miami gaaf. Mooie stad. Beetje ontspannen ga ik daar. Misschien dat ik nog wel een bootje ga huren. Maar ik elk geval gewoon lekker relaxed kijken daar. Gewoon helemaal niets doen, dat ga ik doen. Ik ben altijd maar aan het trainen.
Nee, nu weer lekker toetjes eten. En boterhammen met pindakaas.
En als ik terugkom uit Colombia blijven we weer een paar dagen daar. Een week. Op 15 november eindigt de teststop, dan gaan we weer beginnen. Dan moet ik terug zijn in Antwerpen. We zien wel bij welk team. Laten we zo zeggen, ik denk dat ik het voor de Nederlandse markt goed voor elkaar heb met sponsors – iedereen is tevreden en ik denk dat ik me genoeg heb bewezen dit jaar, met de kwalificaties en in alle races. Maar ja, als je dan op het eind van het seizoen pech hebt…. Ik heb in het begin van het seizoen minder problemen gehad dan Patrick Friesacher en nu heb ik ze aan het eind. Kan gebeuren. Zo simpel is het
Christijan Albers
quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7696
En nou allemaal lid worden van die fanclub, hekan je altijd beweren dat je bij de beste fanclub zit.
mijn God wat een sukkel
laten ze hem maar wat poeder mee nemen naar huis en dan via de USA laten reizen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:00 schreef Giem het volgende:
[..]
Wat een kneus inderdaad. Nou blijf ook maar mooi in je mooie miami
![]()
bronquote:De overkoepelende autosportorganisatie, de FIA, heeft een radicaal nieuw ontwerp voor de achtervleugel van een Formule 1-wagen geïntroduceerd. De FIA wil deze dubbele achtervleugel vanaf 2008 op alle Formule 1-bolides zien. Ondertussen doet de FIA er alles aan de teams er van te overtuigen het ontwerp te steunen, zodat het zelfs in 2007 al toegepast kan worden. De FIA kan dit echter alleen invoeren als alle teams het er mee eens zijn.
Het radicale nieuwe ontwerp bestaat uit twee kleinere losse achtervleugels die in lijn staan met de achterbanden, met een grote ruimte tussen beide achtervleugels. Het nieuwe ontwerp zorgt ervoor dat er een kielzog wordt geproduceerd waarbij de wagen die er achter rijdt, meer neerwaartse druk krijgt. De vleugel moet er voor zorgen dat er meer en beter ingehaald kan worden, vanwege de extra neerwaartse druk die de wagen erachter krijgt. Minpunt echter, is de geringere ruimte voor sponsoren. Aangezien de vleugel bestaat uit twee losse, kleinere achtervleugels, zal er minder ruimte zijn voor sponsoren.
FIA president Max Mosley over het ontwerp: “Dit nieuwe ontwerp is belangrijk voor de toekomst van de Formule 1. Door het introduceren van de achtervleugel kunnen we de autosportfans precies geven wat ze willen, spannende races met meer inhaalmomenten. We hopen dat de teams met ons zullen samenwerken om dit idee te optimaliseren, zodat de aërodynamische voordelen geïntroduceerd kunnen worden in 2007, in plaats van te moeten wachten tot 2008”, aldus Mosley.
Het ontwerp wordt vandaag aan de teams gepresenteerd in Londen, waar een vergadering wordt gehouden tussen alle teams voor het volgende seizoen. Er zal onder andere worden gediscussieerd over nieuwe technische reglementen voor volgend jaar, waaronder de herinvoering van de befaamde slick-banden.
Maar natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2005 12:24 schreef M5 het volgende:
Die 2-delige achtervleugel is een belachelijk plan. Het ligt maakt volgens mij weinig uit voor wat betreft inhalen en de luchtstroom achter de auto wordt zo juist nog meer verstoord.
is heel simpel, het zog wordt zo breder gemaakt zo dat je 2 zones hebt met verstoring achter de auto ipv 1. alleen als je recht achter de auto rijdt zul je d'r misschien minder last van hebben. maar volgens mij moet je bij inhalen er voor bij en niet er achter blijven rijden.quote:Op maandag 24 oktober 2005 13:08 schreef Murray het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Stel je de FIA daar ook even van op de hoogte? Zo'n expert die met een blik op een tekening al kan zien of het effect heeft kunnen ze vast wel gebruiken. Windtunnels zijn voor mietjes!
Ik ben vast heel naief enzo, maar ik ga toch maar wel vanuit dat ze bij de FIA niet zomaar wat aan het schetsen geslagen zijn en gedacht hebben 'hey, dit ziet er wel geinig uit, laten we dit maar invoeren!'
Lang leve het internet, waar iedereen een expert is en het altijd beter weet.
Ach ... ik denk dat het grootste probleem de koeling gaat worden. Elk team gaat toch wel proberen zoveel mogelijk sponsor-oppervlak te creëren en het grootste vlak wordt dus het oppervlak tussen de achterspoilers (oplopend tot aan de achterkant van de sidepods). Daar ligt de motor nu nog "redelijk bloot". Zo op de tekeningen te zien is de achterkant in de toekomst bijna dicht.quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:51 schreef rubbereend het volgende:
voor sponsoren is dit natuurlijk wel veel minder aantrekkelijk
quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:38 schreef Googolplexian het volgende:
M5 ... Het zal qua downforce nooit een verbetering zijn voor de auto zelf maar het downwash effect bestaat wel degelijk. Door het verschil in luchtsnelheid (midden <> kanten) krijg je ronddraaiende lucht. De lucht in het midden draait naar binnen en naar beneden. Dit geeft de achterliggende auto het downwash effect.
[afbeelding]
Dus: meer inhaalacties (t.o.v. het gedwongen afremmen wat coureurs wanneer ze achter iemand zitten die ze in willen halen omdat de downforce er niet meer is in de bocht).
Dat klopt ja. dus in het midden achter de auto met de 2 vleugels is er wat meer downforce voor een achterliggende auto. maar dat is dus maar in een beperkt gebied.quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:38 schreef Googolplexian het volgende:
M5 ... Het zal qua downforce nooit een verbetering zijn voor de auto zelf maar het downwash effect bestaat wel degelijk. Door het verschil in luchtsnelheid (midden <> kanten) krijg je ronddraaiende lucht. De lucht in het midden draait naar binnen en naar beneden. Dit geeft de achterliggende auto het downwash effect.
[afbeelding]
Dus: meer inhaalacties (t.o.v. het gedwongen afremmen wat coureurs wanneer ze achter iemand zitten die ze in willen halen omdat de downforce er niet meer is in de bocht).
quote:Nieuwe reglementen goedgekeurd
De Formule 1 gaat er vanaf volgend jaar heel anders uitzien. Nadat al een tijd bekend was dat de V10-motor vervangen zou worden door een V8, zijn vandaag (maandag) de andere voorstellen goedgekeurd. Zo zal er volgend jaar opnieuw een andere manier van kwalificeren zijn en zullen in 2007 de slick-banden terugkeren. Ook de dubbele achtervleugel werd goedgekeurd.
Voor volgend seizoen is de nieuwe kwalificatie de grootste verandering. Het 'knock out' systeem zal in drie delen van een kwartier verreden worden, waarbij aan het eind van elk deel de vijf langzaamste coureurs afvallen. De snelste tien coureurs krijgen uiteindelijk twintig minuten om uit te vechten wie er van pole mag vertrekken.
Ook is het volgend seizoen weer toegestaan om banden te wisselen tijdens de race. Sommige teams waren het er niet mee eens, maar het benodigde aantal goedkeuringen werd behaald. In 2007 zijn de banden zonder groeven, slicks, weer toegestaan. Ook de door de FIA geïntroduceerde dubbele achtervleugel is goedgekeurd. In eerste instantie was dat voor 2008 bedoeld, maar de teams stemden in met een eerdere introductie van een jaar.
Albers heeft nooit wat interessants of opzienbarends te meldenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef PogueMahone het volgende:
Had Albers gister nog wat interessants of opzienbarends te melden bij Jensen?
Hij beweerde zijn zaakje goed voor elkaar te hebben en zo rond de 70-80% zeker te zijn van een racestoeltje voor volgend jaar. Ik vond het nogal ongeloofwaardig overkomen, maar wie weetquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef PogueMahone het volgende:
Had Albers gister nog wat interessants of opzienbarends te melden bij Jensen?
dat zei Jos Verstappen ook altijdquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:33 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij beweerde zijn zaakje goed voor elkaar te hebben en zo rond de 70-80% zeker te zijn van een racestoeltje voor volgend jaar. Ik vond het nogal ongeloofwaardig overkomen, maar wie weet.
Midland heeft zelf toe geven dat er al een contract ligt dat zo getekend kan worden, maar ze wachten nog ff af of er een coureur met meer geld langs komt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:33 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij beweerde zijn zaakje goed voor elkaar te hebben en zo rond de 70-80% zeker te zijn van een racestoeltje voor volgend jaar. Ik vond het nogal ongeloofwaardig overkomen, maar wie weet.
quote:Ik krijg ook geen dikke snikkel als ik naast Michael Schumacher of Juan Pablo Montoya sta.
___quote:...en dan gaan Liselore en ik met z'n tweetjes weg. Paar dagen Miami voordat ik naar het charity-event ga van Juan Pablo Montoya in Colombia.
quote:Alle randzaken interesseren me geen bal.
quote:Last week was a really busy week. I launched my own skincare product range ‘Christijan Albers Skin CAre’. It is something new and exciting. Hopefully the skin products will be a big success!
Bronquote:FIA announces 2006 Formula One calendar
Formula One racing’s governing body, the FIA, has released details of a 19-race calendar for the 2006 season, with the status of all but the Brazilian Grand Prix confirmed:
Bahrain 12 March
Malaysia 19 March
Australia 2 April
San Marino 23 April
Europe 7 May
Spain 14 May
Monaco 28 May
Great Britain 11 June
Canada 25 June
United States 2 July
France 16 July
Germany 30 July
Hungary 6 August
Turkey 27 August
Italy 10 September
Belgium 17 September
Japan 1 October
China 8 October
Brazil* 22 October
*Subject to contract approval
kommaar opquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:48 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat heet creatieve journalistiek, zo kan ik er ook nog een paar maken.
je begrijpt toch wel wat ik bedoel? een paar losse quote's bij elkaar plaatsen kan een heel ander beeld van iemand geven dan het voledige verhaal.quote:
Leuk voor ehm, maar ik heb zelf weinig van hem gezien, behalve dat ik dacht dat hij het italiaanse (dacht ik?) F3000 kampioenschap gewonnen heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef Rory78 het volgende:
Ik zie hier nog nergens gemeld staan, al twijfel ik er niet aan dat jullie het al weten, dat Nicky Pastorell komend seizoeni de vrijdagtestrijder wordt voor Midland. Wat vinden we van hem?
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef Rory78 het volgende:
Ik zie hier nog nergens gemeld staan, al twijfel ik er niet aan dat jullie het al weten, dat Nicky Pastorell komend seizoeni de vrijdagtestrijder wordt voor Midland. Wat vinden we van hem?
quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:28 schreef HPoi het volgende:
Pastorelli naar Midland
Jordan en Midland hebben zonet bekendgemaakt dat de Nederlander Nicky Pastorelli volgend seizoen de officiële test- en derde rijder van het team zal zijn. Pastorelli was dit seizoen als testrijder van Jordan, maar kwam zelden aan de bak.
Colin Kolles, teambaas van Jordan: "Ik heb Nicky's carrière gevolgd en ik was ervan overtuigd dat hij een goede job zou doen voor het team. Daarom hebben we besloten om hem een kans te geven als officiële testrijder in 2005. Hij toonde dat hij erg geschikt is we zijn dan ook verheugd dat hij ook in 2006 bij ons is en ons zal helpen tijdens de oefensessies op vrijdag. Zodoende kan hij ook meer ervaring opdoen in de Formule 1."
Nicky Pastorelli: "Ik ben blij dat ik deze schitterende gelegenheid krijg om in 2006 voor Midland te rijden als test- en derde rijder. In 2005 heb ik heel wat geleerd en ben blij dat ik ook in 2006 met het team mag samenwerken. Dit betekent ook dat ze tevreden zijn met het werk dat ik verrichtte, dus voor mij is dit heel bemoedigend. Ik kijk al uit naar volgend seizoen en zal mijn best doen voor het team."
Bron: F1World.be
'k vraag me af wat hij te melden heeftquote:Robert Bij RTL5 Autosport Magazine!
10.19.05 - Net terug in Nederland heeft Robert direct een druk programma voor de boeg, waaronder een aantal tv-optredens.
Zet je TV komende maandag 31 oktober om 22:25 uur op het Autosport Magazine van RTL5. In dit programma wordt niet alleen aandacht geschonken aan de nationale en internationale autosport, maar is er ook een spraakmakend interview met Robert Doornbos. Dit mag je zeker niet missen!
Veel kijkplezier!
Frits van Eldikquote:Ik had een vroege afspraak in de duinen. Met vroeg bedoel ik vroeg want ik wilde eerst even inspiratie opdoen. Moest even een fotoshoot doen met Nicky Pastorelli en wist nog niet precies wat ik wilde. De zonsopkomst was geweldig, maar de reeën zorgden voor een leuk begin van de dag. Tegen de tijd dat de coureur arriveerde was er alleen nog een verdwaald konijn te zien, maar het blijft een mooi begin van de dag. ook voor Nicky. Ik begon de dag met een ree en Nicky met Frits! Het zou overigens maar zo een drukke winter voor Nicky kunnen worden. Hij kan voorlopig al het testwerk doen voor Midland zolang de twee vaste rijders tegen elkaar worden uitgespeelt door het management. Inmiddels had ik dus contact met een ree, Nicky zag nog net een konijntje en Robert Doornbos schijnt een rode stier te temmen. Christijan is stil. En dat is mooi. Laten ze maar in stilte werken aan het juiste eindresultaat. Het ging nog om details volgens zijn manager een paar weken geleden, volgens Christijan wordt het moeilijk. Rust en hard werken geeft het beste resultaat. Succes!! Rustig wacht ik op de dingen die komen gaan. Ik ga even mijn volgende week voorbereiden. Tour de Espana. De historische rally die ik volgende week ga bezoeken. Start in Madrid en finish in de buurt van Malaga. Vier dagen dwars door Spanje met mijn hobby, historische rally auto's.
Heb jij ook zo geweldig genoten van Charles op Frits z'n weblog?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:37 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Frits van Eldik
wat zou Frits van Eldik (F1 fotograaf) dat stukje over Robert Doornbos te betekenen hebben![]()
rare humor is dat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heb jij ook zo geweldig genoten van Charles op Frits z'n weblog?
maar laat hem niet met modder terug gaan gooien, daar heeft hij niks aanquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
'k vraag me af wat hij te melden heeft
Ik hooop een subtiele reaktie op Albers.
Ik verwacht eigenlijk niet dat Doornbos zich gaat verlagen tot uitspraken in de categorie van Albers zelf.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
'k vraag me af wat hij te melden heeft
Ik hooop een subtiele reaktie op Albers.
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12123quote:Stoddart bedankt iedereen, maar vooral Doornbos
vrijdag 28 oktober 2005 om 20:30 - Met het vooruitzicht op de definitieve overdracht van zijn team aan Red Bull, aanstaande dinsdag, heeft Minardi-teambaas Paul Stoddart bij monde van een persbericht het gehele Minardi-team bedankt. Stoddart neemt maandag afscheid van het team waarover hij de laatste vijf jaar de scepter zwaaide en een dergelijk persbericht is dan ook niet zo heel opmerkelijk te noemen. Het feit dat de Australiër vooral de prestaties van Robert Doornbos roemde daarentegen wèl.
"Ik zou graag bij deze de staf van Minardi, zowel het race team als de mannen in de fabrieken, willen bedanken voor hun steun en fantastische werk van de afgelopen vijf jaar", opende de man die Formule 1-teambaas was van drie Nederlandse coureurs. "Ik wil ook alle coureurs bedanken die in 2005 voor ons hebben gereden voor hun waardevolle contributie - Patrick Friesacher, Christijan Albers, Robert Doornbos, Chanoch Nissany en Enrico Toccacelo."
"In het bijzonder wil ik Robert bedanken voor het goede werk dat hij heeft geleverd onder moeilijke omstandigheden. Hij voegde zich pas tijdens de twaalfde grand prix bij het team en ondanks dat hij nog nooit met de Minardi Cosworth had gereden of deel had genomen aan een grand prix, was hij snel thuis binnen het team, leerde de auto en het team snel en kennen en liet al snel de juiste snelheid zien."
Daar hield Stoddart het echter niet bij. "In de acht grands prix, waarin hij voor ons uitkwam, liet hij zien over de benodigde rijkwaliteiten te beschikken, een positieve instelling en uitstekende technische capaciteiten te hebben. Ondanks zijn redelijk korte tijd bij ons bestaat er geen twijfel over dat Robert zijn inbreng een aanzienlijke bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van de nieuwe auto."
Dat Christijan Albers blij zal zijn met de uitspraken van zijn voormalige teambaas lijkt hoogst onwaarschijnlijk. Albers haalde vorige week in Formule1 nog hard uit naar Doornbos en verweet de Rotterdammer dat hij nou juist niet zou hebben meegeholpen met de ontwikkeling van de wagen. Het kamp van Doornbos weigerde toen echter inhoudelijk te reageren op de beschuldigingen van zijn teamgenoot.
"Het feit dat Paul Stoddart alleen specifiek Robert aanhaalt en niet Christijan zegt ons inziens genoeg", aldus een woordvoerder van Doornbos tegenover Racefreaks. "Ook de positieve punten die Paul Stoddart benoemt behoeven geen extra toelichting lijkt ons. Net als wij niet inhoudelijk hebben gereageerd op de aantijgingen van Christijan, hebben wij ditmaal ook niets toe te voegen aan de lofwoorden van Paul Stoddart."
Het kamp-Albers is uiteraard ook om een reactie gevraagd. Albers' manager Lodewijk Varossieau was echter duidelijk: "Wij willen hier niet op reageren."
Dit komt wel even hard aan bij het Albers kamp.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:29 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=102338
hmmm wat had Albers ook alweer te zeggen dat Doornbos het team langzamer maakte...
Wat een onzin. Stoddart kreeg er altijd flink van langs van Jos Verstappen, maar ook over Jos zegt hij nog regelmatig aardige dingen.Stoddart mag dan niet de beste teambaas zijn, eerlijk is hij echter wel. En ik denk dat het interview van Albers gewoon volkomen verkeerd is gevallen bij Stoddart. Was te verwachten dat zo'n interview meer kwaad doet dan goed.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:40 schreef multatuli het volgende:
Denk niet dat het zo hard aankomt. Teambazen houden nooit van kritiek en Albers was de laatste paar races al zeer kritisch over Minardi en de 'strategie' van Stoddart. Beetje leeg kwalificeren en zo.
in KLB ofzoquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:01 schreef HPoi het volgende:
Zeg, ..... richt eens lekker een Albers bash topic op ofzo.![]()
Iedereen die zich dom gedraagt wordt gebashed. Ik zie niet in waarom Albers een uitzondering zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:01 schreef HPoi het volgende:
Zeg, ..... richt eens lekker een Albers bash topic op ofzo.![]()
Het zou me verbazen als die er nog niet isquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:01 schreef HPoi het volgende:
Zeg, ..... richt eens lekker een Albers bash topic op ofzo.![]()
Albers bashen is geen nieuws, dusquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Iedereen die zich dom gedraagt wordt gebashed. Ik zie niet in waarom Albers een uitzondering zou moeten zijn.
Maar wel terecht en leuk dusquote:
bron :quote:Exclusief interview met Christijan Albers
Na een jaar zonder Nederlander in de F1, debuteerde Christijan Albers afgelopen maart in Melbourne. Weliswaar was er weinig eer te behalen in de Minardi, maar toch reed hij een goed seizoen. F1Racing.net verslaggever Stijn Keuris blikt terug en vooruit met de Minardi-coureur, die hoopt aankomend seizoen weer te rijden.
Christijan, het seizoen is voorbij. Heb je het nu minder druk?
Eigenlijk het tegenovergestelde. Sinds China heb ik nauwelijks rust gehad. Zeker nu we voor volgend jaar aan het werk zijn, staan we geen moment stil. We zijn daar elke dag mee bezig.
Hoe kijk je terug op je eerste jaar in de F1?
Ik denk dat ik niet mag klagen. Ik heb twee teamgenoten gehad en ze allebei verslagen, maar voor een sportman is het nooit goed genoeg. Je wilt altijd beter. Ik heb bepaalde hoogtepunten gekend, zoals in Canada en een paar races waar we voor de Jordans stonden. En ook dieptepunten, zoals de kwalificatie in Spa-Francorchamps en de race in China, toen ik in de reserveauto moest beginnen.
Afgelopen week heeft de FIA de nieuwe reglementen bekend gemaakt voor volgend seizoen en de jaren daarna. Wat vind je van de veranderingen?
Er is moeilijk iets van te zeggen, je weet nooit wat er gaat gebeuren. De FIA zet altijd heel hoog in om de teams te laten schrikken, om een betere positie in de onderhandelingen te krijgen. Wat de nieuwe kwalificatie gaat brengen weet ik niet. Misschien is het minder dan dit jaar, maar voor hetzelfde geld is het heel spectaculair. En het is heel positief dat de banden weer gewisseld mogen worden tijdens de race. Dat willen mensen zien bij een pitstop, niet alleen wat bijtanken.
Door deze veranderingen en het feit dat Toyota en Williams zijn overgestapt, lijkt Bridgestone weer in een goede positie te zitten volgend jaar.
Bridgestone heeft altijd de mogelijkheid zich te verbeteren. Het is een ontzettend groot bedrijf. En dat deze teams er nu ook zitten, helpt ongetwijfeld. Maar Michelin heeft nog wel een voorsprong, al is er wel een nieuwe constructie nodig volgend jaar, ook door de V8-motor.
Coureurs die al getest hebben met een V8, zijn er niet heel erg over te spreken. Wat verwacht jij?
Voor een coureur kan het nooit hard genoeg gaan, maar je komt op een punt dat je een robot moet zijn om de auto te besturen. Als de vleugels vorig jaar niet veranderd waren, was het nu nog veel harder gegaan. Je moet de snelheid ergens verminderen en 150 pk van het vermogen af helpt ongetwijfeld.
De motor klinkt ook heel anders. Is dat geen nadeel voor het publiek?
Ik weet niet of het echt minder klinkt, je draait meer toeren met een V8, dus de motoren blijven huilen. Maar het is wel anders. Je moet dit soort grote stappen nemen om het veilig te houden. De techniek gaat zo hard.
Heb je de tekeningen van de dubbele achtervleugel gezien?
Ja, ik vind het niet mooi. Bovendien wordt het een probleem met sponsoren. De achtervleugel is heel belangrijk en met die twee kleine vleugeltjes zal het minder aantrekkelijk worden. Maar zoals ik al zei, de FIA zet hoog in.
Op dit moment zijn er veel geruchten over je toekomst. Zo zou je met Williams in gesprek zijn.
Geruchten zijn er altijd. Het heeft geen zin om daar diep op in te gaan. We praten met veel teams.
Zou je een testcontract overwegen?
Ja een teststoeltje bij een topteam is te overwegen. Maar racen is altijd het beste. Daar gaan we voor.
Een paar weken geleden zou je al rond zijn geweest met Midland.
Midland is veel besproken in de pers. Dat is wat opgeblazen. Iets is nooit zeker, tot je een contract hebt getekend en je in de auto rijdt.
Als Minardi niet verkocht was aan Red Bull, had je dan overwogen om daar nog een jaar te rijden?
Wij hebben gekozen voor één jaar bij Minardi, om daarna door te groeien. We zijn nog wel in gesprek met Red Bull, maar je weet dat ze heel veel coureurs onder contract hebben en dat dat een moeilijk verhaal is.
Geloof jij dat het mysterieuze elfde team, waar Honda bij betrokken is, volgend jaar aan de start staat?
Ja ik denk dat er een grote kans is dat dat team er echt komt.
Ben je ook met ze in gesprek?
We praten met veel mensen, ook met het andere team uit die hoek.
Je hebt veel stof doen opwaaien in de afgelopen weken, met een interview over je teamgenoot Doornbos.
Ik ben iemand die dat één keer zegt en dan ben ik er klaar mee. Ik hoop dat mensen hebben gelezen wat de hoofd-engineer Andy Tilly heeft gezegd. Het publiek heeft recht op de waarheid. Sommige fans zijn het met me eens, anderen niet. Dat hou je altijd. Het ging me ook niet om Robert. Ik vind dat hij het goed gedaan heeft. Maar de hype om hem heen vind ik erg overdreven.
Over de inhoud is genoeg gezegd, maar denk je dat dit een verstandige zet was?
Misschien had ik het niet moeten doen en het binnen moeten houden, maar aan de andere kant is het wel 'what you see is what you get'. Misschien was het niet verstandig, maar ik heb mijn zegje gedaan. Maar het is wel erg dat ik het moet zeggen. De journalisten hadden dat moeten doen. Zij wisten precies wat er speelde. Als ik het niet gezegd had, had nooit iemand geweten wie het beter gedaan had. Ik ben echt niet bezig om Robert af te maken. Dit is de waarheid, dit is wat ik heb meegemaakt. En ook al willen sommige mensen het niet horen: het is bevestigd door iemand hoog uit het team. Dat is belangrijk.
Ben je niet bang je eigen glazen in te gooien? Vinden teambazen dit soort publiciteit wel leuk?
Daar ben ik niet zo bang voor. Bij topteams is er altijd ruzie en gezeik. Ook Michael (Schumacher) en Rubens (Barrichello) waren minder leuk met elkaar dan het leek. Er is altijd wel wat.
Dan iets anders. De naam Minardi verdwijnt volgend seizoen uit de F1. Hoe vind je dat?
Voor het team zelf is het goed. Er komt heel veel extra geld binnen, waardoor het makkelijker werken is. Maar voor jonge coureurs die de stap naar F1 willen maken is het wel lastig. Veel zal gaan afhangen van je nationaliteit en je geluk. Het wordt steeds moeilijker.
Was je denk je verder geweest, als je een andere nationaliteit had?
Ja ik denk het wel. Het is moeilijk te zeggen natuurlijk, maar waarschijnlijk wel. Al is het ook niet erg. Het kan geen kwaad als je ergens om moet vechten in je leven.
Aan de andere kant is wel zo dat je hier gelijk heel groot bent zodra je doorbreekt.
We hebben de meeste fans in Nederland. Daar mogen we echt heel erg trots op zijn. Het bedrijfsleven kan nog beter. Bij ons zit dat goed, maar ik het algemeen kan het beter.
Wat vind je van de A1GP?
Het ziet er leuk uit en het is mooi dat Verstappen weer rijdt. Ik denk dat hij wel een paar keer op het podium kan rijden. Het is wel moeilijk, want sommige teams hebben veel meer ervaring dan de concurrentie, waardoor het niet zo is dat iedereen automatisch kan winnen.
Hoe is jouw relatie met de pers?
Wel goed, maar het kan beter. Ik heb geen moeite met de pers, maar ik heb bepaalde regels. Op de eerste plaats komt de prestatie, de sponsoren staan op twee. Daarna komen de fans en op de vierde plaats de media. Journalisten willen altijd op pole position gaan en dat gaat soms fout. Als je wilt winnen moet je daar alles voor kunnen laten. En ik wil winnen.
Met sommige media praat je niet meer. Waarom niet?
Dat is er eigenlijk maar één. Ze geven de fans niet de juiste informatie. Het gaat er niet om dat ze iets negatiefs over mij zeggen. Als ik van de baan knal mag je zeggen dat ik dom ben geweest. Dat vind ik prima en terecht. Maar andersom moet het ook eerlijk zijn. Als ik het goed doe moet je niet schrijven dat het een magere race was. Ik heb een hekel aan journalisten die niet oprecht schrijven. De fans zijn daar de dupe van. Die denken dat alles wat ze schrijven waar is. Als jouw vak journalist is, moet je de fans goed informeren. Dat is je plicht.
Tenslotte, dit was het langste seizoen ooit. Vooral voor de monteurs was het zwaar de laatste races. Ben jij blij dat het voorbij is?
Het was een lang seizoen inderdaad. Maar voor een coureur is het anders. Het is altijd leuk om in een F1-auto te rijden. Voor mij kan het seizoen niet lang genoeg duren.
de Albers topics op Fok!: http://martijntje.xs4all.nl/search_lite/search.php?title=albers&ts=&forum=0&max=50&searchtype=fulltextquote:Op maandag 31 oktober 2005 09:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als die er nog niet is
bronquote:Raikkonen geopereerd
Kimi Raikkonen is onlangs geopereerd. De Fin moest zijn vakantie afzeggen, nadat hij last had gekregen van zijn knie. De behandeling zou goed verlopen zijn en de McLaren-coureur is inmiddels weer thuis aan het herstellen.
De medische ingreep zou geen gevolgen hebben voor het testschema, in januari.
bronquote:Larenaar welhaast zeker van langer verblijf in F1
Albers maakt morgen plannen voor 2006 bekend
31-10 - Christijan Albers zal morgen middels een persconferentie bekend maken wat hij in 2006 gaat doen, dit is zojuist middels een press call bevestigd. Het lijkt hiermee nagenoeg zeker dat hij ook in 2006 een F1-stoel zal hebben.
Het lijkt er zodoende op dat de Nederlander nog eerder verzekerd is van een contract dan vorig jaar, toen waren zijn plannen ook ’on-Nederlands’ vroeg in kannen en kruiken. Destijds tekende Albers een contract als Minardi-coureur. Tevens liet hij vanaf het eerste moment weten het Italiaanse team als een opstap te beschouwen.
Meer volgt.
bronquote:
Albers voor twee jaar Midland
Morgen (dinsdag) zal bekend worden gemaakt dat Christijan Albers volgend seizoen voor Midland rijdt. De Nederlander werd al lang in verband gebracht met het team en is nu zeker van een plaats bij het overgenomen Jordan.
Bronnen van F1Racing.nl bevestigen dat Albers voor twee jaar naar Midland gaat. Dit zal morgen tijdens een persconferentie officieel bekend worden gemaakt.
Albers debuteerde afgelopen seizoen voor Minardi in de F1. Het management van de coureur wilde geen commentaar geven.
Ik gok op een race stoeltje bij Midland.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
Zoals ik het zie heeft hij mogelijkheden bij Red Bull en bij Williams.
Ook wel bij Midland om te racen.
kijk hier eens.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:06 schreef _moder8or_ het volgende:
Hallo. Ik ben nu bezig met een site.
Ik wil graag aan jullie vragen welke stoeltjes al allemaal bij een team worden bezet voor het aankomende seizoen!
Dank!
dat gok je goed, dusquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:06 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik gok op een race stoeltje bij Midland.
Tsja voorkennis he.quote:
kan je ook gokken wat RD vanavond gaat melden?quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:10 schreef M5 het volgende:
[..]
Tsja voorkennis he.
Was al lang bekend dat het contract er lag, maar nog ondertekend moest worden door de baas van Midland. Die wachtte tot er een coureur langs kwam met meer geld, maar blijkbaar is die niet gekomen.
waarschijnlijk heeft hij niet bijzonder veel te melden gok ik. ben geen helderziende hequote:Op maandag 31 oktober 2005 14:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
kan je ook gokken wat RD vanavond gaat melden?
Ik denk dattie gaat testenquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:20 schreef M5 het volgende:
[..]
waarschijnlijk heeft hij niet bijzonder veel te melden gok ik. ben geen helderziende he
Denk het niet. Die Toyota motor is erg sterk en er komt een nieuw chassis. Dat nw. Minardi moet het met een oude Costworth stellen en een 1 jaar oud Minardi chassis.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:52 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie weinig veranderen voor Albers.. Iets zegt me dat Midland het minste team is volgend jaar en dan rijdt ie dus gewoon weer achteraan
Iets zegt me dat er volgend jaar opvallend veel RedBull 'techniek' bij Squadra Toro Rosso te zien is. Zo niet een hele kopie van de RedBull van dit jaar, zoals Sauber eens reed met een halve kopie van een Ferrari.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Denk het niet. Die Toyota motor is erg sterk en er komt een nieuw chassis. Dat nw. Minardi moet het met een oude Costworth stellen en een 1 jaar oud Minardi chassis.
Een oude cosworth waar 2 cilinders afgezaagd zijn?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Denk het niet. Die Toyota motor is erg sterk en er komt een nieuw chassis. Dat nw. Minardi moet het met een oude Costworth stellen en een 1 jaar oud Minardi chassis.
Nee een V10 met rev limiter.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:10 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een oude cosworth waar 2 cilinders afgezaagd zijn?
Als ze met het chassis van Red Bull van dit seizoen gaan rijden hebben ze een oud Jaguar chassis te pakken. (2 jaar oud dan inmidddels)quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat er volgend jaar opvallend veel RedBull 'techniek' bij Squadra Toro Rosso te zien is. Zo niet een hele kopie van de RedBull van dit jaar, zoals Sauber eens reed met een halve kopie van een Ferrari.
Afgeknepen V10quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:10 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een oude cosworth waar 2 cilinders afgezaagd zijn?
het was iig wel dik sneller dan de PS05.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Als ze met het chassis van Red Bull van dit seizoen gaan rijden hebben ze een oud Jaguar chassis te pakken. (2 jaar oud dan inmidddels)
Ja, maar niet sneller dan het nw. Midland chassis is mijn verwachting.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:27 schreef M5 het volgende:
[..]
het was iig wel dik sneller dan de PS05.
Midland heeft het nieuwe chassis op zijn vroegst eind februari klaar. Vrij weinig tijd om te testen en de boel te optimaliseren, dus dat zal net als met de Minardi van dit jaar in de races moeten gebeuren. En dat is nog in het scenario zonder vertraging ergens onderweg.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:29 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, maar niet sneller dan het nw. Midland chassis is mijn verwachting.
Ja, dat zei Stoddart ook al. Minardi was het 1ste team die al wist waar het aan toe was voor 2006, mbt het pakket.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:37 schreef mbn het volgende:
[..]
Midland heeft het nieuwe chassis op zijn vroegst eind februari klaar. Vrij weinig tijd om te testen en de boel te optimaliseren, dus dat zal net als met de Minardi van dit jaar in de races moeten gebeuren. En dat is nog in het scenario zonder vertraging ergens onderweg.
Overigens verwacht ik wel dat als Midland de beloftes houdt dat het team zeker van de laatste plaats afkomt. Ze hebben gezegd nu pas echt te gaan investeren en er werd toendertijd gesproken over een budget van 150 miljoen euro. Dat is drie keer zoveel dan het budget van afgelopen seizoen.
Dat gaat ze wel lukken denk ik, dit jaar pakte Monteiro nog puntjes op Spa.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:14 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, dat zei Stoddart ook al. Minardi was het 1ste team die al wist waar het aan toe was voor 2006, mbt het pakket.
Hopen dat MIdland met een mooi snel chassis komt, zodat het wat puntjes kan sprokkelen in 2006.![]()
mja, maar denk niet zoveel puntjes als dit seizoen ivm de VS punten die ze toen gepakt hebben....quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:17 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat gaat ze wel lukken denk ik, dit jaar pakte Monteiro nog puntjes op Spa.
ach ja.. die race in de vs, die punten hebben ze wel verdient imo, omdat michelin het liet afweten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:19 schreef HPoi het volgende:
[..]
mja, maar denk niet zoveel puntjes als dit seizoen ivm de VS punten die ze toen gepakt hebben....
Daar past die afgeknepen V10 niet in. Einde verhaal.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:58 schreef twi het volgende:
Krijg eigenlijk nu pas al dat gedoe rond Doornbos en Albers mee. Ik vind het dapper van Albers dat hij het risico neemt om nog meer uitgekotst worden door je eigen landgenoten.
Misschien ontgaat het de Albers fans, maar zo af en toe sneller zijn dan een teamgenoot die na driekwart seizoen invalt weegt nauwelijks op tegen de positieve publicatie, instelling en het charisma wat een coureur mee kan brengen. Dan heb je toch echt een stapje voor aangezien sponsoren ook tevreden moeten worden gehouden en aan moeten worden getrokken.
Een contract bij Midland is leuk natuurlijk, maar dat wordt vermoedelijk het slechtste team op de grid, aangezien dat tweede Red Bull team natuurlijk met exacte kopieen van het eerste team gaan rijden. Niet alleen is dat goedkoper om te produceren (meer van dezelfde onderdelen), bovendien krijg je dan ook twee keer zoveel input bij het testen/rijden, waardoor je je team sneller naar voren kunt helpen.
Jongen, ik weet wel zeker dat dat definitief is. Bewijs jij maar het tegendeel. Weltrusten!quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:21 schreef twi het volgende:
Volgens mij staat daar nog weinig over vast, of heb je een bron dat dat definitief is?
Het arrogante gooise gedrag van Albers word denk ik door weinig nederlanders gewaardeerd. Het grote probleem van Doornbos is dat hij geen duidelijk marketingobject is, er zit geen strategie achter, bij Albers wel. Die steun van Muermans voor Doornbos is leuk, maar je moet een meer aansprekende naam hebben. Albers heeft zijn marketing goed voor elkaar, alleen zijn karakter staat me niet aan (ik zou als bedrijf nooit zaken met Albers doen of ik zou voor Scapa Sports (of Nick's Hockeysticks moeten werkenquote:Op maandag 31 oktober 2005 22:58 schreef twi het volgende:
Krijg eigenlijk nu pas al dat gedoe rond Doornbos en Albers mee. Ik vind het dapper van Albers dat hij het risico neemt om nog meer uitgekotst worden door je eigen landgenoten.
Misschien ontgaat het de Albers fans, maar zo af en toe sneller zijn dan een teamgenoot die na driekwart seizoen invalt weegt nauwelijks op tegen de positieve publicatie, instelling en het charisma wat een coureur mee kan brengen. Dan heb je toch echt een stapje voor aangezien sponsoren ook tevreden moeten worden gehouden en aan moeten worden getrokken.
Een contract bij Midland is leuk natuurlijk, maar dat wordt vermoedelijk het slechtste team op de grid, aangezien dat tweede Red Bull team natuurlijk met exacte kopieen van het eerste team gaan rijden. Niet alleen is dat goedkoper om te produceren (meer van dezelfde onderdelen), bovendien krijg je dan ook twee keer zoveel input bij het testen/rijden, waardoor je je team sneller naar voren kunt helpen.
Een exacte kopie zal het niet worden, dat is expliciet verboden door de FIA.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:58 schreef twi het volgende:
Een contract bij Midland is leuk natuurlijk, maar dat wordt vermoedelijk het slechtste team op de grid, aangezien dat tweede Red Bull team natuurlijk met exacte kopieen van het eerste team gaan rijden. Niet alleen is dat goedkoper om te produceren (meer van dezelfde onderdelen), bovendien krijg je dan ook twee keer zoveel input bij het testen/rijden, waardoor je je team sneller naar voren kunt helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |