Dat klopt ja. dus in het midden achter de auto met de 2 vleugels is er wat meer downforce voor een achterliggende auto. maar dat is dus maar in een beperkt gebied.quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:38 schreef Googolplexian het volgende:
M5 ... Het zal qua downforce nooit een verbetering zijn voor de auto zelf maar het downwash effect bestaat wel degelijk. Door het verschil in luchtsnelheid (midden <> kanten) krijg je ronddraaiende lucht. De lucht in het midden draait naar binnen en naar beneden. Dit geeft de achterliggende auto het downwash effect.
[afbeelding]
Dus: meer inhaalacties (t.o.v. het gedwongen afremmen wat coureurs wanneer ze achter iemand zitten die ze in willen halen omdat de downforce er niet meer is in de bocht).
quote:Nieuwe reglementen goedgekeurd
De Formule 1 gaat er vanaf volgend jaar heel anders uitzien. Nadat al een tijd bekend was dat de V10-motor vervangen zou worden door een V8, zijn vandaag (maandag) de andere voorstellen goedgekeurd. Zo zal er volgend jaar opnieuw een andere manier van kwalificeren zijn en zullen in 2007 de slick-banden terugkeren. Ook de dubbele achtervleugel werd goedgekeurd.
Voor volgend seizoen is de nieuwe kwalificatie de grootste verandering. Het 'knock out' systeem zal in drie delen van een kwartier verreden worden, waarbij aan het eind van elk deel de vijf langzaamste coureurs afvallen. De snelste tien coureurs krijgen uiteindelijk twintig minuten om uit te vechten wie er van pole mag vertrekken.
Ook is het volgend seizoen weer toegestaan om banden te wisselen tijdens de race. Sommige teams waren het er niet mee eens, maar het benodigde aantal goedkeuringen werd behaald. In 2007 zijn de banden zonder groeven, slicks, weer toegestaan. Ook de door de FIA geïntroduceerde dubbele achtervleugel is goedgekeurd. In eerste instantie was dat voor 2008 bedoeld, maar de teams stemden in met een eerdere introductie van een jaar.
Albers heeft nooit wat interessants of opzienbarends te meldenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef PogueMahone het volgende:
Had Albers gister nog wat interessants of opzienbarends te melden bij Jensen?
Hij beweerde zijn zaakje goed voor elkaar te hebben en zo rond de 70-80% zeker te zijn van een racestoeltje voor volgend jaar. Ik vond het nogal ongeloofwaardig overkomen, maar wie weetquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef PogueMahone het volgende:
Had Albers gister nog wat interessants of opzienbarends te melden bij Jensen?
dat zei Jos Verstappen ook altijdquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:33 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij beweerde zijn zaakje goed voor elkaar te hebben en zo rond de 70-80% zeker te zijn van een racestoeltje voor volgend jaar. Ik vond het nogal ongeloofwaardig overkomen, maar wie weet.
Midland heeft zelf toe geven dat er al een contract ligt dat zo getekend kan worden, maar ze wachten nog ff af of er een coureur met meer geld langs komt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:33 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij beweerde zijn zaakje goed voor elkaar te hebben en zo rond de 70-80% zeker te zijn van een racestoeltje voor volgend jaar. Ik vond het nogal ongeloofwaardig overkomen, maar wie weet.
quote:Ik krijg ook geen dikke snikkel als ik naast Michael Schumacher of Juan Pablo Montoya sta.
___quote:...en dan gaan Liselore en ik met z'n tweetjes weg. Paar dagen Miami voordat ik naar het charity-event ga van Juan Pablo Montoya in Colombia.
quote:Alle randzaken interesseren me geen bal.
quote:Last week was a really busy week. I launched my own skincare product range ‘Christijan Albers Skin CAre’. It is something new and exciting. Hopefully the skin products will be a big success!
Bronquote:FIA announces 2006 Formula One calendar
Formula One racing’s governing body, the FIA, has released details of a 19-race calendar for the 2006 season, with the status of all but the Brazilian Grand Prix confirmed:
Bahrain 12 March
Malaysia 19 March
Australia 2 April
San Marino 23 April
Europe 7 May
Spain 14 May
Monaco 28 May
Great Britain 11 June
Canada 25 June
United States 2 July
France 16 July
Germany 30 July
Hungary 6 August
Turkey 27 August
Italy 10 September
Belgium 17 September
Japan 1 October
China 8 October
Brazil* 22 October
*Subject to contract approval
kommaar opquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:48 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat heet creatieve journalistiek, zo kan ik er ook nog een paar maken.
je begrijpt toch wel wat ik bedoel? een paar losse quote's bij elkaar plaatsen kan een heel ander beeld van iemand geven dan het voledige verhaal.quote:
Leuk voor ehm, maar ik heb zelf weinig van hem gezien, behalve dat ik dacht dat hij het italiaanse (dacht ik?) F3000 kampioenschap gewonnen heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef Rory78 het volgende:
Ik zie hier nog nergens gemeld staan, al twijfel ik er niet aan dat jullie het al weten, dat Nicky Pastorell komend seizoeni de vrijdagtestrijder wordt voor Midland. Wat vinden we van hem?
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef Rory78 het volgende:
Ik zie hier nog nergens gemeld staan, al twijfel ik er niet aan dat jullie het al weten, dat Nicky Pastorell komend seizoeni de vrijdagtestrijder wordt voor Midland. Wat vinden we van hem?
quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:28 schreef HPoi het volgende:
Pastorelli naar Midland
Jordan en Midland hebben zonet bekendgemaakt dat de Nederlander Nicky Pastorelli volgend seizoen de officiële test- en derde rijder van het team zal zijn. Pastorelli was dit seizoen als testrijder van Jordan, maar kwam zelden aan de bak.
Colin Kolles, teambaas van Jordan: "Ik heb Nicky's carrière gevolgd en ik was ervan overtuigd dat hij een goede job zou doen voor het team. Daarom hebben we besloten om hem een kans te geven als officiële testrijder in 2005. Hij toonde dat hij erg geschikt is we zijn dan ook verheugd dat hij ook in 2006 bij ons is en ons zal helpen tijdens de oefensessies op vrijdag. Zodoende kan hij ook meer ervaring opdoen in de Formule 1."
Nicky Pastorelli: "Ik ben blij dat ik deze schitterende gelegenheid krijg om in 2006 voor Midland te rijden als test- en derde rijder. In 2005 heb ik heel wat geleerd en ben blij dat ik ook in 2006 met het team mag samenwerken. Dit betekent ook dat ze tevreden zijn met het werk dat ik verrichtte, dus voor mij is dit heel bemoedigend. Ik kijk al uit naar volgend seizoen en zal mijn best doen voor het team."
Bron: F1World.be
'k vraag me af wat hij te melden heeftquote:Robert Bij RTL5 Autosport Magazine!
10.19.05 - Net terug in Nederland heeft Robert direct een druk programma voor de boeg, waaronder een aantal tv-optredens.
Zet je TV komende maandag 31 oktober om 22:25 uur op het Autosport Magazine van RTL5. In dit programma wordt niet alleen aandacht geschonken aan de nationale en internationale autosport, maar is er ook een spraakmakend interview met Robert Doornbos. Dit mag je zeker niet missen!
Veel kijkplezier!
Frits van Eldikquote:Ik had een vroege afspraak in de duinen. Met vroeg bedoel ik vroeg want ik wilde eerst even inspiratie opdoen. Moest even een fotoshoot doen met Nicky Pastorelli en wist nog niet precies wat ik wilde. De zonsopkomst was geweldig, maar de reeën zorgden voor een leuk begin van de dag. Tegen de tijd dat de coureur arriveerde was er alleen nog een verdwaald konijn te zien, maar het blijft een mooi begin van de dag. ook voor Nicky. Ik begon de dag met een ree en Nicky met Frits! Het zou overigens maar zo een drukke winter voor Nicky kunnen worden. Hij kan voorlopig al het testwerk doen voor Midland zolang de twee vaste rijders tegen elkaar worden uitgespeelt door het management. Inmiddels had ik dus contact met een ree, Nicky zag nog net een konijntje en Robert Doornbos schijnt een rode stier te temmen. Christijan is stil. En dat is mooi. Laten ze maar in stilte werken aan het juiste eindresultaat. Het ging nog om details volgens zijn manager een paar weken geleden, volgens Christijan wordt het moeilijk. Rust en hard werken geeft het beste resultaat. Succes!! Rustig wacht ik op de dingen die komen gaan. Ik ga even mijn volgende week voorbereiden. Tour de Espana. De historische rally die ik volgende week ga bezoeken. Start in Madrid en finish in de buurt van Malaga. Vier dagen dwars door Spanje met mijn hobby, historische rally auto's.
Heb jij ook zo geweldig genoten van Charles op Frits z'n weblog?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:37 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Frits van Eldik
wat zou Frits van Eldik (F1 fotograaf) dat stukje over Robert Doornbos te betekenen hebben![]()
rare humor is dat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heb jij ook zo geweldig genoten van Charles op Frits z'n weblog?
maar laat hem niet met modder terug gaan gooien, daar heeft hij niks aanquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
'k vraag me af wat hij te melden heeft
Ik hooop een subtiele reaktie op Albers.
Ik verwacht eigenlijk niet dat Doornbos zich gaat verlagen tot uitspraken in de categorie van Albers zelf.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
'k vraag me af wat hij te melden heeft
Ik hooop een subtiele reaktie op Albers.
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12123quote:Stoddart bedankt iedereen, maar vooral Doornbos
vrijdag 28 oktober 2005 om 20:30 - Met het vooruitzicht op de definitieve overdracht van zijn team aan Red Bull, aanstaande dinsdag, heeft Minardi-teambaas Paul Stoddart bij monde van een persbericht het gehele Minardi-team bedankt. Stoddart neemt maandag afscheid van het team waarover hij de laatste vijf jaar de scepter zwaaide en een dergelijk persbericht is dan ook niet zo heel opmerkelijk te noemen. Het feit dat de Australiër vooral de prestaties van Robert Doornbos roemde daarentegen wèl.
"Ik zou graag bij deze de staf van Minardi, zowel het race team als de mannen in de fabrieken, willen bedanken voor hun steun en fantastische werk van de afgelopen vijf jaar", opende de man die Formule 1-teambaas was van drie Nederlandse coureurs. "Ik wil ook alle coureurs bedanken die in 2005 voor ons hebben gereden voor hun waardevolle contributie - Patrick Friesacher, Christijan Albers, Robert Doornbos, Chanoch Nissany en Enrico Toccacelo."
"In het bijzonder wil ik Robert bedanken voor het goede werk dat hij heeft geleverd onder moeilijke omstandigheden. Hij voegde zich pas tijdens de twaalfde grand prix bij het team en ondanks dat hij nog nooit met de Minardi Cosworth had gereden of deel had genomen aan een grand prix, was hij snel thuis binnen het team, leerde de auto en het team snel en kennen en liet al snel de juiste snelheid zien."
Daar hield Stoddart het echter niet bij. "In de acht grands prix, waarin hij voor ons uitkwam, liet hij zien over de benodigde rijkwaliteiten te beschikken, een positieve instelling en uitstekende technische capaciteiten te hebben. Ondanks zijn redelijk korte tijd bij ons bestaat er geen twijfel over dat Robert zijn inbreng een aanzienlijke bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van de nieuwe auto."
Dat Christijan Albers blij zal zijn met de uitspraken van zijn voormalige teambaas lijkt hoogst onwaarschijnlijk. Albers haalde vorige week in Formule1 nog hard uit naar Doornbos en verweet de Rotterdammer dat hij nou juist niet zou hebben meegeholpen met de ontwikkeling van de wagen. Het kamp van Doornbos weigerde toen echter inhoudelijk te reageren op de beschuldigingen van zijn teamgenoot.
"Het feit dat Paul Stoddart alleen specifiek Robert aanhaalt en niet Christijan zegt ons inziens genoeg", aldus een woordvoerder van Doornbos tegenover Racefreaks. "Ook de positieve punten die Paul Stoddart benoemt behoeven geen extra toelichting lijkt ons. Net als wij niet inhoudelijk hebben gereageerd op de aantijgingen van Christijan, hebben wij ditmaal ook niets toe te voegen aan de lofwoorden van Paul Stoddart."
Het kamp-Albers is uiteraard ook om een reactie gevraagd. Albers' manager Lodewijk Varossieau was echter duidelijk: "Wij willen hier niet op reageren."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |