abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30966771
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:16 schreef diep-in-de-war het volgende:
dat vind ik ook wel, maar er zijn ook genoeg mensen die na een paar maanden trainen naar nog vele zwaardere middelen grijpen omdat het niet snel genoeg gaat.
Dat zijn mensnen die het niet snappen en uiteindelijk geblesseerd raken en of problemen krijgen met hun schildklier en of nieren. Probleem is dan ook vaak dat spieren sneller groeien dan je pezen. Zodra je spieren verzuren komt het aan op je pezen, doordat je niet veel ervaring hebt kan je blessures krijgen. Zelfs kan het zo zijn dat je de boel afscheurd en nooit meer kan fitnessen.

Mensen die naar middelen grijpen zijn wat mij betreft niet wijs. Ik doel dan op stereoiden ed. Deze mensen lijden aan een ziekte, om nog ''mooier'' en groter te worden. De vergelijking anorexia gaat hierbij zeker op. Natuurlijk heb je ook mensen die metroseksueel of homo zijn .

Ik zie ook wel van die types die op zichzelf geilen en voor de spiegel hun spieren constant aanspannen. Ik vind dat echt de grootste irritatie factor in de fitnesszaal. Veel onnozele metroseksuele kerels Wellicht een generaliserend beeld van de bodybuilder, maar soms kots ik echt van die types.
pi_30966811
dubbele post
pi_30967553
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:07 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Ik zie ook wel van die types die op zichzelf geilen en voor de spiegel hun spieren constant aanspannen. Ik vind dat echt de grootste irritatie factor in de fitnesszaal. Veel onnozele metroseksuele kerels Wellicht een generaliserend beeld van de bodybuilder, maar soms kots ik echt van die types.
Ik kijk alleen in de spiegel naar de spiergroepen wat ik niet mooi vind en waar ik dus extra aandacht aan moet besteden, dat heeft niks met metroseksueel gedrag te maken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:58:17 #104
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_30968073
quote:

[..]

Dat zijn mensnen die het niet snappen en uiteindelijk geblesseerd raken en of problemen krijgen met hun schildklier en of nieren. Probleem is dan ook vaak dat spieren sneller groeien dan je pezen. Zodra je spieren verzuren komt het aan op je pezen, doordat je niet veel ervaring hebt kan je blessures krijgen. Zelfs kan het zo zijn dat je de boel afscheurd en nooit meer kan fitnessen.
Last van je schildklier en nieren van supps?!

quote:
Mensen die naar middelen grijpen zijn wat mij betreft niet wijs. Ik doel dan op stereoiden ed. Deze mensen lijden aan een ziekte, om nog ''mooier'' en groter te worden. De vergelijking anorexia gaat hierbij zeker op. Natuurlijk heb je ook mensen die metroseksueel of homo zijn .
Ik ben ziek.
quote:
Sorry, zal erop letten niet meer te posseren als jij in de zaal bent.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_30970218
ik kijk alleen bij sommige oefeningen in de spiegel om te zien hoe ik de oefening uitvoer. daar zijn ze ook voor bedoelt volgens mij.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:15:15 #106
19479 Mr.J
pi_30970294
True, de spiegel is een belangrijk hulpmiddel bij de uitvoering.

Neemt niet weg dat je best even een side chest of een lat spread mag doen voor de spiegel.
pi_30973944
quote:
Waarom zijn die mensen "niet wijs"? Ja, ze willen "mooier" en groter zijn. Jij toch ook? Zij zijn bereid daar iets verder in te gaan. Goed, een hoop doen het puur om te kunnen patsen. Maar er zijn er ook die er echt iets mee willen bereiken. En dan kan ik me best voorstellen dat je gaat gebruiken. Dan ben je zeker wèl wijs.

Iedereen die traint om zich lekker te voelen: ga vooral zo door! Maar begrijp wel dat er mensen zijn die meer willen, en dat die mensen dan verder zullen gaan -- op elk vlak.

(Iemand die 3 maanden traint en aan de AS, of zelfs maar creatine gaat is natuurlijk kansloos bezig, daar zijn we het zeker wel over eens)
Ceci n'est pas une signature.
pi_30985590
ik blijf het alleen zo enorm jammer vinden dat bodybuilding zo in verband staat met anabolica. bijna iedereen die mij ziet denkt dat ik gebruikt heb (ook al heb ik niet vergroeide kaken enzo) en sommigen willen niet eens geloven dat ik niet gebruik. omdat zij zelfs met gebruiken niet zo grooi worden als mij (omdat ze dingen enorm verkeert doen op de een of andere manier lijkt me).
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  woensdag 28 september 2005 @ 00:08:51 #109
19479 Mr.J
pi_30987625
Ach, zolang jij geen last hebt van mensen die wel kuren zie ik het probleem niet.

Ik verbaasde mijzelf vroeger al toen ik nog niet kuurde zelfs over de felheid en het venijn die degenen die natural trainden tentoonsprijden tegen gebruikers terwijl toch beide levensstijlen op het gebruik van AAS na identiek zijn.

Die manier waarop ze hun manier van trainen als de enige juiste zien stoort mij dan weer. Oogkleppen op en gaan. Dat zie ik nu nog steeds helaas.

"Leven en laten leven." Is dat echt zo moelijk?
pi_30988720
je moet zelf weten of je dat gebruikt of niet. vooral als je al langere tijd traint. ik vind het zelf alleen een groot verschil of je clean traint of niet. en ik baal er van dat mensen mij zien als iemand ide gebruikt, terwijl ik er juist zo enorm trots op ben dat ik dit bereikt heb zonder te gebruiken maar ik hou al op.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30992037
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:51 schreef diep-in-de-war het volgende:
je moet zelf weten of je dat gebruikt of niet. vooral als je al langere tijd traint. ik vind het zelf alleen een groot verschil of je clean traint of niet. en ik baal er van dat mensen mij zien als iemand ide gebruikt, terwijl ik er juist zo enorm trots op ben dat ik dit bereikt heb zonder te gebruiken maar ik hou al op.
Vooroordelen, die heeft iedereen en als jij zo enorm breed bent en gespierd denkt men al snel dat je gebruikt. Ohh kijk die kerel eens, die gebruikt zeker weten. Ontwetendheid noem ik het. Ik ben redelijk gespierd, niet enorm. Heb daar ook de bouw niet voor, maar je ziet vrijwel elke spierlijn. Weeg ook maar 85 kg en ik merk ook wel dat mensen zeggen dat je een narcist bent. Bla bla bla vervolgens kijk ik naar die mensen en dan zie ik een vet stuk vlees.

Zo praten die mensen hun eigen lichaam weer goed door dat van een ander af te branden. De motivatie, die wij aan de dag leggen kunnen de meeste niet opbrengen. Ik zie het dan ook maar als een verkapte vorm van jalouzie. Ze willen het zelf ook, maar kunnen het niet. Mensen zijn simpele wezens, realiseer je dat wel. Én vooroordelen worden louter veroorzaakt door primaire reacties van deze wezens. Laat maar lullen zeg ik dan....
pi_30992060
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:08 schreef Mr.J het volgende:
Ach, zolang jij geen last hebt van mensen die wel kuren zie ik het probleem niet.

Ik verbaasde mijzelf vroeger al toen ik nog niet kuurde zelfs over de felheid en het venijn die degenen die natural trainden tentoonsprijden tegen gebruikers terwijl toch beide levensstijlen op het gebruik van AAS na identiek zijn.

Die manier waarop ze hun manier van trainen als de enige juiste zien stoort mij dan weer. Oogkleppen op en gaan. Dat zie ik nu nog steeds helaas.

"Leven en laten leven." Is dat echt zo moelijk?
Wat voor kuren gebruik je dan? Anabolen?
pi_30992100
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:51 schreef diep-in-de-war het volgende:
je moet zelf weten of je dat gebruikt of niet. vooral als je al langere tijd traint. ik vind het zelf alleen een groot verschil of je clean traint of niet.
Maar wat is dat grote verschil dan? Je traint met gewichten, eet goed, rust goed. Het enige verschil tussen de twee groepen is het gebruik van AS. Wat maakt dat nu dat de groepen verschillend zouden zijn?
quote:
en ik baal er van dat mensen mij zien als iemand ide gebruikt, terwijl ik er juist zo enorm trots op ben dat ik dit bereikt heb zonder te gebruiken maar ik hou al op.
Dat heeft iedereen als hij een beetje groter is dan een gespierde spijker. Maar ik vraag me af waarom je je zo aangevallen voelt als mensen iets tegen je zeggen over AS. Dat hebben veel mensen, en ik ben benieuwd waarom.

In zn algemeen: op enkele uitzonderingen na heb ik het gevoel dat gebruikers naturals meer respecteren dan andersom. Waarom? Iedereen: help mij aan een goede verklaring. Is het omdat iedere gebruiker eerst natural is geweest? Is het een sociaal taboe?
pi_30992137
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:30 schreef phreaky_professor het volgende:

[..]

Waarom zijn die mensen "niet wijs"? Ja, ze willen "mooier" en groter zijn. Jij toch ook? Zij zijn bereid daar iets verder in te gaan. Goed, een hoop doen het puur om te kunnen patsen. Maar er zijn er ook die er echt iets mee willen bereiken. En dan kan ik me best voorstellen dat je gaat gebruiken. Dan ben je zeker wèl wijs.

Iedereen die traint om zich lekker te voelen: ga vooral zo door! Maar begrijp wel dat er mensen zijn die meer willen, en dat die mensen dan verder zullen gaan -- op elk vlak.

(Iemand die 3 maanden traint en aan de AS, of zelfs maar creatine gaat is natuurlijk kansloos bezig, daar zijn we het zeker wel over eens)
Ja uiteraard ben ik het met het onderstaande eens, dat heb ik in een eerdere post ook al aangegeven. Wel wil ik er aan toevoegen dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken. Ik wilde met mijn post aangeven dat ik soms wel moe word van die kerels die de hele tijd voor de spiegel hun spieren aan het aanspannen zijn. Ik vind dat zo irritant en ook niet normaal gedrag.

Maar als je je er goed bij voelt moet je zeker verder gaan. Maar al dat kuren gaat zijn tol eisen. Je lichaam heeft het echt zwaar te voorduren met al dat gewicht. Het is dan ook niet normaal, wees ook kritisch naar je gezondheid. Overdosis aan kuren is gewoon niet goed! Je neemt veel meer in dan je lichaam normaal gesproken kan verdragen.
pi_30992860
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:26 schreef phreaky_professor het volgende:

[..]

Maar wat is dat grote verschil dan? Je traint met gewichten, eet goed, rust goed. Het enige verschil tussen de twee groepen is het gebruik van AS. Wat maakt dat nu dat de groepen verschillend zouden zijn?
[..]

Dat heeft iedereen als hij een beetje groter is dan een gespierde spijker. Maar ik vraag me af waarom je je zo aangevallen voelt als mensen iets tegen je zeggen over AS. Dat hebben veel mensen, en ik ben benieuwd waarom.

In zn algemeen: op enkele uitzonderingen na heb ik het gevoel dat gebruikers naturals meer respecteren dan andersom. Waarom? Iedereen: help mij aan een goede verklaring. Is het omdat iedere gebruiker eerst natural is geweest? Is het een sociaal taboe?
omdat ik anabolica zie als iets wat niet gezond is, en 1 van de redenen dat ik train is omdat ik gezond wil zijn. als iemand heel breed is en droog en heeft gebruikt dan heb ik er echt wel respect voor. omdat je dat zonder die troep dan niet had kunnen bereiken. maar van die mensen van 30 met een enorme pens (wie kent ze niet) die zeggen dat ze vroeger een bierglas op hun borst konden neerzetten vind ik wel heel sneu. de meeste die ik zie die gebruiken zijn of zulke gasten, of gasten die zich er niet in verdiepen en snel willen groeien. echte serieuze mensen die serieus bezig zijn en dan gerbuiken zie ik niet zo heel veel om me heen. en ik ben er gewoon trots op dat ik dit alles heb bereikt zonder naar zulke middelen te grijpen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30994613
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:26 schreef phreaky_professor het volgende:

ik denk dat het een beetje als volgt is

Natural groei je toch iets langzamer als dat je gebruiker bent en het idee ontstaat daarom dat anderen er minder moeite voor hoeven doen omdat het sneller gaat. Ook al weten die mensen waarschijnlijk niet dat als je AS neemt je nog vele malen harder moet trainen
pi_30994728
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:29 schreef Chewbacca het volgende:
. Ik wilde met mijn post aangeven dat ik soms wel moe word van die kerels die de hele tijd voor de spiegel hun spieren aan het aanspannen zijn. Ik vind dat zo irritant en ook niet normaal gedrag.
Irritant vind ik het ook. Vooral als ze eigenlijk nog helemaal niets hebben om aan te spannen.
quote:
Maar als je je er goed bij voelt moet je zeker verder gaan. Maar al dat kuren gaat zijn tol eisen. Je lichaam heeft het echt zwaar te voorduren met al dat gewicht. Het is dan ook niet normaal, wees ook kritisch naar je gezondheid. Overdosis aan kuren is gewoon niet goed! Je neemt veel meer in dan je lichaam normaal gesproken kan verdragen.
Tja, dit is een lange discussie. Sport omwille van gezondheid en sport omwille van prestatie zijn twee totaal verschillende zaken. Dus "goed" en "slecht" zijn relatieve begrippen hier. Train je om gezond te zijn, dan zijn AS in principe slecht (zelfs dan nog niet altijd). Is je doel om iets te bereiken in een sport, dan zal gezondheid altijd op de tweede plaats moeten komen. Dat is nu eenmaal de realiteit van topsport.
  woensdag 28 september 2005 @ 18:01:29 #118
19479 Mr.J
pi_31003804
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:24 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Wat voor kuren gebruik je dan? Anabolen?
Onder kuren wordt vaak het gebruik van AAS en aanverwanten verstaan ja.
  woensdag 28 september 2005 @ 18:03:39 #119
19479 Mr.J
pi_31003863
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:07 schreef diep-in-de-war het volgende:

[..]

omdat ik anabolica zie als iets wat niet gezond is, en 1 van de redenen dat ik train is omdat ik gezond wil zijn. als iemand heel breed is en droog en heeft gebruikt dan heb ik er echt wel respect voor. omdat je dat zonder die troep dan niet had kunnen bereiken. maar van die mensen van 30 met een enorme pens (wie kent ze niet) die zeggen dat ze vroeger een bierglas op hun borst konden neerzetten vind ik wel heel sneu. de meeste die ik zie die gebruiken zijn of zulke gasten, of gasten die zich er niet in verdiepen en snel willen groeien. echte serieuze mensen die serieus bezig zijn en dan gerbuiken zie ik niet zo heel veel om me heen. en ik ben er gewoon trots op dat ik dit alles heb bereikt zonder naar zulke middelen te grijpen.
Ik begrijp best dat je trost bent dat je natural bent, maar steeds woorden als 'troep' en 'zooi' gebruiken getuigd van een combinatie van weinig respect en zeer weinig kennis over wat hetgeen nu precies is.
pi_31015464
ik heb er ook weinig kennis van, dat is 1 punt waar ik me totaal niet in verdiept heb. omdat het voor mij toch geen optie is om te doen. maar als ik dingen lees op internet wat je er van kunt krijgen lijkt het mij niet zo een heel gezonde keuze.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  donderdag 29 september 2005 @ 09:09:59 #121
19479 Mr.J
pi_31018807
Dat zeg ik. Als je sites van het NeCeDo moet geloven is het allemaal zeer schadelijk en ga je er snel dood aan. Lever- en nierschade, hartproblemen, gyno en kleine testikels, allemaal dingen waarmee geschermd wordt op zo'n manier dat het overkomt alsof het altijd voorkomt en permanent is.

Zal even kort mijn visie op die punten geven.

Leverschade: Orale AAS geven extra druk op je lever. Dat komt doordat ze een 17AA verbinding hebben om ervoor te zorgen dat het hormoon intact je bleodbaan bereikt zonder dat je lever het daarvoor afbreekt. Je lever moet er wel harder voor werken dus. Indien je zonnodig orale AAS wilt gebruiken dien je dat max. 5 weken te doen en af te sluiten met levercleaners zoals mariadistel. Dan is er helemaal niets aan de hand. Enig idee wat je lever krijgt te verwerken na een avondje zwaar zuipen?

Nierschade: Dit komt niet voor bij de 'normale' gebruikers. Bij profs wel, maar dat ligt meer aan de diurectica (vochtafdrijvers) voor hun wedstrijden dan aan de AAS.

Hartproblemen: Dit kan ontstaan doordat steroiden een selchte invloed hebben op je cholesterol huishouding. Dat is gedeeltelijk waar, maar ook hier geld dat aangezien de meeste bb'ers een zeer goede levensstijl hebben, zij ook hun cholesterol erg op orde hebben dmv goede vetten eten enzo. Hier dus ook relativeren. Profs lopen zeer zeker risico, normale gebruikers veel minder.

PS: Orals en niet aromatiserende AAS (oestrogenen hebben een positieve invloed op je cholesterol) hebben iig slechtere invloed op je cholesterol dan aromatiserende AAS. (Aromatiseren is het binden van een hormoon aan het enzym aromatase waardoor het hormoon omgezet wordt in oestrogeen.)

Gyno: Gyno aka Bitch tits (borstvorming) kan voorkomen ja. Oestrogenen zijn hiervoor verantwoordelijk. Echter bij 90% van de mensen is dit niet het geval bij dosissen tot 750mg Test. per week. Indien je er wel last van krijgt is dit makkelijk te ondervangen dmv een oestrogeenreceptorblokker zoals Chlomid of beter nog, Nolvadex. Je kan ook aromatase blokkers inzetten, maar de laatste onderzoeken tonen aan dat gebruik hiervan zorgt voor een upregulatie van bepaalde mechanismen waardoor de gevoeligheid van oestrogenen alleen maar veel groter wordt. Dit zorgt dus voor een rebound effect na je kuur en nakuur en belangrijker, je eerstvolgende kuur zal je gedwongen zijn weer maatregelen te nemen hiertegen.

Kleine testikels: Klopt, dit komt voor. Oestrogenen geven een negatief feedback signaal af aan je hypothalumus waardoor deze stopt met het afgeven van het hormoon GnRH. Zonder GnRH zal je hypofyse niet de stuurhormonen LH en FSH afgeven en zonder LH produceren je testikels geen testosteron meer. Aangezien dit voor 80% hun functie is gaan ze als het ware op nonactief staan.

Dit is te ondervangen door tijdens je kuur HCG te nemen wat het hormoon LH 'nadoet' waardoor je testikels toch gewoon test. blijven produceren en niet krimpen. Na je kuur blokker je dan de oestrogeenreceptoren om vanaf bovenaf (GnRH --> LH --> test) weer je productie op te starten.

Zoals je ziet valt of staat alles dus met het feit of je weet wat je doet. Alleen op die manier kan je risico's minimaliseren.

Zeg dus niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar bij verantwoord gebruik zijn die vele malen lager dan de schade die je lichaam oploopt van roken en drinken, zeker aangezien je dus verder gezond bezig bent. (Vooropgesteld dat je lichaam tot groei forceren gezond is )
pi_31020914
je kan er toch ook veel opvliegeriger van worden met andere woorden het kan toch ook jezelf veranderen, je karakter. en ik zie mensen vaak helemaal onder de pukkels zitten. of de kaken vergroeien. kun je daar ook allemaal dingen tegen nemen? volgens mij weet bijna niemand dat je tegen al die kwalen ook weer middeltjes hebt.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31021891
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
je kan er toch ook veel opvliegeriger van worden met andere woorden het kan toch ook jezelf veranderen, je karakter. en ik zie mensen vaak helemaal onder de pukkels zitten. of de kaken vergroeien. kun je daar ook allemaal dingen tegen nemen? volgens mij weet bijna niemand dat je tegen al die kwalen ook weer middeltjes hebt.
Klopt als een bus. Er zijn zelfs idioten die gaan insuline spuiten, ik vind het zooo ziek en misselijkmakend. Die mensen richten zichzelf ten gronde, begrijp je de vergelijking met anorexia en bolimia? Zelfs op dit forum zijn er mensen bij die AS slikken en excuses voor zichzelf gaan bedenken dat als je het goed gebruikt de schadelijkheid meevalt. Mr nog wat, je houdt jezelf voor de gek! Man moet ik je voorzien in een aantal publicaties waarin de schadelijkheid significant wordt aangetoond! Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!
pi_31021984
quote:
Ik ben het met J eens (ben zelf trouwens niet aan de AAS), waar jij het over hebt zijn mensen die zich er totaal niet in verdiept hebben of achtergrond informatie opzoeken. Dat soort mensen zorgen juist voor een negatieve blik op bodybuilding
pi_31022023
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:23 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

blablabla...... Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!
Hebben we nu vaak genoeg gehoord, einde discussie!
pi_31022386
quote:
je kan er toch ook veel opvliegeriger van worden met andere woorden het kan toch ook jezelf veranderen, je karakter.
Dat is het zelfde excuus wat mensen met een slechte dronk gebruiken. "Ik sloeg haar omdat ik dronken was, dus het kwam door de drank!" Bullshit. Het kan je wel wat impulsiever maken, maar het maakt van Gandhi echt geen Terminator. Maar ja, het is een lekker makkelijk excuus. Kijk eens na in hoeveel rechtzaken het nu in de VS als verweer wordt aangevoerd: een paar jaar geleden nooit, maar nu eens iemand vrijgesproken is gebruikt iedereen het als excuus. Zou ik ook doen, in zo'n situatie. Maar dat betekent niet dat het echt zo is. Rechters geloven het daar nu ook al niet meer.
quote:
en ik zie mensen vaak helemaal onder de pukkels zitten.
Dat kan inderdaad gebeuren. Je lichaam gaat kunstmatig weer terug in een soort puberteit, en dit is dus 1 van de mogelijke gevolgen. Alhoewel 80% of meer ook hier geen last van zal hebben.
quote:
... of de kaken vergroeien.
Dat doen ze alleen met GH. AS kunnen geen botgroei veroorzaken. Wat wel kan gebeuren, is dat je kaakspieren ook wat dikker worden, simpelweg omdat je ze gebruikt met kauwen. Dat in combinatie met de enorme hoeveelheid voedsel die je weg moet knagen als je gebruikt... Het is dus gewoon een teken van getrainde kaakspieren.
pi_31022715
quote:
Er zijn zelfs idioten die gaan insuline spuiten, ik vind het zooo ziek en misselijkmakend.
Waarom dan? Waarom maak jij je zo druk over iets wat een ander met zn lichaam doet? Want andersom kan het ook: een serieuze BBer kan jou ook heel negatief bekijken op die manier. Deze blinde haat tegen iets waar je (wat alweer erg duidelijk blijkt) niets van af weet is op zijn minst vreemd te noemen.
quote:
Die mensen richten zichzelf ten gronde, begrijp je de vergelijking met anorexia en bolimia?
Ja. En die gaat ook op. Voor een klein percentage van alle BBers, niet voor allemaal. Want als we die lijn doortrekken: waarom train jij? Blijkbaar was jij ook ontevreden met je lichaam, en vond je jezelf te mager. Dus dan is het nogal hypocriet om mensen te veroordelen die hetzelfde doen, alleen 1 of 2 stappen erger.
quote:
Zelfs op dit forum zijn er mensen bij die AS slikken en excuses voor zichzelf gaan bedenken dat als je het goed gebruikt de schadelijkheid meevalt. Mr nog wat, je houdt jezelf voor de gek! Man moet ik je voorzien in een aantal publicaties waarin de schadelijkheid significant wordt aangetoond! Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!
Erg triest, deze persoonlijke aanval. Elke geloofwaardigheid die je had ben je nu kwijt.

Maar ik hou me aanbevolen voor de studies. Zelf heb ik nog geen enkele studie kunnen vinden die een direct verband aantoont (hooguit heel soms een klein causaal verband) -- wat toch redelijk veelzeggend is, daar medische literatuur een deel van mn werk is.

En voordat je verkeerde conclusies trekt: nee, ik gebruik niet.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:52:57 #128
19479 Mr.J
pi_31022787
quote:
Als je van jezelf al opvliegend bent kunnen AAS dat versterken ja. Acne komt ook soms voor. Kaken vergroeien komt door GH/IGF-1 combi's, niet relevant voor de normale gebruiker.

Het is niet meer dan standaard kennis om te weten hoe je een gyno tegengaat of hoe je je PCT (post cycle therapy) toepast.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:53:58 #129
19479 Mr.J
pi_31022819
quote:

[..]

Klopt als een bus. Er zijn zelfs idioten die gaan insuline spuiten, ik vind het zooo ziek en misselijkmakend. Die mensen richten zichzelf ten gronde, begrijp je de vergelijking met anorexia en bolimia? Zelfs op dit forum zijn er mensen bij die AS slikken en excuses voor zichzelf gaan bedenken dat als je het goed gebruikt de schadelijkheid meevalt. Mr nog wat, je houdt jezelf voor de gek! Man moet ik je voorzien in een aantal publicaties waarin de schadelijkheid significant wordt aangetoond! Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!
Graag.
pi_31022893
toch blijf ik het zien als een soort van valsspelen. en jullie zeggen wel dat als je gebruikt je nog beter op je voeding moet letten enzo. maarja ik gebruik niet en ik moet daardoor harder trainen en ook beter eten heb ik het idee. ik denk dat ik er meer moeite voor moet doen als mensen die gebruiken.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  donderdag 29 september 2005 @ 12:07:00 #131
19479 Mr.J
pi_31023195
Leuke docu: http://www.elitefitness.c(...)-steroid-special.avi

(Rechtsklikken + saven)
  donderdag 29 september 2005 @ 12:08:48 #132
19479 Mr.J
pi_31023253
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:56 schreef diep-in-de-war het volgende:
toch blijf ik het zien als een soort van valsspelen. en jullie zeggen wel dat als je gebruikt je nog beter op je voeding moet letten enzo. maarja ik gebruik niet en ik moet daardoor harder trainen en ook beter eten heb ik het idee. ik denk dat ik er meer moeite voor moet doen als mensen die gebruiken.
Wat is dan precies valsspelen? AAS gebruiken? Pro hormonen? Supplementatie?

En buiten dat, was is jouw probleem als iemand meer en beter wilt? Even een mooie quote opzoeken van iemand op een ander forum, die had ik ooit als signature.

/edit:

Deze dus:

"Dus kijk naar jezelf, dan kan je jezelf enkel verbeteren, dit heb je, je kan alleen maar beter worden, dat is toch een heerlijke gedachte "
pi_31027835
Dit blijft een wel/niet discussie. Het kan mij persoonlijk niks schelen als iemand AAS gebruikt en dit ook gewoon toegeeft. Er zijn zat andere sporten waar stiekem genoeg doping wordt gebruikt om de prestatie te verhogen.

En waar ligt de grens bij valsspelen? Straks is zelf kwark eten valsspelen, omdat het zoveel eiwitten bevat
pi_31028470
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:07 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Dit blijft een wel/niet discussie. Het kan mij persoonlijk niks schelen als iemand AAS gebruikt en dit ook gewoon toegeeft.
En daar zit bij veel mensen het probleem....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_31049246
ik hou heel erg van hobby's en kan erg lachen om humor
pi_31060612
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 04:38 schreef Gordijnstokman het volgende:
ik hou heel erg van hobby's en kan erg lachen om humor
pi_31063870
we don't do kindly to people like you around here

2 J dat filmpje van jou komt van een site die zich "Bodybuilding & Steroids Mega Site" noemt. daarom komt het allemaal niet zo betrouwbaar op me over, ik geloof best dat als je je super goed in die shit verdiept en betrouwbare bronnen hebt waar je het spul haalt. dat het minder risico's met zich mee brengt.

[ Bericht 76% gewijzigd door diep-in-de-war op 30-09-2005 18:48:18 ]
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31107163
Ik vind het pure propaganda, een onafhankelijke movie? Praat het maar lekker voor jezelf goed. Ik wil niet lullig doen maar mensen zoals jou mijd ik. Mensen die zoeken excuses om hun eigen gedrag goed te praten. Nee daar moet ik zelf helemaal niks van hebben.

Als jij jezelf de tering in wil helpen en later als je 50 a 60 bent met prostaatkanker opgezadeld wil worden be my quest. Je kent alle risico's en die aanvaard je, volkomen begrijpelijk. Waarschijnlijk hebben zoveel mensen je al proberen te overtuigen om het niet te doen, echter is dat verspilde moeite. Je hersens zitten zo vol van groter, groter en groter dat je niet meer te redden bent.

En ja het is jouw leven, mij maakt het verder geen ene kloot uit, maar mijn visie tav AS lijkt mij wel duidelijk. Zo hebben wij allebei een eigen mening. Maar probeer die excuses zoals die oneliners én filmpjes voor je te houden. Straks geloof je nog dat AS gezond zijn.

Ik wil nog even 1 paradox aanhalen. Jij zegt dat topsport ongezond is, en brengt dat in relatie tot jouw extreme vorm van fitnessen. Mensen die topsporten gebruiken geen AS, dus jij belast je spieren als een topsporter en daarnaast gebruik je AS.

Nog 1 tip, probeer je ook eens te verplaatsen in de mensen die geen AS gebruiken. Je bent constant bezig jezelf te verdedigen. Bagatalisereren en proberen jouw visie te verdedigen. Man jij hebt geen benul waar je meebezig bent. Als je straks kinderen hebt en ik hoop dat je ze kan krijgen, ik écht voor je hoop dat je geen kanker of ed krijgt.

Waarom zeg ik dit? Ik ken iemand die ook zo goed bezig was met AS bewust en die kan niks meer. Wist er alles van., net zoals jij.
pi_31107929
Oke,

Ik heb nu dik 2 jaar getraind. Een tijdje op massa en een tijdje op kracht. Nu vind ik het wel best qua die 2. Nu wil ik meer op definitie trainen. Hoe kan ik dit het beste doen, hoeveel reps, sets etc. Ik neem aan gewoon hetzelfde schema als normaal, maar met een lichter gewicht en meer reps?
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:32:38 #140
19479 Mr.J
pi_31110013
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:20 schreef diep-in-de-war het volgende:
we don't do kindly to people like you around here

2 J dat filmpje van jou komt van een site die zich "Bodybuilding & Steroids Mega Site" noemt. daarom komt het allemaal niet zo betrouwbaar op me over, ik geloof best dat als je je super goed in die shit verdiept en betrouwbare bronnen hebt waar je het spul haalt. dat het minder risico's met zich mee brengt.
Als het op de NeCeDo site stond was het wel aannemlijk?

Filmpje stond eerst op een Amerikaanse nieuwssite, daar kon ik hem niet meer vinden. Dus kijk meer naar de inhoud dan de server waar die opstaat.
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:48:26 #141
19479 Mr.J
pi_31110527
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:04 schreef Chewbacca het volgende:
Ik vind het pure propaganda, een onafhankelijke movie? Praat het maar lekker voor jezelf goed. Ik wil niet lullig doen maar mensen zoals jou mijd ik. Mensen die zoeken excuses om hun eigen gedrag goed te praten. Nee daar moet ik zelf helemaal niks van hebben.

Ik praat niets goed, ik geef mensen alleen de mogelijkheid echte informatie op te doen. Is nl weer eens wat anders dan blijven hangen in je simple minded fantasiewereldje.
quote:
Als jij jezelf de tering in wil helpen en later als je 50 a 60 bent met prostaatkanker opgezadeld wil worden be my quest. Je kent alle risico's en die aanvaard je, volkomen begrijpelijk. Waarschijnlijk hebben zoveel mensen je al proberen te overtuigen om het niet te doen, echter is dat verspilde moeite. Je hersens zitten zo vol van groter, groter en groter dat je niet meer te redden bent.
Ik heb mijn keuze gemaakt aan de hand van feiten ipv onderbuikgevoelens en pure onwetendheid. Daardoor ben ik staat bepaalde afwegingen te maken. Het is grappig om te zien dat alles wat niet in jouw (simple minded en bekrompen) straatje past meteen verkeerd is.

Er is maar 1 manier en dat is de jouwe. Dat die niet op informatie is gebasseerd boeit je niet.
quote:
En ja het is jouw leven, mij maakt het verder geen ene kloot uit, maar mijn visie tav AS lijkt mij wel duidelijk. Zo hebben wij allebei een eigen mening. Maar probeer die excuses zoals die oneliners én filmpjes voor je te houden.
Kerel, ik plaats geen excusen maar informatie. Dat daarin dingen staan die je niet wilt horen ala, maar ga niet op deze manier proberen om deze niet te laten posten. Dat is wel een heel erg zwaktebod zeg.
quote:
Straks geloof je nog dat AS gezond zijn.
Dus daarom dat HRT (Hormone Replacement Therapy) zo in opkomst is als manier om het leven van mannen te verlengen en gezonder te maken. .
quote:
Ik wil nog even 1 paradox aanhalen. Jij zegt dat topsport ongezond is, en brengt dat in relatie tot jouw extreme vorm van fitnessen. Mensen die topsporten gebruiken geen AS, dus jij belast je spieren als een topsporter en daarnaast gebruik je AS.

Ben je stand up comedian?
quote:
Nog 1 tip, probeer je ook eens te verplaatsen in de mensen die geen AS gebruiken. Je bent constant bezig jezelf te verdedigen. Bagatalisereren en proberen jouw visie te verdedigen. Man jij hebt geen benul waar je meebezig bent. Als je straks kinderen hebt en ik hoop dat je ze kan krijgen, ik écht voor je hoop dat je geen kanker of ed krijgt.

Hou je eens een spiegel voor grapjurk. Denk eerder dat die quote op jou van toepassing is. Jij bent met een kruistocht tegen AAS bezig (zonder ook maar 1 argument aan te voeren) met als toppunt mij vertellen dat ik geen benul heb waar ik mee bezig ben.

Je roept veel, maar bent niet in staat ook maar iets te onderbouwen. Dat probeer je te ondervangen door mij ervan te beschuldigen dat ik oogkleppen op heb enzo. Aan de ene kant op zich wel aandoenlijk hoor, maar aan de andere kant wordt je op deze manier vrees ik toch steeds minder serieus genomen...
quote:
Waarom zeg ik dit? Ik ken iemand die ook zo goed bezig was met AS bewust en die kan niks meer. Wist er alles van., net zoals jij.
Ah, daar komt de aap uit mouw.

De neef van de overbuurman van je achterneef van je aangetrouwde schoonmoeder kreeg klachten na gebruik van AAS. En natuuuuuuuuuuuuuuurlijk wist hij waar hij mee bezig was toen hij 16 weken lang 150mg Oxy /d naar binnen werkte.
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:50:20 #142
19479 Mr.J
pi_31110587
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:09 schreef Dopke het volgende:
Oke,

Ik heb nu dik 2 jaar getraind. Een tijdje op massa en een tijdje op kracht. Nu vind ik het wel best qua die 2. Nu wil ik meer op definitie trainen. Hoe kan ik dit het beste doen, hoeveel reps, sets etc. Ik neem aan gewoon hetzelfde schema als normaal, maar met een lichter gewicht en meer reps?
Defenitie is vaak een combi van een laag vetpercentage (cardio en dieet) in combinantie met spierkwaliteit (wat hogere rep range, zo pak em beet 10-12 reps).
pi_31126474
ik heb nu 1,5 maand creatine gebruikt en me pot is nog lang niet leeg (grote pot ) kan ik nu beter doorgaan of 2 maanden stoppen en dan weer gebruiken?

[ Bericht 1% gewijzigd door diep-in-de-war op 02-10-2005 21:46:47 ]
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:52:28 #144
19479 Mr.J
pi_31126947
Creatine kent geen downregulatie, als je zou willen kan je het zonder problemen het hele jaar door nemen.

Check bijv. de Creatine FAQ @ dbb.
pi_31127014
maar toch heb ik het idee dat ik er bij het begin het meest baad bij heb, veel meer spierpijn tot verkrampen aan toe zelfs
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31127725
Tot wanneer is die creatine nog houdbaar dan?
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:16:30 #147
73209 dnzl
Minimalist.
pi_31127750
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:52 schreef Mr.J het volgende:
Creatine kent geen downregulatie, als je zou willen kan je het zonder problemen het hele jaar door nemen.

Check bijv. de Creatine FAQ @ dbb.
Dacht dat je na 6 weken moest stoppen ivm lever.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:16:39 #148
19479 Mr.J
pi_31127761
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:54 schreef diep-in-de-war het volgende:
maar toch heb ik het idee dat ik er bij het begin het meest baad bij heb, veel meer spierpijn tot verkrampen aan toe zelfs
Tuurlijk, dan is het even nieuw ja.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:17:46 #149
19479 Mr.J
pi_31127808
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:16 schreef dnzl het volgende:

[..]

Dacht dat je na 6 weken moest stoppen ivm lever.
Nope.
pi_31127964
Hoe zit dat nu met een oplaadfase van 5 dagen? De 1 zegt van wel de ander weer dat het niet nodig is.
Zelfde geval wanneer je het nu moet innemen na de training of voor de training
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:55:21 #151
19479 Mr.J
pi_31129072
Oplaadfase is niet nodig voor zover ik weet. En inname tijd is persoonlijke voorkeur.
pi_31134732
FF inleiding...

Ben tijd terug begonnen met trainen, 2jaar lang zwaar. Vriendin gekregen, weinig tijd om te trainen (om eerlijk te zijn voor vrijgemaakt). Daarna 1,5 jaar gestopt en gewicht met ongv. 7 kilo omlaag en vet met bijna 4 % omhoog.
Ben nu weer 2 mnd bezig, harder trainen dan eerst

Ik wil nu weer snel op oude vorm en liefst meer komen. Ik was toen wel op eten aant letten, maar wist er weinig van. Nu veel begeleiding voor voeding.
Maar nu is het zo, ik moet nu ook voor slapen gaan een brinta maaltijd naar binnen werken (75 gr brinta, 25 gr eiwit, 300ml water, 300 ml magere melk) nu lees ik overal dat voor slapen gaan dit juist aanzet tot vet heeft. Hij vertelde mij dit te doen omdat je lichaam in slaap meeste herstel heeft, en je lichaam de koolhydraten juist nodig heeft in je slaap om je proteïnen hun werk te laten doen.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover???
Ik blijf sowieso wel op deze manier verder gaan, en wacht paar maanden af wat voor effect het op mij heeft en of ik dan beter de brinta weg kan laten en alleen proteïnen shake neem.Maar ben wel benieuwd hoe jullie er tegenover staan.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:00:33 #153
19479 Mr.J
pi_31137248
Yeps, voor het slapen gaan langzame eiwitten en wat complexe carbs zoals brinta of havermout.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:11:10 #154
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_31142704
Ik wilde nog een lang betoog gaan houden over Chewbacca's repliek, maar dacht er beter van. In plaats daarvan de campagne:

Chewbacca for village idiot!

pi_31149599
iemand die door creatine te nemen ook een opgezwollen kop begon te krijgen?
Mn vriendin heeft me er duidelijk op gemaakt Ik zakte bijna door de grond van schaamte. Terwijl ik nog maar 3 weken bezig was. En ja ik drink meer dan genoeg water per dag(7-8 liter) Ik ben ook 4 kilo verzwaarderd in die 3 weken(van 98 naar 102kg), volgens mij grotendeels vocht dat ik ophou
Vorige keer(ander merk) had ik hier amper last van

Weg met die kutcreatine!
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:50 schreef Mr.J het volgende:

[..]

in combinantie met spierkwaliteit (wat hogere rep range, zo pak em beet 10-12 reps).
Dat laatste is een van de grootste mythes in bodybuilding en dus pure onzin Eerder je vetpercentage en je genen

[ Bericht 24% gewijzigd door Genjuro op 03-10-2005 17:44:01 ]
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_31150055
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef Genjuro het volgende:
..... En ja ik drink meer dan genoeg water per dag(7-8 liter) Ik ben ook 4 kilo verzwaarderd in die 3 weken(van 98 naar 102kg), volgens mij grotendeels vocht dat ik ophou
Vorige keer(ander merk) had ik hier amper last van

Weg met die kutcreatine!
[..]

Dat laatste is een van de grootste mythes in bodybuilding en dus pure onzin Eerder je vetpercentage en je genen
3,5 a 4 liter water is meer dan genoeg, welk merk gebruik je nu dan?
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:39:46 #157
19479 Mr.J
pi_31151440
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Kwaliteit krijg je wel degelijk door een hogere rep range. Kijk maar eens hoe mensen in de wedstrijdvoorbereiding trainen (het merendeel dan).

Een lager vet % niet, maar dat heb ik ook niet beweerd.
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:55:18 #158
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31151836
Hypertrofie bereik je eerder met setjes van 10 a 12 dan van 6 a 8, dat is toch wel bekend inmiddels of niet?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:58:25 #159
19479 Mr.J
pi_31151906
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hypertrofie bereik je eerder met setjes van 10 a 12 dan van 6 a 8, dat is toch wel bekend inmiddels of niet?
O?
quote:
FAST TWITCH MUSCLE FIBERS, TYPE 2B

Deze vezels zijn het best geschikt voor bodybuilding. Ze reageren ergens tussen de 4 en 12 reps en kunnen groeien tot wel 100%! Voor spiergroei kun je het beste een reprange tussen de 4 en 12 reps aanhouden. Bij zo'n set worden eerste de fast twitch type 2A vezels aangesproken, als je bij deze set tot failure gaat dan zullen ook de fast twitch type 2B vezels worden aangesproken.
Spiervezels van type 2B hebben het meeste potentieel voor spiergroei en worden pas aangesproken als je tot failure gaat bij een set. De laatste paar reps veroorzaken de groei.

Kenmerken:
- aangestuurd door grote motoeurons
- grote kracht bij inspanning
- glucose en glycogen als energiebron en eventueel vet
- grote vezelgroottte
- kan tot 100% groeien
http://www.ehf-group.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8568
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:09:39 #160
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31152244
4 a 12 dus
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31155021
8 liter man, dan ben je vast een zeikert. ik drink op niet trainingsdagen zoiezo 1,5 liter water (ook veel melk en yoghurt waar ook vocht in zit kwark ook). en trainingsdagen bij de training ook nog zoiezo een litertje.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31156312
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:36 schreef diep-in-de-war het volgende:
8 liter man, dan ben je vast een zeikert. ik drink op niet trainingsdagen zoiezo 1,5 liter water (ook veel melk en yoghurt waar ook vocht in zit kwark ook). en trainingsdagen bij de training ook nog zoiezo een litertje.
ik zeik enorm veel idd minsters 1 keer per uur buiten als ik in de les zit
Ik ben het gewoon geworden zoveel te drinken omdat het moest van de sportdokter bij mijn oude voetbalclub. Na een tijdje ben ik het gewoon geworden en nu ik heb vrijwel constant dorst. Je moest die blikken eens zien van mensen als ik een fles van 2 liter water na de training ad fundum uitdrink

Kun je eigenlijk teveel water drinken?

Mijn huidige merk van creatine is Ultimate Nutrition Creatine Supreme
quote:
Ik heb dan weer ergens gelezen dat failure eigelijk gewoon chemische verzuring is van de spieren en niks te maken heeft met spiergroei
Teveel tot failure gaan zou zelf juist negatief werken
Of het waar is weet ik niet

[ Bericht 14% gewijzigd door Genjuro op 03-10-2005 21:25:09 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:32:55 #163
19479 Mr.J
pi_31159147
Teveel water drinken kan en kan zelfs tot je dood leiden. 8 liter is idd veel, maar verspreid over de dag geen risico mijn inziens.
pi_31159705
ik heb op het werk ook vrij veel last van een droge bek door de airco, en ik kan flinksnel een paar beste lurken uit me literfles nemen kloenk kloenk zo een kwart liter op ofzo.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:10:23 #165
73209 dnzl
Minimalist.
pi_31160488
Laatste tijd wat last van mijn onderrug (na trainen wat meer).
Abcrunchen gaat niet meer van de pijn.

Gewoon wat rust nemen? Of even geen oefeningen doen die belastend voor de rug zijn
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:33:44 #166
19479 Mr.J
pi_31161392
Als je er last van blijft houden naar de chiropractor. Ik heb er te lang mee gewacht met onderrugklachten.

Zo'n man (of vrouw) is het geld dubbel en dwars waard!
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:37:57 #167
73209 dnzl
Minimalist.
pi_31161547
Doet ie dan?
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:41:21 #168
19479 Mr.J
pi_31161660
Je wervels corrigeren. Als die iets scheef zitten beklemmen ze de zenuwen waardoor je veel (onder)rug klachten krijgt.
pi_31167648
ik heb er al weken last van, doe nu wat meer me riem om en ga elke dag in bad. dat lijkt wel te helpen. ik had er ook al last van als ik uren achter elkaar moest staan op het werk.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31172426
ik heb een probleem...

Elke keer als ik heb gebokst, ruiken mijn handdoek en shirt helemaal naar amoniak. Nou heb ik 'n weekje geleden gelezen dat je die geur krijgt als je je spieren aan 't verbranden bent voor energie.
Slechte zaak dus.

Mijn training begint om 1100. Ik ontbijt dan omstreeks 0930 3 boterhammen en wat fruit zoals een appel/banaan. Van meer brood eten voel ik me niet bepaald goed op de training, met zo'n ontzettend vol gevoel.

Dus wat moet ik nou eten 's ochtends bij mij ontbijt? Dit is natuurlijk waardeloos als ik de dag ervoor een goede krachtraining doe en de dag erna de hele zooi weer verbrandt.

heeellllluuuuuuuuuuuppp
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:28:24 #171
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_31172928
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:11 schreef mister_popcorn het volgende:Mijn training begint om 1100. Ik ontbijt dan omstreeks 0930 3 boterhammen en wat fruit zoals een appel/banaan. Van meer brood eten voel ik me niet bepaald goed op de training, met zo'n ontzettend vol gevoel.
1+1=2: meer eten, maar eerder op de ochtend.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:16:17 #172
19479 Mr.J
pi_31174352
Yeps, om 8.00 al bijv. een melk/havermout/eiwit 'shake'.
pi_31204725
prof en mr J, bedankt voor de antwoorden. Ik was zelf ook al wel zo ver, alleen betekende dat dat ik 1.5 uur vroeger dan nodig is en k hoopte dat er nog een andere manier was, helaas

Wat voor eiwit moet ik in die shake gooien? Melk en Havermout zijn allebei te koop bij de appie, dat eiwit ook in eoa vorm?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:40:04 #174
19479 Mr.J
pi_31206279
Eiwit zit al in melk en de havermout, ik neem er altijd een eetlepel proteinepoeder extra bij.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:17:25 #175
19479 Mr.J
pi_31218063
Even getwijfeld, maar toch ook hier even posten.

Een van de (zo niet dé) grootste researchers van de afgelopen 15 jaar in de bodybuildwereld Karl 'Nandi' Hoffman is 29 september op 50 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval.

De dood van deze man is een gigantisch verlies voor de hele bodybuild community wereldwijd. De informatie van zijn hand heeft zoveel mensen geholpen, zowel direct in de vorm van helpen op forums als indirect via artikelen van zijn hand. Zonder twijfel is dit de man die bodybuilding en de biochemische wetenschap nader tot elkaar heeft gebracht.

Van zijn vrouw:
quote:
Dear Friends

I know Karl/Nandi did not mean to leave us in such a hurry. It was
totally unplanned, yet I hope painless. Karl died of a heart attack in
the early hours of Thursday morning. I was away visiting my mother.
When I returned I found him cold and blue many hours dead. He had been
listening to some peaceful music, having a glass of wine, and eating a
sandwhich. It appears it was quick and painless.

He is a great loss to me, and I am sure to many of you as well, as he
considered you friends and loved to write for you and answer any
questions you may of had. You gave him real meaning to his life, and I
thank you from the bottom of my heart.

If there is some article, or writing, that you may have been expecting
from him, I can try to find it in his archives, but I cannot promise to
be successful. I am not medically trained and my expertise lies
elsewhere. I am sorry I will not be able to fill his place.

Karl/Nandi is going to be cremated, placed in a cast bronze urn with
birds on it, and I am going to keep him with me. There will be no funeral.

We have only our cats and bird. Karl was especially attached to the
bird.We lived alone in our own special place. It is very empty now.

If there are others who need to know this information, please pass it
on. I never read his emails or monitored the sites he visited. Perhaps
some of you will know how to let his following know in a kind and loving
manner, as that is how Karl was.

I miss him very much.

Elaine
Wat linkjes van forums wereldwijd:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=46867
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=591217
http://www.cuttingedgemuscle.com/Forum/forumdisplay.php?s=&forumid=44

Wat linkjes naar artikelen cq. interviews:

http://www.wannabebig.com/article.php?articleid=225
http://www.bodybuilding.com/fun/par38.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/par33.htm
http://forum.xtrememass.com/showthread.php?t=502

RIP Nandi, we hadden nog zoveel kunnen leren van je...
pi_31235677
Maakt het uit of je de dextrose eerst neemt na je training of dat je het mixt met me whey?
pi_31240587
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:19 schreef NotoriousJw het volgende:
Maakt het uit of je de dextrose eerst neemt na je training of dat je het mixt met me whey?
Tijdens je training een sportdrank nemen. De suikers in de drank zullen je energie geven. Voorkeur is drankjes met citroen smaak.

Na je training binnen 30 minuten dextrose + whey eiwit + magere of liever halfvolle melk. Melk bevat een beetje vet wat ten goede komt voor je transport van whey + dextrose.

Een uur na de shake lekker eten met veel koolhydraten en eiwitten en een bettie vet
pi_31242965
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:19 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Tijdens je training een sportdrank nemen. De suikers in de drank zullen je energie geven. Voorkeur is drankjes met citroen smaak.

Na je training binnen 30 minuten dextrose + whey eiwit + magere of liever halfvolle melk. Melk bevat een beetje vet wat ten goede komt voor je transport van whey + dextrose.

Een uur na de shake lekker eten met veel koolhydraten en eiwitten en een bettie vet
Tijdens je training juist geen "energie" drankjes (suikerdrankjes) drinken, maar gewoon mineraalwater.
pi_31243262
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Tijdens je training juist geen "energie" drankjes (suikerdrankjes) drinken, maar gewoon mineraalwater.
Omdat dan je spijsvertering begint te werken en de kracht uit je spieren haalt?
pi_31243973
Uhmm.....maar het maakt dus niet uit of ik de dextrose in me shake gooi of er voor eet?
pi_31245649
zo zie je maar weer je mote alles zelf uitvindne, wat voor jou het best werkt.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:36:09 #182
19479 Mr.J
pi_31246279
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Kan makkelijk hoor energiedrankjes. Alleen tijdens het cutten is het niet zo handig omdat je met je cardio dan eerst de energie verkregen via die drankjes gebruikt alvorens pas over te gaan op je vetreserves.
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:39 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Omdat dan je spijsvertering begint te werken en de kracht uit je spieren haalt?
Als je lichaam je kracht uit je spieren haalt ben je dus spierweefsel aan het verbranden.

Verder kunnen dextrose en eiwitten makkelijk samen worden genomen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:08:17 #183
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_31255013
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:00 schreef Mr.J het volgende:
Yeps, voor het slapen gaan langzame eiwitten en wat complexe carbs zoals brinta of havermout.
carbs voor het slapengaan?

als ontbijt ja
Quickpar fo shizzle
pi_31257186
als je maar goed traint en je stofwisseling flink aan de gang hebt, kun je de hele dag door eten 's avonds voor het slapen ook. boeit geen hol.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31257416
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:08 schreef Del_Toro het volgende:

[..]

als ontbijt ja
idd
een clean bulk met carbs voor het slape zou me nooit lukken
pi_31261408
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:24 schreef diep-in-de-war het volgende:
als je maar goed traint en je stofwisseling flink aan de gang hebt, kun je de hele dag door eten 's avonds voor het slapen ook. boeit geen hol.
Ik train altijd zo vroeg mogelijk, dus hou het liever op een 250 gram magere kwark voor het slapen gaan.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:18:23 #187
19479 Mr.J
pi_31262638
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:08 schreef Del_Toro het volgende:

[..]

als ontbijt ja
Yeps.

Lage GI, dus geen insulinepiek.
pi_31278108
ik heb nog een vraag aan Mr.J aangezien hij pretendeert veel kennis van bodybuilding te hebben in het bijzonder AS , een zeer goede aanvulling om sterk en gezond te blijven!

Hier komt dan mijn vraag, ik hoor en lees regelmatig dat creatine icm met caffeine, de werking van creatine wordt gestagneerd. Kan jij dat bevestigen of is dat weer van de zoveel mythes die moet worden ontkracht.
pi_31278161
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:17 schreef Mr.J het volgende:
Even getwijfeld, maar toch ook hier even posten.

Een van de (zo niet dé) grootste researchers van de afgelopen 15 jaar in de bodybuildwereld Karl 'Nandi' Hoffman is 29 september op 50 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval.

De dood van deze man is een gigantisch verlies voor de hele bodybuild community wereldwijd. De informatie van zijn hand heeft zoveel mensen geholpen, zowel direct in de vorm van helpen op forums als indirect via artikelen van zijn hand. Zonder twijfel is dit de man die bodybuilding en de biochemische wetenschap nader tot elkaar heeft gebracht.
Nam de heer Karl ook anabolen? Hij had zeker een anabolen hart? of zoals jij het waarschijnlijk noemt, een sport hart.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:48:30 #190
19479 Mr.J
pi_31279106
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:01 schreef Chewbacca het volgende:
ik heb nog een vraag aan Mr.J aangezien hij pretendeert veel kennis van bodybuilding te hebben in het bijzonder AS , een zeer goede aanvulling om sterk en gezond te blijven!

Hier komt dan mijn vraag, ik hoor en lees regelmatig dat creatine icm met caffeine, de werking van creatine wordt gestagneerd. Kan jij dat bevestigen of is dat weer van de zoveel mythes die moet worden ontkracht.
Er is dacht ik welgeteld 1 studie die dat beweerd tegenover meedere die zeggen dat het niet het geval is. Er is dus nog niet 100% duidelijkheid.

Maar zolang je niet 1 liter koffie per dag wegdrinkt zou ik mij niet druk maken daarom.
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:03 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Nam de heer Karl ook anabolen? Hij had zeker een anabolen hart? of zoals jij het waarschijnlijk noemt, een sport hart.
Geen idee of hij AAS gebruikte. Maar die hartaanval aan AAS linken is natuurlijk de eerste gedachte die bij mensen opkomt. Maar Nandi was geen wedstrijd bodybuilder, hij was een researcher met enorm veel kennis. Je kan er van op aan dat bij hem AAS geen doodsoorzaak zijn.

Onder in dit topic een foto van hem. Geen chemische reus dus.
http://www.cuttingedgemuscle.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=15354
pi_31287956
creatine lost helemaal op in warm water, is dat de beste manier om het in te nemen?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:00:31 #192
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_31303812
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:40 schreef Mr.J het volgende:
Eiwit zit al in melk en de havermout, ik neem er altijd een eetlepel proteinepoeder extra bij.
Hoe eet jij je havermout ? Pap? Hoe maak je die pap dan?
Era Vulgaris
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:56:58 #193
19479 Mr.J
pi_31304717
Geen pap. Ik doe de havermout gewoon in koude melk en lepel 't op.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:25:32 #194
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_31307785
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
creatine lost helemaal op in warm water, is dat de beste manier om het in te nemen?
Je kan 'm het beste nemen met veel suiker, bijvoorbeeld in een glaasje druivensap. Oplossen en *meteen* opdrinken.
pi_31310962
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Je kan 'm het beste nemen met veel suiker, bijvoorbeeld in een glaasje druivensap. Oplossen en *meteen* opdrinken.
ik dacht ook dat het het beste was om met vruchtensap in te nemen. maar ik hoor zo veel verhalen dat dat achterhaald is enzo.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:10:18 #196
73209 dnzl
Minimalist.
pi_31312426
Rustweek sucks. Voelt gewoon niet goed, ik wil gewoon trainen

Vanaf maandag weer
pi_31312518
Iemand die de site weet van een BB wedstrijd in Gorinchem over paar weekjes?

Het is in de doelen als ik het goed heb, maar kan op hun site niets vinden
pi_31313199
haha nog 1 dagje. gewoon denken aan de spierpijn die je gaat krijgen
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31313317
*vraag*

Ik doe sinds een half jaar aan krachttraining en zie al enig resultaat, maar ik kom geen gram aan . Trainer zei dat het mss lag aan een "tekort" aan eiwit maar ik eet genoeg aan eiwitten mijns inziens. Iemand een idee wat de oorzaak is? (Ik vind het raar dat er wel extra spierweefsel te zien is, maar geen gewichtstoename)
pi_31313444
Misschien is je vetpercentage lager geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')