abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30670936
Ik begin maar weer eens met bulken
pi_30674658
Iemand die nog een aanrader heeft op het gebeid van weight gainer? Betaalbaar
pi_30698191
kijk es op xxlnutrition.nl
pi_30705731
ongezoute pinda's of rozijnen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30705794
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 16:28 schreef BoNi het volgende:

[..]

Je bent er ook te cool voor om hulp van een partner te gebruiken om wél goed te trainen...?
Als ik dit zo lees ben jij dus zo iemand waar ik het al over had: verkeerde uitvoering van de oefening, verkeerde techniek, herhalingen niet afmaken.... No offence en bij voorbaat mijn excuses als ik er naast zit, maar dit zijn dus de mensen waar ik me enorm aan erger op de sportschool!
Vind dat voor iedereen zou moeten gelden: eerst juiste techniek, dan pas met gewichten gaan gooien..!!
je zit er naast, zulke mensen mag ik ook bij voorbaat niet. ik ben zelf nu al 8 jaar bezig en sta altijd open voor veranderingen. ik ben alleen van mening dat je beter kan trainen middels de gewichten zelf te drukken, dan je partner ze omhoog te laten trekken.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 18 september 2005 @ 20:15:43 #56
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30706080
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:08 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik ben alleen van mening dat je beter kan trainen middels de gewichten zelf te drukken, dan je partner ze omhoog te laten trekken.
Maar als je 8 reps op eigen kracht doet en de laatste 2 met hulp dan heb je harder getraind dan wanneer je er alleen 8 op eigen kracht doet.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30706409
maar dat leg ik dus uit, je kan ook de stang terug leggen 2 keer diep adem halen en weer doorrossen. of iets van gewicht eraf halen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 18 september 2005 @ 20:26:44 #58
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30706502
Dan nog. Die éne laatste herhaling waarvan je weet dat je misschien maar 20% kans hebt om m op eigen kracht te volbrengen kun je nooit maken op die manier.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 18 september 2005 @ 20:32:45 #59
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30706717
Ik train ook praktisch altijd alleen, en ga wel door tot ik uitgeput ben, ik geloof echt niet dat die laatste failure rep een verschil zal maken.
  zondag 18 september 2005 @ 21:31:24 #60
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_30708955
Voor mij zijn er twee redenen om altijd met partner te trainen:
1. Hulp; hij helpt me met de laatste herhalingen;
2. Psychologisch; de keren dat ik alleen train trek/ duw ik minder gewicht dan wanneer mijn partner erbij is. Als ik aan het bankdrukken ben voel ik me toch niet op mijn gemak om de laatste herhalingen in een set te maken op mijn maximale gewicht, als ik weet dat er backup is interesseert me dat uiteraard niet. Daarom pak ik toch al snel wat minder gewicht dan wanneer ik met partner train. Daarnaast stimuleert hij mij om nog net dat beetje extra te geven. Mijn partner is sterker in zijn borst en schouders, ik heb sterkere armen en benen, maar voor elkaar onderdoen willen we allebei niet, dit motiveert ook nog eens extra.

Naar mijn idee heeft het dus zeker nut om met partner te trainen, of het ook daadwerkelijk bewezen is durf ik niet te zeggen, daarvoor heb ik hierover te weinig gelezen.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_30709636
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:24 schreef diep-in-de-war het volgende:
maar dat leg ik dus uit, je kan ook de stang terug leggen 2 keer diep adem halen en weer doorrossen. of iets van gewicht eraf halen.
Heeft niet dezelfde werking, in die tijd dat jij uitrust herstellen je spieren zich weer daarom kun je daarna wel nog die herhalingen doen, als je ze meteen uitvoert belast je ze dus zwaarder en zul je dus ook sneller vooruitgaan.
pi_30711218
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
ongezoute pinda's of rozijnen.
weight gainer?
pi_30718427
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:32 schreef Varr het volgende:
Ik train ook praktisch altijd alleen, en ga wel door tot ik uitgeput ben, ik geloof echt niet dat die laatste failure rep een verschil zal maken.
Helaas, dat is juist de rep die het verschil uitmaakt. Je groeit niet als je spieren het redden, pas als je spieren het niet meer redden ga je groeien (wel goed eten en rusten uiteraard). Het zijn juist die laatste rep waarin je bijna niet meer kan die voor de groei zorgen.
pi_30720284
quote:
Op maandag 19 september 2005 08:48 schreef erikh het volgende:

[..]

Helaas, dat is juist de rep die het verschil uitmaakt. Je groeit niet als je spieren het redden, pas als je spieren het niet meer redden ga je groeien (wel goed eten en rusten uiteraard). Het zijn juist die laatste rep waarin je bijna niet meer kan die voor de groei zorgen.
Volstrekte onzin. Je spieren hoeven helemaal niet zodanig belast te worden om te groeien. Boven een bepaalde drempelwaarde: ja. Elke training tot het uiterste? Nee. Is zelfs absoluut niet produktief op de lange termijn.
Ceci n'est pas une signature.
pi_30724042
ik raak daar alleen maar overbelast van, ik train 3 keer in de week en dan alle spiergroepen 1 keer in de week. ik ben 8 jaar bezig, en als ik aan het drukken ben weet ik voor 100% wat er aan de hand is en wat ik aan kan. daarom hoeft er niet perse iemand achter te staan, zelfs als het bijna niet meer wil kun je hem nog wel omhoog krijgen op een minder nette manier.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  maandag 19 september 2005 @ 13:29:16 #66
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30724373
quote:
Op maandag 19 september 2005 08:48 schreef erikh het volgende:

[..]

pi_30765171
ik heb bijna altijd 2 spiergroepen per training getraind. en dan 3 oefeningen en 3 setjes. ik ben nu bezig met 2 spiergroepen per training. en dan 4 oefeningen en 2 setjes, alles maximaal. heeft iemand daar ervaring mee? of heeft iemand uber trainingsroutine's?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30779929
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:40 schreef phreaky_professor het volgende:

[..]

Volstrekte onzin. Je spieren hoeven helemaal niet zodanig belast te worden om te groeien. Boven een bepaalde drempelwaarde: ja. Elke training tot het uiterste? Nee. Is zelfs absoluut niet produktief op de lange termijn.
Je zult toch door een bepaalde grens heen moeten om zwaarder te gaan en dat doe je door je spieren zwaar te belasten, je kunt in het begin behoorlijk hard groeien maar op gegeven moment is het gewoon puur doorzetten. Als je dan die laatste paar reps niet doet dat je bijna niet meer kan zul je vrijwel geene xtra groei bereiken hoor.

Maar kennelijk ben jij een andere mening toegedaan
pi_30785587
quote:
Op woensdag 21 september 2005 01:21 schreef erikh het volgende:
Je zult toch door een bepaalde grens heen moeten om zwaarder te gaan en dat doe je door je spieren zwaar te belasten,
Dat zeg ik net. Maar "boven een drempelwaarde" is NIET hetzelfde als "maximaal".
quote:
je kunt in het begin behoorlijk hard groeien maar op gegeven moment is het gewoon puur doorzetten. Als je dan die laatste paar reps niet doet dat je bijna niet meer kan zul je vrijwel geene xtra groei bereiken hoor.
De wetenschap en honderdduizenden lifters in allerlei disciplines denken daar anders over.
quote:
Duidelijk, ja.
pi_30785780
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:30 schreef phreaky_professor het volgende:
De wetenschap en honderdduizenden lifters in allerlei disciplines denken daar anders over.
Linkje?

Maar wat is maximaal voor jou? Dat je 1 oefening zo zwaar doet en dat je dan echt geen enkele andere oefening meer kunt doen omdat je leeg bent. Klinkt vrij maximaal. Of zoals ik bedoel, ook die laatste paar reps die je eigenlijk in je eentje net niet redt samen met eimand anders doen?
pi_30785993
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:36 schreef erikh het volgende:Linkje?
www.pubmed.com

1) Schlumberger A, Stec J, Schmidtbleicher D.J Strength Cond Res. 2001 Aug;15(3):284-9.
(2) Paulsen G, Myklestad D, Raastad T. J Strength Cond Res. 2003 Feb;17(1):115-20.
(3) Rhea MR, Alvar BA, Ball SD, Burkett LN. J Strength Cond Res. 2002 Nov;16(4):525-9.
(4) Kraemer WJ, Ratamess N, Fry AC, Triplett-McBride T, Koziris LP, Bauer JA, Lynch JM, Fleck SJ.Am J Sports Med. 2000 Sep-Oct;28(5):626-33.
(5) Kraemer, W.J., Newton, R.U., Bush, J., Volek, J., Triplett, N.T. and Koziris, L.P. (1995). Varied multiple set resistance training produces greater gains than single set program. Medicine and Science in Sports and Exercise, 27, S195.
(6) Kramer, J. B., Stone, M.H., O'Bryant, H.S., Conley, M.S., Johnson, R.L., Nieman, D.C., Honeycutt, D.R. and Hoke, T.P. (1997). Effects of single versus multiple-sets of weight training: Impact of volume, intensity and variation. Journal of Strength and Conditioning Research, 11, 143-147.
(7) Stone, M.H., Plisk, S., Stone, M.E., Schilling, B.K., O'Bryant, H.S. and Pierce, K.C. (1998). Athletic performance development: volume load - 1 set vs. multiple sets, training velocity and training variation. Strength and Conditioning, 20, 22-31.
(8) Stone, M.H., Chandler, T.F., Conley, M.S., Kramer, J.B. and Stone, M.E. (1996). Training to muscular failure: Is it necessary? Strength Conditioning, 18, 44-48.
(9) Edstrom L & Grimby L (1986) Effect of exercise on the motor unit. Muscle & Nerve 9:104-126
(10) Siff M C (2000) "Supertraining" Fifth Edition; Supertraining Institute
(11) Source: Brian P. Hamill, "Relative Safety of Weightlifting and Weight Training," _Journal of Strength Conditioning Research, Vol. 8, No. 1(1994): 53-57
(12) Siff M C (2002) "Facts and Fallacies of Fitness" Fifth Edition, Denver USA

(met dank aan Fortified Iron)
quote:
Maar wat is maximaal voor jou? Dat je 1 oefening zo zwaar doet en dat je dan echt geen enkele andere oefening meer kunt doen omdat je leeg bent. Klinkt vrij maximaal. Of zoals ik bedoel, ook die laatste paar reps die je eigenlijk in je eentje net niet redt samen met eimand anders doen?
Maximaal = positive failure. Als je dus hulp nodig hebt met reps, dan ga je voorbij positive failure. Als je na 1 oefening echt niets meer kan, dan heb je gewoon een work capacity van niks -- en dat is gelukkig heel goed trainbaar.
pi_30786306
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef phreaky_professor het volgende:
Maximaal = positive failure. Als je dus hulp nodig hebt met reps, dan ga je voorbij positive failure. Als je na 1 oefening echt niets meer kan, dan heb je gewoon een work capacity van niks -- en dat is gelukkig heel goed trainbaar.
Dan is maximaal voor ons allebei dus hetzelfde. Maar waar lees jij dan dat je ook als je dit niet doet groeit?

Ik kan het fout hebben ik zeg neit dat ik alles weet maar ik merk duidelijk als ik neit maximaal ga dat ik echt ook niet omhoog ga in gewicht, doe ik dat wel dan boek ik vooruitgang en zo geldt dat ookv oor zo'n beetje iedereen die ik op de sportschool erover spreek. Ik ben erg benieuwd naar de artikelen die anders beweren
pi_30787104
quote:
Op woensdag 21 september 2005 01:21 schreef erikh het volgende:

[..]

Je zult toch door een bepaalde grens heen moeten om zwaarder te gaan en dat doe je door je spieren zwaar te belasten, je kunt in het begin behoorlijk hard groeien maar op gegeven moment is het gewoon puur doorzetten. Als je dan die laatste paar reps niet doet dat je bijna niet meer kan zul je vrijwel geene xtra groei bereiken hoor.

man post een foto dan, dan zullen we zien wat er helpt. de professor is helemaal groot geloof ik dus die weet er echt wel wat vanaf.

[ Bericht 5% gewijzigd door diep-in-de-war op 21-09-2005 12:21:38 ]
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30787483
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:50 schreef erikh het volgende:
Dan is maximaal voor ons allebei dus hetzelfde. Maar waar lees jij dan dat je ook als je dit niet doet groeit?
Het is andersom: uit onderzoek blijkt juist dat je niet blijft groeien als je het wèl vaak doet. Natuurlijk kan je weleens een keer helemaal maximaal gaan (alhoewel het weinig nut heeft). Zoek maar eens op pubmed en andere lokaties op CNS, overtraining en overreaching.
quote:
Ik kan het fout hebben ik zeg neit dat ik alles weet maar ik merk duidelijk als ik neit maximaal ga dat ik echt ook niet omhoog ga in gewicht, doe ik dat wel dan boek ik vooruitgang en zo geldt dat ookv oor zo'n beetje iedereen die ik op de sportschool erover spreek. Ik ben erg benieuwd naar de artikelen die anders beweren
Niet om te trollen (echt serieus niet), maar... wat voor vooruitgang hebben we het dan over? Want in het begin, als je nieuw bent, gaat je lichaam eigenlijk overal wel op vooruit -- zolang je redelijk normaal eet. Dus niet om persoonlijk te worden, maar 99% van de sportscholen in NL hebben nog nooit een groot en/of sterk iemand binnen gehad.
pi_30787609
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:15 schreef diep-in-de-war het volgende:
man post een foto dan, dan zullen we zien wat er helpt.
Nou, formaat betekent niet per definitie dat ik meer weet hoor. Formaat kan voor een groot deel ook uit een potje komen. De dingen die ik verkondig heb ik zelf ondervonden tijdens training geven of door literatuurstudies te weten gekomen. Maar ook ik ben niet onfeilbaar, dus alle kritiek wordt op prijs gesteld. Houdt me scherp.
quote:
de professor is helemaal groot geloof ik dus die weet er echt wel wat vanaf.
k voel me gevleid. Momenteel nog niet echt groot, maar daar wordt aan gewerkt. Sinds mei weer begonnen met bankdrukken (2 weken geleden weer geblesseerd geraakt omdat ik te hard vooruit ging... ) en sinds 3 weken met KB en DL. Groot ben ik volgend jaar rond deze tijd wel weer. Nu vooral gewoon zwaar.
pi_30787813
kb en dl zegt me niks. maar ik las volgens mij een keer dat je zonder al te veel moeite 125 kg woog, en dat je moeite moest doen om niet zwaarder te worden oid. ik denk dat ik als ik geen werk zou hebben en al me tijd die ik heb voor aan me sport zou kunnen besteden ik zo'n 115 kg droog zou kunnen worden. ik ben ooit is 110 geweest toen ik nog op school zat, maar door me verrotte kut ploegen zit ik nu tegen de 107,5 te hikken met veel moeite (vet perc 10% en nooit "iets" gebruikt maar dat is hier wel bekend geloof ik)
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30788007
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:40 schreef diep-in-de-war het volgende:
kb en dl zegt me niks. maar ik las volgens mij een keer dat je zonder al te veel moeite 125 kg woog, en dat je moeite moest doen om niet zwaarder te worden oid. ik denk dat ik als ik geen werk zou hebben en al me tijd die ik heb voor aan me sport zou kunnen besteden ik zo'n 115 kg droog zou kunnen worden. ik ben ooit is 110 geweest toen ik nog op school zat, maar door me verrotte kut ploegen zit ik nu tegen de 107,5 te hikken met veel moeite (vet perc 10% en nooit "iets" gebruikt maar dat is hier wel bekend geloof ik)
110 en droog is iets wat ik graag een keertje zou zijn! Ben nu ook op dieet om binnen een jaar af te vallen van 128 naar 110. Op zich niet moeilijk, maar wel lastig als je sterker wilt worden. Bij mij is het echt heel simpel: veel eten + goed trainen = veel massa. Helaas niet echt droge massa, maar wel veel. Ben bang dat, als ik echt voor maximale kracht zou gaan, ik er na een paar jaar zo uit zou zien als Glenn Ross... en dat gaat me toch net iets te ver.

Maar mijn doelen voor de komende jaren zijn: afvallen tot een redelijk droge 110, dan bulken tot een redelijk droge 125, daarna doorgaan tot 140-150 en hooguit 20% vet. Gelukkig lijk ik altijd minder zwaar dan ik ben... mensen schatten me meestal 20-25 kilo lichter in.
pi_30788207
tering zeg. ik kan ook op me werk niet eten man dat is het beroerde. vaak sta ik 8,5 uur te werken zonder eten op de meest vreemde tijden. (soms begin ik om kwart over 2 smorgen's) dan eet ik al meteen 14 boterhammen om die 8,5 uur door te komen. verre van ideaal als je dan net om 12 uur uit bed komt

[ Bericht 18% gewijzigd door diep-in-de-war op 21-09-2005 13:39:08 ]
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30790882
quote:

[..]

man post een foto dan, dan zullen we zien wat er helpt. de professor is helemaal groot geloof ik dus die weet er echt wel wat vanaf.
WTF heeft een foto hier nou mee te maken????

Oh en trouwens ik krijg het idee dat jullie dat wel zijn na de laatste paar posts, jullie zijn meer hardcore dan mij zo te lezen. Echt bodybuilding zoals richting het fysiek van een schwarzenegger gaan ofzo is aan mij niet besteed vind ik gewoon te groot. Toch heb ik altijd gelezen (en ook arnold het horen zeggen in punping iron) dat je jeuist die laatste paar reps moet doen voor de spiergroei. Maar ik begrijp dat dat dus volgens jullie achterhaald is.

Echter heb ik nog geen enkel bewijsstuk gezien. dus hebben jullie iets van een linkje voor me waar dan staat wat jullie beweren.
pi_30791179
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:23 schreef erikh het volgende:
Oh en trouwens ik krijg het idee dat jullie dat wel zijn na de laatste paar posts, jullie zijn meer hardcore dan mij zo te lezen.
Ik ben zeker niet hardcore hoor. Ik train hooguit 3 uur per week met gewichten, en mn dieet is ook niet speciaal.
quote:
Echt bodybuilding zoals richting het fysiek van een schwarzenegger gaan ofzo is aan mij niet besteed vind ik gewoon te groot. Toch heb ik altijd gelezen (en ook arnold het horen zeggen in punping iron) dat je jeuist die laatste paar reps moet doen voor de spiergroei. Maar ik begrijp dat dat dus volgens jullie achterhaald is.
Ahnold zei ook dat je 20 setjes van oefeningen moet doen. Als jij 20 setjes ergens mee doet, dan zullen de eerste 18 weinig nut hebben, toch? Volgens zijn eigen redenering was Ahnold ook het grootste deel van zijn tijd aan het verdoen met herhalingen die te makkelijk wren.
quote:
Echter heb ik nog geen enkel bewijsstuk gezien. dus hebben jullie iets van een linkje voor me waar dan staat wat jullie beweren.
Heb je de artikelen wel doorgelezen?
pi_30791394
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:34 schreef phreaky_professor het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet hardcore hoor. Ik train hooguit 3 uur per week met gewichten, en mn dieet is ook niet speciaal.
[..]

Ahnold zei ook dat je 20 setjes van oefeningen moet doen. Als jij 20 setjes ergens mee doet, dan zullen de eerste 18 weinig nut hebben, toch? Volgens zijn eigen redenering was Ahnold ook het grootste deel van zijn tijd aan het verdoen met herhalingen die te makkelijk wren.
[..]

Heb je de artikelen wel doorgelezen?
20 setjes dat heb ik hem niet horen zeggen hoor in pumping iron

Welke artikelen?

Ach maakt het ook eigenlijk uit, ik train omdat ik graag wat ges[pierder wil worden en omdat ik het erg leuk vind om te doen. Ik probeer me zelf altijd tot het maximale te pushen maar dat is best moeilijk. Alhoewel het de laatste 3 maanden erg lekker gaat.

Denk ook eigenlijk wel dat aangezien iedereen verschillend is dat wat voor mij kan werken niet per se voor jou hoeft te werken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen artikelen heb gelezen ove spiergroei en dergelijke vandaar dat ik het op prijs stel als je een linkje voor me hebt naar een artikel

Maar ja bottom line is dat trainen gewoon leuk is om te doen toch, en zolang je er maar lol in hebt
pi_30792565
ik hoef ook geen schwarzenegger te worden (ook al vind ik dat nog wel mooi vergeleken met die freaks die nu op een podium staan) omdat ik weet dat dat toch niet haalbaar is voor mij zonder anabolica. ik lees alleen wel wat voor oefeningen die lui doen omdat zij vaak wel door hebben hoe het werkt, en je word toch niet zo groot als hun. een foto heeft ermee te maken dat jij zegt dat je over je moet trainen voorbij het punt dat je zelf het gewicht nog omhoog krijgt omdat het anders geen nut heeft. ik heb meer zoiets van resultaat telt, boeit mij het nou als mensen beweren dat dingen niet helpen, ieder lichaam is weer anders. en zo hardcore ben ik ook weer niet hoor ik ben 1.90 dus dan is 107 niet eens zo heel zwaar. ik zou alleen wel uitkijken voor overtraining want dan boek je helemaal geen vooruitgang meer.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30794896
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:40 schreef erikh het volgende:
20 setjes dat heb ik hem niet horen zeggen hoor in pumping iron
Maar staat, als ik me niet vergis, wel in zijn Encyclopedia of Bodybuilding. Dat zullen de echte nerds hier misschien kunnen bevestigen.
quote:
Welke artikelen?
www.pubmed.com

1) Schlumberger A, Stec J, Schmidtbleicher D.J Strength Cond Res. 2001 Aug;15(3):284-9.
(2) Paulsen G, Myklestad D, Raastad T. J Strength Cond Res. 2003 Feb;17(1):115-20.
(3) Rhea MR, Alvar BA, Ball SD, Burkett LN. J Strength Cond Res. 2002 Nov;16(4):525-9.
(4) Kraemer WJ, Ratamess N, Fry AC, Triplett-McBride T, Koziris LP, Bauer JA, Lynch JM, Fleck SJ.Am J Sports Med. 2000 Sep-Oct;28(5):626-33.
(5) Kraemer, W.J., Newton, R.U., Bush, J., Volek, J., Triplett, N.T. and Koziris, L.P. (1995). Varied multiple set resistance training produces greater gains than single set program. Medicine and Science in Sports and Exercise, 27, S195.
(6) Kramer, J. B., Stone, M.H., O'Bryant, H.S., Conley, M.S., Johnson, R.L., Nieman, D.C., Honeycutt, D.R. and Hoke, T.P. (1997). Effects of single versus multiple-sets of weight training: Impact of volume, intensity and variation. Journal of Strength and Conditioning Research, 11, 143-147.
(7) Stone, M.H., Plisk, S., Stone, M.E., Schilling, B.K., O'Bryant, H.S. and Pierce, K.C. (1998). Athletic performance development: volume load - 1 set vs. multiple sets, training velocity and training variation. Strength and Conditioning, 20, 22-31.
(8) Stone, M.H., Chandler, T.F., Conley, M.S., Kramer, J.B. and Stone, M.E. (1996). Training to muscular failure: Is it necessary? Strength Conditioning, 18, 44-48.
(9) Edstrom L & Grimby L (1986) Effect of exercise on the motor unit. Muscle & Nerve 9:104-126
(10) Siff M C (2000) "Supertraining" Fifth Edition; Supertraining Institute
(11) Source: Brian P. Hamill, "Relative Safety of Weightlifting and Weight Training," _Journal of Strength Conditioning Research, Vol. 8, No. 1(1994): 53-57
(12) Siff M C (2002) "Facts and Fallacies of Fitness" Fifth Edition, Denver USA
quote:
Ach maakt het ook eigenlijk uit, ik train omdat ik graag wat ges[pierder wil worden en omdat ik het erg leuk vind om te doen. Ik probeer me zelf altijd tot het maximale te pushen maar dat is best moeilijk. Alhoewel het de laatste 3 maanden erg lekker gaat.

Denk ook eigenlijk wel dat aangezien iedereen verschillend is dat wat voor mij kan werken niet per se voor jou hoeft te werken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen artikelen heb gelezen ove spiergroei en dergelijke vandaar dat ik het op prijs stel als je een linkje voor me hebt naar een artikel

Maar ja bottom line is dat trainen gewoon leuk is om te doen toch, en zolang je er maar lol in hebt
Lol is zeker belangrijk. Maar ik heb liever zo veel mogelijk resultaat voor de moeite die ik er voor doe.
  woensdag 21 september 2005 @ 17:23:19 #84
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_30796294
quote:

[..]

Een BigCat of een Nandi zijn geen monsters, maar weten er meer over trainen en alles wat erbij komt kijken dan wij met z'n hier in het kwadraat.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_30799224
hoe kan dat dan? al DOENDE leert men toch ?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  woensdag 21 september 2005 @ 20:43:35 #86
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_30802497
Kennis opdoen is niet alleen praktijkervaring kerel.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_30803155
zonder praktijk geen theorie, zonder theorie geen prakstijk...

beide heb je ndoig lijtk mij
  donderdag 22 september 2005 @ 15:15:02 #88
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_30825649
Ik ben een beetje aan het zoeken over,Wat kun je doen aan een laag vetpercentage?
Weeg 65 kilo,en ik ben zelf 1'93..letterlijk een gespierde spijker,sinds kort doe ik ook aan kracht training,ik wil zelf gewoon wat voller worden.. ookal eet ik me helemaal kapot,het schiet niet op..

Daarom hoop ik in fitness mijn oplosing te vinden.
Iemand advies?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_30826222
Veel "schoon" voedsel eten waar veel koolhydraten inzitten (dus geen patat en al die andere troep), je kunt anders ook een weight gainer proberen.

Weet er iemand nog wat goede boeken mbt. bodybuilding en/of voeding?
pi_30861836
ik zie (volgens mij voor het eerst ooit) me wasbordje door me t-shirt
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30943043
ik train nu ongeveer 8 maanden na een jaar gestopt te zijn. Ik had ongeveer 3 jaar training erop zitten. 3x per week, ook creatine ed gebruikt. Moet zeggen dat, dat goede hulpmiddelen zijn om snel vooruitgang te boeken.

Ik heb wel de overtuiging dat een normale voeding voldoende is. Ik neem nooit suiker en eet alleen maar gezond voedsel. Als ik mensen op dit moment zie die veel meer trainen boeken minder vooruitgang dan ik. Zij zitten aan de eiwit shakes en noem maar op. Ik puur natuur ben 83 kg en druk met gemak 90 kg. Ik train maar 2x per week.

Bovendien merk ik per twee weken vooruitgang. 2x buikspieren per week en ik heb een sixpack. Bedoel, waarom dure eiwitten? Ik heb het idee dat het allemaal een beetje gehyped wordt. Er gaan miljoenen in deze branche om en als je kijkt wat het aanbod aan dergelijke supplementen is wordt je echt niet goed.
Doe gewoon je oefeningen, met beleid, techniek dan komt het vanzelf wel!
  maandag 26 september 2005 @ 14:14:48 #92
53851 BoNi
pi_30943335
quote:
Op maandag 26 september 2005 14:02 schreef Chewbacca het volgende:
ik train nu ongeveer 8 maanden na een jaar gestopt te zijn. Ik had ongeveer 3 jaar training erop zitten. 3x per week, ook creatine ed gebruikt. Moet zeggen dat, dat goede hulpmiddelen zijn om snel vooruitgang te boeken.

Ik heb wel de overtuiging dat een normale voeding voldoende is. Ik neem nooit suiker en eet alleen maar gezond voedsel. Als ik mensen op dit moment zie die veel meer trainen boeken minder vooruitgang dan ik. Zij zitten aan de eiwit shakes en noem maar op. Ik puur natuur ben 83 kg en druk met gemak 90 kg. Ik train maar 2x per week.

Bovendien merk ik per twee weken vooruitgang. 2x buikspieren per week en ik heb een sixpack. Bedoel, waarom dure eiwitten? Ik heb het idee dat het allemaal een beetje gehyped wordt. Er gaan miljoenen in deze branche om en als je kijkt wat het aanbod aan dergelijke supplementen is wordt je echt niet goed.
Doe gewoon je oefeningen, met beleid, techniek dan komt het vanzelf wel!
Nou dat is voor een heel groot gedeelte ook afhankelijk van aanleg en bouw (ecto, endo of mesomorph). Ik ken ook mensen die twee keer in de week clean trainen en die veel sneller en mooier groeien dan mensen die vier/ vijf keer in de week trainen met hulpmiddelen. Blijkbaar heb jij geluk met je aanleg en heb jij niet veel nodig, dit wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt.
Schitterend!
pi_30943519
quote:
Op maandag 26 september 2005 14:14 schreef BoNi het volgende:

[..]

Nou dat is voor een heel groot gedeelte ook afhankelijk van aanleg en bouw (ecto, endo of mesomorph). Ik ken ook mensen die twee keer in de week clean trainen en die veel sneller en mooier groeien dan mensen die vier/ vijf keer in de week trainen met hulpmiddelen. Blijkbaar heb jij geluk met je aanleg en heb jij niet veel nodig, dit wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt.
Dat is waar, overweeg ook weleens om glutamines en aminozuren te gebruiken. Maar ik ben bang dat ik dan een uit de kluiten gewassen bodybuilder ga worden. En dat vind ik dus erg lelijk.
Maar ik ben het ermee eens dat elk lichaam weer anders reageert op fitnessen. Neem wel in ogenschouw dat een goede afwisselende voeding bij 3x per week fitnessen echt wel voldoende is.

Als je idd gaat bodybuilden dan kan je het overwegen, maar dan alleen. Creatine heb ik ook gebruikt en ik kreeg een uitgedroogde huid. Ik nam wel veel water, maar mijn huid ging volledig naar de klote. Ook het nemen van eiwitten met melk was voor mij echt killing. Kreeg pukkels en daarnaast last van exzeem. Op het moment dat ik er mee stopte ging het gelijk ook weer weg. Een overdaad aan supplementen is niet goed, ook al voert je lichaam het af.

Mensen moeten zich meer bewust daarvan zijn. Net zo goed als het eten van ladingen snoep met E nummers ed. Leef bewust, train op techniek en probeer je te verdiepen in verschillende trainingsmethodieken. Neem omgega 3, veel granen en voldoende proteinines. Laat je niet leiden door al die Websites vol met one liners, die aangeven dat je verschrikkelijk gespierd kan worden. Neem het met een korreltje zout
  maandag 26 september 2005 @ 14:40:24 #94
53851 BoNi
pi_30943764
quote:
Op maandag 26 september 2005 14:21 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Dat is waar, overweeg ook weleens om glutamines en aminozuren te gebruiken. Maar ik ben bang dat ik dan een uit de kluiten gewassen bodybuilder ga worden. En dat vind ik dus erg lelijk.
Maar ik ben het ermee eens dat elk lichaam weer anders reageert op fitnessen. Neem wel in ogenschouw dat een goede afwisselende voeding bij 3x per week fitnessen echt wel voldoende is.

Als je idd gaat bodybuilden dan kan je het overwegen, maar dan alleen. Creatine heb ik ook gebruikt en ik kreeg een uitgedroogde huid. Ik nam wel veel water, maar mijn huid ging volledig naar de klote. Ook het nemen van eiwitten met melk was voor mij echt killing. Kreeg pukkels en daarnaast last van exzeem. Op het moment dat ik er mee stopte ging het gelijk ook weer weg. Een overdaad aan supplementen is niet goed, ook al voert je lichaam het af.

Mensen moeten zich meer bewust daarvan zijn. Net zo goed als het eten van ladingen snoep met E nummers ed. Leef bewust, train op techniek en probeer je te verdiepen in verschillende trainingsmethodieken. Neem omgega 3, veel granen en voldoende proteinines. Laat je niet leiden door al die Websites vol met one liners, die aangeven dat je verschrikkelijk gespierd kan worden. Neem het met een korreltje zout
Ik ben het met je eens dat de hulpmiddeltjes nogal eens als zaligmakend gezien worden en dat men hier te snel naar grijpt. Het kan zeker toegevoegde waarde hebben in bepaalde gevallen, maar veel kan ook bereikt worden op een natuurlijke manier. Juiste voeding kan ook zeker helpen. dit wordt door bepaalde groepen ook enorm onderschat.
Heerlijk ieder weekend jezelf volgieten met bier, drie keer friet en hamburgers in de week, maar wel aan de creatine om maar zo snel mogelijk groot en gespierd te worden..... Techniek is niet belangrijk, gewichten, daar gaat het om....
Schitterend!
pi_30944357
quote:
Op maandag 26 september 2005 14:40 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de hulpmiddeltjes nogal eens als zaligmakend gezien worden en dat men hier te snel naar grijpt. Het kan zeker toegevoegde waarde hebben in bepaalde gevallen, maar veel kan ook bereikt worden op een natuurlijke manier. Juiste voeding kan ook zeker helpen. dit wordt door bepaalde groepen ook enorm onderschat.
Heerlijk ieder weekend jezelf volgieten met bier, drie keer friet en hamburgers in de week, maar wel aan de creatine om maar zo snel mogelijk groot en gespierd te worden..... Techniek is niet belangrijk, gewichten, daar gaat het om....
Techniek is niet belangrijk? Hoe voer jij je oefeningen uit? Je moet een goede techiek hebben om bijvoorbeeld met dumbells je borstspieren te trainen.
pi_30956532
hij dolt je maar, tuurlijk is de uitvoering het belangrijkst
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_30957758
quote:
Op maandag 26 september 2005 15:11 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Techniek is niet belangrijk? Hoe voer jij je oefeningen uit? Je moet een goede techiek hebben om bijvoorbeeld met dumbells je borstspieren te trainen.
Sarcasme heet dat
pi_30958735
btw omdat het bij jou niet fijn werkt is het voor iedereen ongezond? en daarom kraak je alle natuurlijke shit maar af. ik ben er juist een groot voorstander van, als je die troep maar goed gebruikt heb je nooit zwaarder nodig.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  dinsdag 27 september 2005 @ 08:59:39 #99
53851 BoNi
pi_30964121
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:41 schreef diep-in-de-war het volgende:
btw omdat het bij jou niet fijn werkt is het voor iedereen ongezond? en daarom kraak je alle natuurlijke shit maar af. ik ben er juist een groot voorstander van, als je die troep maar goed gebruikt heb je nooit zwaarder nodig.
Als je het over Chewbacca hebt dan denk ik dat je zijn verhaal niet goed hebt gelezen. Hij beweert nergens dat het ongezond is en kraakt niks af. Hij geeft alleen maar aan dat het naar zijn idee niet altijd nodig is om hulpmiddelen te gebruiken en ik deel deze mening met hem.
Het helpt in bepaalde gevallen, maar ik vind dat er veel te snel naar dergelijke middelen wordt gegrepen terwijl ik vind dat je dit pas moet doen als de basis correct is.
Als je daadwerkelijk serieus bezig bent/ wilt gaan met bodybuilding dan zul je eerst je leven hieraan moeten wijden en je levensstijl hier op aan moeten passen. Zoals ik al sarcastisch aangaf zijn er groepen mensen die dit totaal niet doen, maar wel aan de creatine oid gaan om maar zo snel mogelijk groot en gespierd te worden.
Schitterend!
pi_30964441
dat vind ik ook wel, maar er zijn ook genoeg mensen die na een paar maanden trainen naar nog vele zwaardere middelen grijpen omdat het niet snel genoeg gaat.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')