abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:08:53 #251
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31769801
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:29 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=102338

hmmm wat had Albers ook alweer te zeggen dat Doornbos het team langzamer maakte...
Dit komt wel even hard aan bij het Albers kamp.
pi_31774681
Denk niet dat het zo hard aankomt. Teambazen houden nooit van kritiek en Albers was de laatste paar races al zeer kritisch over Minardi en de 'strategie' van Stoddart. Beetje leeg kwalificeren en zo.

Stoddart is een spraakmakende man, maar een volstrekte amateur als hoofd van het team. Hij had zich als teameigenaar beter bezig kunnen houden met pr en sponsors en het racegedeelte aan anderen over laten. Christijaan liet dat ook regelmatig merken en dus steekt de ijdele Stoddart een veer in de reet van de gezagsgetrouwe Doornbos.

Doornbos is nu eenmaal het lieverdje van de vaderlandse pers en het conglomeraat dat de Nederlandse F1 beheerst. Albers is te eigenzinnig en wil niet afhankelijk zijn van het hollandse circuitje. Of het verstandig is zal de toekomst leren, maar ik hou persoonlijk meer van een vent die zijn kont tegen de krib durft te gooien.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31774858
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 09:40 schreef multatuli het volgende:
Denk niet dat het zo hard aankomt. Teambazen houden nooit van kritiek en Albers was de laatste paar races al zeer kritisch over Minardi en de 'strategie' van Stoddart. Beetje leeg kwalificeren en zo.
Wat een onzin. Stoddart kreeg er altijd flink van langs van Jos Verstappen, maar ook over Jos zegt hij nog regelmatig aardige dingen.Stoddart mag dan niet de beste teambaas zijn, eerlijk is hij echter wel. En ik denk dat het interview van Albers gewoon volkomen verkeerd is gevallen bij Stoddart. Was te verwachten dat zo'n interview meer kwaad doet dan goed.

Maar in ieder geval goed om te lezen dat Albers nog onvoorwaardelijke fans heeft. Het zou jammer zijn als er volgend jaar een Nederlander in de Fiormule 1 rijdt, waar niemand meer fan van is .
pi_31774924
Ik ben van niemand fan in de F1. Ik vind al dat geneuzel over karakters en zo veel minder interessant dan hoe hard mensen rijden en hoeveel talent ze hebben. Zo lijkt Schumacher me een ontzettend saaie vent, die het ook nog eens achter zijn ellebogen heeft, maar ik vind het een fantastische coureur. Daar kijk ik F1 voor en niet voor dat geroddel in de vaderlandse pers.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31793172
Zeg, ..... richt eens lekker een Albers bash topic op ofzo.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 31 oktober 2005 @ 00:37:51 #256
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31827706
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:01 schreef HPoi het volgende:
in KLB ofzo
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31830247
quote:
Iedereen die zich dom gedraagt wordt gebashed. Ik zie niet in waarom Albers een uitzondering zou moeten zijn.
Calm down, please!
pi_31830787
quote:
Het zou me verbazen als die er nog niet is
Where facts are few, experts are many.
pi_31830964
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Iedereen die zich dom gedraagt wordt gebashed. Ik zie niet in waarom Albers een uitzondering zou moeten zijn.
Albers bashen is geen nieuws, dus
pi_31830988
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:37 schreef HPoi het volgende:

[..]

Albers bashen is geen nieuws, dus
Maar wel terecht en leuk dus

Bovendien zijn z'n uitspraken en die van Stoddart vrij recentelijk.
Vergeet vanavond niet te kijken naar RTL Autosport
Calm down, please!
pi_31833001
quote:
Exclusief interview met Christijan Albers
Na een jaar zonder Nederlander in de F1, debuteerde Christijan Albers afgelopen maart in Melbourne. Weliswaar was er weinig eer te behalen in de Minardi, maar toch reed hij een goed seizoen. F1Racing.net verslaggever Stijn Keuris blikt terug en vooruit met de Minardi-coureur, die hoopt aankomend seizoen weer te rijden.

Christijan, het seizoen is voorbij. Heb je het nu minder druk?

Eigenlijk het tegenovergestelde. Sinds China heb ik nauwelijks rust gehad. Zeker nu we voor volgend jaar aan het werk zijn, staan we geen moment stil. We zijn daar elke dag mee bezig.

Hoe kijk je terug op je eerste jaar in de F1?

Ik denk dat ik niet mag klagen. Ik heb twee teamgenoten gehad en ze allebei verslagen, maar voor een sportman is het nooit goed genoeg. Je wilt altijd beter. Ik heb bepaalde hoogtepunten gekend, zoals in Canada en een paar races waar we voor de Jordans stonden. En ook dieptepunten, zoals de kwalificatie in Spa-Francorchamps en de race in China, toen ik in de reserveauto moest beginnen.

Afgelopen week heeft de FIA de nieuwe reglementen bekend gemaakt voor volgend seizoen en de jaren daarna. Wat vind je van de veranderingen?

Er is moeilijk iets van te zeggen, je weet nooit wat er gaat gebeuren. De FIA zet altijd heel hoog in om de teams te laten schrikken, om een betere positie in de onderhandelingen te krijgen. Wat de nieuwe kwalificatie gaat brengen weet ik niet. Misschien is het minder dan dit jaar, maar voor hetzelfde geld is het heel spectaculair. En het is heel positief dat de banden weer gewisseld mogen worden tijdens de race. Dat willen mensen zien bij een pitstop, niet alleen wat bijtanken.

Door deze veranderingen en het feit dat Toyota en Williams zijn overgestapt, lijkt Bridgestone weer in een goede positie te zitten volgend jaar.
Bridgestone heeft altijd de mogelijkheid zich te verbeteren. Het is een ontzettend groot bedrijf. En dat deze teams er nu ook zitten, helpt ongetwijfeld. Maar Michelin heeft nog wel een voorsprong, al is er wel een nieuwe constructie nodig volgend jaar, ook door de V8-motor.

Coureurs die al getest hebben met een V8, zijn er niet heel erg over te spreken. Wat verwacht jij?
Voor een coureur kan het nooit hard genoeg gaan, maar je komt op een punt dat je een robot moet zijn om de auto te besturen. Als de vleugels vorig jaar niet veranderd waren, was het nu nog veel harder gegaan. Je moet de snelheid ergens verminderen en 150 pk van het vermogen af helpt ongetwijfeld.

De motor klinkt ook heel anders. Is dat geen nadeel voor het publiek?
Ik weet niet of het echt minder klinkt, je draait meer toeren met een V8, dus de motoren blijven huilen. Maar het is wel anders. Je moet dit soort grote stappen nemen om het veilig te houden. De techniek gaat zo hard.

Heb je de tekeningen van de dubbele achtervleugel gezien?
Ja, ik vind het niet mooi. Bovendien wordt het een probleem met sponsoren. De achtervleugel is heel belangrijk en met die twee kleine vleugeltjes zal het minder aantrekkelijk worden. Maar zoals ik al zei, de FIA zet hoog in.

Op dit moment zijn er veel geruchten over je toekomst. Zo zou je met Williams in gesprek zijn.
Geruchten zijn er altijd. Het heeft geen zin om daar diep op in te gaan. We praten met veel teams.

Zou je een testcontract overwegen?
Ja een teststoeltje bij een topteam is te overwegen. Maar racen is altijd het beste. Daar gaan we voor.

Een paar weken geleden zou je al rond zijn geweest met Midland.
Midland is veel besproken in de pers. Dat is wat opgeblazen. Iets is nooit zeker, tot je een contract hebt getekend en je in de auto rijdt.

Als Minardi niet verkocht was aan Red Bull, had je dan overwogen om daar nog een jaar te rijden?
Wij hebben gekozen voor één jaar bij Minardi, om daarna door te groeien. We zijn nog wel in gesprek met Red Bull, maar je weet dat ze heel veel coureurs onder contract hebben en dat dat een moeilijk verhaal is.

Geloof jij dat het mysterieuze elfde team, waar Honda bij betrokken is, volgend jaar aan de start staat?
Ja ik denk dat er een grote kans is dat dat team er echt komt.

Ben je ook met ze in gesprek?
We praten met veel mensen, ook met het andere team uit die hoek.

Je hebt veel stof doen opwaaien in de afgelopen weken, met een interview over je teamgenoot Doornbos.

Ik ben iemand die dat één keer zegt en dan ben ik er klaar mee. Ik hoop dat mensen hebben gelezen wat de hoofd-engineer Andy Tilly heeft gezegd. Het publiek heeft recht op de waarheid. Sommige fans zijn het met me eens, anderen niet. Dat hou je altijd. Het ging me ook niet om Robert. Ik vind dat hij het goed gedaan heeft. Maar de hype om hem heen vind ik erg overdreven.

Over de inhoud is genoeg gezegd, maar denk je dat dit een verstandige zet was?

Misschien had ik het niet moeten doen en het binnen moeten houden, maar aan de andere kant is het wel 'what you see is what you get'. Misschien was het niet verstandig, maar ik heb mijn zegje gedaan. Maar het is wel erg dat ik het moet zeggen. De journalisten hadden dat moeten doen. Zij wisten precies wat er speelde. Als ik het niet gezegd had, had nooit iemand geweten wie het beter gedaan had. Ik ben echt niet bezig om Robert af te maken. Dit is de waarheid, dit is wat ik heb meegemaakt. En ook al willen sommige mensen het niet horen: het is bevestigd door iemand hoog uit het team. Dat is belangrijk.

Ben je niet bang je eigen glazen in te gooien? Vinden teambazen dit soort publiciteit wel leuk?
Daar ben ik niet zo bang voor. Bij topteams is er altijd ruzie en gezeik. Ook Michael (Schumacher) en Rubens (Barrichello) waren minder leuk met elkaar dan het leek. Er is altijd wel wat.

Dan iets anders. De naam Minardi verdwijnt volgend seizoen uit de F1. Hoe vind je dat?
Voor het team zelf is het goed. Er komt heel veel extra geld binnen, waardoor het makkelijker werken is. Maar voor jonge coureurs die de stap naar F1 willen maken is het wel lastig. Veel zal gaan afhangen van je nationaliteit en je geluk. Het wordt steeds moeilijker.

Was je denk je verder geweest, als je een andere nationaliteit had?
Ja ik denk het wel. Het is moeilijk te zeggen natuurlijk, maar waarschijnlijk wel. Al is het ook niet erg. Het kan geen kwaad als je ergens om moet vechten in je leven.

Aan de andere kant is wel zo dat je hier gelijk heel groot bent zodra je doorbreekt.
We hebben de meeste fans in Nederland. Daar mogen we echt heel erg trots op zijn. Het bedrijfsleven kan nog beter. Bij ons zit dat goed, maar ik het algemeen kan het beter.

Wat vind je van de A1GP?
Het ziet er leuk uit en het is mooi dat Verstappen weer rijdt. Ik denk dat hij wel een paar keer op het podium kan rijden. Het is wel moeilijk, want sommige teams hebben veel meer ervaring dan de concurrentie, waardoor het niet zo is dat iedereen automatisch kan winnen.

Hoe is jouw relatie met de pers?
Wel goed, maar het kan beter. Ik heb geen moeite met de pers, maar ik heb bepaalde regels. Op de eerste plaats komt de prestatie, de sponsoren staan op twee. Daarna komen de fans en op de vierde plaats de media. Journalisten willen altijd op pole position gaan en dat gaat soms fout. Als je wilt winnen moet je daar alles voor kunnen laten. En ik wil winnen.

Met sommige media praat je niet meer. Waarom niet?

Dat is er eigenlijk maar één. Ze geven de fans niet de juiste informatie. Het gaat er niet om dat ze iets negatiefs over mij zeggen. Als ik van de baan knal mag je zeggen dat ik dom ben geweest. Dat vind ik prima en terecht. Maar andersom moet het ook eerlijk zijn. Als ik het goed doe moet je niet schrijven dat het een magere race was. Ik heb een hekel aan journalisten die niet oprecht schrijven. De fans zijn daar de dupe van. Die denken dat alles wat ze schrijven waar is. Als jouw vak journalist is, moet je de fans goed informeren. Dat is je plicht.

Tenslotte, dit was het langste seizoen ooit. Vooral voor de monteurs was het zwaar de laatste races. Ben jij blij dat het voorbij is?
Het was een lang seizoen inderdaad. Maar voor een coureur is het anders. Het is altijd leuk om in een F1-auto te rijden. Voor mij kan het seizoen niet lang genoeg duren.
bron :
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=102340
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 31 oktober 2005 @ 11:23:17 #262
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31833089
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het zou me verbazen als die er nog niet is
de Albers topics op Fok!: http://martijntje.xs4all.nl/search_lite/search.php?title=albers&ts=&forum=0&max=50&searchtype=fulltext
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31833240
quote:
Raikkonen geopereerd
Kimi Raikkonen is onlangs geopereerd. De Fin moest zijn vakantie afzeggen, nadat hij last had gekregen van zijn knie. De behandeling zou goed verlopen zijn en de McLaren-coureur is inmiddels weer thuis aan het herstellen.

De medische ingreep zou geen gevolgen hebben voor het testschema, in januari.
bron
Calm down, please!
pi_31836553
quote:
Larenaar welhaast zeker van langer verblijf in F1
Albers maakt morgen plannen voor 2006 bekend

31-10 - Christijan Albers zal morgen middels een persconferentie bekend maken wat hij in 2006 gaat doen, dit is zojuist middels een press call bevestigd. Het lijkt hiermee nagenoeg zeker dat hij ook in 2006 een F1-stoel zal hebben.

Het lijkt er zodoende op dat de Nederlander nog eerder verzekerd is van een contract dan vorig jaar, toen waren zijn plannen ook ’on-Nederlands’ vroeg in kannen en kruiken. Destijds tekende Albers een contract als Minardi-coureur. Tevens liet hij vanaf het eerste moment weten het Italiaanse team als een opstap te beschouwen.

Meer volgt.
bron
Calm down, please!
pi_31836708
Dat is toch goed nieuws.
pi_31836709
pi_31836795
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
Nou, ben benieuwd bij welk team hij mag testen.
pi_31836827
Zoals ik het zie heeft hij mogelijkheden bij Red Bull en bij Williams.
Ook wel bij Midland om te racen.
quote:

Albers voor twee jaar Midland

Morgen (dinsdag) zal bekend worden gemaakt dat Christijan Albers volgend seizoen voor Midland rijdt. De Nederlander werd al lang in verband gebracht met het team en is nu zeker van een plaats bij het overgenomen Jordan.

Bronnen van F1Racing.nl bevestigen dat Albers voor twee jaar naar Midland gaat. Dit zal morgen tijdens een persconferentie officieel bekend worden gemaakt.

Albers debuteerde afgelopen seizoen voor Minardi in de F1. Het management van de coureur wilde geen commentaar geven.
bron
Calm down, please!
pi_31836846
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
Zoals ik het zie heeft hij mogelijkheden bij Red Bull en bij Williams.
Ook wel bij Midland om te racen.
Ik gok op een race stoeltje bij Midland.
V10
pi_31836848
Hallo. Ik ben nu bezig met een site.

Ik wil graag aan jullie vragen welke stoeltjes al allemaal bij een team worden bezet voor het aankomende seizoen!

Dank!
pi_31836877
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:06 schreef _moder8or_ het volgende:
Hallo. Ik ben nu bezig met een site.

Ik wil graag aan jullie vragen welke stoeltjes al allemaal bij een team worden bezet voor het aankomende seizoen!

Dank!
kijk hier eens.
V10
pi_31836885
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:06 schreef M5 het volgende:

[..]

Ik gok op een race stoeltje bij Midland.
dat gok je goed, dus
Calm down, please!
pi_31836925
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

dat gok je goed, dus
Tsja voorkennis he.

Was al lang bekend dat het contract er lag, maar nog ondertekend moest worden door de baas van Midland. Die wachtte tot er een coureur langs kwam met meer geld, maar blijkbaar is die niet gekomen.
V10
pi_31836975
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:10 schreef M5 het volgende:

[..]

Tsja voorkennis he.

Was al lang bekend dat het contract er lag, maar nog ondertekend moest worden door de baas van Midland. Die wachtte tot er een coureur langs kwam met meer geld, maar blijkbaar is die niet gekomen.
kan je ook gokken wat RD vanavond gaat melden?
Calm down, please!
pi_31837198
Grandprix.com: Honda announcing new team tomorrow
There will be a press conference at Honda headquarters in Tokyo tomorrow announcing that Aguri Suzuki will enter a Honda second team in next year's Formula 1 World Championship. It is expected that this will confirm the involvement of the Softbank company and that Honda has acquired Menard Engineering Ltd, which owns the old Arrows F1 facility at Leafield.

Robby Gordon, the NASCAR owner-driver, has confirmed to the Winston Salem Journal that Menard, which provides him with his NASCAR engines, is in negotiation with Honda.

Menard Engineering Ltd is in effect, a slimmed-down version of the old TWR company, which was acquired by home-improvements billionaire John Menard in 2003 when Menard and Eddie Cheever, a former TWR driver and longtime associate of former TWR boss Tom Walkinshaw, decided to use the business to improve their efforts in the Indy Racing League.

That relationship did not last long and Menard has since tried to make the company profitable and in August last year announced that it was expanding into military and aerospace activities in alliance with Haverstick Consulting. Menard previously had an automotive design office in Worthing (which was also part of the old TWR empire) but this was closed down in 2004 and staff relocated to Leafield. It remains to be seen what Honda will do with the automotive consultancy side of the business.

Gordon says that any deal with Honda will not be affecting his NASCAR engine supply.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 31-10-2005 14:28:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')