Dat zijn mensnen die het niet snappen en uiteindelijk geblesseerd raken en of problemen krijgen met hun schildklier en of nieren. Probleem is dan ook vaak dat spieren sneller groeien dan je pezen. Zodra je spieren verzuren komt het aan op je pezen, doordat je niet veel ervaring hebt kan je blessures krijgen. Zelfs kan het zo zijn dat je de boel afscheurd en nooit meer kan fitnessen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:16 schreef diep-in-de-war het volgende:
dat vind ik ook wel, maar er zijn ook genoeg mensen die na een paar maanden trainen naar nog vele zwaardere middelen grijpen omdat het niet snel genoeg gaat.
Ik kijk alleen in de spiegel naar de spiergroepen wat ik niet mooi vind en waar ik dus extra aandacht aan moet besteden, dat heeft niks met metroseksueel gedrag te maken.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:07 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Ik zie ook wel van die types die op zichzelf geilen en voor de spiegel hun spieren constant aanspannen. Ik vind dat echt de grootste irritatie factor in de fitnesszaal. Veel onnozele metroseksuele kerelsWellicht een generaliserend beeld van de bodybuilder, maar soms kots ik echt van die types.
Last van je schildklier en nieren van supps?!quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:07 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Dat zijn mensnen die het niet snappen en uiteindelijk geblesseerd raken en of problemen krijgen met hun schildklier en of nieren. Probleem is dan ook vaak dat spieren sneller groeien dan je pezen. Zodra je spieren verzuren komt het aan op je pezen, doordat je niet veel ervaring hebt kan je blessures krijgen. Zelfs kan het zo zijn dat je de boel afscheurd en nooit meer kan fitnessen.
Ik ben ziek.quote:Mensen die naar middelen grijpen zijn wat mij betreft niet wijs. Ik doel dan op stereoiden ed. Deze mensen lijden aan een ziekte, om nog ''mooier'' en groter te worden. De vergelijking anorexia gaat hierbij zeker op. Natuurlijk heb je ook mensen die metroseksueel of homo zijn.
Sorry, zal erop letten niet meer te posseren als jij in de zaal bent.quote:Ik zie ook wel van die types die op zichzelf geilen en voor de spiegel hun spieren constant aanspannen. Ik vind dat echt de grootste irritatie factor in de fitnesszaal. Veel onnozele metroseksuele kerelsWellicht een generaliserend beeld van de bodybuilder, maar soms kots ik echt van die types.
Waarom zijn die mensen "niet wijs"? Ja, ze willen "mooier" en groter zijn. Jij toch ook? Zij zijn bereid daar iets verder in te gaan. Goed, een hoop doen het puur om te kunnen patsen. Maar er zijn er ook die er echt iets mee willen bereiken. En dan kan ik me best voorstellen dat je gaat gebruiken. Dan ben je zeker wèl wijs.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:07 schreef Chewbacca het volgende:
Mensen die naar middelen grijpen zijn wat mij betreft niet wijs. Ik doel dan op stereoiden ed. Deze mensen lijden aan een ziekte, om nog ''mooier'' en groter te worden. De vergelijking anorexia gaat hierbij zeker op. Natuurlijk heb je ook mensen die metroseksueel of homo zijn.
Vooroordelen, die heeft iedereen en als jij zo enorm breed bent en gespierd denkt men al snel dat je gebruikt. Ohh kijk die kerel eens, die gebruikt zeker weten. Ontwetendheid noem ik het. Ik ben redelijk gespierd, niet enorm. Heb daar ook de bouw niet voor, maar je ziet vrijwel elke spierlijn. Weeg ook maar 85 kg en ik merk ook wel dat mensen zeggen dat je een narcist bent. Bla bla bla vervolgens kijk ik naar die mensen en dan zie ik een vet stuk vlees.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:51 schreef diep-in-de-war het volgende:
je moet zelf weten of je dat gebruikt of niet. vooral als je al langere tijd traint. ik vind het zelf alleen een groot verschil of je clean traint of niet. en ik baal er van dat mensen mij zien als iemand ide gebruikt, terwijl ik er juist zo enorm trots op ben dat ik dit bereikt heb zonder te gebruikenmaar ik hou al op.
Wat voor kuren gebruik je dan? Anabolen?quote:Op woensdag 28 september 2005 00:08 schreef Mr.J het volgende:
Ach, zolang jij geen last hebt van mensen die wel kuren zie ik het probleem niet.
Ik verbaasde mijzelf vroeger al toen ik nog niet kuurde zelfs over de felheid en het venijn die degenen die natural trainden tentoonsprijden tegen gebruikers terwijl toch beide levensstijlen op het gebruik van AAS na identiek zijn.
Die manier waarop ze hun manier van trainen als de enige juiste zien stoort mij dan weer. Oogkleppen op en gaan. Dat zie ik nu nog steeds helaas.
"Leven en laten leven." Is dat echt zo moelijk?
Maar wat is dat grote verschil dan? Je traint met gewichten, eet goed, rust goed. Het enige verschil tussen de twee groepen is het gebruik van AS. Wat maakt dat nu dat de groepen verschillend zouden zijn?quote:Op woensdag 28 september 2005 00:51 schreef diep-in-de-war het volgende:
je moet zelf weten of je dat gebruikt of niet. vooral als je al langere tijd traint. ik vind het zelf alleen een groot verschil of je clean traint of niet.
Dat heeft iedereen als hij een beetje groter is dan een gespierde spijker. Maar ik vraag me af waarom je je zo aangevallen voelt als mensen iets tegen je zeggen over AS. Dat hebben veel mensen, en ik ben benieuwd waarom.quote:en ik baal er van dat mensen mij zien als iemand ide gebruikt, terwijl ik er juist zo enorm trots op ben dat ik dit bereikt heb zonder te gebruikenmaar ik hou al op.
Ja uiteraard ben ik het met het onderstaande eens, dat heb ik in een eerdere post ook al aangegeven. Wel wil ik er aan toevoegen dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken. Ik wilde met mijn post aangeven dat ik soms wel moe word van die kerels die de hele tijd voor de spiegel hun spieren aan het aanspannen zijn. Ik vind dat zo irritant en ook niet normaal gedrag.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:30 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Waarom zijn die mensen "niet wijs"? Ja, ze willen "mooier" en groter zijn. Jij toch ook? Zij zijn bereid daar iets verder in te gaan. Goed, een hoop doen het puur om te kunnen patsen. Maar er zijn er ook die er echt iets mee willen bereiken. En dan kan ik me best voorstellen dat je gaat gebruiken. Dan ben je zeker wèl wijs.
Iedereen die traint om zich lekker te voelen: ga vooral zo door! Maar begrijp wel dat er mensen zijn die meer willen, en dat die mensen dan verder zullen gaan -- op elk vlak.
(Iemand die 3 maanden traint en aan de AS, of zelfs maar creatine gaat is natuurlijk kansloos bezig, daar zijn we het zeker wel over eens)
omdat ik anabolica zie als iets wat niet gezond is, en 1 van de redenen dat ik train is omdat ik gezond wil zijn. als iemand heel breed is en droog en heeft gebruikt dan heb ik er echt wel respect voor. omdat je dat zonder die troep dan niet had kunnen bereiken. maar van die mensen van 30 met een enorme pens (wie kent ze niet) die zeggen dat ze vroeger een bierglas op hun borst konden neerzettenquote:Op woensdag 28 september 2005 09:26 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Maar wat is dat grote verschil dan? Je traint met gewichten, eet goed, rust goed. Het enige verschil tussen de twee groepen is het gebruik van AS. Wat maakt dat nu dat de groepen verschillend zouden zijn?
[..]
Dat heeft iedereen als hij een beetje groter is dan een gespierde spijker. Maar ik vraag me af waarom je je zo aangevallen voelt als mensen iets tegen je zeggen over AS. Dat hebben veel mensen, en ik ben benieuwd waarom.
In zn algemeen: op enkele uitzonderingen na heb ik het gevoel dat gebruikers naturals meer respecteren dan andersom. Waarom? Iedereen: help mij aan een goede verklaring. Is het omdat iedere gebruiker eerst natural is geweest? Is het een sociaal taboe?
ik denk dat het een beetje als volgt isquote:Op woensdag 28 september 2005 09:26 schreef phreaky_professor het volgende:
In zn algemeen: op enkele uitzonderingen na heb ik het gevoel dat gebruikers naturals meer respecteren dan andersom. Waarom? Iedereen: help mij aan een goede verklaring. Is het omdat iedere gebruiker eerst natural is geweest? Is het een sociaal taboe?
Irritant vind ik het ook. Vooral als ze eigenlijk nog helemaal niets hebben om aan te spannen.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:29 schreef Chewbacca het volgende:
. Ik wilde met mijn post aangeven dat ik soms wel moe word van die kerels die de hele tijd voor de spiegel hun spieren aan het aanspannen zijn. Ik vind dat zo irritant en ook niet normaal gedrag.
Tja, dit is een lange discussie. Sport omwille van gezondheid en sport omwille van prestatie zijn twee totaal verschillende zaken. Dus "goed" en "slecht" zijn relatieve begrippen hier. Train je om gezond te zijn, dan zijn AS in principe slecht (zelfs dan nog niet altijd). Is je doel om iets te bereiken in een sport, dan zal gezondheid altijd op de tweede plaats moeten komen. Dat is nu eenmaal de realiteit van topsport.quote:Maar als je je er goed bij voelt moet je zeker verder gaan. Maar al dat kuren gaat zijn tol eisen. Je lichaam heeft het echt zwaar te voorduren met al dat gewicht. Het is dan ook niet normaal, wees ook kritisch naar je gezondheid. Overdosis aan kuren is gewoon niet goed! Je neemt veel meer in dan je lichaam normaal gesproken kan verdragen.
Onder kuren wordt vaak het gebruik van AAS en aanverwanten verstaan ja.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:24 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Wat voor kuren gebruik je dan? Anabolen?
Ik begrijp best dat je trost bent dat je natural bent, maar steeds woorden als 'troep' en 'zooi' gebruiken getuigd van een combinatie van weinig respect en zeer weinig kennis over wat hetgeen nu precies is.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
omdat ik anabolica zie als iets wat niet gezond is, en 1 van de redenen dat ik train is omdat ik gezond wil zijn. als iemand heel breed is en droog en heeft gebruikt dan heb ik er echt wel respect voor. omdat je dat zonder die troep dan niet had kunnen bereiken. maar van die mensen van 30 met een enorme pens (wie kent ze niet) die zeggen dat ze vroeger een bierglas op hun borst konden neerzettenvind ik wel heel sneu. de meeste die ik zie die gebruiken zijn of zulke gasten, of gasten die zich er niet in verdiepen en snel willen groeien. echte serieuze mensen die serieus bezig zijn en dan gerbuiken zie ik niet zo heel veel om me heen. en ik ben er gewoon trots op dat ik dit alles heb bereikt zonder naar zulke middelen te grijpen.
Klopt als een bus. Er zijn zelfs idioten die gaan insuline spuiten, ik vind het zooo ziek en misselijkmakend. Die mensen richten zichzelf ten gronde, begrijp je de vergelijking met anorexia en bolimia? Zelfs op dit forum zijn er mensen bij die AS slikken en excuses voor zichzelf gaan bedenken dat als je het goed gebruikt de schadelijkheid meevalt. Mr nog wat, je houdt jezelf voor de gek! Man moet ik je voorzien in een aantal publicaties waarin de schadelijkheid significant wordt aangetoond! Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!quote:Op donderdag 29 september 2005 10:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
je kan er toch ook veel opvliegeriger van worden met andere woorden het kan toch ook jezelf veranderen, je karakter. en ik zie mensen vaak helemaal onder de pukkels zitten. of de kaken vergroeien. kun je daar ook allemaal dingen tegen nemen? volgens mij weet bijna niemand dat je tegen al die kwalen ook weer middeltjes hebt.
Ik ben het met J eens (ben zelf trouwens niet aan de AAS), waar jij het over hebt zijn mensen die zich er totaal niet in verdiept hebben of achtergrond informatie opzoeken. Dat soort mensen zorgen juist voor een negatieve blik op bodybuildingquote:Op donderdag 29 september 2005 10:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
je kan er toch ook veel opvliegeriger van worden met andere woorden het kan toch ook jezelf veranderen, je karakter. en ik zie mensen vaak helemaal onder de pukkels zitten. of de kaken vergroeien. kun je daar ook allemaal dingen tegen nemen? volgens mij weet bijna niemand dat je tegen al die kwalen ook weer middeltjes hebt.
Hebben we nu vaak genoeg gehoord, einde discussie!quote:Op donderdag 29 september 2005 11:23 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
blablabla...... Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!
Dat is het zelfde excuus wat mensen met een slechte dronk gebruiken. "Ik sloeg haar omdat ik dronken was, dus het kwam door de drank!" Bullshit. Het kan je wel wat impulsiever maken, maar het maakt van Gandhi echt geen Terminator. Maar ja, het is een lekker makkelijk excuus. Kijk eens na in hoeveel rechtzaken het nu in de VS als verweer wordt aangevoerd: een paar jaar geleden nooit, maar nu eens iemand vrijgesproken is gebruikt iedereen het als excuus. Zou ik ook doen, in zo'n situatie. Maar dat betekent niet dat het echt zo is. Rechters geloven het daar nu ook al niet meer.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
je kan er toch ook veel opvliegeriger van worden met andere woorden het kan toch ook jezelf veranderen, je karakter.
Dat kan inderdaad gebeuren. Je lichaam gaat kunstmatig weer terug in een soort puberteit, en dit is dus 1 van de mogelijke gevolgen. Alhoewel 80% of meer ook hier geen last van zal hebben.quote:en ik zie mensen vaak helemaal onder de pukkels zitten.
Dat doen ze alleen met GH. AS kunnen geen botgroei veroorzaken. Wat wel kan gebeuren, is dat je kaakspieren ook wat dikker worden, simpelweg omdat je ze gebruikt met kauwen. Dat in combinatie met de enorme hoeveelheid voedsel die je weg moet knagen als je gebruikt... Het is dus gewoon een teken van getrainde kaakspieren.quote:... of de kaken vergroeien.
Waarom dan? Waarom maak jij je zo druk over iets wat een ander met zn lichaam doet? Want andersom kan het ook: een serieuze BBer kan jou ook heel negatief bekijken op die manier. Deze blinde haat tegen iets waar je (wat alweer erg duidelijk blijkt) niets van af weet is op zijn minst vreemd te noemen.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:23 schreef Chewbacca het volgende:
Er zijn zelfs idioten die gaan insuline spuiten, ik vind het zooo ziek en misselijkmakend.
Ja. En die gaat ook op. Voor een klein percentage van alle BBers, niet voor allemaal. Want als we die lijn doortrekken: waarom train jij? Blijkbaar was jij ook ontevreden met je lichaam, en vond je jezelf te mager. Dus dan is het nogal hypocriet om mensen te veroordelen die hetzelfde doen, alleen 1 of 2 stappen erger.quote:Die mensen richten zichzelf ten gronde, begrijp je de vergelijking met anorexia en bolimia?
Erg triest, deze persoonlijke aanval. Elke geloofwaardigheid die je had ben je nu kwijt.quote:Zelfs op dit forum zijn er mensen bij die AS slikken en excuses voor zichzelf gaan bedenken dat als je het goed gebruikt de schadelijkheid meevalt. Mr nog wat, je houdt jezelf voor de gek! Man moet ik je voorzien in een aantal publicaties waarin de schadelijkheid significant wordt aangetoond! Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!
Als je van jezelf al opvliegend bent kunnen AAS dat versterken ja. Acne komt ook soms voor. Kaken vergroeien komt door GH/IGF-1 combi's, niet relevant voor de normale gebruiker.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
Graag.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:23 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Er zijn zelfs idioten die gaan insuline spuiten, ik vind het zooo ziek en misselijkmakend. Die mensen richten zichzelf ten gronde, begrijp je de vergelijking met anorexia en bolimia? Zelfs op dit forum zijn er mensen bij die AS slikken en excuses voor zichzelf gaan bedenken dat als je het goed gebruikt de schadelijkheid meevalt. Mr nog wat, je houdt jezelf voor de gek! Man moet ik je voorzien in een aantal publicaties waarin de schadelijkheid significant wordt aangetoond! Iedereen die AS gebruikt is imo niet goed in zijn hoofd!
Wat is dan precies valsspelen? AAS gebruiken? Pro hormonen? Supplementatie?quote:Op donderdag 29 september 2005 11:56 schreef diep-in-de-war het volgende:
toch blijf ik het zien als een soort van valsspelen. en jullie zeggen wel dat als je gebruikt je nog beter op je voeding moet letten enzo. maarja ik gebruik niet en ik moet daardoor harder trainen en ook beter eten heb ik het idee. ik denk dat ik er meer moeite voor moet doen als mensen die gebruiken.
En daar zit bij veel mensen het probleem....quote:Op donderdag 29 september 2005 15:07 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Dit blijft een wel/niet discussie. Het kan mij persoonlijk niks schelen als iemand AAS gebruikt en dit ook gewoon toegeeft.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 04:38 schreef Gordijnstokman het volgende:
ik hou heel erg van hobby's en kan erg lachen om humor
Als het op de NeCeDo site stond was het wel aannemlijk?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:20 schreef diep-in-de-war het volgende:
we don't do kindly to people like you around here
2 J dat filmpje van jou komt van een site die zich "Bodybuilding & Steroids Mega Site" noemt. daarom komt het allemaal niet zo betrouwbaar op me over, ik geloof best dat als je je super goed in die shit verdiept en betrouwbare bronnen hebt waar je het spul haalt. dat het minder risico's met zich mee brengt.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:04 schreef Chewbacca het volgende:
Ik vind het pure propaganda, een onafhankelijke movie? Praat het maar lekker voor jezelf goed. Ik wil niet lullig doen maar mensen zoals jou mijd ik. Mensen die zoeken excuses om hun eigen gedrag goed te praten. Nee daar moet ik zelf helemaal niks van hebben.
Ik heb mijn keuze gemaakt aan de hand van feiten ipv onderbuikgevoelens en pure onwetendheid. Daardoor ben ik staat bepaalde afwegingen te maken. Het is grappig om te zien dat alles wat niet in jouw (simple minded en bekrompen) straatje past meteen verkeerd is.quote:Als jij jezelf de tering in wil helpen en later als je 50 a 60 bent met prostaatkanker opgezadeld wil worden be my quest. Je kent alle risico's en die aanvaard je, volkomen begrijpelijk. Waarschijnlijk hebben zoveel mensen je al proberen te overtuigen om het niet te doen, echter is dat verspilde moeite. Je hersens zitten zo vol van groter, groter en groter dat je niet meer te redden bent.
Kerel, ik plaats geen excusen maar informatie. Dat daarin dingen staan die je niet wilt horen ala, maar ga niet op deze manier proberen om deze niet te laten posten. Dat is wel een heel erg zwaktebod zeg.quote:En ja het is jouw leven, mij maakt het verder geen ene kloot uit, maar mijn visie tav AS lijkt mij wel duidelijk. Zo hebben wij allebei een eigen mening. Maar probeer die excuses zoals die oneliners én filmpjes voor je te houden.
Dus daarom dat HRT (Hormone Replacement Therapy) zo in opkomst is als manier om het leven van mannen te verlengen en gezonder te maken.quote:Straks geloof je nog dat AS gezond zijn.
quote:Ik wil nog even 1 paradox aanhalen. Jij zegt dat topsport ongezond is, en brengt dat in relatie tot jouw extreme vorm van fitnessen. Mensen die topsporten gebruiken geen AS, dus jij belast je spieren als een topsporter en daarnaast gebruik je AS.
quote:Nog 1 tip, probeer je ook eens te verplaatsen in de mensen die geen AS gebruiken. Je bent constant bezig jezelf te verdedigen. Bagatalisereren en proberen jouw visie te verdedigen. Man jij hebt geen benul waar je meebezig bent. Als je straks kinderen hebt en ik hoop dat je ze kan krijgen, ik écht voor je hoop dat je geen kanker of ed krijgt.
Ah, daar komt de aap uit mouw.quote:Waarom zeg ik dit? Ik ken iemand die ook zo goed bezig was met AS bewust en die kan niks meer. Wist er alles van., net zoals jij.
Defenitie is vaak een combi van een laag vetpercentage (cardio en dieet) in combinantie met spierkwaliteit (wat hogere rep range, zo pak em beet 10-12 reps).quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:09 schreef Dopke het volgende:
Oke,
Ik heb nu dik 2 jaar getraind. Een tijdje op massa en een tijdje op kracht. Nu vind ik het wel best qua die 2. Nu wil ik meer op definitie trainen. Hoe kan ik dit het beste doen, hoeveel reps, sets etc. Ik neem aan gewoon hetzelfde schema als normaal, maar met een lichter gewicht en meer reps?
Dacht dat je na 6 weken moest stoppen ivm lever.quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:52 schreef Mr.J het volgende:
Creatine kent geen downregulatie, als je zou willen kan je het zonder problemen het hele jaar door nemen.
Check bijv. de Creatine FAQ @ dbb.
Tuurlijk, dan is het even nieuw ja.quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:54 schreef diep-in-de-war het volgende:
maar toch heb ik het idee dat ik er bij het begin het meest baad bij heb, veel meer spierpijn tot verkrampen aan toe zelfs![]()
Nope.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:16 schreef dnzl het volgende:
[..]
Dacht dat je na 6 weken moest stoppen ivm lever.
Dat laatste is een van de grootste mythes in bodybuilding en dus pure onzinquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
in combinantie met spierkwaliteit (wat hogere rep range, zo pak em beet 10-12 reps).
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef Genjuro het volgende:
..... En ja ik drink meer dan genoeg water per dag(7-8 liter) Ik ben ook 4 kilo verzwaarderd in die 3 weken(van 98 naar 102kg), volgens mij grotendeels vocht dat ik ophou
Vorige keer(ander merk) had ik hier amper last van![]()
Weg met die kutcreatine!
[..]
Dat laatste is een van de grootste mythes in bodybuilding en dus pure onzinEerder je vetpercentage en je genen
Kwaliteit krijg je wel degelijk door een hogere rep range. Kijk maar eens hoe mensen in de wedstrijdvoorbereiding trainen (het merendeel dan).quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Dat laatste is een van de grootste mythes in bodybuilding en dus pure onzinEerder je vetpercentage en je genen
O?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hypertrofie bereik je eerder met setjes van 10 a 12 dan van 6 a 8, dat is toch wel bekend inmiddels of niet?
http://www.ehf-group.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8568quote:FAST TWITCH MUSCLE FIBERS, TYPE 2B
Deze vezels zijn het best geschikt voor bodybuilding. Ze reageren ergens tussen de 4 en 12 reps en kunnen groeien tot wel 100%! Voor spiergroei kun je het beste een reprange tussen de 4 en 12 reps aanhouden. Bij zo'n set worden eerste de fast twitch type 2A vezels aangesproken, als je bij deze set tot failure gaat dan zullen ook de fast twitch type 2B vezels worden aangesproken.
Spiervezels van type 2B hebben het meeste potentieel voor spiergroei en worden pas aangesproken als je tot failure gaat bij een set. De laatste paar reps veroorzaken de groei.
Kenmerken:
- aangestuurd door grote motoeurons
- grote kracht bij inspanning
- glucose en glycogen als energiebron en eventueel vet
- grote vezelgroottte
- kan tot 100% groeien
ik zeik enorm veel iddquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:36 schreef diep-in-de-war het volgende:
8 liter man, dan ben je vast een zeikert. ik drink op niet trainingsdagen zoiezo 1,5 liter water (ook veel melk en yoghurt waar ook vocht in zit kwark ook). en trainingsdagen bij de training ook nog zoiezo een litertje.
Ik heb dan weer ergens gelezen dat failure eigelijk gewoon chemische verzuring is van de spieren en niks te maken heeft met spiergroeiquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O?
[..]
http://www.ehf-group.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8568
1+1=2: meer eten, maar eerder op de ochtend.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:11 schreef mister_popcorn het volgende:Mijn training begint om 1100. Ik ontbijt dan omstreeks 0930 3 boterhammen en wat fruit zoals een appel/banaan. Van meer brood eten voel ik me niet bepaald goed op de training, met zo'n ontzettend vol gevoel.
Wat linkjes van forums wereldwijd:quote:Dear Friends
I know Karl/Nandi did not mean to leave us in such a hurry. It was
totally unplanned, yet I hope painless. Karl died of a heart attack in
the early hours of Thursday morning. I was away visiting my mother.
When I returned I found him cold and blue many hours dead. He had been
listening to some peaceful music, having a glass of wine, and eating a
sandwhich. It appears it was quick and painless.
He is a great loss to me, and I am sure to many of you as well, as he
considered you friends and loved to write for you and answer any
questions you may of had. You gave him real meaning to his life, and I
thank you from the bottom of my heart.
If there is some article, or writing, that you may have been expecting
from him, I can try to find it in his archives, but I cannot promise to
be successful. I am not medically trained and my expertise lies
elsewhere. I am sorry I will not be able to fill his place.
Karl/Nandi is going to be cremated, placed in a cast bronze urn with
birds on it, and I am going to keep him with me. There will be no funeral.
We have only our cats and bird. Karl was especially attached to the
bird.We lived alone in our own special place. It is very empty now.
If there are others who need to know this information, please pass it
on. I never read his emails or monitored the sites he visited. Perhaps
some of you will know how to let his following know in a kind and loving
manner, as that is how Karl was.
I miss him very much.
Elaine
Tijdens je training een sportdrank nemen. De suikers in de drank zullen je energie geven. Voorkeur is drankjes met citroen smaak.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:19 schreef NotoriousJw het volgende:
Maakt het uit of je de dextrose eerst neemt na je training of dat je het mixt met me whey?
Tijdens je training juist geen "energie" drankjes (suikerdrankjes) drinken, maar gewoon mineraalwater.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:19 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Tijdens je training een sportdrank nemen. De suikers in de drank zullen je energie geven. Voorkeur is drankjes met citroen smaak.
Na je training binnen 30 minuten dextrose + whey eiwit + magere of liever halfvolle melk. Melk bevat een beetje vet wat ten goede komt voor je transport van whey + dextrose.
Een uur na de shake lekker eten met veel koolhydraten en eiwitten en een bettie vet![]()
Omdat dan je spijsvertering begint te werken en de kracht uit je spieren haalt?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Tijdens je training juist geen "energie" drankjes (suikerdrankjes) drinken, maar gewoon mineraalwater.
Kan makkelijk hoor energiedrankjes. Alleen tijdens het cutten is het niet zo handig omdat je met je cardio dan eerst de energie verkregen via die drankjes gebruikt alvorens pas over te gaan op je vetreserves.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Tijdens je training juist geen "energie" drankjes (suikerdrankjes) drinken, maar gewoon mineraalwater.
Als je lichaam je kracht uit je spieren haalt ben je dus spierweefsel aan het verbranden.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:39 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Omdat dan je spijsvertering begint te werken en de kracht uit je spieren haalt?
carbs voor het slapengaan?quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:00 schreef Mr.J het volgende:
Yeps, voor het slapen gaan langzame eiwitten en wat complexe carbs zoals brinta of havermout.
iddquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:08 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
carbs voor het slapengaan?![]()
als ontbijt ja
Ik train altijd zo vroeg mogelijk, dus hou het liever op een 250 gram magere kwark voor het slapen gaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:24 schreef diep-in-de-war het volgende:
als je maar goed traint en je stofwisseling flink aan de gang hebt, kun je de hele dag door eten 's avonds voor het slapen ook. boeit geen hol.
Yeps.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:08 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
carbs voor het slapengaan?![]()
als ontbijt ja
Nam de heer Karl ook anabolen? Hij had zeker een anabolen hart? of zoals jij het waarschijnlijk noemt, een sport hart.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:17 schreef Mr.J het volgende:
Even getwijfeld, maar toch ook hier even posten.
Een van de (zo niet dé) grootste researchers van de afgelopen 15 jaar in de bodybuildwereld Karl 'Nandi' Hoffman is 29 september op 50 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval.
De dood van deze man is een gigantisch verlies voor de hele bodybuild community wereldwijd. De informatie van zijn hand heeft zoveel mensen geholpen, zowel direct in de vorm van helpen op forums als indirect via artikelen van zijn hand. Zonder twijfel is dit de man die bodybuilding en de biochemische wetenschap nader tot elkaar heeft gebracht.
Er is dacht ik welgeteld 1 studie die dat beweerd tegenover meedere die zeggen dat het niet het geval is. Er is dus nog niet 100% duidelijkheid.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:01 schreef Chewbacca het volgende:
ik heb nog een vraag aan Mr.J aangezien hij pretendeert veel kennis van bodybuilding te hebben in het bijzonder AS, een zeer goede aanvulling om sterk en gezond te blijven!
Hier komt dan mijn vraag, ik hoor en lees regelmatig dat creatine icm met caffeine, de werking van creatine wordt gestagneerd. Kan jij dat bevestigen of is dat weer van de zoveel mythes die moet worden ontkracht.
Geen idee of hij AAS gebruikte. Maar die hartaanval aan AAS linken is natuurlijk de eerste gedachte die bij mensen opkomt. Maar Nandi was geen wedstrijd bodybuilder, hij was een researcher met enorm veel kennis. Je kan er van op aan dat bij hem AAS geen doodsoorzaak zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:03 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Nam de heer Karl ook anabolen? Hij had zeker een anabolen hart? of zoals jij het waarschijnlijk noemt, een sport hart.
Hoe eet jij je havermout ? Pap? Hoe maak je die pap dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:40 schreef Mr.J het volgende:
Eiwit zit al in melk en de havermout, ik neem er altijd een eetlepel proteinepoeder extra bij.
Je kan 'm het beste nemen met veel suiker, bijvoorbeeld in een glaasje druivensap. Oplossen en *meteen* opdrinken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
creatine lost helemaal op in warm water, is dat de beste manier om het in te nemen?
ik dacht ook dat het het beste was om met vruchtensap in te nemen. maar ik hoor zo veel verhalen dat dat achterhaald is enzo.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Je kan 'm het beste nemen met veel suiker, bijvoorbeeld in een glaasje druivensap. Oplossen en *meteen* opdrinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |