abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30448474
quote:
Mario & Luigi was een zeer geslaagd Actie-RPG avontuur op de GBA. De humor en de gameplay maakten van het spel een topper en een vervolg kon daarom niet uitblijven. Mario & Luigi 2 is hiervan het resultaat: een nieuw avontuur, maar dit keer op de Nintendo DS.

In Mario & Luigi 2 moeten Mario en Luigi wederom de prinses redden. “Maar ze was toch al gered in Mario & Luigi: Superstar Saga?” Klopt, maar blijkbaar heeft Princess Peach iets wat zeer geliefd is (een geldboompje onder haar rok?), want in dit deel is ze opnieuw verdwenen. Om haar te redden moeten Mario en Luigi terug in de tijd en daar komen ze zichzelf tegen als baby’s. Ze vormen met zijn vieren een team en gaan op pad.

Een cliché verhaaltje, maar dat laatste stukje is wel interessant. Baby Mario en Baby Luigi zijn namelijk erg licht, zodat ze gemakkelijk door Mario en Luigi gedragen kunnen worden en dus op hogere plaatsen kunnen komen. Ook zijn ze erg klein, waardoor ze in kleine gangetjes kunnen komen. Dit zorgt natuurlijk weer voor een hoop nieuwe gameplay elementen en dat schroeft ook meteen de moeilijkheidsgraad van de puzzels omhoog, wat de game alleen maar ten goede komt.

Het bovenste scherm heeft een hoop functies. Loop je gewoon rond, dan dient het bovenste scherm als plattegrond, waar je zowel de volwassen als de baby versies van de loodgieters op ziet rondlopen. In een gevecht wordt het bovenste schermpje een verlenging van het veld, omdat dit keer de vijanden ook van boven kunnen aanvallen. In tussenfilmpjes wordt het scherm ook wel eens gebruikt om een ander aanzicht van de actie te laten zien.

Op het touchscreen speelt het daadwerkelijke spel zich af. Wat het touchscreen precies doet is mij nog onduidelijk. Misschien kon je er mee door de menuutjes gaan, maar omdat ik het zelf fijner vindt om dat gewoon met de knoppen te doen, heb ik het niet geprobeerd.

De DS heeft vier knoppen, terwijl de GBA er maar twee had. Daar wordt dan ook goed gebruik van gemaakt. Baby Mario en Baby Luigi worden bestuurd met de X en Y knop, Mario en Luigi met de A en B knop. Het systeem werkt nog precies hetzelfde als in Mario & Luigi: Superstar Saga. De B-knop staat bijvoorbeeld voor het springen van Mario en de A-knop voor het springen van Luigi. Wil je liever rondlopen met Baby Mario en Baby Luigi, dan druk je op de R-knop en de personages worden omgewisseld. Nu moet je de X en Y knop gebruiken om te springen. Een behoorlijk lastige controle, die dan ook om enige oefening vraagt voordat je hem echt onder de knie hebt.

De gevechten zijn ongewijzigd gebleven. Raak je een vijand aan, dan verandert het touchscreen in een soort arena. Er verschijnen dan menuutjes in beeld. Door middel van het kiezen tussen aanvallen, verdedigen, wegrennen of item gebruiken kun je het gevecht tot een goed einde brengen. De gevechten gaan natuurlijk gepaard met actie elementen die we kennen uit het origineel.

De graphics zijn een heel klein beetje opgeschroefd, maar het verschil met Mario & Luigi: Superstar Saga is minimaal. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg, want deze graphics passen goed bij het Actie-RPG genre. Misschien waren een paar 3D elementen niet verkeerd geweest, net als Nintendo dat in New Super Mario Bros. heeft gedaan.

Het geluid is ook amper veranderd ten opzichte van het eerste deel. De kreetjes van Mario en Luigi zijn weer aanwezig en voor de rest hoor je de gezellige achtergrond muziek die we ook kennen van Superstar Saga en Paper Mario.
(Van DS-Gamer)

De game waar ik het meest naar uitkijk. Deel 1 zat vol met humor, dus deel twee zal dat ook hebben. De graphics zien er nog frisser uit, de broertjes hebben gezelschap van hun jongere zelven gekregen, en ook Baby Peach zit in de game. Vanaf december ligt de game als het goed is in de shops.

pi_30448846
Spam
Xbox Live: Anormius
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:03:39 #3
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30448869
Deze ga ik niet halen, ik heb me groen en geel geergerd aan deel 1
pi_30448915
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:03 schreef King_of_cubes het volgende:
Deze ga ik niet halen, ik heb me groen en geel geergerd aan deel 1
Waarom?
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:06:15 #5
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30448960
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Waarom?
Constant heen en weer lopen en keer op keer doodgaan bij de eindbaas.
pi_30449190
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:06 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Constant heen en weer lopen en keer op keer doodgaan bij de eindbaas.
Mja, dat vind ik nu ook een tikkeltje irritant worden, heb de game ook net... maar ik blijf maar spelen, want verder is de game zó tof.
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:14:54 #7
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30449271
Di's dus een van de games waarom ik een DS aan het regelen ben voor m'n ma. Ze heeft het eerste deel al sinds december gespeeld, totdat de GBA het twee weken terug begaf. Dus dit lijkt me een zekerheidje. Is 't niet bij de launch, dan komt 'ie met de kerst er wel in
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:16:14 #8
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30449318
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:14 schreef twi het volgende:
Di's dus een van de games waarom ik een DS aan het regelen ben voor m'n ma. Ze heeft het eerste deel al sinds december gespeeld, totdat de GBA het twee weken terug begaf. Dus dit lijkt me een zekerheidje. Is 't niet bij de launch, dan komt 'ie met de kerst er wel in
Je ma speelt mario en luigi? Respect man
pi_30450883
Ik heb er al ff mee mogen spelen (demo versie) en met de baby's erbij is het helemaal grappig
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32068794
In februari wordt het dus pas in Europa. Ik denk dat ik hem dus echt maar ga importen, 28 november komt ie uit in Amerika. Voor een klein bedragje maanden eerder in huis, ik kan niet wachten. EU games + USA games is teveel DS fun dit najaar.
pi_32090139
Naja, was toch al van plan om deze game te importeren

VS hoesje
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 november 2005 @ 14:10:10 #12
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_32116866
lijkt mij wel een toffe game,maar ik wacht wel op 100 procent werkende emulator
pi_32117619
Ik importeer denk ik wel, ben nu nog bezig in mario en luigi superstar saga maar wachten tot februari duurt me te lang. Plus het feit dat de importhoesjes mooier zijn
pi_32117785
Waarom komt het spel nu alleen op de DS? Ik heb zo genoten van Mario & Luigi: SS en nu moet je ineens een DS hebben om het tweede deel te spelen?! Grmbl..
pi_32126190
Ja, dat krijg je met nieuwe consoles he...
pi_32126204
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:44 schreef Laniboekje het volgende:
Waarom komt het spel nu alleen op de DS? Ik heb zo genoten van Mario & Luigi: SS en nu moet je ineens een DS hebben om het tweede deel te spelen?! Grmbl..
Het moest niet mogen, Nintendo dat haar games op het nieuwste handheldplatform uitbrengt!
pi_32143011
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:53 schreef Thomper het volgende:

[..]

Het moest niet mogen, Nintendo dat haar games op het nieuwste handheldplatform uitbrengt!
Het mocht inderdaad niet mogen ja! Ik weet het.. ik moet gewoon zo een DS aanschaffen.
  donderdag 10 november 2005 @ 11:35:19 #18
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32143054
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:10 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
lijkt mij wel een toffe game,maar ik wacht wel op 100 procent werkende emulator
Hahahaha grapjas .

Ten eerste zal er nooit een goed werkende DS emulator uitkomen omdat je met touch screen zit enzo, en ten tweede wil ik niet hebben dat je het over emu's hebt .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_52251114
Ben deze nu aan het spelen, Hij is te gek! Ben nu alleen bij zo'n vulkaan en moet zo'n steen verslaan, maar dat duurt zo f*cking lang..
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:42:44 #20
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_52254513
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:45 schreef newyorkcity het volgende:
Ben deze nu aan het spelen, Hij is te gek! Ben nu alleen bij zo'n vulkaan en moet zo'n steen verslaan, maar dat duurt zo f*cking lang..
Tijdje geleden voor mij inmiddels, maar als ik het me goed herinner wordt hij ineens moeilijk vanaf dat punt.. Tenminste de bazen. De rest viel best mee vond ik.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_52255632
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:42 schreef Twarres het volgende:

[..]

Tijdje geleden voor mij inmiddels, maar als ik het me goed herinner wordt hij ineens moeilijk vanaf dat punt.. Tenminste de bazen. De rest viel best mee vond ik.
Het spel was nergens echt moeilijk, alleen duurden de bossfights af en toe gewoon te lang. Ik hoef echt niet perse een kwartier, of langer, over een baas te doen. Maar dat is dan ook het enige minpuntje aan de game
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
pi_52255776
Heb het spel nooit uitgespeeld omdat fase 3 van de eindbaas zo extreem kut was.

Deel 1 blijft beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')