je zit er naast, zulke mensen mag ik ook bij voorbaat niet. ik ben zelf nu al 8 jaar bezig en sta altijd open voor veranderingen. ik ben alleen van mening dat je beter kan trainen middels de gewichten zelf te drukken, dan je partner ze omhoog te laten trekken.quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:28 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je bent er ook te cool voor om hulp van een partner te gebruiken om wél goed te trainen...?
Als ik dit zo lees ben jij dus zo iemand waar ik het al over had: verkeerde uitvoering van de oefening, verkeerde techniek, herhalingen niet afmaken.... No offence en bij voorbaat mijn excuses als ik er naast zit, maar dit zijn dus de mensen waar ik me enorm aan erger op de sportschool!
Vind dat voor iedereen zou moeten gelden: eerst juiste techniek, dan pas met gewichten gaan gooien..!!
Maar als je 8 reps op eigen kracht doet en de laatste 2 met hulp dan heb je harder getraind dan wanneer je er alleen 8 op eigen kracht doet.quote:Op zondag 18 september 2005 20:08 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik ben alleen van mening dat je beter kan trainen middels de gewichten zelf te drukken, dan je partner ze omhoog te laten trekken.
Heeft niet dezelfde werking, in die tijd dat jij uitrust herstellen je spieren zich weer daarom kun je daarna wel nog die herhalingen doen, als je ze meteen uitvoert belast je ze dus zwaarder en zul je dus ook sneller vooruitgaan.quote:Op zondag 18 september 2005 20:24 schreef diep-in-de-war het volgende:
maar dat leg ik dus uit, je kan ook de stang terug leggen 2 keer diep adem halen en weer doorrossen. of iets van gewicht eraf halen.
weight gainer?quote:Op zondag 18 september 2005 20:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
ongezoute pinda's of rozijnen.
Helaas, dat is juist de rep die het verschil uitmaakt. Je groeit niet als je spieren het redden, pas als je spieren het niet meer redden ga je groeien (wel goed eten en rusten uiteraard). Het zijn juist die laatste rep waarin je bijna niet meer kan die voor de groei zorgen.quote:Op zondag 18 september 2005 20:32 schreef Varr het volgende:
Ik train ook praktisch altijd alleen, en ga wel door tot ik uitgeput ben, ik geloof echt niet dat die laatste failure rep een verschil zal maken.
Volstrekte onzin. Je spieren hoeven helemaal niet zodanig belast te worden om te groeien. Boven een bepaalde drempelwaarde: ja. Elke training tot het uiterste? Nee. Is zelfs absoluut niet produktief op de lange termijn.quote:Op maandag 19 september 2005 08:48 schreef erikh het volgende:
[..]
Helaas, dat is juist de rep die het verschil uitmaakt. Je groeit niet als je spieren het redden, pas als je spieren het niet meer redden ga je groeien (wel goed eten en rusten uiteraard). Het zijn juist die laatste rep waarin je bijna niet meer kan die voor de groei zorgen.
quote:Op maandag 19 september 2005 08:48 schreef erikh het volgende:
[..]
Helaas, dat is juist de rep die het verschil uitmaakt. Je groeit niet als je spieren het redden, pas als je spieren het niet meer redden ga je groeien (wel goed eten en rusten uiteraard). Het zijn juist die laatste rep waarin je bijna niet meer kan die voor de groei zorgen.
Je zult toch door een bepaalde grens heen moeten om zwaarder te gaan en dat doe je door je spieren zwaar te belasten, je kunt in het begin behoorlijk hard groeien maar op gegeven moment is het gewoon puur doorzetten. Als je dan die laatste paar reps niet doet dat je bijna niet meer kan zul je vrijwel geene xtra groei bereiken hoor.quote:Op maandag 19 september 2005 10:40 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Volstrekte onzin. Je spieren hoeven helemaal niet zodanig belast te worden om te groeien. Boven een bepaalde drempelwaarde: ja. Elke training tot het uiterste? Nee. Is zelfs absoluut niet produktief op de lange termijn.
Dat zeg ik net. Maar "boven een drempelwaarde" is NIET hetzelfde als "maximaal".quote:Op woensdag 21 september 2005 01:21 schreef erikh het volgende:
Je zult toch door een bepaalde grens heen moeten om zwaarder te gaan en dat doe je door je spieren zwaar te belasten,
De wetenschap en honderdduizenden lifters in allerlei disciplines denken daar anders over.quote:je kunt in het begin behoorlijk hard groeien maar op gegeven moment is het gewoon puur doorzetten. Als je dan die laatste paar reps niet doet dat je bijna niet meer kan zul je vrijwel geene xtra groei bereiken hoor.
Duidelijk, ja.quote:Maar kennelijk ben jij een andere mening toegedaan
Linkje?quote:Op woensdag 21 september 2005 11:30 schreef phreaky_professor het volgende:
De wetenschap en honderdduizenden lifters in allerlei disciplines denken daar anders over.
www.pubmed.comquote:Op woensdag 21 september 2005 11:36 schreef erikh het volgende:Linkje?
Maximaal = positive failure. Als je dus hulp nodig hebt met reps, dan ga je voorbij positive failure. Als je na 1 oefening echt niets meer kan, dan heb je gewoon een work capacity van niks -- en dat is gelukkig heel goed trainbaar.quote:Maar wat is maximaal voor jou? Dat je 1 oefening zo zwaar doet en dat je dan echt geen enkele andere oefening meer kunt doen omdat je leeg bent. Klinkt vrij maximaal. Of zoals ik bedoel, ook die laatste paar reps die je eigenlijk in je eentje net niet redt samen met eimand anders doen?
Dan is maximaal voor ons allebei dus hetzelfde. Maar waar lees jij dan dat je ook als je dit niet doet groeit?quote:Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef phreaky_professor het volgende:
Maximaal = positive failure. Als je dus hulp nodig hebt met reps, dan ga je voorbij positive failure. Als je na 1 oefening echt niets meer kan, dan heb je gewoon een work capacity van niks -- en dat is gelukkig heel goed trainbaar.
man post een foto dan, dan zullen we zien wat er helpt. de professor is helemaal groot geloof ik dus die weet er echt wel wat vanaf.quote:Op woensdag 21 september 2005 01:21 schreef erikh het volgende:
[..]
Je zult toch door een bepaalde grens heen moeten om zwaarder te gaan en dat doe je door je spieren zwaar te belasten, je kunt in het begin behoorlijk hard groeien maar op gegeven moment is het gewoon puur doorzetten. Als je dan die laatste paar reps niet doet dat je bijna niet meer kan zul je vrijwel geene xtra groei bereiken hoor.
Maar kennelijk ben jij een andere mening toegedaan
Het is andersom: uit onderzoek blijkt juist dat je niet blijft groeien als je het wèl vaak doet. Natuurlijk kan je weleens een keer helemaal maximaal gaan (alhoewel het weinig nut heeft). Zoek maar eens op pubmed en andere lokaties op CNS, overtraining en overreaching.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:50 schreef erikh het volgende:
Dan is maximaal voor ons allebei dus hetzelfde. Maar waar lees jij dan dat je ook als je dit niet doet groeit?
Niet om te trollen (echt serieus niet), maar... wat voor vooruitgang hebben we het dan over? Want in het begin, als je nieuw bent, gaat je lichaam eigenlijk overal wel op vooruit -- zolang je redelijk normaal eet. Dus niet om persoonlijk te worden, maar 99% van de sportscholen in NL hebben nog nooit een groot en/of sterk iemand binnen gehad.quote:Ik kan het fout hebben ik zeg neit dat ik alles weet maar ik merk duidelijk als ik neit maximaal ga dat ik echt ook niet omhoog ga in gewicht, doe ik dat wel dan boek ik vooruitgang en zo geldt dat ookv oor zo'n beetje iedereen die ik op de sportschool erover spreek. Ik ben erg benieuwd naar de artikelen die anders beweren
Nou, formaat betekent niet per definitie dat ik meer weet hoor. Formaat kan voor een groot deel ook uit een potje komen.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:15 schreef diep-in-de-war het volgende:
man post een foto dan, dan zullen we zien wat er helpt.
k voel me gevleid.quote:de professor is helemaal groot geloof ik dus die weet er echt wel wat vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |