abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31569251
Albers plus en min:

+ race-ervaring
+ trekt in eerste instantie veel sponsors aan

- maakt negatieve publiciteit voor z'n sponsors
- vindt zichzelf heel wat
- ligt slecht in de pers (journalisten mogen hem niet zo)
- maakt beginnersfouten terwijl hij meer ervaring heeft
- rijdt op hetzelfde niveau als iemand die 8 jaar geleden begonnen is met racen
- onprofessioneel; na het seizoen te gaan bitchen dat het allemaal niet eerlijk is
- spreekt geen Italiaans (wat wel handig is in de F1)
- is een huidverzorgingslijn begonnen
- ziet wat hij doet als een must, een baan en vindt het logisch dat hij er deel van uitmaakt.
- heeft kennelijk niet z'n emoties onder controle. die zie je nog wel een keer janken op teevee.

Robert plus en min:

+ talentvol (supersnelle race-carriere)
+ trekt grote sponsors aan (zoals KPN)
+ ligt lekker bij journalisten
+ heeft charisma
+ professioneel: zal zich nooit ongecontroleerd uitlaten over z'n teammaat
+ heeft minder race-ervaring maar racet toch 4-4 tegen Albers
+ ziet zijn kans in de F1 als een buitenkans en geniet van elk moment

- tsja .... verzin 'm maar.

Puntjes:
  • Minardi kon voor het eerst in tijden weer eens sporten met Jordan. De ontwikkeling van de auto is WEL hard gegaan. Dit kan niet zonder input van een tweede rijder.
  • Robert schoot door bij de pitstop maar Albers deed het in stijl. Veel verder en met veel meer problemen. Ook achter op Schumacher knallen (in een warmup lap, nog wel) is puur dom (reacties in de studio van SBS).
  • Albers wil racen ... hij kan het, zegt ie. Robert past voorlopig op het aanbod van Midland. Hij denkt dat hij meer ervaring op kan doen als testcoureur. Ik vind het zonde maar het bewijst wel dat Robert er een stuk serieuzer over nadenkt.
  • Dat veel mensen Albers de grond inboren vindt ergens z'n oorsprong. Dat komt niet uit het niets. Off camera draagt ie een sjagerijnige smoel en on camera is het ineens lachen met Albers... right.
  • De discussie "wie is beter" voeren Kimi en Juan, Bari en Shumi, Sato en Button (jaja) en eigenlijk ieder rijdersduo wel. Albers is de eerste die (na pas één seizoen) breekt. Wat denk je dat Schumacher allemaal voor 'n stront over zich heen heeft gehad. Of Heidfeld... over in de schaduw staan gesproken...

Kortom: Albers is een pisventje en Robert is een toffe peer die er wel komt.
  • Calm down, please!
    pi_31569904
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 22:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    f1racing heeft er ook een artikeltje over:
    [..]

Albers met z'n eeuwige Calimero gedrag
    Wat een misselijk ventje is het toch
    Inderdaad, als hij al fan's had is hij die nu ook kwijt en heeft hij nog meer mensen tegen hem in het harnas gewerkt.
    pi_31570295
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 23:27 schreef Googolplexian het volgende:
    Albers plus en min:

Robert plus en min:

- tsja .... verzin 'm maar.
    Zijn pukkels

Misschien moet ie 's wat meer met zijn teammaat praten
    Calmer than you are
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 oktober 2005 @ 00:07:11 #204
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_31570416
    k moet eerlijk zeggen dat geen van beide voor mij qua rijden de ander echt voorbij is.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_31572032
    Altijd gezeik hé met Nederlanders in de F1. Ik heb liever F1 zonder Nederlandse coureurs, dus ik hoop dat geen van de twee volgend jaar een stoeltje heeft. Stelletje paydrivers...
    pi_31605456
    Ik moet zeggen dat ik die Albers bijna net zo vervelend vind worden als Verstappen
    A mind with a heart of it's own
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:12:03 #207
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_31606512
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 15:21 schreef DrMarten het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik die Albers bijna net zo vervelend vind worden als Verstappen
    en die 2 liggen ook al overhoop maarja bijna niemand in de Nederlandse racewereld kan t goed vinden met Albers
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_31642025
    quote:

23-10 - In China heb ik een slechte dag meegemaakt. Maar ja… Ik kan tenminste zeggen dat ik door de zevenvoudig wereldkampioen van de baan geragd ben.

Eerst wil ik deze dag in China vergeten. Man, dit was moeilijk in die reserveauto, het ging helemaal nergens over. Voor geen meter. Net een Formule 3000-auto, kolere. De tractiecontrole werkte niet. Heel verkeerde elektronica in die auto, de differentieel, de hele shit. Alles was mis! Het zat helemaal fout. Ook geen stuurbekrachtiging. Op het gas gebeurde niets. De tractiecontrole houdt gas in, want die denkt dat je slipt, maar dat doe je helemaal niet. Bij het opkomen van het rechte stuk kon ik helemaal niets! Niet normaal.
    Maar ja, de reserveauto van Minardi is niet zoals bij de topteams die alle nieuwe specificaties ook op de reservewagen hebben zitten. Je verliest een halve seconde per ronde, als het niet meer is. Ik was verbaasd dat ik gewoon Robert kon bijhouden, maar toen werd ik teruggeroepen door Paul Stoddart of ik afstand wilde nemen. Maar ik wilde even spelen.

Goed, het seizoen is voorbij en ik ben tevreden. Ik heb gedaan wat de opdracht was: mijn teamgenoten verslaan.

Straks een paar dagen op de bedrijfswagen RAI staan voor één van mijn sponsors, MAN, en dan gaan Liselore en ik met z’n tweetjes weg. Paar dagen Miami voordat ik naar het charity-event ga van Juan Pablo Montoya in Colombia. Dus eerst weer even werken, maar dan een paar dagen vrij. Stuk of twee of zo.

Ik houd van Miami. Ik vind Miami gaaf. Mooie stad. Beetje ontspannen ga ik daar. Misschien dat ik nog wel een bootje ga huren. Maar ik elk geval gewoon lekker relaxed kijken daar. Gewoon helemaal niets doen, dat ga ik doen. Ik ben altijd maar aan het trainen.

Nee, nu weer lekker toetjes eten. En boterhammen met pindakaas.

En als ik terugkom uit Colombia blijven we weer een paar dagen daar. Een week. Op 15 november eindigt de teststop, dan gaan we weer beginnen. Dan moet ik terug zijn in Antwerpen. We zien wel bij welk team. Laten we zo zeggen, ik denk dat ik het voor de Nederlandse markt goed voor elkaar heb met sponsors – iedereen is tevreden en ik denk dat ik me genoeg heb bewezen dit jaar, met de kwalificaties en in alle races. Maar ja, als je dan op het eind van het seizoen pech hebt…. Ik heb in het begin van het seizoen minder problemen gehad dan Patrick Friesacher en nu heb ik ze aan het eind. Kan gebeuren. Zo simpel is het

Christijan Albers
    bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7696

En nou allemaal lid worden van die fanclub, he kan je altijd beweren dat je bij de beste fanclub zit.

mijn God wat een sukkel
    Calm down, please!
    pi_31649272
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 00:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7696

En nou allemaal lid worden van die fanclub, he kan je altijd beweren dat je bij de beste fanclub zit.

mijn God wat een sukkel
    Wat een kneus inderdaad. Nou blijf ook maar mooi in je mooie miami
      zondag 23 oktober 2005 @ 12:28:09 #210
    70366 JPM01
    The F1 season is over
    pi_31649863
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 12:00 schreef Giem het volgende:

[..]

Wat een kneus inderdaad. Nou blijf ook maar mooi in je mooie miami
    laten ze hem maar wat poeder mee nemen naar huis en dan via de USA laten reizen.
    To finish first, you first have to finish!
    Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
    AFC Ajax 4 ever
    pi_31660298
    quote:
    De overkoepelende autosportorganisatie, de FIA, heeft een radicaal nieuw ontwerp voor de achtervleugel van een Formule 1-wagen geïntroduceerd. De FIA wil deze dubbele achtervleugel vanaf 2008 op alle Formule 1-bolides zien. Ondertussen doet de FIA er alles aan de teams er van te overtuigen het ontwerp te steunen, zodat het zelfs in 2007 al toegepast kan worden. De FIA kan dit echter alleen invoeren als alle teams het er mee eens zijn.

Het radicale nieuwe ontwerp bestaat uit twee kleinere losse achtervleugels die in lijn staan met de achterbanden, met een grote ruimte tussen beide achtervleugels. Het nieuwe ontwerp zorgt ervoor dat er een kielzog wordt geproduceerd waarbij de wagen die er achter rijdt, meer neerwaartse druk krijgt. De vleugel moet er voor zorgen dat er meer en beter ingehaald kan worden, vanwege de extra neerwaartse druk die de wagen erachter krijgt. Minpunt echter, is de geringere ruimte voor sponsoren. Aangezien de vleugel bestaat uit twee losse, kleinere achtervleugels, zal er minder ruimte zijn voor sponsoren.

FIA president Max Mosley over het ontwerp: “Dit nieuwe ontwerp is belangrijk voor de toekomst van de Formule 1. Door het introduceren van de achtervleugel kunnen we de autosportfans precies geven wat ze willen, spannende races met meer inhaalmomenten. We hopen dat de teams met ons zullen samenwerken om dit idee te optimaliseren, zodat de aërodynamische voordelen geïntroduceerd kunnen worden in 2007, in plaats van te moeten wachten tot 2008”, aldus Mosley.

Het ontwerp wordt vandaag aan de teams gepresenteerd in Londen, waar een vergadering wordt gehouden tussen alle teams voor het volgende seizoen. Er zal onder andere worden gediscussieerd over nieuwe technische reglementen voor volgend jaar, waaronder de herinvoering van de befaamde slick-banden.
    bron
    Calm down, please!
    pi_31660390
    Die 2-delige achtervleugel is een belachelijk plan. Het ligt maakt volgens mij weinig uit voor wat betreft inhalen en de luchtstroom achter de auto wordt zo juist nog meer verstoord. Men kan zich beter focussen op het gelijkwaardiger maken van de auto's imo. Iin race klassen met gelijkwaardige auto's zie je veel meer inhaalacties dan waar iedereen z'n eigen auto mag bouwen. De onderlinge verschillen in de F1 zijn nu gewoon te groot, en te weinig deelnemers.
    V10
    pi_31660475
    ziet er weird uit iig.
    pi_31660652
    .

[ Bericht 99% gewijzigd door Murray op 24-10-2005 13:13:34 ]
    pi_31660697
    quote:
    Op maandag 24 oktober 2005 12:24 schreef M5 het volgende:
    Die 2-delige achtervleugel is een belachelijk plan. Het ligt maakt volgens mij weinig uit voor wat betreft inhalen en de luchtstroom achter de auto wordt zo juist nog meer verstoord.
    Maar natuurlijk.

Stel je de FIA daar ook even van op de hoogte? Zo'n expert die met een blik op een tekening al kan zien of het effect heeft kunnen ze vast wel gebruiken. Windtunnels zijn voor mietjes!

Ik ben vast heel naief enzo, maar ik ga toch maar wel vanuit dat ze bij de FIA niet zomaar wat aan het schetsen geslagen zijn en gedacht hebben 'hey, dit ziet er wel geinig uit, laten we dit maar invoeren!'

Lang leve het internet, waar iedereen een expert is en het altijd beter weet.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 oktober 2005 @ 15:34:08 #216
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_31661722
    wat een belachelijk lelijke auto krijg je met zo'n vleugel. Het is ook helemaal niet nodig, de A1 GP laat zien dat je met andere oplossingen auto's dicht achter elkaar kan laten rijden.
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_31661903
    quote:
    Op maandag 24 oktober 2005 13:08 schreef Murray het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.

Stel je de FIA daar ook even van op de hoogte? Zo'n expert die met een blik op een tekening al kan zien of het effect heeft kunnen ze vast wel gebruiken. Windtunnels zijn voor mietjes!

Ik ben vast heel naief enzo, maar ik ga toch maar wel vanuit dat ze bij de FIA niet zomaar wat aan het schetsen geslagen zijn en gedacht hebben 'hey, dit ziet er wel geinig uit, laten we dit maar invoeren!'

Lang leve het internet, waar iedereen een expert is en het altijd beter weet.
    is heel simpel, het zog wordt zo breder gemaakt zo dat je 2 zones hebt met verstoring achter de auto ipv 1. alleen als je recht achter de auto rijdt zul je d'r misschien minder last van hebben. maar volgens mij moet je bij inhalen er voor bij en niet er achter blijven rijden.
    en ik betwijfel of de FIA dit ooit in de windtunnel heeft getest. hoog uit een computer programma gebruikt.
    V10
    pi_31663908
    Pastorelli naar Midland
    Jordan en Midland hebben zonet bekendgemaakt dat de Nederlander Nicky Pastorelli volgend seizoen de officiële test- en derde rijder van het team zal zijn. Pastorelli was dit seizoen als testrijder van Jordan, maar kwam zelden aan de bak.

Colin Kolles, teambaas van Jordan: "Ik heb Nicky's carrière gevolgd en ik was ervan overtuigd dat hij een goede job zou doen voor het team. Daarom hebben we besloten om hem een kans te geven als officiële testrijder in 2005. Hij toonde dat hij erg geschikt is we zijn dan ook verheugd dat hij ook in 2006 bij ons is en ons zal helpen tijdens de oefensessies op vrijdag. Zodoende kan hij ook meer ervaring opdoen in de Formule 1."

Nicky Pastorelli: "Ik ben blij dat ik deze schitterende gelegenheid krijg om in 2006 voor Midland te rijden als test- en derde rijder. In 2005 heb ik heel wat geleerd en ben blij dat ik ook in 2006 met het team mag samenwerken. Dit betekent ook dat ze tevreden zijn met het werk dat ik verrichtte, dus voor mij is dit heel bemoedigend. Ik kijk al uit naar volgend seizoen en zal mijn best doen voor het team."

Bron: F1World.be
    pi_31664143
    Wat een lelijke vleugel zeg.. de f1 maakt zich helemaal belachelijk zo.
    pi_31665004
    M5 ... Het zal qua downforce nooit een verbetering zijn voor de auto zelf maar het downwash effect bestaat wel degelijk. Door het verschil in luchtsnelheid (midden <> kanten) krijg je ronddraaiende lucht. De lucht in het midden draait naar binnen en naar beneden. Dit geeft de achterliggende auto het downwash effect.

Dus: meer inhaalacties (t.o.v. het gedwongen afremmen wat coureurs wanneer ze achter iemand zitten die ze in willen halen omdat de downforce er niet meer is in de bocht).
    Calm down, please!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 oktober 2005 @ 21:51:03 #221
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_31665283
    voor sponsoren is dit natuurlijk wel veel minder aantrekkelijk
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_31665410
    quote:
    Op maandag 24 oktober 2005 21:51 schreef rubbereend het volgende:
    voor sponsoren is dit natuurlijk wel veel minder aantrekkelijk
    Ach ... ik denk dat het grootste probleem de koeling gaat worden. Elk team gaat toch wel proberen zoveel mogelijk sponsor-oppervlak te creëren en het grootste vlak wordt dus het oppervlak tussen de achterspoilers (oplopend tot aan de achterkant van de sidepods). Daar ligt de motor nu nog "redelijk bloot". Zo op de tekeningen te zien is de achterkant in de toekomst bijna dicht.
    Calm down, please!
    pi_31665592
    quote:
    Op maandag 24 oktober 2005 21:38 schreef Googolplexian het volgende:
    M5 ... Het zal qua downforce nooit een verbetering zijn voor de auto zelf maar het downwash effect bestaat wel degelijk. Door het verschil in luchtsnelheid (midden <> kanten) krijg je ronddraaiende lucht. De lucht in het midden draait naar binnen en naar beneden. Dit geeft de achterliggende auto het downwash effect.

[afbeelding]

Dus: meer inhaalacties (t.o.v. het gedwongen afremmen wat coureurs wanneer ze achter iemand zitten die ze in willen halen omdat de downforce er niet meer is in de bocht).
      maandag 24 oktober 2005 @ 22:09:19 #224
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_31665780
    Als het echt zou werken en er geen enkele andere oplossing is juich ik het wel toe.
    Maar het ziet er natuurlijk spuuglelijk uit.
    pi_31665815

Je zult zien dat er nu helemaal radicale voorspoilers komen. Precies in het midden is (vanaf 2007 dus) de meeste neerwaartse druk. Ik verwacht voorspoilers als die van Ferrari en BAR (begin van het seizoen) ... maar dan extremer.
    Calm down, please!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')