Zookeeper is misschien wel wat, is de DS versie van bejeweled zeg maarquote:Op donderdag 8 september 2005 02:04 schreef twi het volgende:
Of is er nu een game die er qua minigames en puzzelen bovenuit steekt? Ik zit aan Wario Ware te denken, maar misschien is dat wel iets too much weird shit voor een 50 plusser
nu is er nog geen officele software voor. Later waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:55 schreef Morthill het volgende:
Is de DS nu of later ook te gebruiken als PDA? Dwz kalender etc?
Extra's zijn soms ook leuk. Uiteindleijk koop ik de DS voor de games natuurlijk.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:35 schreef Erwtensoep het volgende:
boeien, games wil ik! en games komen!
FIXEDquote:Op donderdag 8 september 2005 10:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Extra's zijn soms ook leuk. Uiteindleijk koop ik de DS voor de non-games natuurlijk.
Ik wil Project Rub en Lost in Blue toch echt games noemen.quote:
Dat 2e plaatjequote:Op donderdag 8 september 2005 09:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]
Vorig deel: [Nintendo DS 32] Break it down, PUPPY TIME !
Leuk plaatje dat ik tegenkwam:
[afbeelding]
De DS is het tofste gaming apparaat sinds de Virtual Boyquote:Op donderdag 8 september 2005 12:10 schreef rew- het volgende:
[..]
Dat 2e plaatje![]()
En maar blijven hopen dat de DS ooit nog een cool apparaat word waar je wat mee kan...
Hopen dat daar extra's als een browser bijzittenquote:Op donderdag 8 september 2005 09:58 schreef BMH het volgende:
[..]
nu is er nog geen officele software voor. Later waarschijnlijk wel.
Chat functie & een forum zou wel leuk zijn. Kun je iedereen laten weten wanneer je mariokart DS gaat spelen.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:19 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Hopen dat daar extra's als een browser bijzitten
Dan begint de Ds spontaan video's te draaien en vraagt ie om een memorycard van 90 euro.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:48 schreef twi het volgende:
't Lijkt mij nou echt leuk om er een soort van email op te hebben. En dan niet zoiets dat je alleen maar tussen Nintendo DS'en uit kunt wisselen, maar ook gewoon vanaf de PC kunt sturen. En dan natuurijk niet al die normale email-troep met spam, maar gewoon met een apart protocol en tooltje, anders zit zo'n ding binnen de kortste keren vol met virussen natuurlijk, van al die zielige Xbox fanboys.
En plotseling zegt 'ie dat je geen Advance games meer op de DS kunt spelen, zonder een abonnement te hebben op de multiplayer servicequote:Op donderdag 8 september 2005 13:53 schreef BMH het volgende:
[..]
Dan begint de Ds spontaan video's te draaien en vraagt ie om een memorycard van 90 euro.![]()
AAAAAAAAAH.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:02 schreef twi het volgende:
[..]
En plotseling zegt 'ie dat je geen Advance games meer op de DS kunt spelen, zonder een abonnement te hebben op de multiplayer service
En maakt de topman van Nintendo bekend dat je voortaan voor de game downloads moet gaan betalen.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:53 schreef BMH het volgende:
[..]
Dan begint de Ds spontaan video's te draaien en vraagt ie om een memorycard van 90 euro.![]()
Project rub 2 over een tijdjequote:Op donderdag 8 september 2005 14:40 schreef H.Flick het volgende:
Wat zijn nou spellen die echt goed gebruik maken van de nieuwe functies van de DS? Ik heb nu Project Rub en Nintendogs is onderweg. Wat kan ik nog meer proberen?
Advance wars DS moet je kopen (niet echt een titel met DS funcites, maar wel rete cool). Kirby is volledig touch-screenable.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:42 schreef H.Flick het volgende:
En iets dat ik ook vanmiddag nog kan kopen?
Wario ware is best goed als je van micro games houdt en Another Code: Two Memories is een goede adventure.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:42 schreef H.Flick het volgende:
En iets dat ik ook vanmiddag nog kan kopen?
En ook die titels zijn zeer goed ja.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:46 schreef BMH het volgende:
[..]
Advance wars DS moet je kopen (niet echt een titel met DS funcites, maar wel rete cool). Kirby is volledig touch-screenable.
Ik dacht dat die nog niet uit was in Nederland...quote:Op donderdag 8 september 2005 14:46 schreef BMH het volgende:
[..]
Advance wars DS moet je kopen (niet echt een titel met DS funcites, maar wel rete cool). Kirby is volledig touch-screenable.
Bestellen bij een site, of pre-orderen bij de FRS. Dan kun je gebruik maken van de 3=2 actie.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:50 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik dacht dat die nog niet uit was in Nederland...
Ik wil deze, samen met JSS, ook nog steeds... Ik twijfel echter ook nog steedsquote:Op donderdag 8 september 2005 15:05 schreef knater het volgende:
Ossu!Tatakae!
Ouendan!
is binnen
![]()
[afbeelding]
Heb een half uurtje gespeeld VERSLAVEND!
Denk dat me nintendog even op een houtje moet gaan bijten![]()
JJS lijkt me toch iets te zwaar ivm japans, Ouendan is ook japans maar je snapt de strips vrijwel meteen, mij leek deze toch wat leuker, misschien in de toekomst JJS maar aan de andere kant niemand die ik ken heeft een DS in de buurt, en JJS is toch meer een mulitplayer spelquote:Op donderdag 8 september 2005 15:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wil deze, samen met JSS, ook nog steeds... Ik twijfel echter ook nog steeds
Gewoon naar je gamesspeciaalzaak gaan. Dat soort winkels hebben de import titels een week na de Amerikaanse release.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:50 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik dacht dat die nog niet uit was in Nederland...
Is Futurezone eigenlijk nog een beetje een goeie winkel? Ik kom er eigenlijk nooit terwijl ik er redelijk vlakbij woon (Delft)quote:Op donderdag 8 september 2005 15:45 schreef H.Flick het volgende:
Meestal ga ik naar de Futurezone in Rotterdam, maar dat is zo'n gedoe met de auto...
Ik heb niet zoveel vergelijkings materiaal, eigenlijk. En als ik er kom koop ik gewoon een game en ben ik weer weg. Ik weet wel dat ze me een keer C&C Tiberian Sun bijna een week voor de release gegeven hebben toen ik hem ging preorderen, dus dat was wel aardig van ze.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Is Futurezone eigenlijk nog een beetje een goeie winkel? Ik kom er eigenlijk nooit terwijl ik er redelijk vlakbij woon (Delft)
Je moet je Nintendog ook goed opvoeden natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2005 15:59 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Godver
M'n hond heeft m'n stylus kapot gebeten (hoe dat komt weet ik ook niet) en m'n broertje heeft m'n reservestylus kwijt gemaakt..
Lekker gamen zo zeg.
quote:Op donderdag 8 september 2005 15:59 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Godver
M'n hond heeft m'n stylus kapot gebeten (hoe dat komt weet ik ook niet) en m'n broertje heeft m'n reservestylus kwijt gemaakt..
Lekker gamen zo zeg.
Dat dacht ik ook meteenquote:Op donderdag 8 september 2005 16:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je moet je Nintendog ook goed opvoeden natuurlijk
quote:Op donderdag 8 september 2005 15:59 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Godver
Lekker gamen zo zeg.
DAMNIT!!quote:When all is said is done, Castlevania: Dawn of Sorrow is one of those games you won’t want to miss. Players might want to wait for the NA version to arrive here, but for those not patient enough, you have COE’s approval to import DOS. There is a short learning curve, but the game is so much fun that you will simply not care. If only Konami could have made the game harder, this would have been the definite handheld CV to own. As of now, it will all depend on personal taste. Let’s hope that this isn’t the last Castlevania to appear on the Nintendo DS. A must buy.
Already on orderquote:
Das nog niet officieel he, ze zijn puur de opties aan het bekijken. Maar gezien het succes van Nintendogs zou NIntencats niet zo gek zijnquote:Op donderdag 8 september 2005 16:57 schreef twi het volgende:
Ah, Nintencats komt er dus ook aan, lees ik net ergens. Perfect, ik ben toch meer een kattenmens dan een hondenmens
zeker nog nooit van de psp gehoordquote:Op donderdag 8 september 2005 12:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De DS is het tofste gaming apparaat sinds de Virtual Boy
Het blijven spelletjes hoor. Al wil Nintendo die katten laten tapdansen, dan lukt dat gewoon.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Nintencats kan echt nooit wat worden. DIe beesten zijn veel zelfstandiger en accepteren een mens niet als echt baasje.
quote:Op donderdag 8 september 2005 18:20 schreef twi het volgende:
[..]
Het blijven spelletjes hoor. Al wil Nintendo die katten laten tapdansen, dan lukt dat gewoon.
Dan moeten ze het maar KITTENDO noemenquote:Op donderdag 8 september 2005 18:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Nintencats kan echt nooit wat worden. DIe beesten zijn veel zelfstandiger en accepteren een mens niet als echt baasje.
quote:Op donderdag 8 september 2005 18:10 schreef SureZal het volgende:
[..]
zeker nog nooit van de psp gehoord![]()
![]()
![]()
Zijn redelijk wat, 11 per karakter(dus 44 in totaal).quote:Op donderdag 8 september 2005 18:53 schreef twi het volgende:
Hoeveel ben je in Mario 64 DS eigenlijk bezig met minigames? Zijn dat er een hoop of is het echt meer een pure platformgame met hier en daar een minigame?
Idd, vooral niet-gamers vermaken zich er prima mee.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:50 schreef HomerJ het volgende:
Aan het begin speel je er wat redelijk, maar na tijdje worden ze wel saai. Wel leuk voor als andere mensen je DS is willen zien.
Dank u. Ik dacht dat ik voor die level 2 eerst al die dingen moest pakken, maar dat bleek dus van niet. Had al vaker proberen te schuiven aan dat wiel maar dan eronder en op die pijltjes, nu maar even goed in de handleiding gekeken hoe dat dat ging.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Dan moet je eerst de rode deuren enabelen (je bedoelt die dikke rode muur neem ik aan?) dat kan pas later in het spel.
ehm 9 per characterquote:Op donderdag 8 september 2005 19:50 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Zijn redelijk wat, 11 per karakter(dus 44 in totaal).
Aan het begin speel je er wat redelijk, maar na tijdje worden ze wel saai. Wel leuk voor als andere mensen je DS is willen zien.
9quote:Op donderdag 8 september 2005 19:50 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Zijn redelijk wat, 11 per karakter(dus 44 in totaal).
hier meer infoquote:Nieuwe RTS voor DS
Een nieuwe Italiaanse ontwikkelaar komt met een op het eerste gezicht veelbelovende RTS naar de DS.
De game zal luisteren naar de naam Nights of War Songs en zal een Real Time Strategy game worden. Goed nieuws voor de RTS-liefhebbers, aangezien er nog veel te weinig DS-spellen zijn in deze toch voor de hand liggende genre. Ontwikkelaar Kyrc Studios uit Italië zou naar eigen zeggen de beste RTS-games van de afgelopen jaren hebben geobserveerd, om nu zelf de show te stelen met een nieuwe gameplay-ervaring. Volgens de Italianen is het met features als een touch screen, twee schermen, een interne mic en WiFi-mogelijkheden niet meer dan logisch dat hun strategiespel voor de Nintendo DS ontwikkeld wordt; sterker nog, de DS zou de nieuwe thuis moeten worden voor games uit dat genre.
Ondanks de lelijke graphics toch maar in de gaten houdenquote:
quote:Konami Announces Azure Dreams for DS
Old PlayStation RPG set for revival on dual screen portable
August 10, 2005 - Everyone seems to be porting their old PlayStation and Saturn titles to the PSP. But not Konami. The company has announced plans for a revival of its old 1998 PlayStation RPG Azure Dreams, not on the PSP, but on the DS.
On the PlayStation, Azure Dreams had players assume the role of a boy searching for his father, who disappeared into a tower while on a quest to learn the true nature behind an evil that has come upon the land. The game was known for its monster breeding components, randomly generated dungeons, and real-time battle elements. The DS title is mentioned in Konami's Tokyo Game Show exhibition list under the name Azure Dreams. Will it be a port? Will it be a new entry in the series? We expect these questions and more to be answered at TGS, which kicks off on 9/16.
Hier ook niet.quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:43 schreef H.Flick het volgende:
Geen nintendogs met de post vandaag.
OOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMFFFFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:43 schreef H.Flick het volgende:
Geen nintendogs met de post vandaag.
Zou toch een leuke verrassing zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:33 schreef Goldboy het volgende:
[..]
Hier ook niet.
Niet dat ik 'm besteld had, maar toch.
Loop naar de winkel en neem geld mee.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:15 schreef Oksel het volgende:
Had ik maar een DS... snik.
Stoer.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:08 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
OOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMFFFFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je hem bij de dixons reserveert krijg je een Nintendogs knuffel bij het spel![]()
![]()
Zo, onleesbaar gemaakt zodat niemand Nintendogs gaat reserveren![]()
Of je importeert hem gewoon voor nog minder..quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:28 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Of je besteld er 3 (met vrienden) bij de frs en betaald minder..
Ik heb ook geen vriendinquote:Op vrijdag 9 september 2005 19:30 schreef H.Flick het volgende:
Maar dan heb je dus geen knuffel voor je vriendin erbij
Ja dat zou op zich leuk zijnquote:
Die knuffels zijn later collectors items, dat is geld waardquote:Op vrijdag 9 september 2005 19:30 schreef H.Flick het volgende:
Maar dan heb je dus geen knuffel voor je vriendin erbij
fotooooooooossssssssssssssssquote:Op vrijdag 9 september 2005 23:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb zo'n Nintendogs knuffel in NY gekocht bij de Nintendo World storeMn zusje is er enorm blij mee
quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:55 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
fotooooooooossssssssssssssss!!!!!
neej niet van je zusje!!, maar van die knuffel![]()
Ik wil dat ook spelenquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben teveel bezig met Nintendogs
Collector's item knuffel voor die 15 euro. Hmm, op zich redelijke deal imo.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:30 schreef lelibel het volgende:
[..]
Of je importeert hem gewoon voor nog minder..
voor nintendogs heb je altijd tijdquote:Op zaterdag 10 september 2005 11:31 schreef Xrenity het volgende:
Net de Nintendogs review gelezen in de nieuwe Ngamer... Begin nu toch te twijfelen
maar heb er geen tijd voor. Castlevania, Advance Wars en Meteos zijn eigenlijk al niet te spelen als je ze alle 3 tegelijk haalt :x Hoe ga ik dat in godsnaam doen? Meteos op school, Advance Wars thuis en Castlevania als ik AW zat ben ofzo? :x
Je bent wel bezig zeg..quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:55 schreef Thomper het volgende:
[DS] Kirby: Power Paintbrush
[DS] Lost in Blue
[DS] Mario Kart
[DS] Sonic Rush
[DS] Advance Wars: Dual Strike
[DS] Mario & Luigi: Partners in Time
[DS] Animal Crossing: Wild World
[DS] Metroid Prime: Hunters
[DS] Phoenix Wright: Ace Attorney
[DS] Meteos
quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:55 schreef Thomper het volgende:
[DS] Lost in Blue
[DS] Mario Kart
[DS] Sonic Rush
[DS] Meteos
Geen Castlevaniaquote:Op zaterdag 10 september 2005 11:55 schreef Thomper het volgende:
[DS] Lost in Blue
[DS] Mario Kart
[DS] Sonic Rush
[DS] Meteos
Ja, Ja, Nee, Misschienquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:18 schreef Tomasso het volgende:
Iemand die Elektroplankton heeft? Is het wat? Is er een US versie? Komt hij naar Europa?
Veel vragen zo deze zaterdag avond![]()
Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:08 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
OOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMFFFFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je hem bij de dixons reserveert krijg je een Nintendogs knuffel bij het spel![]()
![]()
Zo, onleesbaar gemaakt zodat niemand Nintendogs gaat reserveren![]()
Elektroplankton komt naar europaquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, Ja, Nee, Misschien
Uitgebreid antwoord: Ik heb Electroplankton en het is geniaal. Probleem is alleen dat ik niet super muzikaal ben en na 5 uurtjes klaar was met de game, ik had alles wel gezien. Het is wel een bijzondere ervaring die game en je zou het eigenlijk gespeeld moeten hebben.
Op dit moment is de game nog voor de US nog voor EU officieel aangekondigd, maar de verwachting is dat de game wel komt naar deze gebieden.
idd, als ze de games nou een beetje hadden verspreidquote:Op zondag 11 september 2005 13:17 schreef Erwtensoep het volgende:
er komen teveel goede spellen voor de DS. Meteos, nintendogs heb ik al, en dan komen binnenkort ook nog eens advance wars en castlevania uit.
En over november/december zal ik maar niet beginnen...
quote:Tony Hawk American Wasteland
Nintendo has put on there site an October date for there wifi game Tony Hawk American Wastland. This means that Nintendo Wi-Fi connection will be up in October. Nintendo has put it up on there site in the upcoming games list.
Ik twijfel nog of de DS dan ook daadwerkelijk dán online gaat. Verschenen Tony Hawk 3 en 4 niet ook al op de PS2 toen er nog lang geen online netwerk was?quote:
Waarom de game naar voren schuiven dan? Dat vraag ik me dan afquote:Op zondag 11 september 2005 13:56 schreef Thomper het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of de DS dan ook daadwerkelijk dán online gaat. Verschenen Tony Hawk 3 en 4 niet ook al op de PS2 toen er nog lang geen online netwerk was?
Omdat er in november al tonnen games uitkomen, en je in oktober dus net wat meer mensen lokt. De online mode werkt dan een maandje later.quote:Op zondag 11 september 2005 14:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarom de game naar voren schuiven dan? Dat vraag ik me dan af
is dat een nederlander die het brak heeft vertaald naar het engels?quote:
Nee iddquote:Op zondag 11 september 2005 15:59 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
is dat een nederlander die het brak heeft vertaald naar het engels?
niet echt overtuigend...
quote:I was very upset over a stuck pixel on my shiny new DS that I bought last Monday. Well, I mailed it to Nintendo via FedEx--completely paid for by Nintendo-- on Tuesday afternoon. Friday morning--less than THREE DAYS later--my DS (not a replacement, but my own) was sitting on my doorstep. Free of charge.
That kind of service is absolutely amazing beyond words. I'm embarassed to think of how long I didn't buy a DS because I was afraid I'd get stuck with a dead or stuck pixel permanently.
THAT is the Nintendo difference. Bravo, Nintendo.
Een omslachtige manier dus omdat Sony je geen nieuwe PSP wilt geven bij enkele dode pixels.quote:Op zondag 11 september 2005 17:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
PSP < maand oud is gewoon omruil, zonder bijbetaling. Gewoon terug naar de winkel dan. Bovendien moet je niet zeggen dat je terugkomt omdat je dode pixels hebt maar gewoon dat je vader én je moeder een PSP hadden gekocht (en dus gewoon teruggeven). Je gaat met het retourgeld een PSP halen in een andere winkel.
quote:Tecmo, the makers of Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, have released a new game for the Nintendo DS in Japan called, “Touch de Rakushou! Pachi-Slot Sengen: Rio de Carnival”.
http://kamalot.blogspot.com/2005/09/nintengirls.html
"Zit! Lig! Kom, ik ga je uitlatenquote:Op maandag 12 september 2005 07:48 schreef Strolie75 het volgende:
Er komt echt een Nintengirls
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmmm kun je beter DoAX spelen.quote:Op maandag 12 september 2005 09:09 schreef philipnorth het volgende:
[afbeelding]
Lijkt gewoon een casino spel te worden opgeleukt met schaars geklede anime dames.
-De 1e zaten 4 dode pixels opquote:
Zoo Tycoon is volgens mij uitgesteld en komt nu pas 11 november uit.quote:Op maandag 12 september 2005 09:11 schreef lelibel het volgende:
Heeft iemand trouwens zoo tycoon al aangeschaft? Ben wel benieuwd hoe die is namelijk...
die wil idd ook wel echt hebbenquote:Op maandag 12 september 2005 13:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Filmpje Ouendan: http://www.nintendo.co.jp/ds/aosj/175r/index.html
Wat lijkt me dit gaaf zeg![]()
![]()
![]()
Die DS heeft zichzelf effe flink afgetrokken zie ik welquote:Op maandag 12 september 2005 14:19 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Zijn dat trouwens geen zoenende vrouwen?
naughty!
Is dat die stick die Nintendo beloofd had? If so, dan ga ik thuis geen draadloos netwerk aanleggen en bespaar me de moeite. Ik ga dan wel dit ding halen aangezien het volgens mij werkt voor DS én Revo.quote:Nintendo DS USB Access Point
our price: £14.99 Delivered
availability: Due for release on 11/11/2005
RRP: £19.99 You save: £5.00 (25%)
Volgens mij wel, dat usb ding is er alleen voor mensen zonder draadloos netwerk.quote:Op maandag 12 september 2005 16:17 schreef super-muffin het volgende:
Als je al een draadloos netwerk heb kun je er niet op met je DS?
Psssstquote:
Daarnaast, ze lullen je voor de battle al de ogen van je kop, dus van mij hoeft dat zo nodig ook niet tijdens de battlequote:Op dinsdag 13 september 2005 09:15 schreef MacGreagor het volgende:
ja daar heb je een beetje gelijk in, maar je kunt het passend in het spel doen niet echte acteurs maar grappig getekend. Verder is het een Goed spel hoor gewoon 1 klein dingetje wat ik jammer vind.
Maar dan héb je ook een spel!quote:
quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:37 schreef Daxter-freak het volgende:
Hopelijk komt die aanbieding ook nog met super mario ds... rayman ds lijkt me niet leuk omdat het zoveel lijkt op rayman 2
quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:25 schreef MacGreagor het volgende:
Ik snap dat ik nu een domme vraag stel maar waarom?
ik wil wel een rede weten
Ja ik geloof bij vrije trappen, en voor het maken van logo'squote:Op dinsdag 13 september 2005 14:51 schreef MacGreagor het volgende:
Dat is een hele goede reden om dat spel te halen!
Maakt fifa 2006 gebruik van touchscreen of is dat niet bekend.
Nanostray is onderweg en in bestelling staan Castlevania, Sonic Rush. Mario Kart DS ga ik in de NL'se winkels halen en ga ze allemaal afbellen om hem maar zsm te hebbenquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:27 schreef MacGreagor het volgende:
wat is de volgende game die jullie gaan halen voor de DS en waarom?
Ikzelf zit te denken aan Kirby omdat het me leuk lijkt een yoshi achtig spel te hebben maar dan wel met levels en een verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:I just love taking the DS to the crapper while I unload a mammoth piece of poopy.
It makes going to the bathroom much more pleasent. because of this I am able to play more hours a week.
Not to mention the enormous amount of concentration you get by being in there I get much better scores (Mario golf AD)
It is also a good way to get awawy from your wifes nagging..
Wife "Vatche, come spend some time with me, take out the trash, read a book to our daughter."
Vatche " I can't, I'm taking a poopy right now, I'll be out in a while."
Priceless I say, every man should buy it for that reason alone..
quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]![]()
![]()
!!!
Zwarte hond loot, Witte findsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
Tsja...quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:38 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Burnout legends DS
Stop the porting/multiconsole crap!
We willen geen compilatie game EA! FLIKKER THE FUCK OP!
quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]![]()
![]()
!!!
Die's leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
hoezo wil je Mariokart uit Nederland hebben?quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nanostray is onderweg en in bestelling staan Castlevania, Sonic Rush. Mario Kart DS ga ik in de NL'se winkels halen en ga ze allemaal afbellen om hem maar zsm te hebben
Inderdaad, ik weet niet precies hoe ze het willen regelen allemaal, dus lijkt me dat het slimstquote:Op dinsdag 13 september 2005 22:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor compatibiliteit met online gaan waarschijnlijk
Ik heb van Nintendo NL wel over Animal Crossing zo'n soort opmerking gehad nadat ik zei dat ik m wel ging importeren aangezien zij nog geen releasedatum wisten.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Inderdaad, ik weet niet precies hoe ze het willen regelen allemaal, dus lijkt me dat het slimst
Van DS-Gamer genomen ipv Fok, want dit bericht heeft net wat meer nieuws.quote:Laten we maar beginnen met het meest interessante nieuwtje: er komt een Nintendogs bundel naar Nederland (en overig Europa)! Hier vinden we natuurlijk de hondengame plus een Nintendo Dual Screen. Hier heeft de koper de keus uit de twee nieuwe kleuren: roze en blauw.
Gaat je zusje voor de roze Nintendo DS? Dan krijgt ze er Nintendogs: Dwergtekkel bij. Gaat je kleine broertje voor de blauwe versie? Dan kan hij Nintendogs: Labrador uit de verpakking scheuren. Dit alles is te koop voor 149,95, vanaf 7 oktober dit jaar!
Nintendo is niet bepaald van plan om je 'hondloos' door te laten leven. Men heeft reclamespotjes in de maak voor de aankomende bundel. De reclames zullen te zien zijn op MTV, TMF, Jetix en natuurlijk Nickelodeon.
Laat DS-Gamer maar even verder blaten, want we hebben meer informatie. We lopen het hondenpad gewoon af, want er zijn wat gegevens aan ons doorgespeeld over de Nintendogs tour die door Nederland zal gaan. Er zullen zes Nintendo DS'en aan (rijende) hondenhokken bevestigd zijn. Twee van de Nintendogs versies zijn de hele games, de overige vier handhelds bevatten de demo’s. Uiteraard zijn er ook de nodige goodies te halen: een PVC bal, frisbee en natuurlijk kaartjes en stickers!
We sluiten dit bericht af met een melding over een speciale releaseparty bij Toys 'R' Us. Het wordt groots opgezet met een rasecht (hihi) parcours! Het is daarom ook de bedoeling dat de bezoekers hun hondjes meenemen naar dit evenement. Hier verwachten we meer informatie over in de loop van deze week!
Yup, gevonden:quote:Op woensdag 14 september 2005 12:56 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Ik heb van Nintendo NL wel over Animal Crossing zo'n soort opmerking gehad nadat ik zei dat ik m wel ging importeren aangezien zij nog geen releasedatum wisten.
Iets van: Let wel op, het is mogelijk dat dit compatibiliteitsproblemen oplevert (zal vanavond wel ff kijken of ik dat mailtje nog heb)
quote:Beste ,
Hou er wel rekening mee dat er problemen kunnen optreden bij het linken met Europese versies.
Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team
Bedankt voor de reactie.
Helaas zie ik (en met mij nog een aantal mensen) mij dan genoodzaakt dit geweldige spelt e pre-orderen in de VS.
Met vriendelijke groet,
Subject: Betr.: Releasedatum Animal Crossing DS (Nintendo )
Beste Nintendo-fan,
Bedankt voor je e-mail. Dit is helaas nog niet bekend.
Zodra we meer weten, zullen we dit op onze site plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team
>>> 09/02/05 08:35 >>>
Hebben jullie al een release-datum voor Nederland voor het spel Animal Crossing DS?
<knip>
... mannnnn... als dat toch bijkt uit te komen.. dan ga ik mijn ds toch maar niet verkopenquote:Op woensdag 14 september 2005 20:46 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
http://grumpygamer.com/4172170
En geld om die dingen te kopenquote:Op woensdag 14 september 2005 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is al uit, een testversie althans.
Je hebt er uiteraard wel een flashcard of movieplayer voor nodig, en een PassMe
Ziet er niet uit. Mist alle charme die AW wel heeft.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:54 schreef mikando18 het volgende:
Die lui bij Sony blijven ook maar jatten hé, naast een eigen braintraining game en een ripoff van Nintendogs kopieren die fuckers ook al advance wars.
http://www.genki.co.jp/games/strategy/
graphicshoerquote:Op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef SureZal het volgende:
[..]
zoals in het psp topique al werd vermeld: "owned?"
![]()
DS
PSP
PSP
Monkey Islandquote:Op woensdag 14 september 2005 20:46 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
http://grumpygamer.com/4172170
Waar kun je die kopen dan? Ziet er wel fancy uitquote:Op donderdag 15 september 2005 00:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Alleen de MoviePlayer 3 kan dat op dit moment. Maar die steekt wel een beetje uit. En er moet ook eens eens een PassMe in het DS-slot zitten, dus dat steekt ook al uit.
Mijn garpje, wat doe je!quote:Op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef SureZal het volgende:
[..]
![]()
DS
PSP
PSP
omg...quote:Op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef SureZal het volgende:
[..]
![]()
DS
PSP
PSP
Lik-Sang.com onder andere.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:07 schreef lelibel het volgende:
[..]
Waar kun je die kopen dan? Ziet er wel fancy uit.
quote:Op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef SureZal het volgende:
![]()
DS
PSP
PSP
omg wat triest!!!quote:Op woensdag 14 september 2005 22:54 schreef mikando18 het volgende:
Die lui bij Sony blijven ook maar jatten hé, naast een eigen braintraining game en een ripoff van Nintendogs kopieren die fuckers ook al advance wars.
enlighten me?quote:Op woensdag 14 september 2005 22:54 schreef mikando18 het volgende:
Ik heb een PSPquote:Op donderdag 15 september 2005 17:05 schreef SureZal het volgende:
heerlijk hoe de DS mensen reageren op dat soort reacties![]()
quote:Op donderdag 15 september 2005 15:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hier, en nu stil zijn.
ja, die mensen die een DS kopen bedoel je zekerquote:Op donderdag 15 september 2005 15:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
omg...wat een triest volk....
quote:Op donderdag 15 september 2005 17:09 schreef SureZal het volgende:
[..]
ja, die mensen die een DS kopen bedoel je zeker![]()
![]()
Ja man alweer geowned door de zoveelste PSPORT boohooquote:Op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef SureZal het volgende:
[..]
![]()
DS
PSP
PSP
lol, dit mailtje kreeg ik net. (btw, last post hierquote:Jonge, die lui zijn al zielig genoeg. Je hoeft ze op de enige plek waar ze nog stoer zijn met hun DS niet nog meer de grond in te boren!!
okay... ga je maar rukken op graphics....quote:Op donderdag 15 september 2005 17:33 schreef SureZal het volgende:
[..]
lol, dit mailtje kreeg ik net. (btw, last post hier)
ik heb sinds mei allebei, ben ik nu dom? of semi-dom?quote:Op donderdag 15 september 2005 17:09 schreef SureZal het volgende:
[..]
![]()
hehe krijgen we straks sonyrats ofzoquote:Op donderdag 15 september 2005 16:58 schreef Morthill het volgende:
Tsja, Sony wil in Japan de DS voorbij, en ze moeten dus games hebben die het op de DS ook goed doen. Dan krijg je al die rip offs.
Ik koop ze toch niet.
Jezus verbaast me nog steeds hoeveel zielige figuren hier op GAM kopen zegquote:Op donderdag 15 september 2005 17:09 schreef SureZal het volgende:
[..]
![]()
En nu opzouten.quote:Op donderdag 15 september 2005 17:33 schreef SureZal het volgende:
[..]
lol, dit mailtje kreeg ik net. (btw, last post hier)
[ik weet het, k zou niet meer posten]quote:Op donderdag 15 september 2005 18:04 schreef Erwtensoep het volgende:
SureZalf heeft te veel tijd over die hij hier verspilt, het spelaanbod voor de psp valt dus blijkbaar toch tegen
nee die fase, die er voor zitquote:Op donderdag 15 september 2005 18:10 schreef Erwtensoep het volgende:
huiswerk is voor pubers
Da's een praktische onmogelijkheid, in die tijd moet je alleen je batterij al 3x vervangenquote:Op donderdag 15 september 2005 18:09 schreef SureZal het volgende:
(als ik eenmaal mn psp in mn handen heb gaat ie ook 3 uur lang niet meer uit)
Ja Xrenity, of hij schiet je neer, echt stylo kiler die maatquote:Op donderdag 15 september 2005 18:09 schreef SureZal het volgende:
[..]
[ik weet het, k zou niet meer posten]
volgens mij heb je ook zoiets als huiswerk dat je niet 3 uur achter elkaar maakt en dan snel ff op 't forum gaat vervelen...![]()
@Xrenity: Gast, bek houwe![]()
laten we er dan ook niet meer op reageren....quote:Op donderdag 15 september 2005 19:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja Xrenity, of hij schiet je neer, echt stylo kiler die maat
[afbeelding]
wat een pauperquote:Op donderdag 15 september 2005 19:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
OMG, die zit een klas lager als mij op dezelfde school...quote:Op donderdag 15 september 2005 19:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Hoer op naar het PSP topic als je toch geen zinnige bijdrage hebt wiggerquote:Op donderdag 15 september 2005 18:09 schreef SureZal het volgende:
[..]
[ik weet het, k zou niet meer posten]
volgens mij heb je ook zoiets als huiswerk dat je niet 3 uur achter elkaar maakt en dan snel ff op 't forum gaat vervelen...![]()
@Xrenity: Gast, bek houwe![]()
hmm, dan is er iets mis met mn psp want hij gaat toch echt 6 tot 7 uur meequote:Op donderdag 15 september 2005 18:50 schreef twi het volgende:
[..]
Da's een praktische onmogelijkheid, in die tijd moet je alleen je batterij al 3x vervangen
Mischien een keertje loskoppelen van de adapter?quote:Op donderdag 15 september 2005 21:02 schreef SureZal het volgende:
[..]
hmm, dan is er iets mis met mn psp want hij gaat toch echt 6 tot 7 uur mee
WAP zal ie niet gebruiken, hij gebruikt een soort van WiFi protocoolquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:01 schreef twi het volgende:
Zijn er uberhaupt al online mogelijkheden eigenlijk? Ja, ik ben slecht geinformeerdWanneer ik dat ding binnen krijg, vindtie contact met m'n WAP?
Kon idd net zo goed de box zijn van Mario turnersquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Die mariokart box is wel matig zeg
Haha, die Mario en Luigiquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:22 schreef mikando18 het volgende:
OMFG nu heeft Sony ook al Wario Ware afgepikt en zetten ze mario en luigi ook nog voor lul. http://access.scej-online.jp/counter/tgs2005/pv_p_bh2000.wvx . Nou nog even een touchcreen erbij en é voila alles is geript van NIntendo.Sony
Baby Peach!quote:
Weet je misschien een online shop waar ik m kan kopen (geen creditcard, en het liefst onder remboursquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:48 schreef Erwtensoep het volgende:
Meteos is geen aanrader, maar een musthave
Let wel op, je heb er zeker een verslaving bij als je het koopt
Wireless Access Point, slimmerd...quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
WAP zal ie niet gebruiken, hij gebruikt een soort van WiFi protocool
Dit is nep mag ik hopen..quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:22 schreef mikando18 het volgende:
OMFG nu heeft Sony ook al Wario Ware afgepikt en zetten ze mario en luigi ook nog voor lul. http://access.scej-online.jp/counter/tgs2005/pv_p_bh2000.wvx . Nou nog even een touchcreen erbij en é voila alles is geript van NIntendo.Sony
Dit ga je toch niet kopen als je een psp hebtquote:
11 november is dag dat je mario kart online magquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:55 schreef Mordreth het volgende:
Is er al wat bekend van wanneer de nintendo DS online kan in Nederland?
Telegraafquote:Nintendo sceptisch over mobile gaming
door ALFRED MONTERIE
AMSTERDAM - Nintendo ondervindt als marktleider bij de draagbare spelcomputertjes momenteel nog weinig concurrentie van de mobiele telefoon. „Elke keer weer roepen fabrikanten van telefoons dat mobile gaming gaat doorbreken”, aldus Jim Merrick, de Europese marketingdirecteur van Nintendo. „Maar tot nog toe zijn al die voorspellingen veel te optimistisch gebleken.”
Nintendo sceptisch over mobile gaming
In Japan en Amerika is Nintendogs, een interactieve game om een jonge hond te trainen, een enorm succes.
Merrick noemt dit typisch een geval van ’pushen’. „De consument vraagt er niet echt om. Kijk maar naar de verkoop van mobiele games. De werkelijkheid is dat erg weinig mensen hier geld voor overhebben. Het bedrag dat je voor een goede mobiele game kan vragen, houdt zo’n beetje op bij 5 euro. Bijna niemand kijkt reikhalzend uit naar het spelen van een mobiele game. Dit wordt meer gedaan om de tijd te doden. Snake behoort tot de populairste telefoonspelletjes. Maar je moet wel heel erg verveeld zijn om dit lang uit te houden.” Volgens Merrick vraagt mobile gaming om grotere schermen, terwijl de batterij sneller raakt uitgeput. De consument wil liever een compacte telefoon die lang in de lucht blijft.
Bijna elke leverancier van mobieltjes doet momenteel pogingen de game-industrie te verleiden mobiele versies van populaire games te maken. Maar Merrick heeft zijn bedenkingen. De speelbaarheid is een probleem. „Ik ben nog geen mobiele telefoon tegengekomen die hier goed genoeg voor is.” Nintendo heeft dan ook geen plannen zijn activiteiten uit te breiden naar mobiele games.
De mobiele telefoon mag dan voorlopig geen grote bedreiging voor Nintendo vormen, Sony is dat wel. De PlayStation Portable is Nintendo’s eerste serieuze concurrent. Onder meer Sega, Atari en Gizmondo waren weinig succesvol op dit gebied. Deze fabrikanten misten de financiële spierkracht en de marketingflair van Sony.
Merrick noemt het onvermijdelijk dat Nintendo terrein gaat verliezen. Maar als de totale marktomvang gaat toenemen, hoeft dit niet per saldo nadelig te zijn. De verkoop van spelcomputers en spelletjes blijft dan ook aardig doorgroeien. Volgens Merrick is er nog behoorlijk wat ruimte tot expansie.
Veel zal afhangen van de creativiteit van de gamemakers. Merrick noemt Nintendogs als schoolvoorbeeld van een game die een nieuwe doelgroep kan aanboren. Deze game voor de Nintendo DS (dual screen) is in Japan een doorslaand succes. Opvallend is dat meer vrouwen dan mannen het simulatiespel kopen. Ook scoort hij met name in de groep boven de 35 jaar.
Een nieuwe titel als ’Braintraining’ moet die trend versterken. Merrick noemt de concurrerende PlayStation Portable een goede machine, een mix van de PlayStation en de GameBoy. Zijn kritiek is dat de games hiervoor eigenlijk draagbare versies zijn van consolegames, met alle beperkingen van dien. Volgens hem is sprake van twee verschillende werelden. De manier waarop mensen handheld games spelen is anders dan bij consoles. Zo moet je bijvoorbeeld heel gemakkelijk in een game kunnen stappen en die ook weer snel kunnen verlaten. Het mag niet twintig minuten duren voordat een game leuk wordt. Je moet ervan uitgaan dat mensen hier maar beperkt tijd voor uittrekken.
Jim Merrick.
Jim Merrick.
Voor dit jaar heeft Nintendo alleen de Micro op stapel staan, een modieuze versie van de GameBoy Advance SP. Een groter scherm, grotere knoppen en een elegant uiterlijk moeten vooral vrouwen van een jaar of 25 aantrekken. Het scherm is helderder doordat de verlichting van achteren komt in plaats van opzij. De prijs wordt 99 euro. Nintendo heeft tot nog toe weinig details prijsgegeven over de Revolution, de opvolger van de GameCube. De Japanse onderneming acht het weinig zinvol lang voor de introductie allerlei specificaties te onthullen.
„We wachten liever totdat we het hele systeem inclusief de software kunnen demonstreren. Het gaat om de totale ervaring. Pas als zo’n nieuw apparaat in je handen houdt, ontstaat het gevoel van wat je ermee kan”, aldus Merrick. Nintendo is zich ervan bewust dat publicitair alle aandacht uitgaat naar Microsoft, dat met de Xbox 360 als eerste fabrikant een spelcomputer van een nieuwe generatie uitbrengt. „Microsoft moet wel, want op de oude Xbox is al een miljard dollar verloren”, zo besluit Merrick.
Goed onderzocht hoor!quote:Voor dit jaar heeft Nintendo alleen de Micro op stapel staan, een modieuze versie van de GameBoy Advance SP. Een groter scherm, grotere knoppen en een elegant uiterlijk moeten vooral vrouwen van een jaar of 25 aantrekken.
Hmm das minder !quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:36 schreef lelibel het volgende:
2 weken
tussen de 5 en 14 dagen. Maar ga maar uit van minimaal 10 dagen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:34 schreef Henk-B het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer als je bij lik-sang iets besteld voordat hij thuis is?
Ik heb afgelopen zaterdag Nintendogs besteld en hoop dat hij dalijk in de brievenbus ligt!
idd, een spel die ik zeker nog moet halen, al is de kans groot dat ik hem pas in 2006 haalquote:Op zondag 18 september 2005 00:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sonic Russsshhhhh: http://media.ds.ign.com/media/683/683045/vids_1.html
Tof
ik had m vaak na 5 dagen in huis andersquote:Op zaterdag 17 september 2005 11:34 schreef Henk-B het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer als je bij lik-sang iets besteld voordat hij thuis is?
Ik heb afgelopen zaterdag Nintendogs besteld en hoop dat hij dalijk in de brievenbus ligt!
Ben je denk ik 1 van de weinigen. Nja betalen duurt ook wel 4 dagen naar internationaal... Dus dat komt er ook nog eens bij.quote:Op zondag 18 september 2005 18:33 schreef madjacksss het volgende:
ik had m vaak na 5 dagen in huis anders
ik gebruik mn ccquote:Op zondag 18 september 2005 23:25 schreef lelibel het volgende:
[..]
Ben je denk ik 1 van de weinigen. Nja betalen duurt ook wel 4 dagen naar internationaal... Dus dat komt er ook nog eens bij.
En dan koop je wel Luminesquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:24 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Dit ga je toch niet kopen als je een psp hebt![]()
He kijk man! Ik heb een PSP, GROOOOTEEE KOSMISCHE KRACHTEN !!! in een piepklein lampenhuisje! OW! Laten we er een of ander bielig kutspel met graphics uit het jaar 0 op gaan spelen![]()
![]()
![]()
Dat doet toch niemand
quote:News: DS Demos Will Be Downloaded Via Revolution!
Posted by Tphi - Sep 18th 2005 22:06
Is there nothing Nintendo's wonderous next-gen console can't do? Today we found out another piece of the Revolution puzzle...
Nintendo president Satoru Iwata has confirmed that the upcoming Revolution console will have the ability to download demos for the Nintendo DS... and then transfer them wirelessly onto your handheld!
More details are expected in October, when Iwata has promised the lid will be blown off the mysterious Nintendo Wi-Fi Connection, ahead of such launches as Mario Kart DS, Tony Hawks American Sk8land and Animal Crossing: Wild World - all of which support the online service.
We'll bring you more on this as it breaks.
Ik wil geen DS demo's spelenquote:
dat wil je welquote:Op maandag 19 september 2005 11:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wil geen DS demo's spelen
eindelijk weer een fatsoenlijke 2d sonic!quote:Op zondag 18 september 2005 00:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sonic Russsshhhhh: http://media.ds.ign.com/media/683/683045/vids_1.html
Tof
spelenquote:Op maandag 19 september 2005 11:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, serieus nietWat moet ik met een demo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |